שרשור חדש
יש לי שאלהמעייןןן
אממ אני לא יודעת אם זה קשור כאן לפורום אבל בכל זאת..חברה טובה שלי ממש התחילה עם מכנסיים.. לצערי
ובאתי אליה יום אחד וניסתי כאילו להגיד לה שזה לא טוב בשבילה.
היא אומרת " אנח מסתדרת מעולה עם מכנסיים" ונגיד " בנתיים המכנסיים רק עשו לי טוב.." ואני לא יודעת צה לענות לה ואיך.. אז אני פשוט לא עונה לה
אבל יש לי מצפון אני רוצה להחזיר אותה לדרך
למישהו כאן יש רעיון איך להסביר לה או מה לענות לה וזה..
תודה רבההה
זה לא הפורום המתאים.אניוהואאחרונה
תשאלי בבית מדרש
לאחרונה החל ויכוח חריף בעומקתא דהלכה למעשהחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי חוני המעגל פינות בתאריך א' באדר תשע"ח 11:20
ובהם מחלוקת אחרונים גדולה השוקדים על בית ה' בלילות ובהם צדיקים וצדקניות חסידים וחסידות פלעאמניגאים וגאים בתורתו

אך המחלוקת שוררת ביניהם שלא כבית הלל ושמאי, וכל כת וכת עשתה לה בתים

בית השובי שובי השולמית המתקראים שובעיניסטעים אשר דוגלה בהם דגלו של מקום, שעל הוייבערס (בלשון המזרחי נשים) לשכון לבטח במטבחו של מקום ולסרוג כיפות לשם שמיים

ומן עברו הנאור של הירדן והירמוך והקישון בית הצאנה וראנה בנות ירושלים בת נדיב (קרנה של מקום הוא אשר שנינו חדש קרן ישראל- והייתה נדיבה בחומר וברוח ובצלצולים) אשר סוברות כי על האישה לפרנס את ביתה שנאמר זכר ונקבה ברא אותם, מלמד שכשם שהזכר אוחז בנשק כך גם הנקבה בנש"ק ומתוך כך גם בנשק קל וקר
(כדפירשי קארעקאל)


ויש לעיין עוד במקורה דדינא, מה חילוק הסברא, מה רבותא זו על זו?

ונראה. שדין החילוק הוא בחקירת אישה מדין חפצא ואישה מדין גברא



ודוק
האם חז'ל היו בעד גיוס נשים?אניוהוא
במסכת כתובות סוף פרק חמישי -
אשה שנמצאת אצל השליש ורוצה לקבל יין מבעלה -
אומרת הגמ' דווקא ב'רגילה' אבל לא ב'רגילה' לא מקבלת.

לפחות זה בשלישות ולא קרבי...


@matan
@נחשון מהצפון
@@פלוני מפונפן
@@עברי אנכי
@חידוש
@נחמיה17
@asd100
תזהר שלא נפתח פה את הדיון על הדעת יחיד של המנחתהדוכס מירוסלב

חינוך בהבנת דברי המשנה של כלה מחופתה כפשוטו והדקדוק שאפילו לשיטתו לא אומרים ככה

 

נ.ב, אני רואה שפורים מעלה לך את רמת הפוריות!

^^ { על ה "נ.ב" }המלך 1


נראה לי להגיה דברי קודשואניוהוא
שפורים מעלה את רמת ...
לענ'ד נראה דצ'ל הפורימיות ולא הפוריות. ודו'ק
כמדומני שכבודו לא יודע בסוד הניקודהדוכס מירוסלב

פוֹריוּת ולא פורימיות. כידוע ליודעי ח"ן בגימטראות הניקוד (אני לא באמת יודע את זה )

תן לחכםאניוהוא
ויאמר שאינו מבין
אני בכלל תםהדוכס מירוסלב


ת תמ תמ...אניוהוא
בחילוף אותיות המוצא זה ט טמ טמ...הדוכס מירוסלב


אז אתה לא עד כדי כך תם...אניוהוא
בחילופי אותיות אני יותר חזק הדוכס מירוסלב


חיחי..המלך 1

חושף שיניים

נא לא לתייג את שמי לשווא בפורום הזהחידוש


אני מנסה לגרור אותך למחוזות אפליםאניוהוא
אינני בסןגיא. נראה אנסה למצוא זמןנחשון מהרחברון
מחילה מכבודוasd100אחרונה

מה האלטרנטיב''ה ל'רגילה'? מקוצרת? והא במקוצרת בביתה הואי... (דומני כי מבולבל אני בהבנת המושגים)

מכתב שקיבלתי ובו קושיא עצומה בהלכ' שבתאניוהוא
לכל חברי מועצת חכמי הפורום , קיבלתי שאלה עצומה זו ואינני מותר את ידי ורגלי.
אשמח לעזרתכם,
וכך לשון השואל-

לכבוד .... (השמטתי מחמת צניעותי הרבה)

מו'ר אבי הסבא ג'פטו שליט'א הינו חשוך ילדים. לפרנסתו הוא עובד כנגר אומן.
הוא יצרני מעצים והפייה הטובה נתנה בי כח להיות כמעט במדרגת 'מדבר'.
אלא שכדי ללמדני דרך האמת היא אסרה עלי לשקר, וכדי למנוע ממני זאת אפי מתארך בכל עת ששקר יוצא מפי .

שאלתי מכ'ת האם מותר לי לשקר בשבת, שכן אפי- העשוי מעץ מתארך וחששתי שמא יש בזה משום מלאכה בשבת.
אודה לרב אם יוכל לפרט מהן החששות ואיזו מלאכות יש כאן.

תודה..
פינוקיו


עכ'ל השאלה.
לא קשה בכללasd100

כיוון דעץ אינו חייב בשביתה, אפי' הוא מדבר - לכאורה דינו כגוי ואינו חייב בשבת

 

ועוד, מנלן דסבא ג'פטו יהודי וחייב בשבת? אולי מצד חיוב שביתת כלים לב''ש, כשבנוסף לכך סבא ג'פטו הינו יהודי, אולי יש מקום לחייב את פינוקיו מצד שהוא כעין כלי (אפי' הוא מדבר, עדיין חלה עליו תורת כלי כי ''כל כלי בעלי בתים שיעורם כרימונים''), וחייב בשביתה. ואפי' הכי - כיוון דהארכת האף היא פסיק רישא דלא ניחא ליה לפינוקיו שיודעים שהוא משקר, יש להתיר. והצד לאסור דחוק ביותר, דאין בכך בונה או מתקן כלי [ונ''ל שיש כאן צד של סותר, כי האף המתארך סותר את הדברים היוצאים מפיו, וצ''ע]

תרוץ לקושייותך ודחיית הסברךאניוהוא
א. ודאי שהוא יהודי דהרי הוא אביו ואעפ'כ הוא מכונה 'הסבא' והוא קיצור ד'הסבא-קדישא'.

ב.ודאי שהוא אינן כלי דהרי הוא לא למד ב'עלי'.

ג. צדקת בדבריך דהוא פ'ר שלא ניחא ליה, אך מכיון שהוא אשכנזי (ושמו ג'פטו מוכיח עליו) לא נהגו להקל בזה אלא בתרי דרבנן.
ברור שהוא יהודי יש לו אף ארוךאנונימי (2)


נראה דמותרשחר אורן

משום שאין איסור למדבר לגדול בשבת

אולם אסור משום "לא תענה ברעך עד שקר"

דברים צריכים לי עיוןאניוהוא
א. יש שאסרו לגזור ציפורניים ביום חמישי או שישי בגלל שהם מתחילות לגדול בשבת - ומאי שנא ציפורן מאף?

ב.לא תענה אינו איסור אלא בעדות וכאן מחירי בשקר שאין לו נ'מ ממונית שאין בן איסור אלא רק 'מדבר שקר תרחק' דהוא לא איסור.
ודאי שלשון תרחק היא איסור. אלא שהיא איסור אפילו להתקרבצקון לחש

בדומה למילת "השמר" המופיעה בפסוקים.

רק שנראה לי שאני מגיב ברצינות יתירה

אם ברצינות עסקינןאניוהוא
פסק רוב הראשונים כמו שכתבתי- שרק שקר שיש לו נ'מ ממונית הוא איסור שקר.
השאר הוא לא מוסרי ויש להתרחק ממנו.
לי משום מה ברור דאורייתא, אבל לא מצליח להזכר כרגע במקורותצקון לחש
עבר עריכה על ידי צקון לחש בתאריך י"ג בטבת תשע"ז 01:26
עבר עריכה על ידי צקון לחש בתאריך י"ג בטבת תשע"ז 01:25

אחרי הגוגל מצאתי קצת

http://din.org.il/2011/01/09/האם-יש-איסור-לשקר-כשאין-לו-תועלת-מכך/

http://din.org.il/2016/06/24/מדבר-שקר-תרחק-יסודות-והלכות-של-אמת-ו/

https://www.kipa.co.il/ask/show/104863-איך-מותר-לשקר

 

צריך עיון במסקנות האחרונים.

 

עדכון: השל"ה כותב שם שרוב הפוסקים (כמדומני שהוא מתכוון לה-פוסקים, כלומר הראשונים. לא מכיר את לשון השל"ה טוב) סוברים שזה דאורייתא.

ציטוט משם: "וכן כתב השל”ה הקדוש (סוכה עמוד השלום), דיש מן האחרונים שכתבו דמן התורה איסור שקר הוא רק בדיינים, אבל שקר בדברים בעלמא אין בזה איסור תורה, אבל דעת רוב הפוסקים שאף בדברים בעלמא שייך איסור דאורייתא של ‘מדבר שקר תרחק’."

 

פה יש לימוד יפה על ביטול מצוות עשה משם (מהפניני הלכה)

http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=שקר#.D7.92.D7.93.D7.A8.D7.99_.D7.94.D7.90.D7.99.D7.A1.D7.95.D7.A8

 

ופה יש סיכום יפה מאוד של הדעות

http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=מדבר_שקר_תרחק#.D7.90.D7.9E.D7.99.D7.A8.D7.AA_.D7.A9.D7.A7.D7.A8_.D7.A9.D7.9C.D7.90_.D7.91.D7.94.D7.A7.D7.A9.D7.A8_.D7.9E.D7.A9.D7.A4.D7.98.D7.99_.D7.90.D7.95_.D7.9E.D7.9E.D7.95.D7.A0.D7.99

 

תודה רבה על החידוד, החכמתי

מותר לכתוב בפורום הזה ברצינות?אניוהוא
זאת רצינות סרקסטית... ;)צקון לחש


נראה שמותר לשנות מדרכי שבת שלום.נחמיה17

היינו. שכבוד השואל מעיד בעצמו ואחוז בעצמו שהוא אינו בתורת מדבר אפי' ואף אם היה מדבר, כתקוותו, היה ילד! א"כ אם יש חיוב הוא בג' אופנים-

א- חינוך לילד (אמיתי).

ב- שביתת בהמתו.

ג- שביתת כלים לשיטת בית שמאי.

 

א"כ- בכל האופנים החיות הוא מצד אביו של הילד.

ואולם, מצד כלים- הרי מלבד שלא למד במכינת-קודש בני דוד אשר בעיה"ק עלי תובב"א, וכן אנו נוקטים כבית הלל- הרי שמותר הדבר (מצד הלכות שבת, לפחות) לכתחילה.

 

ומצד חינוך הרי הדבר פשוט, שגוי לאו בר חינוך הוא. ומכיוון שאף אם נאמר שאביו שהוא סבו, הינו יהודי, מי יימר לן דאימו יהודיה היא? שמה היא נימפה?!

על כן יש לומר שמכיוון שאין לתינוק אמא יהודייה- אם אכן בן אנוש הוא- הרי הוא גוי לכל עניין.

 

א"כ נשאר רק לברר מצד שביתת בהמתו. ואנו יודעים ששביתת בהמתו היא רק מצד הבעלים, ומכיון דלא סייע ליה הסבא ובודאי דלא ניחא ליה לסבא (ועוד שאף לילד לא ניחא כמו שצויין) נראה שמצד שביתת בהמתו אין זה אסור מפני שזה טבעה, כעיכול הבהמה את המזון וכטלטול הבהמה מוקצה (פרט לטלטול עצמה.)

 

אלא יש לשאול האם יש פה דין מוקצה לשואל.

והנה נראה דיש לילד ג' מצבים.

הא- הפשוט (שהוא לכאורה כלי שמלאכתו להיתר ולאיסור)

הב- ילד-עץ כשהאף התארך (נ"מ לדין ביצה שנולדה ועוד)

הג- ילד אמיתי.

בזה אין המקום להאריך רק יש לומר שנראה דיש להתיר לישאו בשעת הדחק כגון במעי לויתן כלאחר ידו.

 

שבת שלום. שנזכה לאריכת אפים, להיות מדוברי אמת בלבבם. ולישב בסוכת עורו של לויתן.

אמן.

איזה מאלכה יש הארכת אף ?עובד המלך


זה בדיוק מה שנשאלתיאניוהוא
אולי בונה


או שבגלל שהוא עץ זה זורע

אולי מכה בפטיש - שמתקן את הדיבור שלו

או שמא מלבן -שהוא מתבייש שיודעים ששיקר ופניו מתלבנות

וכו'
וכו'
התירוץ פשוטאנו_נימי (G+)

שכן השבת נתנה רק לישראל ואם גוי שומר שבת-מחוייב מיתה.

כאן נכנסת השאלה אם פנוקיו נחשב יהודי או לא.אם הוא נעשה מאשרה-יהיה פינוקיו מחוייב שריפה כביכול בכול מצב.

ויש לשאול האם שייכותו ללאום היא לפי אביו חורגו סבא ג'אפטו הנ"ל או ע"פ עצמו.והבן.

אם שייכותו היא על פי אביו= הוא מוסלמינפש חיה.


כי ביהדות זה אליבא דאימאנפש חיה.


למה אביו מוסלמי...אנו_נימי (G+)


ברור שביהדות זה לפי האמאאניוהוא
אבל כשאין אמא מה עושים?
הכוונה כשילד נולד מגבר בלבד ללא אמא-- כמו בנידון דידן,
כיצד נקבעת דתו?
חשש ע"ז נפש חיה.


אסור גם בימי החול! שהרי נאמר "מדבר שקר תרחק" צקון לחש


אמנם כדבריך.אניוהוא
אבל הרי מותר לשקר מפני השלום
ובנידון דידן גם מפני השלום אפו מתארך. ובזה קר מקשינן האם מותר כגון דא בשבת.
לא נאמר לשקר מפני השלום, אלא לשנות! שהרי השקר הוא דאורייתאצקון לחש

ואילו בשינוי הריהו ספק יאריך.

והוא ספק ספיקא. ספק יאריך אפו, ספק איסורו בשבת. ועל כן נראה שלשנות מותר ולשקר אסור!

עצם הגדר 'לשנות' הואאניוהוא
בגדר מכבסת מילים - ולכן כל המשנה מפני השלום בשבת במקום לשקר עובר על איסור מפורש של מלבן ווודאי עובר על איסור שבת,ואכ בנידון דידן עדיף לו לשקר ממש דשמא הוא רק דרבנן
אחר המחילה, יש לי הערה רצינית כאן כי לא הבנתי את המהלךצקון לחש

למה שמא זה דרבנן?!

ונחזור ללוצצות, הרי מקרא מפורש מוכיח שהאיסור לשקר הריהו דאורייתא.

ואם כדברי מר שגם המשנה הריהו עובר באיסור מלבן, הריני חזור בי ומכריע דאסור לפינוקיו דנן לא לשקר ואף לא לשנות בשבת. שהרי האיסור הוא מלכתחילה.

 

וגם אם נאמר שעדיף אחד מהאיסורים על השני, ודאי שהאיסור לשנות עדיף, שהרי עובר על מצווה אחת מהתורה. ושמא יאריך אפו ושמא אין הלכה כמר דסבר לן דאיסורו משום מלאכת מלבן. והבן (חולה על זה!).

אכן כתבתי בחופזה ולא דקדקתי.אניוהוא
שגם בצד השני ישנו ספק דאו' שעדיין לא פשטנו מצד מה הוא אסור.
ודו'ק.
לא קשיא מידיפרודו

דהרי מדבר אינו בדרגת אדם, תדע,  דתוכי ומיני עוף המדברים אינם מצווים במדבר שקר תרחק.

ואם יש חילוק בין פינוקיו לתוכי - פתח פיך

וזה מה שהעלה עבדכם.אניוהוא



לכבוד בנש'ע בחור כארז אשר ידיו כמסמרות נטועים, אשר מעשהו בפטיש יפוצץ סלע הבחור החשוב פינוקיו נ'י.

ענף ראשון - חיוב עץ בתו'מ
ראשית יש לעיין בגדר חיובו ובתו'מ ( א"ה יש שרצו לפרשו 'תרומות ומעשרות' אך אינו עניין לכאן אע'פ דמיירי בעץ, הוא אינו עושה פירות, ואת'ל יעשה, אכתי לא עשה. וראה בהמשך).
והיה נראה דלא שנא האי מגולם שנידון בו בשו'ת חכ'צ, וממילא אינו מחייב במצוות.
וחשבתי לומר ע'פ דברי החבר למלך כוזר שהמחייב את היהודי בתורה ומצוות הוא יציאת מצרים. והמשל על כך מפורסם ונקרא 'משל מלך הודו הראשון'. ואכמ'ל.
ובהשקפה ראשונה היה נ'ל שלא שייך האי טעמא לניד'ד דהוא גופא לא היה בעולם בזמן יציאת ממצרים.
אלא דשוב חשבתי לומר ע'פ מה דאיתא במדרש שבני ישראל הוציאו איתם עצים ממצרים לצורך בניין המשכן, ודלמא הוא צאצא דאותם עצים וממילא יהיה מחוייב במצוות מכח סברת החבר. ולא יצאנו מידי ספק. (ויעויין במנ'ח מצוה לב אות ו שדן בחיוב אסופי שהוא ספק ישראל במצוות בכלל ובשבת בפרט דמאידך 'גוי ששבת חייב מיתה' ותלה הדברים בחקירה בגדר החיוב הגוי במיתה ואכמ'ל)
ושמעתי הרוצים לתלות שאלתנו בחקירה האם הפרשת תרו'מ הויא חובת הפרי או האדם, דנסתפקו האם האדם מחוייב להפריש ואז יכול לאכול אך הפרי עצמו אינו איסור, או שהפרי עצמו הוי איסור כל עוד לא הפרישו ממנו אבל האדם לא מחוייב להפריש אלא אם רוצה לאכולו.
והביאו ראיה מהא דאיתא שחבר לא משאיר תחת ידו פירות שאינן מתוקנים, משמע שהוא הידור בלבד, א'כ זוהי חובת הפרי. ורצו לומר שה'ה בניד'ד דהוא בגדר פרי וכמו שהתרו'מ הם חובת הפרי כך ה'פרי' דידן מחוייב בתרו'מ.
ואחר המחילה לא דקו כלל. דהרי ניתן להביא ראיה להיפוך דהרי שרי להאכיל לבהמתו אכילת ארעי גם אחרי שהוקבע למעשר, וא'כ מוכח שאינו איסור שלא מצינו איסור שהותר בארעי, אלא הוי חובת הגברא וראייתם מחבר לא קשה מידי- דאיכא למימר שהוא רק מפני שרוב עמי הארץ אינם מעשרים אבל אכתי רמי חייובא אגברא. וממילא אזלא להו ראייתם.
ואף אי צדקו בראייתם הנ'ל אין דין תרו'מ דומה לניד'ד, דמה עניין שמיטה (וה'ה שאר מצוות התלויות בארץ) אצל הר סיני ואין זה עניין לסוגיין.
אולם היה נ'ל ללמוד מהא דאמר משה רע'ה למרגלים 'היש בה עץ אם אין' ובארו חז'ל שזהו צדיק המגן על דורו, ואי הוי גוי שאינו מחוייב במצוות מה שייכא ביה לשון 'צדיק', אלא שהוא 'עץ'- והיינו לומר דחייב במצוות ולכן הוי 'צדיק'. אמנם יש לעיין דלפי דברינו לעייל העצים דנתחייבו במצוות הם העצים שהוציאו בנ'י ממצרים, ואכתי הרי לא נכנסו שם, וכיצד יש עץ שחייב במצוות בארץ כנען טרם בואם?
וי'ל דבאמת כל עץ חייב במצוות מכח ערבות דיצא'מ. ואין להקשות מאי שנא עצים דמחייבא לכולהו מבני אדם שאין שייכא היציאה לכולהו, דבר מילתא דפשיטא שאין להשוות בין זרע ישראל לגויים ד'אתם קרואים אדם ואין עכו'ם קרואים אדם'.
ובזה ניתר הספק הנ'ל דודאי כל עץ מחוייב במצוות.

ענף שני - מדבר שקר תרחק
דבר שאין צריך לאומרו הוא שודאי שאין כל התר לשקר כדכתיב 'מדבר שקר תרחק', ואף שאין נ'מ ממונית ליכא למימר שיקרא בכדי. וכמבואר בסימן רכ'ח דאף גנבת דעת עכו'ם אסורה.
אך מתוך שאלתו, שאלת חכם, ניכר דת'ח הוא דשרי ליה לשנות ב-ג' דברים אושפיזא מסכתא ופוריא, ואעפ'כ אפיו מתארך. ואף אם יאמר שאינו ת'ח הרי שרי לשנות מפני השלום, ולמרות זאת קאמתארך אפו.
ואל תקשה אם התרנו לשקר מדוע מתארך אפו, שהוא פשוט, דיש כאן צורך לילך בדרך הקיצון כדי שיגיע לדרך האמצע. וק'ל.
והדברים פשוטים ולא באנו אלא להוציא מליבן של טועים.

ענף שלישי - מלאכת שבת
לאחר דאסקינן דמיירי (בגברא) [בחפצא] דמחוייב בתרו'מ, ואוקימנן בשיקרא דשרי, רמי אדידן לברורי גדר האיסור וחיובו משום מה.
עלה א' - מלאכת זורע
ההשקפה ראשונה היא לומר דאסור משום מלאכת זורע, דמצמיח את אפיו, וביחוד נראה שלאחר שמשקר ב'פ הרי גם יוצא עלה וודאי שהוא מצמיח.
וראיתי מי שרצה לחלק שאין זורע בתלוש, ודברים בטלים הם דוכי שרי בשבת לזרוע בעציץ שאינו נקוב?
וליכא למימר שאני עציץ שא'נ דאית ביה אדמה דנימא דומיא דמטה אהרן דכתיב ביה 'פרח מטה אהרן...ויצא פרח ויצץ ציץ ויגמל שקדים' הרי דתלוש מצמיח.
וכי תימא דווקא במוציא פירות ופרחים ולא עלים גרידא, איכר לשנוי דשני התם דעביד קב'ה הכי לרווחא דמילתא ובאמת בעלה אחד סגי אלא שרצה להראות חיבתו לאהרן.
אלא שבאמת מלאכת זורע [ומבשל] בשבת שניא מכל מלאכות שבת. דבמלאכות שבת התוצאה היא מידית ובזורע ומבשל התוצאה לא מתקבלת מיד אלא לאחר זמן.
א'כ נראה דבנד'ד שהתוצאה היא מיידית אינו בגדר זורע.
אלא דנחלקו האחרונים מתי החיוב על מלאכה זו, האגלי טל (זורע סק'ח) והמנ'ח מחייבים מיד אף שלא נקלט והשריש בקרקע, והרש'ש (שבת עג ע'ב) כתב שהזריעה מחייבת רק בגלל שישריש. והנ'מ פשוטה אם עקר הזרע מהקרקע לפני השרשה, דלאג'ט ולמנ'ח חייב ולרש'ש פטור. ונראה לומר דניד'ד הויא נמי נ'מ, שאם מתחייב מיד מה לי תוצאה מיידית מה לי רחוקה, שאם מתחייב ללא תוצאה כ'ש שמתחייב שיש תוצאה.
ונראה לפי זה שיתכן שיתחייב משום שתי מלאכות, שכתב המנ'ח דאם השריש בשבת חייב גם עליה, ובניד'ד השקר הוא פעולת הזריעה, והתוצאה היא כהשרשה ויהיה חייב משום שתי מלאכות.
והביא המנ'ח ראיה מהנוטע ל' יום לפני שביעית שצריך לעקור שלא ישריש בשמיטה. הרי שהשרשה מחייבת.
וראיתי להרב נבנצל שליט'א שדחה לראיתו, שבשמיטה החיוב הוא 'ושבתה הארץ' ולא מצד ההשרשה עצמה היא פעולת האדם. (ועי'ש שיקר בזה והעלה דדילמא הויא חומרא בעלמא בשמיטה)
אך עכ'פ הכא דברי המנ'ח מדוייקים, דחובת הגברא כאן לשבות דומיא דחובת הארץ בשמיטה, וממילא יהיה חייב שתים. (יש לדון מה הוא אב ומה התולדה אך אין נ'מ לדינא)
עלה ב- בונה
עוד שמעתי מי שירצה לחייבו משום בונה. ותמיהה לי טובא דמהיכי תיתי לה, אי משום שהוא כלי הלא קיי'ל שאין בניה בכלים,
ואף דעת תוס' (עד ע'ב ד'ה חביתא) דמה שאין בניין בכלים היינו במחבר חלקי הכלי, אבל העושה כלי חדש חייב משום בונה (ויעויין ברש'י דס'ל שהוא משום מכה בפטיש), הכא לא מיירי בבניין כלי חדש אלא בתוספת על כלי קיים ולכו'ע אין בניין בכלים בזה.
ואי משום שהוא אדם ויש בונה באדם כמבואר ברש'י דף קז ע'א ד'ה מפיס דכתיב שלעשות לה פה אסור משום בונה. גם הא ליתא דהרי אכתי לאו אדם הוא.
ואין לומר דאית ביה משום אוהל מתרי טעמי, חדא שאין ברוחבו טפח, ותו שהוא רק מוסיף על אוהל ארע תצוגהי וקיצרתי כי פשוט.
עלה ג- מכה בפטיש
אמנם מהמשך דברי רש'י הנ'ל דכתב 'או משום מתקן כלי' היה נראה שיהיה אסור משום מכה בפטיש.
ולכאורה קשיא דמאי מתקן שייך הכא, אדרבה מקלקל הוא לשיווי המשקל.
איברא די'ל דמתקן הוא אצל נפשו לקנות בה קניין 'מדבר שקר תרחק'. ודמי לקורע בגדים בחמתו דמתקן הוא אצל יצרו.
אמנם בהאי מילתא אכתי יש לעיין, האם תיקון הלכתי בכלי האם הוא בגדר מכה בפטיש או לא. כגון טבילת כלים -רבא אסר בגמ' (ביצה יח ע'א) מפני שנראה כמתקן מנא, שהוא רק מדרבנן.
וכן מצינו בעניין מיעוט ענבי ההדס ביום טוב שאסור למעטן, וכתבו רש'י (סוכה חג ע'א ד'ה עבר) ותוס' (שבת קג ע'א ד'ה לא) שהאיסור הוא רק מדרבנן.
ברם המרדכי (סוכה פ'ג ס' תשמ'ז) כתב שמיעוט ענבי ההדס הוי איסור דאו', דמתקן, וביאר המנחת חינוך (מוסך השבת, מכה בפטיש ג') שבהדס יש גם תיקון הניכר לעין כיון שעתה ההדס נראה יפה יותר
אמנם מדברי הרמב'ם (הלכ' שבת פ'י הט'ז) שכתב רק תיקונים שהם בדרך העולם - נראה שתיקון הלכתי אינו בכלל תיקון כלי ומה שאסרו הענבים ההדס משום שההדס עצמו נראה יפה יותר.
א'כ בניד'ד שמתקן ליצרו וניכר זה כלפי חוץ היה לנו לומר דלמרדכי יהא אסור מדאו' ולרש'י ותוס' מדרבנן, אלא שנראה שפה המרדכי יודה מכיוון שאינו נאה יותר משום שאפיו ארוך. ואילו להרמב'ם אין בזה משום מכה בפטיש כלל.
ואין לומר שרק בגמר תיקון יצרו נחייבו משום מכה בפטיש, שכל מכה ומכה ליצרו תיקון הוא בנפש.
עלה ד' -פסיק רישיה
העולה לבנתיים שיש לחייבו בזה משום זורע תרתי, משום בניין ליכא, ומשום מכה בפטיש אליבא דרש'י ותוס' אסור מדרבנן ואליבא דהרמב'ם מותר.
אך אכתי לא בריר דיו האי דינא, דאיכא למימר דהוי פס'ר דודאי יצמח אפו, אלא דלא ניחא ליה בכך דכולהו ידעו שהוא משקר. וידוע שהוא מח' הראשונים - דלהערוך מותר ולתוס' (קג ע'א ד'ה לא) אסור מדרבנן וכן דעת רוב הראשונים וכך משמע השו'ע בסימן שכ סעיף יח.
ואף דהכא הוא במקום צורך גדול כמו שאמרנו בענף ב' דבר מיירי הכא בשקר המותר - שהוא רק במקום צורך גדול, כגון מפני השלום, עכ'פ לא שרינן איסור תורה בפס'ר דל'נ במקום צורך.
עלה ה - גרמא
אלא שיש להוסיף שנראה הכא שהוא גרמא מכיון שלא ברגע שמשקר מיד צומח אפו, אלא כמה רגעים לאחר מכן, ובגרמא בשבת מצינו מח' הפוסקים דהט'ז (ס' תקיד ס'ק י) התיר ואילו רוב הפוסקים וכן פסק הרמ'א בסימן שלד סעיף כב, דשרי רק במקום מצווה או צורך גדול. עכ'פ הכא נראה דלכוע' שרי דהרי זה פס'ר דלא ניחא ליה במקום צורך גדול באיסור דרבנן.
עוד ראיתי מי שרצה לצרף להתיר הא דנח' בגמ' האם עקימת פיו הויא מעשה או לא, ולא נצרכה לן דכבר הותרה לו.
ואברכו שיזכה ....
הצמ'א.





כבר הופיע פה פעםאנו_נימי (G+)

ואם יחפש המחפש ויתפוש הנתפש בתפישת ההיתפשות תיתפש התפישה בפוס(משחק.).

לא קשיההגיגים בע"מ

דכיוון דהאף  מתארך משום "מדבר שקר תרחק"  (במקרה זה דבר השקר הוא בפה. ועל כן האף מתרחק מהפה)1) הרי זה "עשה דוחה  לא תעשה" והרי שאין על כך איסור כלל 

1) לפרשנות מורחבת ושונהה במעט עיין בספר הקדוש "לעזעזל עם בבא"

אני הק' התבלבלתיי בין הספר הקדוש "לעזעזל עם בבה לבין ספרהגיגים בע"מ


הקודש "מסע הציד של בבאהגיגים בע"מ


ביינישים עליך שמשון!א"י השלמה


עץ הדעתמשתדל לאהוב


בידוע שסבא גפטו עירב עץ הדעת בעץ החיים ויצר את פינוקיו דהוא חי עם דעת.

ואם כן בעצם הוא יצור מגן עדן, יליד אדם וחווה בעומק ועל כן נראה דהוא קודם שבת! שגןעדן היה לפני שבת ובשבת כבר יצאו את הגן. ולכן קלללל שלא חייב במלאכה.

וחוץ מזה מי אמר שפינוקיו יהודי  אולי הוא גוי והוא חייב לעבור על מלאכות?

 

אין כאן המקום להאריך אך אזכיר לחברי המכובדיםנחשון מהרחברון

את דברי האורחות חיים המובא בב"י שיח דבדבר הגדל בשבת אין בו משום הכנה מערב שבת כיון שגדל והולך. ודחיית המג"א מדברי התוס' שנתערב ובטל ברוב אם כן יש כאן ביטול ברוב.

י לדון מצד חשש זורע דמצמיח העץ ואין לדון כגרמא שהרי זו פעולה ישירה 

ויש לדון מחמת מכה בפטיש דהוא מסיים את מלאכת הפיה הטובה.

ועוד יש לדון מצד מפרק דהאגידול האף מפרק השקר ומגלה קלונו לעיני כל.

ולא עיינתי אך זאת עלתה על ליבי

שכוייח, וכבר העלתי בחכתי חלק מדבריואניוהואאחרונה
והאחרים ניתן לדחותם ואכמ'ל כי אל'כ..
רצוני לחקורפרודו

האם הרג באמצעות קללת "אבדה קדברה"  נחשב כרציחה מן התורה , או שיתחייב מיתה מצד מכשפה לא תחיה

לא נכון, רצונך לנצל"שהגיגים בע"מ


עכשיו כבר מה שכתבתי לא קשורהגיגים בע"מ


לא נהירא לי שאלת מרasd100

דהא כבר תנינן בסנהדרין (היה איפשהו העשרה דפים האחרונים של הדף היומי, במ-נ) דיתחייב במיתה חמורה, ובלאו הכי נהרג בסיף.

ונ''ל דבכוונת מר לשאול על המכשף בשוגג ורוצח בשוגג בקללת 'אברה קדברה'- ונ''ל דהא חשיב רוצח בשגגה, דהא חזינן דכי מטי האי כישופא לחבריה -מיית- נמצא שוהרג בגרמא ודו'ק

פושוטמשתדל לאהוב

פשוט שרציחה. דהא אין אדם מוציא עצמו חייב ואם השני מכשף קל וחומר שהוא.

לא נהיר לי מה דאמר רב! דהרי יש לחלק בין מכשף לקוסם!yagelאחרונה

אך ודאי יתחייב מיתה שהרי קיימא לן דאין אדם קוסם אלא מדעת! ואם קילל(קסם) למוות מדעת הוא, ובאמת השאלה היא במקרה שיש לו שרביט שבור כמו שמצינו במעשה דרונלד ויזלי שהקיא חלזונות ששם צריך עיון אם יחשב שוגג שהרי לא כיוון להוגו אלא אחר....וכן צריך עיון אם  היה תחת קללת אימפריוס שאז נראה לענ"ד אונס רחמנא פטריה...

אין גוזרים גזירה לגזירהמשתדל לאהוב

בעבר הרחוק למדו אותנו לעשות גזירת פונקציה וגזירת פונקציה שנייה, וקשה למאי דאמרינן דאין גוזרים גזירה לגזירה?

הגזירה השנייה שלמדוך היא אינטגרא''לasd100

וממילא לא קשיא דהא לא הוי בכלל גזירה על גזירה. ועוד דאי הוי גזירה לפונקציה שניה- לא הוי גזירה על הגזירה, וגזירה על גזירה היא אניטגרא''ל (בלע''ז דלשון מתמטי') כדמוכח לעיל בטו''נ (דטענה ונימוק הויא כשקלא וטריא)

חדא גזירה היאאניוהוא
שאני הכא דאי לא גזרי לגזירותא ליכא בגרותא!yagelאחרונה


פרוק ית עמך 'מיגו' גלותה. והרי זה מיגו להוציא?רוזנתל

כיאילו להוציא את עם ישראל מהגלות ע"י מיגוחצי חיוך

בדיחה עם זקן.אניוהואאחרונה
שאלה בענייני לימוד התורה הק'אנו_נימי (G+)

אם שני לצים יושבים ולומדים תורה-ידוע ששניים שלומדים תורה שכינה ביניהם!

מצד שני-נקרא המקום מושב ליצים!

וכי יתכן כי תשרה שכינה במושב ליצים?

לשאלה זו אין תשובה ע'ד הלצון. וק'ל.אניוהוא
מצאתי בספריםשקט רועם
שבורא מליצי יושר. ודו"ק.
ודו"ק - ודייק ותמצא קלאנונימי (2)


התכוונת - ותמצאאניוהוא
קלללל
/קשהמתיישב בנשמהאחרונה


ויש לומר שלכאורה אם עמדו יוקל הדברחוני המעגל פינות

שהרי לית בהי מושב ליצים אלא רק עימוד ועל זה לא גזרו רבנן

 

וגופא אמאי רבנו ראו צורך לגזור הכי באלו כתות שאינן מקבלות פני שכינה

ויש לתרץ זאת בפסוק "לץ קטן נחמד רוקד עם כל אחד" רח"ל

ואילו עם בעליו אינו נוהג כן שנאמר "לץ קטן שלי אולי תרקוד איתי" 

וחס ושלום נראה כאן כענין ניאופין רח"ל 

 

ולכן כיוון שרוקד מלבד רבו ובעליו

כך מקבל פני כולם פרט לרבו

ועיין וראה שהדברים היינו הך כתרנגולת וכבציתו

ובכןרוקדת בגשם
לשולה מעין זו יש אינספור הסברים, נביא כאן כמה מהם:


















ודי לחכימא ברמיזא.
שאלת מר נשאלה ב"די לחכם ברמיזה"הגיגים בע"מ

(או בלעז: בעאקי"פין) וכוונתו היא כדהלמן: האם שכינה שורה בפ' זה? ואכן, שאלה זו רחבה כים ועמוקה כתהום ונוקבת כמחט. ונראה לענ"ד לומר דשכינה שורה במרחב בין המחשבים השונים. וזהו כוונת מר באמירתו "שכינה בניהם" אבל כיוון דרחוק מחשב מרעהו ואין השכינה כלל במקום מושבם. הרי אין זה כלל מושב לצים ותורצה שאלת מר

החטא ועונשו-אניוהוא
מי שמלכלך בבית הכסא ולא מנקה אחריו עונשו הוא שישבו עליו!

יעויין במשנ'ב סימן ג ס'ק כא -
כתב בהגהות ר"ע איגר בשם הס"ח:
כשיוצא מבהכ"ס יראה המקום שישב עליו שלא יהיה טינופות,
שמא יבוא חבירו פתאום או בלילה וישב עליו:
מספר שאלותאורח/ת
כמה שאלות מחשביות שעלו לי לאחרונה ואם למשהו יש תשובות טובות(ועדיף אך לא חייב ממקורות כלשהם) אשמח שיחכים אותי:

א.מה מעלה גבוהה יותר בקיום מצווה?כאשר המצווה נורא קשה לי ואני מתאמצת לעשות אותה למרות שאני לא ששה לעשותה או להגיע למקום שאני שמחה לעשות את המצווה(אפילו מצצות של בן אדם למקום כמו תפילה) ובאיזשהו מקום לעשות את המצווה לא רק לשם קיום המצווה אלא גם בגלל שאני רוצה?

ב.בעקבות פרשת השבוע-למה יש רק 4 אמהות?הרי עמ"י בנוי מ12 השבטים..וחלק מהשבטים נולדו מבלהה וזלפה..למה הן לא נכללות באימהות?

ג.מהי משמעות אמירת ל"עילוי נשמת"?הרי באמת שיעור תורה שעכשיו סתם למדתי ואני פותחת אותו בלעילוי נשמת אדם מסויים שאני לאו דווקא מכירה עוזרת ללותה נשמה?לא צריך כוונה כלשהי?
כאן זה פורום שכותבים שטות לא שות....אניוהואאחרונה
תפנה את השאלות לפורום בית מדרש.
ידועה אמרת חז"לאנו_נימי (G+)

האוכל דג ביום דג ניצל מדג.

ועל מה קאי? והיכן ראינו בש"ס או בתורה כי עומד הדבר?

ואמאי פרשו חז"ל כי ביום שבת קאי ולא על ימים ג' וד'?

וכי ראית אדם אוכל דג ביום ג או דאניוהוא
האמת..אנו_נימי (G+)

לא דג ממש אבל קציצות דג כן...אשכנזים בתשעת הימים.

אין זה ראיה, דמשום שאין לו עוף ובשר אוכל דגיםאניוהוא
קאי אפסוקאasd100

אך לא מצינן ליה בפרוייקט השו''ת דאוניברסיטת בר-מינן. וצ''ע

 

ועוד, מי אימא לך דדווקא אשבת קאי, ולא גם על ג' וד' כדמצינן בחג הפסח בעממיא דאשכנזייא (ואין לומר דדומה לתשעת הימים, כיוון שפסח מצווה בו באכילת בשר)? 

 

ועוד ראיתי לזה מקור בדיוק המימרא; האוכל דג ביום ד'ג' ניצל מד'ג'

כיאה להנו יהודאיאנו_נימי (G+)

משיב בשאלתו.

ןמשמהרוקדת בגשםאחרונה
נלמד, כי האוכל גבינה ביום ד, זוכה להנצל מדגים, שכן חכמי הגמרא ספרדים היו.
וכפי מעשה נשות שלמה וגו.
יש דרך חדשהעברי אנכי

חשבנו על זה... ואפשר להתאבד בגרמא.

לוקחים אקדח ומכוונים אליך, ואז מותחים חוט וככה כשמישהו פותח את הדלת, בום.

 

יש לו חלק לעולם הבא? חייב בדיני אדם או שמים? אבל הוא מת...

עובבר על מצוות עשה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"הגיגים בע"מ


לאאנונימי (2)אחרונה
ואז מישהו פותח את הדלת והאקדח מחליק והמישהו נתקע בחוט ונופל ולא מבין למה יש אקדח על הרצפה ואז כשהוא קולט הוא מתקשר לאפוטרופוס שלי ולוקחים אותי להערכה ויותר בחיים לא יהיה לי אקדח והמחשה הזו מדכאת שבא לי להתאבד ואני חוזר לנקודת ההתחלה
שאלה גאונית שכבר נכתבה פה.אנו_נימי (G+)

אבל בהסוואה. יש לדון בה רבות ועמוקות-

 

מה דינו של עוף חול (פניקע"ס בלע"ז) מבחינת כיסוי הדם?

עברי אנכיאחרונה


שאלה קשה בעניין פצלשיםאניוהוא
ידוע הדבר שההורוקרוקס קורע את נשמת האדם כמבואר בספרים הקדושים מקבלת האר'י (פוטר)
ושאלתי האם הוא הדין בפצל'ש שקורע גם הוא את נשמת הניק לשנים?

הייתי שואל בפרוייקט השטו'ת לו רק היו שם אנשים...
וכן רציתי לקבל חוות דעת מקצועיים מפצלשים מפורסמים שמסתובבים כאן... (אני לא מתייגם כמה שנאמר 'ואין אני יכול לפורטם כי רבים הם' שם,שם)
זה מזלזל במושגים גבוהים. מה שייך לזה ולזה?! לא מקבלת.נפש חיה.
איזה צירוף מקריםאניאתהוהוא
למה אתה מזלזל באר'י ז'ל ובספרים הקדושים
לא זה לא אותו דבר, בא ואאלפך חכמה, כי:חדשאסורמןהתורה

בהורוקרוקס הקוסם מנסה להקסים מישהו ועל ידי כך לפצל את נפשו

ואילו בפצלש הקוסם מנסה לפצל את נשמתו על מנת להקסים מישהו

 

כמובן ששניהם טעות, שהרי נאמר "הן כולם און אפס מעשיהם"

 

ודע כי שניהם "רוח ותוהו נסכיהם" פירוש כי שניהם ראשיתם נראים לבעליהם ה"קוסם" כדבר רוחני, וסופם שהופכים את עושיהם עצמו לתוהו, ואף אינו יודע מזה. ועל כן המשילם לנסך, שהנסך הוא כידוע יין, ורומז ליין המשכר ומטעה את האדם ומאיין את נשמתו, תחת אשר חשב שבכך יעזור לעצמו, וכמו שכתוב באפרים "אשר על ראש גיא שמנים הלומי יין" ונאמר "הוכה אפרים שרשם יבש פרי בל יעשון" ונאמר: "והוא לא ידע"

 

ודע כי אין לדמות דבר לדבר ואין להבדיל דבר מדבר אלא על פי רב מוסמך איש מפי איש עד חדש אסור מן התורה, ועל כן אומר הנביא, לכן חכו לי נאום ה' ליום קומי לעד. עד כאן מתורת עידו

 

ודע עוד,חדשאסורמןהתורה

כי הפצלש בפצלשותו חושב שגם "לכן חכו לי נאום ה' ליום קומי לעד" - אז נדמה לו כאילו זה מדבר נגדו, ואינו קולט שזה מעומק נשמתו שבאה להצילו, אבל כל אשר תאמר יפול על אזניים ערלות, ועל כן אין לנו אלא לחכות ליום ה'קום לעד, ועד אז יעודדנו דודנו ומעודדנו, ואף יום אחד העולם ייהפך למקום קצת יותר מעודד

אני חושב שהחילוק שלך לא מדוייק כלל וכללאניוהוא
אני למדתי אחרת
ההורקורוקוס נוצר ע'י קסם אפל במיוחד - של רציחה
והפצלש נוצר -על פי רוב- בשביל הלבנת פנים שהיא תולדת רציחה-
כלומר בעצם יצירת בפצל'ש היא התחלת ההרציחה וממילא יתכן וגם בפצל'ש קורע את נשמת יוצרו.
הפצלש לא נוצר בשביל הלבנת פניםחדשאסורמןהתורה

הפצלש נוצר כדי לבלבל במוח, והוא תולדה של איזשהם רעיונות עוועים של ממציאם, הלבנת פנים זה רק אחד מהרעיונות המשונים חסרי הטעם של הרה"ג הטרול

תעביר את זה לפרוייקט השטותט'
ואני אדאג שיגיעו לשם אנשים.

דיל?
את לא יכולה לדאוג לכזה דבר,כמות האנשים שם בחיים לא תשתוה לפהאניאתהוהוא
היא יכולה לפתוח אלפי פצלשיםקוד אבל פתוח
ועוד כל מיני דברים אשר נתונים ביד ההנהלה הדיקטטורית של הערוץ
בדיוק 😎ט'
חח חמודהאניאתהוהוא
לא צנוע.אניוהוא
בוא נדייק-אניוהוא
לא דיקטטורית אלא בריונית....
@ימ''ל
זה ממש זלזול בדברי החכמה שכתבתיחדשאסורמןהתורה

אשר יסודם בהררי קודש והם נוקבים ויורדים עד התהום ונכוחים למבין ומשכילים ליודעי ח"ן והמשכילים יבינו ושאינם משכילים זבש"ם כי ההפסד כולו שלהם, לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים

בניגוד למה שאתם עלולים לחשובחדשאסורמןהתורה

אני רציני לחלוטין, כפי שתיווכחו אם תקראו בשימת לב את דבריי

עדיין מחכה שיגיעו האנשיםאניוהוא
אין הדבר כן וסברתך בטעות יסודהאחיתופל
שכן יצירת הורקוקס פוגע באדם בעולם השקר פעם אחצ ואילו הפצל"ש פוגע בעולם הזה ובעולם הבא שכן הוא יכול להחטיאו ואילו הורקוקס אינו כן שאין לו שייכות בזה העולם אלא בפני עצמו הוא עומד ולא מחובר אלא מנותק ויונק משורש הימצאו ואילו הפצלש יונק ממקורו ובו הוא תלוי וכאשר יבש המקור יכלה גם הוא וכן ראה בכתבי המקבלים ספר חלק ז וכן ברינוע הנשמע סימן ז חלק ב
אין זה מדוייקאניוהוא
שכן לומיחסום המנהל את הניקוד הראשי אכתי בפצל'ש מתפקד.
מאידך פצל'ש חמור יותר שגם אם משמידים פצל'ש אחד הוא יכול לפתוח אחר, מה שאין כן ההורקורוקוס.
וצ'ע
תוכל לבאר דבריך הראשונים?אחיתופל
בגלל התיקון האוטומטי...אניוהוא
- לו יחסום המנהל את הניק הראשי אכתי בפצל'ש מתפקד בפני עצמו
הן הניק והן הפצלש ממקור אחד יונקים הםאחיתופל
ה"ל
מה שאין כן בהורקוקס
פה אתה עולה על חילוק שאני מוכן לקבל -אניוהוא
לדבריך
הורוקרןקס הוא חצי המקור
מאידך הניק והפצל'ש הם מקור אחד בגופים מחולקים

אבל אכתי צריך לי עיון בזה
לא בדיוקאחיתופל
ההורקוקס יונק ממקור עצמאי ותלוי בו בהיעדר המקור החדש יתכלה ההורקוקס אך הוא אינו תלוי במקורו הישן
ואילו הפצלש והניק הם יונקים מאותו המקור ממש
ניתן אולי לדמות לנפש הישראלית ולנפשות הגויים
בדיקהט'


הפצלש מתעתע ועובר ומעביר עלרק אמונה

לפני עיוור לא תיתן מכשול

יש עוד עבירות

 

מהו פצלש?הגיגים בע"מאחרונה


קושיה עצומה בספרי האר''י פוטרasd100

כיצד ייתכן הדבר כי האר''י פוטר יפגוש להגרי''ד (סולוביצ'יק)?

מחולל הזמן-פשוט וקלתמים


והא קיימא לן ד-והוא היה והוא הווה והוא יהיה?asd100

וא''א למחולל זמן להיות קיים ועומד בזה!

וואו...ממש אהבתי.אנו_נימי (G+)

גלגול נשמות?

ואולי הוא עצמו מרן הגרי"ד ,שכן למה שמות הארי פוטר? שפוטר ממשרתו ודרגתו.(ועיין כגון זו בהתך דהיינו דניאל מגילה שם) ושמו האמיתי הגאון רידקליף דניאל.

והא הגרי''ד חברא דהארי הואי?asd100

וקיימא לן חברא דחברך חברא לית ליה - דהא משונה הוא! וא''כ א''א דהוא חבר דעצמו דהא אית ליה חברא דחבריינו וחברא דחברא דחברייהו משא''כ הגרי''ד דלית ליה.

ונ''ל ע''פ מ''ש כבוד משתמשו, דגלגול נשמות הוא, דהגרי''ד מאבות אבותיייהו דהגרי''ד הנזכר, ולמה נקרא שמו (דהגרי''ד הגלגול) כן? דגלגולא דידיה הוא! (דבר המכונה בלע''ז - גלגולייש''ן).

לא נהירה לי שאלת מר. מהו שלא יפגוש האר"י להגרי"ד?הגיגים בע"מאחרונה


גוועלד! צלם בהיכל! ע"ז פשטה בתינוקינו הט' והת' והק'!הגיגים בע"מ
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ה בחשון תשע"ח 13:24
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ד בחשון תשע"ח 17:29
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ג בחשון תשע"ח 15:25

מדי שנה נקבצים בתינוקות כמו  דאמר קרא "חג בשלה מימים ימימה". ומתאספים אגודות אגודות. כמו דאמר קרא "אז נדברו יראי הכדורגל איש על רעהו" ואזי מוציאים מנרתיקם פיסות שיקוציהם מוטבעים תמונות. אלילהם . ואזי הם כורעים ומשתחווים וספקים כפותיהם על הארץ לעומתם. זה לעומת זה ובניהם הפיסות. וכן הם עושים במשך תקופת הע"ז (הנקרית עו"נה). ואזי אחד מהם עומד במקום גבוה. כמו דאמר קרא "מעל כל עץ רענן".  ואזי הוא קורא בשם הגדול הקדוש והנורא (קאללו"שה) ומשליך שיקוציו לעם הארץ השוכן תחתיו בעודם הם קורעיםם ומשתחווים לפנני האלילים.  ושמה דע"ז הלז נקרי סופארג"ול. והריני מעיד על עצמי שאני הק' זועק מרה לעומת הע"ז הל"ז כמו דאמר קרא "ואין קול ואין עונה ואין קשב". כמו דאמר קרא "קראתי ואין עונה" ובאתי אליכם. עדה קדושה. קהילת רבנן  המטוהרת המקודשת לטכס עצה. כמו דאמר קרא "תלך לדרוש את ד' "  וכעת כל חכם לב יכתוב לי כמו דאמר קרא "בחכמתך ישמח לבי גם אני" ונחליט יחדו על מעשה ופתרון (בלעז אסתראתגי"ה). 

אוי לי!! ווי לי!! אוי לכם!! וויי לכם!!הגיגים בע"מ

באתי הנה וראיתי דצדק קרא באומרו "מדוע  באתי ואין איש קראתי ואין עונה"?!?

על כך אני טובע אתכם רבנן הקדושים

@עברי אנכי @אנו_נימי (G+) @אניוהוא @ט' @חדשאסורמןהתורה @אחיתופל @asd100 @תמים

ועלתה בליבי שאלה ופעלו ידי וכתבוהאנונימי (פותח)
ויפרשו לי רבותי מה דין אישה שהתחתנה ולא כיסתה את ראשה, האם נחשבת כמשנה ממנהגה או לא?

@חוני המעגל פינות
@נחמיה17
@אניוהוא
נאה לומראנו_נימי (G+)

שרינה "משנה ממנהגה" אלא "גמרא ממנהגה" ובזו תתרוץ שאלת דמר.

אתה ממשאניוהוא
טועה בדבר משנה!
ואמאי הוא?אנו_נימי (G+)אחרונה


שרשור הכרות שלא מלפני שש שנים?רוקדת בגשם

מסכימים?

אז הנה:

1.אות ראשונה של השם הפרטי+אות ראשונה של השם משפחה.
2.צבע אהוב.
3ניק נבחר ( רק ממנך! טוב, בסדר)
4.מוטו!
5.אזור מגורים
6.ספר אהוב
7.דמות מהתנ"ך משמעותית בשבילי
8.משהו לאחל לפורום ולאנשיו
9.רוצה להעביר את שארית חיי ב..
10.שאיפה...
11. את מי הייתי רוצה לפגוש?
12.איזור גיל (לא שעות ולא דקות ולא שניות ולא ימים ולא שבועות...)
13.שיר..
14. תחביב ( לחפור פה לא נחשב)
15. המשפט שלי הוא-----------
16.איך הגעתי לנסיופ?
17. מקום אהוב בארץ 🐃
18.משהיו שמשמח אותי
19. המלצה על סרט טוב שמתאים לצפיה המונית של בנות בכיתה ט' (לא חובה)
20.פינת החפירות...

אה, ובבקשה, בבקשה, תעתיקו את השאלות! לא כולם רוצים כל שניה לגלול את הדף למעלה ☝️ ולמטה 👇

לכ' כ''ק אנשי הפורום ורבניו על כל תלימדיהוןasd100

1.אות ראשונה של השם הפרטי+אות ראשונה של השם משפחה. -י.א.
2.צבע אהוב. -שחור
3ניק נבחר ( רק ממנך! טוב, בסדר) -נער גבעות מצוי
4.מוטו! -אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש
5.אזור מגורים - מרכז
6.ספר אהוב - האדם מחפש משמעות
7.דמות מהתנ"ך משמעותית בשבילי- ירמיה
8.משהו לאחל לפורום ולאנשיו- שיזכו לחדש חידושים גדולים ועצומים בשטו''סים והבולים
9.רוצה להעביר את שארית חיי ב.. -בחיים
10.שאיפה... -רצון
11. את מי הייתי רוצה לפגוש? -הרב קוק
12.איזור גיל (לא שעות ולא דקות ולא שניות ולא ימים ולא שבועות...)- 15
13.שיר.. -מסך הברזל, אהוד בנאי
14. תחביב ( לחפור פה לא נחשב) -לנגן, להוציא סדיזם בקדושה
15. המשפט שלי הוא----------- ''אינם קובלים על הרשעה אל מוסיפים צדק''
16.איך הגעתי לנסיופ? -למה להעתיק שאלות מנסיופ? לערוך בהקדם!
17. מקום אהוב בארץ 🐃- הבית של הרב שלי
18.משהיו שמשמח אותי -רצון
19. המלצה על סרט טוב שמתאים לצפיה המונית של בנות בכיתה ט' (לא חובה)- אושפיזין
20.פינת החפירות...- אסור לחפור -שנאמר 'לא יחפור אדם'.

תצבעו את המכתב בכחולהגיגים בע"מ
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך ו' בחשון תשע"ח 04:53

 

 

 

1. פ

2. שקוף

3. כולם

4. מוטו!

5. הגלעד עד דן, ונפתלי וארץ אפרים ומנשה. כל ארץ יהודה עד הים האחרון. הנגב והכיכר. בקעת יריחו עיר התמרים עד צער

6. גדל אשר באך

7. שאול

8. בהצלחה

9. הצלחה

10. לעבור לבדווק אם יש משהו מעניין בנסיו"פ

11. את שלמה המלך

12. 1-1000

13. שירת האזינו

14. מתטיקה

15. משעעמם

16. שאלה טובה

17. הרובע היהודי

18. לכתוב את המכתב הזה.

19. הסרט שאני חי בו.

 

קבלו אותי!!!!החתול הפראי 13אחרונה
1. אות ראשונה של השם הפרטי+ של שם משפחה: ר.צ.
2. צבע אהוב: ירוק!!!
3. ניק נבחר: ברור שאני...
4. מוטו: לא משנה, עזבו
5. אזור מגורים: פתח תקווה
6. ספר אהוב: סדרת "הקמע"
7. דמות מהתנ"ך משמעותית בשבילי: משה רבנו
8. משהו לאחל לפורום ולאנשיו: תעשו חיים...
9. אני רוצה להלות את שארית חיי בהרבה דברים
10. שאיפה: להיות אנימטורית+שיהיו לי עוד שאיפות
11. את מי הייתי רוצה לפגוש: אין לי מושג
12. גיל: 12.5 (דווקא חבל רציתי לכתוב את הגיל שלי בדקות ושבועות ושניות... סתאאם)
13. שיר: אחד מהם: הינדיק
14. תחביב: אקסטרים
15. משפט: נולדתי עם זה, תעזבו אותי בשקט
16. איך הגעתי לנסיופ: מה זה קשור
17. מקום אהוב בארץ: השומרון
18. משהו שמשמח אותי: לעשו צחוקים
19.
20. היי
לכולם!!!! 🐛📚
שאלה תאורטיתמשתדל לאהוב

כדור הארץ הוא עגול

אם אני נמצא בנקודה המדוייקת על פני הכדור שהיא מול בית קודשי הקודשים,

לאיזה כיוון אני צריך להתפלל?

וראיתי בשו"ת רא"ש-אנו_נימי (G+)

היע"ן שיתחוב ראשו באדמה ויכוון ליבו למעלה.

חחח טוב!א"י השלמה


נראה לי ב' אפשרויותנחמיה17

אך בפתח דבריי אציין שכדור הארץ אינו ממש כדור עגול ודומה ליותר לעין היינו אליפסא מעט יותר מאשר כדור מושלם. וידוע שקטבים בצדדיים.

הא'- יתפלל לאיזה מקום שירצה ובלבד שיכון אל ליבו לכנגד א"י.

הב'- מוטב שיתפלל במערב שכן שכינה במערב  וכדמסקינן בב"ב בלא יחפור (שהוא פרק שרק מי שמילא פיו בניקוץ ונידנוקים יכול ללמודו) שיש להתפלל אל כיוון מערב ואע"פ שלא כן הלכה שמא במקרה הנזכר יש לבכר צד ימה. וצ"ע ודו"ק.

העניין פשוט וברורפסידונית

מי שמוצא את עצמו בצידו ההפוך של הכדור ימהר ויצטרך לקבוצת פייסבוק זו

https://www.facebook.com/The-Earth-is-Flat-679459195557470/?fref=ts

ויאמין גם הוא תוך קות ספורות שכדור הארץ אינו כדורי כי אם שטוח ומשוטח

וימהר לכוון עצמו כלפי מקום המקדש כפי תנאי השטח החדשים.

אסור לעמוד במקום כזה-תמים

מכיוון שעפ"י ההלכה כל מקום ששייך לך גם האדמה מתחת שייכת לך הרי המקום ההוא הוא מקום המקדש ממש ותתחייב כרת רח"ל

תזוז ימינה. ותשאל איפה זה אל-עקצאעברי אנכי


????????ש מ ע ו ן

למה שזה יהיה שונה מהמצב הרגילחופר

מצחיק מאודnoamrewq1

אתה צריך להתפלל לכיוון מזרח

 

חבר'ה...שימו לב באיזה פורום אתם...אנו_נימי (G+)

זה פרויקט השטו"ת...

קושיה מאוד חזקה!!!!!!!!!!!!!!!!ש מ ע ו ן

באמת ככל הנראה מכח הספק הנמצא במקום כזה יהיה פטור מלהתפלל...

ואיזה הוא פטורו?אנו_נימי (G+)

 מחמת אונס או פטור גמור?

כמובן פטור גמור...ש מ ע ו ן

יש לו פטור גמור... מתנה על זה שהוא הצליח להגיע למקום הזה...

 

לאטבעות בצלאחרונה

צריך להתפלל לצד מזרח רק אם נמצאים ממערב לבית המקדש

אם נמצאים בצפון צריך להתפלל לדרום ואם נמצאים במזרח ירושלים מתפללים למערב

תלך צעד אחד לכיוון כל שהוארוזנתל


לפי החישוב שעשיתי עם אבי נראה לי עדיף לך קודם כל להצילמתיישב בנשמה

את עצמך מטביעה באוקיינוס, ואחרי זה לחשוב...

פרויקט השו"טהאריאלניקהנאמן
  שאלה:      "לכבוד מו"ר הרב הגדול פוסק הדור כבוד הר"ר שליט"א שאלה זאת אשר שולח אני אליך בעניין על אשר נהגו הביינישים יצ"ו בראותם חבר אשר בידו המאכל הנודע הנקרא "במבה" יבואו ישר ויבקשו לעזור לחברם לגמרו את המאכל,
ושאלתי בזאת האם אין בזה גזל דרבים, שלפעמים לא נותר במבה לקונה השקית?"
 
תשובה: "קיבלתי את שאלת כבוד ידידי הגדול והחכם כבוד מו"ר הרב רב דשכונת "משהב דרום" בא"י על אשר שאלני שאלה אדירה על נושא הבמבה,
כדוע בנושא זה נחלקו גדולי ישראל ראשונים כאחרונים ומי אנחנו על אשר נכניס ראשינו בין ההרים הגבוהים אשר היו לפנינו, ובכ"ז אין מקרא יוצא מידי פשוטו, ונראה לתרץ שמה ששנו בעניין גזל הבמבה הוא לפני השתרש המנהג הלז שכבודו הזכיר בעניין לקיחת הביינישים ירום הודם שבאותו זמן בעלי החנויות (אשר הם בכלל מזכי הרבים שזיכו את אחב"י באכילת הבמבה) לא שערו בנפשם שתוצרתם מגיעה לידיים אחרות מאשר הידיים שלהם נמכר הבמבה, ולזה היה לחשוש לגזל דרבים, אך כבר אחר שנשתרש מנהג זה בקרב תפוצות ישראל הק' ובמיוחד בקרב קהילת הביינישים אשר שוקדים יומם ולילה על התורה הקדושה וברור ופשוט שבעלי החנויות מוחלים בלב שלם על אשר יודעם שמאכלם אשר הם מוכרים הולך להחזקת תלמידי ישיבה וה' ישלם שכרם כפול מן השמים,
ואם תשאל על תחילת המנהג שהרי "הורתו שלא בקדושה" דהיינו כאשר המנהג החל עדיין בעלי החנויות לא היו יודעים, גם בזה תנח דעתך, שאם לא נביאים הם בני נביאים הם, ומנהג ישראל דין הוא! ועל כן אין לחשוש אכמ"ל ודו"ק"
 
 
פעם ראשונה שאני מעלה לללא תולעים משהוהאריאלניקהנאמן
מצפה לביקורות בונות (ולבניין אריאל)
ממש חמוד!ארגמן

אהבתי...

ישר כוחך, אבל...יערות לוריין
בס"ד
קצת מבאס כי יש לי רעיון דומה אבל רחב ומקיף יותר בקשר למשנה במסכת ברכות
אם וכאשר זה יצא לפועל הדרשה הפורימית תתפרסם כאן...
 
כתיבה חביבה
 
יעקב.
 
 
חחח... דניאל מה שאמרתי לך במסר היה בצחוק...קרוע

לקחת ברצינות .... אבל יצא לטובה!

ממש אהבתי!

ממש יפה.פלפלתי

אהבתי את הרעיון.. מתאים ממש לפורים.. ויער- זה לא סותר את שלך.. וכל המוסיף מוסיפים לו..

ונראה לי יש לך טעויונת קטנטנה - תנוח דעתך נראה לי צריך להיות במקום תנח...

אפשר גם כך וגם כך האריאלניקהנאמן

 

חחחחח..חמוד...לידור
ולא רק ביינשים סובלים מזה...
הלכהhedva

בס"ד

 

הרב במדרשה שלי אמר שיש בזה ממש ממש איסור, סעודה שאינה מספקת לבעליה. וצריך מאוד להיזהר מזה כי זה דבר שקשה לעשות עליו תשובה.

חמודמשה
ראיתי פעם דף "גמרא" בסגנון הזוי כזה.מעניין אם אמצא איפה...
יפה וחמודיונה
האם יאות כבוד מרן האריאלניקהנאמן לפרש לנו פשוטו של ר"ת זה "שו"ט"?
שו"ת - שאלות ותשובת. שו"ט - שאלות ושטויות אנונימי (פותח)
האריאלניקהנאמן שליט"א המכונה הבבא באלי האדמו"ר מסטלהחולמניאחרונה

ושאר שמות קדושים אשריו ואשרי חלקו שהתחיל ופתח את פרויקט השטו"ת.

שוביניזם, הוסיפו כאוות נפשכם עברי אנכי

ראוי לציין שהכל פה בצחוק, עם הוצאת הרבה דברים מהקשרם. ודו"ק

 

ביקשוני רבנן לעשות קונטרס מדוייק בעניין השוביניזם (הכגדוחמעהחגזכ"ע בלע"ז) ועל אף שאיני כדאי לכך, ראיתי במרוצת השנים שעמ"י זקוק לקובץ זה.

על כן אזרתי עוז ובע"ה ניסיתי לחבר חיבור היפנה את הקורא למקומות רבות בש"ס בעניין חיזוק השובינזם ועיני הקורא תחיזנה מישרים.

 

בס"ד נתחיל חיבורא רבא בזכות מלכא קדישא ורבנן חבריא:

 

בתור התחלה ידוע מה שאמרו בברכות מח בעניין נשים דברניות יעו"ש שכבר שם דיברו חז"ל על מועקת האישה.

וכן עיין בב"מ מז בעניין אשה שתהרוג איש מה אמרו רבנן ז"ל על זה

וכן ב"ב טז. בעניין הבאת מריבה/רביה לעולם

וע"ע ב"ב שם שנולדה לר' יוחנן בת.

וכן אפשר להוציא עוד הרבה מקרים מהקשרם,

וראה למשל סנהדרין טו. רש"י למטה שכותב "איתקש בהמה לאשה"

וכן אין זה פלא שלפרק החמישי במסכת שבת קוראים "במה בהמה" ולפרק השישי שבא אחריו קוראים "במה אשה"

ועל פי כל אלה נלע"ד לתרץ מה שכתוב בגמרא ביומא יא. שכתב בעניין מזוזה שהנשים מתקשתות ברפת בקר ע"ש.

 

ועיין במשנה בכתובות (לאזוכר איפה) שכתוב שהאיש מתחייב לפרנס והאישה מתחייבת לבשל ולכבס ולתפור עי"ש

ועוד לימדוני רבותיי שמה שאמרו באבות "ואל תרבה שיחה עם האישה" זהו רק לאדם פשוט. אך לת"ח ראוי לזנוח את אשתו כמו משה רבינו ע"ה שעזב את אשתו לאחר מעמד הר סיני.

 

והקשו לי חברי - שהרי חז"ל לומדים מהפסוק "ולאברהם היטיב בעבורה" - אין הברכה מצויה בבית אלא עבור אשתו. ובכן נ"ל לתרץ כמ"ש מאור הגולה רבינו הבא"ח בעניין ניקוי פירורי הלחם - שאדם המקפיד שלא לזלזל גם בפחות מכזית פירורי לחם יזכה לעושר וברכה. לכן, האישה שצריכה לנקות ולסדר את הבית צריכה להיזהר לא לזלזל בזה.

 

ומפאת קוצר הזמן איני אוכל לכתוב הכל, וכמו שאמר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בהסכמתו למשנ"ב אי"מ "ומה שהלב חושב הפנאי עושק"

 

ע"כ נושא אני בקשה אליכם מרנן ורבנן המשיכו חיבורי והציעו רעיונות נוספים ונזכה להגדיל תורה ולהאדירה.

חילכם לאורייתא!!!

לא בטוח שזה הולך להיות רעיון טוב...פסידונית


נא לקצר, אנחנו לא בנויים למגילות העצמאותnoamrewq1


יש לי עוד מלא להוסיף עברי אנכי


מכות!!! (לא המסכת)א"י השלמה


יש לי עוד בשפע דבריםעברי אנכי


הברקה!עברי אנכי
מה זאת אומרת נשים דעתו קלה?
ידוע מה שאמרו חז"ל - סייג לחכמה שתיקה...

ודי לחכימא ברמיזא.
יש גורסים-אניוהוא
נשים דעתן כלה
כל היום חושבות רק על חתונה.
@בלחיםעברי אנכיאחרונה