האם לבנט כדאי להכריז על כך שהוא מתמודד לראשות הממשלה?
האם יש לו סיכוי ריאלי לנצח את נתניהו?
האם הוא יוכל ליצור ברית עם החרדים כדי להקים גוש גדול יותר מהליכוד לאחר הבחירות?
האם לבנט כדאי להכריז על כך שהוא מתמודד לראשות הממשלה?
האם יש לו סיכוי ריאלי לנצח את נתניהו?
האם הוא יוכל ליצור ברית עם החרדים כדי להקים גוש גדול יותר מהליכוד לאחר הבחירות?
כל יו"ר מפלגה מתמודד על ראשות הממשלה.
אני לא חושב שלבנט איזשהו סיכוי להיות ראש ממשלה בעתיד הנראה לעין, ב"ה.
"משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך"
ב. יש לזה משמעותית הצהרתית, לאן מכוונים, ואיזה קמפיין מנהלים.
אגב, הליכוד בחר לכתוב על פתק ההצבעה שלו, "בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה".
ואין לזה שום משמעות חוץ מניסיון לעשות קצת יח"צנות ולקוות שזה ישכנע מישהו שעכשיו בנט בליגה של הגדולים.
אבל החוק לא מחייב אותו להתחנן.
וברצינות, מי שרוצה להרכיב ממשלה, ינסה לגבש מחנה ממליצים, למשל. זה לא דבר שכל אחד עושה. הוא גם לא יתחייב להמליץ על מישהו אחר.
וזו גם אמירה שהוא בליגה של הגדולים.
ואגב, אני חושב שבמצב הנוכחי האמירה הזו מזיקה, והסברתי קודם בקצרצרה למה.
וזה נעשה אחרי הבחירות.
לבנט אין סיכוי להיכנס לליגה של הגדולים - אבל זה לא העניין - העניין הוא שכל מה שהוא מנסה לעשות זה לצרוב בתודעה של אנשים שהוא מועמד לראשות הממשלה כי הוא חושב שזה יעזור לו.
כפי שהוא חשב שלנסות לצרוב בתודעה שסמוטריץ' היה "שר התחבורה הכי טוב אי פעם" או שהוא עצמו היה "שר הביטחון הכי טוב אי פעם" או ששקד היתה הצלחה כבירה במשרד המשפטים.
מסתבר שבקלפי זה לא ממש עבד...
או את הבית היהודי, אין בהם שום צורך. זה מינוס מנדטים וחובות.
הרי הבית היהודי לא ירוצו לבד, ולא יקבלו שריון ריאלי בליכוד, כל ה0.5% שלהם במילא בסוף יצביע לימינה, אז למה?
בס"ד
הקלף הזה הוא האות ב' הממותגת של המפד"ל. זאת האות שהולכת עם הציונות הדתית כבר שנים ארוכות ומזוהה איתו פוליטית, זה אומנם נשמע רק אות בקלפי, אבל זה הרבה יותר מכך, אבל מיתוג חשוב שכזה לא מוותרים כל כך מהר. גם אם זה אומר לחבור חזרה לבית היהודי ולתת להם מקום כזה או אחר ברשימה.
אני גם אתן דוגמא. כאשר בנט נכנס לפוליטיקה היה זה כצהלה שדחף לאיחוד עם הבית היהודי. אלא שעד הבחירות הספיקו באיחוד הלאומי להדיח את כצהלה ואורי אריאל לקח את המושכות. כצהלה לא אהב את ההדחה ולא הסכים בהתחלה לתת לאיחוד הלאומי את הזכאות לאות ט' שהיה שייך לו, ורק לאחר שיכנועים רבים הוא הסכים להתפייס ולתת להם ומאז זה טב.
לאף אחד אין צד שהם ירוצו איתו לבד (הם לא איתמר, שמוכנים לגמור עם 17000.. סליחה שאני עוקץ..) ולכן אין להם באמת משקל במשא ומתן... אולי יש כאן את העניין שימינה תרצה את זה לא כי היא לא תרצה שזה יהיה אצל מתחרה, אלא כי זה עוזר נגד בריחה לליכוד (כלומר - ב' לבד לא יהיה, רק שאולי ירצו שזה יהיה אצלם - כי זה משוך קולות שהאות תדבר אליהם ולא יברחו לליכוד) זה לא משהו שיתן להם כזה מנוף גדול.. אולי יקבלו מקום 7..
סביר שימינה תשלב כל מיני שמות חדשים, אז אחד מאלה שהיו יכולים להיות גם נציגים בימין החדש/איחוד לאומי, יכול להיות מטעם "הבית היהודי".
[להמחשה - עידית סילמן, שעברה מהבית היהודי לימין החדש, לא הייתה זקוקה לעשות איזה שהוא שינוי אידיאולוגי בשביל המעבר הזה].
עם כלל רוח דבריך אני מסכים, אבל שוב - צריך לדעת מה המחיר שיקחו כשאין בכלל מתמודד ממול. כלומר - מה יהיה ההפסד של ימינה בשדה קרב בו המתמודדים הרלוונטיים זה ימינה - באיזה אות שתהיה, ו-מחל, ואין שום ב' בסביבה, כמה קולות כעת תפסיד ימינה מכך שאין לה ב' - שאותם תרוויח אם כן תהיה לה ב'? אז אני לא אומר שאין טעם, אבל השאלה מה המחיר - וכפי שכתבת - המחיר הוא ממש לא באיזור החמישיה הראשונה.
ההשוואה לעבודה איננה נכונה מכמה סיבות, בעיקר כי השדה השמאלי אינו מסודר בברירות, ומאידך הוא כבר הוכח כמוכן לאיחודים, ואף אחד לא מבטיח לגנץ שלא תימצא לעבודה קונסטלציה טובה להידחף בה, משא"כ לבית היהודי אין שום ברירה, כמו כן, המותג אמת הוא הרבה יותר מושרש מב', והרבה בזכות השנים האחרונות באמת שהב' הפך לט"ב וט' מול ב' נחשב כסוג של "חצי חצי" וגם זה רק אם ב' היתה בכלל ברשימה, ברגע שאין ב', ויש רק ט', היא בהחלט מתפרשת גם כהחצי של ה"טב" שהיא הגלגול של הב'... ולא רק כמותג בפני עצמו שאכן כפי שהיטבת לכתוב - איננו.
בס"ד
במיוחד עם הרב רפי יוצא מהמשחק ואז אני לא רואה סיבה שימינה לא תתאחד בחזרה למפלגה אחת (כמובן תחת הצהרות ששוב איחדו מחדש את כל הציונות הדתית, ואת אותו הסרט שחזר על עצמו בשתי מערכות הבחירות האחרונות).
אבל כאמור, אני חושב שערך של מותג הוא גבוה מאוד ואסור בכלל לזלזל בו.
אז הימין החדש הגיע ראשון להגשת הרשימות כדי לתפוס את האות שרצו.
מקסימום נתמודד עם האות 'ט', למולדת זה דווקא עבד לא רע...
אבל אנשים כמו הרב רפי פרץ שמתרפסים מול ביבי, בשום אופן לא.
אגב, אני מפנה אותך להסכם שנחתם לפני הבחירות האחרונות בין הימין החדש לאיחוד הלאומי, כשעוד לא היה ברור שהבית היהודי תצטרף לזה, והיה סיכוי שהם ירוצו עם עוצמה לבד.
בהסכם, שאגב אני מניח ישמש כאבן יסוד לריצה הבאה של ימינה בבחירות הקרובות, רשום במפורש שאותיות הרשימה יהיו 'ט', כלומר בנט וסמוטריץ' כלל לא חששו לאבד את האות 'ב' על אף שהיה להם אז מתחרה משמעותי(הבית היהודי המאוחד) והם היו הרבה יותר חלשים מהיום.
נו, באמת. ואת זה כותב חבר צוות האסטרטגיה שעמד מאחורי ההסכם ה"גאוני",
ש"היה ברור" לחותמיו (לפחות מצד אחד) שיופר ברגע האחרון....
אם זה "היה ברור" לו, למה הוא חתם איתו?!
רק גרם לעצמו (ולכלל הציבור) נזק בחתימה הזו.
כדי לא להביך אותך (לא, אני לא מודאג. אתה תמיד מתחמק, ובכל זאת),
לא אביא כאן קישורים לדברים שכתבת באותה תקופה,
שכל מי שקורא אותם מבין שהייתם משוכנעים בהפך המוחלט ממה שכתבת כאן.
כשאתה חגגת כאן על ה"תרגיל" ה"גאוני",
אני כתבתי שההסכם הזה כתוב על קרח ולא מחזיק מים (במילים האלה בדיוק).
הכל שמור בהיסטוריה של הפורום.
עוד כתבתי אז כבר שההסכם נחתם:
"ההסכם הזה לא שווה את הנייר עליו הוא חתום.
אני ממליץ למי שיכול לעשות זאת להניח את ידו על המקור.
אח"כ הוא יוכל לומר שהוא מחזיק בו.
זה כנראה המקסימום שאפשר יהיה לעשות עם ההסכם הזה..."
אבל כבר ראינו בעבר שלאנשי עוצמה יש מומחיות מיוחדת בסילוף ההיסטוריה
(וגם לזה לא אביא קישורים כאן אם לא תאלץ אותי לעשות זאת).
בס"ד
מרגע שסמוטריץ' הלך עם בנט (יום שלישי בבוקר, אם אני עדיין זוכר היטב את סדר הימים, כאשר סגירת הרשימות הייתה ביום רביעי), אז התחילה ההבנה שכנראה הרב פרץ לא יעמוד בלחצים. אני לא אכחיש, באמת שניסינו לסמוך על הרב פרץ ולקוות שהוא יעמוד במילה שלו, אבל עמוק בפנים די היה ברור לנו שזה לא ממש יקרה. זה לא קשור לצוות האסטרטגיה, ואפילו באותם יומיים הייתה עבר עבודה משותפת על קמפיין וידאו, אלא זה קשור לתחושות שבסוף הוכיחו את עצמם. אז אולי המילה 'ברור' הייתה יותר נכונה להיות בהסכלות לאחור, אבל אז זה בעיקר לווה בתחושות בטן קשות מאוד עד השניה האחרונה.
הראיה לכך היא שאיתמר הביא איתו באותו היום לכנסת עוד מסמכים רזרווים, מלבד הרשימות שהיו אצל הרב פרץ ובהם גם השמות של אנשי עוצמה יהודית, למקרה שבו הרב פרץ יקח את זה איתו ולא יתן להם להגיש רשימה בעצמם במידה והוא יחליט ללכת עם בנט וסמוטריץ, כפי שאכן קרה.
אני אומר זאת מידיעה ולא מסברה.
אם היה ברור להם, לא היו מכניסים להסכם שני תרחישים (מה שאגב בן גביר והרב רפי לא עשו).
אזכיר שמה ש'גמר' את הרב רפי היה העריקה של סילמן.
זה מה שאמר בן גביר לאחר שבצלאל חתם עם בנט:
בן גביר: "סומך על הרב רפי פרץ שלא יפר את ההסכם״ - סרוגים
כן, היה "ברור לו" מה שהוא טוען שהוא "לא מעלה בדעתו"...
אמת אף פעם לא היתה הצד החזק שלו.
השאלה היא מה הוא חשב מלכתחילה...
ובכל מקרה, לבצלאל זה ממש לא היה "ברור", ולכן הכניס בהסכם עם בנט שני תרחישים
[בניגוד לאיתמר שהכניס בהסכם עם הרב רפי תרחיש אחד בלבד
שגם לו לא היה סיכוי גבוה במיוחד (בו בצלאל מצטרף),
ולא העלה בדעתו תרחיש בו בצלאל לא מצטרף -
תרחיש שבאמת היה ברור לחלוטין מרגע שנחתם ההסכם].
לכן האיום שלך לא נשמע יותר מדי...
הוא אכן לא אמר אמת "בשביל השלום",
כמו שאתה עצמך הודית כבר שלא כתבת כאן אמת לאותה מטרה.
כעת אתה גם הסברת היטב ששוב לא אמר אמת וגם הצדקת זאת.
אני מבין למה שיקר ולא מצדיק זאת.
אני מבין גם למה אתה שיקרת וגם את זה לא מצדיק.
אגב - לי היתה הזדמנות להוציא אותו לא דובר אמת?
אתה לא מתבייש לכתוב זאת אחרי שניסית להציג אותי כאן כשקרן,
כשאתה זה ששיקר? (להביא קישורים?).
אולי תספר גם למה חיכו כמעט עד חצות בסבב ב'?
או שאולי מוטב לך לא להיכנס לזה?
אז אם האמת מעניינת אותך, לא היה ברור להם שום דבר.
הם השאירו אופציות פתוחות בשתי ההזדמנויות:
בסבב ב' חיכו עד ש**איתמר** יגיש רשימה כדי לתת לו אופציה לקחת מקום ראלי.
בסבב ג' חיכו עד ש**הרב רפי** יגיש רשימה כדי לתת לו אופציה לקחת מקום ראלי.
בן גביר הוציא ספינים בלי סוף ולא יצר לעצמו אופציות אלא רק סגר אותן.
לא, לא רק בהסכם הזה, אלא לכל אורך הדרך.
איך כל צד התנהל מול האופציה שהשאירו לו?
בסבב ב' בן גביר העדיף לרוץ לבד ולזרוק לפח רבבות קולות (אם היה לוקח - היה ח"כ).
בסבב ג' הרב רפי העדיף להצטרף תחת לחץ אדיר (של רה"מ, של הרב דרוקמן, של פרישת סילמן ועוד).
אני מבין שגם הפעם, @מרדכי, התחמקת מהדיון בנושא...
התירוצים משתנים. ההתנהלות זהה.

שחברי הפורום סומכים עליך כמקור נאמן שעובד אצל מפלגה ויודע מה קורה מאחורי הקלעים שלה...
ספר לי עוד על האתיקה המקצועית שלך.
ראיון עם מיכאל בן ארי בו הוא אומר:
לו ידענו ארבע שעות קודם סגירת הרשימות שהולכים לזרוק אותנו, היו לנו חיבורים אחרים.
התבוסה של 'עוצמה יהודית' | "תיכננו להודיע על פרישה והרב ליאור אסר עלינו" - קול ברמה
דקה 4:30. עכשיו תחליטו מה היה ברור להם ומה לא.
יכלו לחתום מאחורי הגב שלו.
ואם כבר החלטת להגיב -
אתה ממילא מתחמק מכל דיון מעמיק בנושא כבר יותר משנה. - אקטואליה וחדשות
אבל זה נורא "אתי" להציג חבר בפורום כשקרן תוך ניצול העובדה - אקטואליה וחדשות
הרי יש אותיות שחוזרות במפלגות שונות בצירופים שונים כמו 'מחל' ו'ל', ו'כף' ו'כי'.
בתרחיש אופטימי, הוא יצליח להגדיל את המפלגה [נניח, 10-14 מנדטים].
ייתכן שתהיה לו גם אפשרות להכריע בין נתניהו למועמד אחר, ואני מקווה שאם תהיה כזו, הוא ישתמש בה בתבונה, ולא יגרום חלילה נזק.
הכרזה על התמודדות לרשות ממשלה עלולה לגרום נזקים [למשל, ליכולת לשתף פעולה עם נתניהו, יכולה לגרום לקמפיין נגדי שיבריח מצביעים], והיא חסרת סיכוי.
והתפרסם אתמול סקר חדש, שבו ימינה עוקפת את יש עתיד והופכת למפלגה השנייה בגודלה, דה ז'ה וו לשלהי 2014.
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.
גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.
גם אצל הכנענים היה איוב.
אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.
לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.
… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.
דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.
מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.
אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.
אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.
העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.
לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.
בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש
… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?
לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.
יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.
הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.
יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה
ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.
שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו. וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".
לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.
כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".
(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)
ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.
חסר משמעות באופן מוחלט.
מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.
דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.
שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:
https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773
@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו
הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:
(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)
(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.
(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.
בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.
בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.
בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים. איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?
מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?
אני לצערי לא מכיר.
במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות