שרשור חדש
קבוצת קריאה 2-שקיעה/א. אסימובאנונימי (פותח)

קדימה שנסו מותנייםוקדימה לענות...

מתלהבים תודה לכם

ויבשנים בסוף התשובות תלכו למקרר תקחו מים קרים תשתו ואולי אולי אולי תצליחו לא לייבש אותנו..

 

לאיזה דמות מרכזית ממש התחברת?

מחר כל הכוכבים השמש והירח נכבים ובמקמם אנחנו נראה מלא דברים מפחידים בחלל..

תצטרפו לכת שתבטיח לכם ישועה? תילחמו נגד כולם? תנסו למצוא חבורה בעלת כח להתחבר אליה? (בהנחה שתישארו הגיוניים)

מישהי אמרה שהספר משחק המון על הרגש של הפחד של האימה

מה יקרה כשהדבר הכי מפחיד יקרה..

לכל אחד יש את הדבר הכי מפחיד שהוא מכיר מעכברושים עד שאני אפתח את דלת השרותים ואמצא גופה על הרצפה

שתפו אותנו..

הספר נגמר כשהגיבורים מחליטים לאבד את הכח ולהתחבר לכת שתבטיח עזרה לעולם פשוט כי אין ברירה

הסוף די איכזב כמה אנשים

רעיונות איך הוא יגמר במקום?

במבט לאחור האם היה כדאי להקשיב לכת? לעזוב את ההגיוני וללכת פשוט כי אולי הם צודקים?

מצאתם מוטביים נוצריים בספר?

 

תודה למדבר על הרעיונות ותודה לכל מי שהיה צמוכן ללכת לספריה ולקחת את הספר.. 

טוב נו, אחרי התודות אני חייבת להגיב ראשונה מדבר

אז ככה-

קודם כל דעתי על הספר, האמת שממש הזדעזתי ממנו ולא התחברתי.

העולם שמותואר בספר הוא פשוט לא אנושי, לא אחרי השקיעה אבל גם לא לפניה. העולם מתואר כחסר רגשות, לא מורגש שהם אנושיים (ונכון בהקדמה כתוב שזה עולם שונה לחלוטין משלנו אבל עדיין- רגש זה אחד מהדברים שהופך יצור מחייתי לאנושי. קחו לדוגמא את הדמויות של וול-דיסני שהם למעשה חיות אבל לגמרי אנושיות. ולכן לא מוזר לנו לראות את הארנב(באקס-באני) מדבר וצוחק כשווה על דוק) הדמיות המתוארות חסרות רגשות בסיסים, וגם שמופע אזה רגש מורגש כאילו הסופר אמר לעצמו אוי חייבים להכניס רגש אז עכשיו היא מתרגשת/ הוא נבהל וכו'. (זה מאוד מורגש מזה שהם נותנים לעצמם מספרים סידוריים בתור שמות משפחה. מה אתם מוצרים בסופר? (או יותר גרוע...) זה ממש הפריע לי)

יותר מזה- אין הזדמנות להכיר את העולם שלהם. הסיפור ישר צולל אל הדמיות הספציפיות בלי שהקורא יכיר איפה הם חיים, איך מתנהל העולם שלהם לדוגמא-

מה שיטת הממישל? יש שם מדינות שונות? מצד אחד זה נשמע שכל העולם זה מדינה אחת אבל זה ממש לא ברור ולא הגיוני, אולי יש שם עוד מדינות?.

איפה הממשלה בכל הסיפור? היא בעדם? אז איפה התמיכה שלה? היא נגדם? אז איך הא נותנת שיפחידו ככה את הציבור?.

והציבור- איפה הוא? הוא חושב שהם צודקים? הוא נבהל? הוא מלגלג? איך אין לו שום מקום בספר? רק אחרי השקיעה הוא מופיע כחבורת משוגעים. מה הוא היה קודם?

מה האורח חיים? יש למשל- חשמל, קידמה? לי לקח זמן להבין שיש להם מכוניות...

ויש עוד הרבה דוגמאות. העניין הוא שלא הכרתי את העולם לפני שהוא נהרס. אז- כשהוא נהרס, מה זה אכפת לי?? מה שקורה זה שאני דואגת רק לדמיות שהכרתי... וזה לדעתי פיספוס כי הספר לא בא להכיר לי דמיות אלא להכיר לי מציאות של אסון ולהציב לי שאלות.

עוד דבר שהפריע לי- הרגשתי שהסופר נהנה לתאר את הזוועות. לא יודעת להסביר את זה. אבל זה הרושם שקיבלתי.מדהים כמה מהסופר מהדהד בספר בלי שהוא שם לב... אבל על זה נחפור בהזדמנות אחרת...

(אפשר לחפור על כל זה עוד הרבה ולהביא דוגמאות אבל נבהלתי מהאורך...)

ולשאלות-

- דמות שאהבתי- בינאי כי הוא הכי אנושי מכולם. יש לו רגשות הגיוניים והתנהגות אמינה. 

- אם יגידו לי שמחר השמש לא תזרח...לא יודעת מה אני יעשה... אני חושבת שאני לא אאמין. יותר מידי דברים מבוססים אצלי על הביטחון שהשמש תזרח שוב מחר...נראה לי שבכל מקרה אני אשתגע קורץ. אפשר להכניס אמונה? אני אשב ואתפלל... אני לא מסוגלת לדמיין את העניין בלי היהדות. אני מניחה שאני אלך אחרי הרבנים ומה שיגידו... (דוסים לשילטון! מוציא לשון)

- שוב, קשה לי הדיון על הכת כי זה דיון על אמונה בלי להכניס את היהדות ואני הולכת לאיבוד...לא יודעת מה הייתי 'ממליצה' לאנשים שם לעשות. אבל מה שכן בטוח- לא יכולתי לסבול את הדרכי פעולה שלהם, איומים, שקרים, צביעות. ובקטע הזה- כן זה מאוד הזכיר לי את הנצרות.. וגם את האיסלאם (הקטע של האיומים)

- לגבי הסוף- אחד הדברים הכי חשובים בספר זה המשפט האחרון שלו ובספר הזה הוא איכזב ברמות! תן איזה משפט וואו כזה שיסגור את הספר, מה זה " טוב נדבר איתו ונראה מה אפשר לעשות" ? זה סיום? לדעתי זה פשוט חבל ופיספוס (ותמשיכו בעצמכם...).  והרגשתי שהסופר לא ידע איך להוציא מהסבך שהוא נכנס אליו אז הוא מצא פיתרון מהיר ופשוט. ה ת א כ ז ב ת י .

סיום אחר- להקים איזושהי מועצה של השפויים שבהתחלה תשתלט על איזור קטן ולאט לאט תתפשט. נכון זה קשה, זה מורכב, זה מסובך, כי- זה אנושי.

 

ולשאלת השאלות (אנא-קל, תסביר לי בבקשה איך לא כתבת אותה??)

האם זה משקף את העולם שלנו?

קשה לדעת. שתי סיבות- אני לא מכירה את העולם שלהם לפני האסון (כמו שנחפר כבר...) ואני לא יודעת איך יתנהג העולם שלנו בסיטואציה דומה. אולי באמת הדתות ישתלטו? אולי הרוב ישתגע? בכל מקרה אני מאמינה שהעולם ישתקם מהכל. אנחנו לא מבינים איזה כוח יש לחיים...

 

ולסיכום אני אקרא את הספר הזה שוב? אז לא. ממש לא. אבל בכ"מ, זה היה מפגש מעניין... אז תודה לצור על העידוד(וואו איזו עדינות... אולי בעצם איומים יתאימו פה יותרשד) ועל האירגון!

סליחה על האורךחופר (צל"ש למי שהגיע עד לפה...)

שבוע טוב!

עוד שאלה חשובה- (שאנא-קל משוםמה שכח לכתוב...)מדבר

אני כותבת אותה שוב כדי שאם מישהו לא קרא עד הסוף מה שכתבתי (יש מישהו כזה??) הוא יענה בכ"ז על השאלה-

האם זה משקף את העולם שלנו?

 

שבוע טוב! חיוך

אני חושב שלא הבנת את המסר של הספרender13

מדע בדיוני בד"כ משמש לשים אנשים וחברה נורמאליים במצב שקשה לדמיין היום ע"י המציאות המלאכותית.

המצב אותו אסימוב מנסה לתאר הוא מצב של אימה מוחלטת, איבוד אבני היסוד עשל הבנת המציאות מבחינתנו.

אנחנו לא יכולים בקלות לזהות בסיפור הזה את החברה שלנו כיוון שאנחנו לא יכולים לזהות את ה"אפילה והכוכבים" שלנו, בדיוק כפי שלא יכלו לתאר זאת לעצמם האנשים(הם לא אנשים אבל לצורך העניין..) בספר.

ואני חושבת שלא הבנת את השאלה שלי. אז הסבר:מדבר

זה נכון שמדע בדיוני בד"כ משמש לשים אנשים וחברה נורמאליים במצב שקשה לדמיין היום ע"י המציאות המלאכותית. אבל, למה עושים את זה? למה ליצור מציואות אחרת ומוזרה?

כדי שנלמד משהו במציאות ההיא ואז נשליך אותו עלינו. זה כל הפואנטה במשל. וכן מד"ב ובעיקר פנטזיה הם משל (אני מדברת על הספרים הרציניים והיֵפים. לא על כל הזבל המיותר).

וכמו כל משל הוא לא מתאים בדיוק למציאות אבל אפשר ללמוד ממנו.

אז אני משנה את הניסוח-

יש דמיון בין העולם שלהם לשלנו? איזה דמיון? ובמה רואים אותו? ואיך לדעתכם תתנהג האנושות במצב של אימה מוחלטת? (ולעוד שאלות מאת המורה לספרות מוזמנים לפנות אלי...)

 

ועוד דבר- (ונראלי שאנא-קל יסכים איתי בקטע הזה)

מר ender13 אולי גם תגיב לשאלות???

כל השאר השאלה מכוונת גם אליכם!!! (נמאס לי לנהל דיון עם עצמי...)

 

לילה טוב!

יש לי בקשה----------------מדבר

י   ח    ס   !   !   !

 

 

תודה מראש...עצבני

אני מצטערת. אבל אני לא משתתפת בקבוצת הקריאה הזאתאני ירושלמית

פשוט ממש ממש לא לטעמי הספר הנבחר... סורי... (ולכן רציתי שיהיו כמה קבוצות קריאה כדי שכל אחד יוכל לבחור את מה שמדבר אליו...)

טוב, סליחה על הייבוש, אבל כנראה שהספר הזה ממשzehavawize

מבוקש,כי חיפשתי ב-3 ספריות באזור שלנו ולא היה באף אחת. תאלצו המתין עד שהספר יגיע מההזמנה....

 

ואני ירושלמית- בקושי על אחת מגיבים, אז כמה?? צריך לחכות שיהיה יותר מתעניינים בעסק...

 

זהבה, דוקא בגלל שיהיו כמה יהיו יותר משתתפיםאני ירושלמית

אם כל אחד ימצא את באחת מן הקבוצות אשר אהבה נפשו, יהיה לו מן הסתם יותר מוטיבציה להשתתף...

צריך גם סבלנות.. מעכשיו..תנו חודש לכל ספרדינדין

ופשוט תזרמו עם הייבוש.

היה חודש.. וממש לא בא לי לזרום עם היבושL ענק

הפורום הזה מסוגל להרבה יותר..

אנא-קל: עידוד רישמי.מדבראחרונה

קורץקורץקורץ

 

יומטוב חושף שיניים

הספר 'חדר'.פלספנית

בעזהי"ת

 

מישהו קרא? מה דעתכם? אהבתם? לא אהבתם?

 

 

תקציר, למי שלא קרה: הספר מסופר מנקודת מבט של ילד בן 5, שכל חייו גר בחדר סגור ואטום לקול, שעבורו הוא כל העולם- ועבור אמא שלו, הבנאדם היחיד שאיתו היא גרה, הוא בית כלא ממש..

בגיל 5, הוא מתחיל לשאול שאלות..

ה' ישמור. נשמע מצמרר.Avrechit
בעיקרון זה ספר מדהים..פלספנית
אני קוראת עכשיו...אביב

כפרה על ציונה

נהה, מעתיקנית פלספנית
אחותי סיפרה לי עליו+mp8

היא אומרת שזה מזעזע ברמות......

טוב, אז ככה:אביב

לא אהבתי.

 

בקצרה? לספר היה פוטנציאל גדול בהרבה. ואם התרגום טוב, כנראה שהמקור לא איזה פנינה. ואם התרגום לא משו, ניאלץ לעשות 5 יחידות ולנסות לקרוא את המקור..

 

אותי אישית אכזב הספר הזה..

אני דווקא אהבתי.פלספנית

בעזהי"ת

 

צורת הכתיבה מדהימה, הרבה מעבר לעלילה.

 

העלילה מותאמת בדיוק לצורת הכתיבה ולפואנטה שמאחורי הכל.

ספרממש יפה לדעתי.אורושקוש

אני כמעט מסיימתאותו.באמת שספר יפה.

פתאום אתה רואה שמה שאנחנו חיים עליו בכלל לא כזה ברור מאליו..

הספר כתוב דווקא מעניין ויפה..

מי המחבר?שיראל.
אם אני זוכרת נכון- אמה דונהיו.ארגמןאחרונה

מכירים את הסדרה "אראגון"(הירושה)???הסטלן הקטן

אז מישו יודע אולי מתי יוצא הספר הרביעי??

 

 

תודה רבה!

אין עדיין תאריךדגיגת זהב
אני רק יודע שיצא מזמן אבל התרגום מתעקבL ענקאחרונה
המלצה חמה לספר: אלכס ואני מאת ד"ר איירין פפרברגאני ירושלמית

מומלץ בחום לכל אוהבי בע"ח למיניהם ובהחלט גם לאלו שאינם נמנים במובהק על הקבוצה הזאת, ושסתם מתעניינים בחקר התבונה.

 

הספר הינו ספר תיעודי, נכתב ע"י המדענית  איירין פפרברג, המאמנת/חוקרת של אלכס.

 

אלכס היה תוכי מסוג אפרור שהצליח באימונה של הד"ר הנ"ל להדהים את העולם ברמה השפתית והשכלית שהצליח לרכוש ולהביע במילים. לדוג' מתואר בספר כיצד הצליח אלכס לחשב תרגילים חשבוניים בעל פה! התיאורים של אלכס מדהימים ועושים חשק עז לפגוש בו (הוא כבר אינו בין החיים למרבה הצער...)

 

המדענית עבדה עם אלכס במשך 30 שנות מחקר ופיתחה איתו מערכת יחסים משעשעת ונוגעת ללב. אלכס הוא תוכי שובה לב...

 

הספר מתואר ביד מדענית אך אוהבת ומהווה מסמך מרתק  ומרגש אודות התבונה הביולוגית הלא אנושית.

 

אפילו אני שאיני ידועה כחובבת חיות, השתכנעתי בעקבות הספר לרכוש לנו תוכי חמוד... (בינתים חסרה רק המרפסת...)

 

מומלץ מומלץ!

נשמע חביב שיראל.אחרונה
הפיל שרצה להיות הכי.מרב14

אהבתם? לא אהבתם? חינוכי?

 

אני פשוט מעבירה שיעור מחר על הספר הזה, ואני ישמח לשמוע עוד נק' מבט ...

מתוקקקקקהדריכני

גדלתי על זה!

זכור לי כחינוכי אבל אנלא כ"כ זוכרת תסיפור..

גם אני לא זוכרת כ"כ את הסיפור... אבל נירא לי שהואסיזר22

ממש חינוכי!!

ממש לא חינוכי!בת שמשאחרונה

מצד אחד, הפי לומד להיות מה שהוא וכו' וכו', אבל מצד שני- זה קורה בגלל לחץ חברתי גרידא.

מחפשת שם של ספר...להיות לאם

הספר מדבר על ילדה שנשארה איכשהו לבד (לא זוכרת למה), ומוכר ציפורים עוזר לה ומביא לה תוכים.

 

אני לא זוכרת את שם הספר וקראתי אותו לפני שנים ואני מחפשת אותו...

 

מישהו יכול לעזור לי?

"הילדה שנשארה לבדה". לא זוכרת מי המחברAvrechit

תבקשי בספריה שיחפשו לך אותו בקטלוג.

תודה.להיות לאםאחרונה
המלצה שלי לספר: מבחן קבלהסיזר22

ארוך או לא( תחליטו לפי מס' העמודים) - 324 עמודים.

גיל- בני נוער ( 12- 16)

צניעות- צנוע!!!

תקציר-
חייה של סול, נערה בת חמש-עשרה המתגוררת בשכונת עוני בתל-אביב, משתנים בעקבות מבחן קבלה להצגה חדשה שאליו היא ניגשת. על רקע התרחשותם של אירועים קשים עוברת סולי מסע התבגרות שיש בו התמודדות עם מצבים חדשים שטרם חוותה, מתוך העוני והכאב, העלילה המרושעת שנרקמת נגדה והחרם הקשה שגוזר אליה בדידות היא מגלה בעצמה כוחות שלא ידע על קיומם. אלה מאפשרים לה לא רק לצלוח את חייה הקשים , אלא לעזור לאלה שחייהם אף קשים ועלובים משלה, ובמרכזן של ההתרחשויות צומחת ומתעצמת אהבתה הראשונה.

לדעתי:

מומלץ בהחלט!!! אני קוראת אותו פעם שנייה!!!
 

מי המחברת?noga14
נאוה- מקמל- עתיר~moriya~

כתבה גם את "אות מאבשלום" מומלץ בחום!

היא שוווווווווה=]הללי נפשי
המלצה חמה: אל תקראו את זה.ארגמן

ספר מטופש ושבלוני מפוצץ בקלישאות. בלתי נסבל.

מתו"ש

בס"ד

 

אני מתפוצצת פה מצחוק   תודה על רגע שופך! |מנגב את דמעות הצחוק|

מה כ"כ מצחיק במה שהן אמרו?שיראל.
לרחלי יש הומור ייחודימתו"ש

בס"ד

 

לא יהיה יפה מצידי להסביר מה כל כך מצחיק בזה.... |מצפון|

חח.. קראתי את זה בערך בכתה ה'..נדנדה כתומה.

ספר נחמד.. חביב.. לא יותר מזה..

 

והוא סטיגמטי ברמוותת.. למשל שהיא אומרת על האפרים הזה שהוא גר באריאל, והכל מסביבו שטח ירוק ומישורי...

אני אהבתי!תיל
דווקא אהבתישונמית
אחד הספריםם !! אבל צריך קצת צינזור..נועוש=]]!!
למה צינזור?שפרינצהאחרונה

באמת מעניין אותי.

ספרים של ריק ריירדן! מומלץ>>>>סתם אחד חפרן

לאוהבי ספריים בדיונים 

 

פרסי ג'קסון - סדרהבת 5 ספרים, הסדרה מבוססת על מתולגיה יונית, אחלה ספרים!

 

גיבורי האולימפוס - סדרת המשך לספרי פרסי ג'קסון. גם היא סדרה פצצה.

 

עוד סדרה חדשה שלו זה "39 רמזים" שזה סדרה שכותבים כמה סופרים כלומר את הספר הראשון הוא כתב סאת הספר השני 

סופר אחר כתב את השלישי אחר וכו'...

 

               

תפרט קצת.. נשמח לדעת מידע נוסף...סיזר22
ספרים מעולים!!!zehavawize

ריק ריירדן הוא סופר שעד עכשיו ביסס את רוב ספריו על המיתולוגיה היוונית, הרומאית והמצרית...

יש לו את הסדרה פרסי ג'קסון, שעוסקת בילד שהוא חצוי, חצי בן של אל, וחצי אדם... זה מספר את כל עלילותיו, מהגעתו למחנה המיוחד לחצויים ועד למלחמות במפלצות ואלים...

ספר נחמד לגילאי 10-16 ...

בהמשך לזה הוא רשם כמה סדרות...

אני לא בטוחה באיך קוראים להם אבל אני יודעת שיש לו סדרה על מצרים (הספר הראשון- "הפירמידה האדומה" ) וסדרה בתור המשך לפרסי ג'קסון (הספר הראשון- "הגיבור האבוד" )- הסדרת המשך מנסה לשלב את המיתולוגיה היוונית ביחד עם הרומאית....

ספרים ממש טובים לפי דעתי...

הסדרה 39 רמזים... מספרת על זוג ילדים יתומים, ששיכים למשפחה מאוד גדולה בעולם, וסבתא שלהם מתה... הם יוצאים למסע ירושה בעקבות 39 רמזים, שבדרך הקבוצות הנוספות נלחמות אלו באלו...

אני קראתי את הספר הראשון (מחכה לשני בספריה) והוא ממש טוב! הוא של ריק ריירדן.. שאר הספרים, שרשמו סופרים אחרים, אני כבר לא יכולה לתת להם תעודת ביטוח...
 

תודה לzehavawize על הפרטיים שהוספת הנה עוד כמה>>סתם אחד חפרן

הסדרה "הפירמידה האדומה" מבוססת על האלים המיצריים - שני אחים שמגלים שיש להם כוחות מצריים חזקים בעקבות כך שהם מיוחסים לשולשלת משפחות חרטומיים קדומים הילדים "נאלציים" במהלך הספר להתמודד כמעט לבדם מול מפלצות ואלים רשעים.


בסדרת 39 רמזים יצאו לבנתים 2 ספרים את הספר השני כתב הסופר "גורדן קורמן" הספר יצא לאור גם בעברית 

(למרות שלדעתי הכתיבה בו הרבה יותר גרוע לבנתיים... אבל זה לא קשור)

עודניק בלי שם...

יש לו עוד ספר חדש שהוא סוג של המשך של פרסי ג'קסון.

לא קראתי- אבל אומרים שהוא ממש יפה!

כן, כתבו עלו כבר למעלה השם שלו זה גיבורי האולימפוססתם אחד חפרן
אני לא סובלת פרסי ג'קסון אבל אני מחבבת ספרים בדיונסיזר22

יים.

אני ממש אוהבת איך שריק ריירדן כותבשונמיתאחרונה

הוא כותב בצורה מרתקת ומפתל את העלילה מצוין.

את הגיבור האבוד קראתי בשבת ברצף (+500 עמודים)

האם הספרות הציונית דתית נכשלה?golani

מלבד ספרי הרב סבתו אני לא חושב ששאבתי סיפוק מקריאת ספרים שנכתבו ע"י דת"ל.

מה דעתכם?

האם אתה נכשלת?עין הקורא

אני מאוד אוהב את מירה קדר.

ויש עוד כמה שאני מחבב.

 

נכון, אין הרבה.

אז מה?

יש תקווה, נגיד, שיום אחד מיכאל שיינפלד יחסוך קצת בתאורים ומילים נרדפות,

ויקצץ את הספרים שלו במחצית, והם יהיו ממש יפים...

או שאמונה אלון לא תרגיש צורך להכניס סצנות בספריה ויהיה אפשר לקרוא אותם...

 

ואם לא הם, אז מישהו אחר.

'אל תשכחו לקרוא פעם את נקודה, כשאני אגמור לכתוב אותו'.

(חגי סגל, התנחלות דמה)

..להבת-כוח

קראתי 2 ספרים בזמן האחרון מהציבור שלנו, באמת מבחינה ספרותית הם לא משהו.

אבל התוכן שמכניסים לספר הוא כ''כ נפלא ומחזק, שזה שווה את זה.

כמה ספרים יש שממש הצליחו?L ענק

אני מדבר בכל פורום אפשרי

מקימי? הבריחה מהודו? אבדות?

 

 

אם מצאתם משהו באמת שווה בל בלי "אימים"

אני רוצה להנות מספר לא לקרוא כי זה חשוב ומחזק

עוד עניין כשאתה נכנס לדמות אתה רוצה משהו לא קשור רחוק מיוחד לא את השכנה ממול..

הבריחה מהודותולתול

הצליח ממש בכל פורום אפשרי?!

אני נחרדת מהאפשרות שזו ה"ספרות המצליחה" של הקורא הישראלי..

 

קצת אופטימיותמדבר

חברה לאט לאט! (איזה משפט מעצבן,נכון??)

אבל באמת לאט לאט. אנחנו מתעוררים מ'תרדמת' ארוכה וכמו כל דבר זה לוקח זמן (עוד משפט מעצבן...)

ב"ה יש יותר סופרים, יש יותר ספרים והרמה עולה ועוד תעלה. וחשוב שגם יהיה ביקוש (השרשור הזה לדוגמאקורץ...) תחשבו רגע, לפני 20 שנה לא היה אפילו ספר אחד מ"שלנו" ועכשיו זה מתגבר. (אפשר לראות לזה דוגמא במוזיקה היהודית. תשוו את כמות הזמרים הדתיים ששרים שרי קודש היום לכמות שהיתה לפני 20 שנה)

 

ועוד דבר- קחו יוזמה! אין לכם מה לקרוא? אז

ת כ ת ב ו

(ומבטיחה לכם- אתם יכולים. אל תגידו אני לא לפני שניסיתם!)

בהצלחה!!!

תעשי לי טובה.בת שמש

ברמה של המוזיקה היהודית היום, עדיף שכבר לא תהיה מוזיקה יהודית בכלל.

ומה שכתב פותח השרשור- אם הוא יפסיק להשתמש ב, והיא תפסיק לעשות כך..

בזה בדיוק נמדד סופר טוב!! והם לא סופרים טובים.

אגב, את סבתו התחלתי לקרוא והתייאשתי אחרי עמ'.

את "אבידות" הכרחתי את עצמי לקרוא למרות שהוא היה כל כך משעמם, וידעתי בדיוק מה יקרה בסוף, עוד מהאמצע.

תמיד יותר קל להתייאש. וזה לבחירתך בלבד.מדבר

(ומישהי עם כתיבה כמו שלך יכולה ממש לעזור בהתדקדמות....)

 

אני חושבת שהניסוח של השאלה לא נכון. אולי נכון יותר- האם אנחנו בדרך, בכיוונים הנכונים.

את שיא הצודקת אבלשונמית

בכל זאת אני חושבת שכדאי שאלו שיכולים ויש להם כשרון מהציבור שלנו יתעוררו!

שיא ההתפתחנו ואפשר לראות דת"לים בכל מקום כמעט- בהייטק, בצבא, במדע...

אב בכל זאת בקטע התרבותי אנחנו לא משהו- אין כמעט ספרים יפים לנוער של סופרים דתיים ולמשל ליאת רוטנר ממש מתנערת מהדתיות שלה בספרים- כותבת על חילונים ואפילו כותבת דברים לא הכי צנועים... 

גם סרטים חוץ ממעלה אין, ואני לא כזה מתה על מעלה.

כדאי שניקח יוזמה "הדור של מחר" (עוד משפט מעצבן... )

ונתחיל ליצור!!!

..להבת-כוח

א. זה סוג ספרים שאני נהנית ממנו. אני קוראת ספר ונהנית מהתוכן ולאו דווקא מהעלילה.

הדמויות שמתוארות, דווקא בגלל שאני מזדהת איתן אני נהנית לקרוא את הספר.

אבל אני מסכימה שמבחינה ספרותית, העלילה לא משהו. הסיפור ברור, המסר ברור. אבל התוכן באמת נפלא. 

בעז''ה הענף הזה יפרח. הרב קוק מדבר על זה שצריך לחזק את התרבות היהודית הספרותית. בעז''ה נעשה ונצליח.

יש את כוכב בודד, שטח סגור שזה ספרים מהממיםענבל
>>הסנה-בוער

הספרות הציונית דתית- יש אחת כזו? נראה לי שאפשר לספור את הספרים המוצלחים על יד אחת. וזה עצוב.

אבל כאמור, אנחנו מתעורים לאט לאט. אז בהתחלה הספרים לא הכי טובים בעולם, נכון. ואפילו קצת טיפשיים. אבל לאט לאט.

ועוד נק'- איפה אנחנו כצרכנים בתור ציבור?

הציבור הדתי לאומי, וזה לא סוד, ידוע כצרכן תרבות נוראי ממש. מי יוצא שמונים שקל על ספר שהוא לא של קודש? אף אחד ממש. אז למה שאנשים ירצו לכתוב, להוציא לאור? אנחנו אוהבים לקרוא סיפורים בהמשכים בחברים מקשיבים וללא תולעים, אבל כשזה מגיע לארנק שלנו..

יש ספרים יפים!!!100

כמו "בודדה במערכה"-ספר מהמם!!!!! של אורנה ברדמן.

נכון.שונמית
אפרופו ספרות ציונית דתית,פלספנית

בעזהי"ת

 

יצא ספר חדש של רועי אביחי [מחבר 'ייסורים של אהבה'], בשם 'נגד הזרם'.

כן, היא נכשלה.מרב14

ביחד עם כל הספרות הישראלית.

תחשבו על כל הספרים בטובים הישראלים שאתם מכירים. הרבה? לא כ"כ. וזה גם הגיוני- 60 שנה בסה"כ על כל כך קצת אנשים..  אז לציבור הדתי לאומי, שהוא חלק קטן מכל הציבור הישראלי, יש עוד פחות ספרים יפים, אבל מה הפלא? עוד 50 שנה יהיה הרבה יותר, ועוד 100 שנה עוד הרבה הרבה יותר..

מה זה ספויילרים ?יוסף גמלא
פרטי עלילה.golani

כאלה שאם תקרא אותם עכשיו הם עלולים להרוס לך את הקריאה בספר/את הצפיה בסרט.

יש בזה משו....נועוש=]]!!אחרונה
חברס,הרהור

שימו לב לשרשור הנעוץ,

קבוצת קריאה 2 החלה!!תופים

שקיעה/אייזיק אסומוב

^למי שפיספס

ישנוני (בוו!)

^^למי שישן..

נוסטלגיות....מושיקו

עכשיו גמרתי לארגן ספריה עם מאות ספרים ישנים משנות הילדות....

 

ים של זכרונות

נו אז תשתף.. שתהיה גם לנו נוסטלגיה...אני ירושלמית

איזה ספרים גילית שם שנשכחו מליבך? אילו ספרים גילית שלא נשכחו מליבך? ומהם הרגשות שהציפו אותך למראה הספרים הללו?....

 

בשבת האחרונה שהיינו אצל הוריי -משה

עשינו בדיוק את זה.

 

היה משעשע.

למי שאוהב...מושיקו

ילדי הדממה 3

 

ספרי מאיר ברעם - ובמיוחד השעון המסתורי.

 

ספרי זרקור הישנים

 

ועוד כמה וכמה ספרים שיו"ל לפני כ30 שנה והיום לא רואים ולא מכירים אותם

אז ככה:אני ירושלמית

ילדי הדממה- לא בנוסטלגיה שלי...

 

ספרי מאיר ברעם גם לא מלבד השעון המסתורי!! וואו איך אהבתי אותו!!

 

ספרי זרקור הישנים...איתם התחלתי לקרוא את הספרים ה'עבים' שלי! בכיתה א'! אמא שלי קנתה לי את הסדרה(הילדה שברחה מן המנזר, מלכדת, ברוגז מכובס, תעלומת הכף הכחולה, הנועזים בעלטה- שאותו קראתי רק בכיתה ד'.. ולא קראתי שוב מרוב שזה הפחיד אותי, הצוללת הפליגה בחצות... ומן הסתם עוד כמה.... חתיכת נוסטלגיה באמת!!! לא האמנתי שעדיין יהיו שמותיהם שגורים על לשוני...צוחק)

 

 

חן חן על הנוסטלגיה!

 

ומהם  שאר הישנים?? (אני גם ישנה כידוע חושף שיניים)

או,איזו נוסטלגיה.יש אותם היום בהוצאה מחודשת.noga14

אני צעירה יחסית אבל מכירה אותם.

הבת שלי הביאה מהספריה את "הצוללת הפליגה בחצות"+mp8

וזה הזכיר לי את ספרי זרקור שהייתי קוראת בשקיקה (כולל הקולקציה של שמואל ארגמן, שהיום אני לא מעזה להמליץ עליהם....)

כמובן! הוא פשוט היה היחיד....עין הקורא
נוסטלגיות-- זו קצת בעיה פפריקה--

את "גן גורים" ואת "שלום לך אורחת" אני מדקלמת בעל פה מגיל 0 כמעט.

 

פגשתי אותם יום אחד בסטימצקי וקניתי.

 

כשהתחלתי לקרא אותם לילדים הבנתי שעשיתי שטות צוחק

 

כוחה של נוסטלגיה...

גן גורים -עין הקורא

אני מבין שזו שטות, אבל 'שלום לך אורחת' ו'נחמד מכל ימים'

ו'על אבות לילדים - אגדות חז"ל בלבוש קל'

מה שטות בהם?

הם ספרים נפלאים!

דוקא גן גורים כזה מתוק!! ויש בו חריזה שכ"כאני ירושלמיתאחרונה

מתאימה לילדים קטנים!!

 

מי לומד בגן גורים,

 

גן גורים,

 

גן גורים?

 

תינוקות של קנגורים...

 

גור אריה,

 

בן לביאה,

 

במבי עפר בן צביה.

 

גור נמר

 

גור דובון

 

זאבון....

 

 

אחחח... חומד!! פשוט!!

 

אמנם אין לי את הספר, אך כמוכם גדלתי עליו... ואני חושבת שהוא מאד מעשיר שפתית ילדים בני שלוש ארבע.

 

ושלום לך אורחת!! כנ"ל!!

 

מהיום אסור להכניס בהודעות של הפורום הזה: קלקלנים!!אני ירושלמית

לפרטים לחץ כאן http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216241

 

 

 

אז אוי ואבוי לו לקלקלן שמכניס קלקלנים!!!צוחק

מה מצחיק?golani

חשוב לדבר עברית, קטעים שלמים משפת היום יום כבר הופכים להיות לועזיים, אם כולם היו צוחקים ככה בזמנו של בן יהודה עוד היינו עלולים לדבר עד היום אידיש, צרפתית, אנגלית ושאר שפות העמים.

אין בעיה גולני, אתה מוזמן לתת המלצה בלי אף קלקלןאני ירושלמית

ואני אתן המלצות בלי ספוילרים...ומן הסתם הרוב יעשו כמוני... (או שכן ואז ההמלצה תתוקן על ידי ...חושף שיניים)

 

ולמה זה מצחיק? כי שפת האינרנט היא שפה בינלאומית כשמן הסתם בכל מדינה מתאימים ספונטנית את המילים הבינלאומיות הבעייותיות לבסיס הלשוני של כל מדינה. לדוגמה אנחנו מתאימים את המילה ספוילר- ברבים ללשון הרבים המקובלת: ספוילרים.

 

לכן להתעקש על 'בלוגאי' במקום בלוגר נראה לי מגוחך. מה גם שבלוג זה מילה שאין לה כל קשר לעברית. רשתונאי זה עוד יותר מגוחך וקלקלן... נו באמת! המילים הללו נועדו רק כדי לספק פרנסה ליושבים במגדל השן של האקדמיה לעברית. אין להן שום סיכוי להפוך אי פעם למילים מדוברות ולכן זה מצחיק. שפה צריכה  לשמש את העם ולא להפך!!

^^^עין הקורא

חידושי לשון חסרי כל טעם,

שכל קשר בינם לבין העברית הוא בדיוק כמו המילים שהם ניסו לתרגם...

 

זה לא שאין מילים טובות לביטויי לעז.

אבל הבדיחות הלא מצחיקות של האקדמיה מזמן לא קשורות לשום דבר.

רק אני עוד לא יודעת מה זה ספוילר? איזו בושה...נחשונית

ספוילר: פרט עלילה שמגלה את ההמשך באופן שמקלקלאני ירושלמית

את הנאת הקורא/צופה מהגילוי בעצמו בעת הקריאה/צפיה.

לפרטים נוספים- פנו אלי בשח- רחוק......+mp8אחרונה
מר אל, כאן אנה.אנונימי (פותח)

"הינני-"הינה אני" קום ואמור זאת בכנות-ותרגיש עצמך בבית. תתכוון לכך באמת-ותהיה מלא כולך, תמצא בפנים. אינך צריך לרצות בדברים שמחוץ לך כדי למלא את החללים אשר בתוכך. אינך מוציא חלקים מתוכך כדי לתלותם על קולבים בחלונות-ראווה, להציגם בקטלוגים או על לוח מודעות. לכל מקום שתלך אתה נוטל איתך את כולך; אינך מותיר אחריך פרורים שידרכו עליהם. הינך שלמות אחת, כפי שמר אל חפץ שתהיה-"הינני"
(מר אל, כאן אנה)

ספר לאלה שאוהבים לשקוע במחשבות, קצת פלסוף לטעמי...

תהנו...

ספר מתוק ברוטב מתוק חמוץנחשונית

את הנצרות אנה מנפנפת מעליה במחי יד, ולעומת זאת הספר מכיל הרבה תובנות פילוסופיות יהודיות וחסידיות במקורן, בלי לדעת כמובן שזה מה שהן. אנה מתוקה כ"כ. מצחיק, מרגש ובסוף גם מבכיא אבל לא משאיר בדיכאון. למי שאוהב לצאת מהריבוע. מנוקד, לא להיבהל, קראתי את זה אחרי התיכון וזה עדיין לא היה לי קל. בהחלט לא לילדים קטנים, אלא נוער ומעלה.

היום לא הייתי קוראת אותו.Avrechit

עם כל הכבוד לתובנות שיכולות להשתלב גם עם היהדות, אני חושבת שיש בו הרבה יותר "תובנות" שלא.

כן..? הוא באמת בעייתי כ"כ בעינייךבת נוגה

ברמה שגוברת על ההנאה הספרותית  -פלספנית - מתוקה ששואבים ממנו?

כמה מהרעיונות שם (מה נמצא בתוך מה? מהי השאלה לכל תשובה?? ועוד מלא)

הם כה מרתקים מעוררי מחשבה וחדשניים!

וכן, יש גם התיחסות רבה לאלוקות ולה', אבל כמה שאני זוכרת  זה תמיד מוזכר בהאדרת אין סוף, ובהסתכלות של-  אצלו אין כל דמיון למה שאנו חווים או רוצים, כי הוא מעל הכל וכו' וכו'.

מה את אומרת?

הספר הזה מכיל כפירה.Avrechit

אפילו פירור הכי קטן של כפירה, גובר עשרת מונים על כל הנאה שיכולה להיות מספר. ובספר הזה יש הרבה יותר מפירור קטן.

 

גם הרעיונות המרתקים והחדשניים שבו שאני לא יודעת בוודאות אם הם כפירה - אני גם לא יודעת אם הם כשרים.

 

טוב את כנראה צודקת.. פשוט לא היה זכור לי כפירה ממשבת נוגה
עבר עריכה על ידי אני ירושלמית בתאריך י' אדר תשע"א 14:36

ואם יש זה אכן מאפיל על ההנאה מכל ספר שהוא! 

ספר מדהים.מרווין42
אני חושבעין הקורא

שהספר הזה בעייתי.

מי שבאמת סקרן - באישי.

רב אחד אמר לי בקיץ לקרוא את הספר הזה......מתו"ש

בס"ד

 

הוא חזר על זה יותר מפעם אחת.

אז כפירה?!

(טרם קראתי אותו..)

מה אני אגיד לך... לא באתי להתווכח עם רבניםAvrechit

אבל כן, יש בו כפירה. כגון, אמירה שאין משמעות לדתות ולמצוות מעשיות, העיקר להאמין באלוקים.

 

אפשר לקרוא ספר ולקחת ממנו דברים לחיים גם בלי-מתו"ש

בס"ד

 

להסכים עם כולו....

או שכן או שלא... השאלה היא,Avrechit

אם יש לך מספיק ידע תורני כדי לדעת לנפות מה שמתאים ומה שלא.

 

 

ואני באופן אישי לא אוהבת לקרוא כשאני צריכה כל הזמן להיות ערנית ולסנן חצי מהדברים. זה מוציא את כל הכיף מהספר, ואת הרצון לקחת ממנו את הדברים שכן חכמים.

ברור שכל ספר מעורר מחשבה, כאשר עם חלק מהדברים מסכימים ועם חלק לא. אבל כשיש סכנה של כניסת דברי כפירה לראש, זה הרבה יותר מפחיד.

 

מלבד זאת, יש גם מידה רבה של חוסר צניעות ב"מר אל כאן אנה".

אני זוכרת שכשקראתי את זה זה היה באמת קשה לסנן אתאני ירושלמית

התבן מהבר... בפרט שהבר עטוף לפעמים במילים מתוקות כמו סוכריות מפתות...

 

לכן באמת לא שבתי לקרוא את הספר, למרות שהן אנה והן החבר שלה(מה שמו?) שבו את ליבי.

ראיתן את הכותרת שאדמין נתן לשרשור הזה?Avrechit

"ספרים עם מוטיבים נוצריים"

כותרת מאוד לא קולעת... ספרים עם מוטיבים נוצריים, זה אולי פוליאנה או בית קטן בערבה.

 

וירושלמית, אהבתי את ההגדרה שלך.

איזה מוטיבים נוצריים יש בפוליאנה או בית קטן בערבה?שפרינצה


 

איזה לא? Avrechit

בית תיפלה, כומר, חגאות שלהם, שירי החגאות, יום ראשון, ועוד...

אוקישפרינצה

לא הבנתי את הכוונה של "מוטיבים" וחשבתי שהתכוונת בקטע של מסרים וכאלה..

גם מסרים... פוליאנה כולו מבוסס על דרשות של כומרAvrechit
לא זוכרת כ"כ את פוליאנה,שפרינצה

יש את זה גם בבית קטן בערבה (מבחינת מסרים)?

 

לא בטוחה שיש בבית קטן בערבהAvrechitאחרונה

לפחות לא עולה לי כרגע.

 

אבל בנשים קטנות יש, ובספרי הרוזנת דה-סגיר, ועוד הרבה.

 

למען האמת, אני לא בקיאה במסרים נוצריים, כך שקשה לי לקבוע. מה גם שהנצרות היא חיקוי מעוות של היהדות, כך שטמועים בה גם מסרים יהודיים אוניברסליים, כמו צדקה וחסד.

 

בכל מקרה, "מוטיבים נוצריים" זו הגדרה מאוד מאוד עדינה וסלחנית ל"מר אל כאן אנה"...

זה ספר עצוב.sasad52

הספר הזה גרם לי לעצבות רצינית!

ספר טוב בתוך חור-שחור...

כתיבת סיפורים/ספרים....צבי בריגה

אני בקושי קורא ספרים ונראה לי שבחיים שלי לא קראתי ספר עד סופו...

אבל בזמן האחרון משום מה אני מאוד רוצה להתחיל לכתוב ואני לא יודע אם זה קשור לקריאה ואם זה הכרחי לקרוא כדי לכתוב...

למרותץ שבמחשבה שניה אולי כדאי גם להתחיל לקרוא, למרות שאין לי ספר טוב שאני מכיר שכדאי לקרוא.

אולי יש לכם משהו להמליץ לי?

אבל בענין הכתיבה רציתי לדעת אם זה תלוי בקריאה...

זה קשור.אבל היה על זה דיון,חפש.noga14
ברור שזה קשור.ארגמן

וכמעט בלי קשר, חבל שאתה מפסיד חוויה כמו קריאה. הייתי ממליצה לך לקרוא קודם ספר שראית סרט שמבוסס עליו, כי כשכבר מכירים את העלילה הרבה יותר קל [אני גיליתי שאני קוראת באנגלית הרבה יותר מהר כשמדובר בספר שקראתי לפני כן בעברית]. אח"כ תתקדם לספרות הרצינית.

אני חושבת שזה קשור אבל גם לא קשורדניאל(בת)

כלומר בתור אחת שכותבת דיי הרבה איני חושבת שמצב הקריאה שלי קשור,

הוא מושפע אומנם, אבל לא תלותי. לחלוטין לא.

יש לכם ספר טוב שאתם ממליצים לי עליוצבי בריגה

אני מתחיל עכשיו לקרוא את "המרד" של מנחם בגין....

(הקריאה שלי לא כזה מהירה שזה גם בעיה...)

אני קוראת בערך מכיתה א'הרהור

ואני ממש תולעת ספרים.

וקוראת דיי לאט.

זה לא משנה, אם אתה באמת נהנה מספר, ונכנס אליו, זה לא משנה כמה מהר שאתה קורא..

בהצלחה!

ספרים טובים?!

המשחק של אנדר

מדריך הטרמפיסט לגלקסיה (לא מתאים לכל אחד)

ילדת כוכבים

כל סדרת בית קטן בערבה (גם שמתי שהוא אולי זה יהיה ילדותי)

האסופית

פוליאנה (ובככל ספרים של מרגניות)

גאווה ודעה קדומה

אם זה יעניין אותך עדיף שתקרא קלאסיקות, זה מעצים את האוצר מילים וגם מראה סגנונות שונים..

הארי פוטר ושרלוק הולמס יוכלים להיות התחלה טובה.golani

לא ספרים נקיים לגמרי אבל די סבירים לדעתי (אולי חוץ מכמה קטעים קטנים).

הפסקתי לקרוא את "המרד"צבי בריגה

ובמקומו קראתי את "תיאום כוונות" של הרב סבתו.

ואח"כ את "ילדי הורין" של טולקין.(מישהו קרא את זה?)

לפי מה שראיתי אצל הרב סבתו חו מ"תיאום כוונות" אני לא כזה אוהב את הספרים שלו...

עכשיו אני מתחיל ספר שקוראים לו "אח זאב"

אח זאב זה ספר מדהים כפי שזכור ליהרהור

ו-מ-ל-א עבודה זרה!!!

אם אני זוכרת נכון, עברו שנים

גמרתי אותוצבי בריגה

הקטע של העבודה זרה:

אין מה לעשות יש את זה בהרבה ספרים...

(עיין ערך פרסי ג'קסון)

אני מת על פרסי ג'קסון!sasad52אחרונה

אני אוהב את ספרי פרסי ג'קסון והארי פוטר,

אני מת על הכיוון של ריק ריידן וג'ואן רולינג.

אם משהו רוצה סדרה טובה שיקרא את 39 הרמזים.

אני ממליצה על הספר מרק שבור!!סיזר22

 

עלילה:

כשנער זר ויפה-תואר נותן לרואן בת החמש-עשרה משהו שלטענתו נפל מהתיק שלה, היא בטוחה שזאת טעות.
מאוחר יותר מתברר שהתקרית המוזרה הזאת היא נקודת מפנה חשובה בחייה המסובכים.
למרות שרואן עדיין נערה היא אחראית על הבית ועל אחותה הקטנה, מה שלא מותיר לה זמן רב לחברים.
אבל התקרית עם הנער הזר מעוררת את סקרנותה: מי הוא? מדוע התעקש לתת לה משהו שלא שייך לה?
ומה המשמעות של כל אלה עבורה?

  
סגנון? צניעות? אורך? גיל מומלץ?הסנה-בוער

ישר כח שפרטת את העלילה

לא קראתי את הספר אבל זה לא נשמע צנועnoga14
טוב.. אני אנסה לפרט לפי דעתי...zehavawize

סגנון- מין רומן לבני נוער... אפשר גם להגיד שהוא די קיצ'י... [אני ראיתי בו ממש את הספרות האמריקאית, אבל חברות אמרו שלא, אז.. ]

 

צניעות- יש כמה קטעים... לא הייתי אומרת שהוא ממש מלוכלך אבל גם לא כזה נקי... יחסית לרומן הוא די נקי...

 

אורך- אם זיכרוני אינו מטעה אותי הוא משהו כמו 200 עמודים פלוס מינוס... לא ארוך במיוחד..

 

גיל מומלץ- בני נוער. אם אתם רוצים גילאים ממש אז הייתי אומרת 12 -16...

 

בכללי- כשקראתי את ההתחלה, אז כמעט הנחתי בצד.. הוא היה ממש משעמם ונראה צפוי.

אחרי שגמרתי, חשבתי שהוא ספר טוב...

הוא לפי דעתי ממש יבש בהתחלה ובאמצע, ורק לקראת הסוף פתאום יש תפניות... הוא נגמר ממש ממש יפה..

וזה גם כאילו נותן עניין יותר לאמצע...

 

אני אישית, המלצתי לחברות לקרוא והם נהנו...

זה צנוע לדעתי חוץ מכמה קטעיםסיזר22
האמת? אהבתי. אבל זה לנוער כזה..אביבאחרונה
פול אוסטר... מה אהבתם??אנונימי (פותח)
קבוצת קריאה 2..L ענק

למרות התנגדות קלה אנחנו מכריזים על

שקיעה/א.אסימוב 

תקציר:בסיפור מתואר כוכב לכת המואר באורן של שש שמשות, כך שתושביו אינם יודעים חשיכה מהי. הסיפור עוסק בהתרחשותו של ליקוי חמה שמסתיר את כל השמשות וגורם לעלטה גמורה על פני הכוכב. הסיפור מתאר את האירועים המתרחשים בשעות שקדמו לליקוי ומרחיב את הקורות בכוכב בטרם הליקוי ובימים שלאחר מכן.

 

בעקבות הקבוצה הקודמת אנחנו ננסה לפתח דיונים נציג דעות סוטרות וטוב נו ננסה שתדברו אחד עם השני..

 

יש לכם זמן לעוד שבועיים  נעלה את השאלות במוצ"ש כי תישא 

 

תודה לכולכם..

כל מי שרוצה לקבל הודעות מהקבוצת קריאהאנונימי (פותח)

שפשוט ישלח לניק הזה "צרף כחבר"

 

מאוד אשתדל הפעם לקרוא.יישר כוחך! שיראל.
התנגדות קלה. אני בשוק.מדבר

חכה חכה. עוד נסגור חשבון. שד

(שלא תחשוב ששכחנו מהקבוצה הסנה-בוער

אני פשוט לא מוצאת את הספר! אז תרגישו חופשי לדחות את זה עוד קצת..

גם אני אבל אני גם לא אסיג, רוב הסיכויים..הרהור

אלא אם כן תיפול רוח נדיבות או לפחות נקיטות מצפון לאותו אדם שלא החזיר אותו במשך 5000 יום לספריה..

צריך לפתוח כאן ספרייה!!דינדיןאחרונה
השאלות של קבוצת קריאה נדחו בשבועיים..L ענק

עמכם הסליחה

המערכת

(אה... זה בעצם רק אחד 

טוב נו..)

היי.. "שומרת אחותי"הדריכני

נקי??

זה ממש חשוב לי.. לקחתי ספר אחר של ג'ודי פיקו פשוט מלוכלך ברמות שלא האמנתי שקיימות

לא הייתי רוצה שזה יקרה לי שוב..

אני לא מסננת מאד ולא כל ספר שכולל משהו 'בינו לבינה' פסול מבחינתי, אבל אם יש תאורים מוגזים - כן..

 

אשמח לשמוע גם סתם כך את דעתכם על הספר כספר..

תודה!!!

ראיתי את הסרט... לא קראתי את הספר... מצטערת....~moriya~
נקי זה לא. חד משמעית.+mp8

לא סותר את זה שזה אחד הספרים המדהימים שקראתי אי פעם.

דרמה אנושית שאת מוצאת את עצמך מזדהה עם כל אחד מהצדדים בספר.....

מרגש ומביא לדמעות.

לא נקי בכלל..מרב14

אם את מהמדלגים אז נראלי את יכולה לקרוא את זה..

וזה ספר מדהים מדהים מדהים.

חח איזה לקחת?? (חוט של חסד?)מתו"ש

בס,ד

 

הקטעים ה"מלוכלכים" של ג'ודי ממש חוזרים על עצמם, אם כבר קראת פעם אחת מה קרה-קראת כבר את כל שאר הקטעים... רציתי להוסיף עוד שורה וצינזרתי תצמי

בכל מיקרה שומרת אחותי זה ספר מהמם, יש שימוש במילים לא ראויות לבת ישראל הכשרה אבל הקטעים שבאמת בתכלית האיסור לא לקריאה הם בודדים... פשוט תדלגי, הם גם ככה לא חיוניים להבנה בספר.

כמה צריך לדלג?..הדריכני

בכל פרק?

קראתי את "תשע עשרה דקות" ואני פשוט ממליצה לכל אדם עלי אדמות, גם כאלה שמדלגים, להמנע מלקרוא את זה כי אין כ"כ אפשרות לדלג שם וזה פשוט מגעיל..

וכתבתי את שם הספר באמת לתועלת האנושות שתדעו לא לקרוא את זה..

 

ורחלי - אני עצרתי באמצע הספר.. כל פעם אמרתי לעצמי את מה שאמרת, שיותר גרוע מזה כבר לא יכול להיות וכן היה יותר גרוע.. עד שהחלטתי שאני מפסיקה עם זה.. ואני שמחה מאד שעשיתי את זה למרות שהיה לי קשה! קראתי תקציר באינטרנט

 

לא קראתי כי חברות אמרו לי שהוא ממש לא נקי.שיראל.
זה ממש ספר טוב ויפה! אם זה ממש חשוב לך הקטעאבודה!אחרונה

של הצניעות- אז בעז"ה כשאני יסיג את הספר אני יגיד לך על איזה עמודים לדלג...

חשבתי על נוסחה שעוזרת להחליט -שירק

אם דמויות בספר מאופינות בצורה טובה או לו:

ככל שהדמות יכולה להתלבש בדמיוננו על יותר אנשים סביבנו - יש לה אופי פחות ייחודי.

לדוגמה - אמא של ג'יין ואליזבט בגאווה ודעה קדומה היא טיפוס כל כך טיפוסי, עם התנהגות ושפה משל עצמה והכל, אני מכירה רק אחת-גג שתיים שדומות לה. בכלל כל הדמויות בספר הזה מעולות, אבל היא משהו מיוחד.

לי זה נשמע פשוט שזה כך, ולכן התפלאתי שכמה לא הסכימו איתי, ואמרו שלהיפך, נפש האדם מורכבת והיא יכולה להיות גם וגם וגם, וזה מה שמוסיף לה עומק.

דוקא הדוגמא שאת מביאה לא מועילה לעניין...אני ירושלמית

גאוה ודעה קדומה הוא ספר סאטירי!! בסאטירה כמו בסאטירה הדמויות מוקצנות. תקראי עוד ספרים של ג'יין אוסטין ותגלי שבספריה האחרים הדמויות הרבה הרבה יותר מורכבות. כמו ב'על תבונה ורגישות' או 'בינה ורחשי לב' (אותו הספר) 'אמה', 'מנזר נורטאנגר' ,'הטיית לב' ואחרון חביב 'מנספילד פארק'. כל הדמויות בספריה עשירות ומורכבות ובהחלט מזכירות אנשים מהמציאות.

גם לדעתי דמיון למישהו\הי אמיתי אינה גורעת ממורכבותבת נוגה

הדמות בספר, ואולי להיפך רק מעידה על איכותה ואמינותה.

אנשים במציאות אינם קלישאתיים בד"כ,

הם בהגדרתם מורכבים ואמינים, לא?

הם רב מימדיים

מונעים מאינספור תכונות וסגנונות אישיות, ומבחירתם האישית מעל הכל

יש להם תמיד עבר עמוס במאורעות כלשהם

יש להם שאיפות וחלומות

וכו' וכו'..

 

דמות כתובה שמכילה כ"כ הרבה

ועל כך מעיד הדמיון שלה לאחת אמיתית  -

אמורה להיות דמות חזקה מאד

שנכתבה ביד טובה מאד......

חשבתי על מה שאמרת, ונראה לי שלא כל-כך הבנתי.Avrechit

בעיקר לא הבנתי מה אמרו המתנגדים לדיעה הזאת.

 

בעקרון, אני לא רואה איך הנוסחה הזאת יכולה לעבוד. לא קראתי את "גאווה ודעה קדומה", אז ניקח את "האסופית" כדוגמא: את אן אי אפשר להלביש על אף אחת אחרת, כי יש לה ייחודיות ששייכת רק לה. את רייצ'ל לינד, לעומת זאת, אני חושבת שאפשר להלביש על יחסית הרבה אנשים, אך זה לא הופך אותה לדמות פחות טובה.

טוב, אני מנסה לחשוב... מה באמת מאפיין דמויותבת נוגה

כאלו מיתולוגיות ואהובות  מהספרים?

אכן כמו שאמרת אברכית וטענת שירק - יש את הגיבורות הראשיות שלהן אפיון יחודי,

שהופך אותן אולי לקצת יותר מסקרנות לקריאה,

ובינהן הייתי מונה למשל את אן כאמור, לסלי חברתה מהספר ה4 (בעברית), גם ג'ו חביבתנו, וגם פוליאנה...

מאידך -

ממש לא כל הדמויות הטובות הן כאלו....

 

צריכה עוד לחשוב!

לגבי הגיבור הראשי,Avrechit

לגיבור הראשי בספר, חייבת להיות איזושהי עוצמה מיוחדת, שהופכת אותו לגיבור הראשי.

אבל קשה להגדיר מהי בדיוק העוצמה הזאת.

סקרלט או'הרה למשל, היא אחת ויחידה, ואין עוד כמוה, וכך גם פוליאנה. אבל ג'ודי אבוט, היא נערת-קולג' סטנדרטית למדי, מלבד הרקע המיוחד שלה. נכון שיש לה רוח חיה והומור מתוק, אבל להרבה נערות יש. גם ג'ו היא לא דמות מאוד נדירה. עובדה שכולנו כל כך מזדהות איתה... לא?

לדעתי יותר מעניין-ארגמןאחרונה

אם את יכולה לשים את הדמות בסיטואציה אחרת ולנחש איך היא תתנהג. ככה הדמות מקבלת חיים משל עצמה ולא רק בתור כלי בידיו של הסופר- בכל מצב נתון ההתנהגות שלה חייבת להתאים לאופי שלה ולא למה שיקדם את העלילה.

מישו קרא את היינו כחולמים? איך זה?נועוש=]]!!
חמודolam70

(בודדה במערכה אבל לוקח, היא יצרה על רקע היסטורי שממש טוב לקרוא אותו באיזור חנוכה)

חביב מאודקרמבו
טוב מאודאנונימי (פותח)

קניתי אותו ואני מאוד מרוצה

מעפן יחסית לבודדה במערכה**תהילולה*
בודדה במערכה מהמם!והיינו כחולמים-רותי7

לא אהבתי כ"כ..די התבאסתי..יכול להיות שאם הייתי קוראת את "היינו כחולמים" ראשון לא הייתי כ"כ מתאכזבת-כי ממש ציפיתי שהוא יהיה מהמם-כמו "בודדה במערכה" והוא לא היה...

בכל מקרה,לא כזה ממליצה..

זה נחמד-גיטרה

קצת הוריד לי את החשק לקרוא עוד ספרים שיצאו בעתיד.

היא חזרה על מוטיבים מהספר הקודם.

מישהו מוותר על משהו לטובת משהו אחר משמעותי.

אהבה על הדרך-במבט ראשון,

יופי של הנערה, הצנועה,.

הרבה הרבה הסטוריה.

הספר-בודדה במערכה לעניות דעתי הרבה הרבה יותר יפה!!!!!

אין מה להגיד, הספר היינו כחולמים ביאס.

אבל הוא עדיין יפה ושווה קריאה.

לא מסוג הספרים שהייתי קונה אבל הוא כתוב ממש יפה והתאורים נפלאים.

ספר מדהיםםםםםםםםםםםםםםיעלולית=]

אני ממש אהבתי, ספר מציין.

וגם בודדה במערכה..........

אממ... >>אביב

האמת שזה נכון, יש הרבה קווי דמיון בין הספרים. קראתי קודם את "היינו כחולמים". ההתחלה הייתה חביבה, אבל לא משהו שהייתי מדפיסה בהוצאה שלי..

אח"כ היו דברים יותר נחמדים, אבל היא גלשה מהר מידי להמון משפחתולוגיות ותסבוכות, התקשיתי קצת לעקוב אחרי שלל הדמויות והקשרים ביניהן, זה היה כאילו היא אומרת "טוב, אין לי מה להפיק יותר מאחינעם (-הגיבורה), אז בואו נפתח את הסיפורים של האנשים מסביבה", שזה יכול להיות נחמד אבל בעיני זה יצא תפל וחסר חן.

 

נק' אחת לזכות הספר, היא התיאור המעניין של היהדות שהייתה אז. זה באמת מרתק והיא ירדה לאפיון יפה של התקופה.

 

"בודדה במערכה" - סה"כ, נחמד. אבל לא כזה "וואו" כמו שהתלהבו ממנו.

בואו נגיד ככה, היא לא איזו סופרת דגולה במיוחד. נחמדה, לא יותר מזה.

חזק~מיכל~

בס"ד

 

בד"כ אני ממש לא מתחברת לא לספרי היסטוריה ובעיקר לא יהודית

אבל הספר הזה פשוט מדהים היא מחניסה אותך לעולם אחר פשוט חזק!
 

עכשיו אני קוראת אותו!~moriya~

דומה לספר הראשון בקטע ההיסטורי!

היא כותבת מדהים!

אף פעם לא התחברתי לשום ספרי היסטוריה כלשהם... והיא פשוט לוקחת את ההיסטוריה והופכת אותה לסיפור עכשווי, יפה ומרתק!!!

בודדה במערכה -מהמם!! מסכימה עם רותי7100
קראתי גם את בודדה במערכה וגם את היינו כחולמים --פשיטא-אחרונה

שניהם מעולים, אבל (לדעתי...) היינו כחולמים הרבה יותר מוצלח.

יצא לה עכשיו ספר חדש על אסתר המלכה - לא קראתי אבל נשמע מעולה!