גבעת גל היא של נחלה?נושבת באויר
כן רוב המשפחות.ישראלן
בהגדרה לא.עמיחיאחרונה
והרב של הגבעה זה הרב עוזי שרבף.
הרגעים שהכי זכורים לכם מתקופת הגירוש/הגירושנולאית
והאם היה משהו שלקחתם איתכם מהתקופה הזאת?
(מניחה ששאלו את השאלה הזאת כבר הרבה פעמים, אבל מעניין לראות את האירועים מחשבות שהיו בתקופה הזאת ולראות איך עכשיו, אחרי עשר שנים איך זה השפיע/ לא השפיע/ מה נחרט בלב)
זה לא היה מאבק, והנה לך ההוכחה בדמות ה"פרחח".יזהר
הגג בכפר דרום היה המחאה הכי חריפה, ועדיין לכלל מאבק לא הגיעה.
כולן נרשמות!! חמשוש שווה ממש!!
תהילה רבקה
קפיץעמיחי
בסוף בחברון??אמרו בגבעת גל!דרשתי קרבתיך..
כן.. המקום השתנהתהילה רבקהאחרונה
אתם לא הייתם חוששים לחייכם במצבים שכאלה??מתנחלתמהשומרון
בס"ד
תארו לכם נסיעה מהעיר פתח תיקווה או כפר סבא עם מישהו שעלול להתגלות כמחבל בלי שתדעו שהוא בכלל נוסע איתכם באוטובוס, שהרי כל הערבים אמורים לרדת במחסום???
זהו, שלא.
עכשיו נסעתי באוטובוס שיוצא מפתח תיקווה ועליתי עליו בכפר סבא, ואז במחסום ירדו חשבתי כל הערבים_(אין מי שסופר אותם.. כמה עולים או יורדים ולא בודקים אותם בחזור כלל!)
ואז הסתבר שאחד מהם המשיך איתנו לישוב ובכניסה לישוב שלמזלינו יש עמדת שמירה אזרחית, הבודק עלה לאוטובוס ואז באמצע האוטובוס גילה את הנוסע ה"חשוד" שישב איזה 3 מושבים לפניי... והבודק הצטווה על ידי המוקד שלנו כניראה להורידו מהאוטובוס. למזלינו הוא יירד ולא עשה איזו מהומה...או חלילה פיגוע...
תארו לכם איזו הרגשה זו? כשהוא קם ממושבו אכן לא היה מה לטעות- ערבי ללא כל צל של ספק!!!
זה הכל בגלל שבטלו לנו את ההפרדה באוטובוסים שלנו!
עד שלא יהיה איזה פיגוע לא יבינו את חומרת המצב שהם עולים דווקא לאוטובוסים שלנו(ולא שאין להם אוטובוסים משלהם!) פשוט נעשה מפחיד... הטרדות ומבטי רצח בעיניים... מה לא...
מהכל כבר ספגנו ותוכלו לקרוא על כך בפייסבוק "אפיקים - ריכוז תלונות", שם כבר נכתב על מיקרים כמו שקרה לי היום ושתארתי לכם למעלה.
עד שלא יקרה אסון....לא התעוררו... מתפללת לטוב בעזרת ה' אמן!
ושבת שלום...
"מאמין וזורע" מה דעתכם?עמיחי
לדעתי היה עדיף להשקיע את הכסף הזה במאבק עצמו.יהודי!!
עלנועה26
מה זה?המצב חסה
פרויקט שהתעלם מכך שייש איום הרס בעוד חודשייםעמיחי
טעות גדולהדי"מ
שנבעה מהטעות העוד יותר גדולה של "היה לא תהיה"
הסיסמא הזאת סירסה את המאבק.
הסיסמה לא סירסה, הצורה בה אנשים ראו את הסיסמה סירס.המצב חסה
אנשיםפ שהיו מסורסים ממילא
לא הסיסמה סירסהבת 30
מועצת יש"ע ושאר שותפותיה, כולל רבנים שלא ישרו קו עם הפסיקה של גדולי הרבנים לגבי סרוב פקודה הם אלו שסרסו את המאבק. ע"ע כפר מימון, מי שהיה וזוכר את התחושה של כולם כשגילינו שעבדו עלינו.
הייתי בכפר מיימון עם ההורים שלייזהר
בלילה הלפני אחרון אבא שלי אמר לי שהוא דיבר עם ראשי מועצת יש"ע (כמזכיר ישוב ותיק, הוא הכיר אותם אישית) ונאמר לו שלא תהיה פריצה. בעקבות זאת ההורים שלי נסעו הביתה באותו לילה. אני פשוט לא האמנתי שזה יתכן ונשארתי. בבוקר הסתבר שהוא צדק.
גם וגםדי"מ
בראיה לאחור ודאי שהתמקדות בטוב ובתום ובבניה היתה טעות לשעתהאלעד
בראיה כללית יותר-
אני בטוח שהיא גרמה הרבה נחת לה' יתברך ורוממה את הציבור כולו, ואני בתוכו, לרמה אמונית שמאוד חסרה שם, במאבק.
לא חושב שצריך לבחון הכל במבחן התוצאה דווקא
מצטרף לדבריו של אלעדמרדכי
היום בזווית לאחור זה בהחלט נראה בזבוז של כסף שהיה יכול ללכת לדברים יותר משמעותיים.
אבל בזווית של אז, זה היה הדבר הנכון לעשות, להראות שאנחנו ממשיכים עד השניה האחרונה בבניה ובצמיחה ואנו מאמינים עד הרגע האחרון שהגרוש יבוטל ונמשיך לגור בגוש. בהסתכלות לאחור זה היה נדבר הכי נכון לעשות ולדעתי זה רק חיזק את האנשים ונתן להם תקווה ואמונה חזקה.
ומה בדיוק עזרה להם התקווה הזאת?יזהר
אדרבה, כגודל התקווה - גודל האכזבה, השבר והיאוש.
להמשיך לחשוב שיש עוד סיכוי,מרדכי
זהו מסר חשוב שמועבר שעד שזה לא זה, זה לא זה וממשיכים הלאה בחיים הרגילים, ממשיכים לבנות ולנטוע. לדעתי זאת גישה נכונה, וחלק חשוב מהעברת המסר של המאבק.
ראיתי לאחרונה סרט, שהעלה אותו לפה עוד לדיון, שבו אומרים מפקדי הגרוש לרמטכ"ל שהם ציפו לכך שהם מגיעים לבתים ארוזים שהכל כבר בקרטונים, אבל לא, הם הגיעו לבתים מסודרים כביום יום וכך הם העבירו את המסר שלהם. וכך נראה לי זה אותו הדבר גם בנוגע לדיון הזה.
אבל אין הכי נמי, יש בזה גם את הסיכון של אכזה כגודל התקווה, מה שאכן קרה. אבל זה אחרי מעשה, לפני מעשה היה צריך להעביר מסר של 'אנחנו כאן בכדי להשאר'.
כשבאים להרוס לך את הבית, אתה צריך לצאת למלחמה ולא למסעהמצב חסה
דמיונות של השפעות פסיכולוגיות
^המסר של "יש עוד סיכוי" חייב לבוא יחד עם השתדלות מתאימהיזהר
אחרת זה פשוט סתם.
זה ברור.מרדכי
אמתאלעד
כשנה וחצי לפני הגירוש, כשהגזירה עדיין היתה בגדר שמועות ואיומים מרומזים,
נכחתי בפאנל של אוהדי התיישבות עם נציגי ישובי הגוש תובב"א.
בפגישה עלו הרבה דברי תורה ועידוד מלאים תום ואהבת האדם ומעט מאוד דרכי פעולה מעשיים, ובשניה שהבנתי שאלו לא תושבי השומרון הקשים והמוכרים לי, כאלה שיהיו מוכנים לצאת למאבק נחוש וחסר פשרות - הרמתי ידיים. לפחות מבחינת התודעה.
מכאן ואילך הפגנתי, חסמתי, נעצרתי, ביליתי שבועות שלמים בפנים אל פנים מבית לבית, אבל הבנתי שהגוש אבוד
אני הייתי יותר צעיר. את התמימות איבדתי אחר כך..יזהר
אני לא רואה את זה כפאן פסיכולוגי אלא כחלק מהמאבקמרדכי
ובוודאי שאני לא סובר שזה העיקר, אלא העיקר זה מלחמה על הבית, אבל אני פשוט סובר שזה קשור ללחימה ואף חלק מהדברים שנותנים את הכוח למלחמה.
כשאדם יום לפני הגירוש אומרים לו שרוצים לעזור לו בביצור הביתהמצב חסה
הוא אומר "לא יפנו" זה לכל היותר שאננות. לא הכנה למלחמה ולא נעליים.
גם לא כשמשקיעים הון עתק במקום בביצורים והכנות טכניות למלחמה (ולא חסר על מה לשים את הכסף)
בשתילת ירקות שעוד חודשיים אמורים להיעקר
אני אמרתי לא לבצר?מרדכי
אני חוזר, זה לא עיקר המאבק ולא משהו מרכזי, אלא זה חלק קטן ותודעתי שלדעתי גם אותו חייבים לעשות, בלי שזה יסתור את שאר הדברים.
לשניה אחת אני לא שולל מאבק רציני של ביצורים, וכמעט שגם הייתי שותף לזה בימי הגרוש, אבל לא כעט המקום להרחיב אלא כשנגיע יותר לנושא הזה אכתוב גם על כך.
אני שולל מכל וכל את ההצגה שכל כשורה כשלא כך המצבהמצב חסה
ואני לא. אני חושב שזה פאן נוסף שנצרך במאבקמרדכי
ולמה?המצב חסהאחרונה
בנים סכלים לא גורמים נחת רוח לאביהםירח חסר
אין שום קשר בין אמונה בפעולה מסויימת או העדר פעולה מסויימת, לבין אמונה בקב"ה.
ואדרבא, לעתים יש קורלציה הפוכה. מי שמאמין בכל סחריר של באבא או חוזה עתידות, או לחילופין בכך שאיכשהו באופן מיסטי הגירוש לא יצא לפועל, שקילות האמונה שלו בקב"ה היא פחותה ביותר. בדיוק כמו מאמיני ע"ז, שגם אם כוללים את הקב"ה בפתנאון הדמיוני שלהם כשווה בין שווים, הרי שאמונה כזו לא בדיוק מחמיאה לו, ואינה קידוש השם אלא חילולו.
תרופה פסיכולוגית שאולי עזרה במעטיזהר
ואולי הזיקה הרבה. מה שבטוח הוא שפתרונות אמיתיים של מאבק ומלחמה היו מועילים נפשית יותר מכל תרופה פסיכולוגית.
זה לא תרופה פסיכולוגית.זה אמונה.רק חבל שזה בא על חשבון המאבקדרשתי קרבתיך..
אם אדם מאמין שה' ידאג לו לפרנסה ולא עושה השתדלות בנושאיזהר
הוא לא מאמין גדול, אלא כסיל גדול. אלא אם כן הוא בדרגת אמונה גבוהה כל כך, עד שה' נתן לו מתנה, שהיא ידיעה שיהיה לו טוב.
אני חושב שכל מי שנגד מפספס נקודה חשובה בדברים שלנומרדכי
כולנו מדגישים שזה לא כל המאבק, והיו חייבים להאבק בהרבה יותר כוח ועוצמה, אלא שאנחנו סוברים שגם זה חלק מהמאבק. חלק קטן, אבל חלק.
כך שהתגובה הזאת היא לא עונה על קודמתה, כי גם בהודעה של @דרשתי קרבתיך.. נכתב שחבל שזה בא על חשבון המאבק. משמע מכאן שכן חושבים שהמאבק הוא חשוב ונצרך, וכמובן שגם אדם מאמין צריך לעשות השתדלות, אין ספק בכלל.
ואנחנו מדגישים שזה לא חלק שעומד בפני עצמויזהר
וללא החלק השני - הוא פשוט מיותר.
אנחנו לא חולקים על זה לרגעמרדכי
כל הסיפור כבר כתוב בירמיהו פרק כח, א-יזירח חסר
וַיְהִי בַּשָּׁנָה הַהִיא בְּרֵאשִׁית מַמְלֶכֶת צִדְקִיָּה מֶלֶךְ יְהוּדָה בשנת בַּשָּׁנָה הָרְבִעִית בַּחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי אָמַר אֵלַי חֲנַנְיָה בֶן עַזּוּר הַנָּבִיא אֲשֶׁר מִגִּבְעוֹן בְּבֵית ה' לְעֵינֵי הַכֹּהֲנִים וְכָל הָעָם לֵאמֹר: כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר שָׁבַרְתִּי אֶת עֹל מֶלֶךְ בָּבֶל: בְּעוֹד שְׁנָתַיִם יָמִים אֲנִי מֵשִׁיב אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה אֶת כָּל כְּלֵי בֵּית ה' אֲשֶׁר לָקַח נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל מִן הַמָּקוֹם הַזֶּה וַיְבִיאֵם בָּבֶל: וְאֶת יְכָנְיָה בֶן יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה וְאֶת כָּל גָּלוּת יְהוּדָה הַבָּאִים בָּבֶלָה אֲנִי מֵשִׁיב אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה נְאֻם ה' כִּי אֶשְׁבֹּר אֶת עֹל מֶלֶךְ בָּבֶל: וַיֹּאמֶר יִרְמְיָה הַנָּבִיא אֶל חֲנַנְיָה הַנָּבִיא לְעֵינֵי הַכֹּהֲנִים וּלְעֵינֵי כָל הָעָם הָעֹמְדִים בְּבֵית ה': וַיֹּאמֶר יִרְמְיָה הַנָּבִיא אָמֵן כֵּן יַעֲשֶׂה ה' יָקֵם ה' אֶת דְּבָרֶיךָ אֲשֶׁר נִבֵּאתָ לְהָשִׁיב כְּלֵי בֵית ה' וְכָל הַגּוֹלָה מִבָּבֶל אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה: אַךְ שְׁמַע נָא הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי דֹּבֵר בְּאָזְנֶיךָ וּבְאָזְנֵי כָּל הָעָם: הַנְּבִיאִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנַי וּלְפָנֶיךָ מִן הָעוֹלָם וַיִּנָּבְאוּ אֶל אֲרָצוֹת רַבּוֹת וְעַל מַמְלָכוֹת גְּדֹלוֹת לְמִלְחָמָה וּלְרָעָה וּלְדָבֶר: הַנָּבִיא אֲשֶׁר יִנָּבֵא לְשָׁלוֹם בְּבֹא דְּבַר הַנָּבִיא יִוָּדַע הַנָּבִיא אֲשֶׁר שְׁלָחוֹ ה' בֶּאֱמֶת: וַיִּקַּח חֲנַנְיָה הַנָּבִיא אֶת הַמּוֹטָה מֵעַל צַוַּאר יִרְמְיָה הַנָּבִיא וַיִּשְׁבְּרֵהוּ: וַיֹּאמֶר חֲנַנְיָה לְעֵינֵי כָל הָעָם לֵאמֹר כֹּה אָמַר ה' כָּכָה אֶשְׁבֹּר אֶת עֹל נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל בְּעוֹד שְׁנָתַיִם יָמִים מֵעַל צַוַּאר כָּל הַגּוֹיִם וַיֵּלֶךְ יִרְמְיָה הַנָּבִיא לְדַרְכּוֹ: וַיְהִי דְבַר ה' אֶל יִרְמְיָה אַחֲרֵי שְׁבוֹר חֲנַנְיָה הַנָּבִיא אֶת הַמּוֹטָה מֵעַל צַוַּאר יִרְמְיָה הַנָּבִיא לֵאמֹר: הָלוֹךְ וְאָמַרְתָּ אֶל חֲנַנְיָה לֵאמֹר כֹּה אָמַר ה' מוֹטֹת עֵץ שָׁבָרְתָּ וְעָשִׂיתָ תַחְתֵּיהֶן מֹטוֹת בַּרְזֶל: כִּי כֹה אָמַר ה' צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל עֹל בַּרְזֶל נָתַתִּי עַל צַוַּאר כָּל הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה לַעֲבֹד אֶת נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל וַעֲבָדֻהוּ וְגַם אֶת חַיַּת הַשָּׂדֶה נָתַתִּי לוֹ: וַיֹּאמֶר יִרְמְיָה הַנָּבִיא אֶל חֲנַנְיָה הַנָּבִיא שְׁמַע נָא חֲנַנְיָה לֹא שְׁלָחֲךָ ה' וְאַתָּה הִבְטַחְתָּ אֶת הָעָם הַזֶּה עַל שָׁקֶר: לָכֵן כֹּה אָמַר ה' הִנְנִי מְשַׁלֵּחֲךָ מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה הַשָּׁנָה אַתָּה מֵת כִּי סָרָה דִבַּרְתָּ אֶל ה': וַיָּמָת חֲנַנְיָה הַנָּבִיא בַּשָּׁנָה הַהִיא בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי:
טוב.עדידפ
תרם למוראל
עזר כלפי שמיא
השגרה נמשכה. ככה היה צריך
אם כל אנשי הגוש היו עושים היה פועל ישועות גדולות יותר בעיני
סירוב פקודה: מועיל או פוגע בצה"למרדכי
השבת פורסמה כתבה בבשבע (עמוד 22) תחת הכותרת "הסירוב היה יכול למנוע את העקירה". בהמשך הכתבה מצוטט בועז העצני (שסירב פקודה בעצמו): " נושא סירוב הפקודה היה קריטי לעצירת הגרוש, ולו היה זוכה ליותר תמיכה ציבורית היה עשוי לבלום אותו".
לקריאת הכתבה מתוך העיתון:
http://en.calameo.com/read/001660802a1d2fa078db1
האם לדעתכם היה סיכוי למנוע את הגרוש אם היה סירוב פקודה המוני? ואיך זה היה משפיע על צה"ל?
ולשאלה לימיינו-
במציאות שלנו, במידה וח"ו יהיה שוב גרוש, האם סירוב המוני הוא חלק במניעת הגרוש? האם זה יצליח? ואיך בימיינו זה ישפיע, אם בכלל על הצבא?
דיון פורה.
סרוב פקודה לא היה מונע את הגרוש לדעתידי"מ
זה המינימום שבמינימום.
מי שמתגייס לצבא הזה שלכל הפחות לא יעשה רע באופן אקטיבי.
מסכים...לדעתי בהחלט צריך לסרב פקודהפשושון
גם אם נראה שזה לא יעזור...ומי יודע אולי בזכות האחדות תבטל את הגזירה
בטח שכן!יוני
לוחמים שעד לא מזמן תפסו קו בגזרה הזאת ידעו להוביל את המסתננים בין העמדות של כוחות צהל, ידעו איפה לחתוך את הגדרות וגם איך לא להסתכן בכפרי חבל עזה..
אבל הסיבה לסרב פקודה היא לא בשביל זה- היא נטו בשביל עצמך...
אם רק היינו מקשיבים לדעת תורה, הכל היה אחרתהכהניסט הנודד
תאריך: י''ב סיון
מאת: מערכת פורטל חב"ד
בעקבות סדרת הראיונות שאורגנו ובהם שיבשו במכוון את דעתו, מבהיר הראשון לציון הרב אליהו את דעת התורה האמיתית. הרב אליהו קורא לסרב פקודה, ואף לשבת בכלא: "אמרנו לעיל שזה איסור תורה. ולכן על החייל לומר למפקדו "איני מסרב פקודה, אבל אני לא יכול לבצע את הפקודה הזו". ואם ישב בכלא בגלל אמירה זו – זכות היא לו ואשריו שנתפס על דברי תורה."
מערכת פורטל חב"ד מגישה את השו"ת המלא.
טוב, שאלת התועלת שבסירוב היא שאלה טובה למי ששוקל היענותאיל אחר
אבל בגלל שמדובר בבגידה בעצם ההוויה המכוננת של הציונות הדתית היום, זה לא יכול לבוא בחשבון. הסירוב צריך להיות נחרץ ללא גמגומים.
וכאן צריך להבין דבר יסודי: מדובר בהכרזת מלחמה לחיים ולמוות.
חיילי צה"ל היו נדרשים לירות במפגינים פשוטו כמשמעו. לא מדובר כאן רק במחאה אזרחית אלא במלחמה. מי שלא מבין את זה, לא רק לא מבין את המציאות, אלא מתעלם מפרקים חשובים בתולדות הקמת המדינה: אלטלנה, שהיא המשך הסזון; פרשת קיבוץ ניצנים כפי שמשתקף בספרו של אורי מילשטיין. במלחמה אין מרחמים.
קל לשבת תחת המזגן ולכתוב שהתשובה הברורה היא לסרבארץ הגליל
(ברור לי שיתחילו להגיב לי אז בבקשה דיון מכובד בלי להתלהם... )
קל לשבת תחת המאוורר ולכתוב כאלו דבריםיוני
עם חיילים כמו עופר וינטר יהיה לנו צבא עם הרבה אמונההכהניסט הנודד
בהדי כבשי רחמנא למה לךאביחי מנחם
העניין הוא לא מה קל, אלא מה נכוןונסי
הבעיה היא שבכלל מתגייסיםדי"מ
אם הכנסת את עצמך למקום בעייתי זה המינימום שבמינימום הוא לא לעשות רע בידיים ולכן לסרב פקודה.
איפה היה הצבא אם כל הדתיים הלאומייםנולאית
היו מסרבים פקודה?
במקום הרבה הרבה יותר טוב!
אנחנו חיים תחת שליחות? להיות דתי מחמד?
או לעשות את רצון ה'?
להיות דתי מחמד, זה מה יאמרו הגויים הגלותי של הדתיים, מה יאמרו החילונים?
בגיליון המצורף של עולם קטן לכבוד עשור לעולם קטן, היה משפט יפה
שאלו חייל האם הוא יסרב פקודה כאשר הוא יצטרך לגרש משפחות יהודיות מבתיהן, הוא ענה שהקשר שלו עם הצבא נובע מהקשר שלו עם ה'..
לכן הוא יסרב פקודה
הקטענולאית

יפה!
מרדכי
סרוב פקודה, חובה עצמית על כל אחד ואחד.עמיחי
לדעתי מה שבעיקר יכל למנוע את הגרוש זה חוסר שיתוף פעולה של הנהגת המאבק, שהייתה שותפה מלאה לגרוש.
אבל אדם באשר הוא יהודי צריך לסרב פקודה.
עם השנים הבנתי שזה מה שהיה יכול להציל את גוש קטיףונסי
זה לא ממקום של לשפוט. הלוואי והיה לי כח לעשות זאת בעצמי. העניין הוא להבין מה הדבר הנכון.
החיילים, בני שמונה עשרה ששנה לפני כן ישבו בכיתה ולמדו בשיעור אזרחות על פקודה בלתי חוקית בעליל. היו יכולים להציל את הגוש. ויחד איתו למנוע ארבעה מבצעים בעזה (גשמי קיץ, עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן) שלא לומר ם את שובו אחים, ותכלס, גם את לבנון השניה. או לפחות הצבא היה זוכר שם מה לעשות. כואב.
אגב, יותר מדויק לנסח: למנוע את הטילים על עוטף עזה, אשקלון אשדוד באר שבע תל אביב ירושלים וחיפה...
לפני פחות ממאה שנה היינו בעזה עצמה. מי יודע מה עלה בגורל הפסיפס של בית הכנסת העתיק של עזה.
חייבת לכתוב גם את הצד הזה...רנה בנה
סתם, שתחשבו על זה כשאתם אומרים מיד 'לסרב פקודה'.
הצבא מבוסס על פקודות וציות.
ככה כבשנו, ככה שמרנו, ככה נלחמנו וככה לצערנו.. גם גרשנו.
תקחו נגיד פלוגה אחת, תסתכלו על כולם, כולם נראים אותו דבר במדים של צה"ל, אם תורידו מכל אחד את 'המדים' את ההשתיכות לצבא, נראה מגוון עצום של דעות, אמונות, רעינות, תכונות, וכו'.
אז זה הגיוני שיש מסגרת שתופסת בתוכה את כל המגוון הזה ומוציאה מפעלים ענקיים, מלחמות וכו'.
איך??!
בדיוק בזכות רעיון 'המדים' כל אחד שנכנס לצה"ל הופך ל'חייל'. יש הרבה פחות משמעות לאישיות ולחייו הפרטיים, בצבא הוא חייל בצבא הגנה לישראל, והוא מחויב לזה.
וככה זה, הוא מקבל פקודה- הוא עושה.
אם כל אחד היה שם את עצמו לפני המחויבות לצבא, המערכת הזאת לא היתה יכולה להתקיים.
באחת המלחמות בלבנון (נראלי..) קיבל אחד ממובלי הלחימה בשטח (לא מכירה את כל השמות של המפקדים) פקודה להמשיך ולהכנס לאחת הערים כבר ממש בתוך לבנון.
והוא החליט על דעת עצמו שזהלא מתאים ולא נכון, ו'לא שם עליהם' ושם המלחמה נעצרה...
עשה את הדבר הנכון?
אז אני לפני אמונותי ודרך חיי אומרת שהוא לא היה בסדר.. אבל מצד ההגיון הפשוט אם מותר לסרב לפקודת גירוש , אז גם מותר לסרב לפקודה כזאת ואין משמעות להחלטות שהצבא מקבל.
לדעתי-
לגרש? לא.
להתחמק? כן.
לסרב? אולי.
הייתי מפנה? אני ממש מקווה שלא. (ב"ה שיש לי פטור מהצבא)
וכן, גם לדעתי ציווי התורה קודם להגיון ולמוסר האנושי..
אבל רק שיהיה לנו ברור מה אנחנו אומרים כשאנחנו מכניסים את הכלי של הסרוב למשחק...
אולי בהזדמנות אני אערוך את זה כדי שזה יהיה יותר ברור.. לילה טוב!! 
חח מענין האם מישהו הגיע עד לכאן
בלי דילוגים 
את צודקתדי"מ
והיה והתגייסת, המינימום שבמינימום הוא לא לעשות רע בידיים ולסרב לפקודה כזאת.
לצבא יש מטרהעמיחי
וכפי שכתב הרב קוק(ציטוט חופשי מהזיכרון..) "עיקר עניינו של צבא הוא הכיבוש".
ולכן הדבר שגורם נזק לצבא הוא מה שנוגד את מטרתו, ממילא סרוב פקודה לא יקשה על הצבא אלא יחזק אותו.
תראינולאית
השאלה היא האם אני רוצה להיות חייל בצבא ה' והצבא של מדינת ישראל היא דרך או
שאני רוצה להיות חייל בצבא מדינת ישראל ובנוסף אולי גם לעבןד את ה'..
אז כן, באמת אם כל אחד יעשה מה שבראש שלו ומה שנראה לו הצבא יתערער
העניין כאן, שהצבא אינו ערך כשלעצמו אלא כלי,
אז אם אדם רואה את עצמו כחייל בצבא ה' (מי אנחנו? צבאות ה'! ומה תפקידנו? להילחם! במי במה? ביצר הרע!
)והוא רואה בצה"ל כלי לעבוד את ה', והוא ישתמש בכלי הזה בצורה שהוא רואה לנכון בה, ואם הכלי הזה יהפוך לטרף (פקודה נגד צווי התורה וחוסר סירוב פקודה)
הרי יצא שכרו בהפסדו, טובל ושרץ בידו
אז כן, שהצבא יתערער ואולי יתעורר ויחזור למה שהוא צריך להיות, צבאות ה' שנלחמים להחזיר את ארץ ישראל ולא לזרוק את ירושת הארץ כמו דבר חסר ערך, צבא ה' שנלחם להגן ולשמור על עם ישראל ולא על 'אזרחי ישראל',
אז אולי אם אלפי יהודים היו מסרבים פקודה הצבא היה מתערער
וסוף סוף מתעורר להיזכר ביעוד האמיתי שלו
ולא נלחם מלחמות שווא
רנה בנההכהניסט הנודד
לא היהגלובוס
ודאי שאם הרוב יסרבו פקודה יהיה פחות משמעותי הגירושמישהי=)
ויותר משמעותי זה שסירבו,
לא יודעת אם יוותרו על זה, אולי יביאו ערבים אנא ערף מה
וברור שזה ישפיע על הצבא ולאו דווקא לטוב.
מועילעדידפ
יכול היה למנוע
יצליח בעתיד יותר מבעבר, אין ספק
הדיון עקר אסבירהלוי מא
לצורך הפשע של הגירוש נבחרו אנשים עם פרופיל מאוד ברור שעברו בנוסף שטיפת מח צבאית
על נחיצות הגירוש ודמוניזציה של העקורים
אף אחד לא טיפש לבא למחלקת ביניש ולפקוד עליהם דבר כזה
זה שטויותיוני
אתה רוצה להביא להפסק הגירוש או להתמוטטות הצבא?ארץ הגליל
ואם עצירת הגרוש מחייב התמוטטות של צה"ל?מרדכי
אז זו כבר שאלה כבדת משקלאלעד
רוב תומכי סירוב הפקודה אמרו מה שאמרו לאחר הנחה שצה"ל לא יתמוטט בעקבות סירוב המוני
איך "צה"ל יתמוטט מזה"?די"מ
זה בדיוק מה שאמרתיאלעד
מה שרציתי להגידדי"מאחרונה
זה שאם צה"ל היה מתמוטט הוא היה מתחלף.
זה הרי "צבא העם" לא?
זה לא שלא היה צבא.
כל המטרה היא לפתוח דיונים על שאלות כבדות משקל
מרדכי
צה״ל לא יתמוטטהכהניסט הנודד
גם וגםדי"מ
זה שזה היה גורם לצבא להיות גוף שלא מסוגל לבצע משימה מסויימתיוני
אבל כן, הייתי רוצה שהצבא יתמוטט אז, התנהלות הצבא הייתה מחפירה גם בשמירה על ביטחון המתיישבים ולהזכירך, בחודשיים שלפני הגירוש נפלו מאות פצמרים בגוש ונפצעו אזרחים וחיילים בלי תגובה צבאית.. כי עוד רגע מתפנים..
אבל תכלס, אם להיות מציאותי, הצבא לא היה מתמוטט מזה. היו סוגרים את הגדוד ומפזרים את החיילים בגדודים אחרים ובהתי הכלא (ונצח יהודה לא הייתה קיימת היום).
במקרה שחייל עורק, חברי הפלוגה פשוט עובדים יותר, במקרה ש3 חיילים עורקים כבר מביאים מחליפים מפלוגה אחרת אבל כשיותר מזה יערקו כבר יפזרו את הפלוגה ויביאו פלוגה אחרת במקום.
כשגדוד שלם לא מתפקד זה כבר יוצר דומינו שמשפיע על כל גדוד אחר בצבא.
הנחל החרדי היה קטן ממה שהוא היום אבל אם מפקדיו היו עורקים (והיו כמה שערקו, היה חסר עוד אחד רציני שהיה עורק אבל הוא בחר להחזיק את הגדוד) זה היה יוצר אפקט שהיה גורם לשיתוק מכונת הגירוש.
אנחנו פוחדים רק מה'! ובכל זאת תיראו- נכנסתי לטווח הטילים....מתנחלתמהשומרון
בס"ד
החמאס הציג הערב 2 טילים חדשים שלו - והרקע עם השם A מגיעה עד אליי ממש לפי התאור במפה_(אם תסתכלו היטב ותדעו היכן קרני שומרון נמצאת תבינו למה אנחנו אכן בטווח שלה!) נתפלל שאין להם הרבה רקטות מהסוג הזה ובכלל...... שה' ישמור עלינו אמן!!!! מה דעתכם על זה??? בצבע הסגול מראה לכם על איזה טיל מדובר ולאן מגיע.... ובעיגול השחור איפה בדיוק אני גרה- קרני שומרון וקדומים... על הכוונת!!!)

עוקרים תמרור, מחדדים את הקצה וקוראים לזה "טיל"אלעד
יאללה יאללה הם טובים בעיקר בפוטושופ
חלק ניכר מהטילים החדשים תוצרת עצמית התפוצץ ב"ה בידי מפעיליו תוך כדי שיגור
בס"ד אמן!!! הלוואי שצודק!!! בעזרת ה'!מתנחלתמהשומרוןאחרונה
קטע קצר מעולם קטן שפורסם לפני שנה בזמן החטיפהדוסית גאה!
איה
אסף קדרון
ארץ חכמה, ארץ כל יודעת.
השקוך היום במלח, פלוגתך המיוזעת.
ארץ מערה חמוקייך נסתרים.
אמא אדמה איה הנערים?
תגובת אברי רן, גבעות עולם איתמר
האמנם תהין- עם רפה רוח- אליי לבוא בחקירה?!
אני שנצרתי את כל סגולותיי בשבילך
האדרש למחיר בגידתך?!
ועוד תעשה זאת בלשון אהבה...
עם נרפה ובוגד, הזהרתיך ממחיר הבגידה
(פורסם בעולם קטן, גליון מס' 454)
אם כבר החטיפה...ראשית חכמהאחרונה
מכתב לציבור הדת"ל
העצרת שהתרחשה הערב ובעצם כל ה"קמפיין" להשבת החטופים, העלו בגרוני תחושת קבס.
האמירות של אימו של נפתלי פרנקל והכרת התודה שלה כלפי אבו מאזן השאירו אותי מזועזע.
"ילדים הם מחוץ למשחק!" כך היא אמרה. האומנם? המערכה שלנו מול אוייבינו היא "משחק"? ואבו מאזן, שחותר להקמת מדינה פלסטינית ונישול יהודים מעל אדמתם, ראוי ל"הערכה"?
ו"מבוגרים" זה בסדר שהאוייב הורג או חוטף? זה כן חלק מה"משחק"?
כמובן שאין לשפוט אותה שצערה ויגונה וודאי גדול, אך האמירות אינן רק אמירות שלה, הן מצביעות על הלך רוח בציבור הדתי.
אמנם הזדעזעתי מהאמירות, אך לא הופתעתי מהתפיסה המעוותת של הציבור הדת"ל אליה שמתי לב מיום החטיפה או אם לומר את האמת, הרבה לפני, בשנים האחרונות. התפיסה לפיה הכל הוא "משחק פוליטי". אמנם התפיסה הזאת לא נולדה אתמול ולמעשה, היא אף זקנה ממני, אך נראה שהיא צוברת תאוצת-יתר בשנים האחרונות.
כבר בשמעי על אירוע החטיפה, חלפו במוחי מחשבות על מה שאירע לפני כ5 חודשים בכפר קוצרא. למי שלא זוכר, קבוצת יהודים נלכדה ע"י שיתוף פעולה של הערבים וצה"ל במבנה בכפר ג'אלוד שסמוך ליישוב אחיה ובוצע בהם לינץ'.
התקשורת חגגה, כצפוי. וכך גם המשטרה וצה"ל. אבל מי שהכי שמח לאיד, היו אנשי הציונות הדתית. שמענו עשרות גינויים על אחינו שנחלצו בעור שיניהם ממלתעות האוייב, על אלו שצעקו גם כשהמוות עמד נגד עיניהם שמתנהלת פה מלחמה מול האוייב הערבי.
כבר מספר שנים שהמערכות ובכללם צה"ל "הקדוש" מנסות למכור לנו שקט מדומה. כבר שנים שמדיניות ההכלה של צה"ל מכילה את מלחמתם של הערבים בנו על גופותינו, למען השקט המדומה. בכל פעם שיהודי נפגע, מוכרים לכם סיפורים על עשרות פיגועים אותם צה"ל מנע ועל כך שצה"ל מצליח לשמור על שקט יחסי. ואילו כאשר ישנו 'תג-מחיר' יהודי, ישר קופצים לומר שזה מסיט את צה"ל ממשימתו העיקרית, כאילו שמי שעושה תג מחיר אחראי לסדר העדיפויות המעוות של צה"ל.
ההתייחסות לפיגועים הייתה כהתייחסות לפגעי טבע. התייחסו לערבים כילדים שסרחו ולא כאוייב.
אתם בלעתם הכל.
אף פעם לא תהיתם לעצמכם מדוע התגי מחיר כל כך מאיימים על צה"ל בהשוואה לטרור הערבי? זה מפני שתג מחיר אומר בפרצוף של כולנו, את מה שצה"ל מנסה להסתיר ממנו כבר שנים. את הטרור הערבי צה"ל מצליח להשתיק, למכור לכם שישנו 'שקט-יחסי' (יחסי למה?) וכו'. אבל את מה שאומר התג-מחיר קצת קשה להשתיק, אחרי הכל זה כתוב שחור על גבי לבן.
ואנחנו? אנחנו ניסינו לעמוד כחומה בצורה המגינה עליכם. חטפנו ממכם את כל הגינויים. אלא שהלגיטימציה שהענקתם למערכת במלחמה נגדנו, היא זאת ששברה בסוף את החומה. ועכשיו? עכשיו אתם מרגישים על בשרכם את המלחמה ובכל זאת, אתם בוחרים להמשיך בעצימת העיניים. ניתן היה לצפות כי עכשיו אולי סוף סוף תבינו, אך כמו שניבא הנביא ישעיהו:"שמעו שמוע ואל תבינו וראו ראו ואל תדעו" (ישעיהו ו') לא למדתם כלום מהמציאות שטפחה על פניכם.. "ילדים הם מחוץ למשחק" זו אמירה של מי שלא הבין שמתנהלת פה מלחמה. של מי שלא הבין שכמה שהאוייב רואה שכואב לנו ככה הוא שמח יותר ומחלק סוכריות לילדים ברמאללה. לא למדתם מדוד המלך "אל תגידו בגת אל תבשרו בחוצות אשקלון פן תשמחנה בנות פלשתים פן תעלוזנה בנות הערלים" (שמואל ב' א') החצנתם את הכאב שלנו ובכך חיזקתם את האוייב.
בכלל, כל הקמפיין שלכם מדבר על ה"אסון" האישי שקרה לכם ל"בנים" שלכם כאילו איזה אסון טבע בלע אותם. מילה אחת לא שמענו על ה"אוייב" שגרם ל"אסון". על המערכה שמתחוללת פה על ארצינו וקיומנו. חיילי צבא בית דוד היו מגרשים את נשיהם לפני מלחמות כדי לשכוח מה"מאבק" הפרטי ולהתרכז המלחמה הכללית.
אז לא, איננו שותפים למאבק שכזה. אנחנו נמשיך לזעוק שיש כאן מלחמה עם עם שלם, מלחמה על זכותינו על הארץ. מי יודע? אולי יום אחד תתעוררו.
נכתב שנה שעברה לפני מציאת הגופות, לא אני כתבתי.
די"מ מותר לפרסם מי כתב?
תודות לאלעד היקר על כל תפקודו הניהולי בפורוםמרדכי
בס"ד
אנו מאחלים לו בהצלחה בשאר תפקידיו באתר וכמובן שנשמח לקרוא את דבריו גם פה.
הנהלת ארץ מולדת.
תודהאלעד
והנושאים מידי מעניינים מכדי שאוכל להשאר בצד
בהצלחה למנהלים שנותרו!
אפשר לחשוב מה ההבדלדי"מ
תודה! ובהצלחה.
גאהלהיותיהודיה
ישר כח על שנות ניהול במיעוט ניעול
עמיחי
בהצלחה!!נולאית
בהצלחהנשגבת מבינתך
תודה אלעד..
מישהי=)אחרונה
לקחים מכפר מימוןיוני
א. התפלגות זה דפוק, מלא קבוצות קטנות ומפוצלות ורצות לכל הכיוונים זה לא המצב האידיאלי ולא כל כך אפקטיבי.. ובתוך הקבוצות, כל אחד חושד בזה שלידו הוא מושתל של השבכ, כן כן, רק שנעצרים ועושים מסדר הוצאת בטריות מהפלאפונים המסוקים ממשיכים לחפש אחרי המסתננים במקום אחר...
אבל אחדות? אחדות אחרי מה?!
אלו ה'פלגנים', הקבוצות הקטנות והחוששות? היו מאוחדים! אומנם הם היו קבוצות מפולגות אבל כוונתם הייתה אחידה! להגיע לגוש ולעצור את גירוש היהודים ומסירת השטחים לחמאס!
זאת אחדות אמיתית!
לעומתם, רוב אלו שהלכו בשירה בתוך שערי כפר מימון, באחדות המחנה, לקח להם זמן והרבה זמן להבין שכוונת ההנהגה היא לא לצאת משם בכלל וכשההצגה נגמרה, כשהאחדות המזוייפת נגמרה, הם לא ידעו כבר לאן לפנות.. היו את אלו שהצטרפו לקבוצות הקטנות שהסתננו לגוש אבל הרוב? הרוב כבר אז איבד אמון בהצלחת ההתנגדות לגירוש והלכו לביתם...
מראש אמרתי שהכל הצגהעדידפ
וצדקתי.
מוות לערבים נמאס מהם!!!!!שונאת ערבים
חלאס חייבים לעשות משהו משהו טוב וקולע למי יש רעיון..?
לא המקום לסוחח בנושאיהדות=דרך חיים
יש בפורום שב"כ חחחחח
כןדי"מ
להפיל את המדינה
ואז מה יהיה?עלה למעלה
לא הבנתי את השאלהדי"מ
אוקי נגיד שנפיל את המדינה-עלה למעלה
השאלה היא מה זה "להפיל את המדינה"די"מ
לא התכוונתי להתגייס לחאמס או לדעא"ש..
גם אני לא התכוונתי לזה...עלה למעלה
מה זה "לא יהיה פה שלטון" זה לא יקרה.די"מ
תמיד יהיה שלטון כלשהוא.
וכן.ככה נוכל להתקדם.
אז מה זה אומר להפיל את המדינה?עלה למעלה
להחליף את השלטוןדי"מ
שלום!!הטוב שבטוב
אני די חדשה בפורום הזה ואני לא כזה מבינה .
שמעתי פעם משיהו שמולאני מדבר עם רוב הדברים לא הסכמתי( כמעט עם הכל חוץ מדבר אחד) שאנחנו רוצים מלחמת אחים, הממשלה שלנו עכשיו ימנית הכי שאפשר ולמה להפיל אותה.
ואני ממש ימנית קיצונית , אבל לא חושבת שחילונים זה חור שחור...
כי אין לנו שום עניין בימיןדי"מ
אין מספיק מפלגות בשביל זה ...הטוב שבטוב
מה אכפת לנו?די"מאחרונה
לתרום שכל נקי לאנשים פה במדינה שלאדוסית גאה!
מבינים שחייבים להעיף אותם לכל הרוחות
הבעיה היא שעושים הסברה גרועהדי"מ
כי מי שעושה את ההסברה גם צריך שכל נקי...דוסית גאה!
ברוב המקרים הבעיה בטקטיקהדי"מ
צריך לקרב את ממ שצריך לתורה
ומי שבעקרון מאמין בה צריך להסביר לו שזה מה שהיא אטמרת לעשות.
ולא לצעוק סיסמאות של "מוות לערבים ו" אין ערבים אין פיגועים"
כי לא זו הבעיה שלנו.
אין לנו עניין בדו קיום.
כי דו קיום=התבוללות.
הבעיה היא שלא עושים הסברה. לא מתראיניים לשום אתרי.ל.
חוץ מהקול היהודי שאני בספק אם נכנסים אליו יותר מ100 אנשים ביום.
אז יש אידאולוגיה שנשארת בראש של כמה אנשים כי הם לא רוצים להוציא אותה החוצה.
א.לקול היהודי נכנסים כמה אלפים ביום.צא מהסרט שלך כבר.די"מ
יש הסברה.יש פלאיירים שמופצים מדי פעם.
ג.מסכים איתך שזה בעיה ההתנגדות לתקשורת.
אני בעד אבל צריך להיזהר עם זה ותא להתראיין לכל כתבה דרוצים שתתראיין (והבעיה שמי שעןבד עם תקשןרת זה מה שקורה ע"ע הכתבה על דייטים בנןער הגבעות) ולהתראיין זה די שולי.יותר חשוב לפרסם מאמרים.במקורנראשון אני מאמין שיתנו לנו במה.
ד.אתה צודק שיש הרבה מה לשפר ולקדם בעניין מןזמן לעזור פנה למ.א
לא חושב שהקול היהודי באמת מראה מציאות שונה למישהוי.ל.
חוץ מהקטע של היומן מתעדכן שפעם בכמה חודשים שיש איזה רצף של כמה פיגועים כמה עיתונים מפרסמים אותו.
הפליאיירים האלה מגיעים למאות בודדות של אנשים. הסברה לאומית זה אומר מינימום עשרות אלפים.
לגבי ד. דיברתי איתו על זה הרבה... לא הצלחתי לשכנע אותו והוא לא הצליח לשכנע אותי.. מה שקורה בתכל'ס זה שאין שום הסברה...
בקיצור,אתה מחפש לזלזל..די"מ
ב.מתחילים לאט לאט.
הסברה לכמה מאות יותר יעילה מלכמה אלפים כי אפשר לעשות אותה יותר ממוקדת
ד.לא התכוונתי להתווכח (שזה גם חשוב) אחרי הפיגוע ברמלה היו פלאיירים ולא היה מי שיחלק.
ועוד.דווקא על הנסברה יש מי שעובד
אם תעשי תעשי בלי שיהיו לך ראיות ובזה נגמר סיפורמישהי=)
האם האתיופים יהודים???yehiel
למיטב ידיעתי, לא זו בלבד שהם לא יהודים, אלא הם אף לא חלק מעם ישראל, דהיינו הם לא בני ישראל, דהיינו הם לא ישראלים, כלומר: הם לא מזרע ישראל אבינו. בכלל שמעתי שאתיופים הם צאצאים של מלכת שבא
נכתב אחרי רצח מלאכי רוזנפלד הי"דשניידר
שוב חוזרים לשגרה, לפחות עד הרצח הבא.
מה שהכי הפריע לי, זה שאם הנרצח הוא חבר/קרוב/מכר, אז אתה מרגיש פגוע ודואב, אבל אם לא אז אתה במצב כזה של- אוקיי, עוד יהודי נרצח, באמת כואב הלב, באמת צריך לעשות שינוי, אבל חוץ מכמה ליקיים לפוסטים בנושא, או במקרה היותר טוב- נצא להפגנה שמתקיימת, אבל חוץ מזה, זהו, תאמת אין יותר מדי מה לעשות... יש לנו נציגים, והם עושים(או אמורים לעשות) את העבודה, אנחנו ממשיכים בנוהל, בהרגל, את שלנו...
אז לא, ממש לא.
הרשו לי לשאול שאלה- מה ההבדל, או יותר נכון- מה הקשר בין מלאכי רוזנפלד, דני גונן, דוד בר קפרא, אחרים שנרצחו השנה, אייל, גיל-עד, נפתלי, לוחמי צוק איתן, לוחמי הגבול, ושאר בנינו ובנותינו שהקריבו את נפשם על הארץ הזאת?
תשובה- הם יהודים(או יותר נכון ישראלים-להל"ן ישראל- זרע יעקב).
כן כן, הם מתו כי הם ישראלים, וזה לא באמת משנה איפה הם גרים.
לאותם מחבלים ארורים, לא באמת משנה אם הישראלי חי בתוך ה"קו הירוק" או מחוצה לו.
מה שמשנה לאותו צורר זה העם שלך.
הרוצחים, הם רוצחים, והם רוצחים כל מי שבעם שלנו- לא חסרים פיגועים לצערנו בירושלים ב"מרכז", בדרום ובצפון.
אנחנו לא קולטים את זה עד הסוף!!! – זה ממש "איין" להרוג, להחרים, לקלל, לבזות, להשפיל, לעקב התפתחות פיזית ורוחנית, לנתק אותנו ממקורנו(מיסיון)- תחת מסווה של נאורות, קידמה, תרבות, הומניות, זכויות אדם ואזרח.
"זכויות אדם ואזרח"? ברור שלכל אדם באשר הוא אדם יש זכויות ומקום בעולם, עצם הצורך להזכיר את זה זה מראה כמה אנחנו חולים, אבל מזכויות ועד המקום של מה ההבדל בין ישראלי ל"אדם אחר שלא מעמי", המרחק רב.
אנחנו חולים, והמחלה הזאת ד"א לא תפסיק פה, אלה תמשיך עד מצב שאדם יציל כלב(כלבו שלו כמובן) ולא חיי אחיו!
נחזור לנקודה- לא רק שהשוואת חיי אותו אדם לחיי אחד מאחינו לא נכונה מהיסוד, יתרה מזאת- יבוא יום, אחרי שישביעו אותו ב"נתחי ההתנחלויות" שהרעב ימשיך לכרסם והוא ידרוש לחזור לכפרו שקבור תחת גרדי השחקים שבעיר הלבנה, מה יגידו אז? האם גם אז יגידו שזכויותיו שוות? אשמח לראות מה יקרה אז..(לא באמת, אחיזתנו בת"א חשובה לא פחות מאחיזתנו בכל שטח אחר בא"י).
בואו ונביט רגע בטענתו של אותו דורש-
לכאורה, יש צדק רב בדבריו!
ישב לו הרצל, הגה רעיון של מדינה ליהודים, הוחלט לבסוף שהיא תהיה בציון, והופה, קמו לנו זכויות פה!
למה שאותו אדם, שבאמת אחרי דורות שחיי וגדל פה, יצטרך יום אחד לקום וללכת בגלל איזה ציוני?? איפה הזכויות?!!!
אז לא, זה לא עובד ככה-
הסיבה שאנחנו חיים פה לא נובעת בגלל איזה ציוני אחד יותר או פחות(משמע מדברי שאני מזלזל בהם, אך כוונתי רחוקה מכך מזרח ממערב), הסיבה שאנחנו פה טבועה בשורשנו- אנחנו ישראלים, אנחנו מתאימים מעצם היותנו, לארץ שלנו- ארץ ישראל.
וזה בכלל לא קשור לשום חוק/הצהרה/הכרה זאת או אחרת.
זה קשור אלינו, קשור ממש.
אנחנו לא נלחמים על הארץ הזאת בגלל איזה חוזה מדינה, אנחנו נלחמים על קיומנו ממש.
במשך 2000 שנה אנחנו חולמים על הארץ הזאת-" כִּ֤י שָׁ֨ם שְֽׁאֵל֢וּנוּ שׁוֹבֵ֡ינוּ דִּבְרֵי־שִׁ֭יר וְתוֹלָלֵ֣ינוּ שמחה שירו לנו משיר ציון, איך נשיר את שיר ה' על אדמת נכר"? (תהלים פרק קלז), כל הגלויות אנחנו כוספים אליה, כל הפוגרומים לא מצליחים להוריד לנו את הראש, אנחנו, חלק מאימפריה שבה "משתתפים" אדם הראשון, נח, אברהם, יצחק, יעקב(ישראל), 12 השבטים, יהושוע, שופטים, מלכים, נביאים, חז"ל, רש"י, הרמב"ם, הבעל שם טוב, הרב נחמן מברסלב, הרבי מחב"ד, הרב קוק
איך לא נלחם על היותנו אנו???!
כותב הרב קוק באורות, בפרק שבו הוא מסביר על א"י, השורות הראשונות(רק התחלת הדיבור על הארץ)-
"ארץ ישראל איננה דבר חיצוני, קניין חיצוני לאומה, רק בתור אמצעי למטרה של ההתאגדות הכללית והחזקת קיומה החומרי או אפילו הרוחני.
ארץ ישראל היא חטיבה עצמותית קשורה בקשר-חיים עם האומה, חבוקה בסגולות פנימיות עם מציאותה"
הרב קוק, "האבא" של תורת דורנו, שגידל וממשיך לגדל בנים שמוכנים למסור את נפשם לא רק על חייהם, אלה בעיקר על המשכת חיי האומה, שכולם בדורו הבינו את מעלתו, וכיבדוהו, כותב במפורש הא"י היא אנחנו, ואנחנו זה א"י! הייתכן ונוכל להתקפל כלפי אויבנו בה?!!!!
לא איבדנו, ולא נמשיך לאבד ולשפוך על אדמתנו דם וזעת לוחמים ודמעות של אימהות בשביל לקיים זכויות אדם!!
כן נמשיך ונקריב את נפשנו ע"מ שתובהר ותואר זכותנו על אדמתנו, כן, גם ובמיוחד היכן שגרו אבותנו!
אנחנו לא נלחמים בשביל לחיות חיים שקטים ורדודים, שכל עניינם הוא עוד כסף כבוד והצלחה, אנחנו כאן בשביל לחיות את מה שמתאים לנו, ואם צריך גם למסור על זה את הנפש.
אנחנו במלחמה.
אומנם מלחמה שקטה, של "מפגע בודד", שבה לא ברור לנו מה ואיך צריך לפעול.
אבל דבר אחד צריך להיות ברור כאור השמש- ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל ומגמתנו צריכה לשאוף שזה יתקיים.
בעיני הדרך הטובה זה תודעה-
לפני שיוצאים לקרב צריך לדעת על מה נלחמים, למה נלחמים, ועל איזה דברים לא מתפשרים בשום אופן.
לדעתי הדרישות שלנו מנבחרי הציבור אמורות להיות:
א'- החלת חוק הלאום
ב'- עונש מוות למחבלים ורוצחי עמנו
ג'- חינוך לתודעה ישראלית
ד'- הגדלת הסיוע למי שרוצה להתיישב במקומות שהאחיזה הישראלית(יהודית) בהם רופפת, תוך ליווי העם בסיוע פיזי ורוחני.
הארץ היא שלנו, לא רק מכח הציונות ה"מודרנית" אלה בעיקר מכח זכותנו המוסרית וההיסטורית(בעבר ובעתיד)
ואנחנו, האזרחים "הפשוטים" יכולים וצריכים לחזק את הדרישה והתודעה.
כמו שאמרנו בבחירות- כל קל חשוב, הים מורכב ממליוני טיפות, בואו וניהיה חלק ממנו, חלק מהתחיה הישראלית.
כתבת יפה!
מרדכי
בגדול אני ממש מסכים עם מה שנכתב רק אני חושב שהפתרון עם בעיית הערבים בארץ צריך להיות כזה:
1. עונש מוות למחבלים ולכל מי שיש לו קשר או שסייע לטרור.
2. גירוש משפחות מחבלים.
3. עידוד יציאה מהארץ ע"י מענק כספי וכרטיס טיסה.
4. לדרוש גם מהם לשלם על חשמל, מיים, ארנונה וכו' (כל עוד זה בחינם, למה להם לצאת?) ובמידה והם לא משלמים - ניתוק.
5. לא לפרנס אותם!!!!!!!!!!
ועוד הערה אם יורשה לי לסיום-
פעם הבאה לכתוב עם אנטרים ופסקאות, כך יהיה יותר נוח ונעים לקרוא את הדברים שלך.
ממש מסכימההטוב שבטוב
לא לספק חמשל מים אוכל וכו' למחבלים...
צודק!!!דרומיתתת
1.לבטל את משכורות המחבלים מה"רשות הפלסטינית" ימח שמם.
2.להטיל מס של 1000 ₪ כפול מספר שנות המחבל בכלא לחודש למשפחת המחבל או 10000 ₪ לחודש למשפחת מחבל הרוג שיעברו בנוסף לפיצויים למשפחות הנפגעים.
3. לבטל את בית המלון בכלא ולהשים את המחבלים בתנאים שראויים למעשיהם-
לא טלוויזיה
לא חשמל
לא קנטינה
לא ביקורים, טלפונים וכיוצא בזה
להקטין ארוחות למינמליות
ע"פ ההצעה שלי, לא אמורים להיות מחבלים בכלא
מרדכיאחרונה
עשור לגרוש: פרוייקט מיוחד בפורום ארץ מולדתמרדכי
בס"ד
חברים יקרים,
במלאות עשר שנים לגרוש הנורא מיישובי גוש קטיף וצפון השומרון, חשבנו לצאת בפרוייקט מיוחד פה בפורום על מנת שנזכור ולא נשכח את מה שהיה שם.
במהלך הפרוייקט יועלו פה דיונים שונים על התקופה אז ועל התקופה שלנו לאור הגרוש. האם ייתכן גרוש נוסף? האם סלחנו למגרשים? היחס כיום למגרשים, איך יכולים למנוע גרוש נוסף? וכו'. כמו כן יועלו פה סרטים על הגרוש שמציגים אותו מכל מיני זוויות הסתכלות שונות שגם עליהם יכולים להתפתח דיונים מרתקים. ועוד..
כמובן שכל אחד יכול לפתוח דיונים, לעלות סרטים, וזה לאו דווקא צריך לבוא מאיתנו, ואפילו נשמח מאוד שכך יהיה ותהיה שותפות מלאה מצד כל הגולשים. כמו כן נשמח שמי שיש לו זיכרונות מאותה התקופה, מהפעילות והמאבק שלו או סתם מאיך שה השפיע עליו, ישתף אותנו וירשום את זה.
מוזמנים לתרום את חלקכם ולהיתרם מחלקים של אחרים.
המשך גלישה מהנה,
הנהלת הפורום.

וואו הרגע אני קורא את זהיהדות=דרך חיים
ואז החתימה שלך. תן חיוך הכל לטובה כמה שזה קשה
^^אביגיל.
רעיון יפהתהילה רבקה
כל הכבוד!אלעד
רעיון יפה, לא נשכח ובעז"ה נחזור בקרוב!!עמיחי
שרשורים חדשיםמרדכי
חשוב לעסוק ביופי ובמיוחד שהיה בגוש ולא רק בחורבןחננה
כאשר אדם נפטר ממחלה קשה אין אנו אחרי השבעה מנציחים אותו וזוכרים אותו רק בתקופת מחלתו.
זוכרים אנו את ימיו הבריאים. כך אני חושבת יש לנהוג בגוש, וכאחת שחיה בגוש אני יודעת שהיה יופי וכל כך הרבה מיוחדות בגוש, חסד, יראת שמיים ופשטות שהלוואי ומזה נטעם קצת ולא רק מהחטא הנורא שעמ"י הגיע אליו.
יישר כוח על היוזמה!!
את ממש צודקת אבלאריאלניקית גאה
חשוב מאוד גם לעסוק בגירוש כדי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם ח"ו!
זה ממש לא דומה! גוש קטיף אין מקומו במוזיאוןעמיחי
ההבדל הוא שמת לא יקום לתחיה עד תחיית המתיםyosef13
בס"ד
לעומת זאת לגוש קטיף אנחנו מקווים שנשוב מיד כשנוכל.
אבל זה נכון שצריך גם לעסוק ביופי של האזור ובדברים הטובים שהיו שם, כדי להגביר את הגעגועים למקום ואת הרצון לחזור
שחכתם עוד שאלה חשובההכהניסט הנודדאחרונה
אנשים יקריםיהדות=דרך חיים
ברוך ה" כל יום שני יש שיעור תורה בפתח תקווה שמעביר אדם חביב מאוד בשם הרב מוטי
בשיעור יש לרוב 5-8 בחורים רובם ערסים מלהבה או ילדים בכיתה ו
השיעורים מאוד מעניינים ולרוב הרב מלמד מספרים של הרב כהנא ומספר סיפורים
יש אווירה מצויינת אז אם אתם ביום שני בשעה 21.00 באזור אתם יותר ממוזמנים לבוא
מה הכתובת?הכהניסט הנודד
0528399417 יוסף דבר איתויהדות=דרך חייםאחרונה
שמעתי שהוקם מאחז במקום הרצח?חליל הרועים
במבוא שילה ליד הבסיס על ידי נוער כוכשישראלן
עד מתי נמשיך לחשוב שבניה זה במקום נקמה.יהודי!!
אתה לא חייב לקרוא לזה "במקום" נקמהאלעד
מבחינתי זו אחת התוצאות, כהרתעה וחיזוק והגברת הבטחון באזור.
האם בנית מאחזים/ישובים שוללת אפשרויות אחרות לנקמה? ממש לא
היא שוללת בגלל שאחרי הקמת מאחז במקום הרצח המצפון נקייהודי!!
וריסוס על קיר כן מהווה נקמה ראויה?אלעד
ישוב יהודי יכול לעזור לעמ"י? אם כן, אז למה לא?
אני מעדיף עוד ישוב/גבעה על פני התמרמרות ואי נקיות המצפון שלא תוביל לשום פעולה יעילה
בהחלט!די"מ
למדינה יש את היכולת לעשות נקמה ראויה של להוריד את הכפר ממנו יצא המחבל,אבל היא לא עושה את זה.
לילדון שמרסס על הקיר הוא רק "מגלה דעתו" מה הכיוון ועושה מה שיכול הריסוס על הקיר זה "מסירת מודעה" שראחנו נעשה הכל למען כבוד יי ועמו
והקמת ישוב זה מסערת מודעה שאנחנו פחדנים עלובים ולא מעניין אותנו כבוד יי
ישוב יהודי זה דבר חשוב וחיובי אבל לא קשור לרצח.
אולי בעקבות הרצח יתנו הקלה במיסים.
בקיצור-מה הקשר??
בעיני הקשר הוא שעצם זה שייש פה ערבים זה מחולשתנו ביישוב הארץעמיחי
וגם כגילוי דעת אני לא ככך רואה אותו כמועיל.
בעיני התחזקות ביישוב הארץ היכן שאפשר זה השלב הראשון לצורך הבנה שצריך לכבוש את מה שהיום עוד אי אפשר ליישב.
אתה ממש תמיםדי"מ

גם "ההתישבות" של נחלה היא לא באמת מועילה בדיוק כמו ריסוס הגרפיטי זה אותו דבר רק בתחומים שונים.
ואני לא מכיר אנשים שחושבים כמו שכתבת
א) תודה על המחמאה(תמים תהייה עם ה' אלוקייך וכו'<צ>עמיחי
הנקמה היא ערך ודבר גדול, אבל לא מטרה בפני עצמה..
הנקמה היא ערך בפני עצמהדי"מ
ולמה כזה ברור לך שכמה רווקים שישנים באיזה מקום באיזה צריפון ברור שזה נקרא ישוב הארץ?
הבה נאמר אחרתאלעד
אם ריסוס על קיר של בית ערבי ישקיט את המצפון שלך,
אתה בבעיה הרבה יותר גדולה ממי שמצפונו שקט עם בניית ישוב יהודי כתגובה לנסיונות שלהם לסלק אותנו מכאן
ואני מדבר בעיקר מצד הערבי או הממשל
הריסוס על קיר משקיט את המצפון מסיבה הגיוניתדי"מ
אבל לפחות זה בכיוון הנכון בשונה מקמת ישוב שזה פשוט לא קשור.
לדעתך לא קשור, לדעת אחרים כןאלעד
וברגע שלמאן דהו זה כן קשור,
אזי נסה להבין שלגביו פעולה מעשית ויעילה הרבה יותר היא הקמת ישוב חדש, מאשר ריסוס ובריחה מהירה
אבל אני לא מסכים.וברור שאני אומר את דעתי.די"מ
איפה זילזלתי?אלעד
בשורה האחרונה זלזלת בתג מחירדי"מ
כסיכול תג מחיר מסתכם בריסוס כתובות.
ברוב מוחלט של המקרים ובטח תגי מחיר שבאים בעקבות צחמלא זאת המציאות.
זו המשמעות. פעולה מחתרתית ונזק לא גדולאלעד
ולגבי הזלזול, בחייך. תראה איך אתה מגיב לאחרים קודם.
אין לך אלא להלין על הסגנון וצורת הביטוי הלועגות שלך, בבחינת הקוזאק הנגזל.
על התועלת יש מקום לדוןדי"מ
זכותך לחשטב שזה טפשי ותא יעיל ואפילו זיק אבל זה לא שהם לא עושים כלום.
לא דברתי על הזלסול באיש כלשהוא על בהגחכה של הפעילות.
זה כמו שאנימאגיד שזמביש לא עושב כלום.
הוא עןשה הרבה אבל אני לא מסכים איתו
^^^^^ גם..עמיחי
נקמה היא ערך לאחר שייש על מה לנקום..עמיחי
??די"מ
אמרת שנקמה היא ערך בפני עצמהעמיחי
לא הבנתי מה כתבת בהודעה שלךדי"מ
נקמה היא מצב דיעבדי, כפי שקרבן חטאת הוא דיעבדי.עמיחי
ואז?די"מ
זה היה הסבר למה התכוונתי שנקמה היא לא ערך בפני עצמו..עמיחי
איך אתה מסביר את זה ש"גדולה נקמה. "?די"מ
^^^^יהודי!!
הסברת את זה יותר טוב ממני....
בנייה אינה במקום נקמה, אבל זה מה שייש לנו אפשרות לעשותעמיחי
נקמה אמיתית מעשית לא תעשה ע"י היחיד, והשטויות שאנשים מקשקשים בכפרים ואח"כ מבזבזים עליהם את חצי חייהם במעצר ועוזבים את האידאלים אח"כ זה לא נקמה, זה זלזול בנקמה האמיתית שהיא "נקום את נקמת המדיינים אחר תאסף אל עמך".
כשנצליח לגרום לכך שלעם ישראל יהיה את היכולת ליישב את א"י בצורה ברורה וגדולה, יהיה מקום לדבר על נקמה אמיתית ולאומית, לפני כן זה פשוט חלש..
איכסדי"מ
מי מכל בוגרי נחלה גר כיום במאוז אסתר מצפה אביחי או יש ברכה? בודדי בודדים.
ותגובה עניינית לשאר טענותייך עיין מה שכתבתי לאלעד- בהחלט! - ארץ מולדת
לא רק שהנקמה היא ערך בפני עצמו גם משלמים מחיר כבד אם מתעצליםאיל אחראחרונה
כמו שה' הוא "א-לוהי המשפט" כך הוא "א-ל נקמות". אנו מצווים ללכת בדרכיו: לעשות משפט וגם לנקום לפי העניין.
"השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ". זוהי התשתית האמונית-מוסרית לעשות חסד משפט וצדקה. אם לא נעשה אנחנו, מחמת עצלות, ה' יפרע ממי שצריך וגם ממי שהתעצל.
"ארור עושה מלאכת ה' רמיה וארור מונע חרבו מדם". משיכת ידיים מן הנקמה, מעבר לכך שהיא בגידה באחריות השלטונית, היא גם בגידה בחובתנו כאנשים מאמינים.
פגישת בנות לקביעות במאחזים חשובבב!שונאת ערבים
היי ביום שני הקרוב יש ישיבת בנות בכוכב השחר
בשעה 6 וחצי בתוכנית:
1. פגישה ושיחה על קביעות של בנות בחופש במאחזים חשוב מאוד!!!!![]()
![]()
2. אחר כך ארוחת ערב שוווה וישנים אחרי זה במעוז אסתר חשוב מאודד שכולם יגיעו ותפרסמו את זה..
לפרטים והרשמה!: 0527203709 מרים![]()
![]()
אני לא מצליח להאמין שאתה מאמין שזה הסיבה שלא קבלו אותםדי"מ
סיפורנולאית
#סיפור אמיתי#
חייל שהוא די מרחם על ערבים, מספר לאביו שהשבוע מצאו נחש צפע, אז הם דרסו את הנחש עם האמר שלהם והרגו אותו.
אביו שואל אותו עם בבת צחוק בעיניו, למה הם הרגו אותו הרי זה צער בעלי חיים. החייל הסתכל עליו בחוסר הבנה, מה זאת אומרת? הנחש היה ארסי והוא יכול לפגוע בחיילים, אז אביו ענה לו שהיה אפשר פשוט להוציא את הנחש מחוץ למחנה וזהו למה להרוג?
אז החייל הסתכל על אביו ולא הבין מה לא ברור, גם אם הם יזיזו את הנחש הוא עדיין יכול לחזור ולהכיש אותם אז עדיף להרוג אותם וחסל. האבא עם בבת צחוק בעיניו שעמדה להתפרץ גם לפניו(כלומר חיוך)
רטן, אבל למה להרוג? זה חבל. החייל גילגל את עיניו, הנחש הזה הוא ארסי הוא סכנה, למה לחכות שיקרה משהו עד שנהרוג אותו?
עכשיו תחליפו את הנחש בערבי ונותר רק להגיד לחייל, ישמעו אוזנייך מה שפיך מדבר.
הם התארחו אצלנו בשבת, וקצת היה לי פדיחות
להגיב.
אבל לפחות יצא מזה סיפור טוב.
שבוע טוב.
מה משמעות המוסר הטבעי לדעתך?אדם כל שהוא
בנים
חכחעחילםכ
בברכה,ארגון אר"י ישאג.
לא יכול לבוא
יהדות=דרך חיים
המספר בפנים שלך?יהודי!!
לאחכחעחילםכאחרונה
יצאה מהארץ לאומןחכחעחילםכ
מוזמנים להפנות לפה משאר פורומים שיעלו בהם דיונים כאלה.
אומן זו רק דוגמא,אפשר להפנות כל יציאה מהארץ.
יה"ר מלפני אבינו שבשמיים שנזכה לכוון תמיד לרצונו.
*נא לשמור על דיון ענייני,תורני,ומכבד.
אשריכם!
