שרשור חדש
אשמח אם יש לכם ד"ת מחזקים על הגאולהענת אדרת

שתחזקו את הדף שלי, כולו נועד לחזק את עם ישראל, ולעשות נחת לבורא עולם, ותודה לכם מראש!!!

 

קישור לדף שלי: "גאולה שלמה" בפייסבוק:

https://www.facebook.com/pages/%D7%92%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94/113121072110025

יש פה אנשים שמבינים קצת בשמיטה?! יש לי שאלה שמעצבנת אותי...אוהבי ה'
עדיף שתשאלי רבdvir99
אני. מה השאלה?לשם שבו ואחלמהאחרונה
שאלה שדחופה לי,דוסית גאה!

בבית המקדש הלויים ניגנו גם את פרקי התהילים של ה"הללויות" או רק את שירי המעלות ושיר של יום?

אשמח לתשובה מדוייקת, תודה!

קצת לגבי השירים במקדש..אדם כל שהוא

 "ומתי אומרין השירה:  על כל עולות הציבור החובה, ועל שלמי עצרת--בעת ניסוך היין". (רמב"ם כלי המקדש ג')

בקרבנות התמיד של ימים רגילים יש את שיר של יום שאומרים בתפילה.

בשחיטת הפסח, ואולי כל הימים שגומרים בהם את ההלל, שרים את ההלל. [שהפרק הראשון שלו מתחיל בהללויה].

יש שירים נוספים לימים מיוחדים, מיעוטם מוזכרים במפורש [נניח השיר במוסף של שבת- חלקים משירת האזינו] ורובם לא.

כך שיתכן שהם כוללים פרקים נוספים מההללויות.

לגבי שירי המעלות, יכול להיות שהיו שרים אותם בשמחת בית השואבה, [מוזכר ש15המעלות שליד שער ניקנור ועליהם היו אומרים שירה בשמחת בית השואבה הם כנגד שירי המעלות], איני זוכר.

 

 

וואי תודה על הפרוט!!דוסית גאה!

אז הבנתי שאת מזמור ק"נ ניגנו בשחיטת הפסח, זה נכון?!

בפרק ג' בהלכות חנוכה אם אני זוכר נכון הרמב"םדי"מ
מדבר על הלל ולא מביא את פרק ק"נ
לא מוכר לי כזה דבר, הרמב"ם כותבים שקוראים את ההלל-אדם כל שהוא

" וכל זמן שהן שוחטין ומקריבין, קוראין הלויים את ההלל.  אם גמרו את ההלל, ועדיין לא שלמה הכת מלהקריב--שונין; ואם שנו, ולא שלמו מלהקריב--משלשין.  ומעולם לא שילשו." (הלכות קרבן פסח, פרק א).

תודה רבה לכם על המענה!דוסית גאה!אחרונה


צופן התורה 10 ספרים להורדה בחינםציון 77

 

להורדה בחינם!!!

צופן התורה במדרש רבה לספרים:    בראשית  שמות  ויקרא במדבר  דברים

צופן המגילות במדרש רבה לספרים:  רות  איכה  שיר השירים קהלת  אסתר 

תודה רבה!! נפלא מאד!! מי מחבר אותן??נפש חיה.אחרונה

הי חבר'ה - למישו יש ד"ת או רעיון כלשו על רחל אמנו?גושקטיףאנינשבע
פרשת השבוע - שמותקוראים תורה

קורות הפרשה
שמות היא הפרשה הראשונה שפותחת את ספר שמות. הפרשה מספרת לנו כיצד הפכו בני וצאצאי יעקב אבינו מעם לעבדי מצרים. תחילה נראה שהבטחת ה' ליעקב בפרט ולאבות בכלל מתגשמת, בתוך מספר מועט של שנים בני ישראל מתרבים בצורה משמעותית עד שפרעה חושש שמא הם ישתלטו על ארץ מצרים. פרעה מחליט ומבצע, הוא מנסה להחליש את עם ישראל הם במישור הנפשי - רוחני והן במישור הגשמי. במישור הגשמי הם נחלו כשלון אך בתחום הרוחני הצליחו הצלחה רבה כאשר השבט היחידי שנותר נאמן לה' ומסורת אותה הנחיל יעקב אבינו הוא שבט לוי. לאחר שלושים שנות שיעבוד ועבדות במצרים, ....

 

שנים של לימוד תורה

ידוע היה ש"החת"ם סופר" היה מרבה בתפילות, הוא היה עומד לפני הקב"ה ברעד וביראה ומאריך בתפילתו עד מאוד. באחת הפעמים שאל אחד מגדולי הדור את החת"ם סופר על סוגיית הארכת התפילה על חשבון לימוד התורה – על זה נאמר במשלי "מסיר אזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה?!"

חייך איליו החת"ם סופר ואמר: "אינני דואג כלל על תפילתי שתהיה תועבה, הרי הבטיחונו חז"ל שהמאריך בתפילה מאריכים לו שנותיו ימיו, אם כן, מובטח לי אריכות ימים ויהיה לי זמן מספיק על מנת שאשלים את שעות לימוד התורה החסרות לי.

זכותו תגן עלינו, אמן!

 http://www.torahreading.org.il/article.php?id=195

עזרה דחוף בעבודה!!איפה מופיע בתורה איסור לשון הרע??אוהבי ה'
לא " לא תלך רכיל בעמך"
תודה
ספר ויקרא יט ידשקד123
לא תלך רכיל בעמך לא תעמוד על דם רעך אני ה
תודה אין עוד מקור??אוהבי ה'אחרונה
מה כדאי לדעתכם לעשות כדי שאנשים יהיו מודעים לחטא לשון הרע?dvir99

כיצד ניתן להפיץ את זה בקרב הציבור היהודי בארץ?

 

כשרואים מישהו מדבר לשון הרע, להעיר לו.אני77

אם עומד לך לשון הרע על קצה הלשון, או אפילו כבר חצי בחוץ-לעצור אותו מיד.

להעיר? רק יעצבן אותו!דתי
אז תעיר בעדינות...באורות גבוהים

אני מעירה בעדינות וזה עובד משהו כמו: "אהה תשמע.. נראה לי שזה לשון הרע..." ובאמת זה מתרחב לאט לאט עם מעגל הקרובים.. לחברה טובה תמיד הייתי מעירה לה.. וכשהיא הלכה לאולפנה אחרת היא אמרה לי שהיא מעירה אוטומטית וזה ממש עובד

עוד דרך- להתפלל על זה..

ב"הצלחה

אי אפשר!...דתי
תלוי בכשרונות שלךגפן36
לפי דעתי- הערות פחות עוזרות.
היום ב"ה יש כלים שיכולים להנגיש כל דבר שתרצה להמוני אנשים.
מצד שני- האנשים היום מוצפים בכל כך הרבה פרסומות ומידע שאתה צריך לעשות משהו מיוחד כדי לחדור את "שריון ההגנה" שכל אדם עוטה על עצמו מפני הרעש האינסופי הזה.
עלו לי כמה רעיונות, אם נשמע לך- בהצלחה!
1. לעשות קליפים מושקעים שיתפסו חזק. יתכן שיש צורך לעשות קליפים שונים למגזרים שונים.
אפשר לבקש עזרה מאנשים שכבר יש להם במה רצינית, (נגיד אצלינו אנדרדוס, במגזרים אחרים אני לא יודעת אבל לא קשה לברר)
2. אפשר להמציא הצגה ש"חודרת עמוק" ושתעורר אנשים לחשוב על הנושא לעומק. גם כאן כדאי לחבר הצגות שונות בהתאמה למגזרים שונים, ולהעזר באלו שכבר בנו לעצמם קהל.

אולי אוסיף עוד בהמשך
(אפשר שיר, תערוכת תמונות. סיפורים לעיתונים.. באופן כללי נראה לי שהדרך להשפיע היום היא אומנותית יותר)
רעיון...אוהבי ה'
לדעתי. מה שגורם לאדם לא לעשות דבר מסוים הוא הידיעה עד כמה חמור ולפעמים פוגע אותו מעשה.
לדעתי, רוב האנשים אינם מבינים עד כמה חמור לשון הרע ועד כמה הוא פוגע,
ולכן, מה שצריך לעשות, לדעתי, הוא לעלות את החומרה לאנשים בעזרת האמצאים שיש לנו היום.
אפשר שמישהו ינסח קטע לא ארוך מדי כדי שיקראו וכל אחד יפרסם בקבוצות וואצפ שלו, בפייסבוק, וכ'ו...
ככל שהקטע יהיה חריף יותר כך יעלה למודעות חומרת לשון הרע ....
אם יש מישהו שיסכים לנסח קטע קצר שיעלה לפה ונתחיל בהפצה .
בהצלחה!!
עוד רעיון...אוהבי ה'
אפשר גם לנסח איזה 150 משפטים (כל המרבה הרי זה משובח ;) עם מסר שצןבט, שתופס ולהפיץ אץ המשפטים עם בקשה להעביר הלאה!! כל יום 3-4 משפטים.
אפשר להזכיר מה היה עונשם של אנשים שדיברו לשון הרע בזמן המשכן...
יאללה!! להפציץ במשפטים ;) ;)
גפן36
זה מה שהתכוונתי, רק שאתה הפכת את זה לאפשרי.. אני הלכתי בגדול מידי..
לעבודה!!אוהבי ה'
יופי ;) אז לדעתי כדאי להתחיל לעבוד!! ;)
אז לא אכפט/ת ;) לי לערוך קטע יפה לא ארוך ולא 2 מילים רק תעלו לפה כל מיני קטעים שמצאתם/ראיתם/ שמעתם ואני העשה מזה קטע אחד שלשיחות ה' יצא יפה אם יש מישהו שמוכשר בכתיבה ויכול לעשות את זה בכיף במקביל, עם העלאת הקטעים הנ"ל אנחנו מנסחים מלא משפטים קולעים ומעלים לפה... נראלי כדאי שנקבע תאריך עד איליו אנחנו מנסחים/ עורכים ובתאריך הזה מתחילים לפיץ לכולם ;) אז... מה עם עוד חודשיים?? ר"ח אדר? מרבים בשמחה ע"י הרחקת לשון הרע לעבודה!!
אוקייdvir99

עד ר"ח אדר לנסח משפטים וקטע

מעולה!dvir99

אתר שמירת הלשון:

http://netsor.org/

(שם גם ניתן להפיץ למייל 2 הלכות יומיות, בצד ימין של דף הבית).

צריך שזה לא יהיה יותר מידי חריף, אנשים לא אוהבים שבאים להם בכעס.

אבל שבכל זאת, יבינו את החומרה של זה.

יכול להיות שצריך לעשות משהו שונה לכל מגזר (אולי לחרדים קטע אחד, ולדתיים קטע אחר. פשוט כדי שזה יותר יקלע ויועיל).

יש סיפור שממחיש ממש טוב את העניין:

http://brachot.net/greeting_cards.php/1954

ניתן להפיץ גם אותו (כמובן בשמירה על זכויות היוצרים).

אני פותח פה שרשור חדש, בו תכניסו את המשפטים והקטעים.

בהצלחה!

וכל הכבוד, הפרוייקט הזה מאוד מאוד חשוב!

נ.ב. לגבי מה שדיברתם פה על להעיר- הבעיה היא שלפעמים האיש שמעיר הוא בעצמו מדבר לשוה"ר ונגוע גם.. וזה לא כ"כ מועיל, ואולי אפילו מזיק, שרואים שהוא לכאורה לא מתכוון ברצינות בהערה שלו - הוא עצמו עושה את זה הרי...

 

חבר'ה מה קורה?dvir99אחרונה

חשבתי שהתחלנו בפרוייקט ההפצה! אני מבין שאתם לא בעניין...

שכחנו!!אוהבי ה'
וכמובן!! מה ששכחנו!! קודם כל להתחיל אצלנו!! ולאט לאט להיתרחב עם מעגל הקרובים !!
^^^מיצ'ל
כמו שנאמר פה!!
להפיץ ולדבר על זה כמה שיותר...
שזה יהיה במודעות של אנשים כל הזמן...
אני אישית ףמשתדלת לקחת שעה ביום לשים לב שאני לא מדברת ולא שומעת לשון הרע...
ומעבר לזה כדאי ללמוד את הלכות לשון הרע.. הלכה ביום, באולפנה שלי לומדים כל יום בבוקר הלכה אחת מהלכות לשון הרע... (זאת השנה השלישית), זה בדיוק חמש דקות ביום שפותחות את הבוקר וזה משפיע..
אולי לקנות הרבה ספרוני שמירת הלשון ולחלק באולפנות וישיבות..יהודי
אחת מהדרכים להעיר בעדינות וחיבה:אנונימי (2)

לומר- "החפץ חיים מוסר לך ד"ש.."

אולי לא...אנונימי (3)

יכול להיות שזה קצת להשתמש בשם של הרב הענק הזה לשימוש קצת משפיל... 

בעצם...אנונימי (3)

למרות שבעצם זאת הייתה מטרה שלו והוא כתב המון ספרים כדי לחזק ולעורר את עמ"י לנושא והיה שמח אם בזכותו ידברו פחות לשה"רמיקרופון

סיפור לשבת קודש + זמני השבתקוראים תורה

זמני השבת – פרשת ויחי

פרשת ויחי, יא - יב בטבת, 2/1/2015-3/1-2015

http://www.torahreading.org.il/article.php?id=192

 

דבר תורה לשבת קודש:

http://www.torahreading.org.il/article.php?id=192

סיפור לשבת - מגף לנטילת ידיים
רבי זאב ואלף וינשלבוים זצ"ל היה צעיר בגילו כשגויס לשרת בצבא. מחשבות רבות התרוצצו במוחו, כיצד יוכל לשמור שבת כהלכתה וכיצד יוכל לשמור את מצוות ה' יתברך בין גויים. אך בכל עת כאשר עלתה במוחו המחשבה הטורדנית, חיזק את עצמו רבי זאב – כשרוצים, מקבלים סיוע מן השמיים.

יומו הראשון בצבא הסתיים, רבי זאב הכין עצמו לשנת לילה לאחר יום מפרך, אך לצערו לא מצא נטלה וקערת מים לצורך נטילה של שחרית. חשב לעצמו רבי זאב מה יעשה וכשלפתע עלה במוחו רעיון, הוא ישתמש במגפיים שאותם קיבל בתחילת יום הגיוס, כאשר מגף אחד ישמש כנטלה והמגש השני ישמש כקערה. הוא הניח את המגפיים תחת מיטתו, כאש האחד מלא במים. בבוקר השכם, נטל ידיו כהלכה מתוך המגף.

כך שמר על יהדותו גם בצבא, גם בגלות.

הרב הקדוש רבי זאב ואלף וינשלבוים זצ"ל, נולד בשנת תק"צ ונסתלק לבית עולמו בשנת תרס"ה.

זכותו תגן עלינו, אמן!

 

ירושלים
שקיעה: 16:51

כניסת השבת: 16:11
יציאת השבת: 17:27

צאת הכוכבים: 17:10
תל אביב
שקיעה: 16:48

כניסת השבת: 16:25
יציאת השבת: 17:29

צאת הכוכבים: 17:06

חיפה
שקיעה: 16:48

כניסת השבת: 16:15
יציאת השבת: 17:26

צאת הכוכבים: 17:06

באר שבע
שקיעה: 16:52

כניסת השבת: 16:30
יציאת השבת: 17:31

צאת הכוכבים: 17:11

 

 

קוראים תורה - www.torahreading.org.il

דברי תורה על פרשת השבוע

"קוראים תורה" - אתר לפרסום דברי תורה על פרשות השבוע. הירשמו ותתחילו לכתוב ולהגיב!

באתר - אמרות חסידיות, שיעורי תורה, הלכה יומית, חידושי תורה קצרים ועוד...

 

האם נשים צריכות ללבוש גרביים?למה!!אנונימי (פותח)
לפני כמה זמן העלנו נושא בין כמה חברות על גריבת גרביים..ולא ברור לי עדיין האם זה מנהג?
האם זה החמרה??
וחוצמיזה מה לא צנוע ברגל..(!)
כמובן שאני מתכוונת לרווח בין כף הרגל עד לפני הברך..!!
בהצלחה אנונימי (3)

אין בעיה...

אשכנזיות יכולות עשר סנטימטר אחרי הברך ...

ספרדיות עד הקרסול

תתחזקי מעריכה אותך על זה שאת שואלה זה באמת דבר ממש קשה להמודד איתו

וברור שעדיף גרביים .... לא חובה...

בכל דיני צניעות יש את עניין ההלכה ויש את דת יהודיתדינה די


עשי לך רבאלעדאחרונה
פרשת השבוע וזמני השבת - ויגשקוראים תורה

פרשת השבוע, פרשת ויגש היא הפרשה האחת-עשרה בספר בראשית, בפרשה זו אנו מגיעים לשיא דרמטי בסיפורו של יוסף. הפרשה פותחת בדברי יהודה אחי יוסף אל יוסף, דברים האמורים לצאת לטובת הצלתו של בנימין. מדרשים רבים מתארים את המפגש הטעון בין יוסף לבין יהודה אחיו (ביניהם כמובן "ספר הישר" לרבנו תם) בהקשר שחרורו של בנימין. יהודה "מאיים" בדרך כלשהי על יוסף בתיאורו את מעשה שכם ותוצאותיו ההרסניות. יהודה מאיים בהריסת כל שערי מצרים ובהחרבתה. יהודה מזכיר בפני יוסף את מעשה חטיפת שרה אשת אברהם בידי פרעה ואת תוצאות מעשה זה בפרעה ובעמו. לעומתו יוסף מוכיח את יהודה בהקשר מכירת יוסף בעבור כסף, ומזכיר לו את מעשה תמר כלתו וכו.דברי יהודה אל יוסף נאמרים בטון שאינו משתמע .....להמשך לחץ

 

ירושלים
שקיעה: 16:47

כניסת השבת: 16:07
יציאת השבת: 17:23

צאת הכוכבים: 17:05
תל אביב
שקיעה: 16:43

כניסת השבת: 16:21
יציאת השבת: 17:24

צאת הכוכבים: 17:02

חיפה
שקיעה: 16:43

כניסת השבת: 16:10
יציאת השבת: 17:22

צאת הכוכבים: 17:02

באר שבע
שקיעה: 16:47

כניסת השבת: 16:25
יציאת השבת: 17:26

צאת הכוכבים: 17:06

 

נטילת ידיים...כעס?!

כפי שעשה בכל יום מימי חיו, הקיץ החוזה מלובלין משנתו הקצרה עם אור ראשון, למרבה הפלא לא ראה את קערת המים שהיה אמור משמשו בקודש להכין מבעוד יום בעבורו. על כן, לא יכול היה לרדת מהמיטה כיוון שלא נטל ידיו. החוזה המתין זמן ממושך אך משמשו טרם הגיע עם המים מיוחלים. משהתעכב אף עוד יותר, חשב החוזה בליבו שאותו המשמש ראוי לנזיפה בשל מעשהו, אך נמנע מלכעוס כמו שאמרו חז"ל , "כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה". משהגיע השמש עם המים המטהרים, חשב לעצמו החוזה, "בשביל מצווה מדרבן של נטילת ידיים כמעט ונכשלתי בעברה חמורה מדאורייתא של עבודה זרה". החוזה קיבל את המים בתודה למשמשו בקודש....

להמשך לחץ

 

 

שבת שלום

קוראים תורה - פרשת השבוע

 

חנוכה שמח מלא אורה וברכה! חוברת יפה לחנוכה...נפש חיה.
האם מותר לסבתא לנשק את נכדה שכבר עבר בר מצווה?אנונימי (פותח)

וכן להיפך - שהנכד ינשק את הסבתא

חשוב מאוד!

שום בעיהאלעד
אין בעיהמושיקו
רק אציין מקור לתשובה שקיבלת-אדם כל שהוא

"חיבוק ונישוק סב עם נכדתו, או סבתא עם נכדה מותר."

חוט שני על אבן העזר סי' כא, קיצור ההלכות יב ז, הספר נמצא באתר hebrewbooks 

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=48274&st=&pgnum=31&hilite=

תודה רבהdvir99אחרונה
נגמרה החגיגה? אני מאושר לקרוא דעת תורה נגד גזלאלעד
בגלל שאתה החלטת שזה גזל,זה לא אומר שזה בוודאי ככה.די"מ

זה בכלל לא כזה פשוט.

הבה נודה על האמתאלעד
שבנושאים שאינם כספיים הם לא היו נסמכים על הדעה המקלה אלה חוששים לחומרות מפולגות ולסייגים מהודרים מאוד
זה באמת בעייה.די"מ

אבל באמת זה לא קשור לחפש את הדעה המחמירה.

הם (וגם אני) לא רואים שום ערך במדינה,ולכם אם מותר לא לשלם מס או לנצל את המדינה למה לא?

הפסיקה היהודית חייבה בתשלום מס גם בגלותאלעד

דרושה התפתלות מרשימה בכדי לחייב הלכתית תשלום מס למדינות אחרות ולא למדינת ישראל.

הלכתית אני לא מבין בזה, אבל רעיונית יש הבדל ברורלשם שבו ואחלמה

זה שלגויים יש מלכות זה בסדר ומותר

אבל זה שיש מלכות בארץ ישראל שקוראת לעצמה ישראל

והיא בעצם לוחמת נגד מלכות ה' זה דבר הרבה יותר גרוע. 

אם כי זה לא טיעון הלכתי כמובן אבל סתם בא לי לדחוף את זה כאן

 

 

 

אצל גויים צריך לשלם משום פיקוח נפש...די"מ
זה לא הטיעון.הרשאחרונה
ויש חולקים....לשם שבו ואחלמה
חוק לישראל שאלה!!רות22
האם שקוראים מתוך הספר חוק לישראל מותר לעשות הפסק ולדבר?
או שצריך לקרא רצוף ללא שום הפסק כי חלילה אם עושים הפסק ניתן לחזור הכל מהתחלה?
???רות22
???
יש תשובה?
נראלי כמו כל לימוד, וה"אין למו מכשול" אמרdvir99

שאין להפסיק, אבל אם את חייבת להפסיק לצורך, תסגרי את הספר ותנשקי, ואז תדברי כמה שאת צריכה ותחזרי ללמוד. 

מותר להפסיקלשם שבו ואחלמה
לשם שבו, להפסיק ולדבר?רות22
השאלה היא על בעלי שלומד.
וטוען שאסור להפסיק...
וכל שכן לדבר.
בגלל זה אני מחפשת מקור נכון לכך.
הכי פשוט שתשאלי אותו למה הוא חושב שאסורלשם שבו ואחלמה
אולי הוא ראה על כך מקור שאני לא מכיר.
ואם הוא לא בטוח אז תשאלי רב שהוא מעריך.
אבל באמת כשלומדים תורה יש תמיד חשיבות לא להפסיק באמצע.
זה כמו שיגידו לך לבשל בשר במשך שעה
האם תוכלי לבשל אותו חצי שעה, להפסיק עש שיתקרר ואז עוד חצי שעה? ברור שלא
ככה זה בתורה, ההפסק באמצ פוגע בלימוד
אבל לפעמים צריך להפסיק, צריך לשקול באופן הגיוני מה מקריבים בשביל הערך הזה והאם זה באמת רצון ה'.
אבל קודם כל צריך לברר מה ההלכה, כי אותה אי אפשר לכופף לאילוצים.
תודה על התגובהרות22אחרונה
יש בעיה להגיד איגרת הרמב"ן בלילה?גולגול
לאyosef13

בס"ד

אין בעייה להגיד בלילה שום דבר שמותר להגיד ביום.

ע"פ הקבלה יותר טוב ללמוד משהו אחר ממקרא בלילה.

לא שמענו שמישהו יקבל גיהנם על זה שלמד מקרא בלילה, פשוט יותר טוב לקרוא משהו אחר.

אבל אומרים שתהילים למשל לא אומרים בלילהגולגול

ב"ה

 

ונראה לי שיש עוד דברים... אין לזה באמת מקורות?

יש לזה מקור. נראה לי בקבלה,לשם שבו ואחלמה
לא קוראים תנך בלילה. גם תהילים זה בתנך.
ןבכל מקרה זה רק עד חצות.
וזה לא אסור, להיפך, עדיף לקרוא תנך מאשר לא ללמוד בכלל.
תודה. ושיר השירים- מישהו יודע אם אפשר להגיד אחרי שקיעה?גולגול

ב"ה

 

אשמח גם למקורות, אם יש. 

תודה!

ע"פ הקבלה גם שיר השירים יש בעיה.yosef13

בס"ד

אבל זה כמובן אם יכולים ללמוד משהו אחר שהוא לא מקרא (בלי פירוש).

ודאי שעדיף לקרוא שיר השירים, תהילים ושאר חלקי התנך מאשר להתבטל.

 

הרב יעקב יוסף זצ"ל אמר בשיעור זה לא שמקבלים על זה גיהנם ח"ו, פשוט המעלה של זה היא פחות בלילה.

תיקון בנוגע למה שכתבת "עד חצות"ילד ירושלים

אני חושב שהמקור לזה הוא הבן איש חי בפרשת פקודי שכתב שהחיד"א רצה להתיר בתהילים (כל הלילה) ונראה שאפשר לסמוך עליו עד חצות.

יש דעות שמקרא זה רק תורהdvir99

ונ"ך מותר ללמוד, וזה המון.

הטעם של זה כי המקרא זה בבחינת דין.

מקור?לשם שבו ואחלמהאחרונה
גויים בהלכהאנונימי (פותח)

 

בס"ד

 

אני חוזרת בתשובה ולומדת במסגרת מסוימת בערב על אמונה, תפילה, מבנה הנפש היהודית, המקום והתפקיד שלנו בעולם.

 

אחד הנושאים עוסק בהבדל בין גויים ויהודים. לדברי המרצה גויים הנם בעצם משורש נשמתי אחר וישנם הבדלים תהומיים בין יהודי וגוי במבנה הנפשי ובחיבור האלוקי. אני מוצאת שהדברים קשים לי לעיכול. זה ממש פוגע בי המחשבה הזאת. אולי מישהו יוכל להסביר לי את ההתייחסות הנכונה לגויים ביהדות?

מוזמנת ללמוד תניא פרק אמושיקו

. . וגם מדות טובות שבטבע כל ישראל בתולדותם, כמו רחמנות וגמילות חסדים, באות ממנה, כי בישראל נפש זו דקליפה היא מקליפת נוגה שיש בה גם כן טוב, והיא מסוד עץ הדעת טוב ורע. מה שאין כן נפשות אומות העולם, הן משאר קליפות טמאות שאין בהן טוב כלל, כמו שכתוב בעץ חיים-שער מט-פרק ג. וכל טיבו דעבדין האומות לגרמייהו עבדין, וכדאיתא בגמרא (בבא בתרא י ב) על פסוק (משלי יד לד): "וחסד לאומים חטאת", שכל צדקה וחסד שאומות העולם עושין אינן אלא להתייהר כו'.
 

ראה כאןאמלתראאחרונה
עבר עריכה על ידי אמלתרא בתאריך ה' בכסלו תשע"ה 04:28

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=39407&st=&pgnum=175&hilite=

 

החיזוק היחידה שקבלתי מהפיגוע בהר נוף היא , כי הערבי על אף שכתוב בתורה שהיא פרא אדם, אם יתחנכו על ברכי הדרוזים, אולי יש תקוה

 

וזאת צריכים לתודעתנו, במקום לראות הרע, אפשר וצריך לעבוד על תוכנית חינוך לציבור הלא יהודי באה"ק מה ילמדו בבתי ספר שלהם, והכל יתנהגו כמו שיכתבו מראש ממח יהודי

נחום ג:15-17 (מבוסס על רש"י)חצי ליטאי

 

 

שָׁם, תֹּאכְלֵךְ אֵשׁ--תַּכְרִיתֵךְ חֶרֶב, תֹּאכְלֵךְ כַּיָּלֶק; הִתְכַּבֵּד כַּיֶּלֶק, הִתְכַּבְּדִי כָּאַרְבֶּה.  טז הִרְבֵּית, רֹכְלַיִךְ, מִכּוֹכְבֵי, הַשָּׁמָיִם; יֶלֶק פָּשַׁט, וַיָּעֹף.  יז מִנְּזָרַיִךְ, כָּאַרְבֶּה, וְטַפְסְרַיִךְ, כְּגוֹב גֹּבָי; הַחוֹנִים בַּגְּדֵרוֹת, בְּיוֹם קָרָה--שֶׁמֶשׁ זָרְחָה וְנוֹדַד, וְלֹא-נוֹדַע מְקוֹמוֹ אַיָּם. 

המשל משווה בין אשור לארבה ואומר שיחווה את מה שהם עשו לאחרים (פשיטת ארבה) בעצמם.

 

עד התפתחותו לבוגר הארבה מתנשל 5 פעמים . מדובר על דרגות שונות בממשל אשור שהן זהות לשלבים בהתפתחות הארבה. כאשר תגיע השמש=אש=מלחמה מספרם יהפוך לקטן ביותר בשל המיתות בלחימה. ינדוד הארבה\האשורים ויעלמו.

 

רוכליך- הסוחרים הגדולים שהעשירו את נינווה שמכרו לכל הארצות את שלל מלחמותיה וכיבושיה.

 

ילק-זחל ארבה, פשט את עורו הפך להיות עם כושר תעופה ועף.

על פי אהרוני ה"ילק" הוא דרגת ההתפתחות הראשונה הנמשכת מהבקיעה מהביצה עד לנשל הראשון. לכאורה הצעה זו קשה שהרי מקרא מפורש הוא "ילק פשט ויעוף". כלומר הילק הוא דרגה בעלת כנפיים המופיעים רק בסוף ההתפתחות. ז. עמר מביא הצעה ליישוב קושי זה בכך ש"עוף" הוא במשמעות "פרח" כלומר ניתור והינתקות מהמקום. אחת מהראיות להצעה היא המדרש (ילקוט שמעוני, כי תצא רמז תתקלח): "... עמלק עם ילק פרח כהדין זחלא וכו'". ז. עמר מציע דרך אחרת ליישוב הקושי. "ילק פשט ויעוף" מתפרש שהילק (הזחל) פשט את הנשל ולאחר מכן התעופף.

 

מנזריך- כמו פעם וזיר במדינות המזרח. זאת אומרת שרים.

מספר השרים שלך גדול כמו ארבה.

 

טפסריך- הפקידים הבכירים שלך, שרי המחוז.

גובי-ארבה מפותח ושלם. גבים-זחלים של ארבה שעפים כבר.

 

הרעיון- שממשל חוטא, לא משנה כמה שהוא מפותח ומוגדר, הקב"ה יכחידו.

סיפור קצר...קוראים תורה

האבל על חורבן ירושלים

רבי אברהם "המלאך", בנו של המגיד ממעזריטש זצ"ל היה חש בצער חורבן ירושלים ובית המקדש בכל שנה כשחל תשעה באב. החל עם שקיעת החמה של ליל תשעה באב, היה רבי אברהם נכנס בצעדים כושלים לבית המדרש והיה אומר בניגון עצוב ובבכייה את "איכה". בעודו יושב על גבי הקרקע, כשראשו מונח לבין ברכיו, הזמן היה עובר לאיטו ואט אט המתפללים עזבו את בית המדרש. למחרת בבוקר כאשר שבו המתפללים לבית המדרש להתפלל את תפילת שחרית, נדהמו היו לראות את רבי אברהם עדיין יושב באותה התנוחה, אבל וחפוי ראש כפי שעזבו אותו בלילה...

רבי אברהם "המלאך", בו של המגיד ממעזריטש זצ"ל, היה חתנו של רבי משולם פייביש מקרמניץ בעל "משנת חכמים". החברותא של רבי אברהם ללימודיו היה רבי שניאור זלמן מלאדי. רבי אברהם לימד את רבי שניאור קבלה, ואילו רבי שניאור לימד את רבי אברהם את תורת הנגלה.

רבי אברהם היה חי בהתבודדות גמורה והקדיש את כל חיו לעבודת ה'. היה נוהג לסגף את עצמו ולהעלות מעלה מעלה במעלות הקדושה. לא זכה להאריך ימיו ונפטר בי"ב בתשרי תקל"ז כשהוא בן שלושים ושבע שנמים בלבד. זכותו תגן עלינו, אמן!...

 

בודאי הבין את העקרוןחצי ליטאיאחרונה

כול ישראל טובים וצדיקים אלא שהסיטרא אחרא מקטרג. נזכה לתשועות בימינו ממש. אמן.

כמה זה כר?אנונימי (פותח)
כמה זה כר?
כר?מקורות

כמה נוצות יש בכר? או כמה כר בגימטריא? ואולי בכלל הכוונה ל"ככר" אם כן, ככר לחם או ככר כסף?

או כור?יהודי
כור =כרחצי ליטאיאחרונה

כמו ביוסיפוס פלאביוס (מלחמת היהודים ברומאים א-ב)פעם מופיע כור  ופעם כר.

כור, חומר

חומר - מידה מקראית ("חומר שעורים" (ויקרא כז:טז)); כור הוא שמה התנאי של מידה זו. משמשת למדידת תבואה.

הגדרה הלכתית
10 איפות.429.98~ ליטר  0.43 מ"ק (לפי שיטת החזון אי"ש)
איך מצליחים לשמוח בשמחת אחרים?אנונימי (פותח)

איך עושים עבודת המידות שאצליח לשמוח בשמחות של כאלה שלא קל לי לשמוח בשמחתם?

 

(אני רואה מישהי קרובה שצריכה ללדת/להתחתן למשל, ולא מצליחה להתרגש ולשמוח בשבילה. כמובן זה לא לכל אחד.. יש אחרות  שבשבילם אני אשמח מאוד!!)

 

קשה לי עם עצמי.. איך מתגברים ושמחים באמת?

להעמיק בלימוד על אהבת ישראלב.ש.אחרונה

להפנים את העניין שעמ"י זוהי אחדות אלוקית.

מעבר לכך שלשמוח בשמחת האחר זוהי גמילות חסד עצומה. אפי' אם אינך מרגישה כך.

ומאחר וזה חשוב לך ואת מכירה בזה כבעיה - וודאי רצוי גם להתפלל על זה.