שרשור חדש
הרב שמואל אליהו: הדלקת המדורה במירון על ידי ברלנד היא תועבהאריאל יוסף
משתוקק לעבוד את ה' ברוח חסידית? ישיבת ערשנו רעננה זה המקום!!סמיילי...

כן, זה קיים! ישיבת ערשנו רעננה הוקמה על ידי הרב מרדכי אליהו זצ"ל והייתה בהכוונתו עד פטירתו. בישיבה לומדים את כל חלקי התורה מתוך חיבור לעם ישראל. העבודת ה' בישיבה היא עבודה חסידית למשתוקקים להגיע לעבוד את ה' לשם שמיים באמת! העבודה נעשית מתוך אהבת חברים, לא כמושג אלא כעבודה.. בישיבה עובדים על אהבת חברים! בישיבה יש קשר ישיר לראש ישיבה המדריך כל תלמיד ותלמיד למחוץ חפצו ומעביר מגוון שיעורים בעבודת ה' במהלך השבוה ברב קוק, חב"ד, ברסלב, ועוד..

סרט תדמית:

לשבושי"ם: 0525253767 אוריאל

שלום, איפה אני יכולה לקנות חוברת כיס של "משיבת נפש"?אנונימי (פותח)

מחפשת כבר די הרבה זמן ולא מוצאת...

תודה!

היו לי כמה בבאגז'etamary
אבל זה היה מזמן.
נראה לי שממש אין בעיה להשיג אותן. דווקא מסתובבת הרבה.
לדעתי בכל מקום כמעט...יהדות=דרך חיים

בוודאות יש חנות של נקודה טובה בבני ברק, אני דיי בטוח שיהיה גם בחנות ברסלב במאה שערים

אני חושבת שגם בדברי שיר... בירושלים יש בדוכנים של ברסלבגאיוש
מעל הכותל ובמרכזית... ובשוק...
הפותחת... בדברי שיר? יש סיכוי למצוא שם?אנונימי (פותח)


כןגאיושאחרונה


מה אתם אומרים על הרב ברלנד?בית"ר


יש כאן שרשור שלם על זה. מוזמן להצטרף ולהגיב אריאל יוסף
הרב שמואל אליהו:שיינברג וברלנד הם לא רבנים, אין להם צלם אנושאריאל יוסףאחרונה
מכתב בכתב ידו של רבינו הקדוש.הלב בוער למלך!
תפילה שה יזכה לשמוח תמיד. המחיר של הכתב הוא 10,000 דולר
מישו יודע היכן אפשר להשיג את הספר כל כתבי ר' שמואל הורביץ?גוזמבה


לא שמעתי על הספר הזהetamary
אבל, יש מצב לנסות לחפש אותו בחנות ברסלב הצמודה לבית מדרש ברסלב במאה שערים.
פתוח שם עד שמונה בערב ויש מבחר גדול מאוד של ספרים.
אני חושב שהכתובת היא מאה שערים 108 ירושלים.
אם תגיע לאזור, תשאל כל בנאדם.

באמת חנות טובה

היה שם את ערבי נחל של יורוביץ למרות שזה ספר מאוד נדיר.
יהדות= דרך חיים נראה לי שראיתי אותו אצלכם בספרייה בישיבה...גוזמבה


אכן, פעם הבאה תתיג בתוכן ההודעה ולא בכותרת, כך אוכל לראותיהדות=דרך חיים

המקום היחידי שאני מכיר שמוכרים אותו זה בחנות ספרים שליד ה"שול" במאה שערים, כמדומני שהוא עולה שם 60 שקל

אני לא יודע לתייגגוזמבהאחרונה


מישהו יודע מתי תאריך הסתלקותוצ'ופצ'יקה
של רב דוד צבי שטרנהארץ נכד אדמור מוהרנ"ת זיע?
אני לא יודעברלנד
אבל לא קוראים לרבני נתן אדמור.

לא בברסלב
כתבתי מה שרשום על הציון שלוצ'ופצ'יקה
למען הדיוק. אני לא קוראת לרבי נתן אדמור.
תתפלא, בספרים של חסידי ברסלב עתיקים כמו הרב מטשעריןיהדות=דרך חיים

רבי אברהם בן רבי נחמן מטולשין והרב שמואל הורוביץ לעיתים כן קוראים למוהרנ"ת אדמ"ור. 

להיפך, כל העיניין שלא לקרוא למוהרנ"ת אדמור התחילה מכל מיני מחקרים שעשו חיצונים על ברסלב, והכריזו שרבנו הוא היחיד ובלי ממשיך כלל וכלל בכלל... בוודאי שמוהרנ"ת לא נהג אדמורות מלאה, אך כן היה נהוג לקרוא לו אדמור

כמובן שלברלנד קוראים אדמוראויערבך


בשביל מה נו....צ'ופצ'יקהאחרונה
מישו שמע על הספר תורות והלכות? איפה אפשר להשיג?גוזמבה


יש לי אותוetamary


איפה קנית אותו????????גוזמבה


לא קניתיetamary
קיבלתי אותו במתנה
ולדעתי אותו אדם נתן אותו במתנה כי לא היה בו שימוש.
באמת איפה?? גמאנחנו רוצים!!נקמה בערבים


אני אתן לכם טלפוןetamaryאחרונה
יש טלפון של ההוצאה
אפס ארבע שש שמונה שתיים שבע אפס ארבע שתיים

בהצלחה
דבר רבני ברסלב בעניין אליעזר ברלנדאריאל יוסף
 
 
 
בסדרברגוע

יש גם רבנים חשובים שכן בעדו.

לדוג' הרב דב קוק והרב גרוסמן.

נו בסדרברגוע

שים לב שלוחצים את הרב קוק חזק ובכ"ז לא שמעתי שום מילה רעה נגד הרב ברלנד.

הרב מדגיש שהוא לא יצא נגד הרב ברלנד, וגם מברך את הישיבה בסוף.

הוא כנראה מעדיף להתרחק מכל הפרשה.

 

הנה עוד רבנים גדולים שתומכים בו:

הרב גרוסמן מספר על התנאים של הרב ברלנד - כיכר השבת

הרב בעדני בפסק הלכה: מי שידבר על הרב ברלנד יקבל גיהנום - כיכר השבת

המקובל הרב שטרן: "הוא לא אשם! הוא לא עשה כלום!" - כיכר השבת

הרב שלום ארוש: "אוי לו למי שיהרהר על הרב אליעזר ברלנד" - כיכר השבת

הרב ברלנד יוסגר? זה מה שגדולי ישראל כתבו עליו רק החודש - כיכר השבת

הבאת כאן חומרים מלפני כשנתיים -אריאל יוסף

בטרם ישב בית דין ובדק את הנושא.

 

הציטוט שהבאת מהרב בעדני הוא ראיה לסתור:

 

"אני אמרתי, יש אנשים מלעיזים - צריך להגיד להם:

זה רשעות, אסור לדבר. רק בבית דין.

אף אחד לא יכול לדבר על מישהו דבר רע.

בגלל שהוא חושב כך אז זכותו לפרסם? זה לשון הרע גמור".

הוצאת שם רע, של התלמיד חכם הזה, זה זלזול בתלמידי חכמים.

לא כל אחד יחליט על השני אם הוא בסדר, זה רשעות,

מי שעושה דבר כזה - ייתן את הדין,

אסור ללכת לאף אחד - רק לבית דין, ואז הם יחליטו.

איסור חמור מאוד, יהיה לו גיהנום, לשון הרע על תלמיד חכם?"

 

גם אני הקטן נמנעתי מלגבש עמדה בנושא עד לאחרונה

העמדתי את ברלנד על חזקת כשרות,

ולא מפי הכרעות מערכת המשפט אנו חיים.

אין שום היתר לקבל לשון הרע או לבזות תלמידי חכם על סמך הכרעותיהם.


אחר שבית דין כשר עסק בנושא, שמע, ברר, הכריע ופסק - 

יש לבחון מחדש את היחס לפרשה

גם רבני ברסלב הבינו שאי אפשר עוד להפטיר כאשתקד והצטרפו לדברי בית הדין.

 

לכן, אין להביא שום ראיה מדברים שנאמרו בנושא לפני שנתיים.

 

[כמובן שא"א להביא ראיה ממכתב ששמו לא מוזכר בו כלל,

אלא רק קריאה לסייע לו ולמקורביו כדין השו"ע המבואר במכתב עצמו שיש לסייע לאורחים וכו'

ולא מדברי תלמידיו]

 

ועוד בעניין הרב בעדני והרב ארוש בהקשר זה:

הרב בעדני | תוצאות חיפוש | ברסלב אמת

הרב ארוש | תוצאות חיפוש | ברסלב אמת

לא ראיתי שהרבנים האלה שינו את דעתם, כולל הרב בעדני.ברגוע

אני לא מחוייב לשמוע לב"ד שאני בכלל לא מכיר את השמות של הדיינים שם.

מבחינתי יש סיכוי טוב שהם אינטרסנטים.

 

 

רק להבהיר,

אני לא תומך בכל הפעולות שחסידי שובו בנים עושים.

אבל גם לא חושב שצריך להתרחק ולזלזל ברב ברלנד בגלל הפסק הזה.

א. הבאתי קישור על דברי הרב בעדני והרב ארושאריאל יוסף

כיום בסוף דבריי.

 

ב. לכן לא כתבתי בכותרת שאלו דברי בית הדין

אלא דברי רבני ברסלב שמגבים את בית הדין (המכתב השני).

מי כמוהם הכיר והיה בקשר עם ברלנד במשך השנים,

ובכל זאת פרסמו וחתמו כך.

 

ג. בית הדין פרסם את פסקו בתשרי האחרון והמכתב של רבני ברסלב פורסם בשבוע שעבר.
ברור שאחרי דבר כזה אי אפשר להביא ראיות מדברים שנאמרו הרבה לפני כן.

 

אדרבה - יש לשער שדעתם השתנתה -

בפרט אחר שהרב בעדני עצמו מדגיש שיש לברר את הנושא בבית דין וכעת הדבר נעשה.

פשוט שאי אפשר להשתמש כעת בדבריו אז בלי לברר אצלו את עמדתו העדכנית.

זה לא יגמר.. אז תגובה אחרונה ב"נ.ברגוע

"יש לשער"??

ככה בקלות אתה הופך את דעתך??

 

כל עוד אני לא שומע את הרב קוק הרב גרוסמן והרב בעדני יוצאים נגד(!!) הרב ברלנד,

אין סיבה שאשנה את דעתי.

 

 

לא הפכתי את דעתיאריאל יוסף

בטח לא בקלות.

 

כנראה שאינך מבין את משמעות העניין

של ברור נושא בבית דין.
 

לא בחינם הרב בעדני דרש שכך הדברים יתלבנו.

 

הוא מבין שזו נקודה משמעותית.

 

זו הלכה.

 

אי אפשר להרהר אחר מעשה בית דין -

וגם רבני ברסלב מבינים זאת היטב והצטרפו בצורה ברורה לפסקו.

 

אני לא יודע מה הרב גרוסמן אומר כעת,

וזה גם לא נ"מ.

הוא לא ישב בבית הדין שבדק ולא הובאו בפניו המסקנות.

 

וגם אם בכ"ז אחר שיראה את דברי בית הדין

יחליט לתמוך בברלנד (לא סביר בעיני מהסיבה שהזכרתי) - 

הקושיה תהיה לא על בית הדין, אלא על הרב גרוסמן

שמתעלם מהכרעתו וממשיך לתת חזקת כשרות למי שהורשע בדין תורה.

יש לך טעותברגוע

לא חייבים לקבל פסק של כל ב"ד. הם לא הסנהדרין אם כל הכבוד.

שים לב שבמכתב שהוציאו אחרי הפסק כל הרבנים שהזכרתי לא חתומים שם. 

א. אם בית דין מתיר אשה - היא מותרת.אריאל יוסף

אי אפשר לחזור ולאסור אותה.

(אם כי יש חריגים אם נתגלו ראיות חדשות בתיק או טעות בדבר משנה וכיו"ב ואכמ"ל).

כך נהגו בכל תפוצות ישראל בכל הדורות.

אין שום קשר לסנהדרין.


ב. המכתב הוא של רבני ברסלב המפרסמים

לצאן מרעיתם את דעתם ע"פ ההלכה בנושא פנימי של ברסלב.

הרבנים שהזכרת לא שם ולכן לא פנו אליהם בנושא.

גם רבנים אחרים שמתנגדים לברלנד ואינם קשורים לברסלב לא חתומים.

 

לא מדובר פה על התרת אשהברגוע

יש שם סיבה מיוחדת כדי שלא יהיה מצב שהיא תתחתן ואז פתאום נאסור אותה.

 

ולכן כל עוד אני לא שומע את הרבנים חוזרים בהם, אין סיבה שאני אשנה את דעתי.

 

 

ואני גם לא רואה שהרב ארוש והרב ארז משה דורון חתומים שם

למרות שהם בהחלט ברסלב..

כשבית דין מכריע בנושא - חובת ההוכחה עוברת לצד השני.אריאל יוסף

אם רוצים לסתור את דבריו יש להביא ראיות

ואי אפשר לבטלם במחי יד.

 

לאחר פסק הדין, אם הרבנים שהזכרת ירצו להמשיך לתמוך בברלנד,

עליהם לנמק ולהוכיח את דבריהם כדי להחזירו לכשרותו אחר שהורשע בבית דין.

לא ניתן סתם כך להתעלם מהכרעתו.

 

לגבי הרב ארוש - הוא תלמיד של ברלנד ואיני מצפה שיחתום נגדו על דברים אלו.

הדברים שהבאתי בקישור למעלה בשמו ברורים דיים.

הרב ארוש | תוצאות חיפוש | ברסלב אמת

הרב ארז משה דורון אכן חתום. בדוק שנית.

 

אוקי, חוזר בי מהרב ארז.ברגוע

תסתכל בספרים של הרב ארוש,

הוא בהחלט הרב שלו.

 

אני עוצר פה,

הפעם באמת..

זה בדיוק מה שכתבתי - הרב ארוש תלמיד של ברלנדאריאל יוסף

ולכן לא חתם.

אבל הדברים שהבאתי בקישור למעלה בשמו ברורים דיים.

הרב ארוש | תוצאות חיפוש | ברסלב אמת

נכוןברגוע
לא אמרתי שאני בטוח ב 100% שהרב ברלנד צדיק, אבל בגלל שאני כן סומך על הרב קוק והרב גרוסמן (שגם מכירים אותו טוב) אני נזהר לפני שאני יוצא נגד הרב ברלנד.
חע חע חעetamary
א. אני מוחה על כינוי רבני ברסלב "בטלנים" ועל הלעג כלפיהםאריאל יוסף

ב. הדברים שהעתקת לכאן נכתבו על מכתב קודם שיצא בנושא לפני הכרעת בית הדין:

 

ג. בהמשך אותה תגובה שפורסמה אז כלפי מכתב זה,

נאמר: "בברסלב יש היום עשרות משפיעים ורבנים

שאף אחד מהם לא הסכים להצטרף למכתב השנאה הנ"ל".

מה שלא ניתן לומר כעת...

איני בקי בסוגיות ואיני יודע על מה בדיוק מדובר.אריאל יוסף

רק מבין שכנראה נגעתי לך בנקודה רגישה.

 

אני לא מכיר את רבני ברסלב עליהם אתה כותב

ומעולם לא הייתי בקשר עמם.

הם אינם רבותיי.

אבל כשמבזים תלמידי חכמים אי אפשר לשתוק.

 

העובדה שברלנד עובר על איסורים חמורים,

לא מתירה לעבור על איסורים אחרים

ולקרוא לרבנים "עלובי נפש" ו"חבורת אפסים".

 

איני יודע אם אתה מכיר אותי ומהיכן,

ומדוע הפכתי אצלך ל"אדון העתק והדבק" ועוד ביטויים מזלזלים.

רק מבין שזלזול הוא שיטה אצלך -

גם כלפי אנשים שאינך מכיר ולא עשו לך כל רע.

אבל על כבודי אני יכול למחול.

על כבוד תלמידי חכמים - לא.

לא יודע איפה הוכחת משהו למישהואריאל יוסף

ולמה העובדה שאני מפרסם קריאות רבנים היא סיבה לתקוף אותי.

 

לא נתתי כבוד מלכים לברלנד - לא היה לי קשר אתו...

 

אבל גם לא זלזלתי בתלמידי חכמים כמו שאתה עושה.

ואלה התומכים בו>>>אריאל יוסף
באופן מפתיע, מלבד הנקראים 'משפיעי אנ"ש'אריאל יוסף

חמישה חותמים הם תלמידיו - כמו שניתן לראות בערך אודותיו:
אליעזר ברלנד – ויקיפדיה

 

וכפי שניתן לראות - הרב דוב קוק והרב גרוסמן לא חתמו.

 

כבר כתבתי, שהמכתבים הללו הם מאת רבני ברסלב המפרסמים

לצאן מרעיתם את דעתם בנושא פנימי של החסידות

ולכן אין ראיה לשום צד מהעובדה שרבנים שאינם מברסלב

חתמו או לא חתמו על מכתבים אלו.

אני ספרתי שישה ברלנדים בין החותמיםetamary


והתמיכה הזו...אריאל יוסף
כאילו שמישהו לוקח אותם ברצינותetamary
ההפך, ברור שהם חייבים להגיד משהו
הם לא יגידו עליו שום דבר רעגוזמבהאחרונה


ולהשוות>>>אריאל יוסף
זו תגובתו>>>אריאל יוסף
כן הרב או לא הרבשה אובד.
ממליץ לכם בהרבה אהבה להמעיט בדיבור על צדיקים. גם אם יכול להיות שהם לא. אתם לא עורכי דין ולא שופטים חבל לדבר סתם.
אם אין לך מה להגידetamary
אני ממליץ לך לשתוק
תודה רבה על הדיבור הנקי שלךשה אובד.
אשריך! אני בטוח שעשית הרבה נחת לאבא שבשמיים שדיברתי ככה על יהודי
וואלה צודקמבקש אמונה


...לב סדוק

שמעתי שרבנו אמר שהעולם הזה זה בעצם גהנום והעולם הבא גן עדן- משו כזה.

יש עניין כזה בברסלב?

ואיפה אפשר לקרוא כדי להרחיב בעניין?

ליקוטי מוהרן תניינא קיטברגוע
"הִנֵּה הַכּל אוֹמְרִים, שֶׁיֵּשׁ עוֹלָם הַזֶּה וְעוֹלָם הַבָּא וְהִנֵּה עוֹלָם הַבָּא אָנוּ מַאֲמִינִים שֶׁיֵּשׁ עוֹלָם הַבָּא אֶפְשָׁר יֵשׁ גַּם עוֹלָם הַזֶּה גַּם כֵּן בְּאֵיזֶה עוֹלָם כִּי בְּכָאן נִרְאֶה שֶׁהוּא הַגֵּיהִנּם כִּי כֻלָּם מְלֵאִים יִסּוּרִים גְּדוֹלִים תָּמִיד ואמר שאין נמצא שום עולם הזה כלל."

תקראי את כל התורה הזאת כדי להבין את ההקשר.
תודה רבה!לב סדוקאחרונה


מפגש נשים בצפוןshirlight34
אין כמו הרי הגליל למציאת שלווה והתבודדות
אפשרי עם לינה
יש למישהו מושג מה המספר של הקו של סיפורי מעשיות?אנונימי (פותח)


כמה שאלותמיכלייי

1. האם ברסלב אוהבים את חב"ד? (יש לי חברות ברסלביות ..שאומרות הרבה דברים על חבד (בקטע רע) ויורדות על חבד ואומרות שסבא ישראל אמר שחבד זה שקר...)

2. האם יש הבדל בין ברסלבים לננחים ? ומה ההגדרה של כל אחד מהם?

3. מה אתם אומרים על השירים המגוירים של ברסלב ? טוב או לא?

2. ננח זה זרם מסויים בתוך ברסלבאביגיל.

כשחלק מהעקרונות או ה"קווים המנחים" שונים במידה מסויימת.

 

3. שאם כבר מגיירים שירים, היו צריכים לעשות את זה טוב.

רציתי לשאול בתור מי שמגדירים עצמם ברסלבים עד כמה לומדיםyagel

את הספרים??? והאם יש שיטה ממש ללימוד או שבזרימה? מה ספרי ההלכה? איך מתבצע לימוד הגמרא? כמה זמן מושקע בספרי ברסלב ובאיזה ?(שהרי זה נחמד לקרוא ליקוטי מוהרן... אבל להגדיר לימוד...קשה) ועוד....

לפי רבי נחמן אסור ללמוד כל היום - צריך לעבודetamary

רבי נחמן עצמו המליץ על לימוד שו"ע ופוסקים

בחסידות ברסלב ההיסטורית היה נהוג ללמוד בספרי ברסלב בצורה מאוד מוגבלת.

בערך חצי שעה ביום.

 

טענו שבגלל שאנשים לא מבינים את הספרים האלו, לימוד מורחב שלהם הוא למעשה ביטול תורה.

גם לאItas
את זה טענו מחוץ לברסלב
מרבי ישראל אודסר שמספיק ללמוד רק בהם
הוא עצמו היה לומד גמרא ופסקים רק לפנות בוקר אחרי חצות וכל היום ספרי רבנו
ועוד ר נתן היה "כועס" על הבן שלו על זה שיצא לעבוד
רבי נחמן כתב בספר המידות שצריך לעבודetamary
אז רבי נתן היה צריך לכעוס על רבי נחמן ולא על הבן שלו.
עיין בספר כוכבי אור לרבי אברהם בן רבי נחמן מטולטשיןיהדות=דרך חיים

בחלק בספר שנקרא "אנשי מוהר"ן" רבי נתן עצמו לא רצה לעבוד והסיבה היחידה שעבד מעט הייתה מפאת לחץ מאביו אחיו ואשתו, ולמעשה גם עם הלחץ שלהם בקושי עבד.  ותראה שרוב זקני ברסלב במשך הדורות לא כ"כ עבדו...  לפי רבי נחמן לא צריך ללמוד כל היום, צריך גם להתפלל הרבה מאוד  

 

מה שכתוב שם בכלל לא משנהetamary

יש הנחיות של רבי נחמן בספר המידות.

זה שמישהו נחסידי ברסלב עשה דברים נגד דעתו של רבי נחמן, לא ממש עקרוני.

לאורך כל הדורות הרבה חסידי ברסלב בולטים נהגו כךיהדות=דרך חיים

לטעון שכולם עשו נגד דעת רבנו נשמע בעיני לא נכון, במיוחד כשמודובר במוהרנ"ת, רבי נחמן מטולטשין, רבי אברהם בר"נ, הרב שמואל הורוביץ ועוד רבים קדושים וטהורים...

 

כל האנשים האלו עבדו , ועבדו הרבה בכמה מלאכות ועסקיםetamary

פשוט אותם עסקנים שהיום מדברים בשם ברסלב, האינטרס העליון שלהם זה ללקק ולהתחנף לעדה החרדית ולכן גם בעניין הזה, כמו בהרבה עניינים אחרים, הם מסלפים את ההיסטוריה.

כעיקרון רבנו דחף מאוד מאוד ללימוד שולחן ערוךיהדות=דרך חיים

יש חסידי ברסלב שאף מסיימים אותו פעם בחודש, לימוד הגמרא הוא בעיקר בבקיאות, השיטה העיקרית היא לרוץ את הדף הרבה פעמים עם חזרות וככה צוברים הספק, לצערי אני לא בדיוק יודע איך אנ"ש מתנהלים אבל זה לפי מה שהבנתי, היו חסידים שרבנו ציווה אותם ללמוד כל יום ח"י פרקי משנה. ולגבי הלימוד בספרי רבנו, בניגוד למה שאחרים כתבו פה הלימוד בספרי ברסלב רחב מאוד, לא למדתי מעולם בישיבת ברסלב אז איני יודע במפורש איך זה הולך בישיבות. אבל מתיאור הלימוד של הרב שמואל הורוביץ בימי שמואל נראה שהרבה מאוד מלימודו היומי היה דייקא בספרי ברסלב.

קריאה ללא הבנה של התלמוד זו המצאה של שיקetamary

אין לה קשר לברסלב

יכול להיות. לצערי אני לא מספיק בקיאיהדות=דרך חיים


ממש לימוד?אביגיל.אחרונה

אולי פעם בשבוע, שעה שעה וקצת.

 

אני מרגישה שעיקר ההתקדמות היא בהתבודדות ועבודה.

המחלוקת בין ברסלב לחב"דליאת0
דבר ראשון צריך להבין כי המחלוקת בין ברסלב לחב"ד היא מחלוקת תיאולוגית.
אני יודעת שבכל הפלאיירים האידיוטים שמחלקים בבתי הכנסת בשבת לא מופיעה המילה תיאולוגיה וגם היא לא חלק מתכנית הלימודים באולפנא ואני גם לא אתפלא אם יגידו לי שהמטומטמים האלו שמקליטים דיסקים של התחזקות לא משתמשים בה.
אף על פי כן, תיאולוגיה קיימת ומשמעותה הוא תורת הדתות, והמחלוקת בין ברסלב לחב"ד מקורה בה.
אז דבר ראשון אני מציעה לכם להרגע.
גם אם לא תבינו, לא נורא.
תיאולוגיה היא מדע קשה, וחלק מכם מתקשים אפילו לקרוא ולכתוב, אז איפה אתם ואיפה הבנה תיאולוגית.

אז ככה.
לבעל התניא הייתה תיאוריה שלאדם יש שתי נפשות. נפש אלוקית ונפש בהמית. הנפש הבהמית נמצאת בחלל השמאלי של הלב ומנסה להשתלט על כל הלב ואילו הנפש האלוקית נמצאת במוח ומנסה להעיף את הנפש הבהמית מכל חלקי הלב.

זאת התיאוריה של שניאור זלמן מליאדי. כאמור הוא המציא אותה. מבחינתו מצבו הנכון של האדם הוא כשהמוח שליט על הלב.

התאולוגיה של ברסלב הרבה פחות ברורה ומסודרת מאשר של בעל התניא.
ברסלב אף פעם לא היה ספר תיאולוגי יחיד ושיטתי.
עם כל זה, עדיין ניתן להגיד משהו על התאולוגיה של ברסלב.
היא לא מאמינה בכלל שישנן שתי נפשות.
היא לא מאמינה שהמוח שליט על הלב.
היא דינמית.
היא אומרת שכאשר הלב עובד טוב הוא משפיע על המוח שיתפקד גם הוא כמו שצריך.
כשהלב לא עובד טוב, אז המוח משפיע לרעה על הלב.
זאת אומרת
ברסלב הפוכה משיטת ליאדי.
ברסלב אומרת שהלב שולט על המוח בכל מקרה.
לגמרי נגד שיטת בעל התניא.

אני לא ממש מצפה שתבינו את זה.
זה מאוד קשה.
אבל בכל זאת צריך לדעת את העיקרון.
העיקרון הוא שבתור שיטה רוחנית, ברסלב היא ההפך מחבד.
אולי רבי נחמן ורבי שניאור היו חברים.
סביר שלא . היה בינהם הפרש גיל עצום.
אבל אולי היו מנומסים אחד לשני.
יכול להיות.
אבל בתיאוריה הם לגמרי היו אחד נגד השני.



סיפורי מעשיותאביגיל.

קוראים אותם איך שהם?

מעדיפים ללמוד עם הסברים?

למה?

איך שהם ולעלות בראש מה המסר שלהם אלי ואז שומע על זה שיעוראוהב אותך ה


ללמוד איכשהםפשוט להיות

ולנסות להבין את הרמזים שרבינו שלח לנו

ממש לא איך שהם לדעתי(ועשיתי זאת בעבר)רק אמונה

שמעתי הרצאה מהרב מיכי יוספי

זה כאלף רמות מעל.

וכשמבינים בראש שלי לבד אז זה יוצא לא טוב

לדעתי בשנית או בשלישית

אבל אז ה"פירוש" לא נתקע בראש?אביגיל.
מה הכוונהרק אמונה

נתקע בראש.?כאילו מקובעות?

אז את יכולה לקרוא ולחשוב בעצמך מה היה שם

ואז אחר כך לחפש עומק ופירוש

זה מה שמפרש טוב עושה:שואל את השאלות שלנו ועונה מאוד טוב

עם סגירת מעגל.

אין זה טעם אחר אין מה לומר.

(גדלתי על הסיפורים הללו)

גם וגםבת 30
פעם ראשונה לקרוא. להבין את הסיפור כמו שהוא- חלק מהם מורכבים.
לחשוב קצת.
אח''כ לקרוא שוב עם פירוש אחד. יש היום הרבה. יש פירושים של הרבצארז דורון, של הרב שטיינזלץ, ועוד.
אחרי שסיימת פירוש אחד אפשר ללמוד פירוש אחר.
ככה מקבלים החלטה בה הבנות וזוויות.
היה לנו כאן דיון מעניין בבת הקיסרetamary

הוכחנו שהמעשייה השניה למעשה מפריכה את הראשונה.

אני מציע לך לעיין בדיון.

הוא מאוד מחכים

אנחנו לא יכולים היום ללמוד סיפורי מעשיותetamary
מכל הספרים של רבי נחמן, סיפורי מעשיטת הוא היחיד שנאמר וגם נכתב בידייש.
רבי נחמן לא אמר אותו בעברית והאמת היא שרבי נחמן אף פעם לא ראה את התרגום העברי בעיניו.
וצריך להבין גם שאותו אדם שתרגם את סיפורי מעשיות לעברית הוא גם לא ידע לתרגם וגם לא ידע ממש עברית
אז הספר שמצוי בידינו הוא גרסה כושלת, עילגת וצולעת לסיפורי מעשיות של רבי נחמן.
אנחנו לא יכולים בדיוק להבין את הספר הזה.
היה טוב אילו היו מביאים מתרגם מקצועי כמו מי שתרגם את כתבי שלום עליכם לעברית, או את סיפורי בשביס זינגר.
אז הייתה ישועה גדולה לברסלב.
אז היו נפתחות דלתות חדשות להבנה של העמקות של רבי נחמן.
ואפשר לעשות את זה.
כמובן.
יש מתרגמים מקצועיים טובים.
אבל מי יעשה כזה פרוייקט? בטח לא כל האפסים והקשקשנים שיושבים היום בברסלב.
לי יש שמות ומיילים של שתי מתרגמות מיידיש לעבריתבת 30
אם אתה רוצה אני יכולה למסור לך ואתה תיצור קשר ותבדוק איתן אם זה שייך מבחינתי.
צריך הרבה כסף בשביל זה.etamary

זה לא טקסט טרוויאלי.

לא הייתי מתחיל לחפש מתרגמים בלי עשרת אלפים ש"ח על השולחן.

 

יש לך מימון לכזה מבצע?

לא.בת 30
אבל לפחות אפשר לנסות תרגום של סיפור אחד קצר.
נראה לי שגויetamary

אני סבור שסיפורי מעשיות תלויים זה בזה.

 

צריך לנהל כזה פרוייקט ברצינות. 

מה שלא עולה כסף גם לא שווה כסף.

אז בכבוד...בת 30
לי אין כסף מיותר...
קדימה לדסטארט...רק אמונה


זה רעיון אבל אולי ישנן אפשרויות נוספותetamary
צריך לחשוב על זה
זה יכול לבוא מהאקדמיהבת 30
אבל אז רוב הסיכויים שזה יצא במהדורה מדעית וממש לא ימצא את דרכו למדפי בית המדרש
איזה שטויות!Itas
רבי נתן בעצמו תרגם והתרגום כל כך מדויק שבגלל זה הוא קצת קשה להבנה
תרגום כושל, עילג ומסורבלetamary

כנראה שמאודך לא ראית תרגום אידי מקצועי.

 

ולו גם רבי נתן תרגם אותו, לא ראיתי ב"ימי מוהרנ"ת" את הדיפלומה שלו מבית ספר מקצועי לשפות.

 

ד"א, אחד מהאנשים שניזכרו ב"חיי מוהר"ן" אותו איש שהשכיר את ביתו לרבי נחמן כשרק הגיע לאומן, לימים היגר לאנגליה והפך לפרופסור לשפות באחת האוניברסיטאות.

תרגיעItas
ראיתי תרגומים והכל
הדקדוק בשפה היה ממש לא חשוב לר נחמן והבאתי ציטוט מליקוטי הלכות
חוץ מזה התרגום עצמו מדייק מילה במילה

שֶׁהֵם רוֹצִים לְכַסּוֹת הַשֶּׁקֶר וְהָאֶפִּיקוֹרְסוּת שֶׁלָּהֶם בֶּאֱמֶת, דְּהַיְנוּ שֶׁבַּתְּחִלָּה מַטְעִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאוֹמְרִים שֶׁרוֹצִים לְלַמְּדָם מִקְרָא הֵיטֵב בְּכָל דִּקְדּוּק הַלָּשׁוֹן, אֲבָל בֶּאֱמֶת כָּל כַּוָּנָתָם לְהָרַע וְזֶה עִקַּר הָאֶפִּיקוֹרְסוּת שֶׁלָּהֶם שֶׁכּוֹפְרִים בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה לְגַמְרֵי
אתה כבר הדובר של רבי נחמן?etamary
שאתה יודע מה היה חשוב לו בלי שהוא יגיד את זה.
ממש לא התכוונתיItas
אחי היקר
אני בקושי הדובר של עצמי
אבל כל ספרי רבנו בסופו של דבר עברו איזה עיבוד של רבי נתן כי הוא היה אחראי על הדפוס
אז איך שתרצה אבל זה לא פשוט לחלק את הספרים ל2 תורות
ובספר המידות רשום איזה דבר
כגון אנו לווין ואוכלין (!)
תבדוק לפני שאתה קופץ
ישנם שלושה ספרים שרבי נחמן כתב ואישרetamary
אלו הספרים של תורתו המקורית.
ספר המידות
סיפורי מעשיות - המקור ביידיש
ליקוטי מוהר"ן חלק א.

יתר הספרים אכן עברו עיבודים ויש בהם הרבה מאוד טעויות, סילוני והשמטות.

כמובן, מי שהוא מוכשר דיו יודע להבחין בין רוחו האמתית של רבי נחמן לבין קשקושים עלובים שהוכנסו לספרים אחרי מותו.

אבל ספר המידות הוא די ברור ושם כתוב שצריך לעבוד. זו דעתו המובהקת של רבי נחמן כמו שדעתו המובהקת היא שאסור לקחת הלוואות ואסור להיות מלמד.

זו דעתו ויש רבים שחולקים עליו. ידוע,אז מה?
תדייק עוד קצתItas
חלק ראשון של ספר המידות חלק ראשון הוא כולו ציטוטים מספרים אחרים תסתכל בבקשה בערך ממון שם ותבין מה אני מתכוון.
אגב ידוע בספרות המחקרית (!) על ברסלב שהמידע בספרים הוא מדוייק ולא מעובד לעומת ספרות דתית אחרת.

ולא נראלי שאפשר לומר "סילוף" על הליקוטי הלכות שכמעט כולו שאוב מהליקוטי מוהרן.

נב אני מכיר את הדיבורים של רבנו נגד הלוואות אבל פשוט מספר המידות (חלק ראשון) אי אפשר ממש לעמוד על דעתו לגבי דברים כאלו
בספרות המחקרית ידוע ההפךetamaryאחרונה
שהספרות הברזל בית המאוחרת היא מקודדת, כלומר נכתבה באופן שהיא כתובה באופן שסותר את משמעותה האמתי, באופן שרק שותפי סוד יבינו את המשמעות הדברים.

זה מצוין בשני הספרים החשובים שנכתבו על ברסלב, הדוקטורט של יוסף וייס ו"חסידות ברסלב" של פרופסור מנדל פיקאז'.
אברהם זגדון, פעם נתן דוגמא לזה שב"שיחות הר"ן" יש קטעים לא מובנים שכתוב בהם "גויים" או "אומות" וצריך להחליף ל"רבנים" כדי לקבל משמעות הגיונית.
חברים צדיקים!ציוןןן

רוצים לעזור לי ממש,ולשלוח משפטים\אימרות יפים ומחזקים של רבנו?

תודה רבה!

יש למעלה בשרשור הנעוץברגועאחרונה
שבוע טובמשקפת

האם בחסידות ברסלב נוהגים ללבוש גארטל?

כאילו בכללי זה מנהג החסידותאוהב אותך ה


על פי דברי רבינו או סתם מנהג חסידים?מבקש אמונה

כי לא זכור לי דיבור של רבינו בעניין...

יש מישהואמשקפת

שנוהג ללבוש פשוט ראיתי מספר אנשים לובשים אבל בסביבה שלי לא נוהגים ללבוש ואני שוקל אולי להתחיל

כן כל החסידות בכללי שמה אם אתה רוצה אני יכול גם להביא לך מקואוהב אותך ה

מקורות....אשרייך אח צדיק

 

צדיק אתהמשקפת

לובש? לא יודע אבא שלי לא נוהג בישיבה שלי לא נוהגים אני לא רוצה להתבלט יותר מדי

משתדל ...אז תשים מתחת הבגדים הרבה פעמיים אני עושה את זהאוהב אותך ה


לבישת גארטלמשקפת

מהלפני התפלה לשים מתחת לבגדים? ואז להוריד

 

הרוב לא לובשיםetamary
יש כאלו שלובשים אבל בעיקרון לחסידות ברסלב אין שום תלבושת אופיינית.
מי שהגיע מחסידי אחרת שנוהגים ככה , לפעמים ממשיך לשים אגרטל אבל לגמרי אין חובה.

כל אחד עושה מה שמתחשק לו.
אתה חושבמשקפת

שכדי לי לשים כאילו זה הלכה שרואים בשולחן ארוך אז למה לא מקפידים עליה?

 

מבחינה הלכתית אין חובהetamary

השולחן ערוך מדבר על מצב שאדם לא לובש תחתונים ואכן בתקופה ההיא , לא בכל המקומות היו מצויות תחתונים.

 

לכן הפוסקים המאוחרים יותר כמו המגן אברהם, המשנה ברורה, וערוך השולחן פסקו שאין צורך.

אם אתה לובש תחתונים, אזי הגומי שלהם משמש חציצה , ואז אין צורך בחגורה.

אז למהמשקפת

יש כאלה שבכל זאת שמים?

 

זה שמישהו עושה איזה דבר, לא אומר כלוםetamary

מה אכפת לך מה הוא עושה?

אתה תעשה את שלך, ברסלב זה תיקון חצות, ברסלב זה לימוד שולחן ערוך ופוסקים, התבודדות, עבודת מידות.

 

ברסלב זה לא מלבושים וקישקושים.

אין שום ספק שרבי נתן ותלמידיו לא הסתובבו עם שטריימלים וחלוקי זברה, אז למה בברסלב במאה שערים מתלבשים ככה?

כי היה איזה מישהו לפני ארבעים שנה שהתלבש ככה.

זה סתם מנהג של שטות.

למי אכפת?

יש סיבה לזברהבת 30
לא לפני ארבעים שנה אלא יותר. אי שם בימי האימפריה העות'מאנית.
כשהיה לאשכנזים אסור לגור בירושלים בגלל החוב שלהם על בניית בית כנסת ''החורבה''- הם התחילו לאט לאט ''להתחפש'' לספרדים כדי לחיות בירושלים. וזה מה שהספרדים לבשו. שטריימל לא היה שם אצל הספרדים אני מניחה....אבל בפועל יצא שהלבוש שהכי מזוהה עם הירושלמים האשכנזים היום הוא בעצם הלבוש של הספרדים מלפני 200 שנה בערך.
כנראה שהספרדים השתדרגו מאז... היום הם לובשים חליפות כמו האשכנזים.
עולם הפוך
אם קוראים את השאלה , רואים שהתשובה נכונהetamary

לפחות ככה בתשובות שלי.

אילו היית קוראת את השאלה 

להלן "למה בברסלב במאה שערים מתלבשים ככה?"

היית רואה שהתשובה שלי מצויינת.

יש לנו צילומים של חסידי ברסלב באוקראינה ובפולין.

הם לא לבשו את הלבוש הנלעג של קנאי ירושלים.

גם חסידי ברסלב שהגיעו לארץ, אחרי השואה, כמו לוי יצחק בנדר ואליהו רוזן, לא לבשו את זה?

אז מה מקור המנהג האידיוטי?

מקורו בחסיד בשם הרב שמואל שפירא, שככה הוא התלבש, כיוון שהיה ירושלמי מצאצאי ה"פרושים" וככה הם מתלבשים.

 

אין כאן לא כוונות ולא רוח הקודש.

 

זה שיש ללבוש הירושלמי הזה, איזה מקור בתקופה התורכית, זה נכון ולגמרי לא שייך לענייננו , שכאמור הוא לבוש חסידי ברסלב.

לבישתמשקפת

יש מישהוא פו שכן לובש ואם כן אז למה?

 

שיהיה בגד מיוחד לתפילהיהודי!!
שלום וחנוכה שמחמשקפת

אתה לובש?

 

לא, הרב שלי כן.יהודי!!אחרונה
וזה מה שהוא הסביר פעם.
אשמח אם מישהו יסביר לי בשפה פשוטהאריק מהדרום
בלי בחינות ובלי קבלה, איך בדיוק עובד הקטע של ראש השנה באומן, האם זה תחליף לתשובה?
וכן עניין התיקון הכללי, האם זה תחליף לתשובה?
שניהם תחליף לתשובהetamary
והם גם לא קשורים זה לזה.
לגבי ההסבר, לא ניתן לספק אותו "בלי קבלה ובלי בחינות" כמו שלא ניתן להסביר את אופן פעולת המכונית בלי פיזיקה וכימיה.
מה שכן אפשר להגיד זה שבחסידות ברסלב יצאו מתוך הנחה שרבי נחמן היה בעל כוחות רוחניים אדירים שבאמצעותם יכול היה לבצע שינויים בעולם הרוחני ובמקרים מסויימים לבטל את המנגנונים של שכר ועונש ולגרום לאותו דבר שמכונה בית דין של מעלה לפעול על פי רצונו בלבד.
ועוד דבר שצריך לדעת ולהבין הוא שכל ההנחות האלו קיימות אך ורק בברסלב ויכול מאוד להיות שכל מי שלא בברסלב יחלוק על חלק מהן או על כולן.

עוד דבר שרצוי לדעת זה שהעליה לרגל באומן יכולה להתבצע בכל השנה ולאו דווקא בראש השנה.

עכשיו אני לא אתן לך הסבר אבל אני אפרט לך את שני התהליכים השונים כי יש בזה הרבה בלבולים.


א. עליה לרגל לאומן לציון של רבי נחמן - רבי נחמן הבטיח שהוא יציל מהגהנום את כל מי שיעלה להשתטח על הקבר שלו באומן. מה זה אומר? מי שנידון לגנוב ולא משנה על מה, גם על רצח או על עבודה זרה , לא משנה, אם הגיע לאומן בכוונה בשביל הציון של רבי נחמן, אזי רבי נחמן הבטיח להציל אותו מהגנים. יכול לקבל עונשים אחרים גלגול וכן הלאה.

ב. תיקון הכללי הוא מתקן. מה הוא מתקן? הוא מתקן איסור שנקרא נשגז. מה זה נשגז? זה ראשי תיבות נידה שפחה גויה זונה. אדם שאסור לו לבעל אחת מאלו ( בלי להכנס לדיון הלכתי כי זונה אסורה רק לכהן וממזר מותר בשפחה) והוא בעל אחת מאלו באופן אסור (בלי להכנס דיון הלכתי נוסף) אזי אם הוא טובל במקווה ואומר עשרה פרקי תהלים מסויימים , הרי הוא תיקן את העבירה שלו וכאילו לא עשה שום עבירה.
אבל זה לא עובד בלי טבילה.

עד כאן הסבר.
אבל איך זה שיש בכלל תחליף לתשובה?אריק מהדרום
אין בעיהetamary
אם לתשובה יש משמעות רוחנית, אזי מישהו שיש לו כוחות רוחניים עצומים , יכול להשתמש בכוחות האלו שיש לו כדי ליצור את אותו האפקט באמצעות תהליך אחר.
שוב , מה שעניתי לך בהתחלה הוא החשוב.
זה קיים וזה נכון רק בברסלב.

לפי שיטות אחרות, ייתכן שזה לא אפשרי. בברסלב זה לגמרי מציאותי.
אז זה מה שאני שואלאריק מהדרום
איך זה בכלל מציאותי ואפשרי בברסלב שיהיה תחליף לתשובה, זה לא רק שיש פה כוחות עצומים, זה פתח לחוסר מוסריות אדיר, זה לא רק אחטא ואשוב, זה מעבר לזה, זה אחטא ולא אשוב.
כי בברסלב העיקר היא התקשרות לצדיקetamary
ובניגוד למקומות אחרים בברסלב עדיף שאדם יהיה חוטא ורשע ויהיה מקושר לצדיק, מאשר שיהיה אדם הגון ולא יהיה מקושר לצדיק.
לכן ברסלב מאורגנת ככה שאפשר לחטוא ושוב לחטוא ושוב לחטוא , כאשר ידוע שהחטאים נמחלים ונעלמים בזכות הקשר עם הצדיק.

לכן אני שב ואומר לך, מה שקורה בברסלב שונה לחלוטין מכל דבר אחר שאתה מכיר.

בברסלב אין חטא אובייקטיבי או מצווה אובייקטיבית או מוסר אובייקטיבי.
בברסלב הכל נשפט לפי הפרספקטיבה של הקשר לצדיק.

ואני מבין לגמרי שאנשים שרגילים ליהדות הרבנית , ימצאו בברסלב הרבה מאוד דברים שיראו להם מעוותים ומפלצתיים.

אוי ואבוי..אתה טועה בענק!!מבקש אמונה


דווקא אתה טועה.etamary

כל ניסיון להציג את ברסלב כמשהו שדומה או מזכיר או נראה כמו היהדות הדתית, הוא סילוף ואחיזת עיניים.

למזלימבקש אמונה

 @אריק מהדרום הוא חכם מכדי להאמין בשטויות שכתבת... 

אז אני אוותר על הדיון הזה כרגע..

באמת שאין לי כוח

למזלו של אריק הוא שאל שאלהetamary
ומיד קיבל תשובה מהימנה ומדויקת במקום חופן של התפתלויות, ציטוטים מקרטעים וקישורים עילגים של חוזרים בתשובה.
הצדיק שולט בכל העולםתקוות עולמים

הוא פועל בכל המישורים, ויש לו את הכוחות לשנות את המציאות לפי רצונו.

 

כמו שכבר אמרו פה בצורה נכונה, מה שחשוב בברסלב זה הקשר עם הצדיק. הצדיק פועל על כל אחד שמקושר אליו בצורה שונה, והוא יוצר עבורו מצבים ומציאות ותנאים שיתאימו לתפקיד שהוא צריך לשחק.

 

אין פה נכון ולא נכון, מוסרי ולא מוסרי, צריך ולא צריך, הצדיק פועל על כל אינדיבידואל בצורה שונה ומיוחדת.

 

מה שחשוב זו עבודת האלוהים, פילוס הדרך. זה מה שחשוב בברסלב. אפשר לקרוא לזה בהרבה שמות, אבל הכוונה היא זהה. אפשר לקרוא לזה 'בירור עצות לעבודת הבורא' אפשר לקרוא לזה גם אחרת.

 

הצדיק מנסה לסדר ולאזן את העולם, להמשיך את כולם לאלוהות, לאמת, לטוב, איך שלא תרצו לקרוא לזה.

 

כשאדם מקושר לצדיק, הכל אחרת. כשאדם שמקושר לצדיק משקר ומוליך שולל, זה לא דומה לאדם שלא מקושר לצדיק שמשקר ומוליך שולל.

 

את כל העניין הזה רבי נחמן הסתיר במעשייה של בן המלך ובת הקיסר', וזה רמוז גם במה שאמר דוד המלך ' רבו משערות ראשי שנאי חנם עצמו מצמיתי איבי שקר אשר לא גזלתי אז אשיב'.

 

מסופר על בת הקיסר ועל המסעות שלה, שבהם היא משקרת וגונבת, ושורפת לאנשים את המוח.

 

והמעשייה הזאת חיה גם היום. בת הקיסר היא אדם שמקורב לצדיק, והוא מרעיל את עצמו בכל העניינים של העולם הזה, בקריירה, בכסף, בכבוד, בהצלחה, בכל מיני דברים, רק בכדי שבסוף הוא יוכל להחזיר לכולם את כל מה שהוא לקח, ולהטיב עם כל העולם כולו. כמו שאמרו כבר חז"ל 'בשביל יחיד שעשה תשובה מוחלין לכל העולם כולו'.

 

מטבע הדברים , אנשים שמקרובים לצדיק יש להם תכונות נשיות. הם עדינים, הם רכים, הם כנועים, הם לא מתאימים לעולם הזה, אין להם ממש מה לעשות פה. הם בזויים, הם מנוצלים, הם מושפלים, לא מבינים אותם וטועים בהם, פוגעים בהם וחושדים בהם לחינם ועל מה שאין בהם.

 

זה המתכון הבטוח לעוני , לאומללות, לסבל. לכן העצה שרבי נחמן פה היא שבהתחלה צריך ללכת בדרך הגברית. צריך לכבוש, צריך לקחת, צריך לשקר ולהוליך שולל. אדם צריך להתלכלך ולהרעיל את עצמו בכל מאבקי האגו ומאבקי הכוחניות של העולם הזה. זה לא לחטוא, לפחות לא באמת. הדברים נעשים מתוך כוונה פנימית מאד מסוימ. האיכות היא שונה, מאשר  מעשיהם של סתם שקרנים ואנשים אלימים ולא הגונים.

 

זה פשוט שלב ותהליך שצריך לעבור. כמו שאברהם ירד למצרים, לשפלות, לזוהמה, כי זה היה הכרחי.

 

אחרי זה מחזירים את הכל  , לכל העולם, כמו שעשתה בת הקיסר. יש דברים שצריכים להעשות, לפעמים האדם בוחר להצלב בכוונה , כדי שבסוף הדברים יתגלו, ויובן מה שאמר דוד המלך:

רַבּ֤וּ׀ מִשַּׂעֲר֣וֹת רֹאשִׁי֮ שֹׂנְאַ֢י חִ֫נָּ֥ם
  עָצְמ֣וּ מַ֭צְמִיתַי אֹיְבַ֣י שֶׁ֑קֶר
    אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־גָ֝זַ֗לְתִּי אָ֣ז אָשִֽׁיב

אני גם מאוד אוהב את המעשיה הזוetamary
מעט מאוד אנשים מתעסקים בה כי היא נגד האידאולוגיה של המחזירים בתשובה.

הלוואי שמישהו היה עושה ממנה סרט או לפחות סרט מצוייר.
היא נגד האידיאולוגיה של הרבה מאד אנשיםתקוות עולמים

לא רק של המחזירים בתשובה.

 

בת הקיסר לא מתבכיינת, היא לא תולה את עצמה ומשליכה את האחריות מעצמה על רבנים , על צדיקים, ועל כתבי קודש רקובים.

 

זה מה שמלמדים היום אנשים, תתפללו, תעשו התבודדות, תלמדו תורה. וזה מה שהם עושים, והחיים שלהם אומללים, רקובים, לא מתקדמים לשום מקום. אפס תנועה, אפס צמיחה.

 

זה מה מה שהמעשייה הזאת מלמדת. אדם יכול להפוך את עצמו לייעוד. לא בתפילות, לא בהתבודדות, לא בכל הזבל של המחזירים בתשובה. הכל תלוי רק בשחרור שלו מכל הפסולת והרעל שהוא ספג.  

 

בסוף מבינים שאין שום אלוהים, אין שום צדיק. אתה אלוהים, אתה הצדיק. אף אחד לא מקשיב לתפילות שלך, אף אחד לא מקשיב להתבודדות שלך. אתה מדבר אל עצמך, אתה היחידי שמקשיב.

אנשים היו רוצים להיות כמו בת הקיסר. היא גונבת, היא לוקחת, היא משיגה, היא מאבדת. היא חיה חיים טבעיים, ובריאים, ונורמליים, והיא רוצחת את מי שעומד בדרכה.

 

האנושות חולה, אנשים חולים מאד, חיים בצורה לא שפויה. במיוחד ככל שהם יותר תרבותיים ויותר אינטלקטואליים. בדרך כלל ככל שהחברה יותר תרבותית ויותר אינטלקטואלית, ככה אנשים סובלים מעצירות. הסממן הגופני הזה הוא בסך הכל סממן נפשי, לכך שאנשים מדחיקים, מדחיקים כל כך הרבה רגשות, כל כך הרבה סבל.

 

החברה מטילה מומים ונכויות באדם, מעוותת אותו, גורמת לו לאבד קשר עם השטף הטבעי והבריא של החיים. הקולות של החברה חיים בתוך האדם, והם מונעים ממנו לחיות בצורה מלאה, להנות מהחיים. זה מותר, זה אסור, זה מיני, זה מגוחך, זה יפה, זה מכוער. כל כך הרבה הגדרות והגבלות , כל כך הרבה דרישות וציפיות , שהם לא יותר מהמצאות של אנשים.

 

האדם מדחיק, האדם מרגיש בושה ואשמה. הפחד והחשש מן האחר הוא תמיד שם. עד שהאדם מבין שאין באמת אחרים, אין אף אחד. כולנו לבד, כולנו זרים, לגמרי לבד. כמו במעשיה, יבואו אלוהים, יבואו צדיקים, אבל הם מתחזים. האדם נולד ריק, והאדם מת ריק, והרוצה לחיות ימית את עצמו.

 

כמו שאמרה ליאת, היהדות, החסידות, אלוהים, אלו רק תחנות. אלו רק אמצעים וסיבות, לא יותר מכך. בסוף אדם רואה מעבר לערפילים, מעבר לתאוות , מעבר למחשבות, מעבר לרעיונות ולמילים, מעבר לשתיקה. לא ברור מי אנחנו , ולמה בכלל אנחנו פה, והנה אנחנו עומדים מול הלהבה הנצחית של הקיום.

 

זה די ברור שאם יש אלוהים, הוא לא טוב בתכניות. אז אנחנו לא צריכים להיות כפופים לתכניות המטומטמות שלו, לא קליפות ולא ניצוצות, הכל שטויות.

בת הקיסר היא האדם האמיתיetamary

כיוון שקיימים אצלה שני תהליכים,

היא גם עושה מה שהיא רוצה , גונבת, מתחפשת, משקרת ורוצחת

 

זה מצד אחד

 

מצד שני, הפעולות שלה מביאות לגאולה.

 

היא התיקון של השני למלכות.

היא מנצחת במקום שהוא מפסיד.

 

איך נגמר המעשה הראשון, אבדת בת מלך?

 

וְאֵיךְ שֶׁהוֹצִיאָה לא סִפֵּר
וּבַסּוֹף הוֹצִיאָהּ

 

אז שואלים למה באמת לא כתוב איך הוציא ומסבירים שזה בגלל שלא רצו לתת לרבנים לסלף את זה כמו שסילפו דברים אחרים ולכן כותבים שישנו פיתרון אבל לא כותבים מהו.

 

אבל כאן, כותבים ותראה שמה שעושה בת הקיסר בסוף, היא לא רק לוקחת את מה שהיא רוצה, אלא שהמעשים שלה מביאים אותה למצב שהיא פותרת את כל הבעיות.

 

יש כאן גם פעולה חופשית, שמתעלמת מהמוסר ומהחוקים, אבל באמצעות הפעולה הזו, מגיעה הישועה גם לאנשים מסביב.

הצדיק הוא רק תחנהליאת0

אם תזכור את זה, מספיק.

היהדות היא תחנה, החסידות היא תחנה, הצדיק הוא תחנה, העולם של הצדיק הוא תחנה.

תחנות חולפות ביעף, אתה רכבת, רכבת דוהרת אל הלהבה הניצחית של הקיום.

שאלה טובה מבקש אמונה

העיקרון הוא, שאין דבר כזה תחליף לתשובה!!!

 

מה שכן, יש דבר כזה שמקלים על האדם את אופן התשובה. 

כמו לדוגמא "תקנת השבים" לעניין גזל.  אבל הבסיס חייב להשאר...

 

וכן לעניין זה שבאים לצדיק, כתוב (בזוהר כמדומני) שאדם שחוזר בתשובה מקבל סיוע מנשמות של צדיקים

אבל שוב, זה לא מבטל את מה שהאדם עצמו חייב לעשות.     

איך ר' נחמן פעם אמר למישהו  "אתה בלעדי לא יכול, אבל גם אני בלעדיך לא יכול"

 

להסביר איך בדיוק זה עובד, צריך עוד תגובה (ארוכה) בפני עצמה

(ולעיין לפני כדי שלא לכתוב טעויות)

ברור שזה לא תחליף לתשובהברגוע
בשום מקום ר' נחמן לא אמר שזה תחליף.
על הרבה עברות תשובה לבד לא מכפרת לגמרי, בפרט על פגם הברית, ולכן צריך "תיקון נוסף".
כמו שבקבלה מופיע כמה תעניות צריך על כל חטא.

ר' נחמן הורה לחסידים שלו לקיים את כל השו"ע מהתחלה על הסוף.
ובתפילות שאחרי התיקון הכללי מופיע ווידוי על החטאים, ואני חושב שגם שאר חלקי התשובה.
כל כך הרבה טעויות בהודעה אחתליאת0
ר"נא מעולם לא אמר לשמור על כל חלקי השולחן ערוך.
הוא אמר ללמוד את השולחן ערוך. זה נכון שברסלבים היום לא לומדים וגם לא מקיימים אבל זה לא קשור.
יש הבדל עצום בין ללמוד לבין לקיים ומי שטוען שאמרו לקיים, טועה ומטעה.

לגבי התיקון הכללי, הוא לא יצא בזמן רבי נחמן ולא יצא בזמן רבי נתן. הפעם הראשונה שהספר הזה יצא לאור הייתה כ23 שנים אחרי שאפילו רבי נתן נפטר, כך שאין שום קשר בין מה שכתוב שם לבין מה שאמרו רבי נחמן ורבי נתן.
הקשקושים והשטויות שכתובים אחרי התיקון הכללי, כמובן לא היו שם בהוצאות הראשונות. גם הקטע הזה של "הריני מקשר" לא היה שם.

ככה שעכשיו ברור לך שאתה לא יודע כלום בברסלב אז אולי תפסיק להעמיד פנים שאתה מבין.
אוקיברגוע
לגבי השו"ע אין לי כ"כ מה להתייחס..

לגבי ההמשך, לא אמרתי שר' נחמן בעצמו הוסיף אותם לתיקון, אלא רק הבאתי הוכחה שתלמידיו לא הבינו אותו שהתיקון מגיע במקום תשובה.
ליאת זה פצלש של etamaryבת 30
לא להתרגש מזה
ראש סמרטוטיetamary
אל תחשבי שלא אוהבים אותך כאן.
זה שאת מדברת שטויות זה בגלל שככה זה אצל חוזרים בתשובה
שטו?בת 30
כתבת אלי?
אוהבים?
חוזרת בתשובה?
דבר ברור, אולי אני אבין אותך.
עד כמה שאני זוכראריק מהדרום
אין הלכות תשובה בשולחן ערוך.
יש מצוות וידוי ביום כיפורברגוע
אם תיקון הכללי מכפר על הכל אין צורך להתוודות
שניכם לא מבינים את המטרה של ברסלבליאת0

המטרה של נחמן מברסלב הייתה עבודת השם.

עבודת השם היא לא פלפול תלמודי.

נחמן מברסלב היה אדמו"ר במשך עשרים שנה והשיטות שהוא עבד בהן אחרי חמש שנים של אדמורות, לא היו בדיוק אותן השיטות שעליהן הוא דיבר לפני מותו, או בשנותיו האחרונות.

 

בתחילת דרכו הוא הטיף לתלמידיו לבצע וידויים, לכן הם כונו "וידויניקרס". השיטה הזו הייתה ידועה ואופיינית בחסידות ברסלב , בזמן שנתן מנמירוב פגש לראשונה את רבי נחמן בשנת 1802.

 

התיקון הכללי נקבע על ידי רבי נחמן רק בשנת 1806.

אמנם הוא הזכיר את הדבר קודם, אבל גילה במפורש את עשרת הפרקים שמשתמשים בהם היום , רק בשנותיו האחרונות.

 

כלומר מדובר כאן על שתי שיטות שונות, ששייכות לשתי תקופות אחרות בתקופת רבי נחמן.

 

חוץ מזה, כבר אמרו כאן דבר נכון, שהתיקון הכללי , הוא לא באמת "כללי" אלא נוגע לעבירות נשג"ז.

 

בכל אופן, מה שצריך לזכור, והוא הדבר הכי חשוב, שרבי נחמן עסק בבניית סדר החיים של החסידים שלו. הוא רצה שהחסידים תמיד יהיו עסוקים בעבודת השם, לכן שתי השיטות פעלו בעת ובעונה אחת. גם וידוי וגם תיקון הכללי.

 

כמובן, שברגע שרבי נחמן נפטר, הוידוי הפך להיות לא רלוונטי.

כבר אי אפשר היה להתוודות לפני הצדיק כפשוטו ולכן החשיבות של "התיקון הכללי" הלכה וגדלה מהרגע שרבי נחמן נפטר.

 

עדיין יש בין חסידי ברסלב כאלו שעושים מין "וידוי", בעיקר בשעה שעולים להשטתח על הציון באומן, אבל מדובר בטקס טכני ואין לו חשיבות רבה, או פופולאריות.

להסביר את ברסלב לבנישים????etamary
...אם יש וידוי אז אין תשובה אם אין תשובה אז יש וידוי

אבל כתוב !
אבל כתוב!
אבל יש מצווה !

נקרעתי ליאת מתוקית.

באמת אצלך.... אין יאוש בעולם בכלל.
למה אתה מדבר עם עצמך?מבקש אמונה


נסיון משונה לתת לעצמך גיבוי...בת 30
אין דבר כזה תחליף לתשובה לשום רב!!!!!!!!רוזנתלאחרונה


האמת הפשוטהחולה רוח

היא כמו שלימד אותנו התלמיד הגדול ר' נתן. 
העניין של ראש השנה זה לקיים את דברי רבינו בשיא התמימות. בלי לערב את 
השכל המדומיין והפגום שלנו. אלא פשוט לציית את רבינו. 
ודווקא בגלל שזה נשמע חסר כל הגיון וכ"כ קשה לסוע בראש השנה-זה "הנסיון העשירי" והכי קשה לקיום בברסלב. זה עיקר ההתקשרות לצדיק הגדול שמרפא את כולנו 

רק שרבי נחמן אף פעם לא אמר כזה דברetamary
זו המצאה של השנים האחרונות.
מה הוא לא אמר?חולה רוח


הוא לא אמר לבוא אליו בראש השנה אחרי שימותetamary
אין שום תיעוד לזה.
זה הדבר החמוד .
זה לא תועד בשום מקום.
יש מאות הוראות שרבי נחמן נתן והן מתועדות ורשומות בספרים כבר מאות שנים ואף אחד לא אכפת מהן.
משתינים עליהן בקשת .
ודווקא הוראה שהוא לא נתן אף פעם,שהיא סתם המצאה של סוכני הנסיעות, עליה עושים "מסירות נפש"
מדהים איזה בבונים יש בעולם.
שאלהאנונימי (פותח)
ראיתי בויקיפדיה וביוטיוב את הצדיק רבי ישראל דוב אודסר בעל הפתק של נ נח נחמ נחמן מאומן ומייסד הפלג של ה"נ נחים" שקוראים לו ה"סבא".
הבנתי שהוא היה חי בשנים אחרונות וגם אמר דברים חדשים שלא אמר רבי נחמן מברסלב, כמו דברים על הפתק, הנשיא, הממשלה, רבנים של הדור הזה, לרקוד על מכוניות, וגם דיבורים על הגאולה וה"משיח" וכו' ראיתי גם שהוא אמר על עצמו שהוא המלך.
והשאלה שלי אם הבנתי נכון, אם הרב ישראל דוב אודסר הוא בעצם הממשיך של רבי נחמן?
תלוי את מי אתה שואלאביגיל.
רוב הנ-נחים יטענו שכן
הרבה אחרים יטענו שלא

שאלה גדולה ^_^
רבנו בעצמו אמרחולה רוח

רבינו אמר בפרוש שאין איש שימשיך אותו. הסבא הוא צדיק שהלך בדרכו וחיזק אותנו ע"פ העצות שלו.

^^פשוט להיות

רבינו אמר שהוא יעשה תלמידים שיעשו תלמידים..

סבא הוא בהחלט "תלמיד"

ומעביר לנו את דעת רבינו הק'

שתי שאלות:בת 30
א. מה זה אומר להיות ממשיך של ר' נחמן,?
ב. למה זה משנה אם הוא הממשיך?
אני אענה לך על שתיהןetamary
התשובה לשתי השאלות היאללה בערך אותה תשובה.
א. הממשיך של רבי נחמן יודע את דעתו את דעתו של רבי נחמן על כל דבר, בשנה ממי שאינם ממשיכיו של רבי נחמן ולכן לא מבינים אותו.
ב. כל מי שרוצה להתקרב לברסלב חייב לציית של לממשיך של רבי נחמן , ואחרי שאותו ממשיך מת , אזי חייבים לציית ליורשיו של הממשיך, אותם אידיוטים בעלי פונפונים.

עכשיו שאלה אלייך, נכון שמה זה כיף לך שסוף כל סוף מישהו עונה לך על שאלות?
לא שאלתי אותך.בת 30
הפניתי את השאלות למי שפתח את השרשור.
רק שממנו לאת קבלי שום תשובהetamary
סתם גלגולי עיניים.
לא שאלתי כי אני לא יודעת מה התשובהבת 30
זה לא שקראתי את מה שכתבת ואורו עיני.
שאלתי אותו כדי שיענה ואז מתוך המענה שלו יבין.
עכשיו את בוודאי מבינהetamary

מי השואל ולמה הוא שאל את השאלה הזו

אני לא חושב שהם אידיוטיםאנונימי (פותח)
אני מאמין שהם משתדלים לקיים את מה שאמר הצדיק ורואים בזה את רצון ה'.
אם הבנתי נכון רבי ישראל דב אודסר התקרב לחסידות ברסלב בצעירותו וקירב הרבה גדולים שיש בברסלב כיום.
אחד המשפטים המפורסמים שיצאו מתוך הפתק הזה הוא "ועליך אמרתי האש שלי תוקד עד ביאת המשיח", מה הפירוש של זה?
כן אני מסכים בעניין שצריך ממשיך שיודע את דעתו, אבל לא כל אחד יכול לקום ולהעמיד את עצמו, דווקא הרב צריך להסמיך את התלמיד ולהעיד עליו.
אתה רואה, טעית כבר בהתחלהetamary

"האש שלי תוקד עד ביאת המשיח" זה משפט שנמצא כבר בכתבי רבי נתן והתפרסם במאה ה19, בערך מאה שנה לפני הסיפור הזה שהננחים מספרים על הפתק.

 

לגבי השאלה של כן אידיוטים או לא אידיוטים, אני אגיד דבר אחד.

יש כאלו שעשו מהסיפור הזה, המון כסף.

מיליונים.

 

יש כאלו שנכנסו לסיפור הזה והפסידו ונכנסו לחובות.

 

העניין הוא אחר,

אין צורך בפתק, אין צורך בישראל אודעסר.

הוא עשה את שלו והלך לעולמו וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את שלו.

אף אודעסר, ואף מקורב של אודעסר, לא יעשו בשבילנו את העבודה

אז בשביל מה הפתק?אנונימי (פותח)
להעיד עליו כצדיק ואדם שצריך לשמוע בקולו.
הפתק לא מופיע בספרי רבי נחמן מברסלב.
הפתק מגיע מתוך אמונה שרבי ישראל אדם ישר אמיתי וצדיק.
הטענה שלך שרבי ישראל לא היה בשיאו בסוף ימיו סותרת את הפתק ואת מה שהפתק אומר.
ואם כן הלכה למעשה מה שרבי ישראל דב אודסר ציווה לעשות, זהו רצון רבי נחמן.
כל זקני בלב חשבו שסיפור הפתק הוא שטויותetamary
גם בנדר, גם שפירא, שכטר, קרמר והרב קעניג.
בחסידיות אחרות נפוץ המנהג לספר מעשיות על אותות ומופתים ונסיים ונפלאות ודווקא בחסידות ברסלב לא נהגו ככה בכלל.

כל הסיפור הזה על פתק מסתורי שמופיע בין דפי ספר כלשהו, פשוט נשמע מאוד לא ברסלבי.

השאלה "בשביל מה הפתק" יוצאת מנקודת הנחה שאותו הפתק הייתה לו משמעות כלשהי, אבל הרוב המוחלט של החסידים הותיקים מהדור הקודם בכלל לא יחסו לסיפור הזה של הפתק כל חשיבות.
פרסמתי כאן בעבר, ואפרסם שוב:אריאל יוסףאחרונה

אמרי מוהרא"ש עמ' נב אות רו

 
 

 

הוא היה חסיד פשוט שבסוף ימיו קצת התערערetamary
ופלט מפיו דיבורים שהיה מתבייש מאוד בהם, אילו נותר צלול.

חבל על דאבי.
אתה סתם אומר את זה. מי אתה שתדבר עליו ככה?חולה רוח

אני לא חסיד שלו ולא קשור אליו אבל הוא היה ברסלבר אמיתי שחי את רבינו 105 שנה

 

 

 

אל תדבר כמו עארסetamary
ברור שאני לא אומר את זה סתם.
המוח האנושי סובל מהרבה מחלות בגיל מבוגר ואודעסר לא היהמיוצא מהכלל.
היו מסביבו כמה אנשים שניצלו את זה לרעה.
נראה לי המוח (האנושי??) שלך חטף את זה כבר בגיל צעירחולה רוח


שמענו אותך, לך תרקוד מתחת לאיזה פונפוןetamary


ספרים (:סער5

אני בעל תשובה טרי, וסליחה על הבורות

1. האם למישהוא כמוני ללא רקע תורני / ישיבתי  (רקע של חינוך חילוני),  לספרים של ר' צדוק מלובלין צריך ביאור או שאפשר לרכוש את הספרים שראיתי בחנויות הספרים וללמוד מהם לבד ? (שלא במסדרת שיעורים) ?

פשוט לא מצאתי בחנויות הספרים הוירטואליות ספרים עם פירוש לכתביו.

 

2. אותה שאלה לגבי ספרי האדמו"ר מפיאסצנה, לא מצאתי ספרים עם ביאור לכתביו ואני חושש שלא אבין דבר אם ארכוש את הספרים ללא ביאור (שוב, אין לי רקע של חינוך דתי או ישיבתי).

אלו ספרים קשים הרבה יותר מדיetamary
אין בכלל טעם שתתעסק איתם.
חולק עלייך, מאוד תלוי איזה ספריםיהדות=דרך חייםאחרונה

נניח חובת התלימידים של פיאסצנה הוא לא ספר קשה, ובעיני מהספרים המדהימים ביותר שאי פעם זכו לעלות על כתב