כנראה שאנחנו עומדים להתגעגע לבנט כשר ביטחון, או שבעצם... 🤔מרדכי
בס"ד

הנה הדברים שקראו הבוקר בגזרתו של השר בנט:
מצד אחד -


ואילו מהצד השני -


כאן המקום לציין שמאז כניסתו של בנט לתפקיד שר הביטחון הייתה עליה במספר האחוזים של מקרי הפינויים ביו"ש ביחס לשרי הביטחון שלפניו. כן, ביחס לנתניהו וליברמן (יצהר כמובן הייתה בעיקר על המוקד אך היה גם בכרם שילה ובמעלה שלמה) בכל המקרים מדובר בפינויים שנעשו ללא פסיקה של בג"צ או עתירה של ערבי על בעלות בקרקע.

ואם ירדו פה השבוע על סלוגונים של מפלגות אז -
ימינה שומרים על הבית.
עלק.
אם היו בחירות רביעיות זה לא היה קורהמשה

א.ב.ג היה ממנף את זה נגד הקמפיין של בנט....

חלק מהפינויים ביצהר וכן בכרם שילה ומעלה שלמה היו בבחירותמרדכי
כנראה שזה לא אכפת לאף אחד משה


הסיפור הוא אחר -אריאל יוסף

יש גורמים בהתיישבות - כולל ביצהר עצמה - שמעודדים את ההרס הזה.

עצוב...רק בשמחה.


לא כל החלטה של המנהל האזרחי מגיעה לשהב"ט.אריאל יוסף


לטענתו של רועי שרון זה עבר את אישורו של בנטמרדכי
בס"ד

..אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ח בניסן תש"פ 17:20

נראה שהתשובה בתוך הפוסט -אריאל יוסף

אתה מצפה מבנט להיות יותר ימני מהנהגת היישוב יצהר?

הם ביקשו ממנו לעזור להם להיפטר מהחבר'ה הללו.

 

מוטב שיסתדרו ביניהם במקום להאשים את בנט.

נו באמת...מרדכי
בס"ד

א. בשום שלב הנהגת יצהר לא ביקשה עזרה בלטפל בבתים של משפחות שגרות שם ולהרוס בית כנסת. הם ביקשו עזרה בטיפול בבני נוער שהם לא תושבי הישוב (כמו שאכן קרה במקרה של בני הנוער שנלקחו לבידוד במצוקי דרגות. אבל זה כבר סיפור אחר עם מספר צדדים שונים).

ב. הנהגת יצהר בעצמה הוציאה הודעה שבה היא מגנה את פינוי המשפחות ומפנה אצבע מאשימה כלפי בנט. להגיד שהיא זאת שביקשה את זה זאת טענה חסרת כל בסיס.

ג. רועי שרון מתכוון לאנשים כמו יוסי דגן ויו"ר מועצת יש"ע שפעם היו מגנים פינוי כזה והפעם שותקים לאור אותו המקרה בנחל דרגות שהם מפחדים שאנשים ישליכו מאותם הנערים לאותם המשפחות ביצהר. אלו ראשי המתנחלים שאליהם הוא מתכוון.

אבל עזוב, גם במקרה של הצו הרחקה מנהלי בנט היה רק חותמת גומי והשב"כ הטעה אותו...
אתחיל מהסוף -אריאל יוסף

השב"כ אכן הטעה אותו וההוכחה הטובה ביותר היא שהצו נחתם עוד לפני הדיון בביהמ"ש.

 

ביצהר הדעות חלוקות בנושא הזה - כמו בכל הזוויות והעניינים האחרים בערך.

כידוע לך ביצהר יש לפחות שתי הנהגות מקבילות.

אתה מוזמן למצוא מי הם בדיוק "הנהגת יצהר" שהוציאה הודעת גינוי,

ומה נוסח ההודעה המדויק.

 

לא, לא מדובר רק ביוסי דגן, אלא גם במנהיגיו **הרשמיים** של היישוב יצהר.

הם שותקים והם יודעים טוב מאוד למה. גם אתה יודע.

לא הם אלו שמגנים וד"ל.

זה יצא מטעם דובר הישוב = מטעם המזכירותמרדכי
בס"ד

נו נו. שידבר עם הבוס שלו (=יוסי דגן)...אריאל יוסף

כרכת כאן את יוסי דגן עם יו"ר מועצת יש"ע למרות שאתה מודע לפערים.

העסק כאן הרבה יותר מורכב מאיך שאתה בוחר להציג אותו.

כרגיל, הכל מותר כדי להיכנס בימינה.

גם מנחם בן שחר (שמייצג בד"כ את הצד השני ביצהר) הגיב בנושאמרדכי
בס"ד

"בנערים הללו צריך לטפל בכלים חינוכיים ולא בכלים של ענישה קולקטיבית. זה רק מגביר את התחושה הקשה כלפי הממשלה והרשויות. במקום להרגיע את הרוחות זה מכניס שוב לסבב מוכר. הנערים עלולים שוב לבצע תג מחיר בצפון או בדרום, ואז מעצרים וחוזר חלילה. אי אפשר לכבות אש עם בנזין".
הדברים נאמרו לאלישע בן קימון באתר ynet
נהרסו שבעה בתים ליד יצהר; שני תושבים נעצרו

במילים אחרות גם הוא אומר שמדובר בענישה קולקטיבית ופגיעה בישוב ולא במשהו שיגרום לסילוקם של אותם הנערים, אלא להפך, הם רק ינסו לפגוע כעת עוד יותר. (אגב, ביתו של בן שחר היא בין המפונים. לא נראה לי שאלו האנשים שעושים את הבעיות).
שהסיפור מורכב. יש גורמים בהתיישבות - וביצהר -אריאל יוסף

שרצו את ההריסה הזו.

אף אחד ביצהר לא רצה את ההרס הזה או ביקש אותומרדכי
בס"ד

זה שביקשו טיפול בנוער זה דבר אחד, אבל אף אחד לא ביקש הרס של בית כנסת ובתים של משפחות שהם תושבים מהישוב לכל דבר.

אני מקווה שגם אתה מבין עד כמה הטענה הזאת מגוכחת.
אתה טועה. היו גם היו מי שעודדו.אריאל יוסף

מוטב שלא תאלץ אותי להכניס כאן שמות של גורמים ביצהר.

אין לי שום עניין לעשות זאת.

 

ומוטב לך גם שלא תטען שטענותיי מגוחכות.

אני חושב שההפך הוכח כאן מספיק פעמים בשנה האחרונה.

יצא כך שהבוקר הגעתי ליצהר (לצורך יותר חיוני מפינוי)מרדכי
בס"ד

נפגשתי שם עם מספר אנשים ומעניין שהמשותף לכולם (ולכל חבריי מיצהר שאיתם שוחחתי ביממה האחרונה) זה שכולם רואים בפינוי אתמול חציית קו אדום וכולם מספרים שאין אחד ביצהר שמגבה את הפינוי (ובטח ובטח שלא ביקש את זה).

בניגוד לכך, על סוגיית הנערים שמאיישים את הגבעות במקום אבל אינם תושבי יצהר, אז ישנה מחלוקת. אך מכיוון ואותם הנערים כבר לא שם, התושבים מצפים גם מהמערכת הביטחונית לעזוב אותם במנוחה ולהפסיק לגרום למריבות פנים ישוביות.

ולסיום, ד"ש מהמקום -
סליחה על העובדות...מרדכי
בס"ד


מה פה "עובדות"?הָיוֹ הָיָה

הוא מודה שהמכתב אמיתי, אלא שהוא "פנימי" ו"הודלף" ונתנו לו כותרת מסולפת, אז כבודו מוזמן לקרוא בעצמו ולתת את הכותרת שתראה לו מתאימה...

תראה על מה הדיון מראשיתומרדכי

בס"ד

 

זה שהנהגת יצהר ביקשה עזרה מהרשויות השונות לטפל בנוער שנמצא בקומי אורי, על זה אין חולק ועל זה מדבר המכתב כפי שצבי סוכות כתב בהמשך לאותו ציוץ. הוא גם הוסיף שכיום אין ביצהר ובקומי אורי בפרט נערים אלא רק משפחות.

 

הדיון מדבר על האם ביצהר יש לגיטימציה לפינוי המשפחות שגרות שם, וכאן התשובה היא לא. לאף אחד בהנהגת יצהר או בתשובים יש רצון שכוחות הביטחון יהרסו את בית משפחת זארוג (פעם אחר פעם) ולא בית של שום משפחה אחרת.

 

הנהגת הישוב ביקשה עזרה עם הנוער, כוחות הביטחון פוגעים במשפחות.

זה הבדל של שמיים וארץ.

אוקיי.הָיוֹ הָיָה

זה אכן נראה שטעיתי. מתנצל.

"עובדות"... מעניין... אני מבין שלמדת מושג חדש...אריאל יוסף

בעבר נראה שלא הכרת אותו -

קודם תודה אתה שאכן היה חתימה על הסכם - אקטואליה וחדשות

 

היו עוד כמה מקרים, אבל אוותר לך עליהם כרגע.


לגופו של עניין -

 

א. המכתב ש"דלף" אומר הכל; מי הדליף אותו?

תחשבו על השאלה הפשוטה הזו ותגיעו לתשובה האמתית בכל הסיפור הזה.

 

ב. צבי סוכות לא כתב מילה בהודעה שלו בנוגע לפינוי ולא בכדי.

במכתב נאמר ברורות שהנהגת היישוב הבהירה מספר פעמים שלא תגבה את הגבעה.

 

ג. בהודעה הבאה אתה כבר מתחיל להודות מקצת;

 

תראה על מה הדיון מראשיתו - אקטואליה וחדשות

 

"הנהגת יצהר ביקשה עזרה מהרשויות השונות לטפל בנוער שנמצא בקומי אורי, על זה אין חולק"

מי הן הרשויות הללו? מחלקות החינוך והרווחה של המועצה?

ומי עירב את כוחות הביטחון? הבוס של צבי סוכות?

 

ד. "אין ביצהר ובקומי אורי בפרט נערים אלא רק משפחות"

אם כדבריך, במי עוסק המכתב? מי מפנה אלימות כלפי כוחות הביטחון "במשך תקופה ארוכה"?

מול מי מנסה הנהגת היישוב לבוא בדברים?

 

אני יכול להמשיך, אבל נראה שהמסר מובן.

 

וכמו שכבר כתבתי, חברי הפורום כבר למדו בשנה האחרונה לא אחת,

מי כותב אמת ומי מנסה להתאים הכל לאג'נדה שלו.

אתה טועה. היו גם היו מי שעודדו. - אקטואליה וחדשות

צר לי שלא שמת לב, אבל סוכות התייחס גם לפינוימרדכי
בס"ד



לגבי הנערים שלא גרים - גם אלו מילים מדוייקות של דובר הישוב, צבי סוכות, שכתובות שחור על גבי לבן בטוויטר שלו.

אלו הנתונים, את ההשערות מי הדליף ומי מטפל אני משאיר למי שרוצה.
הוא התייחס לפינוי אתמול שאינו נשוא השרשור.אריאל יוסף


אז לא התעצלתי, ונכנסתי לטוויטר של סוכותאריאל יוסף

שאגב, בראשו כתוב שהוא כותב על דעתו בלבד...

 

את הדיונים הפנימיים הוא לא מנהל בתקשורת, אבל מודה שהם קיימים.

ספר לנו עוד על כך שאין ביצהר שום גורם שתומך במהלכים הללו.

זה נושא השרשור ולא שום נושא אחר שאתה מנסה למשוך אליו.

מה אתה רוצה לחדש? שיש סכסוכים פנימיים בתוך יצהר?מרדכי
בס"ד

הרי זה כבר שנים שיש סכסוך (יש המייחסים אותו לשב"כ) בין התושבים בסוגיה איך להתנהל מול כוחות הביטחון שסימנו את המקום. חלק מהדיונים הפנימיים האלו אפילו עלו מספר פעמים בפורום השכן וכתוצאה מכך משפחות עזבו את הישוב.

אבל אם כל זה - פגיעה במשפחות היא קו אדום. אין שם אחד שתומך בזה והגעתי לאנשים הכי 'מתונים' (או אנטי גבעוניסטים, לא יודע איך להגדיר את זה) שתומכים בסילוק הנערים וממש פועלים נגד הקיצונים. אך אם זאת, לפי דברים שהם אמרו, הריסת בתי משפחות זה דבר שהם מתנגדים לו. לא משנה אם זה בקומי אורי או בכל גבעה אחרת של יצהר, זה מבחינתם דבר שכולם מתנגדים לו.
ברגע שעירבת את כוחות הביטחון -אריאל יוסף

הם לא שואלים אותך איזה בית להרוס ואיזה לא,

האם כאן גרה משפחה או רק כמה בני נוער.

הרבה פעמים מדובר בשיקול של פקח מנא"ז או מפקד בשטח.

לכן כתבתי כבר לפני שלושה חודשים: הכל מתחיל ממלחמות פנימיות.

אתה העדפת להאשים את שהב"ט דאז.

 

אגב - הקרבות הם לא רק בתוך יצהר, אלא גם בין יצהר לבין גורמים בהתיישבות.

אל תצפה מאף גורם ממשלתי להיות ימני יותר מההנהגה כאן.

ובכל זאת יש כנראה כמה תושבים שחושבים שההנהגה **לא מגבה**אריאל יוסףאחרונה
סליחה, טעות שלי, יוסי דגן כן גינה את הפינוימרדכי
בס"ד


אז מה התלונות של רועי שרון...?אריאל יוסף

לטענתו של רועי שרון זה עבר את אישורו של בנט - אקטואליה וחדשות

 

כמו שהסברתי, מדובר בקרבות פנימיים בהתיישבות וביצהר.

לא בחינם יש הנותנים רוח גבית למהלך, אך כאמור איני מעוניין להיכנס לזה.

אתה טועה. היו גם היו מי שעודדו. - אקטואליה וחדשות

הדברים הרבה יותר פשוטיםמרדכי
בס"ד

ההודעה של יוסי דגן יצאה בשעות הצהריים המקודמות (סביבות 12) ואילו רועי שרון צייץ את זה מבלי לחכות לאף תגובה, אפילו לא תגובה של מזכירות יצהר שיצאה מספר דקות לאחר מכן, אלא מתוך הנחת עבודה שלו (מי שעוקב מעט אחרי רועי שרון בטוויטר וכאן חדשות יודע שזה ממש לא חדש ברגע שהוא מגיע לדבר על נוער הגבעות. ובוודאי שהוא לא יתנצל אם הוא טעה בהקשר שלהם, כפי שיש לקח דוגמא טריה מהשעות האחרונות בחשבון הטוויטר שלו).
לא מפי רועי שרון אני חי...אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ח בניסן תש"פ 21:16

אני יודע ממקורות אחרים במה מדובר

(ואני חושב שמקורותיי הוכיחו את עצמם די פעמים בשנה האחרונה).

התשובות היו לשיטתך.

ואני עוד מחכה לראות שינוי לטובה שבנט עשה בהיותו שר הביטחוןמיכאלצ


בטח שהיהנחשון מהרחברון

גששים גששים...

גברי אומר: "קרובים ומקורבים לחדשות של שמונה אומרים ששר החינוך יתמנה שר מלחמה".

פולי ממשיך ועונה לגברי: "ושר חינוך ממתי מתאים לו שיתמנה שר מלחמה?", "בטח מתאים", עונה שייקה "כששר החינוך היה שר חינוך, היה חינוך?" עונה גברי: "לא". "אולי כשיהיה שר מלחמה לא תהיה מלחמה", חותם שייקה.

הבעיה היא שהשתנה השם לשר ביטחון אז כשהתמנה לשר ביטחון אין ביטחון

מה?מיכאלצ

אני לא מעיר את המערכון הזה והוא לא קשור.

אתה יכול למנות הישגים?

כיוון שאתה לא מכיר את המערכון לא תבין.נחשון מהרחברון

קוראים לזה ציניות

ואני עוד מחכה לראות שינוי לטובה שבן גביר יעשה בהיותו ח"כאריאל יוסף

עצם היותו ח"כ תוכיח שהוא שינה לטובה משהו בעצמו.

אני מבין שכשמישהו מפשל א"א לשפוט אותו וכשמישהו לא מצליחנחשון מהרחברון

לנסות אז אפשר לשפוט איך יהיו הביצועים שלו מראש...

בנט פישל פעם אחרי פעם אחרי פעם. כנ"ל סמוטריץ למרות שהוא גם שיפר מעט דברים.

במקום לבכות "אין לנו מספיק מנדטים"  שזה בדיוק כמו "אני מחכה לראות שינוי לטובה שבן גביר יעשה בתור ח"כ". שניהם לא רלוונטיים כי שניהם לא קרו (מלבד 2013 שהיה הרבה כוח ולא נעשה עימו דבר מלבד פגיעה בחרדים)

 

מה פירוש "לא מצליח לנסות"?אריאל יוסף

התחנה הראשונה בשינוי כלשהו היא להיכנס למקום בו רוצים לשנות.

אם לא מצליחים להיכנס - ממילא לא מצליחים לשנות.

זה אבי אבות הכישלון.

 

אם אפילו את זה הוא לא מצליח - הוא לא יצליח שום דבר.

גם בגלל שזה תנאי וגם בגלל שזה מעיד על (אי) היכולות.

 

בנט מפשל וגם עושה דברים טובים.

בצלאל מצליח מאוד.

תמיד יש צרי עין ששום דבר לא מספיק להם.

 

אם בנט ובצלאל מתקשים לשנות - באים בתלונות.

אם איתמר מתקשה אפילו להיכנס - אין כלפיו שום טענות.

 

"אין לנו מספיק מנדטים" זו בדיוק הטענה של איתמר למה הוא לא מצליח להיכנס...

כשנאבקים לעבור ולא מצליחים - הכל בסדר.

כשנאבקים לשנות ולא מצליחים - כישלון.

תומכי עוצמה - קווים לדמותם.

אני חושב שזו טענה הוגנת אין מספיק מנדטיםנחשון מהרחברון

הבעיה היא שא"א להשתמש בה כנגד צד אחד ולא כנגד הצד השני כמו שאתה עושה.

אני לא מסכים איתך שיש צרות עין.

הישגים משמעותיים להתיישבות/ביטחון - התיקט עליו הם נבחרו  - אין. בבקשה אם אתה אומר שהם מצליחים הרבה תן לי רשימה של 10 הישגים של שניהם יחד.

זה שהוא לא הצליח להכנס לא אומר שלא יצליח לתפקד שם נכון. ומי שהצליח להכנס לא אומר שהוא כן מתפקד שם נכון. 

 

אתחיל מהסוף -אריאל יוסף

זה בדיוק מה שזה אומר.

פוליטיקה היא אומנות האפשר.

כדי לשנות צריך לשתף פעולה ולבנות קשרים עם גורמים שונים ומנוגדים.

 

מי שנכשל ביצירת שיתופי פעולה עם הקרובים אליו ביותר - לא יצליח לעשות בכנסת שום דבר.

 

מי שנכנס ולא מספק את הסחורה או לא ימצא את הדרך לבנות שת"פ - במקום או במאוחר יעוף החוצה (דוגמאות לקמן).

 

אני משתמש בטענה הזו כלפי כולם, בהתאם למציאות הפוליטית.

מי שא"א בלעדיו והוא מהווה לשון מאזניים - ירוויח. מי שלא - יפסיד.

 

כך קרה גם לאיתמר; במקום לזהות - הן בסבב א' והן בסבב ב' - את השלב בו הוא "לשון מאזניים",

הוא ניסה להשיג הכל ונשאר בלי כלום. זו צורת התנהלות בה אי אפשר להשיג שום דבר בעולם הפוליטי.

 

 

דוגמאות (תיתפס בבקשה לעקרונות ולא לדוגמאות): בפריימריז בליכוד אין כמעט אף אחד שיכול להיבחר לבד.

לכן יש הסכמות של תמיכה הדדית; אתה תורה לתומכים שלך להצביע לי ואני אורה לתומכים שלי להצביע לך.

 

במפלגות לא דמוקרטיות, היו"ר מזהה מי מביא אלקטורט, מי משתף איתו פעולה, ומי מספק את סחורה.

מי שלא -  מסולק.

קודם כל לא ענית על מה שאמרתינחשון מהרחברון
תן לי 10 דוגמאות להישגים של בנט ושות' כדי שאשתכנע שכדאי לתת להם עוד כוח.
עזוב. זה לא ממש מעניין אותך. לא באמת.אריאל יוסף


זה לא נכוןנחשון מהרחברון
אל תחליט לי מה מעניין אותי.
מתוך ניסיון העבר, אני מעדיף לעצור את הדיון כאן. כל טוב.אריאל יוסף


אני מת על זה שכל פעם שיש דיוןנחשון מהרחברון
ששואלים אותך שאלות אז 'מתוך ניסיון העבר' אתה מפסיק דיון. מצד שני לא מפסיק להשמיץ והתקיף ולמחזר הודעות כנגד אנשים שחושבים אחרת ממך ושם אתה לא חושב שמתוך ניסיון העבר אין טעם בדיון
ז''א כשכל עוד אתה מתקיף - יש טעם למרות ניסיון העבר
שואלים אותך שאלות קשות - אין טעם בגלל ניסיון העבר.
כשתענה לעניין תקבל תגובה לענייןנחשון מהרחברון
כשאתה מתחמק מלענות תקבל ביקורת על זה שאתה מתחמק. הביקורת הזאת היא לא הוכחה לזה שאין טעם לדיון אלא לזה שאתה בורח מדיון
עכשיו אני מספיק ברור?אריאל יוסף


אז בל"נ אתעלם מכאן ואילך ואז תוכל לדון עם עצמך.אריאל יוסף


זה מאד נחמד לשים תמרור עצורנחשון מהרחברון
או הרבה כאלו בכותרת.
זה לא מרגש.
כאין לך תשובות אתה מתחמק ככה אני מוכן לא להכנס איתך לדיונים
אבל בוא נסכם שאתה מפסיק להכניס את בן גביר לכל שירשור או נושא שקיים בפוליטיקה. הרי לאור ניסיון העבר אין טעם...
אחדדנחשון מהרחברון

 איתמר לא מצליח להכנס לכנסת ולכן כנראה לא יצליח לשנות שם משהו מקובלת בתנאי שהמקבילה שלה - בנט/סמוטריץ/שקד/פרץ לא מסוגלים להגדיל את כמות המנדטים שלהם ולכן כנראה גם עם הרבה מנדטים לא יוכלו לשנות.

או להיפך

 איתמר לא מצליח להכנס לכנסת ולכן כנראה לא יצליח לשנות שם משהו  לא מקובל ולא נכון אבל גם המקבילה שלו - בנט/סמוטריץ/שקד/פרץ לא מסוגלים להגדיל את כמות המנדטים שלהם ולכן כנראה גם עם הרבה מנדטים לא יוכלו לשנות. גם לא נכונה.

אתה פוסח על 2 הסעיפים מצד אחד לגיטימי להתנגח בבן גביר שלא עבר מצד שני לגיטימי להתבכיין שאין שינוי כי אין מספיק מנדטים.

קוראים לזה מוסר כפול. בדיוק מה שאתה מטיף עליו לאחרים -

 

אתה מערבב מין בשאינו מינו.אריאל יוסף

כמות המנדטים מוגבלת ואף מפלגה לא מסוגלת להגיע ל-120 ואפילו לא ל-61.

לכל מפלגה יש אלקטורט אפשרי ואלקטורט ממשי (=מה הפוטנציאל ומה היא מביאה בפועל).

לפי האלקטורט אפשר להיכנס (לבד או ברשימה עם גורמים נוספים), ולהשפיע.

 

כך גם במו"מ קואליציוני - לפי כמות המנדטים שאתה מצליח להביא ולפי החלופות שעומדות בפניך

אתה יכול לקבל אפשרות להיכנס ולהשפיע יותר.

 

אני לא מתבכיין שאין שינוי כי אין מספיק מנדטים.

אתם אלו שהתבכיינתם שימינה לא עושה מספיק לטעמכם.

 

אני מכיר במגבלות הפוליטיות ובאילוצים ולא מצפה ליותר ממה שהם מאפשרים. לכן גם לא בא בתלונות בד"כ.

מבין שאי אפשר לקבל מאה אחוז ותמיד יהיו דברים לא מושלמים (שתוכלו להתלונן עליהם).

אם אתם תוהים למה אי אפשר להשיג כך או אחרת - אני עונה שההשפעה תלויה בכמות המנדטים.

המוסר הכפול הוא כולו שלכם.

 

מצד שני, אם מישהו לא מצליח להשתמש בכוחו כדי להשיג את מה שהוא יכול להשיג - בהחלט יש מקום להתלונן,

וכאמור מסתבר שיעוף החוצה במוקדם או במאוחר או מלכתחילה לא יצליח להיכנס.

 

אתה הוא שמערבבנחשון מהרחברון
אתה לא יכול לטעון את אותה וענה רק לצד אחד. אתה עצמך אמרת שזו אותה טענה. (אם היו לנו עוד מנדטים)
זה הכל.
אבל לא התלוננתי. הסברתי אילוץ. אתה באמת לא מבין את ההבדל?אריאל יוסף


אתה פלספןה-מיוחד

שר הבטחון הוא בנט

 

מה הקשר?אריאל יוסף


נכון. אין שום קשרה-מיוחד

בסה"כ הוא שר בטחון למה שיהיה אחראי על הריסת בתים

טובמיכאלצ

אז לכמה אנשים כאן יש הסברים למה זה המצב, אבל בפועל נראה שאף אחד לא מצליח להביא הישג של בנט במשרד הביטחון.

הזוי שאחרי כל מה שהוא פועל יום ולילה בעניין הקורונה -אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ט בניסן תש"פ 00:34

אתה מתלונן שאין הישגים.

 

משום מה, נראה לך מובן מאליו שיש שר ביטחון ששולח את צה"ל לעזור לאזרחים להתמודד עם המחלה,

מנהל שיחות פתוחות בפייס' שלו כדי להרגיע את הציבור ונותן לכל אזרח שרוצה לשאול שאלה,

ונלחם נגד רה"מ כדי שיעשה יותר - או לפחות יאפשר **לו** לעשות יותר בנושא הזה.

 

נכון שהמאבק בקורונה מעסיק אותו עד מעל לראש,

כך שאין לו די זמן לעסוק בסוגיות אחרות,

אבל מה לעשות שזה הנושא הדחוף ביותר כרגע?

 

אז יש הישגים, ואתה מעדיף להתעלם מהם.

 

(אזכיר שכדי להיכנס מיד לפעולה,

הוא גם ויתר על טקס הכניסה המסורתי,

והתחיל לעבוד ישר עם המינוי).

 

ככל שמדובר כרגע בממשלת מעבר -

שקשה מאוד לייצר בה משהו משמעותי -

הוא מצליח ליצוק תוכן לתפקיד שלו ולפעול.

אתה יודע לשבת בבית מול המחשב ולקטר.

לא הובנתי נכוןמיכאלצ

נעבור פסקה פסקה.

 

אני מודע לכך שבנט עשה הרבה דברים טובים וחשובים בהקשר של מגיפת הקורונה, ואשמח מאוד אם ימונה לשר הבריאות.

אלא מה? אני מדבר על הישגים בביטחון, ולא בבריאות.

 

אז אתה אומר שיש סיבות טובות למה הוא לא עשה עדיין כלום? יכול להיות, לא אמרתי שלא. במבחן התוצאה העובדה היא שלא היה שינוי במדיניות הביטחון (חוץ מהרס מוגבר של רכוש יהודים ביו"ש).

 

להגיד "יש הישגים" לא נקרא. באותה מידה אני לא יכול "להתעלם" ממשהו שאני לא יודע עליו.

 

כשנתניהו מינה את בנט לשר ביטחון באמצע מצבע רחב היקף, בנט נכנס מיד לעבודה? נהדר, אפילו נפלא, אבל זה לא נקרא הישג, ולא שינוי מדיניות.

 

עכשיו אתה שוב אומר שיש סיבות למה לא היו שינויים. לרגע לא אמרתי שאין סיבות, אבל בשורה התחתונה, התוצאה היא שאין הישגים.

 

וזו אמנם רק שורה אחת ולא פסקה, אבל אגיב בכל זאת: פעם, כשהצטרפתי לפורום, היית אומנם תקיף, אבל נחמד ומכבד. היום לצערי נראה שאתה יותר ויותר נגרר להתקפות אישיות, העלבות והשמצות. חבל.

אתחיל מהסוף -אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ט בניסן תש"פ 18:19
 

קשה לדרוש מאדם שחוטף התקפות אישיות, העלבות והשמצות,

שישמש "ילד כאפות" ויסתפק במחאה רפה,

בפרט כשהמעליבים מתעקשים שוב ושוב שלא להתנצל,

וגם אף אחד כאן לא דורש זאת מהם או מוחה על כך.

 

(וכאן המקום גם לשאול: מדוע אותם לא ביקרת כמו שאתה מבקר אותי?

אין איזו מידה מסוימת של צביעות בסטנדרט הכפול?

במעט ציניות אעיר, שאתם טוענים בד"כ שתומכי ימינה מגישים את הלחי השניה...).

 

כשהשיח כלפי מתנהל ככה, אני מבין שזו השפה כאן.

 

כן, אני יודע שזה נשמע עמו "אתם התחלתם",

אבל גם ליכולת הסבל שלי יש גבולות.

בכל מקרה, זה נוצר מאילוץ ולא מרצון.

 

אדרבה, לא חושב שיש כאן מישהו

שנאבק יותר ממני לשמור על שיח ענייני.

בשלב מסוים גם לי נמאס.


 

לגופם של דברים, צה"ל אמור לטפל בתרחישי חירום רבים ומגוונים.

הוא היחיד שיש לו האמצעים לכך.

 

אני מניח שלא היית מצפה שלרחובות היו נשלחים רופאים ואחיות,

ולו מפני השאלה מי היה נשאר בבתי החולים...

זה כוח האדם שיש למשרד הבריאות ולכן הוא לא יכול לטפל במשבר.

 

התוכניות לטיפול במצבים כאלה נכתבו בפיקוד העורף (כן, יש תוכניות),

ולכן הטיפול במשבר הזה היה אמור להימצא תחת משרד הביטחון

(וכך היה אלמלא מלחמות נתניהו בבנט).

 

ממילא הטיפול המוצלח נחשב להישג של שר הביטחון מתוקף תפקידו ככזה,

והטענה "אשמח מאוד אם ימונה לשר הבריאות", פשוט אינה ממין העניין.

 

יש בהחלט כמה שינויי מדיניות, אבל נראה שתומכי עוצמה - כמו שכבר הערתי כאן - 

לא מעוניינים בהם אלא במתקפות על ראשי ימינה. לכן איני מוצא טעם לפרט.

כל פירוט כזה יביא כאן לדיון נפרד בכל הישג,

שמטרתו להראות כמה הוא לא משמעותי ולמסמס אותו.

התפרסם עכשיו פוסט של סמוטריץחיובי
על מה שהיה ביצהר.
הפוסט נוקב, ברור, וחשוב מאוד.
רק דבר אחד היה חסר שם: ביקורת לשר הביטחון שאיפשר את זה
הלילה פינוי נוסף של המבנים ביצהרמרדכי
בס"ד

ובעניין אחר -
משהו במקרה יודע האם צה"ל כבר התחיל למפות את הבית של המחבל שדרס ודקר אתמול חייל במחסום סמוך למעלה אדומים? או שזה כבר לא עבודה חיונית שאפשר לעשות בימי הקורונה?
אם בן גביר היה זוכה בששה מנדטים זה לא היה קורהאיתן גיל


רק חבל שהוא עשה הכל, כדי לא לזכות אפילו באחד...הסטורי
מוסכם שהוא לא מל"ו הצדיקיםאיתן גיל


הפינויים נמשכיםמרדכי
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך ו' באייר תש"פ 09:54
בס"ד

הבוקר בעמונה, הלילה בחומש ומוקדם יותר השבוע בחוות מעון.
מורשת בנט.
עמונה? מה היה שם עכשיו? פינו לפני שנתיים לא?תפוחית 1
בני נוער שיישבו את המקוםמרדכי
ואישור של בניית שכונה חדשה בחברון נשכח ממך?advfb

וביטול צו מאסר על נער גבעות?

וחסימת כספים לרשות הפלסטינת?

ואלי הוא עשה עוד דברים שלא רשמת?

 

קל מאוד להציג דמות וקדנציה של תפקיד שלם בצורה שיטחית חד צדדית.

 

נראה לי אתה מממש את תפקיד היח"צ שלך גם בפורום

לא נראה לי שזה ישר לפעול ככה, גם אם אתה מנהל הפורום. וגם באופן כללי

 

ומה בן גביר עשה מאז שהוא לא נבחר? כלום. כי הוא לא נבחר.

הוא בחיים לא היה חבר כנסת אז אין לו שום השפעה בתחום של הכנסת.

כמה דבריםמרדכי
בס"ד

דבר ראשון איני עובד כבר עם עוצמה יהודית. חוץ מזה שהייתי ישר מתחילת הדרך ועשיתי גילוי נאות מהרגע הראשון למקום עבודתי. אין בכך שום פסול בין אם אני מנהל הפורום ובין אם אני משתמש רגיל.

לגבי הטענות של הדברים הטובים שבנט עשה - אז נתחיל דווקא מהצו אלוף שאליו כבר התייחסתי במהלך השרשור, כמו כן, אני לא קונה את העובדה שהשב"כ הסתיר ממנו דברים. הראיה היא שהוא רק הוריד לאותו צעיר את רמת הצו בעקבות הביקרות הציבורית (והעובדה שמצביעים מהבייס של האיחוד הלאומי לא יכלו לחיות עם זה בשלום) ולא ביטל את זה לחלוטין למרות שאין שום ראיה שקושרת אותו באמת למה שיוחס לו בשב"כ. העיקר שעל מצביעי האיחוד הלאומי זה תפס התרגיל הזה.

לגבי שאר הדברים, הם דברים טובים, אבל האם זה אומר שאסור לבקר אותו על הדברים הרעטם.שהוא עושה מאז הוא נכנס לתפקידו? האם אסור לי לבקר אותו על כך שהוא הגדיל את התקציב לנוער "הגאה" בהיותו שר חינוך למרות תוכנית חמש היחידות המוצלחת שלו במתמטיקה. אסור לי לבקר אותו על בניית הכותל הרפורמי בהיותו שר הדתות למרות שהוא... מממ... אני לא נזכר במשהו טוב שהוא עשה בתור שר דתות אז עזוב.

אבל אני מקווה שהבנת את הנקודה.
בכל אופן הנתון הוא שבנט נכנס לתפקידו עלו מספר אחוזי הפינויים ביו"ש. אז הוא אישר שכונה בחברון, זה טוב וחשוב, אבל הוא גם אישר הרס ביצהר, חוות מעון, מעלה שלמה, חומש, עמונה, כרם בעדי עד. זה לא מה שמצופה משר במפלגה "הימנית ביותר בכנסת".
צודק חוזר ביadvfb


לא נשכח, פשוט לא קרהמיכאלצ

1. הייתה על זה פעם תכנית של גיא זוהר, מדובר על הצהרה הצהרתית בלבד, שגם ליברמן הצהיר פעמיים. מאז לא קרה עם זה כלום. אולי כי אין בחירות?

 

2. ביטול צו מאסר - ועל כמה צווים הוא חתם?

 

3. עיקול כספים - זו לא בחירה שלו. "החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל" מורה לשר הביטחון לעקל כספים מהרשות הפלסטינית. בנט לא יכול לבחור אם לעשות את זה או לא, הוא חייב. גם ליברמן עיקל כספים, בהתאם לחוק.

 

4. באמת שחיפשתי, כבר כמה פעמים, משהו טוב שבנט עשה (חוץ ממשבר הקורונה, שם הוא אכן פעל בצורה יוצאת דופן). לא הצלחתי למצוא, מצאתי רק דיבורים והבטחות (שאולי מומשו, אבל את זה לא הצלחתי לבדוק). אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עיני.

 

5. מה הקשר בין בן גביר לבנט? איך העשייה (או היעדרה) של בן גביר, מצדיקה את העשייה של בנט?

למה לא?לא יודע למה
מערת המכפלה
אישר בנייה בחברון
השוק בחברון
מינה אחראי למניעת בנייה פלסטינית בשטחי סי
אישר 1900 יחד בשומרון ולאחרונה גם באפרת
עצר את ההפגנות על הגדר
לקיחת גופות
עצר כספים של הרשות( אני לא יודע על מה שקורה עכשיו אבל הוא עצר אז1500000)
צו הוצאה לארגוני שמאל בצהל ולפעילי שמאל ביוש
רדיפה כלכלית אחרי פעילי טרןר בעולם
עזר למגדלי הבקר נגד הרשות
הראשון שאורון שאול והדר מעניינים אותו
כבר לא שיחרור מחבלים
וקצינים בכירים אומרים שהוא אחד משרי הביטחון הכי טובים שהיו פה.
אני עדיין מתלבט אם חוקית היה יכול לעצור את ההריסות(כי תכלס זה עתירה שהוגשה מבגץ) אבל הוא אחלה שר ביטחון ואת האמת שאם הוא רץ בלי ימינה אני לא אצביע לו אבל הוא אחלה ועשה דברים שלא חלמנו עליהם אפשר להתלונן ואפשר לשמוח
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
סורי בודד שברח מסוריה המושפלת הוא ראיה?נקדימון

אדם שבחר לא להיות קשור לאף צד במדינה שלו, ואז הגלה את עצמו למקום הכי רחוק שמצא על הגלובוס הוא הראיה שלך וממנו אתה רוצה ללמוד על מיליארד ערבים שיש בעולם?! מיליארד ערבים שחגגו את הטבח, ששומעים דרשות אנטישמיות שיוצאות מסעודיה, שלומדים על הג'יאהד הגדול ועל הג'יאהד הקטן, שמהללים שאהידים מטונפים, ושגדלים על חלוקת דאר-אל-חרב ודאר-אל-אסלאם.

זה כאילו שאתה טיפש מלידה.


ההרתעה הישראלית גדלה בשנתיים האלה, גירוש הוא פנטזיה שאפשר לממש, וכל דפריש - מרובא פריש. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

משהאחרונה
ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

אולי יעניין אותך