מפגש מורכב עם הלהט"ב
מפגש מורכב עם הלהט"בצילום: גילי יערי, פלאש 90

לאחר שוך הסערה המגזרית, השתלמות של מכון באר אמונה בנושא "נערים/ות הנמשכים לבני מינם" יוצאת השבוע לדרך ותיפתח ביום רביעי.

כזכור, בערוץ 7 נחשף כי בעקבות פניית רבנים, מנהל החמ"ד הסיר את חסותו מההשתלמות. בעקבות הפרסום פרס משרד החינוך את חסותו על ההשתלמות אולם חסות החמ"ד לא שבה.

"ריבונו של עולם, הלב הולם והידיים רועדות. אחרי חודשים של הכנה והקשבה והעמקה - ההשתלמות יוצאת לדרך", כתב היום (ראשון) הרב אבישי מזרחי, ממובילי התכנית, בחשבון הפייסבוק שלו.

"השבוע ביום רביעי יעלו לירושלים מחנכים ומחנכות, יועצים ורכזי נוער ללמוד נושא רגיש כל כך, טעון ונפיץ ומטלטל", כתב. "הם יבקשו להעמיק חקר, להיות לב שומע לנערים רבים המשוועים ליד מושטת, לחיבוק ואהבה, למגדלור בערפל הסמיך".

"אנא ידיד נפשנו, אב הרחמן - עזור נא לנו להיות ראויים לשליחות הגדולה הזו, היה לנו לפה, תן בלבנו לעשות רצונך כרצונך, להתהלך בתום ואהבה ואמונה גדולה בתוך עולם עלום ומסוכסך, עטוף במסכים וקליפות", הוסיף.

"הענק לנו מאוצרותיך, ממילותיך, מאורותיך החבויים. עזור נא לנו להיות רגישים ומרגישים, מדוייקים ונכונים, מלאי עוז וענווה", ציין.

"הסילבוס בנוי, המרצים משובצים, התכנים נבחרו בקפידה. סיפורים אישיים מטלטלים, מטפלים, הוגים, חוקרים, רבנים ומחנכים. כל אלה ישרטטו תמונת מציאות רחבה ועמוקה ויעניקו כלים משמעותיים למחנכים המשוועים לכל הסעד הזה. למען שמך באהבה, למען תורתך, למען קדושתך, למען רחמנותך, למען ניצחך ולמען סודך. היה נא מצליח דרכנו", כך הרב מזרחי.

כפי שפורסם, לפני כשלושה חודשים, בעקבות פניית הרב דרור אריה ורבנים נוספים לראש החמ"ד, שוש נגר, החליטו בחמ"ד להסיר את הלוגו שלהם מהפרסום אודות התכנית.

"בעקבות הפניות אליי מרבנים ליברלים ושמרנים כאחד, פניתי לשוש נגר עם המידע והיא החליטה להסיר את הלוגו מעל המודעה", אמר הרב אריה לערוץ 7.

הוא הוסיף, "אני משבח את החמ"ד שבחר לא לשתף פעולה עם תכנית שמי שמוביל אותה השתתף בכנס קווירים בבר אילן המעודד סטיות נוראיות (יש לציין כי הרב מזרחי לא השתתף כדובר בכנס אלא כצופה בלבד, י"ג), ואף לא מסתיר את דעתו המיואשת מתיקון בעלי נטיות הפוכות".

הסרת חסות החמ"ד עוררה סערה מגזרית. כ-400 בני נוער מהציונות הדתית חתמו על עצומה הקוראת לחזק את החמ"ד על הסרת החסות.

לאחר מכן פרסם הרב אבישי מזרחי מאמר דעה בערוץ 7 במסגרתו ענה ל-400 הנערים שהביעו תמיכה בהסרת חסות החמ"ד. עוד טרם פרסום העצומה פרסם מאמר דעה במסגרתו הסביר מדוע יזם את השתלמות הלהט"ב.

גם עצומת בני נוער התומכים בהשתלמות ומתנגדים לעצומת בני הנוער הראשונה התפרסמה, לצד מאמרי דעה ופוסטים וטורים רבים שהתפרסמו בנושא.