שרשור חדש
האדם האמיתיתקוות עולמים

לאחרונה היה כאן דיון על מעשית בן המלך ובת הקיסר , מעשיה חשובה מאד שכמעט ולא מדברים עליה ולא עוסקים בה.

 

המעשיה הזאת חשובה מאד, היא מגלמת בתוכה את כל הטבע והתכלית והמהות של העבודה הרוחנית והמדרגות.

 

אוקיי, אז אמרנו שבת הקיסר עושה מה שהיא רוצה, לא כפופה לשום רעיון או חוק, ולא נותנת לשום דבר להגביל את הרצון שלה. ודווקא על ידי זה נפתרות כל הבעיות, והכל בא על מקומו.

 

אבל אם אנחנו מסתכלים על המציאות , אנחנו רואים שמי שהופך להיות אדם אמיתי, משלם מחירים כבדים מאד.

 

אדם שמתנהל וחי בצורה כנה, אמיתית, פשוטה, הופך להיות רדוף ושנוא. אנשים שונאים אותו, כי הוא עושה מה שהוא רוצה, וזה מאד מפריע להם. הנוכחות שלו מפריעה להם, הנוכחות שלו מלחיצה אותם, כי הם גם היו רוצים להיות כמוהו, לנהוג כמוהו. רק שהם מדחיקים, הם מפחדים, גם אם היו רוצים, הם לא היו יודעים איך לעשות את זה.

 

איך אדם חי חיים אמיתיים, ובכל זאת ממשיך לחיות ולהתקיים בחברה, בין בני אדם, בלי לחוות סבל ואומללות?

 

אנחנו אומרים שהאמת משחררת, שהאמת מביאה גאולה, אבל אנחנו רואים שכל מי שדבק באמת משלם מחיר כבד, אנחנו רואים שאפילו הצדיקים והנאורים עשו פשרות וויתורים, ושיקרו לתלמידים ולציבור שלהם, שהיה טיפש ונבער.

 

רובנו חיים בחושך נוראי, לא יודעים הנאה מה היא. חיים באי שפיות, במתיחות, בסבל, באומללות, לא יודעים  אפילו מה זה חיים אמיתיים ומה זו הנאה אמיתית. נדמה לנו שאנחנו יודעים, נדמה לנו שאנחנו חיים.

 

אנשים כל כך רגילים לחושך ולשקר, שהם מתעצבנים וכועסים על כל מי שמסרב לשקר להם, כל מי שמסרב לשחק את המשחקים הקטנוניים והמטופשים שלהם, כל מי שמסרב ללכת בעקבות החוקים והכללים שלהם.

 

תראו כמה אנשים משקרים בעבודה שלהם, כי הם מפחדים. יש להם חשבונות לשלם, יש להם ילדים, יש להם משכנתות, ואם הם יפסיקו לשקר, הם יאבדו את העבודה שלהם, הם ישלמו את המחיר.

 

נראה לי שהמעשיה הזאת באה ללמד אותנו שצריך דרך חדשה, שהיא לא נשית ולא גברית, היא לא כפופה לא לחסד ולא לדין.

 

הדרכים המקובלות של עבודה רוחנית נכשלו, אף דרך לא הייתה מושלמת. בכל דרך אנשים עדיין המשיכו לסבול.

 

חלק מהאנשים איבדו את כח הרצון שלהם, איבדו את האסרטיביות ואת השאיפות שלהם. הפכו להיות מאד כנועים ורכים ועדינים. הם התחילו לבטל את הרצון שלהם לא רק כנגד אלוהים והתכניות שלו, אלא גם נגד בני האדם.

 

הפכו להיות הפקר, עלה נידף ברוח, הניחו להכל לקרות, הניחו לכולם לכפות עליהם את הרצונות שלהם, והם המשיכו לוותר, המשיכו להכנע, עד שזה גרר תוצאות הרסניות.

 

זו הייתה הדרך של היראה, של האישה. כל דבר שאדם מתעסק ובא איתו במגע, חלק מהמהות שלו והטבע שלו נדבק באדם. כשאדם הולך ביראה, הוא הופך להיות נשי. לא מדובר רק באישיות ובתכונות, אלא גם בשינויים פיזיים , גופניים. שינויים ברמת האסטרוגן, שינויים במיניות, שינויים בקול.

 

ונשים לכל אורך ההיסטוריה דוכאו וסבלו, וככל שהעולם הפך להיות גברי יותר , גס יותר, אלים יותר, כך הן סבלו יותר ויותר. הן ידעו טוב מאד שמנצלים אותן, שמשתמשים בהן, שמדכאים אותן, אבל הן המשיכו לוותר, עד שאנחנו רואים שהייתה שבירת כלים היסטורית, והיום העולם כולו וגם הנשים הופכים להיות יותר ויותר גבריים, והעולם הפך להיות יותר גברי - מבוסס על כוחניות ועל אגו חזק.

 

זה כמו בספר של דוד פוגל 'חיי נישואים.' הגיבור של הספר הוא מאד פאסיבי. יש לו את היכולת לראות היטב אל הכוונות הפנימיות של האנשים מסביבו, הוא רואה ומבין היטב איך משתמשים בו ומנצלים אותו, הוא צופה את הכל מראש. הפאסיביות שלו בסוף מביאה לידי כך שהוא מאבד את השפיות שלו ומבצע רצח.

 

מה שנשים שכחו זה שהגברים לא יכולים בלעדיהן, כמו שאלוהים לא יכול בלי האדם. האדם לא צריך תמיד לבטל את הרצון שלו נגד הרצון של אלוהים, ולהיות תמיד כפוף לתכנית שלו. אלוהים צריך את האדם , כי הוא זה שעושה את העבודה שלו בעולם הזה. בלי נשים אין המשכיות, אין יישוב של העולם, אין סדר.

 

הדרך של היראה כשלה, כי אנשים איבדו את כח הרצון שלהם , ונרמסו ונדרסו על ידי ההמון הגס והנבער. אנחנו לא חיים בעולם הגון וישר, לאנשים אין בושה ואין הגינות. הדרך כשלה.

 

הדרך של החסד כשלה.  אדם רצה לחיות חיים טבעיים, פשוטים, אמיתיים, לא להיות כפוף לחוקים ולכללים מטופשים.

 

אבל החברה לא יכולה לאפשר את זה את זה לאדם, בלי לגנות אותו , להוקיע , להרוג. הוא מהווה איום, מהווה סכנה.

 

כשמגבילים את האדם, כשגורמים לו להדחיק ולהסתיר ולחשוש, באופן טבעי נוצר סבל, נוצר ייאוש. מתוך הייאוש הזה האדם מאבד את המקום שלו בעולם ובחברה, בין אנשים. הוא לא מסוגל לסבול אותם, לא מסוגל לחיות ביניהם. השפה היא שונה, הפערים הם גדולים מדי.

 

שום דרך לא שלמה, שום דרך לא מובילה לפתרון ולגאולה.  הסבל עדיין נשאר, השקר עדיין נשאר , גם אם אדם אמיתי.

 

אז איזו דרך המעשיה מנסה ללמד אותנו, מה המפתח?

אין מריבה בין הגולם לבין הפרפרetamary
רבי נחמן היה אדם אמיתי.
הוא באמת לא חשב שאדם אמיתי חייב לחיות במאבק.
הוא רצה לראות את האדם האמיתי נולד, את האנשים האמיתיים מבצבעים מתוך ההמון , ולדעתו ההוויה החסידית, הייתה הכרחית להתפתחות.

החסיד המאמין אינו האדם האמיתי, אבל הוא הגולם ככל שהאדם האמיתי הוא הפרפר.
והגולם חיוני, למרות שהוא שונה מאוד מפרפר.

החוזרים בתשובה רגילים למריבות, רגילים למחלותק. קודם הם רבים עם ההרים שלהם, אחר כך עם החברים אחר כך עם הרבנים.
אבל הפרפר לא רב עם הגלמים. הוא מבין אותם ועף לדרכו.
טרם הגעת להבנה אמיתיתקוול

הדרך היא הכרחית כל עד לא הגעת.

 

הדרך של בת הקיסר היא דרך ללא דרך, כי היא האדם השלם והאמיתי.

 

או שטרם סיימת לשחק את אותם משחקים קטנוניים ומטופשים. ואז על מי בדיוק אתה מנסה לעבוד, ומה אתה בדיוק מנסה להשיג?

 

המאבק והסבל נוצרים כתוצאה מהחלוקות שאתה עושה.  החלוקה קיימת רק בתודעה שלך.

 

אמת ושקר, טוב ורע, גבר ואישה, אלו מושגים שכליים. אתה גם גבר ואתה גם אישה. אתה גם אדם ואתה גם חיה. בטח למדת את זה בחסידות. הכל בשורש הוא אחד, והכל משתלשל מעילה לעלול. כולנו באנו מן האור.

 

אתה חושב שאתה אמיתי, אתה חושב שאתה הגון, אבל מה שאתה קורא לו הגינות ואמת אלו רק הגבלות והגדרות שאתה נתת והמצאת. ההגדרות מגבילות את החיים , ומשום כך אתה סובל.

 

גם שקרים והצהרות שווא יכולים להיות אמת מוחלטת, הכל תלוי באיכות של הפה שאומר אותם. אבל אתה לא מסוגל להבין זאת.

 

בן אדם, עד לא הבנת שאתה חולם על האלוהים שלך, שאתה חולם על המאבקים שלך, שאתה חולם על האחרים? הם כולם חלק מהחלום שלך.

 

אם אתה רוצה להתקיים בעולם הזה שבו קיימים טוב ורע מוחלטים, שבו קיימים גורלות , שבו קיימים אחרים, המשך לך.

תהיה מוכן לשלם את המחירים, וקח אחריות על הבחירה הזאת. זה אפשרי להכניס רעל למערכת. זה אפשרי לשלוט עליו ולמנוע ממנו להתפשט רק לפרק זמן קצוב. מספיק שתזכור זאת.

 

אתה מסכן. הנבערות של האדם הרסה אותך. לעולם לא תוכל לחזור לתפקוד מלא, לעולם לא תממש את מלוא הפוטנציאל שלך.

 

יש בך איבר שאיבד את התפקיד והמקום הטבעי שלו. השכל. השכל הטפילי שלך גוזל אנרגיה וחיות מאיברים אחרים , ולא מועיל לך או לעולם.

 

היה לי חבר אחד שהתאמן לריצת 100 מטרים. הוא סיפר לי שההתחלה קשה לו. לפני הריצה יש לו דמיונות ותמונות שהוא נופל , נפצע, שובר את הרגל או את היד. הדמיונות והתמונות האלה היו הקרנות של השכל, השכל תמיד מפחד. ומן הסתם שהתמונות והדמיונות האלה גרמו לו לרוץ בחוסר תשוקה, בחוסר להיטות, בצורה בינונית.

 

ככה אתה גם חי את החיים שלך. הפחד משתק אותך. הפחד גורם לך לחיות בצורה בינונית, מנוונת, למרוח את החיים שלך.

 

האפשרות לפול תמיד קיימת. אבל אסור שהאפשרות הזאת תמנע מאיתנו לטפס , להיות בתנועה. זו המשמעות של להיות אדם מודרני. להיות בתנועה, להתקדם הלאה תמיד, בכל מחיר.

 

לא צריכים לחיות הרבה. לא צריך להיות הרבה זמן בעולם הזה או להתעכב בתחנות. מקומות, אנשים, דרכים – אלו רק אמצעים ותחנות. תחנות חולפות ביעף. אתה רכבת.

 

אתה יכול לקחת מה שאתה צריך לקחת ב50 שנות קיום. עכשיו אתה יכול. ואתה גם יכול לחיות 100 שנים של חיים בינוניים, מנוונים, נפולים. אבל אז תצטרך להתגלגל שוב, אותם דברים ימשיכו ללכת איתך, הם ימשיכו להופיע , במקומות שונים, בפרצופים שונים. אבל אלו יהיו אותם הדברים.

 

האגו שלך חושב שהוא לא צריך אף אחד, האגו שלך חושב שהוא יכול להצליח לבד.

 

אני מציע לך להושיט יד לעבר היד שמושטת לך. יש לך סיכוי , יש לך אפשרות, עכשיו זה אפשרי. לא בטוח שזה יהיה אפשרי בעתיד.

 

כל עד אתה ממשיך לפחד ולהתמהמה, אתה תמשיך להיות בינוני. היד מושטת לך, היד מושטת לך כבר זמן רב. אתה ממשיך לנוע במעגלים. מפחד לקחת את הסיכון, מפחד להשליך את הצואה שאתה קורא לה חיים, שאתה מחזיק בידך.

 

ידו של רבי נחמן מושטת לך, ידו של אושו מושטת לך, ידו של בודהה. זה אותו אדם, אותה מודעות.

 

זו היד שלך. אם לא תקח אותה עכשיו, תצטרך להמתין ולבזבז חיים רבים, עד ששוב תהיה לך ההזדמנות.

איזה ניק גאוני.etamaryאחרונה
גם התוכן נפלא, אבל הניק "קוול" גורם לי להוריד מקנאה.
קידושסער5

הבנתי שבחסידות חב"ד נמנעים למעשות קידוש בין 17:40 ל 18:40 (מקווה שאינני טועה ומטעה), האם כך גם בחסידות ברסלב ?

 

חב"ד לא עושים קידוש בשעה הראשונה של הלילהetamaryאחרונה
היא יכולה לצאת בין חמש וחצי לשש וחצי. היא יכולה לצאת בין תשע וחצי ועשר וחצי.
זה תלוי בעונה בשנה ובמיקום העולמי.
השעה מתחילה עם צאת הכוכבים ומסתיימת שעה אחר כך , אבל זו שעה זמנית. היא ארוכה יותר בחורף וקצרה יותר בקיץ.
הסיבה לכך היא משפט שאמר בעל התניא שיש נוהגים לא לקדש בזמן שמזל מאדים שולט בעולם.

אין בברסלב מנהג כזה.
המנהג בברסלב היה הפוך. לקדש ולאכול במהירות כדי להספיק לקום בזמן לתיקון חצות.

אבל זה היה בזמן ברסלב האמיתית ולא היום שכל ברסלב זה שטויות של חוזרים בתשובה וננחים.
שמירת הלשוןסער5

אני כל הזמן נופל בזה. אשמח להמלצות לקריאה, רצוי מנקודת ראות חסידית, בנוסף לספר של החפץ החיים.

ובכלל המלצות להתמודדות הקשה.

 

נשימה בחסידותסער5

מעניינת אותי השוואה להתייחסות לנשימה בחסידות להבדיל למשל מתורות המזרח (אני חוזר בתשובה).

חיפוש פשוט בגוגל העלה למשל שהרב גינזבורג פיתח שיטה כזאת. כמו כן ראיתי שבסדנה של חב"ד במזרח יש ספר להתבוננות.

השאלה האם (גם אם בתהליך מתקדם מאוד של עבודת השם) בחסידויות ובפרט בחסידות ברסלב יש התייחסות לנושא הנשימה / טכניקות נשימה. אני שואל כיוון שבעבר תרגלתי יוגה שם הנושא (למשל פאראניאמה) בפוקוס, אך אני מרגיש שצריך טכניקה יהודית. קיימות מספר טכניקות בעולם הרחב לנושא זה אך לא מצאתי משהו מספיק "נקי", טכניקה יהודית שאפשר לסמוך על המקור שלה.

 

 

שאלה אחרת: האם יש סיורים מאורגנים ומודרכים לקהל הרחב לקברי צדיקים (הבעל שם טוב, רבי נחמן, אדמו"ר הזקן וכיו"ב) ואם כן כיצד מגיעים לזה.

 

 

תודה מראש לעונים !

שבוע טוב

ממליץ על הספרים של הרב קפלן על "מדיטציה יהודית"חתול מיאו


זו שאלה חסרת טעםetamary
יש דווקא הרבה התייחסות לנשימה , אבל לא עשו עם זה כלום אף פעם.
גינזבורג והחבדניקים וגם קפלן בסך הכל העתיקו טכניקות מהמזרח שבעצם לא הבינו.
אפשר ללמוד הרבה על נשימה מליקוי מוהר"ן אבל לא היה מישהו שהפך את זה לתרגול כמו פראנהיאמה, כמו קפלאבטי.

אז ההצעה שלי זה שאם אתה מחפש תרגול , תחפש אצל מי שמבין בזה וזה בעיקר אצל היוגיסטים.
שלום, אני מכירה את הנשימות של הרב גינזבורגבצי.ג

הרב גינזבורג מתנגד לאימוץ של שיטות מהמזרח ולכן השיטה שלו היא נקייה.

דרור משה שאול כתב על זה חוברת שפעם יצא לי לעלעל בה אבל אני לא זוכרת את השם שלה.

גם זהר דוד עוסק בזה, יש כאן כמה סרטי וידאו שלו: זוהר דוד

(מניחה שהסדנה שראית במזרח בחב"ד קשורה לאחד משניהם. אם תרצה אני יכולה לנסות להשיג מספר שלהם)

 

ועל ברסלב- יש תורה על האנחות, שאנחה על משהו מבטלת אותו (בין אם הוא טוב בין אם הוא רע) והוא מפריד בין ההוצאה של האויר לבין הכנסה של רוח חדשה. תסתכל, זו תורה חזקה. זה מופיע בליקוטי מוהרן א, תורה קט. גם בתורה כב רבי נחמן משבח את האנחה.

 

בכל מקרה נראה לי שהכי מקיף והכי טהור זה מה שהרב גינזבורג עשה. מצאתי כמה דברים באתר שלו, אולי כבר ראית (יש בפנים הפניות לספרים שלו שעוסקים בזה, במיוחד לחיות במרחב אלוקי):

http://support.pnimi.org.il/%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99/%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94/66799493/%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%AA.htm

החויה במדיטציה: http://support.pnimi.org.il/%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99/%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94/82937584/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%9C%D7%9B%D7%9A-%D7%A9%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%9F-%D7%90%D7%AA-%D7%AA%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%9C-%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%94-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%AA.htm

התלמיד של גינזבורג מודה שהוא למד מדיטציה בהודוetamary
אז מה הטעם אחר כך להתחיל לספר מעשיות ותירוצים?

מה שהם יודעים לעשות זה דבר אחד. לקחת את מה שהם למדו בהודו ולכתוב על האריזה שלו כל מיני שטויות.

לגבי התורה של האנחות, אין לה שום קשר לנשימה.
...אביגיל.
"ועל ברסלב- יש תורה על האנחות, שאנחה על משהו מבטלת אותו (בין אם הוא טוב בין אם הוא רע) והוא מפריד בין ההוצאה של האויר לבין הכנסה של רוח חדשה. תסתכל, זו תורה חזקה. זה מופיע בליקוטי מוהרן א, תורה קט"

לא הכרתי את התורה הזו^^
תודה על ההפניה
מה עם תורה ס'?etamary

נִמְצָא שֶׁמְּקַבֵּל בְּחִינַת הֶפְסֵק הַנְּשִׁימָה
וְעַל כֵּן הוּא בְּהֶפֶך מֵעֲשִׁירוּת שֶׁהוּא בְּחִינַת אֲרִיכוּת הַנְּשִׁימָה
כִּי כָּל מִינֵי עֲשִׁירוּת
דְּהַיְנוּ כָּל מִינֵי דָּגָן, וְכָל הָאִילָנוֹת וַעֲשָׂבִים, וְכָל מִינֵי מַתָּכוֹת
הֵם רַק עַל יְדֵי גְּשָׁמִים
וְכֵן כָּל הָאוֹצָרוֹת הֵם עַל יְדֵי גְּשָׁמִים
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "יִפְתַּח ה' לְך אֶת אוֹצָרוֹ הַטּוֹב לָתֵת מְטַר אַרְצְך" וְכוּ'
וְהַגְּשָׁמִים הֵם מִבְּחִינַת הַנְּשִׁימָה
שֶׁמַּכְנִיסִין וּמְקַבְּלִין אֲוִיר מִן הַחוּץ
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "מִנִּשְׁמַת אֵל יִתֶּן קָרַח וְרחַב מַיִם בְּמוּצָק"
וְזֶה בְּחִינַת: "הוֹן עָשִׁיר קִרְיַת עֻזּוֹ"
הַיְנוּ שֶׁהָעֲשִׁירוּת הוּא עַל יְדֵי בְּחִינַת הַנְּשִׁימָה
שֶׁהוּא אֲוִיר הַקַּר שֶׁמְּקַבְּלִין בְּכָל רֶגַע מִן הַחוּץ כַּנַּ"ל
וְזֶהוּ 'קִרְיַת עֻזּוֹ', בְּחִינַת: "גֶּשֶׁם מִטְרוֹת עֻזּוֹ"
וְזֶה שֶׁכָּתוּב: "הֲיֵשׁ בְּהַבְלֵי הַגּוֹיִם מַגְשִׁמִים"
כִּי 'בְּהַבְלֵי הַגּוֹיִם'
שֶׁהֵם בְּחִינַת הֶפְסֵק הַנְּשִׁימָה, בְּחִינַת 'הֶבֶל הַיּפִי' הַנַּ"ל
אֵין שָׁם בְּחִינַת גְּשָׁמִים
כִּי גְּשָׁמִים הֵם רַק עַל יְדֵי הַנְּשִׁימָה כַּנַּ"ל

גם לא הכרתי.אביגיל.אחרונה
עבר עריכה על ידי אביגיל. בתאריך כ"ד בחשון תשע"ח 17:50
מתחבר לי
תודה
מקור העליה לרגל בראש השנהetamary
אז ככה
לא מוזכר באף ספר של ברסלב שרבי נחמן ביקש לבוא לאומן בראש השנה אחרי מותו.
כן ביקש שיבואו לקברו , אבל לאו דווקא בראש השנה.
המקור היחיד לעליה לרגל לאומן בראש השנה זה ספר שיצא בשנת 1953 שנקרא "טובות זכרונות" של אברהם שטרנהארץ שהיה נינו של נתן מנמירוב.

והוא אפילו הוא לא כותב שרבי נחמן אמר כזה דבר, אלא שהוא שמע שכל מי שנכח בהלוויה של רבי נחמן, הבין שצריך לבוא בראש השנה אפילו אחרי הפטירה.
אותו שטרנהארץ שתבינו, הוא נולד בערך מאה שנה אחרי ההלוויה של רבי נחמן וזה כמה שהזיכרון שלו שווה.

עכשיו תבינו לבד את גדולתו של היצר הרע.
מאתיים עצות והדרכות נתן רבי נחמן מפיו הקדוש , חלק כתב בעצמו ומתעלמים מהן, לאף אחד לא אכפת.

דבר אחד שהוא שמועה מתוך שמועה על השערה שהייתה או לא הייתה אחרי שרבי נחמן מת, על זה עושים מסירות נפש.
ציטוט מלא:etamaryאחרונה

כך שמע זקיני אבי אמי מפי מוהרנ״ת ז״ל, וכד היו עוד כו״ב דיבורים מאדומו״ר ז״ל בער״ה האחרון באומין אשר יקצרו המון יריעות מלהכהב מה שדיבר מגדולות הר״ה שלו וקצת נדפס בחיי מוהר״ן מעט דמעט ממה ששמעתי מפי זקא״א ז״ל מעגין זה, וכולם הבינו אחר הסתלקות רבינו ז״ל שאדומו״ר ז״ל כיוון בדיבוריו ד.ק׳ בער״ה העבר שנצרך שיסעו אפי׳ כעת על ר׳ה לאומין על ציונו הק׳ כמו בחייו הק׳

פתחתי קמע של ברסלב (סבא ישראל) וגיליתי...noam0286

לפני כמה זמן קניתי בעקבות מה שחבר שלי סיפר וקצת שלמדתי על זה ועל סיפור הפיתקא את הקמיע של רבי ישראל דב אודסר. קניתי את זה סתם מאיזה רכב של ננחים ששמחו בעיר... עכשיו לא יודעב עם זה קשור אבל כל השבוע הרגשתי רע, והייתה ירידה במצב הרוח שלי. וקרה כמה דברים והחלטתי לפתוח ולראות אם יש בתוך הקמיע באמת את מה שצריך להיות..... מה שמצאתי זה חתיכת קרטון קטנה של אריזת קורנפלקס עם עוד כמה בדים קטנים... פשוט מאכזב! אני אפילו לא יודע עם מי שקניתי מהם את הקמע יודעים שכל הקמעות שלהם בלוף....  

רבינו דיבר הרבה נגד קמעותאלעד

עשה טובה לעצמך - אל תקנה קמעות

תראה לי איפה רבי נחמן מתנגד לזהnoam0286

תוכל להראות לי היכן הוא מתנגד לזה? רבי נחמן כן? אני דווקא ראיתי שהוא אומר לכתוב על קלף אותיות אמת למציאת חן, ואמת להצלחה... נראלי אתה קצת לא בעניינים אחשלי

אף אחד מחסידי ברסלב הותיקים לא הלךetamary
עם השטויות האלו.
לא הרוויץ, לא בנדר, לא שפירא, לא חשין, לא ליברמנטש, לא ווינגולד, לא מנדלאיל, לא אנשין , לא רוזן, לא אף אחד.

גם אם תמצא איזה ציטוט ותעוות אותו ותסלף ולא תבין אותו כמו שאתה לא מבין כלום בברסלב, לא תצליח להפוך את הקישקושים האלו שהמציאו כמה בטלנים תאווי בצע, לחלק מברסלב.
לא רק הוותיקיםאלעד

גם כיום, חוץ מהננחים (שמפיצים מין קמע של הסבא) אף אחד לא עוסק או נעזר בקמעות, ב"ה

המצאת הקמעות היא של נועה ירוןetamary
וזו עוד שטות במטרה להוציא כסף ממטומטמים
זה בכלל לא קשור לנועה ירוןפשוט להיות

סבא ישראל אמר בפירוש שטוב ללכת עם קמיעות כאלה

הוא לא אמר את זהetamaryאחרונה

יש ציטוט מעוות שהוצא כרגיל מהקשרו.

נועה המציאה את הקמעות האלו, כדי להכניס כסף לקרן.

ידוע וישן.

מסקנה- לא כל הנוצץ -זהבנפש חיה.
חבר'ה קצת לעשות סדר-פשוט להיות

קודם כל אשריך אחי!דוס

באמת סיפור מצער..עצוב לשמוע שככה עושים

אבל רק שתדע שרוב הקמיעות הם אמיתיים לגמרי.

 

בעניין הקמע-

זה לא סתם המצאה של מישו שרצה לעשות כסף

בכל מקרה כל הכסף שמרויחים ממכירת ספרי רבינו וקמעות

הולך ישר לקרן ר' ישראל דב אודסר להדפסת ספרי רבינו וכו'!

אפאחד מהמפיצים לא לוקח את הכסף לכיסו הפרטית,

באמת מצער לשמוע שיש גם כאלה אבל זה בוודאי בוודאי לא כולם..

 

והאמת שבאמת יש עניין ללכת עם קמע כזה כמו שקיבלנו מרבי ישראל

שטוב ללכת עם כזה קמע.-

 

"שמעתי שר' ישראל ביקש לעשות קמיעות

עם קלף עליו כתוב "נ נח" וכו' הכי קרוב לכתב של הפתק,

כי אי אפשר לעשות כמו הכתב של הפתק ממש (כך אמר),

ואמר אז לחבר שהיה מיועד לכתוב,לבקש על הקמיע שמונה עשרה שקל

למי שאין לו,ושלושים ושתיים למי שיש לו"

(לראות באב"י הנחל,קמיע)

 

וזה כבר בחירה של כל אחד אם ללכת

בדרכו של ר' ישראל שרבינו ממש כתב עליו בפתק "תלמידי היקר"

או שבוחרים לזלזל בו ובפתק שקיבל מרבינו הקדוש..

 

אשריכם ישראל הקדושים והטהורים!

 

לגמרי סתם המצאה והנושא אושרetamary
על ידי האנשים שהמציאו שגם היו הראשונים שמכרו את השטויות האלו.
אני התקרבתי בחציהשנה האחרונה ברוך ה' לברסלב..אחת מהעם הנבחר
ויש דבר אחד שממש מציק לי.. אומן ראש השנה, חיפשתי על זה תשובות ולא מצאתי תשובה מספקת.
למה לעזוב את הארץ בראש השנה ולטוס לאומן?
רבנו אמר לטוס לאומן ראש השנה כשעוד היינו בגלות ואז שם זה היה הרבה יותר קדוש מאשר בכל מקום אחר. ועכשיו אנחנו אומנם עדיין בגלות אבל יש לנו את ארץ ישראל ופה ראש השנה זה יום ממש קדוש וכו, אז למה ביום הקדוש הזה לטוס לאומן??
אתה הדובר של רבי נחמן?etamary
אתה יודע מה היה משמח אותו?

מי בדיוק מינה אותך לתפקיד?
הסבא משיפולי ונחמן השבתאיבנימין גורלין

הסבא האשים את רבי נחמן בנטייה לשבתאות ולפרנקיזם. הוא הזהיר את אנשיו שלא יעיינו בספריו, ובפרט בספר 'ליקוטי הלכות' שחיבר רבי נתן שטרנהרץ שבו עירב קבלה והלכה. כמו כן החשיב את מה שרבי נחמן דרש מחסידיו לנסוע אליו בחיי חיותו ולעלות על קברו, בבחינת עבודה זרה, והיה צועק על כך.

קורה שטועים..מבקש אמונה


זה כל כך טרוליetamaryאחרונה
להגיע לפורום ולקשקש משהו ואז להעלם
היארצייט שלו היה השבוע אגב, בו' תשריאלעד


סבא ישראל?אוהב אותך ה


חח לאאלעד


השם ישמורetamary

איזה אנשים שיש כאן.

כן, סבא ישראל אעלק

חס ושלום ..מה אתה מזלזל אני בחיים לא יזלזל בו חשבתי שמיאוהב אותך ה

שאמר את זה יתכוון ...אחי ברוגע אני חסיד חבד ולא הבנתי במי מדובר 

 

אתה חסיד חב"ד ולא יודע מי הסבא משפולי????etamary

זה אפילו מצייר אותך באור יותר גרוע.

הסבא משפולי היה האדמו"רים הקרובים ביותר לבעל התניא ודמותו מפארת הרבה מאוד סיפורים מהתקופה של ראשית חסידות חב"ד.

 

אז מילא אם היית ננח, ולא היית יודע מי זה, בסדר.

הננחים ידועים בכך שהם לאא ממש בקיאים בעניינים מחוץ לחבישת פונפונים ומוסיקת טראנס.

אבל חבד"ניק.... אוי ואבוי.

אני לא בקיא כל כך אני רק שנה נמצא בצל החסידות מה שבטוחאוהב אותך ה

שאתה מזלזל

מה יעזור לי שאתה אומר את זה במקום להשקיע מאמצים על לכתוב את זה תשקיע מאמצים כדי להסביר לי....

 

אתה מוזמן לקרוא על הסבא משפוליetamary

הנה קישור לחב"דפדיה.

יש שם על הסבא ועל הקשר שלו לאדמו"ר הזקן.

הסבא משפולי – חב"דפדיה

 

יש ניגון של הסבא שנקרא הפ קאזק, שהוא עדיין מאוד פופולארי בחב"ד 

הנה בביצוע אברהם פריד

 

יש טענה שהחבדניקים כל אוהבים את הופ קוזאק בגלל שהברסלבים מתעצבנים ממנו, אבל נראה לי שהיום מרבית הברסלבים כל כך נבערים בתולדות החסידות שאין להם מושג במה מדובר.

שטויות, פרופסור גרין הוכיח שההאשמה בשבתאות היא זיוףetamary

כנראה שפיברקו את המסמך הזה ארבעים שנה לאחר מות הסבא.

היה בינהם סיכסוך על רקע כלכלי.

רבי נחמן עבר בשנת 1800 בערך לגןר בעיירה זלוטפולי ( היום נקראית נובומיהורוד באוקראינה) והעיירה הזו הייתה קרובה מאוד (כ32 קילומטר) לשפולא והחסידים בזלוטיפול שילמו פדיונות לסבא משפולי והוא חשב בצדק שרבי נחמן גוזל לו חלק מהפרנסה.

שנתיים אחר כך רבי נחמן עבר לברסלב והסכסוך הסתיים.

 

עוד שטות מטומטמת שנכתבה כאן זה שהסבא הזהיר את חסידיו לא לקרוא בספר הלכות.

ליקוטי הלכות הראשון יצא בסביבות 1850, הסבא נפטר ב1811. ברור שזו שטות.

 

מצאו הרבה ראיות לשבתאות ופרנקיזם בכתבי ברסלב , אבל המציאות האלו הן בספרים כדוגמת "שיחות הר"ן" שיצאו לאור אחרי מותו של הסבא, אז מה שנראה לי שאויבי ברסלב ניסו להשתמש במחקרים מודרניים, כדי לטעון שאלו הסיבות לסכסוך בין הסבא משפולי לרבי נחמן, אבל אין לטענה הזו שחר.

מתוך ספר המידותetamary
לְכָל הַדְּבָרִים הֵן חָכְמָה אוֹ עשֶׁר אוֹ בָּנִים, צָרִיךְ עֵסֶק בְּדֶרֶךְ הַטֶּבַע, וִיבַקֵּשׁ רַחֲמִים, שֶׁיַּצְלִיחַ בִּדְבַר הָעֵסֶק

תודה לאליעד כהן
מה שרבינו מדבר בשבח השיכחהetamary
שצריך להבין שיכחה זה שקר
זיכרון זה אמת
סופי תיבות בראשית ברא אלוהים זה אמת
יום השישי לבריאה זה ראש השנה זה יום הזיכרון
החיים הניצחיים של אדם הראשון בגן העדן זה אמת
חטא אדם הראשון זה השכחה
מסביר רבי נתן שרבינו יכול היה ללמד כף זכות אפילו על השכחה

שבת שלום
יפה!שבועטובנפש חיה.


רדיו ברסלב0722748748רוזנתלאחרונה


מה ניגונים עושים לכם?אבטיח מלון

מה אתם מרגישים כשאתם שומעים ניגון? למה זה כזה משפיע על הנשמה?

שמעתי היום ניגון ותהיתי למה זה פתאום עשה לי משהו................

גם לי זה עושה..א"י השלמהה

כי זה נכנס לנשמה חזק!!

ואתה מרגיש כאילו אתה מתעלה כזה וזה עולם אחר..!!!!

מרגיע כזה קיצר עושה טוב לנשמה!!

השאלה שלי היא למה זה עושהאבטיח מלון

כי זה בסך הכל כשחושבים על זה איי טי די ניי ניי

אז למה הנשמה מרגישה כל כך מרוממת אחרי ניגון?

שאלת שאלה מאד יפה.נפש חיה.
"היכל הנגינה גבוה מהיכל התשובה" התבטא אחד מאדמור"י חב"ד.



עניינושל הניגון
הוא באמת
להביא את האדם להתעלות רוחנית


עד שהוא משפיע עליו. לטובה.


הניגון הוא קולמוס הלב.
והוא מבטא את רחשיו
של מלחין הניגון
כמו גם את רחשי לבו של השומע.


ההתעלות הרוחנית
החשיבה בעקבותיו
ההשפעה על הפנימיות
היא בהחלט אחד מענייני הניגון
לכן גם חוזרים עליו כמה וכמה פעמים


כדי לחזק בקרבנו
את הרושם שהוא יוצר.





@חותם-צורי
@ברגוע!


תשובה יפה!ברגוע
ולכן חשוב לשמוע שירים ממלחין כשר.
תשובה מהממת. מודה לךאבטיח מלון


לא יודעת.. באמת שאלה! אבל עושה לייא"י השלמההאחרונה


דחוף א"י צריכה אותכםמעוז- אסתר!

מחפש לעשות צעד משמעותי לקראת השנה החדשה????

 

 

מחפשים בדחיפות נערים שיכולים לבוא, להשלים מנין, בראש השנה במעוז אסתר.!!!

"מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה" - 

תפילות קצרות ומרגשות- הנאה מובטחת..

לפרטים והרשמה: 0543712077 איתן

אשריכם!! נשמח שתפיצו!!!

אלוהים ישמורetamaryאחרונה
מה ההודעה הזו עושה כאן?
אומןאבריימי א
אנחנו טסים מחר בערב. אנחנו אמורים להיות בקישינב ב12 בלילה ומחפשים נהג מקישנב לאומן.
"מצאנו" נהג.
הבעיה איתו שאנחנו שבעה אנשים והוא אומר שאם נמצא עד 12 נפשות הוא יקח רק 400 דולר.
אבל מאיפה לנו להגריל עוד חמישה אנשים?
בקיצור אם מישהו מוכן להצטרף אלינו נראה לנו שזה יעזור לכולנו. ניתן לכתוב בווטצאפ ל0526099888 (זה אני)
אני צריך עזרה.מבקש אמונה

היה לי מספר של שמיעת שיעורים של ברסלב.   

 

אני חושב שקוראים לזה "מרכז ברסלב" לא בטוח..

 

יש למישהו? מישהו מכיר?

לא מכירה, אבל יש רדיו ברסלב ורדיו קול הנחלאביגיל.
אפשר להתחבר דרך האינטרנט
יש את "קו תורת הצדיק"פשוט להיותאחרונה

של סבא ושל רבינו..

0795020347

אז התחלתי קצת ללמוד ספרי רבנואנא עבדא

והשאלה שלי עד כמה זה דרך חיים מחייבת כי ראיתי קצת ננחים וזה לא מה שאני מחפש

דרך חיים מחייבתודה זה כבר תלוי בךחסויה55
אבל עם כל הכבוד לננחים המתוקים מאוד הם רק צד אחד מני רבים של קהילות בחסידות...לא כל מי שברסלב מאמין בפתק הקדוש ובננח יש גם ברסלב מאב שערים יש קהילת מירון יש בבת עין בכל מקום קהילת ברסלב שונה ויותר מזה מה שמדהים ופותח את הלב ברבינו זה שהוא שלך ואתה בוחר מה הדרך חיים המחייבת לך בתורתו...
רוב ברסלב הם לא ננחים.הלהבה והברוש..

(ויהיה מי שיגיד גם שננח זה לא ברסלב),
אז אתה יכול לראות רבים רבים שרואים בזה דרך חיים מחייבת

אז ככה..מבקש אמונה

קודם כל אני בטוח שהבנתי את השאלה

מה הכוונה "דרך חיים מחייבת"?

 

אבל אני אענה פחות או יותר לפי מה שהבנתי...

רבינו לא בא לחדש פה איזה דרך של סטלנים שהכל מותר העיקר תהיה בשמחה

 

מי שיקרא באמת את הספרים יראה שיש שם דרישות גבוהות מאד.. 

קודם כל להקפיד על ההלכה זה וודאי

דבר שני, להיות בקיא בתורה עד כדי שרבינו כותב בשיחות הרן עו שיהודי היה צריך לסיים את הש"ס ושלוחן ערוך, ועוד ספרים כל שנה

וכנ"ל עוד דרישות 

 

כתבתי בטעות אני בטוח. התכוונתי -אני לא בטוח מבקש אמונה


אין שום דרך חיים מחייבתetamary
הננחים אם תשאל אותי, הם דת נפרדת. הם לא קשורים לברסלב, לא קשורים לכלום. יש להם את הקטע וזכותם

לגבי אלו ממאה שערים, רובם אין להם מושג בברסלב. הם חיים באותו סירחון כמו כל השכונה שלהם וזה שהם מגיעים לאומן פעם או פעמיים בשנה כדי להשתולל, זה לא אומר כלום.

אם מישהו רוצה באמת להתקרב למשהו אצל רבי נחמן אז הוא צריך לדעת שני דברים.
א. זו עבודה לכל החיים
ב. ההלכה זה הדבר הכי פחות חשוב, מה שחשוב זה מידות , זה חשבון נפש והדברים האלו תמיד תמיד יבואו על חשבון ההלכה. מי שחזק בהלכה, חלש בברסלב . זה תמיד ככה.
כמה שטויות אפשר לדברמבקש אמונה

רבינו אמר שכל אדם חייב ללמוד כל יום שולחן ערוך,  

ואמר גם לאדם אחד שהוא יכול לחדש בתורה שלו איך שהוא רוצה,

רק שלא יעבור על סעיף קטן בשולחן ערוך.

 

 

המשפט השני שלך הוא שקר ידועetamary
והראיה שהוא לא קיים בשום ספר ברסלב אמיתי, אלא רק באסופת הקשקושים של אברם ויצהנדלר מלפני שלושים שנה.
אבל כמובן שאתה לא יודע על מה אני מדבר.

ד"א ישנה דעה שהסיבה שבאמת רבי נחמן ביקש מחסידי ללמוד שו"ע זה כדי שיגלו בעצמם עד כמה הרבנים משקרים.
יש המון סוגים של ברסלבאביגיל.
יש את השול ויש את יובל ונעה דיין
ושניהם כשרים וטובים.

תבדוק ותראה איך נכון לך ללמוד את רבנו
ברסלב זה אידאהשארקי
אין אף אחד שהוא שם
@תקוות עולמים

אבל נגיד אילו הייתי לוקח סתם בנאדם, מישהו מאנדרדוס או מישהו מהעבודה של אבא שלי, קשה היה לי להגיד עליו , בזה ובזה ובזה הוא לא ברסלב.

לעומת זאת בדוגמאות שאת נתת זה דווקא מאוד פשוט.

השול הם לא ברסלב כי ככה וככה וככה ויובל ונועה בע"מ הם לא ברסלב כי ככה וככה.

אז זה אומר דבר יפה, שמי שהוא כאילו ברסלב הכי קל להגיד עליו במה הוא לא ברסלב.
יש כל מיני אנשים שטוענים שהם ברסלבetamary

ובדרך כלל זה נשאר ברמת הטענה.

נגיד השול, הם חבורה של עלובי נפש שבסך הכל לא עושים שום דבר "ברסלבי" חוץ מלנסוע לאומן פעם בשנה וביתר הזמן הם סתם חבורה שמתחנפת לבד"ץ.

 

לגבי נועה דיין, מה עושה אותה ברסלב?

היא נכנסה לקרן והמציאה את הקמעות המגעילים האלו של ננח.

מוכרים אותם לטיפשים בתור סגולה.

זו הדרך של רבי נחמן.

 

אני יותר מכיר את מאה שערים, פחות מכיר אותה, אז קשה לי לשפוט אותה לפי המעט שאני יודע.

אין לאף אחד.ת זכויות יוצרים על רבי נחמןאביגיל.אחרונה
וא.נשים שונים מתמקדים בכיוונים שונים.
זה הגיוני, וזה בסדר. וראוי לתת לזה מקום.

אני בטוחה שרבי נחמן לא התכוון לייצר חסידות אחת עם אדמו"ר/ממשיך ברור, עם קוד לבוש ודרך אחת ללמוד. אז למה שאנחנו ננסה?
כי אני יותר צודקת מאחרים.ות?

נראה לי ממש קטנוני לנסות לייצר מועדון ברסלב סגור עם סלקציה ברורה. כל עוד אף אחד.ת לא נפגע.ת, מה אכפת לך?

ואם אתה לא מכיר, למה לצאת נגד..?
אל תסתכל על החסידים תסתכל על התורה שלואלעד

ברי לי שאם רבינו היה פה בחיים חיותו, הוא היה מחלק כאפות לרוב החסידים

 

כאפות היה מחלק?etamary
היה קורא למחלקת הדברה בעירייה.
מחייב אותך לעבוד ולהיות אמיתי עם עצמךבת 30

מחייב אותך לנסות לעשות מה שכתוב 

לא מחייב אותך להתלבש או להתנהג או לחשוב כמו אף אחד אחר. 

יש המוני אנשים ברסלברים שאף אחד לא יודע שהם כאלה...פשוט כי הם אנשים נורמטיבים לגמרי, נראים וחיים את החיים שלהם בלי לשנות "תחפושת".

 

תותייייי מה קורה?etamary
אני מאוד מתלבטת האם לנסוע לרבנו... זה נכון שזה בעיתי לבנות?גאולההה


זה לא בעייתי בכללשארקי

הבעיה היא רק בראש השנה.

בתאריכים אחרים ישנן המון נשים שנוסעות כולל קבוצות עם מדריכה או רבנית.

 

אבל בראש השנה באמת יש בעיות

למה שתהיה בעיה לנשים?etamary

בראש השנה זה קשה אבל לכל אורך השנה יש הרבה קבוצות של נשים שבאות

למה שתהיה בעיה במשך השנה?מבקש אמונה


אממ ליודעת אמרו לי שאם זה לא בקבוצה מאורגנת אז זה בעיה....גאולההה


מממ.. לא יודע מבקש אמונה


הקשקושים הכי גדולים מתחילים במילים "אמרו לי"etamary
זה לא בעיה עקרוניתבת 30אחרונה

רק שאם את מגיעה למקום זר ושפה זרה לבד זה הרבה פחות נעים ויותר קשה להסתדר מאשר אם את מגיעה עם קבוצה מאורגת.

ומעבר לזה- כשבאים בקבוצה יש חוויה של הקבוצה, שיחות ושיעורים וכד'.

אני למשל, נסעתי לבד...

במקומך, בראש השנה לא הייתי נוסעאלעד


הרב ברנר - שיחות הר"ן ח'etamary
הרב ברענערנפש חיה.
אמרת משהו?etamary
ברענער= מהמילה ברען= חום. מי שתפקידו לחמםנפש חיה.אחרונה
"סטארטר".
שתזכו.
לגבי הספר "ערבי נחל" של הרב אברהם יורוויטשetamary
אנשים כל הזמן שואלים עליו

אז הנה
היום הזה ממש ראיתי אותו עומד למכירה בחנות ברסלב ברחוב מאה שערים.
נראה לי שזה במספר 110 או 108.
תגיעו וזה ממש שם.
תודה!אביגיל.
מחפשת ספר אחר, אבל טוב לדעת שיש שם חנות
כולם יודעים שיש שם חנותשארקי
אבל אין שם את כל הספרים.
איזה ספר את מחפשת?
כולם יודעים שיש חנותetamaryאחרונה

מה את מחפשת?

הלוואה - סיפור מברסלב במאה שעריםetamary
כתוב בספר המידות "כל הלווה ממון הריהו דומה לבהמה"
אין מה לעשות. ככה כתב רבי נחמן בעצמו, בלי מתווכים ששמעו או לא שמעו.
כן, גם מי שלוקח הלוואה כדי להצטרף לפסטיבל בראש השנה, דומה לבהמה. לא קשור.

אבל לא זה הסיפור.
אז היה בן אדם אחד שנורא התעצבן וסיפר סיפור.
מה הסיפור.
אמרו ללוי יצחק שחסיד אחד, נקרא לו קופרשטוק, הוא מת מזמן ולא צריך ללכלך עליו, הוא לקח הלוואה.
בא אליו לוי יצחק אמר "אתה לוקח? אתה לא יודע שרבי נחמן אמר שאסור לקחת הלוואות?"
ענה לו שמבדוי קופרשטוק "אני לוקח,אני צריך לחתן את הבן"

כאילו זאת הראיה?
כאילו אני לא נכנס לקופרשטוק לחיים. הוא היה בצרה ולקח הלוואה, לא עלינו אבל אל תהא דן יחידי .

אבל אותו בנאדם שבא ומביא את זה בתור הוכחה שמותר לקחת הלוואות , איך אין לו בושה?

מצד אחד רבי נחמן מצד שני איזה קופרשטוק.
כאילו, אין גבול?
כאילו תביא שולחן ערוך חושן משפט , תביא את את הרמ"א ואת המהרש"א , בסדר. אבל את קופרשטוק אתה מציב נגד רבי נחמן, כאילו מה?
עזרה בנסיעה לאומן פעם ראשונהdavid11
שלום לכולם צדיקים
אני השנה כנראה נוסע פעם ראשונה לאומן בע"ה בל"נ ורציתי לדעת כמה דברים.
א. כמה כסף אני צריך בסה"כ כולל טיסות נסיעות אוכל לינה וכו'
ב. אם יש עדיפות לחברת תעופה מסוימת או מסלול מסוים. וגם הבנתי שיש סבסוד מיוחד למי שטס פעם ראשונה או אפילו כרטיס בחינם. אשמח לקבל מידע מפורט.
יש לציין שאני כרגע חייל ואני ממש מצומצם בכסף ובימי החופש שאני יכול לקחת. אז ככה שאני מעדיף לצאת כמה שיותר מאוחר ולחזור כמה שיותר מהר.
תודה לכולם.
אל תיסע בראש השנהetamary
כל המטומטמים יגידו לך אחרת אבל אני אומר לך את האמת.
פעם ראשונה מאוד מאוד מאוד לא כדאי לנסוע בראש השנה במיוחד בנאדם שאין לו כסף ולא מבין כלום מהחיים שלו, לא כדאי לך.
אתה תסבול, אתה תאכל זבל, אתה תישן בזבל ואולי גם תקבל נזקים לכל החיים.

אז לא ראש השנה, למרות שכל המטומטמים יגידו ההפך.
אתה יכול לטוס בעוד שבועיים. יעלה לך בערך אלך חמש מאות שקל כל הסיפור.
כיוון שאתה צעיר וכאמור אתה לא מבין בזה כלום תתקשר לאחד מסוכנויות כמו דרך צדיקים , או ברגשטיין תגיד שאתה רוצה לנסוע לאומן לשבת ואז הכל יכול לעלות בסביבות ארבע מאות דולר כולל טיסה , לינה , אוכל. הכל יהיה נחמד. תהיה לך מיטה טובה, אתה תגיע לציון. יהיה לך נעים מאוד.
זה הדבר הנכון.
הדבר הלא נכון זה לנסוע בראש השנה . זה יעלה לך פי ארבע כלומר אלף שש מאות דולר וזה יהיה קשה ורע.
המטומטמים יגידו אחרת אבל הם מטומטמים.
מה?? מאיפה זה הגיע??Solomon
רבנו דיבר אל ראש השנה להגיע...
קצת הזוי להגיד לבן אדם לא להגיע..
רבנו אמר..אמר.
ליקוטי עצות..שם שם..

ה'

על ידי שנוסעין על ראש השנה לצדיקים אמתיים, על ידי זה נמתקין כל הדינים שבעולם, ואיך שיש איזה דין, הכל נמתקין על ידי זה, וזה צריכין בראש השנה, על כן נוסעין על ראש השנה דיקא. גם על ידי שבאין כמה נפשות ישראל להצדיק האמת על ראש השנה ונכללין יחד באהבה רבה, על ידי זה בא שמחה גדולה וחדוה רבה ...
וליקוטי עצות..שם..שם..





ועריכה

מה שהעולם נוסעים על ראש השנה לצדיקים כי עקר המתקת הדינים אינו אלא על ידי קדשת וטהרת המחשבות, ואי אפשר לטהר ולקדש המחשבה אלא על ידי התקשרות לצדיקים. וראש השנה היא מקור הדינים של כל השנה, וצריך לטהר את המחשבות כדי להמתיקם, בשביל זה נוסעין לצדיקים כדי לזכות לקדשת המחשבה..
זה רק קצת דיבורים של רבינו אל ראש השנה..
אכן זה הניסיון של הדור הזהetamary
לא ללכת עם כל האספסוף
עם כל שאומרים "כתוב כתוב"

זאת המדרגה
עזוב לך תספר את זה לעצמך במקלחת..Solomon
הניסיון של הדור הזה הוא דווקא להצמד למה שכתוב!!אין על רבנו!

זה מה שמחזיק את הדור הזה! כל ה "כתוב כתוב " הזה...

בדור שההלכה כבר לא נר לרגלינו.....עצוב

וכל אחד מוצא לעצמו היתרים לפי כללי הנוחות שלו, דווקא אז ניבדק איך אנחנו זורקים את השכל הפלספני

שלנו - ונצמדים לכתוב!

 

קראתי מאמר מדהים בנושאשארקי
אל תיסעו לאומן

כדאי לקרוא
ה' ישמור..אסור לקראו את זהSolomon
תקשיבו הוא לא ביקש לשמוע מה דעתכם בעניין..אין על רבנו!
הוא כבר כתב שהוא נוסע בעזרת ה , והוא צריך עזרה ... הוא לא צריך תייאשו אותו.. ויש סיבה גם באיזה פורום הוא כתב את זה... בבקשה תכבדו..
וזה זכות עצומה!! וטעינה רוחנית לכל השנה!!אין על רבנו!
וזה להתקרב לצדיקי האמת של דורנו!,שעל ידי התקרבותנו אליהם תבוא הגאולה!!!!!)
מי שאל את דעתך?etamary

לא אמרתי לו לא לנסוע

כנראה שאת גם לא יודעת לקרוא

אתה יודע איך קוראים לך??Solomon
מניעה..
מה זה השטיות האלה?זריחה


נכוןעברי אנכי

מלא רבנים יוצאים נגד זה מהרבה סיבות.

היציאה לחו"ל היא לא בעייתי כי יש שם לימוד תורה, ומרן החיד"א התיר לצאת לחו"ל על מנת ללכת לקברי צדיקים. וסומכים עליו. הרבה פעמים.

 

הבעיה היא שיש שם מלא מסוממים, שיכורים, גוים שיודעים מתי אנחנו שם ו... קיצר מסוכן (וזה עוד רק בראש השנה, שכולם שם. שלא לדבר על הסכנה התמידית בחור הזה...). הרבה יצאו נגד זה.

והרב עובדיה היה אומר שמי שהולך יצא שכרו בהפסדו... אז הוא הולך.. ומשאיר את האישה והילדים בבית, מי יחנך את הילד מה זה תפילת ראש השנה? מה אשתך תעשה כל החג? תאכל עם עצמה??

 

יש שאמרו שכדאי לבקר שם פעם אחת... אבל זה היה פעם. לפני שהיה ממש מסוכן שם...

כל מה שאת אומרת זה טוב ויפהזריחה

חוץ ממשהו אחד, זה נכון שיש שם משוממים ושיכורים ומטומטמים אבל זה בדיוק כמו בכל מקום אחר, זה לא כזה מסוכן, אני הייתי שם והסתובבתי לבד ואם המקום לא מסוכן בשביל ילדונת בת 17 למה שיהיה מסוכן לאנשים אחרים? אני לגמרי שוללת את זה

בראש השנה זה מסוכןetamary
יש שם באמת אנשים דפוקים.
בזמנים אחרים אין בעיה לילדות בנות 17 או 15 להסתובב בפושקינה , זה אפילו מאוד חמוד.

בראש השנה זה מסוכן

ואפילו ואפילו אם פעם אחת היית ולא קרה לך כלום, זאת לא הוכחה שזה לא מסוכן מאוד.
טוב, אין לי כח להתווכחזריחה


בכל מקרה, להשאיר את המשפחה בארץעברי אנכי

ולנסוע... זה 'בעיה'....

זה קשה רק למי שלא מבין בחסידותetamaryאחרונה
כי מי שמבין בחסידות יודע שמנה זה לנסוע לצדיק אינו מיוחד לברסלב דווקא אלא קיים בכל החסידויות שישנם חסידים שעוזבים את המשפחה בחגים ונוסעים לצדיק.
זה קיים בחסידות גור וחסידות בעלז ובוויז'ניץ וסאטמר ובלעלוב וברלין.

אז מי ששואל רבנים שמבינים בחסידות הם אומרים לו שככה זה. חלק מהעניין.

לא שחייבים, אבל ישנם הרבה שנוסעים.
מי ששואל רבנים שלא מבינים בחסידות באמת קשה להם.
תקשיב..Solomon
א.ראש השנה זה יקר..אבל מה לא עושים בשביל להגיע לצדיק
ב.היה כרטיסים מסבסדים למי שטס פעם ראשונה..בעזרת ה' אני ינסה לבדוק לך אם יש עוד כרטיסים..
ג.המלצה שלי..א. אם זה מתפשר לך..אז עדיף להגיע לפני ראש השנה בכמה ימים..אפילו שבוע לפני..וכרטיס חזור כמה שיותר צמוד לצאת החג..
כאילו בסביבות צום גדליה כזה..
והכי חשוב לדעתי.. פעם ראשונה מומלץ לטוס רק בטיסה ישירה..בלי עצירות בדרך..
והמחירים עכשו עוד יחסית זולים לראש השנה.
כמה שראש השנה יתקרב זה יעלה..
לתצומת ליבך..)
ובהצלחה אחי..
נפגש אצל הצדיק😘
(ותעדכן..איך מתקדם)
אלו ספרים באמת כתב רבי נחמן?שארקי
למעשה, מה שקרוי ספרי ברסלב הם ספרים שרובם רבי נחמן לא כתב ואפילו לא קרא.
יכולים להיות כתובים בהם דברים שהם לגמרי נגד דעתו.
אז הייתי רוצה לציין כאן, אילו מהספרים באמת עברו איזו ביקורת של רבי נחמן
ישנם רק שלושה ספרים כאלו

1. החלק הראשון של ליקוטי מוהר"ן
2. ספר המידות
3. המקור ביידיש של "סיפורי מעשיות" .

שמח שיכולתי לעזור
אבל שאר הספרים נכתבו על ידיה' חייני כדברך
רבי נתן, איך יכול להיות שיש בהם דברים נגד רבי נחמן?
מעט מאוד ספרים נכתבו על ידי נתן מנמירובשארקי
חיי מוהר"ן
ליקוטי תניינא.
שיחות הר"ן
עלים לתרופה
ליקוטי הלכות
שבחי הר"ן
ימי מוהרנ"ת

ספרים אחרים לא
אבל גם בספרים שלכאורה נכתבו על ידי נתן מנמירוב, צריך לזכור שהוא בעצמו הודה שלא הבין את רבי נחמן לכן יכולות להיות הרבה שגיאות שם.

שלא לדבר על ספרים אחרים שרבי נתן עוד נפטר לפני שנכתבו שלהם בוודאי אין שום ביקורת ואי אפשר לשייך אותם לברסלב.
רבי נתן** מה זה נתן??Solomon
אתה מתעסק בשטויותשארקי
זה באמת לא חשוב איך קראו לו.
הדבר החשוב זה שרק שלושה ספרים יצאו מרבי נחמן באמת.

יתר הדברים מפוקפקים
שטויות זה ממש לא שטויות..Solomon
שטויות במיץשארקי
אם הוא לא הבין את רבי נחמןה' חייני כדברך
אז אפחד לא יכול להבין את רבי נחמן. ולמה באמת אתה קורא לו נתן מנמירוב?
למה לטעון טענה כל כך מוזרהשארקי
וכי נתן מנמירוב היה הכי גאון בעולם?
ככה קראו לו , מה לעשות?
הוא בעצמו מאוד התבטל מאוד לפני רבי נחמן והתנגד שיקראו לו רבי, אז אתה חושב שאתה יכול לקבוע לו?
זה מוזר שהבנאדם הכי קרוב אליו לא הבין אותוה' חייני כדברך
ואנחנו אחרי 200 שנה מאז שהוא מת נבין אותו יותר טוב. ואתה היחיד ששמעתי אי פעם שמתייחס לגבי רבי נתן ככה. ברסלברים בד"כ אוחזים לגביו כמו שמקובלים אוחזים מהמהרח"ו ביחס לאריז"ל וכמו שדתיים לאומיים אוחזים מהרצי"ה ביחס לראי"ה
אתה פשוט לא קראת ולא יודעשארקי
בהרבה מקומות , אולי עשרות מקומות, רבי נתן אומר שהוא לא מבין מה רבי נחמן אומר.

אז אתה חושב שאתה מבין יותר ממנו?
אתה היית שם?
מה קשורים כאן כל הרציה והראיה האלו? מה להם ולברסלב?
איך הגעת לזה?מבקש אמונה

כל תורה שכתוב בליקוטי מוהר"ן רבי נתן הראה לרבי נחמן מברסלב אחרי שהוא כתב אותה..

 

דבר שני, מה שהוא כותב שהוא לא הבין, זה את העומק האמיתי של הדברים

אבל את העצות שיוצאות מהתורה הוא וודאי הבין, וגם ר' נחמן אמר שהוא הבין אותו יותר מכולם

 

 

אין ספק שהוא הבין יותר ממךשארקי
כי אתה לא מבין דברים הרבה יותר פשוטים.
אני אמרתי שהספר הראשון של ליקוטי מוהר"ן הוא של רבי נחמן.
אז מה אתה מתוכוח?
או שאתה טרול או שאתה לא מבין עברית פשוטה.
טוב, עכשיו אני מבין עם מי יש לנו עסקמבקש אמונה

לפי השפה הבוטה מובן כמה אתה אוהב לעזור לעם ישראל.  

לא היה שווה להגיב אם לא היית עלול להטעות אחרים

 

 

אבל בשביל השאר אני אגיב, אתה טועה ומטעה

שני החלקים של ליקוטי מהור"ן עברו ביקורת של ר' נחמן.

שוב, כל תורה שר' נחמן אמר רבי נתן כתב והראה אותה אח"כ לר' נחמן לביקורת.. 

 

לא כתוב בשום מקום דברים שהם נגד דעתו...

כי ר' נתן הבין את המסקנות העיקריות של התורות ועל פיהם כתב חידושים.  

כמו שר' נחמן בעצמו ציווה לו לחדש בתורה שלו

 

להתראות לך.  ותפסיק לנסות להטעות אנשים

זה לא נכון עובדתיתשארקי
כי החלק השני של ליקוטי מוהר"ן הודפס לראשונה אחרי שרבי נחמן מפטר.
הוא לא יכול היה לתקן שגיאות בהדפסה כמו שעשה לספר הראשון
רבי נתן יכל לבדוק את הטעויות.. זה מספיקמבקש אמונה


גם כאן אתה טועהשארקי

כיוון שרבי נתן טוען במפורש שהוא לא יורד לעומק דעתו של רבי נחמן , בוודאי שהוא לא מסוגל לדייק את מה שהודפס.

 

זה יכול לעשות רק מי שהוא במדרגה של רבי נחמן ורבי נתן מאוד התעקש שהוא לא במדרגה כזו.

 

חוץ מזה, זו טענה שאפשר להגיד אולי רק על הספר ליקוטי תנינא, שאפשר להניח של רבי נתן היו חלק מהתורות מוגהות על ידי רבי נחמן ויכל להשוות בין מה שהודפס לבין מה שקיבל.

 

אי אפשר להגיד את זה על אף ספר אחר

באמת לא הבנתי מה אתה רוצהמבקש אמונה

לא צריך לרדת לעומק דעתו כדי לכתוב בדיוק מה שהוא אמר..  

העיקר שאלו אותן דיבורים מילה במילה.    מה שהוא שמע הוא כתב, וזה מה שהודפס

כל שכן שר' נחמן אמר שהוא הבין אותו יותר מכולם וסמך עליו שיכתוב את דבריו,  אז וודאי שאנחנו סומכים עליו.  

ולכן הוא ציווה אותו גם לכתוב את הקיצור ואת ליקוטי עצות...  אם הוא לא היה מבין אותו הוא לא היה אומר לו לכתוב את זה ויגרם שיבוש לדורות

 

 

כנ"ל לגבי שיחות הר"ן וחיי מוהר"ן   הכל רבי נתן כתב מילה במילה מה שהוא שמע

ומה שלא שמע, הוא כותב "שמעתי בשמו"  וכגון זה...

 

 

לא תמיד שומעים נכוןשארקי

ולכן הספרים של רבי נחמן אלו רק הספרים שעבר עליהם אחרי הדפסתם

 

לגבי ליקוטי תנינא, יש אפשרות שרבי נתן כתב , ואחר כך קיבל הערות מרבי נחמן אבל זה לא נכון לגבי יתר הספרים.

את עצמך הצלחת לשכנע לפחות? יופי לך מבקש אמונהאחרונה