שתחזקו את הדף שלי, כולו נועד לחזק את עם ישראל, ולעשות נחת לבורא עולם, ותודה לכם מראש!!!
קישור לדף שלי: "גאולה שלמה" בפייסבוק:
שתחזקו את הדף שלי, כולו נועד לחזק את עם ישראל, ולעשות נחת לבורא עולם, ותודה לכם מראש!!!
קישור לדף שלי: "גאולה שלמה" בפייסבוק:
בבית המקדש הלויים ניגנו גם את פרקי התהילים של ה"הללויות" או רק את שירי המעלות ושיר של יום?
אשמח לתשובה מדוייקת, תודה!
"ומתי אומרין השירה: על כל עולות הציבור החובה, ועל שלמי עצרת--בעת ניסוך היין". (רמב"ם כלי המקדש ג')
בקרבנות התמיד של ימים רגילים יש את שיר של יום שאומרים בתפילה.
בשחיטת הפסח, ואולי כל הימים שגומרים בהם את ההלל, שרים את ההלל. [שהפרק הראשון שלו מתחיל בהללויה].
יש שירים נוספים לימים מיוחדים, מיעוטם מוזכרים במפורש [נניח השיר במוסף של שבת- חלקים משירת האזינו] ורובם לא.
כך שיתכן שהם כוללים פרקים נוספים מההללויות.
לגבי שירי המעלות, יכול להיות שהיו שרים אותם בשמחת בית השואבה, [מוזכר ש15המעלות שליד שער ניקנור ועליהם היו אומרים שירה בשמחת בית השואבה הם כנגד שירי המעלות], איני זוכר.
אז הבנתי שאת מזמור ק"נ ניגנו בשחיטת הפסח, זה נכון?!
" וכל זמן שהן שוחטין ומקריבין, קוראין הלויים את ההלל. אם גמרו את ההלל, ועדיין לא שלמה הכת מלהקריב--שונין; ואם שנו, ולא שלמו מלהקריב--משלשין. ומעולם לא שילשו." (הלכות קרבן פסח, פרק א).
קורות הפרשה
שמות היא הפרשה הראשונה שפותחת את ספר שמות. הפרשה מספרת לנו כיצד הפכו בני וצאצאי יעקב אבינו מעם לעבדי מצרים. תחילה נראה שהבטחת ה' ליעקב בפרט ולאבות בכלל מתגשמת, בתוך מספר מועט של שנים בני ישראל מתרבים בצורה משמעותית עד שפרעה חושש שמא הם ישתלטו על ארץ מצרים. פרעה מחליט ומבצע, הוא מנסה להחליש את עם ישראל הם במישור הנפשי - רוחני והן במישור הגשמי. במישור הגשמי הם נחלו כשלון אך בתחום הרוחני הצליחו הצלחה רבה כאשר השבט היחידי שנותר נאמן לה' ומסורת אותה הנחיל יעקב אבינו הוא שבט לוי. לאחר שלושים שנות שיעבוד ועבדות במצרים, ....
שנים של לימוד תורה
ידוע היה ש"החת"ם סופר" היה מרבה בתפילות, הוא היה עומד לפני הקב"ה ברעד וביראה ומאריך בתפילתו עד מאוד. באחת הפעמים שאל אחד מגדולי הדור את החת"ם סופר על סוגיית הארכת התפילה על חשבון לימוד התורה – על זה נאמר במשלי "מסיר אזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה?!"
חייך איליו החת"ם סופר ואמר: "אינני דואג כלל על תפילתי שתהיה תועבה, הרי הבטיחונו חז"ל שהמאריך בתפילה מאריכים לו שנותיו ימיו, אם כן, מובטח לי אריכות ימים ויהיה לי זמן מספיק על מנת שאשלים את שעות לימוד התורה החסרות לי.
זכותו תגן עלינו, אמן!
כיצד ניתן להפיץ את זה בקרב הציבור היהודי בארץ?
אם עומד לך לשון הרע על קצה הלשון, או אפילו כבר חצי בחוץ-לעצור אותו מיד.
אני מעירה בעדינות וזה עובד
משהו כמו: "אהה תשמע.. נראה לי שזה לשון הרע..." ובאמת זה מתרחב לאט לאט עם מעגל הקרובים.. לחברה טובה תמיד הייתי מעירה לה.. וכשהיא הלכה לאולפנה אחרת היא אמרה לי שהיא מעירה אוטומטית וזה ממש עובד
עוד דרך- להתפלל על זה..
ב"הצלחה
גפן36
אם יש מישהו שמוכשר בכתיבה ויכול לעשות את זה בכיף
במקביל, עם העלאת הקטעים הנ"ל אנחנו מנסחים מלא משפטים קולעים ומעלים לפה... נראלי כדאי שנקבע תאריך עד איליו אנחנו מנסחים/ עורכים ובתאריך הזה מתחילים לפיץ לכולם ;) אז... מה עם עוד חודשיים?? ר"ח אדר? מרבים בשמחה ע"י הרחקת לשון הרע
לעבודה!!עד ר"ח אדר לנסח משפטים וקטע
אתר שמירת הלשון:
(שם גם ניתן להפיץ למייל 2 הלכות יומיות, בצד ימין של דף הבית).
צריך שזה לא יהיה יותר מידי חריף, אנשים לא אוהבים שבאים להם בכעס.
אבל שבכל זאת, יבינו את החומרה של זה.
יכול להיות שצריך לעשות משהו שונה לכל מגזר (אולי לחרדים קטע אחד, ולדתיים קטע אחר. פשוט כדי שזה יותר יקלע ויועיל).
יש סיפור שממחיש ממש טוב את העניין:
http://brachot.net/greeting_cards.php/1954
ניתן להפיץ גם אותו (כמובן בשמירה על זכויות היוצרים).
אני פותח פה שרשור חדש, בו תכניסו את המשפטים והקטעים.
בהצלחה!
וכל הכבוד, הפרוייקט הזה מאוד מאוד חשוב!
נ.ב. לגבי מה שדיברתם פה על להעיר- הבעיה היא שלפעמים האיש שמעיר הוא בעצמו מדבר לשוה"ר ונגוע גם.. וזה לא כ"כ מועיל, ואולי אפילו מזיק, שרואים שהוא לכאורה לא מתכוון ברצינות בהערה שלו - הוא עצמו עושה את זה הרי...
חשבתי שהתחלנו בפרוייקט ההפצה! אני מבין שאתם לא בעניין...
זמני השבת – פרשת ויחי
http://www.torahreading.org.il/article.php?id=192
דבר תורה לשבת קודש:
http://www.torahreading.org.il/article.php?id=192
סיפור לשבת - מגף לנטילת ידיים
רבי זאב ואלף וינשלבוים זצ"ל היה צעיר בגילו כשגויס לשרת בצבא. מחשבות רבות התרוצצו במוחו, כיצד יוכל לשמור שבת כהלכתה וכיצד יוכל לשמור את מצוות ה' יתברך בין גויים. אך בכל עת כאשר עלתה במוחו המחשבה הטורדנית, חיזק את עצמו רבי זאב – כשרוצים, מקבלים סיוע מן השמיים.
יומו הראשון בצבא הסתיים, רבי זאב הכין עצמו לשנת לילה לאחר יום מפרך, אך לצערו לא מצא נטלה וקערת מים לצורך נטילה של שחרית. חשב לעצמו רבי זאב מה יעשה וכשלפתע עלה במוחו רעיון, הוא ישתמש במגפיים שאותם קיבל בתחילת יום הגיוס, כאשר מגף אחד ישמש כנטלה והמגש השני ישמש כקערה. הוא הניח את המגפיים תחת מיטתו, כאש האחד מלא במים. בבוקר השכם, נטל ידיו כהלכה מתוך המגף.
כך שמר על יהדותו גם בצבא, גם בגלות.
הרב הקדוש רבי זאב ואלף וינשלבוים זצ"ל, נולד בשנת תק"צ ונסתלק לבית עולמו בשנת תרס"ה.
זכותו תגן עלינו, אמן!
ירושלים
שקיעה: 16:51
כניסת השבת: 16:11
יציאת השבת: 17:27
צאת הכוכבים: 17:10
תל אביב
שקיעה: 16:48
כניסת השבת: 16:25
יציאת השבת: 17:29
צאת הכוכבים: 17:06
חיפה
שקיעה: 16:48
כניסת השבת: 16:15
יציאת השבת: 17:26
צאת הכוכבים: 17:06
באר שבע
שקיעה: 16:52
כניסת השבת: 16:30
יציאת השבת: 17:31
צאת הכוכבים: 17:11
קוראים תורה - www.torahreading.org.il
דברי תורה על פרשת השבוע
"קוראים תורה" - אתר לפרסום דברי תורה על פרשות השבוע. הירשמו ותתחילו לכתוב ולהגיב!
באתר - אמרות חסידיות, שיעורי תורה, הלכה יומית, חידושי תורה קצרים ועוד...
פרשת השבוע, פרשת ויגש היא הפרשה האחת-עשרה בספר בראשית, בפרשה זו אנו מגיעים לשיא דרמטי בסיפורו של יוסף. הפרשה פותחת בדברי יהודה אחי יוסף אל יוסף, דברים האמורים לצאת לטובת הצלתו של בנימין. מדרשים רבים מתארים את המפגש הטעון בין יוסף לבין יהודה אחיו (ביניהם כמובן "ספר הישר" לרבנו תם) בהקשר שחרורו של בנימין. יהודה "מאיים" בדרך כלשהי על יוסף בתיאורו את מעשה שכם ותוצאותיו ההרסניות. יהודה מאיים בהריסת כל שערי מצרים ובהחרבתה. יהודה מזכיר בפני יוסף את מעשה חטיפת שרה אשת אברהם בידי פרעה ואת תוצאות מעשה זה בפרעה ובעמו. לעומתו יוסף מוכיח את יהודה בהקשר מכירת יוסף בעבור כסף, ומזכיר לו את מעשה תמר כלתו וכו.דברי יהודה אל יוסף נאמרים בטון שאינו משתמע .....להמשך לחץ
ירושלים
שקיעה: 16:47
כניסת השבת: 16:07
יציאת השבת: 17:23
צאת הכוכבים: 17:05
תל אביב
שקיעה: 16:43
כניסת השבת: 16:21
יציאת השבת: 17:24
צאת הכוכבים: 17:02
חיפה
שקיעה: 16:43
כניסת השבת: 16:10
יציאת השבת: 17:22
צאת הכוכבים: 17:02
באר שבע
שקיעה: 16:47
כניסת השבת: 16:25
יציאת השבת: 17:26
צאת הכוכבים: 17:06
נטילת ידיים...כעס?!
כפי שעשה בכל יום מימי חיו, הקיץ החוזה מלובלין משנתו הקצרה עם אור ראשון, למרבה הפלא לא ראה את קערת המים שהיה אמור משמשו בקודש להכין מבעוד יום בעבורו. על כן, לא יכול היה לרדת מהמיטה כיוון שלא נטל ידיו. החוזה המתין זמן ממושך אך משמשו טרם הגיע עם המים מיוחלים. משהתעכב אף עוד יותר, חשב החוזה בליבו שאותו המשמש ראוי לנזיפה בשל מעשהו, אך נמנע מלכעוס כמו שאמרו חז"ל , "כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה". משהגיע השמש עם המים המטהרים, חשב לעצמו החוזה, "בשביל מצווה מדרבן של נטילת ידיים כמעט ונכשלתי בעברה חמורה מדאורייתא של עבודה זרה". החוזה קיבל את המים בתודה למשמשו בקודש....
שבת שלום
"חיבוק ונישוק סב עם נכדתו, או סבתא עם נכדה מותר."
חוט שני על אבן העזר סי' כא, קיצור ההלכות יב ז, הספר נמצא באתר hebrewbooks
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=48274&st=&pgnum=31&hilite=
זה בכלל לא כזה פשוט.
אבל באמת זה לא קשור לחפש את הדעה המחמירה.
הם (וגם אני) לא רואים שום ערך במדינה,ולכם אם מותר לא לשלם מס או לנצל את המדינה למה לא?
דרושה התפתלות מרשימה בכדי לחייב הלכתית תשלום מס למדינות אחרות ולא למדינת ישראל.
זה שלגויים יש מלכות זה בסדר ומותר
אבל זה שיש מלכות בארץ ישראל שקוראת לעצמה ישראל
והיא בעצם לוחמת נגד מלכות ה' זה דבר הרבה יותר גרוע.
אם כי זה לא טיעון הלכתי כמובן אבל סתם בא לי לדחוף את זה כאן
שאין להפסיק, אבל אם את חייבת להפסיק לצורך, תסגרי את הספר ותנשקי, ואז תדברי כמה שאת צריכה ותחזרי ללמוד.
בס"ד
אין בעייה להגיד בלילה שום דבר שמותר להגיד ביום.
ע"פ הקבלה יותר טוב ללמוד משהו אחר ממקרא בלילה.
לא שמענו שמישהו יקבל גיהנם על זה שלמד מקרא בלילה, פשוט יותר טוב לקרוא משהו אחר.
ב"ה
ונראה לי שיש עוד דברים... אין לזה באמת מקורות?
ב"ה
אשמח גם למקורות, אם יש.
תודה!
בס"ד
אבל זה כמובן אם יכולים ללמוד משהו אחר שהוא לא מקרא (בלי פירוש).
ודאי שעדיף לקרוא שיר השירים, תהילים ושאר חלקי התנך מאשר להתבטל.
הרב יעקב יוסף זצ"ל אמר בשיעור זה לא שמקבלים על זה גיהנם ח"ו, פשוט המעלה של זה היא פחות בלילה.
אני חושב שהמקור לזה הוא הבן איש חי בפרשת פקודי שכתב שהחיד"א רצה להתיר בתהילים (כל הלילה) ונראה שאפשר לסמוך עליו עד חצות.
ונ"ך מותר ללמוד, וזה המון.
הטעם של זה כי המקרא זה בבחינת דין.
בס"ד
אני חוזרת בתשובה ולומדת במסגרת מסוימת בערב על אמונה, תפילה, מבנה הנפש היהודית, המקום והתפקיד שלנו בעולם.
אחד הנושאים עוסק בהבדל בין גויים ויהודים. לדברי המרצה גויים הנם בעצם משורש נשמתי אחר וישנם הבדלים תהומיים בין יהודי וגוי במבנה הנפשי ובחיבור האלוקי. אני מוצאת שהדברים קשים לי לעיכול. זה ממש פוגע בי המחשבה הזאת. אולי מישהו יוכל להסביר לי את ההתייחסות הנכונה לגויים ביהדות?
. . וגם מדות טובות שבטבע כל ישראל בתולדותם, כמו רחמנות וגמילות חסדים, באות ממנה, כי בישראל נפש זו דקליפה היא מקליפת נוגה שיש בה גם כן טוב, והיא מסוד עץ הדעת טוב ורע. מה שאין כן נפשות אומות העולם, הן משאר קליפות טמאות שאין בהן טוב כלל, כמו שכתוב בעץ חיים-שער מט-פרק ג. וכל טיבו דעבדין האומות לגרמייהו עבדין, וכדאיתא בגמרא (בבא בתרא י ב) על פסוק (משלי יד לד): "וחסד לאומים חטאת", שכל צדקה וחסד שאומות העולם עושין אינן אלא להתייהר כו'.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=39407&st=&pgnum=175&hilite=
החיזוק היחידה שקבלתי מהפיגוע בהר נוף היא , כי הערבי על אף שכתוב בתורה שהיא פרא אדם, אם יתחנכו על ברכי הדרוזים, אולי יש תקוה
וזאת צריכים לתודעתנו, במקום לראות הרע, אפשר וצריך לעבוד על תוכנית חינוך לציבור הלא יהודי באה"ק מה ילמדו בבתי ספר שלהם, והכל יתנהגו כמו שיכתבו מראש ממח יהודי
שָׁם, תֹּאכְלֵךְ אֵשׁ--תַּכְרִיתֵךְ חֶרֶב, תֹּאכְלֵךְ כַּיָּלֶק; הִתְכַּבֵּד כַּיֶּלֶק, הִתְכַּבְּדִי כָּאַרְבֶּה. טז הִרְבֵּית, רֹכְלַיִךְ, מִכּוֹכְבֵי, הַשָּׁמָיִם; יֶלֶק פָּשַׁט, וַיָּעֹף. יז מִנְּזָרַיִךְ, כָּאַרְבֶּה, וְטַפְסְרַיִךְ, כְּגוֹב גֹּבָי; הַחוֹנִים בַּגְּדֵרוֹת, בְּיוֹם קָרָה--שֶׁמֶשׁ זָרְחָה וְנוֹדַד, וְלֹא-נוֹדַע מְקוֹמוֹ אַיָּם.
המשל משווה בין אשור לארבה ואומר שיחווה את מה שהם עשו לאחרים (פשיטת ארבה) בעצמם.
עד התפתחותו לבוגר הארבה מתנשל 5 פעמים . מדובר על דרגות שונות בממשל אשור שהן זהות לשלבים בהתפתחות הארבה. כאשר תגיע השמש=אש=מלחמה מספרם יהפוך לקטן ביותר בשל המיתות בלחימה. ינדוד הארבה\האשורים ויעלמו.
רוכליך- הסוחרים הגדולים שהעשירו את נינווה שמכרו לכל הארצות את שלל מלחמותיה וכיבושיה.
ילק-זחל ארבה, פשט את עורו הפך להיות עם כושר תעופה ועף.
על פי אהרוני ה"ילק" הוא דרגת ההתפתחות הראשונה הנמשכת מהבקיעה מהביצה עד לנשל הראשון. לכאורה הצעה זו קשה שהרי מקרא מפורש הוא "ילק פשט ויעוף". כלומר הילק הוא דרגה בעלת כנפיים המופיעים רק בסוף ההתפתחות. ז. עמר מביא הצעה ליישוב קושי זה בכך ש"עוף" הוא במשמעות "פרח" כלומר ניתור והינתקות מהמקום. אחת מהראיות להצעה היא המדרש (ילקוט שמעוני, כי תצא רמז תתקלח): "... עמלק עם ילק פרח כהדין זחלא וכו'". ז. עמר מציע דרך אחרת ליישוב הקושי. "ילק פשט ויעוף" מתפרש שהילק (הזחל) פשט את הנשל ולאחר מכן התעופף.
מנזריך- כמו פעם וזיר במדינות המזרח. זאת אומרת שרים.
מספר השרים שלך גדול כמו ארבה.
טפסריך- הפקידים הבכירים שלך, שרי המחוז.
גובי-ארבה מפותח ושלם. גבים-זחלים של ארבה שעפים כבר.
הרעיון- שממשל חוטא, לא משנה כמה שהוא מפותח ומוגדר, הקב"ה יכחידו.
האבל על חורבן ירושלים
רבי אברהם "המלאך", בנו של המגיד ממעזריטש זצ"ל היה חש בצער חורבן ירושלים ובית המקדש בכל שנה כשחל תשעה באב. החל עם שקיעת החמה של ליל תשעה באב, היה רבי אברהם נכנס בצעדים כושלים לבית המדרש והיה אומר בניגון עצוב ובבכייה את "איכה". בעודו יושב על גבי הקרקע, כשראשו מונח לבין ברכיו, הזמן היה עובר לאיטו ואט אט המתפללים עזבו את בית המדרש. למחרת בבוקר כאשר שבו המתפללים לבית המדרש להתפלל את תפילת שחרית, נדהמו היו לראות את רבי אברהם עדיין יושב באותה התנוחה, אבל וחפוי ראש כפי שעזבו אותו בלילה...
רבי אברהם "המלאך", בו של המגיד ממעזריטש זצ"ל, היה חתנו של רבי משולם פייביש מקרמניץ בעל "משנת חכמים". החברותא של רבי אברהם ללימודיו היה רבי שניאור זלמן מלאדי. רבי אברהם לימד את רבי שניאור קבלה, ואילו רבי שניאור לימד את רבי אברהם את תורת הנגלה.
רבי אברהם היה חי בהתבודדות גמורה והקדיש את כל חיו לעבודת ה'. היה נוהג לסגף את עצמו ולהעלות מעלה מעלה במעלות הקדושה. לא זכה להאריך ימיו ונפטר בי"ב בתשרי תקל"ז כשהוא בן שלושים ושבע שנמים בלבד. זכותו תגן עלינו, אמן!...
כול ישראל טובים וצדיקים אלא שהסיטרא אחרא מקטרג. נזכה לתשועות בימינו ממש. אמן.
כמה נוצות יש בכר? או כמה כר בגימטריא? ואולי בכלל הכוונה ל"ככר" אם כן, ככר לחם או ככר כסף?
כמו ביוסיפוס פלאביוס (מלחמת היהודים ברומאים א-ב)פעם מופיע כור ופעם כר.
כור, חומר
חומר - מידה מקראית ("חומר שעורים" (ויקרא כז:טז)); כור הוא שמה התנאי של מידה זו. משמשת למדידת תבואה.
להפנים את העניין שעמ"י זוהי אחדות אלוקית.
מעבר לכך שלשמוח בשמחת האחר זוהי גמילות חסד עצומה. אפי' אם אינך מרגישה כך.
ומאחר וזה חשוב לך ואת מכירה בזה כבעיה - וודאי רצוי גם להתפלל על זה.