לפני כחודש שיצאתי לשבועיים חזרתי וראיתי ש"אוהבת את אבא" התארסה...
שחזרתי ביום חמישי האחרון גיליתי ש"שבותיה" הצטרפה לחגיגה...
מי יהיה/תהיה הבאה בתור??
שחקו אותה
יש לם שבועיים..
שיהיה לכולנו שבועיים כמה שיותר טובים ומועילים...
לפני כחודש שיצאתי לשבועיים חזרתי וראיתי ש"אוהבת את אבא" התארסה...
שחזרתי ביום חמישי האחרון גיליתי ש"שבותיה" הצטרפה לחגיגה...
מי יהיה/תהיה הבאה בתור??
שחקו אותה
יש לם שבועיים..
שיהיה לכולנו שבועיים כמה שיותר טובים ומועילים...
התארסתי
!!!
בקרוב מאוד אצל כל מי שצריך בעזהי"ת!!!
שתזכו להקים בית של קדושה,
מתוך שמחה ונחת!!
בית של אהבה, אחווה שלום ורעות, עד 120...
כיף לשמוע בשורות טובות.. 
גלוק17טוב שיש בשורות טובות.
רחלקהעוד יפרסמו בארץ שלהיות בפורום הזה זו סגולה להתארס...
שתזכו להקים בית נאמן בישראל!
צחינא מיאשתזכו לבנות בית גדול, קדוש וטהור, ספוג באורה ושמחה,
תורה ויראת שמיים!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
משמח לשמוע.
שתזכו להקים בית נאמן בישראל. בניין עדי עד.
שתמשיכי לבשר רק בשורות טובות!!!!
בקרוב אצל כל רווקי ורווקות עמ"י.
שבוע טוב ו-מ-ב-ו-ר-ך ![]()
נקדש את שמך..
מזל'טhodaiadאיזה טוב השם!!
שתזכו לבנות בית נאמן בישראל!!
אני מציע שנמרוד, ומעכשיו נעלה כל שבוע "יוצאת" מחתרתי ומצחיק משלנ"ו!
כדאי לו 
לפחות בפעם האחרונה שביקרתי בכרם ביבנה, כך הבנתי שהמצב
ואני מניחה שהם מכירים אותו טוב 
פלאפון שבור...
ובכלל, לגלוש באינטרנט תוך כדי השיחה? (בייחוד אם זה לא ערוץ 7) אחינו- הגזמת.

מה הוא ימצא שם? את שמה בעבודת ביוטופ מכיתה י"א? 
הרי בסוף הוא מצא. ראיתם...
אבל הוא טען שיש הרבה שעושים את זה.. אנלא יודע ,עדיין לא בעסקים הללו!! |תמים|
ומצאתי דברים מעניינים!
"אלה שהתארסו השבוע" , "מתחתנים/התחתנו השבוע"... איזה עולם קטן (או שמא גילוי דעת)..
אז למי שיש רעיון ורוצה שהוא יופיע-פשוט שישלח להם לאימייל המצורף..
אם אחרי זה אני היחיד בעולם שלא יכול להתלונן בפורום!?... 
אף אחד לא יוכל להתלונן!... למה לצער יהודים? |פולני גאה|
עם יד על הלב,
שמעתם שמישהו מעדה שונה משלכם (כולל הכל: אשכנזי, תימני, אתיופי, עיראקי וכו' וכו').
פוסלים? מרתיע אתכם?
אשכנזי- ספרדי פחות מפריע
אבל מודה שעדות מאוד שונות כמו אתיופים- אני אחשוב פעמיים, אולי אפילו שלוש...
רק שאשכנזי - ספרדי --- בכלל לא מפריע!
למעט ההסתייגות הקטנה שהבאתי מעל..
גם לי לא מפריע אני רק מרחמת על האשכנזי שיפול על המשפחה הסופר ספרדיה שלי..![]()
כתמר יפרחעל למה אם ספרדיה לדוג' אומרת שרוצה רק ספרדי-זה לגיטימי, ואם אשכנזיה רוצה אשכנזי זה גזענות/צרות אופקים?
ובנוסף- לפסול מישהו כי הוא דווקא כן מהעדה הספציפית שלך,מה אומרים?
אז לפסול מכל עדה היה לגיטימי באותה מידה . הרי מה ההבדל בין העדה שלך לשל אחרים?..
למרות שאני מכיר מלא שפוסלים... בעקרון יש בזה מלא דעות קדומות, אבל יש פעמים שרואים דפוס שחוזר על עצמו...
אין לי בעיה בכלל שהוא יהיה מעדה אחרת.
בכלל, כל ההתעסקות הזאת בעדות מגעילה אותי:
אנחנו לא בתקופת המעברות, לא עלינו אתמול לארץ, אנחנו לא מדברים בשפות המקור שלנו, לא לובשים בגדים עדתיים, וגם לא אוכלים בשבת רק גפילטע או ג'חנון...
אין שום סיבה שגולדשטיין לא יתחתן עם שבתי, ועמ"י יכול להתחתן בשלווה עם כל הזרמים, לדעתי.
יאללה, צאו מהסרט של קום המדינה.
אני ספרדיה מכל הכיוונים אז אם אני יקבל אשכנזי גם באופי.. אז אני לא יתקדם איתו
אבל אם הוא אשכנזי אחלה כזה אז למה לא?!
ולגבי אטיופי יותר קשה לי..
כל עוד זה אכן שיקול ענייני, ולא סנוביות - עליה צריך לחזור בתשובה.
אני כ"כ מעורב מכל הכיוונים,
שזו לא כ"כ שאלה,
למרות שתכלס אני הרבה יותר יקה מבחינת אופי,
ולא כ"כ מתלהב מהמנטליות המזרחית.
כל אחד עם מה שהוא מתחבר ואוהב.
לא בקטע גזעני, בקטע של מה הוא יותר מעדיף.
זו המנטליות.
אין לי בעיה לצאת עם אשכנזי\ספרדי.אבל אני לא מסוגלת לסבול מנטליות אשכנזית מדי,או ספרדית מדי.
בשבת פנה אליי חבר ילדות,
ושאל אותי אם אני מכיר שדכנים,
מדובר בבחור בן 23, שלמד בישיבת הסדר,
אבל הוא מעשן וכו', מהסטייל הזה.
מישהו מכיר שדכנים לציבור הזה?
יעלי_אכלומר מן הסתם זה אותם שדכנים. לא?
חוץ משדכנים שמייעדים את עצמם רק לציבור התורני,
רוב השדכנים מכירים חבר'ה מכל מיני גוונים..
השדכנים שאני מכיר (ואני לא ממש מכיר)
הם יותר דוסים כאלו של מרכז...
זה נשמע כאילו הוא חילוני או לא יודעת מה.
תגדיר.
(שזה אגב, לא תמיד נכון)
אז כל שאר השדכנים, לא אלו של מרכז והר המור.
או לציבור "הקשה לשידוך"
או שמא מדובר בציבור "ניתן לשידוך בתנאים מסויימים"?
(לא אהבתי את השאלה
)
הלב-פשוט-צועק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עם אמא לא מתחתים, נכון?....
אבל הוא ימשיך לצעוק גם אחרי הפינוק של אמא...
שאתה גר בבית של ההורים.. אה?
שהוא פשוט לא ראה מרקו...
שסטיגידיש גרה אצל ההורים ולכן ההערה שלה לא כ"כ מובנת... 
בכל מקרה - מה הקשר?
שdoni רצה להקפיץ תשרשור שלו.. =]
אני לא מדבר פורומית.
אשמח להסבר... 
אז אולי כאב כזה עוד מנחם..
ויש תיאוריה לפיה אדם בוחר אישה לפי אימו היקרה, וכידוע אמהות תמיד צודקות (וכך גם אשתך שתחי'ה בע"ה), אז אולי הלב באמת רוצה לאמא
זה ידרבן אותך לפעול.
צעקה של הלב נשמעת למעלה, אל דאגה.
"עוד מעט, עוד קצת..מאמץ אחרון".
אם מאמינים במשהו חזק, מכל הלב, אבל ממש...סופו להתקיים.
שתמצא במהרה את ה"סם" לליבך.
למה בשיר הזה האמא מתה....
חוץ מזה לא רע לצעוק לאבא שבשמיים זה תמיד עוזר 
אז תגיד תודה רבה על כול מה שיש לך!! ותגיד לה' שכואב לך כי אתה מרגיש חסר... חסר לך!
חסר לך כמו שלילד קטן חסר גלגלי עזר של האופניים..
חסר לך כמו ספר שאין בו מילים רק אותיות..
חסר לך כמו שעומד לך על קצה הלשון אבל לא יוצאה!
חסר לך אישה שתקים איתה בית, בית חם ואוהב בית של תורה בית של ברכה! בית של שיתוף ושמחה! ![]()
שנזכה!!![]()
אלירז
w.w.m.nאין ייאוש, רק שמחה!!!
כשבחורה אומרת לא היא מתכוונת לכן???
וכשבחורה אומרת שלא לא מעוניינת היא בעצם באמת באמת אומרת לא!
למה זה כ"כ מסובך?? 
עכשיו שניה ברצינות...
למה ביינישים הרבה הרבה פחות ג'נטלמנים???
נכון שאני מכלליה אבל זה באמת תופעה שאני רואה לא מעט!
אני מדברת על דברים בסיסיים.. כמו ללוות את הבחורה.. כמו לא לתת לה לשלם על הקפה.. כמו לשאול איך היא מרגישה..
כאילו הבחורים אומרים "את יכולה להסתדר בלעדי"
אם כך למה אני צריכה אותך??
ביינישים יש לכם מה לומר להגנתכם??
לכולם - ברור שהגבר לא צריך לשלם כל החיים, אבל כשבחורה באה ומתעקשת לשלם בדייט (במיוחד ראשון!!!) - זה מעצבן!
תראו לי גבר אחד שלא מרגיש ככה.
זה מעצבן לא בגלל אגו, אלא כי זה נראה כאילו הבחורה אומרת "אני חזקה, יש לי כסף" ועוד כל מיני שטויות כאלה. ובשיא הכנות - זה לא מעניין!!!!!
אז בואו פשוט נסכם: עד דייט שלישי כולל - הגבר משלם (לא שחייבים לקנות משהו בכל דייט...).
מעבר לזה - תסדרו לבד, אתם ילדים גדולים!
השבוע לא צריך להעלוץ את 'יוצאת מדעתה', היה מזה חלש...
(גב' יוצאת מדעתה, מחילה, זה לא אישי.
)
מי שרוצה - שייתן בדיחה מוצלחת ונמרוד בהם ונכניס אותה...
כתמר יפרחהזהרתי שתצטערו על זה!!!
אפשר- הוא: "אני כבר כמה זמן חושב לחתוך.."
היא: "אנחנו קונים חתוך לשבת.."
{זה בסדר לא לצחוק, ספונטני מדי
}
בליל שבת (פרשת ויצא) אחי הלך בירושלים ליד התחנה המרכזית, ומצא שם סידור אבוד.
על הסידור יש חריטה מוזהבת עם השם "תחיה אמיתי".
בתוך הסידור היה מכתב ברכה לזוג "עמית ותחיה אמיתי" עם תאריך "שבת חתן ויצא תשע"ב".
מה שאומר שהסידור שייך לכלה טריה ומסכנה שאיבדה אותו.
אם זה אומר משהו למישהו, והוא מכיר זוג שהתחתנו בזמן האחרון וזה מתאים לפרטים,
אשמח שתגיבו (תכתבו את המספר שלכם בשיחה אישית).
תודה רבה ותזכו למצוות!
סיפור קצת ארוך..
חברה טובה מהלימודים סיפרה לי על העבודה שלה- ואז היא אמרה שהמפקחת\מנהלת שלה היא מהעיר שלי-
והיא אישיות מדהימה וכו וכו..
ואז אמרה לה שאיזה עולם קטן אני מכירה את הבן שלה..
(עכשיו זה סיפור בפני עצמו-כי אני "מתה" להכיר את הבן שלה,ואני חושבת שאנחנו יכולים להתאים..(אותם שאיפות,אידאולגיה,אופי שאנחנו מחפשים..) ושפעם ניסתי לברר אם הוא תפוס-אז הבנתי שהוא לא רוצה להכיר עכשיו..הוא רוצה "להתחזק קודם,ואז להקיים בית.."
ואני נשארתי עם החלום להכיר אותו..והבנתי בתוכי שאולי זה לא יקרה לעולם..)
בכ"א
היא סיפרה לי על אמא שלו-שממש רוצה כבר שהילדים שלה יתחתנו (היא אפילו עושה תעניות\צום- על מנת שהילדים שלה יתחתנו (יעני מתחננת לפני הקב"ה..)
והיא שאלה אם אני מוכנה שהיא תציע אותי לאמא שלו-ואמא שלו תשאל אותו אם הוא מעוניין..
עכשיו אני ממש ממש מפחדת!!
אם הוא יגיד לא..(כ"כ יהיה לי לקבל לא-ישיר, מאשר "להמשיך לחיוך באשליה של אולי"
אני מפחדת שהוא יגיד לא- כי אנחנו מכירים מלפני שנים..ופעם לא הייתי כ"כ דתיה ושומרת,ואילו היום ממש אני בקצה אחר ממה שהייתי, ובטח שהוא ישמע- הוא יגיד-לא מתאים (בלי לדעת איזה שינוי עשיתי..כי הוא בטח יתבסס על מה שהוא מכיר)
מה גם- שאני לא יודעת כמה זה נכון שזה יבוא דרך אמא שלו..
מה דעתכם?
לדעתי, עדיף שתדעי בוודאות אם כן או לא מאשר "אולי...אולי...",
ודבר שני- אכן, זה נקודה חשובה איך יציגו אותך לפני הבחור. תוודאי שאמא שלו (לא כזה נורא שיעבור דרך אמא שלו) או מי שיציע אותך יהיה מעודכן ברמה העכשווית שלך- כלומר, שכן השתנית לטובה..
וזהו, בהצלחה..
לברר לברר לברר.
אני מעדיפה לא לשמוע מאשר לשמוע "לא". וזה,אין מה לעשות, די בא בעוכרי כמה פעמים. פשוט מחסום כזה..
בשבילך אחותי, תני את האישור לשאול. מקסימום זה יהיה לא-ואז נטפל בך
בשורות טובות!
א. אם יש לך מישהו בראש את לא פנויה באמת לקשר אחר...
ב. אם זה הזיווג שלך הוא יסכים. לא משנה מה היית פעם (אולי הוא רק יתלהב שאת חוזרת בתשובה- אני מכירה כמה שישמחו לחוזר בתשובה, בגלל שהם ב"אורות" וזה גם הוכחה שהם באמת בחרו בעבודת ה'..)
כמובן שרק את יכולה להרגיש מה באמת הדבר הנכון- מאיזה מקום את רוצה להיפגש איתו...
אבל לפי דברייך זה נשמע שאת סבורה שזה הדבר הנכון ורק מפדחדת
תחשבי מהן האופציות שיכולות לקרות- אם זה לא זה, הוא יצא לך מהראש וזה יעשה לך טוב
- אם זה זה ...
אין שמחה כהתרת ספקות.
גם אם זה יגמר בכאב לב עצום של ה"לא", זה לפחות יגמר.
ואת חייבת את זה לעצמך!
כי להמשיך לחיות בספק זה הדבר הכי נורא שיכול להיות.
גם אם זה פחיד ועלול להכאיב, לבאס וכו' וכו', אשליית ה"אולי", הדמיון, עושה רק רע.
וגם היא, בסופו של דבר, לא תשאר לנצח...
אז מוטב שזה יקרה עכשיו מאשר בעוד תקופת זמן שבה רק תטפחי אותה יותר ויותר, ואז האכזבה תגדל.
ואני מדברת מנסיון.
מוזמנת לאישי אם תרצי להרחיב...
(אני לא מגיבה פה בפורום, למעט כשאני הייתי בסיטואציה דומה, וגרמת לי לצאת מהשבלול שלי בשביל התגובה הזאת.
אם זה מבהיר עד כמה היה לי להוט לכתוב לך אותה).
*מכיר את התלמידים שלו בישיבה ברמה אישית<?
*הוא עוסק בשידוכים? (אם אומרים לו שם של מישהו-הוא ינסה לעזור?)
שבת שלום
אפשר לשאול אותו אם הוא מכיר את הבחור הספציפי, ואם הוא יכול לעזור כרגע.
הוא יגיד לך אם לא.
(יש הרבה בנות שכבר עשו את זה... תרגישי בנוח!
אני מניחה שגם לא תצטרכי להסביר את עצמך יותר מדי. הוא ישר מבין את הפואנטה)
אני מניח שמדובר על עטרת כהנים ואני יודע בוודאות שהרב לא מכיר את כל התלמידים באופן אישי(אפילו לא את השמות של כולם). אחרי הכל הרב אבינר הוא אחד הרבנים העסוקים...
ואין כמעט אף ראש ישבה שמכיר את התלמידים שלו.
וחוץ מזה, ההיכרות של רב ותלמיד היא מאוד שונה,
מהתשובות שאת מחפשת והמידע שחסר לך.
אולי אבא של אלירז שונה בקטע הזה...
ראש הישיבה שלי מכיר נהדר כמעט את כל התלמידים, אם לא את כולם...
בעזהי"ת.
הוא (ואשתו
) מכירים את כלללללל התלמידים באופן אישי להחריד. 
[ואני בטוחה שיש עוד ראשי ישיבות כאלה.]
אבל אני עדיין טוען שיש הבדל,
אני בטוח שהשיחה של תלמיד עם הרב מלמד שונה משיחתו עם חבריו,
ובטוח תהיה שונה מהיחס לאשתו,
בקיצור, חסר את מי לשאול?
שצריך ללכת לראש הישיבה...
לכו לחברים, לרמי"ם, לשכנים, למה דווקא ראש ישיבה?
תמשיכו תעשו דברים חוויתיים,
אולי יום שלם ביחד או משהו כזה,
בעזי"ת זה יבוא.
דווקא לא מתוך איזה "חויה" - שלא ייראה לך אח"כ כמתוך "שכרות" של רגע..
תתבונני אם יש סיבה אמיתית להתעכבות,שכלית או רגשית, או שזה סתם החשש המובן "להכריע" בענין כזה.
אם כאופציה השניה, אולי עוד כמה פגישות..
את גם יכולה להגיד גלוי שגם לך זה נראה הכיוון אבל את צריכה עוד טיפה "להתבשל".
ענ"ד הבלתי-מחייבת.
ננשמה!כ"א לוקח כמה פרקים שיכול להשתדל להתחייב לומר,
אפשר לומר מהיום ועד מוצ"ש..
יישר כח!
ננשמה,
תודה שאת מזכה אותנו כל שבוע!!!
ד"ש חמה ממני...![]()
יאללה צדיקים!כתמר יפרח
כתמר יפרח
חברים לקחת..כתמר יפרחאני בלי נדר בעזרת ה' לוקחת את השאר..אשריכם שבת שלוםםם
גם שאנחנו נשואים אנחנו פה..
מהשבוע ניתן לפנות אלינו לצורך יעוץ נישואין..
בקרוב אצל כולנ"ו..
...צחינא מיא
אלעד|חש פז"מ|
שב, שב בצד, בשביל זה יש חבר'ה ירוקים באמת 
כתמר יפרחסתם סתם, מזל טוב!!!
אבל בלי ה"סתם סתם".
נראלי הוא לא התכוון באמת לעיצות,
רק דרך להזכיר לנו לומר לו מזל טוב....
שכבר כשהם מאורסים יש להם מלא עצות...
שעוד לא התחילו לצאת, וכבר חשים יועצי זוגיות..
או שבאמת בלילה של החתונה שלכם ראיתי אותך פה לאיזה רגע???![]()
מזל"ט ענקי!!!
(אם זה ענק, אז זה כבר לא מזל"ט?)
לא יכולה לפרט...אבל מחר אומרים בתהילים...
"יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם..."
וזה באמת קורה..בע"ה שנזכה כולם....
שרשור נורמאלי.
ולא איזה שרשור דיכאון....
תמשיכי כך, המבט הטוב על החיים הוא זה שעושה אותם כאלה!!!
רחלקהבקרוב אצלך..
כמו שאומרים החב"דניקים: בקרוב ממש..
תענו גם...
כיף לראות שמצב רוחך השתפר...
מעריצה של אבאלא יכוה לפרט- אבל קשור לפורום
פשוט ה' מתוקקקקקק
זכיתי לפתוח משהו שהיה סגור כבר המון זמן
אולי יותר נכון לומר מתחיל לסגור משהו פתוח שממש מפריע ...
טטטטטעטא תודה ![]()
הקולה טובהאחרונה(קשור למה שדיברנו אתמול?)
שתהיי לי בריאה!!

אלקנה בבס"ד
מבוסס על "מעט מן העור" של הרב חנן פורת זצ"ל
בפרשת וירא, אנחנו קוראים. “ביום השלישי וישא אברהם את עינו וירא את המקום מרחוק.“ (בראשית כב, ד). דברנו אז, על המראה של "ענן קשור על ההר" (רש"י שם), והסברנו אז, שזה מסמן את החיבור בין השמיים – הרוחניות, לארץ – החומר.
בפרשה שלנו, פוגשים את אותו המקום (ירושלים, התורה משתמשת באותן המילים - המקום): “ויפגע במקום וילן שם כי בא השמש ויקח מאבני המקום וישם מראשותיו וישכב במקום ההוא” (בראשית כח, יא). במקום הזה יעקב עושה שני דברים: מתפלל (פגיעה היא אחת מלשונות התפילה) וחולם – מתנבא. שני הדברים האלה, הם שני צדדים של ההתקשרות האלוקית: התפילה זה האדם שפונה להקב"ה והנבואה זה הקב"ה שפונה לאדם.
וזה דווקא במקום הזה שיעקב חולם: “ויחלום והנה סלם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו” (שם שם, יב). בחלום הזה, בזכות הסולם אנחנו מוצאים את אותו העניין של החיבור בין השמיים לארץ. ננסה להבין יותר לעומק את משמעות החיבור הזה.
הרמב"ם כותב בתחילת מורה נבוכים שיש שני סוגי משלים במקרא: סוג אחד בו לכל מילה יש עניין מסוים, ומשלים שיש למשל עניין כללי אבל לא כל מילה נושאת עניין בפני עצמה. הדוגמא שמביא הרמב"ם של משל בו לכל מילה יש עניין זה החלום של יעקב: "סולם" – מורה על עניין מסוים, "מוצב ארצה" – מורה על עניין שני, "וראשו מגיע השמימה" – עניין שלישי, "והנה מלאכי אלוקים" – עניין רביעי, "עולים" – עניין חמישי, "יורדים" עניין שישי ו"הנה ה’ ניצב עליו" עניין שביעי. לכן, עלינו להתמקד בכל מילה כדי לא לפספס את תוכן החלום של יעקב.
הקשר בין השמיים לארץ אינו מובן מאליו: “כי האמנם ישב אלוקים על הארץ?” שואל שלמה לפני בניית בית המקדש. מה הקשר בין האלוקות לחומר? לדוגמא, אצל הנוצרים ככל שבן אדם מתעלה בדת הוא צריך להתנזר מכל הנאה חומרית. יש אפילו כאלה שנודרים הנאה מן האור! ביהדות לא כך הדברים: ישנו קשר בין הארץ לשמיים: “סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה”: זה המתפלל בכל שיעור קומתו, אומר הראי"ה קוק. הסולם המקשר בין השמיים לארץ הוא האדם!
שלושה גדולי עולם כתבו על הפירוש הזה: בעל התניא, בעל נפש החיים והשפת אמת. בעל התניא מסביר שזאת התפילה שהאדם מתפלל שמקשרת בין הארץ לשמיים. ובזכותה המלאכים – האלוקות – עולים ויורדים באדם. בנפש החיים מוסבר ש"מוצב ארצה" זאת הנפש (החלק הנמוך ביותר של הנשמה), "וראשו מגיע השמימה" – הנשמה, ובין זה לזה, נמצאת הרוח. האדם מתעלה ומעלה איתו את כל החומר, ובזכות זה מוריד את האור האלוקי אל הארץ. השפת אמת, מסביר שכתוב "מוצב" ולא "ניצב", זה מראה על הפעולה האנושית. על האדם לתקן את העולם ולהטיבו. הגוף של האדם נמצא מתחת המלאכים, אבל שורש נשמתו למעלה מהם. ולכן האדם נקרא "מהלך", כל מטרת האדם היא לתקן את העולם, ולהראות את הצד האלוקי שבו.
מעניין לראות שלפני החלום, יעקוב מכנה את המקום כ"במקום ההוא". ואחרי החלום כ"במקום הזה". "ההוא" מראה על השמיים, ו"הזה" מראה על הארץ. בזכות נבואתו, הוא הבין את הקשר שבין זה לזה, הוא הבין את הקשר שבין ירושלים שלמעטה וירושלים שלמעלה, וחיבורן הוא ירושלים.
שבת שלום!20111202124215.pdf
פרשת ויצא
אתם יודעים מה הדבר הכי עמוק שיש בנו, איך אנחנו יכולים לבדוק אם הדבר עמוק עמוק בפנים, בלב שלנו?
זו תורה עמוקה של תורת איזבצ'ה אתם חייבים לפתוח את השערים!
כשאדם ישן והוא עדיין זוכר את הדבר הזה, זה אומר שזה עמוק בתוך הנשמה שלו, וזה הדבר הכי עמוק שיש לו בפנים, כמו שאומרים-"אפילו אני מעיר אותך ב1 בלילה אתה צועק לי את זה" כי זה אומר שזה ממש חלק ממך.
ה' מתגלה ליעקב אבינו בסולם, כשהוא ישן, תשאלו למה כשהוא ישן, למה ה' לא מתגלה אליו כשהוא ער?
לפי דברנו שאמרנו שאדם שרוצה לבדוק אם זה ממש חלק בעומק שלו בפנים, זה רק ע"י שינה, ככה יעקב אבינו היה ה' מתגלה עליו דוקא שהוא ישן ועי"ז הוא מראה לנו שאפילו שהוא ישן ה' מתגלה עליו זה כבר אומר שהשכינה וה' באמת במעמקי נשמתו כתוב בזוהר הקד' על חודש כסלו-"המליך אותו סמ"ך בשינה ", וצריך הסבר מזו השינה הזאת, מה חודש שכולם הולכים לישון מעצלות? ברור שלא! אלא זו שינה עמוקה כמו שלמדנו, הסוג הטוב שבשינה.
שהשינה עצמה היא מגלה לך עד כמה אתה חזק, כמה זה באמת בפנים אצלך, ידוע שהימים האלה הם הימים הכי חשוכים, הכי קצרים, בישיבות יש להרבה משברים, "משבר חנוכה", זה לא סתם, אלא זה בא ומלמד אותנו שבגלל שאנחנו כאלה חזקים ה' מנסה אותנו, ובודק אם אנחנו באמת גם בזמן של שינה, של "משבר", זמן של כאב, אנחנו זוכרים אותו, אם אנחנו עומדים במכות האלה ואומרים לו תודה רבה, זה אומר שה' יתברך עמוק עמוק בתוכנו כמו שהיה בתוך יעקב אבינו, שאפילו בזמן שינה הוא הצליח שה' התגלה אליו. ככה גם אנחנו יכולים לבדוק אם אנחנו באמת מרגישים אותו בעומק שלנו.
לי נראה שחנוכה זה החג של ר' נחמן מברסלב, כפי שרואים ליקוטי תפילות מפוצצות על חנוכה ויש לו הרבה תורות על החג הזה, וכמו כן חג זה חביב גם על ר' שלמה מאוד-על חנוכה יצאו שיחות ארוכות, יש המון דרשות שלו על חנוכה. זה לא סתם, זו בדיוק הבחינה של הצדיקים האלה, החגים-בחינת "מוצאי אור מחושך", זו העבודה שלנו בימים האלה, גם אם קשה לנו, גם אם לא הכל הולך הכי טוב בעולם אנחנו צרכים לשמור על אמונה ושמחה הכי שיש בעולם, ואם נעמוד באמונה הזאת, אנחנו מקבלים הכי הרבה אור, זה אומר שאנחנו במדרגה של יעקב אבינו שהעומק שלנו זה כיסופים לה' יתברך ולא רק כיסופים, אלא ממש ה' יתברך!
שנזכה לקבל את החודש הזאת בשינה של יעקב, שנתגלה בה' אפילו בשינה ובחושך!
(מבוסס על תורה של ר' שלמה)