סתאאאאאאאאאם 
בית שבו כשמחליטים החלטה מסוימת,
גדולה או קטנה,
לפחות אחד מבני הזוג עוצר לחשוב:
מה התורה אומרת במקרה כזה?
והנה דוגמה יפה שקראתי בספר על הרב מן ההר:
"כאשר עברנו לגור בעיר העתיקה, ואבא בא לבקרנו בפעם הראשונה,
ערכנו לו סיור בדירתנו החדשה.
בהגיענו למטבח, התבונן אבא סביבו, הביט בחרסינה החדשה,
'העליזה' מעט גם בעיני, הביט והביט ולא ידעתי מדוע.
אריחי החרסינה שלנו נבנו כך, שבכל שורה אופקית
משובצים שני אריחים לבנים, אחריהם אחד צבעוני וכן הלאה.
לבסוף שאל אותי אבא: מה יפה יותר - שורות שורות, שבכל אחת מהן
משחקות שתי דוגמאות לסירוגין, או שורה שלמה מכל דוגמה?
עניתי, שלדעתי יפה לשבץ בכל שורה שתי דוגמאות לסירוגין.
'לא כך אמרו חז"ל!'
פסק אבא. בתארם את העבודה בבית המקדש בעת הקרבת
קרבן הפסח, נאמר שהכהנים 'היו עומדים שורות שורות ובידיהם
בזיכי כסף ובזיכי זהב, שורה שכולה כסף כסף, ושורה שכולה זהב זהב'
(פסחים ה,ח) האם את יכולה לשוות מול עינייך, כמה יפה היה המראה:
שורה שלמה של בזיכי כסף ושורה שלמה של בזיכי זהב...
עיני אבא נצצו כמו תמיד כשאך הזכיר את העבודה בבית המקדש.
לפתע הבנתי עד כמה שגיתי בשיבוץ החרסינה במטבחנו החדש.
לא כך אמרו חז"ל! שורה שכולה כסף כסף, שורה שכולה זהב זהב."
(ההר הטוב הזה, עמ' 467)
הערה:
נא לא להיתפס לדוגמה הספציפית אם היא מפריעה לכם להתרשם מהסיפור.
הרעיון הוא, שכל מה שיש בעולם יש לתורה התייחסות אליו,
אם קטן ואם גדול, ואם חושבים על זה כשניגשים לזה,
אזי הבית ראוי להיקרא בית של תורה.