שרשור חדש
בפרשה הקודמת,ואתחנן...אנו_נימי (G+)

פרשו המפרשים בהתחלה כי משה בקש מהקב"ה שיתן לו במתנת חינם את הכניסה לארץ. ואתחנן מלשון חינם(אולי משה היה תמני??)

אבל קשה לי מאוד דבר אחד,אך לפני כן אסביר או אוודא דבר מסויים.

ברור שמשה לא רצה להכנס לארץ כדי להנות ולשבת רגל על רגל. מטרתו הייתה להכנס לארץ ולהמשיך לקיים את המצוות ה' בארץ ובנוסף גם את המצוות התלויות בה. מטרתו היא כמובן להמשיך לעשות נחת רוח לה' בקיום המצוות ורעיית עמ"י.

 

אם כן,למה משה מבקש זאת מה' ב"חינם"? הרי גם אם יוותר על מעט משכרו ,בכל מקרה הוא יקיים עוד מלא מצוות נוספות ואחרות בארץ,שבה כל שכר מצוות גדול פי כמה מאשר בחו"ל!

חוץ מזה, למה אכפת לצדיק משכרו? הרי אם כל מטרתו לעבוד את אלוקיו ולעשות לו נחת רוח-גם אם יגרעו משכרו,מה אכפת לו?

למה רוב האנשים לא יודעים שצריך לחתום בברכת אהבה ביחד עם החזןמורני
או אחריו כדי שלא תהיה אמן של הפסק לפני קריאת שמע? כל הפוסקים אומרים שזה בעייתיי
לא כל הפוסקים. ויש דעות שצריך לחתום 3 תיבות לפני כדי לענותהדוכס מירוסלב

אמן

לא כל הפוסקים אומרים שזה הפסקמורני
אבל כל הפוסקים אומרים שזה בעייתי וצריך לעשות ככה. איפה יש דעות? לכאן?
לא כל הפוסקים אומרים שזה בעייתי.הדוכס מירוסלב


אז רובם הגדול מאוד.מורני
חייב לציין שהניסוחים האלה נשמעים כמו נטיה טרולית... הדוכס מירוסלב


זה בסדר...מורני
אני פשוט היסטרית קצת.... גם מכל הענין וזה
מה אכפת לך מה אנשים עושים? יש בזה מנהגים...הדוכס מירוסלב


בדבר הזה, מנהגים?!מורני
נשמע תמוה...
כן, מנהגים בהכרעת דינים.הדוכס מירוסלב


לא צריךסתם 1...
רמב"ם פרק ט , תפילה הלכה א
ופרק ח, רק מי שלא מתפלל עם החזן עונה. (מי שלא יודע להתפלל לבד)
מזה..? אני לא תמניהמורני
לא הבנתיסתם 1...
פניני הלכהסתם 1...
יותר טוב מרמבם?

"למנהג רוב הספרדים אין עונים אמן אחר ברכות החזן, כדי שלא להפסיק באמצע ברכות קריאת שמע, וטוב שיסיימו את הברכה עם החזן או מעט אחריו,
וכך לכל הדעות לא יצטרכו לענות אמן.

אחר ברכת 'השכיבנו' יש עונים אמן (ילקו"י ח"ג רלו, ו), ויש שאינם עונים (בא"ח פקודי ה).

ולמנהג אשכנזים עונים אמן אחר ברכות החזן, ואין זה נחשב הפסק.
אמנם אחר ברכת "אהבת עולם", כדי שלא להפסיק בין הברכה לקריאת שמע, גם האשכנזים משתדלים שלא לענות אמן, ועושים זאת על ידי שמסיימים את הברכה יחד עם החזן או אחריו "
נו אז למה אתה אומר לא צריך?? מה שהבאת זה מה שאמרתימורני
'משתדלים'סתם 1...
משתדלים כי זה הפסק לפי הרבה מהפוסקיםמורני
בספרי הלכה הרבה פעמים משתמשים בלשון כמו 'משתדלים' או 'טוב שיסיימו' כמו שכתוב לעיל ועדיין זה אומר שאדם צריך לעשות ולנהוג כך
אולי ואולי לאסתם 1...
אחד השיעורים הגדולים בלימוד הוא להיות רגיש למילים שקוראים.

שום פוסק לא יכתוב ישתדל או טוב לעשות. כשיש בעיה רצינית במעשה.

אז כמו שאמרו לפני ( @פלוני מפונפן) תלוי מנהג ולא חיוב לכאן ולכאן. וכבר הבאתי את הרמב"ם לעיל שאמר את אותו עיקרון בתמצות נפלא כדרכו.
יכול להיות שהוא השתמש בלשון הזאתמורני
בגלל שהוא כתב למעלה טוב שיסיימו.
ותתפלא לשמוע שבהרבה דברים שהם רציניים ישנם פוסקים שכותבים 'ראוי לעשות'
מחילה, אלה קצת פלפולי סרק... ברור שאין בעיה מצד הדין וישהדוכס מירוסלב

שנהגו, בהכרעת הדין, ככה בלי שום פקפוק.

והבא לשנות מהמנהג, ידו על התחתונה

לפי השו'ע בכלל לא עונים אמןאניוהוא
יש שנהגו- שמסיימים בשקט ולא בקול כדי שלא יענו אמן.
ויש שנהגו - לסיים בקול ולענות אמן.


מה שציינת זה דעת המשנ'ב. ואכן זה לא מאד מפורסם.
כי הערוך השלחן והרמ"א פסקו אחרת.ארץ השוקולד
ערוך השלחן (אורח חיים סימן נט סעיף יד, אורח חיים):
"וזה שכתב הבית יוסף שלא לענות אמן אחר "הבוחר בעמו ישראל באהבה", מטעם הפסק בין הברכה לקריאת שמע - אין אנו סוברים כן משום דהברכות לא קאי על קריאת שמע, כמו שכתבתי בשם הרשב"א. וזהו שציין הרמ"א לעיין בסימן סא, דשם מבואר שעונין אמן וכן המנהג ודו"ק."

רמ"א (אורח חיים סימן סא סעיף ג):
"ויש שכתבו דכל הקורא קריאת שמע ביחיד יאמר אל מלך נאמן, כי ג תיבות אלו משלימין המניין של רמ"ח והוא במקום אמן שיש לענות אחר ברוך הבוחר בעמו ישראל באהבה וכן נוהגין. ונראה לי מכל מקום כשקורא עם הצבור לא יאמר אל מלך נאמן רק יאמר אמן אחר השליח ציבור כשמסיים הברכה וכן נוהגין ונכון הוא"
ראיתי חזן שסיים את הברכה בשקטצריך עיון
זכור לי שבשו"ע הרב כתוב לסיים בשקט כיד שלא יצטרכו לענותמושיקו

במקומות שאסור להפסיק

 

בקריאת שמע שחרית וערבית

ובשמונה עשרה בשחרית

וכדו'

צריך עיון
אני מקפיד על זה רק ב'גאל ישראל'
דווקא כמדומני שבגאל ישראל השו'ע הרב כתב להגיד בקול...אניוהוא
אני לא הולך לפי שו"ע הרב, זה מה שלימדו אותי בלי קשרצריך עיון
סתם הערתיאניוהוא
כי זה מעניין
המשנ'ב והשו'ע הרב הפוכים לגמרי בסוגיא הזו
מה הכוונה מקומות שאסור להפסיק? לפי מנהג חב"ד?הדוכס מירוסלב


לפי רוב המנהגיםמושיקו

לא זוכר כרגע את כולם

 

אבל בין גאולה  לתפילה ובין ברכות קריאת שמע לקריאת  שמע לא מפסיקים 

בניחוש, אני חושב שזה רק לפי מי שהולך אחרי הספרדיםהדוכס מירוסלב

בין גאולה לתפילה אף אחד לא מפסיק (חוץ מבערבית)

ספרדים לא עונים אמן על זה....עברי אנכיאחרונה


מים אחרונים חובה?יצחק נגסו
תלוי מה נהגו בבית.גמני
חובה לחלוטין.אנו_נימי (G+)


בעלי התוספות אמרו שמשום שאין מלח סדומיתארץ השוקולד
אז אין חובה.

לא אתייחס כל כך לפסיקה על פי הסוד, כי אני פחות מכיר שם, אבל מהמעט שאני מכיר הם יותר חייבו מים אחרונים עדיין.
לא מדויקעברי אנכיאחרונה

התוספות בברכות כתבו שמי שנוהג לשטוף ידים אחרי האוכל חייב מבים אחרונים.

חוצמזה שמרן פוסק שחובה.

 

אפשר לעיין בפניני הלכה שראיתי שהוא מביא גם את הדעה המיקילה, אבל ילקו"י אומר שחייב. נקודה.

שולחן ערוך קפ"אטבעות בצל
סעיף א; מים אחרונים חובה

סעיף י; יש שאין נוהגים ליטול מים אחרונים..
נוהגים לא מחייב כלוםסתם 1...
אם השו"ע הביא זאת משמע שישdvirm1

הרי הוא לא אמר - יש נוהגים ומנהגם רע.

הוא אמר שיש נוהגים.

מה שאומר - הם חובה, אך יש נוהגים שלא, רק זו לא דעתי, לכן אני אומר "יש נוהגים"

כשאני אומר לך: אסור לחצות את מעבר החציה באדום אבל יש הנוהגיםסתם 1...
זאת אומרת שאמרתי את דעתי בחלק הראשון ותיארתי מציאות בחלק השני.

זה מה שמרן אומר לנו כן
לאטבעות בצל
כי כתוב יש שלא נהגו וגם הם במקרה מסוים (לא זוכר כרגע בעל פה) שכן יטלו,
אני מבין מזה שכשלא המקרה המסוים זה בסדר אם לא נהגו
מחלוקתברגוע

ספרדים וחסידים יותר מקפידים בזה (בגלל סיבות מהקבלה).

אם הידיים מלוכלכות לדעת כולם צריך מים אחרונים.

כמדומני שאם הידיים מלוכלכות זה משום נטילת ידיים לדבר שבקדושההדוכס מירוסלב

כלומר טעם אחר וכבר צריך נטילה ממש.

אלא אם התכוונת ללכלוך כמו שאריות אוכל

התכוונתי לשאריות אוכלברגוע


אני לא חושב שיש חובה בנטילת ידיים אחרי שאריות אוכלהדוכס מירוסלב


יש חובה לנקות את הידייםברגוע

המ"ב כותב שאין חובה של מים אחרונים אא"כ הידיים מלוכלכות

משום מלח סדומית? או משום נקיות של הידיים?הדוכס מירוסלב

מה המניעה לברך בידיים מלאות אוכל?

זה לא מים אמצעיים להפריד בין בשר וחלב וכדומה

משום נקיות הידיים שלא יהיו מזוהמותברגוע


אוכל זאת לא זוהמה. שניה לפני זה היה אוכל. ככה המשנ"ב כותב?הדוכס מירוסלב


כןברגוע

"מים אחרונים וכו' הטעם משום שהידים מזוהמות הן מן האכילה ופסולות לברכה וסמכו חז"ל אקרא דוהתקדשתם והייתם קדושים והתקדשתם אלו מים ראשונים (שיקדשו ידיהם קודם האכילה לטהרם מטומאה כמו שנתבאר לעיל בסימן קנ"ח) והייתם קדושים אלו מים אחרונים"

הוא מדמה אכילה לפסולות?הדוכס מירוסלב

אגב זה לא מופיע בבית יוסף ובמגן אברהם/ט"ז עד כמה שאני זוכר.

אם באמת היו פסולות אין שאלה...

השאלה אם המשנ"ב כותב על אכילה דומיא דפסולות. נראה לי שכן.

 

לא יצוייר שאדם שנגע בלחם צריך ליטול ידיים אחרי זה שוב ללחם.

השוע ערוך בעצמו כותבברגוע

"יש שאין נוהגים ליטול מים אחרונים ואפילו לנוהגים כן אדם שהוא אסטניס ורגיל ליטול ידיו אחר הסעודה לדידיה הוו ידים מזוהמות וצריך ליטול ידיו קודם ברכת המזון"

 

זה מה שכתבתי בהתחלה- מי שידיו מלוכלכות לדעת כולם חייב במים אחרונים.

 

והמ"ב פוסק ככה במה שציטטתי- שהסיבה של מים אחרונים היא משום זוהמת הידיים (או משום מלח סדומית אבל זה לא מצוי בימינו)

התשובה בצידה. מי שהוא איסטניס זה בשבילו פסולת...הדוכס מירוסלב

כתוב לך במפורש שזה רק באיסטניס איך אתה אומר שזה לכל הדעות?

"איסטניס ורגיל ליטול ידיו"ברגוע

מי שידיו מלוכלכות וזה מפריע לו- חייב ליטול ידיים.

היום זה רובנו.

אולי, אבל זה לא הדין עצמוהדוכס מירוסלב

זה שרובנו איסטניסים לא אומר שאוכל הוא פסולת.

אגב אני חולק על הקביעה שרובנו איסטניסים לעניין הזה (ולעוד עניינים דוחים מאוד )

אין מה להוותכח פהברגוע

אני בסה"כ אומר שמי שבכ"מ מתכוון לשתוף את הידיים אחרי האוכל הוא חייב לעשות את זה לפני ברכת המזון

למרות שמנהגני אחרת, אני לא מסכים איתך לשיטת המקילים בענייןהדוכס מירוסלב

זה לא כל-כך ודאי לפי מה שהבאת.

אמנם אין לי מושג אם יש מישהו שנוהג ככה היום בפועל...

הרב מלמד פוסק ככה להלכה בפניני הלכהברגוע


לא הבנתי את הראיההדוכס מירוסלב

אם הוא פוסק שחייב זה לא אומר שכולם נוהגים כמותו, לא?

אני כתבתי שאני בספק אם מישהו נוהג שלא ליטול ידיים למים אחרונים והבאת לי ראיה מפוסק אחד שפוסק שחייב? הרי הרוב פוסקים שחייב!

זה עדיין לא אומר שאין מישהו שמקל בעניין.

למרות שקשה לי להאמין שיש, אבל נראה שיש על מה לסמוך

אהה לא הבנתי מה רצית..ברגוע


כן..לפחות לפי רוב הדעות..Solomon
ואחרי מים אחרונים גם אסור דבר..עד אחרי ברכת המזון..
לפי הגה לא צריך מים אחרונים..
שבת נחמו, ז' דנחמתא, ט"ו באבגמני
עבר עריכה על ידי גמני בתאריך ט"ו באב תשע"ז 03:37

מתוך "תפארת שלמה על התורה" לרבי שלמה הכהן רבינוביץ' אדמו"ר הראשון של חסידות ראדומסק

 

דבר תורה לפרשת ואתחנן.קופקליפטוס

20170804144147.docx

אשמח לקבל תגובות הערות וכדו'...

שבת שלום ומבורך!

תודה ברוך תהיה שבת שלום!נפש חיה.אחרונה
כמה שעות צריך לשמור בין בשר לחלב?בנימין גורלין.
מוקד הלכהפה לקצת
0557081737
אפשר בסמס

מחלוקתאניוהוא
שו'ע - שש שעות
רמ'א כתב להחמיר לחכות שעה (ולא לעשות כמו תו'ףס' שכתבו שמותר מיד אחרי הסעודה)
מנהג יוצא גרמניה - שלוש שעות ע''פ דברי רש'י ופר'ח
ש'ך ומהרש'ל- וכך נהגו רוב האשכנזים - שש שעות

לגבי האומרים שש שעות
יש מחלוקת האם הכוונה ל6 שלמות, לרוב שעה שישית 5וחצי וקצת או מתחילת שישית - כלומר אחרי 5 שעות
וכל אחד יעשה המנהג אבותיו
^^נער גבעות מצוי

אוסיף, שהרב מלמד כותב שראוי בזמנינו שיש שעות מדוייקות לשמור בדיוק 6 שעות, ולא רוב 5..

גם הרב מרדכי אליהו קבע במליצה ופסק "חמש שעות ושישים דקות" אלעד


בנימין גורליין
הקטע שהרב אליהו היה תורני עם חזות חרדית והוא היה רב גם של קומץ התורניים וגם של הלייטים, אז הוא היה צריך לומר את זה ללייטים שהם עשו אותו (בחסות הממלכתיות כמובן...) רב שלהם
אתה דורש את ההטלה שלך בכח?אריק מהדרום


היית יכול להגיד יותר מזהבנימין גורליין
עבר עריכה על ידי בנימין גורליין בתאריך י"א באב תשע"ז 00:14
ואולי תפסיק עם הציניות ותתחיל לכתוב יותר ממשפט אחד ולא רק שאתה צריך.
כנראה שעל דבריך נאמרארץ השוקולד
"כי מכבדי אכבד... "

אם תכתוב בכבוד על אנשים ומגזרים השונים ממך, אנשים יכבדו את כתיבתך.
בית המקדש יבנה רק אם כולם יהיו חרדליםבנימין גורליין
לא חרדים ולא דת"לים.
רק עכשיו יצאנו מט' באב די לשנאת חינם
סתירה מתוכו לכותרתו...ארץ השוקולד
לא נראה לי שהדברים ראויים להתייחסות רצינית.

אבל באופן אירוני אציין שהחרד"לים הכי מפחדים להשתתף בבניין המקדש, אז כנראה שכך הוא לא יבנה מהר
אולי בגלל שרוב הרבנים אוסרים לעלות לעומת קומץ זעיר.בנימין גורליין
ואני לא מתכוון לחרדים עם תפיסה ציונית אלא לדתיים לאומיים- תורנים
לא אכנס לנצלו"שארץ השוקולד
מוזמן באישי אם בא לך
למה? מעניין..מבקש אמונה

מה מיוחד בזמננו?

שיש לנו שעון מדוייקברגוע


אההמבקש אמונה

על זה לא חשבתי חח

ע''פ הפרי מגדים פוסקים ארבע שעותנפתלי הדג
וזה מנהג חלק מיהודי הונגריה
תודה, לא הכרתיארץ השוקולד
כמדומני שאתה מתכוון לפרי חדשאניוהואאחרונה
אם אני לא טועה הפמ'ג כותב שש.
6 שעותמושיקו

או לכל הפחות חמש וחצי.

 

 

אז למה הרבה מהמזרוחניקייס שומרים רק שלוש?בנימין גורלין.
כי זה מנהג אשכנז...ארץ השוקולד
מה כולם יוצאי גרמניה?בנימין גורלין.
יתכן וגם יש עוד ארצות אשכנז שלא הלכו בעקבות פוסקי ספרד הראשוארץ השוקולד
ארחיב קצת יותר על מהות המנהג לחכות:
הגמרא מביאה את העניין לחכות כמנהגו של מר עוקבא המקל יותר מאביו, אבל נראה שלא כל האמוראים הלכו אפילו כמר עוקבא.
שערי דורא מביא בשם רבינו תם, שזה חומרא של מר עוקבא ולכן זה מידת חסידות.
מנהגו של מר עוקבא היה לחכות לסעודה הבאה.
נחלקו הראשונים האם זה לחכות עד הסעודה הבאה, או שפשוט לסיים את הסעודה הזו ולנקות את הפה והידיים (בעלי התוספות).
הרמב"ם פסק לחכות שש, אבל עוד פוסקים (אשכנזים) כתבו לחכות לשעה הבאה או עוד שעה (אם אינני טועה, מדובר במהרי"ל ועוד). לכן, הרמ"א פוסק לחכות שעה ויש נוהגים להחמיר שש. רבינו ירוחם באיסור והיתר שלו (אינני זוכר כעת הפניה מדויקת, אבל מופיע ב"ואכלת ושבעת" של הרב קנוהל מקור מדויק. בדרך אגב, אציין שהספר של הרב קנוהל מומלץ בחום, כתוב בצורה מעולה והוא מציג את דרך פסיקתו והוא חינם בפליי סטור) פוסק לחכות שלוש שעות ומביא זאת בשם רש"י (שלא היה גרמני).
יש מאחרוני אשכנז שהחמירו ופסקו שש, אבל לא כולם ויש עדיין מנהג נרחב אצל הרבה מהאשכנזים של שלוש שעות ואצל ההולנדים שעה.

יצויין ביחס לחומרת האיסור, שמדאורייתא נאסר רק אם בשר בחלב בושלו יחד. ממילא לאכול באותו ארוחה אחד אחרי השני זה כבר דרבנן ולחכות הלאה משם זה עוד גדר. (עם זאת, הט"ז סובר שאין אומרים "תרי דרבנן" [שאם יש שתי גזרות אחד על גבי השני, אז מתירים] בבשר בחלב) אבל בוא נזכור את הפרורציות והלוואי שנחמיר ככה בדיני ממונות לדוגמא.
בנ.ב אעיר שאתמול קיבלתי את הדף קשר של וורט מהירושלמי של הרב אברהם בלס, והוא הביא שם את דעת הירושלמי שחטאי בית שני היו חמורים יותר, כי הם אהבו את הממון והיו שונאין אלו לאלו. לכן, נראה לי שכדאי לנסות להשתפר בתחומים הללו ושנזכה
*בכותרת המילה האחרונה הייתה אמורה להיות "הראשונים"ארץ השוקולד
דברי הירושלמי הם בהשוואה בין בית ראשון לבית שניארץ השוקולד
ויהי רצון שנזכה לבית שלישי במהרה
כמה ארצות?בנימין גורלין.
אני מכיר פולנים שמחכים שלוש לדוגמאארץ השוקולד
די סביר שצרפת, ליטא וכד' גם נחשבים כאשכנזים.
הרבה אשכנזים שנקראים "אשכנזים" פשוטארץ השוקולד
טוב אם אתה חושב כךבנימין גורלין.
שמח ששכנעתיארץ השוקולד
אתה שואל באמת?גושניק מצוי

או שאתה סתם מנסה לקנטר או להגיע לאיזשהי נקודה מסוימת ולפתוח באיזשהו ויכוח קטנוני?

תהיה חכם ותשתייך לאופטימייםבנימין גורלין.
אני מקווה שכולם שמו לב לשני הכינויים המשמשים בערבוביהסתם 1...
לא שמתי לב, תודה על ההפניהארץ השוקולד
בנימין???
At least 24 hoursI favor nuggets


עשה לך רב- גם הנות? איך עושים את זה?לב סדוק


בגלל העובדה שכולנו בני אדם ורבו המקרים הרעים, עדיף שזה יעשההדוכס מירוסלב

או ע"י שהיא תיצור קשר אישי עם אשתו הרבנית הצדקת.

או שתשלח שליחים דוגמת אבא, אח, בעל.

 

או שתדאג שבעלה יהיה רב ואז היא תזכה לקיים עשה לך רב הכי קרוב שאפשר

תודה!לב סדוק

מה זה אומר בעצם עשה לך רב?

ללכת לפי מה שהוא אומר?

כי אם ככה זה יכול להיות פשוט בסמס?

 

לא רק, זה להיות מודרך ע"י דעת תורההדוכס מירוסלב

סמס זה לא נראה לי קשר של עשה לך רב...

לכן אמרתי שעדיף ליצור קשר עם הרבנית כדי לקבל את דעת הרב כי סמסים עם הרב בקשר קרוב זה לא הכי טוב.

 

לגבי שיטת פסיקה וכל זה צריך ללכת אחרי המסורת מבית אבא, אז לא יודע אם אפשר לבחור רב בשלוף (גם לפי שיטת הרב עובדיה בוחרים את הרב שהוא מרן רק)

אז אם הבנתי נכון-לב סדוק

עשה לך רב זה הרבה יותר מפסיקת הלכה, זה הכוונה לפי התורה שכדאי שתתבסס על הכרות עם השואל.

ההכוונה הזו יכולה לבוא לידי ביטוי בחתונה, עבודה וכו.

אצל בנות מכיוון שלא כדאי שתהיה הכרות עם הרב, כדאי לעשות את זה דרך אדם שלישי- הרבנית, אח, בעל, אבא וכו.

הבנתי נכון את מה שאתה אומר?

תודה(:

כן, הבנת נכון. רק אדייק שהרבנית היא לא ממש צד שלישי כי בד"כהדוכס מירוסלב

היא אישה חשובה ויודעת תורה ובנקודות שמסובך היא שואלת את הרב.

לא לשכוח שאשת חבר - חבר, היא מקבלת כבוד כמו של בעלה (הלכתית).

רק הוספתי לשבח את הרבניות שחוץ מזה שהן חכמות גם מוסרות נפש על הלימוד תורה של בעליהן...

 

אוסיף ואעיר עוד דיוק שבדברים כמו עבודה וכל זה, כל עוד שזה לא נוגע להלכה, לא בטוח שיש חיוב בעשה לך רב. זה פשוט אדם חכם עם עצות טובות. אני אישית בעד, אבל זה לא מחייב כמו בשאר העניינים.

יותר התכוונתי לדוג' בדברים שמעבר להלכות שצריך לקיים ומנהגים וכדומה, שאלות על מקומות עבודה מבחינת צניעות, או עבודת השם ועבודת המידות וכאלה, הרב מדריך.

בשאר הדברים זה יכול להיות גם טוב, אבל זה לא מחייב.

 

בקיצור, הבנת נכון

וואי, תודה רבה!לב סדוק


בשמחההדוכס מירוסלב

מקווה שהובן היטב ושתהיה עצה טובה

מה הקשרחותם-צורי
חסר תלמידות לרבנים
וחסר מקרים של נפילות??הדוכס מירוסלב

מה הראיה אני לא מבין.

אצלנו בישיבה, ובכלל מרבנים אחרים שלי, שמעתי הרבה: "רב שמקבל נשים או שהוא רשע גדול או שהוא צדיק גדול".

זה שאנשים עושים את זה לא אומר שזה בסדר ולא שהם צדיקים. וכמה בדורנו כבר דמיין עלייהו כקאקיי חיוורי?

קצת מוגזם להוציא כלל גורףחותם-צורי
שבת תלמד מאשת הרב...
קודם כל אתה נכנס לדיון הלכתי לגמרי של קירוב דעות שמירתהדוכס מירוסלבאחרונה

עיניים וכו'. זה שהוא רב לא אומר שמותר לו אלא אם הוא פוסק או דיין וגם זה בעניינים מסויימים.

דבר שני, גם אם תלך אליבא דהשיטות המקילות בראשונים בדיון הזה, עדיף ללכת על בטוח בדור שלנו.

דבר שלישי, לא אני אמרתי את המשפט הזה, ושמעתי אותו מהמון רבנים.

 

רבנים במדרשות וכו' עוד המצב בסדר (לא יודע מה דעתי בנידון), כי אפשרי להמנע מקשר אישי.

אבל פה מדובר ב"עשה לך רב" שזה ודאי קשר אישי ובו יש פי אלף בעיה ואף אחד לא יגיד לך ללכת אחרי הדעות המקלות במקרה כזה.

*בנותלב סדוק


לימוד תורה יומי 5 דקות לזיכוי הרביםoriaziza

 

אני נחשפתי למשהו מדהים- כל יום לימוד יומי של 5 דקות של גמרא ומשנה, כלי מדהים ללימוד התורה הקדושה!


"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"


לכל המעוניין- זה פשוט מדהים, מומלץ מאוד.

כל מי שרוצה ויש לו שאלה, מוזמן לפנות אליי במספר:0527355376 בשמחה רבה והכל לזיכוי הרבים

למה הרבה מאודד מהאשכנזים לא יודעים שצריך לעמוד בקדיש?מורני
כל הפוסקים אומרים שזה בעייתיי
בעקבות הצום..הפואנטה
אם בתשעה באב מתענים כמו בכיפור, למה לא שובתים? ולמה בתשעה באב כן מתירים לחולים שלא בסכנה לא לצום? מה שורש ההבדל?
יום כיפור מדאורייתא תשעה באב מחכמיםסתם 1...
זה עיקר ההבדל
...ברגועאחרונה

תשעה באב הוא יום שמתאבלים בו, לכן יש מנהגי אבלות (שחלקם אין ביו"כ)

יום כיפור צריך לענות את הנפש לא להתאבל, וצריך לשבות כי הוא כמו שאר ימים טובים שמהתורה.

 

לגבי חולה, כמו שכתבו- יו"כ מהתורה לכן מחמירים בו יותר.

איך אפשר להתחבר לחורבן בית המקדש?שנזכה לשמוח
טני יודעת שאולי שאלתי קצת מאוחר, אבל גם כעת אנחנו עומדים לפני צום תשעה באב שבו נחרב בית המקדש ויש הרבה דיבורים מסביב שצריך להתחבר לחורבן, אבל השאלה היא: איך?
איך אפשר באמת להרגיש את החסרון בכך ולהרגיש הזדהות עם החורבן ואת הכמיהה שיבנה במהרה בימינו בדור זה שכל מיני דברים מטשטשים מעט?
חושבים מה חסר לנו כשאין בית מקדשברגוע
רואים את העדר הקדושה והטהרה בעולםאוהב אותך ה

ח

 

לא מרגיש שום חיסרון...סתם 1...
וכנראה שזה החיסרון הגדול יותר, שהתרגלנו לחיות בלי יד, רגל, לב...
אז איך לדעתך ניתן להתחבר באמת לחורבן בית המקדש?שנזכה לשמוח
לשניכם: כאן תלמיד שואל את מה ששאלתמקיין
עבר עריכה על ידי מקיין בתאריך ח' באב תשע"ז 12:05

והרב עונה לו: 

אני מבין שלא ביקרת בבתי"ח? במחלקות לתשושי נפש? 

 

יש שם סדרת שעורים מעניינת על ביהמק"ש

 

זה לתשעה באב

 

הר הבית ברור רוחני

 

 

היה על זה שרשור שאני פתחתי בנוג"הלב סדוק


תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?(:שנזכה לשמוח
לא מצאתי, סורי.. אבל אני זוכרת כמה שהגיבו שם-לב סדוק

נחמיה, נפש חיה, בוערת לא"י, משתדלת יותר, אנונימי. זה מי שאני זוכרת.

אולי תמצאי אצלהם בכרטיס אישי.

אני לא מצאתי סורי

למי שבא שיעור חזק לתשעה באבפצלשש!

ותזנח משלום נפשי

 

הרב אייל ורד.

מהמם ונוגע.

אה ואני לא מהאלה שמצליחים להחזיק ראש.. אבל זה משהו אחר.

תודה רבהברגועאחרונה


מישהו יודע בבנות עד איזה גיל מותר לגעת?ירא שמים!
יש לנו קיטנה בישוב ושיבצו אותי על כיתות א-ג מעורב.. מותר לגעת בבנות?
יש בטפח מגולה עניין נוסף פרט לשמירת העינייםהדוכס מירוסלב

וזה הכבוד של קריאת שמע.

כלומר, בגדול, זה איסור שנוסף לו איסור.

 

הרי טפח מגולה אסור גם למאן דאמר שאיסור ראיה קשור להרהור (זה לא מוסכם אגב), וגם אם אין הרהור רק שמא.

עסקתי בסוגיה הזאת (בזכות השרשור הזה בין השאר) ולא סיימתי, אז תסלח לי אם אני כותב לא מספיק ברור.

יש יותר מדי דעות בנוגע ל"לא תתורו" מטורלל

שולם אשמח אם תוכלו לומרתכלית הכוסף

מה פירוש המושג "קים ליה בגוויה". נתקלתי בו כמה פעמים ואף פעם לא הבנתי ככ מה פירושו...

 

תודה רבה!

אפשר לראות במקור המבוארהדוכס מירוסלב

ביאור:בבלי כתובות דף פה – ויקיטקסט

 

בגדול,

המשמעות המילולית של המושג הוא

קים = עומד, במשמעות של קיים.

לי = פשוטו כמשמעו.

בגוויה = בתוכו, במשמעות של בעצמו (גו = תוך, ויה = סיומת זכר בגוף שלישי).

 

במקור הנ"ל מוזכר דיון שבכמה נקודות היו בו עדים בודדים, שאין להם דין עדות מהתורה.

והדיין, במקרה הזה רבא, אמר שמספיק לו העד הבודד (אשתו, בת רב חסדא) כי הוא בדוק לו שהוא אמין ודבריו נכונים. "קים לי בגווה" (גווה, לשון נקבה. גוויה, לשון זכר)

ובמקרה השני, אמר שלא מספיק לו העד הבודד (רב פפא, והסיבה ע"פ המפרשים, כי רב פפא היה קרוב באותו עניין ולא שח"ו חשד ברב פפא), ולכן הוא לא קיבל את עדותו שהייתה עדות יחיד. "לא קים לי בגוויה".

 

בגדול, זה אומר שהאדם שאתה אומר עליו את המושג הזה הוא "בדוק לך" (המושג המקביל בחלק מהמקורות), ואפשר לסמוך על דבריו אפילו לעניינים של דינים למרות שהוא עד אחד. מה הגדרים לעד שהוא בדוק? לא יודע, לא למדתי עדיין

הסבר יפה מאוד אבלסתם 1...
קים לי, אומרים על דבר ברור שהדיין דן על פיו כשאין עדות ברורה.

במקרה הנ"ל הגיעו שתי נשים לדיין כשהאחת טוענת שהשניה חייבת לה כסף.

הדיין בא לקיים את הדין הפשוט שהוא: תישבע האשה שעליה נטען שהיא חייבת שבועת היסט ותיפתר.

אז הגיעה אשתו של הדיין וטענה שאותה אשה לא נאמנה והדיין פעל על פיה וביטל את השבועה בשביל שלא יצא שם שמיים לבטלה, בשבועה.

על פי "קים לי" לא מוציאים ממון אך כן פוטרים משבועה.

זאת אומרת שדין הקים לי נמוך מעדות ורבא לא קיבל את אשתו כעדה אלא כנאמנה עליו.

זה מסביר גם את עניין רב פפא. רבא לא הכיר אותו מספיק בשביל לומר קים לי אך כעד הוא כמובן נאמן, אך זו לא הייתה עדות.
יש הבדל בין טענת "קים לי" למה שהפותח שאל?מור ולבונה
לי זה זכור כמושג מהמשפט העברי שאומר, אם יש מצב שיש כמה דרכים לפסוק או כמה גישות לדון בהם,
הנתבע יכול לומר "קים לי" לגבי הגישה אותה הוא מעדיף.

לדוג': במזונות יש כמה דרכים לפסוק,
אז הבעל יכול לומר לבי"ד "קים לי" (תדונו לפי הגישה המקלה איתי) ובית הדין ילך לפיה.
אני ממציאה?
במשפט העברי המושג הושאלסתם 1...
מה שהבאנו קודם זה דין הגמרא.

מה שהתכוונת זה כאשר מגיעים לדיון שסביבו יש מחלוקת שלא הוכרעה.

לפי דעה אחת הנתבע יוצא זכאי ולפי דעה שניה להפך. בגלל שלא הוכרע יכול הנתבע לטעון 'קים לי' ויצא זכאי.
למה?
כי התובע לא יוכל לומר גם כן קים מכיוון ש'המוציא מחבירו עליו הראיה '.

👌 תודה על ההסבר!מור ולבונה
זה הפוך מהקים לי בגוויה במקור הנ"להדוכס מירוסלב


קים ליה.כמו קים קרדשיאןדור =)
בתור משמרת הצניעות של הפורוםאניוהוא
נכשלת.
מאיפה אתה יודעדור =)
מי זה ראקים
ראקים הוא לא אישההדוכס מירוסלב


הוא ראפרדור =)
שבשביל להכיר אותו צריך להבין במידה די מכובדת בנושא הגנגסטה ראפ. מאוד חינוכי.
בטח אתה יודע גם מי זה שוג נייט
ראקים לא גנגסטה ראפרהדוכס מירוסלב

ומה הקשר לשוג נייט חח

לא אמרתי שהוא גנגסטה ראפרדור =)
הקשר שאחד שמפונפן מאוד בתורה לא צריך לדעת דברים כאלו.
תראה לי איפה זה כתוב בשו"עהדוכס מירוסלב


"לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לִשְׁמֹעַ בְּקֹלוֹדור =)
וּלְדָבְקָה בוֹ"
קשו"ע סימן כ"ט סעיף י':
טבע האדם להיות נמשך במעשיו אחר רעיו וחבריו ואנשי מקומו. לפיכך צריך האדם להתחבר לצדיקים. לישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמוד ממעשיהם. ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחשך, *כדי שלא ילמוד ממעשיהם*. אמר שלמה המלך ע"ה הולך את חכמים יחכם, ורועה כסילים ירוע, ואומר אשרי האיש וגו'. ואם הוא דר בעיר שמנהיגיה רעים, ואין אנשיה הולכים בדרך ישרה, ילך משם לדור בעיר שאנשיה צדיקים ונוהגים בדרך טובים.
אל תעתיק ככה פסוקים.... ומה הקשר?הדוכס מירוסלב

תזהר אם אתה רוצה לערוך או משהו שלא ימחקו את זה ישירות

ערכתי והדגשתי, תסתכל שובדור =)
הדברים לא קשורים... זה שאני יודע לא אומר שאניהדוכס מירוסלב

הולך להסתובב איתם ולשבת איתם על בקבוק בירה או שומע את המוזיקה שלהם.

 

וגם אם זה היה נכון, וזה לא, אני בטוח שזה פחות גרוע מלהתעסק בנשים

וכן הוא אומרדור =)
"הולך את חכמים חכם, למה הוא דומה? לאדם שהוא נכנס לבית המרקחים, אף על פי *שלא לקח ולא נתן* – ריח טוב לקח ויצא. כך כל מי שהוא מהלך עם הצדיקים לוקח מדרכיהם וממעשיהם הטובים.
לכך נאמר: וְרֹעֶה כְסִילִים יֵרוֹעַ".
(פרקי דר' אליעזר פרק כה)
לא הולך להכנס איתך לדיון הזה, הוא מיותרהדוכס מירוסלב

אני מציע לך לעקור את הנשים מהראש שלך הרבה לפני שאתה אומר לאחרים לא ללמוד דברים על העולם.

וצא ולמד הבנת הנקרא, הבאת פה ראיה מהחכמים, לא מהצד השני.

לא הולך להיכנס איתך לדיון הזהדור =)
כי אין לך מה להגיד.
הראיה הובאה מדברי הרב אליעזר מלמד בהסבר על השפעות החברה.
למיטב ידיעתי פניני הלכה הוא ספר הלכתי לדורנו אנו.
חשבתי שהתכוונת למשהו אחרדור =)
אך אל תדאג גם לזה יש תשובה.
הצד השני מובא בסוף אם לא שמת לב.
"לכך נאמר: וְרֹעֶה כְסִילִים יֵרוֹעַ".
דבר והיפוכו.
אתה לא אמיתיהדוכס מירוסלב

אתה מוכיח אותי על מה שהוכיחו אותך עליו?

ועוד כשלי אין שום נגיעה לעניין בוכה/צוחק

אף אחד לא הוכיח אותי על לרעות ולרחרח בשדות אחרים.דור =)
אחמ...הדוכס מירוסלב

#רק_שם_את_זה_פה

בתור משמרת הצניעות של הפורום - בית המדרש

 

בכל אופן, אל תדאג לי, אני יודע מספיק דברים שהם לא תורה ואין להם שום סתירה לתורה.

ישר כח על התוכחה, עלה והצלח והוצא את הנשים הגויות ממחשבתך!

הוצאדור =)אחרונה
את ההבלים מראשך
מאיפה אתה יודעדור =)
מי זו
דיוק נכון,הדוכס מירוסלב

אתה מחבר בין קים לי לקים לי בגוויה בכוונה?

הם שני דברים שונים עד כמה שאני כרגע יכול לחשוב.

אחד שייך לטענת המתדיינים והשני לדיין עצמו.

 

כמובן שלא מדובר על עניין עדות, לא מכריעים ע"פ עד אחד בדין אלא אם יש עניין מסויים שיש לדיין בו יכולת להכריע ע"פ אומדנא (לא זוכר כרגע דוגמא, אבל יש מקרים בודדים כאלה כמו הרוצח (הסדרתי) ללא עדים בסנהדרין והחדר מוות שלו חח)

 

לגבי רב פפא זה לא שייך לעניין עדות כי בכל מקרה הוא היה יחיד.

הכוונה שאפילו לומר שהוא "יחיד נאמן", רבא לא יכל מכמה סיבות (הדעה שהוא היה קרוב הובאה מהתוספות)

איזה מקראות גדולות יותר כדאי לקנותחקוקס ממוצע

עוז והדר או המאיר לישראל?(המחיר אותו דבר)

מה שתלמד ממנו יותר טוב ויותר נח לךסתם 1...


זה בדיוק השאלהחקוקס ממוצע

בתור מי שלא ראה את שני המהדורות לפרטיהן והשווה בין שניהם אני צריך לדעת עם מה לדעתכם אני ילמד ממנו יותר טוב ויהיה יותר נוח לי

ממה שראיתי 'המאיר' יותר נוחasd100

יש לו דפים צהובים יותר (שזה יותר נוח לעין)

אני אוהב את של המאור... לא המאיר -אניוהואאחרונה
יש אתר שמציג רעיונות שקריים על מרן הרב זצ"לחקוקס ממוצע

בס"ד

 

האתר נקרא 'אזמרך בלאומים' כל מטרתו היא להמיר את אמונת מאמיני 'דת הציונות' (המושג לקוח משמה של סדרת הספרים שהארגון הוציא) לדת היהדות האמיתית (לשיטתם)

אשמח אם תתרצו את הקושיות  שבמאמר שבקישור (למי שאין זמן או כוח אני מזהיר מראש, הוא ארוך)

http://yoel-ab.com/katava.asp?id=186

תתעלם ממנו, הוא חולה קשות בנפשו. וחלק מגדולי הדור כבר יצאוהדוכס מירוסלב

נגדו בצורה חריפה, יש הקלטה של הרב עובדיה בעניין והנכד שלו ששאל אותו את זה מעיד שהרב אלישיב, שהיה תלמידו של מרן הרב זצ"ל, אמר שצריך להגיד לו שיפסיד עם דברי הבלע שלו.

 

אגב השם האמיתי שלו זה לא יואל ולא בטיח.

תכתוב מה הקושיות שאתה רוצה שנתרץ..אדם כל שהוא

המבנה המסורבל של המאמר והסגנון שלו, מקשה לבודד את הטיעונים העניינים שיש בו שדורשים תשובה, משאר המלל.

אם לא יצא לך לראות, הוא מפיץ שם שקרים בכמויותהדוכס מירוסלב

הטענה המרכזית נגד הטענות שלו היא פחות או יותר "זאת המצאה".

יצא לי לראות, וזה באמת אתר בעייתי מאוד..אדם כל שהוא

אבל זה לא אומר שלכל מה שהוא כותב אפשר לענות "זאת המצאה".

אם הוא מביא סיפור בלי ביסוס, אתה יכול לומר זאת המצאה.

 

 

אם הוא מביא דברים של הרב קוק ותוקף אותם, אז התייחסות עניינית צריכה להראות אחרת.

[למשל - האם ההבנה שלו בדברים שהוא מביא נכונה, וההתקפה עליהם לא נכונה, או שאולי באת באופן שבו הוא הבין את הדברים הם בעייתיים, אבל פשוט זה לא ההסבר הנכון בדברי הראי"ה?

אם זה לא ההסבר, מה ההסבר הנכון? אם כן, כיצד אתה עונה לטענה שלו נגד הדברים].

 

לא שאני אומר שצריך לעסוק בעיון באתר הזה. באופן כללי, יש דברים מועילים יותר לעשות, וגם מי שחשוב לו להכיר את טענות שני הצדדים בסוגיות האלה, אני לא חושב שהאתר הזה מקור מוצלח.

אבל אם מישהו ראה באתר הזה משהו שהוא קושיא בעיניו, אני חושב שצריך לענות לו תשובה לגופו של עניין.

הוא כל-כך כסיל שלענות לו זה לעבור על דברי המשליהדוכס מירוסלבאחרונה


דבר תורה לפרשת דברים.קופקליפטוס

שבת שלום ומבורך!

20170728145517.docx

 

אני לא יודעת אם זה המקום אבלרוצה מעבר

ישנו איזה משל שאני לא זוכרת את הנמשל שלו וזה חשוב לי. אז אם יש פה מישהו שיודע\ת את הנמשל אשמח לשמוע.

מצרפת את המשל בקצרה:

 

 סיפור על אב שנתן לבנו מרגלית ואמר לו ללכת לשוק ולבדוק את שוויה מבלי למכור אותה. עשה הבן כדבר אביו בתחילה הוא נכנס לירקנים שבשוק שהם מפשוטי העם שאל אותם הבן בכמה אתם קונים ממני את האבן ענו לו בסכום מועט כלשהו. המשיך הבן עלה לתוך השוק שם כבר היו מוכרי הטקסטיל שלשאלת הבן הציעו סכום יותר גבוה ממה שהציעו הירקנים המישך הבן לסמטה הבאה שם היו כבר צורפים שאל אותם הבן כמה הם רוצים עבור האבן? ענו לו הצורפים סכום עתק והתפעלו מאד מהאבן. חזר הבן לביתו וסיפר לאביו שבתחילה הציעו לו תמורת האבן סכום מועט עד שהלך לצורפים והם כבר נקבו בסכום עתק.

 

זה פחות או יותר המשל

נראה לי שזה משל למעלת התורההדוכס מירוסלב

אבל הוא יכול להיות מקביל לכל דבר יקר.

 

בהקבלה לא מדוייקת (בכוונה):

ה"לא מאמינים" חושבים שתורה היא דבר זול.

המון העם חושבים שתורה זה בסדר, נחמד ומכובד, אבל לא למדו אף פעם אז הם לא יודעים להעריך. מחיר לא זול אבל לא מי יודע מה.

תלמידי החכמים שלמדו תורה וראו כמה היא קשה וכמה עמל צריך בה, מוכנים לשלם בעבורה סכומי עתק.

תודה רבה! עזר לי מאדרוצה מעבראחרונה


אני לא בטוחה שזו הכתובת אבל,אם יש כאן מישהו שיכול לסייע אשמחמור ולבונה
עגונות-
אתם חושבים שיש מגמה של בתי הדין למצוא פתרונות יצירתים כדי להתיר מישהי עגונה?
(בעיקרון סרבנות גט פחות מעניינת אותי - אבל אפשר גם בהקשר הזה.
יותר בקטע של תרדמת אובדן שפיות וכד'..)

תודה תודה תודה!
מגמה?רווק ב
לא כל כך הבנתי מה את מתכוונת מגמה.
בכל הדורות חכמי ישראל עשו ככל יכולתם בכדי להתיר עגונות בכפוף להלכה.
באם השאלה שלך האם היום מכופפים את ההלכה יותר. לא נראה לי.
אני חושבת איתכם בקול (בהקלדה) ויתכן שאני טועה.מור ולבונה
לא התכוונתי שעושים דברים כנגד ההלכה,
אלא שהדיינים חושבים "מחוץ לקופסא" ומוצאים התרים בהלכה.

כדוגמת :
* 8 העגונות ממגדלי התאומים.
* דיינים שהתירו עגונה שהבעל בתרדמת (לדעתי זה פס"ד מ2014)
* (הגט של החייל שנפצע בראשו בצוק איתן)



מכיר ספרות השו"ת/ מידע על מקרים מהעבר בנושא?

יש את המקרה שך הרב אוריאל לביא מצפתסתם 1...
הבעיה במצב של תרדמת או חוסר מודעוץ היא בעיה שהאדם נמצא איתנו וללא ספק הוא בחיים מצד שני הוא לא מתקשר ואין דרך לרדת לסוף דעתו.

הוצאת גט במקרה כזה תהיה בעיה של "גט מעושה" גט שלא הוצא מרצון הגבר, הבעל.

במקרה הנ"ל הבעל עבר תאונת אופנוע ונכנס לתרדמת. הרופאים אמרו שיש סיכוי קטן להתעוררות וכך הדיינים לא יכלו להוציא גט או לדעת על רצון הבעל.

בפועל אחרי כמה שנים ובעקבות לחצים מכל מיני גורמים יצא גט.
הגט הוצא על ידי עיקרון של " גט זיכוי ".

ישנו עיקרון, בעיקר בממונות, זכין לאדם שלא בפניו. על פי עיקרון זה הם טענו שניתן לזכות את האישה בגט למרות שהבעל לא נמצא וגם שזהו רצונו. אם היינו יכולים לשאול אותו הוא לא היה רוצה שאשתו תישאר כבולה בעגינותה כשהוא במצב כזה.

אפשר להציע הצעה שיופקד גט ברבנות למקרים קיצוניים כאלו כמו שהיה נהוג לפני יציאה למלחמה בימי דוד ועוד.

זה כמובן פותח בעיות אחרות של נישואים על תנאי ועוד.
לא מבין בזה.רווק ב

לא התעסקתי בנושאים האלו, נושא עגונות זה נושא סבוך ומורכב שצריך בשבילו כוח וביטחון רב הנובע מידע הלכתי נרחב.

 

מטבע הדברים היות ולא למדתי נושא זה אני לא יודע מהו פסק הלכה הנובע מחשיבה "מחוץ לקופסא" משום שאני לא יודע קופסא עצמה מהי.

 

יכול להיות שהדוגמאות שהבאת הם פסקי הלכה המבוססים על סברות פשוטות של דיני עגונות, אשר למי שאינו מבין בנושאים אלו נדמה בעיניו כחשיבה מחוץ לקופסא. 

א"כ נדמה לי כי בעניין של התרת האישה אשר בעלה היה שרוי בתרדמת, יצאו חוצץ רוב הרבנים נגד היתר זה, ואם אני לא טועה זהו היתר אשר היה מבוסס על סברות בהלכות קידושין (הפקעת קידושין) ולא על סברות בדיני עגונות, אך אני לא בטוח בדבר.

 

נ.ב. מתנצל על האיחור הייתי בניכר.

 

 

כן, נושא שמצריך העמקה.מור ולבונה
התחלתי לקרוא חומרים ובעזרת ה' אדבר עם דיינים.

תודה רבה על התגובה, מוערך
אין כזה דבר פתרון יצירתימושיקו
יש פתרון הלכתי
לפסוק הלכה זו יצירתיותסתם 1...
הרבה שאלות ששואלים פוסקים הרבה פעמים מדובר בידע שחסר לשואל. אם הוא היה לומד היה יודע.

לדוגמא אדם בא לשאול את הרב מה הוא צריך לעשות כשהוא איחר לתפילת ערבית. בסימן רלו' שולחן ערוך כותב יתחיל עם הציבור עמידה.ואחר כך ישלים ק"ש.

אם השואל היה לומד הוא לא היה צריך את הרב. (שאלות ידע).

שאלות הלכתיות הן שאלות של יצירתיות והגדרה של מושגים ישנים על מציאות חדשה וכדומה.

שאלות כאלו הן פסיקה הלכתית, וזו אמנות להיות בקיא בארגז הכלים ההלכתי ולמצוא פתרונות למציאות שנוצרה.

מה מעמד החשמל, מהי הגדרת מוות, ועוד שאלות שאינן של ידע.
👍 שאינן של ידע *בלבדגמני
לצערנו רוב העגינות נובעת מסרבנות גטאופטימיות
ואני חושבת שיש מגמה כזו...
לא אומר שזה מצדיק אבלסתם 1...
כשהגבר יודע שמרגע הגט הוא מתחיל להתחייב לכל הגדרות חוקיות של מזונות, חובות ועוד כשידו על התחתונה בצורה רצינית.

זה מוביל לסרבנות גט.
רוב המקרים שאני נתקלתי בהם זה היה הרקע. כשישתנו מספר חוקים (שנלחמים עליהם ארגונים שונים הרבה ומולם ארגוני הנשים כשהנפגעים העיקריים הם הילדים, לדעתי) הסרבנות תרד פלאים.
על איזה חוקים אתה מדבר?אופטימיות
החוקים *הרלוונטים לעגינות מאפשרים לנשים לגאול את עצמן,אך כמובן שהפתרון לא מספק, כי יש את אלו הבעלים שיתנגדו בכדי להשתמט מתשלום מזונות.

*חוק אכיפת פסקי דין לגירושין(הוראת שעה 1995) שמאפשר לבתי הדין בארץ להטיל סנקציות מרחיקות לכת על בעלים שאינם מקיימים את פסק הדין לגירושין.
וחוק שיפוט בד"ר,סעיף 6 שמאפשר גם כן להפעיל סנקציות מגוונות מכוח החוק.
ב"ה שהמצב התקדם מבעבר בהקשר זה.
אפרופו מזונותאופטימיות
היום ביהמ"ש העליון קבע שגם גרושות ישלמו מזונות. מהפכה בסוגיה הזו.
-סוף ניצלוש-
"להשתמט מתשלום מזונות"סתם 1...
חוקים ספציפיים יש לכאן ולכאן, את צודקת. אבל כל הכיוון והמגמה נגד המין הגברי. למה הנחת היסוד שהילדים נשארים אצל האם והאב מפרנס גם לאחר גירושין?

תתכבד הגרושה תעבוד לעצמה והגרוש יעבוד לעצמו והילדים יהיו חצי חצי אצל ההורים.

לפני שבועיים היה דיון, שבנס התקיים בכנסת עקב לחצים של ארגונים למיניהם, נגד תלונות שווא נגד גברים גרושים. מדובר בתופעה, שעורכי דין מייעצים (!!)ללקוחותיהן הנשים להתלונן בשביל להשיג יותר בתיק, לשבור את רוח הגרוש וכמובן הילדים...

לעולם לא הוכחה תלונת שווא, כי זו מילה שלו נגד שלה וגם אם תוכח המשטרה הודתה שהיא לא תעשה דבר ואין לה כלים התרעתיים נגד התופעה, למרות שהיא מודעת לתופעה.

אז עוד גבר לילה במאסר, עוד גרוש ישלם לגרושתו את מימון חייה על גב הילדים כשהיא משתקמת והוא... עובד.

הסטטיסטיקה לא לטובתך כאן וזה ניצלו"ש...
לא טענתי שהגבר ישא בנטל הכלאופטימיות
ציינתי עובדה המעידה בין היתר על המציאות, שהעגינות עודנה מפני(ולא רק!) שישנם גברים שלא נותנים גט,כי משתמטים מתשלום מזונות.

באופן כללי, אני ללא ספק חושבת שבימש נוטים באופן לא פרופורציונאלי לטובת נשים.

(סליחה, התכוונתי "סוף ניצלוש"- לעצמי, שחרגתי מנושא השרשור.)
אני בעד חופש הביטוי.. מוזמנים לנצלש חופשי מור ולבונה
בעיקרון יש דיבור על שינוי "חזקת הגיל הרך"...מור ולבונה
וגם ראיתי פסקי דין שמתחילים לאזן את הטירוף של המזונות והזמני שהות.
אולי יקח זמן אבל העיוות שיש כלפי הגברים יפחת בעזרת ה'.
העניין הוא שתמיד יש גם צד השניפסידונית

הגרושות שאני מכירה (ואני מכירה) ממש לא מתפרנסות מכספי הגרוש וחיות להן על ענן לבן וזוהר כמו שאולי אפשר להבין מהתגובה שלך.

דמי המזונות ממש לא מספקים את כל הצרכים, אפילו לא חצי ממה שמשפחה עם ילדים צריכה (חשמל, גז, שכירות, מים, ביגוד, נסיעות, אוכל, שכ"ל והרשימה ארוכה.) האמא צריכה לעבוד שעות ארוכות ובנוסף לגדל את הילדים ולהיות אמא טובה ומכילה ומחנכת וכל מה שנדרש מאמא שמגדלת ילדים (בעוד שהאבא מסתפק בלהיות הדוד הנחמד שבא פעם בשבוע לפנק ולתת כל מה שהאמא לא יכולה.)

 

לא התכוונתי לזה ואת צודקתסתם 1...
גם קודם כתבתי שלדעתי הילדים הם הנפגעים העיקריים בסופו של דבר.

ברור לי שאף גרושה לא חיה על ענן לבן וקל וחומר גרוש.
אבל כשהיא תמצא בעזרת השם את הבעל השני שלה היא תקבל: מזונות, פרנסה של הבעל השני והילדים יותר אצלה.

הגרוש במקרים הנפוצים די מכירים בעובדה שכרגע לא על הפרק פרק ב עד שהילדים יגדלו או עד שישתנה משהו.

אם הם כן מחליטים ללכת על פרק ב המזונות הם מקור למתח מתמיד וככה מעגל הקסמים של גירושין נמשך. יש הרבה גרושים מספר פעמים בגלל זה (ברור שלא רק בגלל זה).

החוק שמעדיף את הילדים אצל האמא ואת הגרוש כמפרנס על ידי מזונות יוצר מציאות קשה לשני הצדדים. מצד האמא הכסף לא מספיק והיא צריכה לעבוד אבל הילדים אצלנ אז קשה.

מצד הגרוש הוא משלם נתח ניכר מהמשכורת לאם והילדים לא נראים בכלל באופק... פעם בשבועיים לשבת ועוד הסדרי ראיה מגוחכים... אבא בהתכתבות.

האבסורד הוא שההיגיון הפשוט מוצא פתרון די פשוט לטובת כל הצדדים.

חצי חצי בזמן הילדים וממילא לא צריך להעביר כסף מאחד לשני. גם בהוצאות עושים חצי חצי ונגמר.
זה גם מפסיק את הקשר הלא בריא שנשאר בין גרוש לגרושתו.

נ.ב
חתימה מעניינת...
אולי שנינו מדברים על מקרים פרטנייםפסידונית

זה מחוזר, כי דווקא במקרים שיצא לי להיתקל בהם האישה התקשתה יותר להינשא שוב, כי יש לה ילדים לעומת הגבר שהוא פחות או יותר רווק חופשי

מסכימה איתך שזאת מציאות קשה ל2 הצדדים וגם די אבסורדית, כי האבות כועסים שלא רואים את הילדים ומצד שני לאמהות קשה הטיפול בהם לבד.

לגבי החתימה...

אבל סרבנות גט פחות מעניינת אותי..מור ולבונה
שם לרוב יש פתרונות של "מזונות עונשים" , תביעה נזיקית , צווים וכד'..
או במקרה של בית הדין אז גם נידוי כדוג'.
אני רוצה לבדוק פתרונות שאין וגם כנראה שלא יהיה בעל
כמו מקור הלכתי שמגלם פתרון שאינו קייםאופטימיות
היום במציאות?
אם הבנתי נכון את השאלה אז כן..מור ולבונה
אסון התאומים: אומץ הלכתי התיר את העגונות

הכתבה כדוגמה לסיטואציות כאלו.
אשת אישסתם 1...
זה אחד הדברים החמורים יותר שיש. מכיוון שכך במקרי עגינות של בעל שלא חזר מטיול במקום רגוע, מקום מסוכן, פעילות צבאית המקרים משתנים ואיתם הפסיקה.

מצד אחד יש צורך בוודאות בשביל להפקיע נישואין, או להגדיר.אשה כאלמנה.

מצד שני חסרה לנו הוודאות ומחפשים דרך לנתח את המציאות. מת לא מת וכן הלאה
סרבנות גט מאוד מאוד לא פסידונית

מכירה די מקרוב. חוסר האכפתיות די מחריד למען האמת.

הרב עובדיה יוסף התיר הרבה עגונות עוד במלחמת יו"כברגוע

אני לא חושב שזה תלוי ברצון של הדיינים

פשוט בנושא כזה צריך רב עם כתפיים רחבות

והיום דווקא יש פחות..

האמת שהמקרה של יום כיפור גרם לי לתהות על זה .מור ולבונה
אני משייכת את זה לדורנו.

לדעתי זה שילוב של כתפיים רחבות +קידמה טכנולוגית.

לדוג': באסון של מגדל התאומים התירו את העגונות ע"י בדיקת ד.נ.א. -
מה שבעבר לא היה קיים.
..מור ולבונהאחרונה
מותר להסתכל בפני גוי או אדם שמחלל שבת בפרהסיה?קססה דקה וצפופה
אסור להסתכל בפני אדם רשעאנו_נימי (G+)

על דרך הפשט,אדם רשע הוא אדם שעובר על מצוות קונו. אבל,וחשוב להזכיר, אדם רשע הוא אדם שיש לו אופציה לחזור בתשובה-אחרת הוא נקרא רע.

ליהודים יש תרי"ג לגויים יש שבע מצוות(ויש לעיין ע"ז דף ג ע"ב לדברי רב יוסף בסוף העמוד שם).

לגוי אין איסור שמירת שבת ולכן מבחינת זה-אם הגוי מחלל שבת אך שומר על שאר מצוות בני נח-מותר להסתכל בפניו.

לגביי יהודי-השאלה מתרחבת. שוגג? מזיד? תינוק שנשבה? להכעיס? האם זה החטא היחיד שלו?

אי אפשר לשפוט באופן מדוייק.

לכן נראה לי שישראל בחזקת כשרים ומותר להסתכל בפניו אלא אם כן ידוע שהוא עושה להכעיס.

[הרחבה לגביי הסוגריים העגולות: רב יוסף אמר שהותרו שבע מצוות בני נח ואינם מצווים עליהם אם כן, על דרך הפשט גם אם עובר על שבע מצוות אינו נקרא רשע במובן מסויים-אך גם ניטלה ממנו האפשרות לחזור בתשובה.

לכן נובעת שאלה-האם הם נקראים רעים ואז נלמד בק"ו מרשעות לרוע שאסור להביט בפניהם או לאו?

אשמח לבירור מעמיק.]

זה לא נפסק ברמב"ם, טור ושו"עסתם 1...
יש מקרים שלא נפסקו בנ"ל ואחרונים הביאו אותם בתשובותהדוכס מירוסלב

דברים שהוזכרו כדין בגמרא בלא חולק ואין לי מושג למה הרמב"ם/טור/שו"ע לא פסקו.

אבל הביאו אותם להלכה גם ראשונים אחרים וגם אחרונים.

 

ובמקרה הזה יש יראי שמים נוהגים כך, לא רק חסידים ואנשי מעשה...

שאלה בכללי פסיקה שאין לי תשובה עליה... מניח שכל אחד יש לו מה/מי שיסמוך עליו. אולי "נהרא נהרא ופשטיה" וזה

מגילה כחסתם 1...
לא פשט גמרא בכלל. סיפור נדמה לי, במה הארכת ימים. כרגע לא מול הגמרא...

זכור לי שהראש בתשובה מביא שמצד אחד כתוב לא להסתכל על הקשת משום קהות עיניים ומצד שני ישנה ברכה על הרואה את הקשת.

הוא עושה הבדלה בין מסתכל לבין רואה. מסתכל זה בעיון.

אפשר להשליך לכאן. מותר לראות אבל לא לעיין ולהסתכל. בכל מקרה זו לא הלכה. לכל היותר הנהגה טובה.

ידוע לי שיש אחרונים שפסקו כך אבל הם אינם עמודי הוראה.
יש גם דוגמא בסוף מו"קהדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך כ"ט בתמוז תשע"ז 00:21

הרמב"ם מביא להלכה, השו"ע לא, והמג"א מביא גם.

עריכה: הלכה כאחרונים בהרבה עניינים, כל אחד יעשה כפי דרכו.

גם אם איסור אין, נזק ודאי יש. כמו בהרבה דברים אחרים, כל אחד יעשה כפי דרכו בקודש

על מה דנתם?אנו_נימי (G+)

ולמה בתגובה לדברי?

לא הבנתי את השאלה...הדוכס מירוסלב

אבל זה נכתב בתגובה לדבריו, לא לדבריך

אז אחלהאנו_נימי (G+)אחרונה


שמעתי בשבתצריך עיון
היו שלטים בדרך לערי המקלט כדי שמי שצריך ידע את הדרך. האור החיים מסביר שזה לא בשביל הרוצח אלא בשביל כל השאר שלא יצטרכו לדבר איתו.
אל תסכל עליו בשעה שהוא מחלל שבת בפרהסיאמושיקו

אז תוכל להביט בו בשאר הזמן.

 

כתוב שאסור להסתכל בפני רשע.

 

לא קשור גוי או יהודי.

אז אי אפשר לדעת במי אסור להסתכל? כי כתוב אסור וכו'הו לולוו
הוי דן את כל האדם לכף זכותמושיקו

יוסיף דעת יוסיף מכאוב.

 

 

למעט כמה שאפשר.אניוהוא
מדובר על פנים ממש ולא בתמונה.
אנשים צדיקיםסר מהחינוך
אחי עבר לפני כחודש בדיקות וגילו אצלו דימום פנימי בראש..
אמרו לו לבוא בראש חודש אב (אתמול בערב) כדי לעשות עוד בדיקה לראות אם זה עבר..
בבקשה ממכם תתפללו ותלמדו לרפואת אלחנן בן מרים טובה
רפואה שלמה ובשורות טובות בתוך שאר חולי ישראל.מור ולבונה
בע"ה רפואה שלמה במהרההדוכס מירוסלב

תעדכן אותנו בבשורות טובות

אוקי תודה רבהסר מהחינוך
רפואה שלמה!פסידונית

תעדכן.

 

בסדר תודהסר מהחינוךאחרונה