היום..?
וגם באיזה שעה? (הבנתי שהקדימו לשונה וחצי?)
היום..?
וגם באיזה שעה? (הבנתי שהקדימו לשונה וחצי?)
אולי נחשוב
מְניעה - מלשון מונע.
מֵניעה - מלשון מניע.
חשבתי. לא תמיד מצליח.. ב"ה מתחזקים בזה..
קשה לי ללמוד ספרים ארוכים,כמו ליקוטי מוהרן והלכות.
הרבה יותר קל לי ללמוד ספרים כמו "ליקוטי עצות" וכו...
מה לעשות?
מאוד קצר ונקודתי
תנסה את הספר ייחוד ההתבודדות ספר מופלא לגמרי.
גם כן לשלב ליקוטי מוהר"ן אפילו כמה שורות ביום, מפני שזה עניין של אימון של המוח, ושל מושגים.. שלאט לאט מתרגלים אליהם ואז זה נפתח. וזה גם מאיר עלייך בלי להבין בכלל כלום ושום דבר.. בנוסף , יש ספר של הרב בזאנסון הצדיק (שכל הספרים שלו מופלאים, מומלץ) שהוא מעין הכנה ללימוד ליקוטי מוהר"ן... אם אמצא אכתוב את השם.. (מצאתי, זה מסילת הקשרים)
ואני מצטרפת לאינליאז, ספר המידות נקודתי שכלי ומעשי, הרבה יותר ,פשוט" מבחינת המוח ללמידה...
כי האנשים האלו לא מבינים את ליקו"מ וגם אף פעם לא יבינו והמנהג המוזר הזה , גורם להם רק להמציא משמעות מוטעית למילים.
ובגלל זה כל הפסאודומורפיזם הזה שמתרחש, כשאנשים שאין להם מושג בכלום מדברים כאילו הם מבינים את מה שהם קוראים.
אבל קשה מאוד ליישום, ליישם את זה זה אומר לשבת (ליתר דיוק ללכת עם תורה
) על כל תורה במשך כמה חודשים, ובאמת אפשר להגיע עם זה לדברים עליונים וזה עיקר הלימוד של ליקוטי מוהר"ן. אבל למצב שהוא מתאר נראה שזה פחות שייך לענ"ד.
זכור לי שרבי לוי יצחק בנדר אמר שבתחילת התקרבות של אדם לדרך רבנו הקדוש שילמד בעיקר שיחות הר"ן חיי מוהר"ן וספר המידות, שאלו הספרים מקרבים לתורת רבנו ונותנים את האש, לקוטי מוהר"ן הוא ספר החסידות העמוק והנשג ביותר שנכתב, וכמובן שטוב מאוד לכל אדם ואפילו לאנשים פשוטים כמונו ללמוד וליישם אותו, אבל לפחות בהתחלה לענ"ד לללמוד קודם את הספרים האלו.
אני מאוד מסכים איתך שלקוטי מוהר"ן זה ספר שנקלט עם הזמן, זכור לי שגם הרב בזאנסון (שהוא קודש קודשים גמור) כותב בהקדמה למסילת הקשרים כדוגמא למה שאמרת, את המילה "בחינת" מילה שכמעט אי אפשר להשביר ונקלטת רק אחרי לימוד רב בתורת רבנו הקדוש, בקיצור לענ"ד להתחיל מלימוד בספרים יותר נוחים לקורא שבהם ניתן יותר בקלות לצבור את האש הבוערת של רבנו הקדוש, ורק לאחר מכן לעבור ללקוטי מוהר"ן
גם יכול להיות שזה פחות מתאים לסיטואציה (מת ללמוד, לא מבין מילה, מכירה מקרוב
) אכן פשוט הסתמכתי על מה שלמדתי מהרב בזאנסון הצדיק בבחינה של הלימוד, אבל באמת לאט לאט וכמובן שיש בחינה קודם כל לקרוא דברים שהם יותר "צבירת אש".. ותודה על העצה מהרב בנדר!.. איזה תגובה נעימה.. מאיר את הפורום שקצת אבד לו..
מה זה כיף![]()
כן באמת חייבים להחיות את הפורום הזהיהדות=דרך חייםאחרונהבעזרת ה' יתברך, השאלה היא איך עושים את זה 
בכפר אוסיאטין סמוך לעיר מעדווידווקע, שם היה דר חמיו זכרונו לברכה ושם היה עקר גדולו. ושם הולך נהר גדול ועליו גדלים קנה וסוף הרבה למאד מאד. היה דרכו בקדש של אדוננו מורנו ורבנו זכר צדיק וקדוש לברכה, שהיה לוקח לפעמים ספינה קטנה ושט עמה בעצמו לתוך הנהר הנ"ל, אף על פי שלא היה יכול היטב להנהיג ספינה זאת, אף על פי כן היה שט עמה עד אחורי הקנה וסוף, עד המקום שלא היו רואין אותו עוד. ושם עשה מה שעשה בעבודת השם יתברך בתפלה והתבודדות אשרי לו. כי באמת זכה למה שזכה כנראה בחוש בספריו הקדושים.
מענין הספינה הנ"ל שהלך עם הספינה לתוך הנהר והוא לא ידע להנהיג הספינה. וכשבא בתוך הנהר רחוק מהיבשה ולא ידע כלל מה לעשות כי הספינה מתנודדת וכמעט שטבע חס ושלום. ואז צעק להשם יתברך והרים ידיו אליו כראוי וכן כשהיה תלוי בידיו על החומה בטבריה כשרצה לברח מהעפוש רחמנא לצלן וכו' וראה תחתיו הים כנרת וכמעט כמעט שיפל כמבאר במקום אחר בספור הנסיעה שלו לארץ ישראל (בספר שבחי הר"ן, סעיף יט), אז גם כן צעק בלבו להשם יתברך כראוי. והיה רגיל לספר זאת ורצה להכניס בלבנו שכך צריך כל אחד ואחד לצעק להשם יתברך ולשא לבו אליו יתברך כאלו הוא באמצע הים תלוי על חוט השערה והרוח סערה סוער עד לב השמים עד שאין יודעין מה לעשות וכמעט אין פנאי אפלו לצעק. אבל באמת בודאי אין לו עצה ומנוס כי אם לשא עיניו ולבו להשם יתברך, וכך צריכין בכל עת להתבודד ולצעק להשם יתברך. כי האדם בסכנה גדולה בזה העולם כאשר יודע כל אחד בנפשו והבן הדברים היטב.
אלא שזה איזה סיפור שטוענים ששמעו אותו מספר על חוויות שהיו לו שהיה מאוד צעיר , לפני שאחז בכל מה שאחז.
כמו שהסביר פעם האדמו"ר הלכתחילה ריבער של חב"ד, במלחמה גם הפרש שמצטרף אל תותחנים, נקרא בוגד.
והכוונה שלו , הרבה יותר מתאימה לברסלב מאשר לחב"ד.
אם פותחים שיחות הר"ן , או ימי מוהר"ן , מוצאים הרבה עניינים ששייכים לעבודת השם.
עניינים של תפילה, של מידות, של צדקה.
לא חסר.
דברים שרבינו אמר בפשטות לעשות, להתהנג , דברים פשוטים יומיימיים.
אז זו הנקודה באמת.
שיש עניין להפנים את העניינים האלו דווקא ולהכניס חלק מהם לפחות , לסדר היום , ללוח הזמנים.
מסוכן מאוד ללכת לדברים אחרים לגמרי שהם בגדר שמועות, של דברים שעשה בעצמו ולא ברור בכלל אם חשב להמליץ לעשות אותם למישהו או באופן כללי.
יש מספיק הנחיות כלליות והלוואי שהיה מישהו בעולם שהיה עושה חמישה אחוז.
לא צריך לחפש בכוח דברים שלא שייכים, למעישה , זו לגמרי בריחה מההליכה בדרכי רבינו.
נראה לי שהבנתי למה את מתכוונת, ונראה לי שבכלל לא כיוונת לדעתי. (וגם עכשיו כשאני רואה, גם פשוט אולי כתבתי לא נכון.. התכוונתי שרבינו אמר על עצמו ולא על "כל אדם" שהיה אחרי שקרה מה שקרה וכו בכל תפילה רואה עצמו וכו
והיה זכור לי שהיה על זה פעם שירשור אם זה תקף וכו וזכרתי ששה אובד לקח בו חלק. בכל מקרה..)
אני לא חיפשתי הדרכה או הנהגה בנושא תפילה בבחינת יום המיתה חחח
חיפשתי רק אם יש מקור לכך שרבינו דיבר מזה על עצמו (ומתי ואת המילים המדויקות של הרבי הקדוש)
ולא כהנהגה לשאר החסידים..
על עניין דיבור ממעלת רבינו, ולא על עניין הנהגות.. ברוך השם יש מספיק דברים מהנהגות רבינו לחסידים שאני מתפללת שהשם יזכה אותי להתקרב אליו באחוז מהם, אני בהחלט לא צריכה הנהגות חדשות על כוונות יום המיתה..
בכל מקרה תודה...
אתה אומר שלא צריך לנהוג עפ"י שמועות אלא עפ"י מה שכתוב בספרים.
אבל הדברים האלה כתובים במפורש בשיחות הר"ן, הם לא סתם שמועות.
אני חושבת שהכוונה הייתה שיש הנהגות שמכוונות לחסידים וי (ש הנהגות שרבינו כיוון לעצמו עם כל מה שעבר וכו
(כן לא מקבלת את הלפני שאחז מה שאחז)
כתוב כאן במפורש שרבינו רצה שנלמד מהסיפור הזה
"והיה רגיל לספר זאת ורצה להכניס בלבנו שכך צריך כל אחד ואחד לצעק להשם יתברך ולשא לבו אליו יתברך כאלו הוא באמצע הים תלוי על חוט השערה והרוח סערה סוער עד לב השמים עד שאין יודעין מה לעשות וכמעט אין פנאי אפלו לצעק. אבל באמת בודאי אין לו עצה ומנוס כי אם לשא עיניו ולבו להשם יתברך, וכך צריכין בכל עת להתבודד ולצעק להשם יתברך. כי האדם בסכנה גדולה בזה העולם כאשר יודע כל אחד בנפשו והבן הדברים היטב."
ניקח דוגמא מסויימת.
שיחות הר"ן ט'
שם הבעל שם טוב זכרונו לברכה שסכין אין נותנין במתנה הינו שאחד לא יתן לחברו סכין במתנה ... (תודה לאליעד כהן)
זו הנחיה פשוטה.
לא נותנים סכין במתנה.
אין לאן להתבלבל מכאן.
לעומת זאת הדוגמא שלך וְרָצָה לְהַכְנִיס בְּלִבֵּנוּ שֶׁכָּךְ צָרִיךְ כָּל אֶחָד וְאֶחָד לִצְעק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
זו שמועה.
רבינו לא אמר את זה.
זו לא הנחיה.
אותו אדם שכתב, ככה הוא הבין את מה שהוא שמע.
ואולי הוא הבין טוב, ואולי לא.
לכן, אין צורך ללכת למקומות האלו, בגלל שישנן כל כך הרבה הנחיות ברורות, לא צריך לאמץ דווקא את לא מה שברור.
פה בלבלת אותי לגמרי,
יש פה עניין בסיסי אצלך שהתחיל ב"לפני שרבינו אחז במה שאחז" ועכשיו הגיע ל"אותו אדם".
זה נשמע לי פשוט תפיסה שונה לגמרי שלנו את רבינו והצדיקים..
ידוע המשחק החרדי חסר הטעם של הרב הזה אמר ככה והרב הזה אמר ככה וזה יותר גדול מזה וזה יותר קטן מההוא.
אין לאנשים משמעות בחיים אז הם מבזבזים את הזמן על שטויות.
כאן
הדברים פשוטים.
יש הנחיות שנתן הצדיק בתוך ספר שהוא כתב
והספר עבר הגהות בחייו ויצא לאור בחייו
והצדיק עצמו , אחז את הספר וקרא אותו ודפדף.
ומצד שני יש משהו ששמעו שהצדיק אומר
שהבינו ממנו ככה או ככה
ועד שזה הודפס עברו ארבעים שנה, ואותם אנשים ששמעו מה ששמעו והבינו מה שהבינו , כבר עברו לעולם שכולו טוב.
אז ההבדל הוא הבדל שמיים וארץ, לפחות מבחינתי.
המציאות היא כזו, שאילו הצדיק היה רוצה לתת הנחיה מדוייקת ומעשית, הייתה לו הזדמנות לתת והוא לא נתן.
זהו.
שלום רב,
בעלי רוצה שנטוס לאומן בחנוכה הקרוב עם ארבעה ילדים קטנים , לפני שהבן הגדול מגיע לגיל שבע.
השאלה היא כזאת , הבנתי שבאומן ממש קפוא בתקופה הזו אז מה מומלץ להלביש להם? ומאיפה אני יכולה לרכוש או להשאיל בגדים מתאימים למזג האויר הקפוא באומן?
ושנית, אחד מהילדים הוא תינוק בן ארבעה חודשים ואני ממש חוששת לקחת אותו בגלל הקור וגם הנסיעות המרובות משדה התעופה ולציון ובאופן אישי הייתי מעדיפה לא לקחת אותו בכלל ולהישאר איתו בארץ ושבעלי ייקח רק את הגדולים.
מה אתם ממליצים לעשות ??
ממש אובדת עצות. תודה.
ובעלך מוכן לטוס לבד איתו אז בעיניי עדיף...
לפי בדיקה של המזג אוויר (ומהסתכלות זריזה במצלמות לייב, יורד שלג)
זה לא לגמרי בלתי אפשרי זה פשוט להתלבש ממש ממש טוב (מעילים גופיות סוודרים חולצות צעיפים גרביים אפילו שתיים וכאלה) ולעשות ציון מלון כזה..
בס"ד
לא הבנתי למה לא לקחת בגדים מהארץ?
אם בגלל המגבלה של משקל המזוודה , אז לפעמים אפשר לקחת עוד 5 קילו לכל אחד לתוך המטוס עצמו(כלומר יחד איתכם בעלייה למטוס)..
הכי פשוט, לקחת בגדים חמים מאוד מהארץ , אם קר להתלבש, אם לא אז שישארו במזוודה.
בתחזית רשום מינוס 6 מעלות האם זה נחשב קיצוני? אני רגילה לחורף של הארץ וגם פה אני סובלת מקור.
ולגבי זה ששאל למה לא לקחת בגדים מהארץ? אז ברור שנתלבש חם אבל השאלה אם הבגדים של החורף בארץ בכלל מתאימים לחורף באומן? ואם צריך לקנות בגדים תרמיים ופרוותיים למיניהם כדי להתחמם אז אשמח לדעת מאיפה רוכשים את הבגדים האלה?
אני ממש ממש מתלבטת אם להצטרף לנסיעה עם הקטנצ'יק או לא.
והאם כדאי להשכיר שם רכב? או לקחת מונית לציון? שכן אנחנו לא מתכננים לטייל רק להגיע לציון להיות שם יום ולחזור.
בכל אופן הגדול חוגג יומולדת 7 בעוד שבועיים אז צריכה להחליט בהקדם!!
ותודה לכל המגיבים! באמת שכל פיסת מידע עוזרת.
לאיזה שדה תעופה הכי כדאי לנחות שיהיה הכי קרוב לציון ?
תודה
לא לפי מה שזכור לי...
אולי התבלבלת?
בכל מקרה באומן שלום באמת יש את כל הפרטים שצריך, כולל מענה אנושי מקסים ומועיל.. וגם מצלמות, יכול לעזור לך עם לבחון את מזג האוויר..
ובאמת מינוס שש זה יחסית סבבה לתקופה הזאת של השנה...אז לא נראה לי שזה משהו שהכנה טובה מבחינת לבוש לא יכול לפטור..
בעזרת השם שתתקיים בבן שלכם הבטחת רבינו.. אשרייך על המסירות נפש אחותי.. השם שמח בך! אשרייך!
חבל על הבריאות של התינוק.
אילו היית גרה באוקראינה , היית יודעת איך להתארגן , אבל אין לך מושג מה זה מינוס 6
זה מאוד קר, גם למבוגרים, בטח למי שלא רגיל.
אם את רוצה לטוס עם תינוק, טוסי באוגוסט, הוא יודה לך על שהצלת אותי מהחמסינים
סקרנית אם מצאת פתרון..
אשתדל לשלוח למי ששם..
של אומן ברסלב, ברדיטצ'ב, מעז'יבוז'..
לאן עוד יש עניין (לפחות פעם בחיים
) להגיע ומה המרחקים ממקום למקום?
אשרינו ואשרי חלקינו שבאמת באמת ז-כ-י-נ-ו!!
תודה מראש![]()
בלי יותר מדי חוויות וזה, רוצה את הצדיקים שלי והביתה..
קרמנצ'וק נשמע טוב למשל...
אברר עוד, תודה רבה נשמה!
יוצא מאומן לכיוון קרימנצ'וק בבוקר, מגיע לקרימנצ'וק , אין שם הרבה מה לעשות הרבה זמן.
משם שלוש וחצי שעות , האדיץ' הציון של בעל התניא.

חשוב לציין כי בעלי העסקים הישראלים באומן עושים מלאכתם רמיה.
הם נותנים שירות גרוע וגובים תמורתו הון תועפות.
הם מנצלים את התמימות או אולי את הטיפשות של בעלי התשובה, שמגיעים לעלות לרגל ומאמינים לכל מה שאומרים להם.
במקומות אחרים באוקראינה משלמים הרבה פחות ומקבלים הרבה.
כמו שזה נכון בהאדיץ' זה נכון גם בז'יטומיר וגם בדניפרו.
בכל המקומות האלו, ישנם מלונות כשרים, מלונות יהודיים ואף על פי כן , לא בוחרים שם לשדוד את הלקוחות, רק בגלל שהלקוחות לא מבינים שהם באוקראינה וזו ארץ מאוד זולה.
לגבי המסלול, אני מאוד מציע לך לעשות אותו, הוא עובר באיזור שבו רבי נחמן בילה את שנותיו המוקדמות.
החל מגיל 13 הוא גר באזור הזה של רמת הדנייפר במשך תקופה ארוכה.
בתור חסיד, קיבלתי הרבה השראה מהנופים האלו ותקחי בחשבון שרק מהנסיעה הזו , תקבלי חוויות שמי שדבוק למסלול הסטנדרטי לא יקבל אף פעם.
בהאדיץ' עצמה, ממתינה למבקרים חוויה יוצאת מהכלל.
חוץ מבית הקברות העתיק והציון הקדוש של בעל התניא , ישנו שם בית מדרש עם מקווה וחדר אוכל, מדהימים ביופיים וגם על רקע הנוף של היערות, זה פשוט מראה שגורם להתעלות הנפש.
זה סיבוב של שעה בערך.

עם ישראל היקרים אשרינו שאנו יהודים ושאנו שומרים תורה ומצוות, ושכל מה שבא לנו יש לנו ממי לבקש, והוא נותן!!!! מה שמבקשים.
אשרינו שהשם נתן לנו צדיקים שמחזקים ומעודדים אותנו בכל דור ודור ובכל מצב ומצב, ובפרט שבדור הז בעקבתא דמשיחא שלח לנו את הצדיק שמחזק אותנו בכל מצב ומצב ומלמד אותנו שכל מה שאנו צריכים יש לנו כתובת אחת ויחידה השם יתברך כי הוא כל יכול. יעלה חברים תזמינו מה שאתם רוצים בשורות טובות ויום שמח לכל עם ישראל!!!
את עונה כאן למישהו משרשור קודם, פשוט שם כבר הצטברה ערימה גדולה של הודעות שטותיות ואני בכלל לא בטוחה שמישהו ישים לב אם אני אכתוב שם משהו.
יש אנשים שאינם מסוגלים להבדיל בין דקויות
מבחינתם להגיד את המשפט "הלכתי לדוג דגים" ולהגיד "הלכתי לאכול דגים" זה אותו דבר , כי מדובר על דגים.
הם טועים. הם לא מבינים ולא מסוגלים להבין ובאותה המידה שהם לא מסוגלים להבין את זה, הם גם לא מסוגלים להבין את תורת ברסלב. אין סיכוי שהם יבינו כלום.
חבל על כל מאמץ שיושקע בלהסביר להם.
אותם אנשים מסוגלים להסיק שאם רבי נחמן אומר שחייבים ללמוד שולחן ערוך וחייבים ללמוד פוסקים, אזי הכוונה שחייבים לציית לשולחן ערוך ככתבו.
זו כמובן טעות.
ללמוד זה דבר אחד, לציית זה דבר אחר לגמרי.
מי שלא מבין את ההבדל, לא יבין גם דברים אחרים. אין טעם להסביר לו.
לרבי נחמן הייתה כוונה ברורה , כשהוא אמר מה שאמר.
הוא הורה לאנשים ללמוד שו"ע לפני שילמדו אחרים. הוא התכוון להורות להם להעדיף את הלימוד הזה על לימודים אחרים. לא משנה כרגע מה , גמרא, משנה, מקרא , מדרשים.
רבי נחמן קובע כאן סדר עדיפות בלימוד.
כמובן שראשי הישיבות לא אוהבים לשמוע את זה. הכל יודעים שבכל הישיבות, גם בישיבות שמכנות את עצמן "ישיבות ברסלב", ישנו סדר לימוד אחר.
וזו הסיבה שאנשים מעדיפים לא להבין, מאשר לציית להוראה של רבי נחמן.
וזה עניין חסידות ברסלב, התקשרות לצדיק, ציות לצדיק, הליכה בדרך של הצדיק , למרות שהדרך של הצדיק נוגדת את הדרך של מישהו אחר, לדוגמא , את הדרך של ראש הישיבה.
ומי שמציית לצדיק , יכול לשלם מחיר יקר.
והשאלה האם מוכנים לשלם מחיר כזה.
זו העבודה של חסיד, להיות מוכן לשלם מחיר ולפעמים גם לשלם אותו.
לקיים את התורה כמו שהיא.
זאת התורה לא תהא מוחלפת, זה עיקר מעיקרי האמונה.
רבי נחמן הוא לא חלילה כמו ישו או מוחמד, שבאו עם מצוות חדשות ושינו את התורה לתורה אחרת.
רבי נחמן הוא שליח הבורא לעזור לך לקיים את התורה המקורית, זו שניתנה בהר סיני, ושתשאר אותה תורה לנצח.
אין לך מושג מה "רצונו"
ידע כזה הינו בהכרח מעל ומעבר לרמתך.
ישנן עצות מעשיות של רבינו , הן מפורטות בצורה ברורה בספרים שרבי נחמן כתב.
אתה יכול לציית לרבי נחמן.
אתה יכול שלא לציית להן.
אבל היומרה שלך לטעון שאתה יכול לדעת מה "רצון הצדיק" היא שום דבר חוץ ממגוחכת.
הוא סלנג חילוני טפשי שכביכול "סותם פיות", והוא אלימות מילולית שאין לה שום משמעות אמיתית, הבל הבלים.
אני הדובר שלו, או שאני לא, מה זה משנה - אני אומר את האמת.
ואני יכול לדעת מה רצון הצדיק, כי הוא אמר את התורות שלו והוא הסביר מה הוא רוצה.
הוא רוצה שנקיים את התורה כפי שהיא, ושנתקרב לה'.
אם הוא לא היה רוצה שנקיים את התורה כפי שהיא, אז הוא לא היה "צדיק" אלא להיפך.
ראשית, אפתח בגילוי נאות שאני רחוק מהעולם הזה של הפורום מרחק רב, וסביר להניח שזאת הפעם האחרונה שאכתוב כאן.
אז אחרי הקדמה כזאת עלי להסביר מה הוביל אותי לבקר כאן, אעשה זאת תכף.
למען האמת, מכמה סיבות העדפתי לשתוק, להשאיר את הדברים שתכף אומר בתוכי ולא להוציא אותם החוצה, בין היתר כי אני מדבר יותר מהראש ופחות מהלב כרגע, אבל לא רק.
אבל אתמול בתפילה קראנו על תפילתו של כהן גדול ביום הכיפורים "שלא תפיל בה אשה את פרי בטנה", וחשבתי לעצמי שבלא להוציא החוצה מחשבות והרהורים ש"נשתלו בך והתפתחו" יש גם בחינה של "הפלה", אז החלטתי בסופו של דבר כן "ללדת", אבל במקום רחוק ממני. ולמען האמת, גם לא ממש חשוב לי לקבל תגובות, מבחינתי ההודעה הזאת יכולה להישאר בלי תגובות ולהיעלם עם הזמן בארכיון.
ולמה דווקא פה ? כי ההשראה שלי נבעה מספר שאני קורא בשם "לוחמי התמורות", ספר שכתב מי שמגדיר את עצמו "יוצר ומורה דרך על פי שיטת רבי נחמן מברסלב" - ארז משה דורון (אין לי ממש מושג מי זה, לא טרחתי גם לחפש, אבל נראה לי ששמעתי את השם הזה גם ביחס לספרים אחרים שהוא כתב, אולי).
מעניין אותי אם יש מוטיבים של ברסלב בספר הזה, כי כרגע אני רואה בו בעיקר מוטיבים מהיהדות והתורה על כל צעד ושעל.
הקטע שגרם לי להרהר בכך והיווה את ההשראה היה פרק 18 בספר, עולו מתמודד שם עם מחשבות מתסכלות ומדכאות על כך שיש מלחמה בעולם ויש בו רצון עז לפעול להביא את ההכשרה שלו לידי ביטוי, ובמקום זה הוא נשלח למדבר שומם לתקופה שכבר נמאס לו ממנה והוא לא מבין למה הוא נמצא שם ומה הוא אמור לעשות בכלל. הוא נכנס לעצבות ולדכדוך, אבל דווקא אז ברגע המשבר הוא מחליט לשנות כיוון להתחזק ו"להמיר את העצבות שלו באור" (עכשיו כשאני חושב על זה, זה נשמע קצת ברסלב).
בלילה מתגלה אליו בעל התמורות ואומר לו שהוא ניצח בקרב! ופדה שבויים רבים מעומק הכאב! ובעצם נותן לו פרספקטיבה אחרת
על כל הסיטואציה הזאת שהוא היה נתון בה, ועל המשמעות של המעשים שלו, שבמהלך הסיטואציה שהוא היה שרוי בה, לא הייתה לו שום מודעות לגביהם. זה קטע יפה, וזה גרם לי להיזכר ולהרהר במדרש הבא:
"אמר רבי יצחק בר מריון: בא הכתוב ללמדך שאם אדם עושה מצוה יעשנה בלבב שלם, שאלו היה ראובן יודע שהקב"ה מכתיב עליו "וישמע ראובן ויצילהו מידם" (בראשית ל"ז, כא) - בכתפו היה מוליכו אצל אביו. ואילו היה יודע אהרן שהקב"ה מכתיב עליו "הנה הוא יוצא לקראתך [וראך ושמח בלבו]" (שמות ד', יד) - בתופים ובמחולות היה יוצא לקראתו. ואלו היה יודע בֹעז שהקב"ה מכתיב עליו "ויצבט לה קלי ותאכל ותשבע ותותר" (רות ב', יד) - עגלות מפוטמות היה מאכילה. רבי כהן ורבי יהושע דסכנין בשם רבי לוי: לשעבר היה אדם עושה מצוה והנביא כותבה, ועכשיו כשאדם עושה מצוה מי כותבה? אליהו כותבה, ומלך המשיח והקדוש ב"ה חותם על ידיהם, הדא הוא דכתיב "אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו [ויקשב ה' וישמע ויכתֹב ספר זכרון לפניו]" (מלאכי ג', טז). רות רבה ה', ו.
המדרש הזה בא ללמד אותנו שחסר לנו בהיותנו בני אדם את הפרספקטיבה הנכונה להעריך את המשמעות של המעשים שלנו, אנחנו
מסוגלים לראות את המשמעות של המעשים שלנו רק בזווית מאוד מצומצמת - נקודתית.
ראובן אהרון ובועז, לפי המדרש לא העריכו בשעתו את המשמעות המלאה של המעשה שלהם, הם הסתכלו על מה שהם עושים כהתנהגות טובה ונכונה, אבל ככזאת ששייכת למעגל המצומצם של הזמן והמקום שהם היו בו. לא היה להם מושג שמה שהם עושים יחקק בנצח. הייתה להם בהתנהגות שלהם תודעה זמנית-מקומית ולא תודעה של נצח.
המדרש (כמו הסיפור מלוחמי התמורות), בא ללמד אותנו, שאמנם אנחנו מוגבלים בידיעה שלנו, ואין לנו את הפרספקטיבה הנכונה להעריך את המשמעות של המעשים שלנו ושל הסיטואציות שאנחנו מתמודדים איתן, אבל הפתרון לזה הוא לפתח תודעה של נצח.
נכון, ייתכן שנעשה מעשים גדולים וחשובים שראוי לקבל עליהם שכר, אבל הם יהיו בבחינת "נבואה לשעתה", ואילו מעשה בסיטואציה שלא נקדיש לה יותר מדי חשיבות יהיה בבחינת "נבואה לדורות", ואין לנו את האפשרות לדעת להבחין בין אלו לאלו, אז בגלל זה לפי המדרש תמיד צריך לפעול מתוך "תודעה של נצח", וכשפועלים מתוך תודעה כזאת פועלים אחרת ("בכתפו היה מוליכו אצל אביו", "בתופים ובמחולות היה יוצא לקראתו", "עגלות מפוטמות היה מאכילה").
המדרש ממשיך ואומר שבעבר היה אפשר להיחקק בנצח, במובן של "להיות חלק מהתורה", אבל התורה נחתמה וכבר אי אפשר להיחקק בנצח במובן הזה, אבל עדיין יש סיפור של גאולה שהולך ונכתב (אליהו כותבה ומלך המשיח), ובמובן הזה כן אפשר להיחקק בנצח.
המילים של התפילה יוצרות כלים לשפע. בלי כלים - אין שפע (או שיש "עושר השמור לבעליו לרעתו").
לא יעזור כל ההשתדלות בפרנסה, לא יעזור כל הקואוצ'ינג, לא יעזור כל האסטרטגיות של משרד הפרסום, ולא יעזור כמה שתעבוד קשה - עד שתדבר עם השם.
כל מילה שיוצאת לך מהפה - עוד ברכה, עוד שפע.
להשם אין בעיה עם נודניקים.
השם אוהב נודניקים.
תדבר עם השם כל היום.
תשגע לו את השכל, כביכול.
תדבר ותדבר ותדבר.
אל תוותר להשם על כלום.
דבר עוד ועוד...
"מפורסומים רצו להשתרר עלינו באגרופים ומכות לראשינו תאוות למצוות להפוך לנו רשע לצדיק להכתיר לו הודיענו על כל זאת רבינו שהשולחן ערוך יהיה נר לרגלינו הוא רבינו מקור חוכמה..."
חלק מהשיר ידידות המקורי, והוא קולע בדיוק למצב האבסורדי שקורה כרגע
מפורסמים רצו להשתרר עלינו, להעבירנו מדעת קודשנו, הודיענו זאת רבנו, כי ממנו לא יהיו חדשות עד משיח צדקנו:
לדעתם רבינו מעל לכל הלכה, ואת המשפט הכה מפורסם של רבינו (שלא לזוז מהשו"ע) המציא בכלל בעל השיש"ק...
עפ"ל
הקפדה על שו"ע!! לא סתם רבינו כתב שזה חובה בכל יום
ולצערנו רואים שמי שאינו שומר על השו"ע מוציא עצמו מברסלב
אם יש לכם טענות נגד הכנופיה של שובו בנים , תתלוננו במשטרה
אל תבואו ותעוותו את השיר שכתב החסיד יצחק ברייטער הי"ד , רק בגלל איזה סכסוך בין כנופיות במאה שערים.
זה מאבק על עצם המהות של ברסלב ששובו בנים מנסים לעוות במכות ובאגרופים שמי שלא מסכים עם העיוות שלהם יחטוף מכות(מקרים שקרו ביו"כ שאלו את בנות הרב פראנק מה היה דעת אביהם ושענו מה שענו לאחת פתחו את הראש ולשניה רדפו אחריה משך כל רחוב מאה שערים) צריך לדעת שב"ה שובו בנים משניאים עצם על הציבור במעשיהם ועושים לנו את העבודה אך עדיין צריך להרבות בתפילות שלמען רבינו הקדוש יציל אותנו מרשעים אלו
זו דמותה האמיתית של ברסלב.
אלו דברי רבינו הקדוש.
אני שונא את "שובו בנים"
אני מכיר את ברלנד ויודע שהוא מפלצת
אבל הדרך שלכם אינה נכונה
ללכת איתם מכות, להמציא עליהם שירים - ככה מתנהגים במגרש כדורגל , לא חסידי ברסלב
דמותה האמיתית של ברסלב היא לא להיות כמו שובו
ואם הם באים לבית הכנסת שלכם - לכו לבית כנסת אחר. אין לכם מה להתעסק איתם, לא בירושלים ולא באומן ושיעשו באמת מה שהם רוצים.
על ידי תפילה רואים במפלתם של רשעים - תורה נ"ה
א. מי שהולך מכות זה אנשי שובו בנים בלבד לא היה אחד פצוע שם
ב. ומתי שהם באו לשול כולם ירדו להתפלל בכולל ועוד יותר מזה שהשול היה סגור בהילולא בשבת חול המועד הושענה רבא ושמחת תורה והכל ע"מ לא ליצור מצב של התנגשות איתם
אז לכן אני לא מבין על מה אתה מדבר המערכה מולם מתנהלת ממש כפי רוחו של רבנו הקדוש
ולגבי ההוספה של השיר ידידות הבית המקורי וכמובן ההוספה נועדו להבהיר לנו את דעת רבנו הקדוש כמו שאז נלחמו נגדנו אז גם היום
וצריך להבין אנשים את כל מה שעברו בכל חודש תשרי אז ממש זה לא נחשב ירידה לרמתם
אז איך הוא פתאום הופך למפלצת?
לשיטתך שובו בנים מתנהגים אליו בדיוק כמו שבברסלב מתנהגים לצדיק....
אתה לא מבין בחסידות שום דבר - חסידות ברסלב
טענת גם שרבני ברסלב גיבו אותו ובצדק:
אמרתי פעם שברלנד צדיק?
כמובן שאתה לא מסוגל להתמודד עם הדברים שאני אומר שהם מוכיחים כמה אתה נבער וקטנוני, אז אתה ממציא דברים.
כל הספרות הברלנדית, כל הספרים והחוברות שיוצאים ומסבירים את גדולתו של ברלנד, זה לא דברים שברלנד כתב, זה לא דברים שהוא אפילו קרא.
כבר כמה שנים שהוא כל כך מטורף , שאני בספק אם הוא יכול לכתוב "גנן גידל דגן בגן"
יש לכת ברלנד כמה סופרים, כמה אנשים שכותבים את כל הספרים האלו, הבולט בינהם והחשוב בינהם הוא יהודה גולדבלום, החתן שלו, בעלה של פייגי גולדבלום.
ברלנד הוא פסיכי , הוא מטורף כמו פרפר לילה בצהריים ודיברתי איתו כמה פעמים, כולל פעם אחת לפני חודש בערך. הוא לא מחליט מה עברה ומה מצווה. הוא מטורף שעושה מה שבא לו.
חוץ מזה, גם צריך לדעת חסידות
במסכת אבות כתוב "מה בין תלמידי אברהם אבינו לתלמידי בלעם הרשע?"
שואל ה"מי שילוח" (רוץ לגוגל לראות מי זה)
מה זו השטות הזאת ?
למה שואלים על ההבדל בין התלמידים? שישאלו על ההבדל בין אברהם אבינו לבלעם הרשע.
עונה ה"מי שילוח" שעם המורים קל מאוד להתבלבל.
יכול להיות מורה שהוא רשע מרושע , שהוא מנוול , אבל הוא יודע להתחזות לצדיק. זה לגמרי אפשרי, גם כאן יש הרבה סיפורים במסורת החסידית על מתחזים כאלו.
אבל אצל התלמידים קל יותר לגלות
ואילו התלמידים של ברלנד הם חבורה אלימה ויהירה. הם ביריונים, הם פושטקים בשטריימלים. די ברור מה שווה הרב שלהם.
דבר אחרון, זה שקר וכזב שטענתי שרבני ברסלב תמכו בברלנד בצדק.
הם תמכו בו.
זו הייתה טעות גדולה.
הם שילמו עליה , הם משלמים עליה עד היום ואמנם אני לא נביא אבל אני נוטה להאמין שהם עוד ישלמו עליה ביוקר גם בעתיד.
ננח
יש למשהו?
"הַנֵּעוֹר בַּלַּיְלָה וְהַמְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי וּמְפַנֶּה לִבּוֹ לְבַטָּלָה, הֲרֵי זֶה מִתְחַיֵּב בְּנַפְשׁוֹ"
ממש קשה לי עם זה שמוציא את דברי המשנה מהקשרם לגמרי ע"י פרוש חסדי.
(אני מאוד קשורה לר' נחמן, זה באמת בשביל להבין)
התורה הקדושה יכולה לסבול פירושים שונים למשפט אחד, וכולם אמת. זה המשמעות האמיתית של המאמר "שבעים פנים לתורה".
זה לא עוקר את הפשט ממקומו - זה רק נותן רובד נוסף - אמיתי לא פחות.
ונותן הוראה לרבים הפוכה מהפשט(אפילו שזה מסכת אבות וזה לא הלכה,
זה הפוך מהכוונה הפשוטה של המשנה.)
כתוב שהסכנה כשאדם הולך בדרך יחידי היא דווקא כשהוא מפנה ליבו לבטלה..
כאן ר' נחמן אומר לעשות התבודדות שזה חלק מעבודת ה'. זה מוציא אותו מכלל סכנה 
(מקווה שהבנתי נכון את השאלה)
הנעור בלילה, המהלך בדרך יחידי, ומפנה לבו לבטלה הרי זה מתחייב בנפשו
(כל אחד מהדברים בנפרד, והסיבה שזה הסדר היא שאחד גורם לשני).
אבל באמת נשמע לי הגיוני מה שאמרת, תודה רבה!
מבקש אמונהחיפשתי בכל זאת את פירוש המשנה כדי להיות בטוח...
וזה מה שכותב רע"ב
הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי - ומחשב בלבו דברי הבאי: (משמע שהוא מחבר את הדברים)
הרי זה מתחייב בנפשו - לפי שלילה הוא זמן למזיקים, והמהלך בדרך יחידי הוא בסכנה מפני הליסטים וכמה פגעים רעים,
ואם היה מחשב בדברי תורה היתה משמרתו:

אפויהאחרונהעזרה!!!!
איך אתם עושים את זה?
אחרי 5 דקות אני מרגישה שנגמר לי מה להגיד...
אתם צריכים להבין שאי אפשר להתחיל בשעה.
אלא בתחילה מתחילים עם חמש דקות.
ולאט לאט מוסיפים עוד דקה ועוד דקה עד שבסוף זוכים לשעה התבודדות.
כמו שהיה עם מוהרנ"ת ז"ל שבערב שבת היה לו חמש דקות פנויות הוא הלך למזוזה והתבודד חמש דקות ואמר על זה שזה חמש דקות גדולות.
לכן לא צריך וזה בלתי אפשרי להתחיל משעה כי זה לא יחזיק מעמד לכן להתחזק בחמש דקות שזה דבר גדול מאד כל שניה של התבודדות.
לכן כדאי מתי שיש לאדם זמן פנוי שידבר עם הקב"ה.
הולכים ברחוב ואיפה שנמצאים אפשר לדבר עם הקב"ה.
שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל.
מסכנה שלי...
את האמת? אף פעם לא ניסיתי. נשמע לי קצת רחוק ממני... אמנם יש פעמים שאני מוצאת את עצמי מדברת עם אלוקים לבד... אבל לא מתוך כוונה שזו התבודדות...
אז...
אשרייך גם על ה-5 דקות שאת מקדישה לזה
גם שמדברים עם אלוקים לבד זה בדיוק התבודדות.
ולא חייבים לקרוא לזה בשמו.
פשוט מאד בכדי לקבל מה שרוצים צריך להזמין.
בן אדם רוצה זיווג אם הוא לא יזמין מהשם יקח לזה זמן לבוא.
לכן מה שרוצים פשוט מאד להזמין מה שרוצים ממנו יתברך ובעזרת השם תקבלו.
מוהרנ"ת אמר שאם לאדם חסר משהו, זה או שהוא לא התפלל על זה בכלל, או שהוא התפלל וחסר עוד תפילות. כל לכל ישועה שאדם רוצה יש סך של תפילות שאם הוא יתפלל את זה הוא יקבל את הישועה.
אשריכם ישראל דברו עם השם והכל יסתדר.
שנה טובה ומתוקה וכתיבה וחתימה טובה!!!