אני לדוגמה מאמינה בה' שיעשה לי רק טוב ואני יכולה גם לומר שאני בוטחת בה,' שיעשה לי רק טוב אז מה ההבדל?
או שאין הבדל?
תקשיבו, מישהו יודע איפה אפשר להשיג או לקנות חוברות של "בשביל הנשמה"?
זה ספרונים קטנים (כיס כאלה
) עם כל מיני חיזוקים יפים, דברי תורה, סיפורים וכו'...
זה סדרה שיצאה לעילוי נשמת הנרצחים בפיגוע של מרכז הי"ד, ויש הרבה ספרונים.
נראלי זה כל מיני נושאים, לדוגמא- צניעות, עבודת ה', חיזוק עצמי, אמונה וכו'...
בקיצור- אני מחפשת כאלו להשיג, אז
מישהו יודע איפה אפשר להשיג? או לקנות כאלה ספרונים?
איפה יש כאלה? איפה מפיצים?
תזכו למצוות!!
יש במרכז הרב ובאתר של אור עציון
אם אתה צריך עזרה, באישי
בעיקרון יש בשביל הנשמה בשיתוף החמ"ד, לחופש הגדול- אותם קיבלתי מהאולפנה בעיקרון
אולי תבררי אם באול' שלך גם מקבלים...
052-621-8767
ויהיו מודעות השבוע בעז"ה באחד העלונים
מכירים מקומות שצריכים *עבודה*(לא התנדבות) בחקלאות בחופש?
^כיסופים^אני מרגיש שהרבה פעמים אחרי שאני מחליט שאני רוצה להיות אדם טוב יותר ונחמד לסביבה, ולכן אני משתדל יותר להתחשב באחרים ולעזור ולהתנדב וכו' אז בסוף לאחר מעשה - אני יוצא בתחושה מבאסת של "וואלה, יצאתי פרייאר"... (לפעמים זה מגיע מתחושה עצמית ולפעמים גם מאמירות ברורות של אנשים בסביבה...)
מה אתם אומרים?...
איפה עובר הגבול ביניהם?...
מי מבקש ממך, מה מבקש....
נגד אם בהפסקה אני וחברות שלי נשב ואז חברה שלי תגיד לי ללכת להביא לה את הבקבוק מהכיתה- זה ניצול ואם אני יעשה את זה אני יהיה פראיירית
אבל אם אני בכל מקרה הולכת לכיתה וחוזרת, מה אכפת לי...
תלוי אם אתה עושה את זה מטוב לב ומרצון פנימי לעזור או בגלל שאתה מנסה להיות נחמד בשביל כל מטרה שתהיה..
אם אתה עושה את זה מטוב לב, תעשה טוב! שיקראו לך פראייר, זה בונה בלב טוב לב, עדינות ואכפתיות, אז למה לא? בתכל'ס, עד כמה שאנשים אומרים לך פראייר הם מקנאים בך, כי זה מציק להם לראות מישהו שעושה משהו טוב מהלב. אז כדי להימנע מצביטת הלב, הם אומרים לך שאתה פראייר (כלומר, אתה טועה, המצפון שלי נקי)..
ואם זה בגלל רצון להיות נחמד, תלוי. לעשות טוב זה תמיד טוב, ולפעמים זה טוב לשבור הרגלים רעים, אבל אתה ממש לא חייב לא לחיות בשביל אחרים. אתה לא חייב לקפוץ בשביל מישהו 40 ק"מ, לדוג'..
אשריך! אין ספק שזה רצון מבורך, ואל תכניע אותו לעולם. יש אנשים שהיו רוצים לחיות ברצון להיות נחמד.
ערב טוב, ברור לי שיש עניין לא לדבר עם המין השני בפרטי, אתם לא חושבים שניתן להפעיל מעט שיקול דעת כמו שבחיים האמתיים יוצא שמדברים עם המין השני?
זה אותו דבר אולי קצת פחות לגבי בנים או שזה שונה?
אבל א- צריך להיות במצב מאוד מאוד בוגר ומכיר ויודע הלכה יפה יפה.
ב- אסור להרבות בשיחה בשום אופן. כלומר שיחה קצרה שניים שלשה משפטים- סבבה. אבל שיחה ארוכה. גם אם היא רצינית- זה ממש לא, שכן נגררים. וכמ"ש הרמב"ם בפי' המשנה "ואל תרבה שיחה עם האישה" עיי"ש.
צריך לשים לב מה הגבול בין דיבורים טכנים לדיבורי ידידות שיכולים להגרר למקומות לא צנועים ולא רצויים...
וחבל כי הם חשובים מאוד!!
בכל אופן תמיד אפשר לקרוא ספרים על הנושאים האלו.
ואת ההתנהלות הכושלת הזו יהיה אפשר לראות רק בעוד 40 שנה כשהכל יתחיל להתפרק...
שמחנכים אותם שמגיל מסוים (נירא לי בר מצוה) לא לדבר עם בנות
השאלה כיצד מלמדי להתנהל במקרי קצה, וכנראה שלא מלמדים...
וגם זה מצריך עיון אם יש תועלת רוחנית בעניין...
אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מן התורה מאד עמוד והתחזק בה ואתה מקבל שכר כולם. מ"ט הפרו תורתך עת לעשות לה'. ירושלמי ברכות סח.
צניעות האישה זה מחמת מעלה ולא מחמת חסרון...
ניתן לראות הבדל משמעותי בין בת ישראל צנועה ששומרת על עצמה לבין מישהי שמפקירה את עצמה ומתלבשת לא צנוע, משום מה דווקא אותן ששומרות על כבודן מוצאות חן בעיני כולם, גם הדוסים וגם החילונים... אם מישהי מחליטה להתנהג באופן לא צנוע הוא בצורה מיידית גורמת לכך שכל האנשים הרציניים יאבדו עניין בה, כך שזאת גם החלטה לוגית ולא רק דתית...
אני יכול להעיד על מקרים שראיתי חילונים מתרפסים בפני דתיות צנועות למרות שברור לכולם שלא היה להם סיכוי איתן...
( בלי קשר אני גם לא מסכימה עם זה שהצניעות היא בשביל הבנים..)
זה באמת לא עניין שלך
נראה לי שאישה שמתלבשת בצורה פרוצה, בלי קשר למה שזה גורם לבנים שמסביבה, היא פשוט מזלזלת בעצמה מביישת את עצמה ומוכרת בזיל הזול את גופה...
נעזוב נשים. גבר שהולך בלי חולצה ברחוב, לא אמור להתבייש?? מה אתה בא למכור? את הקוביות שיש לך שם?? כך אתה רוצה שנצייר את נפשך בעינינו?
נחזור לענייננו. אישה פרוצה מוכרת את גופה ונפשה רק כי היא רוצה להרגיש נחשקת?? אותי אישית, זה קצת מגעיל, אבל אין לי באמת מושג עד כמה רציני הנסיון...
בהצלחה!
![]()
![]()
א.
את צריכה להתלבש צנוע בשביל לכבד את עצמך. את יקרה. את לא צכה לזלזל בעצמך ולהיות חשופה.
תאמת אני לא ממש אוהבת את המשל הזה אבל הוא נכון מאוד -
את יהלום.
יהלום יקר, שלא שמים אותו לראווה ברחוב.
גם אם הוא יהיה בכספת, שקופה.
זה לא מכבד אותו.
יהלומים אמיתיים מחביאים. שומרים בקופסה אטומה.
את ההשלכה נראלי את הבנת..
ויש עוד משו אם יעזור לך -
היתה איזה כלה דוגמנית מעצבת אופנה בדים או משו בסגנון או נראלי כל ביחד. לא יהודיה אפילו.
שעיצבה לעצמה את השמלהלחתונה.
שמלה סגורה ואטומה.
היא הסבירה, ששמלה כזאת יותר אצילית וטהורה.. ונותנת לך הילה ומסתורין.
זה מילים של גויה.
שהבינה. את יודעת אתזה.
תנסי להרגיש את מה שאת יודעת![]()
דבר שני-
את לא אמורה לעשות כלום בשביל הבנים. לא לחשוב עליהם בכלל כשאת מתלבשת..
הם עם ההתמודדות שלהם ואת עם ההתמודדות שלך.
כשאמרתי תגובה לעניין התכוונתי לתגובה של בנות. סוריי![]()
חחח סתאממ![]()
משיח!!!@ארץ אהובה את פשוט צודקתתתת
אני גם חושבת ככה
אין לי מה להוסיף אחרי הדברים האלה אני גם שמעתי את הסיפור הזה עם הכלה הגויה הזאת...
וגם עם היהלום נראה לי שדיברנו על זה...
ממליצה (ואף חובה) להעמיק בו וללמוד לעומק בצורה רצינית.
רק אומר בקצרה ממש שצניעות זו קודם כל מידה וההלכות עוזרות לנו להתגדל במידות, לדוגמא- צדקה עוזרת לנו להיות גומלי חסדים. כך גם צניעות- הלכות צניעות עוזרות לנו להיות צנועים (למרות שלבוש צנוע זו תולדה של מידת הצניעות שבאדם).
אני לא אומרת שזו הסיבה היחידה. ישנן סיבות רבות, אך לדעתי היא העיקרית וזה שורש ההלכה.
או נלך על הדוגמא שלך.
וללכת בעירום ברחוב, זה בסדר?
זה עניין של צניעות כגדר קיימת לא מפני יצרם של הבנים בדוקא אלא מפני שזו היא תודעת העולם.
העולם בכלל והאנושות בפרט בנויים כך. שצריך ללכת צנוע.
ברור שפיצול המינים לזכר ונקבה הוא גורם משמעותי בכך, אם לא העקרי.
אבל את צריכה לעזוב את נקודת ההנחה הזו שתודעת הלבוש שלך היא מוגבלת בגלל התחשבות בבניםכאילו זה דבר מנותק מעצמיותך.
להבדיל- לרצוח זה פסול לא בגלל שאני סבבה והכל ורק ההוא שם לא יחיה. אלא זה רע בפ"ע כמזיק חברתי ונפשי קיומי.
אהבתי תתגובה![]()
אני ראציתי להגיב, אחרי שקראתי את התגובה שלך אני מבין שאין לי טעם.
מסכים עם כל מילה שכתובה פה.
ו.. פשוט רואים שזה נכתב מהלב, ממקום אמיתי.
קצת שמעתי על הנושא, ו.. גם בתור בן אני יודע איך בנים מרגישים ו.. ו.. מה שכתבת פשוט אמת.
נחמיה - יש ך' אחות צדיקה!!
אשריכם ישרואל!
הכי ברור שאפשר וגם נכון
חללית
נחמיה17(בנים, אני כבר כתבתי לכם את כל זה פה-
מעמד האישה (בחיי הגבר הרווק) ביהדות. - שלא עשני אישה ואני אשמח אם תקראו שם דייקא, כי פה ערכתי מעט מפני שזה פורום מעורב. מעט, כי אני עצלן...)
הנה- 
ישנם שני חלקים בסי' כ"א באבן העזר-
המשפט הראשון- "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד" (שם שם א)
וכל השאר- "ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה וכו'" עיי"ש
...
יש ג' לאוין פשוטים במקרה של קרבה בין בן לבת-
א- איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו לגלות ערוה (ויקרא יח, ו) - מדובר בנידה וסתם פנויות- נידות. [איסור זה הוא על נשים וגברים כאחד- (ריבוי של "תקרבו" ,ספרא שם)]- אצל הרמב"ם זה לאו שנ"ג. הרמב"ן לא מונה מצוה זו אך עדיין זה חלק מאיסור עריות.
ב- ונשמרת מכל דבר רע (דברים כג י) - למדו חכמים (כתובות מו.) שמדובר על הרהורי זנות שגורמים לטומאה. הרמב"ן מונה מצוה זו (בהוספות- יא) אך הרמב"ם לא מונה אותה כלאו נפרד אלא כחלק מאיסור אחר בהל' איסורי ביאה עיי' פרק כ"א הל' איסורי ביאה לרמב"ם בספר קדושה.
ג- ולא תתרו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם (פרשת ציצית- במדבר טו לט)- ברמב"ם- לאו מ"ז.
ביאור הלכה סי' א ' ד"ה "הוא כלל גדול בתורה"- "שלא נתור אחר מחשבת הלב וראיית העינים שנאמר ולא תתורו אחרי לבבכם וגו' ואמרו חכמים אחרי לבבכם זו אפיקורסות ואחרי עיניכם זו זנות ובכלל אפיקורסות הוא כל מחשבות זרות שהם היפך דעת התורה ובכלל זנות הוא מי שהוא רודף אחר תאות העולם מבלי שיכוין בהם כלל לכוונה טובה כלומר שלא יעשה אותם כדי שיעמוד בריא ויוכל להשתדל בעבודת בוראו רק כוונתו תמיד להרבות תענוגים גדולים לנפשו."
...
נחזור לשו"ע
החלק השני הוא מאוד פשוט. ככה אסור ככה מותר.
החלק הראשון- הוא כללי.
אדם צריך להתרחק- מהו הריחוק מעבר למה שכתוב?
אני חושב שזה תלוי בנורמות החברתיות לקרבה.
אם היה איזה נוהג שלא להכנס לד' אמותיה של בת- בן שהיה עושה כן- לענ"ד היה עובר במה שכתב מרן בלשונו הזהב.
כמו כן זה תלוי בהרגשה. העיקר זו קרבה נפשית. אסור שבן ירגיש קרבה נפשית לבת שאינה אמו/ אישתו. וכן בת כלפי בן שאיננו אביה/ אישהּ.
יותר מזה- הם צריכים להתרחק מזה!
לכן דברים שיש בהם קרבה נפשית- אסורים בין בן לבת.
זה עניין קרבה לגלות ערוה (המצוה הראשונה)
וזה גם ודאי וודאי מביא אותנו לדבר על הב' המצוות השניות- דבר שגורם להרהור- אסור. צריך להשמר מהרהור. ונשמרת מכל דבר רע.
שתי המצוות השניות- קשורות בעיקר לבנים, כך שזה צד אחד, אבל הבת יכולה לעבור בזה ב"לפני עיור" במקרים מסויימים (כשהיא עושה דברים מסויימים שיש בהם לגרימת הרהור והסתכלות, כמובן לא תמיד יהיה מוצדק להאשים בזה אותה, אבל לפעמים כן, בודאי כשזה נעשה במקרה שהיא גם כך עוברת בלאו הראשון שהוזכר - קרבה בין אנשים לנשים) .
ואם נחזור לאיסור קרבה כללית. אני חושב שפריצה של נורמה חברתית זו קרבה.(ובעריות- הרבה הולך אחר נורמה חברתית)
ולכן דברים שלא נהוג שבני תורה יעשו- נראה לי יש להתרחק (כי פשוט שנורמה חברתית חילונית אינה מן המניין שהרי הנורמה החברתית החילונית היא כוללת יחסים בגיל הנעורים הש"י. וכן נורמה חברתית של פשרנות למיניה ביחוד כנגד ההלכה וכו' אינה תקפה. אלא מדבר בנורמה החברתית בקרב שומרי התורה והמצוה אלו שלא עוברים על דברי איסורי הקרבה הספציפיים הנמנים בשו"ע)
לכן כשמדברים בדברים כמו שיחה של בן עם בת וכו'- יש להתחשב בדברים כאלו.
עד כאן להיום.
נחמיה17עשיתי/ כתבתי משהו רע?
הקישור מקשר לפורום הנפרד לגברים- את לא יכולה להכנס לשם...
(ודוקא כתבתי הלכה מאוד לא יבשה!)
..






אומנם היא לא בבני עקיבא ,
אבל אני מבינה את הקושי.
ויש לנו כמה זוגות כאלו ביישוב.
שיצאו מהישבצים...
אני לא חושבת שזאת סיבה לעזוב את ההדרכה.
כי אם באמת הקשר בניכם טוב ויש שיח והערכה וכדומה,
אז לכאורה הקשר יכול להמשיך מעבר לזה.
בשיחות טלפון והודעות.
וכמו שאני רואה ויודעת זה גם בכלל לא פשוט.
כי ברגע שיש רגש.
שום דבר לא יפריד.
בהצלחה נשמה!
זה עניין של החלטה ודביקות במטרה.
תנסו למתן את הקשר ולשים אותו על אש נמוכה,
שיחה פעם בשבוע במשך זמן מוגדר.
וואו! מזדהה לגמרי! היה לי משהו ממש דומה.
אני מדריכה בסניף, בצוות מעורב. יש מדריך אחד שממש נקשרנו אחד לשני והייתי מתייעצת איתו הרבה, והוא איתי. זה היה בהדרגה, בהתחלה נשארים לדבר טיפה אחרי ישב"ץ, אח"כ יושבים כבר יותר, בהמשך שיחות טלפון כל היום- בקיצור די נכנסנו לזה. והרגשתי שוואלה הוא באמת בחור מתוק ולמה לא. דיברנו על כל מיני דברים ובאמת עזרנו אחד לשני.
אבל תמיד הייתה לי את המחשבה של - בחיים לא דמיינתי את עצמי ככה. ומה פתאום חבר בגיל הזה (גיל תיכון), הרי אני יודעת שזה לא טוב..
הרגשתי ממש ניגוד בין מה שאני יודעת שנכון (לא להיות בקשר כזה) ולבין הרגש שרצה מאוד להמשיך.
לא יודעת בדיוק באיזה שלב, אבל אחרי חצי שנה בערך החלטתי להפסיק עם זה. הרגשתי שאני חושבת עליו כל הזמן, ושזה פוגע לי בלימודים ובעבודת ה'. שמה שאני עושה זה בשביל שאהיה מתאימה לו, ולא כי אני באמת רוצה לעשות את זה... זו הייתה תקופה עם הרבה דילמות והתחבטויות. אבל בסוף ב"ה הצלחתי להגיע להחלטה:
לילה אחד ישבתי במיטה עם עצמי וכתבתי ולאותו מדריך מכתב. החלטתי שזה לא מכתב שאתן לו- אלא מכתב של מה הייתי רוצה להגיד לו. הבנתי שאני חייבת לברר לעצמי למה אני לא רוצה להמשיך בקשר המקסים הזה (באמת ככה הרגשתי) כדי שאוכל להחליט מה לעשות. שפכתי את הלב במכתב, על כמה קשה לי, ושאני לא יודעת מה לעשות, כי אולי זה באמת קשר חיובי שיתפתח בעתיד לחתונה (יש מסביבי כמה זוגות שחברים מגיל תיכון... אם כי הרבה אומרים שהם לא היו רוצים את הצורה הזאת מלכתחילה).
בקיצור ממש פרקתי את כל מה שחשבתי, וזה עזר לי בכמה דברים:
1. סוף סוף ישבתי עם עצמי וחשבתי על המצב, בלי לברוח, זה באמת קשה.
2. הבנתי שאם בשיעורים אני חושבת עליו וזה מציף אותי כל היום- זה לא קשר טוב בשלב הזה של החיים, כי כרגע אני צריכה להתמקד בבגרויות ובבנייה שלי עצמי, בלי השוואה לאדם אחר.
3. הגעתי להחלטה שאני רוצה להפסיק לדבר איתו (וביני לבין עצמי- גם להפסיק לחשוב עליו יותר מידי). עדיין לא ממש ידעתי איך אעשה את זה - אבל שמחתי שאני לפחות יודעת מה הכיוון.
מכל מיני סיבות, הוא כבר פחות הגיע לסניף, וזה הקל עליי עם ההתמודדות בצורה כלשהי. כל פעם שהייתי רואה אותו- עולה מן חיוך, שהשתדלתי שלא יראו, אבל הוא ראה כמובן. די התלהבנו אחד מהשני ובאמת באמת ממש הערכנו את העשייה של כל אחד.
לאחר תקופה מסוימת, לא הצלחתי למחוק את המחשבות והזכרונות של כל הרגעים המחזקים איתו, וגם המצחיקים והחמודים. ישבתי עם עצמי שוב, וגמרה בליבי ההחלטה שזהו! - רשמית אני מפסיקה לדבר איתו ולהתייחס כמו בתחילת הקשר ביננו.
לא אומר שהיה קל, בהתחלה הוא לא כ"כ הבין, וראה שאני פה ושם טיפה מתעלמת.. החלטתי שלמרות שקשה, אני יודעת שזה מה שנכון לי כרגע. אדם צריך בשנות ההתבגרות לבנות את עצמו עד שיהיה בשל לקשר אמיתי וכנה. זה חיזק אותי מאוד. גם למדתי הרבה תורה והרב קוק באותה תקופה כדי להרגיש שאני מתמלא, כי אין מה לעשות- כשמפסיקים קשר עם בן-אדם כלשהו יש חור ריק בלב. אז הרגשתי שאני צריכה להתמלא ולהתחזק לעתיד טוב יותר ;) (תכל'ס ברור שאם הוא הבן-אדם הנכון להתחתן איתו, אז הקב"ה יסובב את הגלגל כך שזה יקרה בגיל 19-20.)
אחרי המון הרגשתי שעדיין לא ניקיתי את הפינה הזו, כי אני רק במצב של להתעלם ממנו.
ישבתי עם חברה ממש קרובה ופרקתי לה. החלטתי להיפגש איתו ולהבהיר את מה שאני חושבת בנושא. באמת קבענו ודיברתי על כך שהייתה לנו תקופה שדיברנו הרבה ובאמת עזרת לי. במבט לאחור, אני חושבת שזה לא היה כל כך בריא ונכון, ולכן אני מבקשת שכרגע נפסיק לדבר ממש כמו שהיינו רגילים פעם. כן נישאר בשלום-שלום אבל כמו כל אחד אחר מהצוות הדרכה. הוא ממש הבין וקיבל כי תכל'ס גם ידע שזה לא היה טוב. (יכול להיות שיותר קל לעשות את זה בטלפון.. פשוט צריך לחשוב מה יותר מתאים לך)
זה עוזר לך צור, העובדה שהיא גם יודעת שזה לא טוב ולכן אני בטוחה שהיא תבין. תנסה להתחזק בעמודה ולמצוא עוד חברים (בנים) שתשב לשחנ"שים כדי שתרוויח עוד משהו לחיים מהתקופה הזה. בסופו של דבר- הכל לטובה והקב"ה מזמן לנו אנשים שיבנו בנו משהו להמשך החיים (גם אם בדרך עקיפה וקצת פחות 'כשרה'.
כל הכבוד לך שאתה מנסה ליישב את הדברים והלוואי שתרגיש איך ה' תמיד מלווה אותך (וגם להתייעץ עם ר"מ או מדריך יכול מאוד לעזור). בהצלחה!
שעומד על הדברים שהוא מחליט.
אני יכולה להגיד לך שהחברה הנשמה שלי החליטה בדיוק אותו דבר
ולא כולם מצליחים.
קל לדבר. קשה לבצע.
אני לא חושבת שזה טוב לגמור את זה בבום.
אלא בהדרגה.
שיחה של 10 דקות פעם בשבוע. רק במכתבים. וכל העולה על רוחכם.
ותשמח מזה שבעתיד שהוא לא ככ רחוק אתה לא תצטרך לחפש 
כמוני ;) (כרגע..)
בטוחה שמה שלא יקרה.
תצאו מזה מחושלים.
ותפילות עוזרות.
צורי הגברכתבו לך פה הרבה דברים
ואני מניח שאין לך כח לקרוא גם תסיפור שלי
אז אסכם:
התרחקתי ממנה (בקטע בריא - אומר הי, מדבר ברטנה לא יותר מזה. נימוס..) ולאט לאט עבר.
אם אפשר לדבר על זה - תעשה את זה.
אם ההדרכה טובה לך אל תוותר עליה אאכ זה כבר משו רציני.
בהצלחה צור 
צורי הגבר
צורי הגבראחרונה
נגרינסקילא לתן פרטים אישיים בשום אופן!!
אם יש הרגשה שלאי נעימות, אפשר לחסום...
וכמובן כמובן לדווח למנהלים...
כשאתן מולחות בשר...
(טוב, טוב, |מפסיק להיות ציני. משתתק|)
איזו בת אתה מכיר שממליחה בשר?פסידוניתדברים של המטבח, לא חסר.
(תכל'ס בבית שלי- אני אחראי צליית כבד ובדיקת ג'וקים...)
(אבל לא בשר ודגים, אני צמחונית)
תנחומיי.)
שאני יכולה לשאול אותו על מישהו אם הוא יודע שהוא טרול?
הוא לא אמר שום דבר מטריד אבל אני די חשדנית ואחרי שדיברנו סתם על איזה סדרה והוא אמר לי שהתמונת פרופיל שלי יפה נכנסתי לכרטיס שלו וראיתי שהוא בן 86.
סלמנדרהלא בפורום בגלוי...
ואגב, גם אם את חושדת, מומלץ להפנות את תשומת לב המנהלים שיעקבו אחריו...
תגידו, מה המצב הטוב:
איזון בין רגש לשכל, או שהשכל ישלוט על הרגש?
או שזה בכלל תלוי באופי של האדם וכל אחד זה משהו אחר?
אוהבתותך אחותיבמקרים מסוימים צריך לתת גם לרגש מקום כמו בעבודת ה' ובבניין הבית.
הכוונה שליט על כל כוחות האדם.
עלינו לזכור שמלך אינו דיקטטור אכזר שעושק את נתינו!
אלא מלך שנותן ומפרנס את נתינו כל אחד כפי הנכון לו באמת.
(לשכל יש את היכולת להבין את הרגש ובהתאם לתת לו את מקומו.
זאת אומרת שהשכל מנתב את הרגש -כך שהרגש כל הזמן תחת פיקוח כדי שלא יגלוש למקומות שאינם נכונים לו.)
מאמץ אותו...הרוח נחשבת שכל או שהיא מעל השכל?
מהי אותה 'רוח'?![]()
מה יותר רוחני באדם מאשר השכל?
מה ההבדל בין שכליים לרוחניים? או אם נמקד, מה הכוונה ברוחניים?
שהרי אם אתה אומר שהאמונה היא כח רוחני שאינו מסתמך על שכל, יתכן מוסלמי שהרוחניות שלו יותר גבוהה מפני שכח האמונה שלו גדול יותר...
נצטרך להגדיר את השכל כדי לישב את המושגים...
שכל = כוח ההכרה שבאדם...
האמונה הגדולה ביותר היא הכרת הבורא...
וכאן זה גם מגיע לאהבה (כמיהה לדביקות בקב"ה), שהרי האהבה יכולה להיות אמתית רק אם אדם מכיר את מה שהוא אוהב... ומותך שאדם אוהב דבר מסוים, כך הוא רוצה להכיר אותו יותר...
מצפון הוא מוסר אנושי הקיים לכל אדם בעולם ונכלל כחלק מהגדרת האדם... ומה שעושה את האדם אדם, הוא שכלו... הוא המייחד אותו משאר הנבראים...
יראת שמיים היא ההכרה שאדם אינו מכיר ומתוך שהוא אינו מכיר, הוא מפחד מחוסר הידיעה הזו ונכנע אליה...
נמצאנו למדים שכל הכוחות שהזכרת הנם שכליים ושוב לא ברור מהי אותה רוח הגדולה מן השכל...
כלומר, זה לא ברור בתוך התרבויות המודרניות והפוסט מודרניות.
אבל בודאי שדעת חכמינו- השכל הוא השולט.
איתו ניתן להגיע לאמת אבסולוטית (כמובן, שזה יחסית למה שאנחנו, אבל זה נחשב יחסית אבוסולוטית).
הוא לא כמו רגש תועה והפכפך.
א-ב-ל!
איך? באיזה אופן?
מה מקום הרגש?
כמה איפה מתי ומה בדיוק בשכל שליט?
בזה רבו המחלוקות וגם יש הרבה עניין סמנטיקה.
פרק ט ספר ליקוטי אמרים תניא, מדהים מרוב שזה גאוני
אתמול היה לי מבחן על הנושא הזה


וכולם רוצות להדריך
דיברנו עלזה?!![]()
ארץ אהובהאחרונהוואי זה במת התלבטותת..
ישמצב תאמת שהייתי מעדיפה גרעין עשייה, אם הוא ממש ממש מגובש..
כי זה יותר כזה צחוקיםםם וכייפפ מטורפפ..
אבל ההדרכה זה שאווה בטירופפפפפ!! ודורש השקעהה..
אוףףף שאלה למישוים:
אם ישלי באמת ב"ה אני מרגישה קשר כזה, ישיר עם ה'- למה אני צריכה להתפלל?![]()
ארץ אהובההכי יפה שבויותתת
משפחה בזמן ההשכלה
ועד שינוסו הצללים - אולפנת נוה חנה עשו עלזה מבצע שישית, אמרתי לשיפי שאני יכולה להשיג בעה תסרט וניקח רעיונות![]()
הם תותחיותתת
![]()
מה קורה? מלא זמן לא התכתבנו
משיח!!!מה קורה @אוהבתותך אחותי?
אני חושבת שהכי יפה ומשמעותי זה שנעשה על שביות ושנתרום ללהבה זה פשוט מושלםםםםםםםםםם
וחוץ מזה בכללי אני חושבת שכל בת מלך יהודיה צריכה לקרוא את שבויות ככה זה יקטין את רמת הההתבוללות בארץ...
משיח!!!
אני ממש אוהבת שיחות כאלה...
משיח!!!זה עניין של אופי...
כל פעם שיש שיחה פחות מעניינת כולם נזכרים ומשווים לשיחה שלו אחד חלבי ואחד בשרי
החלבי הוא סלט ירקות עם גרעיני חמניות קלויים וקוביות גבינה בולגרית (בלי שמן דקלים). ממש טעים!!
הבשרי הוא סלט חסה עם קוביות שניצל. גם ממש טעים!!!!
אבל מה המתכון שראית בסרטים הישנים?
(היות שהמתכון החלבי הוא לערב. והמתכון הבשרי הוא לבוקר. אנחנו צריכים מתכון לסעודה שלישית (אבל צריך שהוא יהיה חלבי. כי סעודה שלישית שלנו היא חלבית))
שגרים בקטמון?
או באיזור?
כן, זה קיים! ישיבת ערשנו רעננה הוקמה על ידי הרב מרדכי אליהו זצ"ל והייתה בהכוונתו עד פטירתו. בישיבה לומדים את כל חלקי התורה מתוך חיבור לעם ישראל. העבודת ה' בישיבה היא עבודה חסידית למשתוקקים להגיע לעבוד את ה' לשם שמיים באמת! העבודה נעשית מתוך אהבת חברים, לא כמושג אלא כעבודה.. בישיבה עובדים על אהבת חברים! בישיבה יש קשר ישיר לראש ישיבה המדריך כל תלמיד ותלמיד למחוץ חפצו ומעביר מגוון שיעורים בעבודת ה' במהלך השבוה ברב קוק, חב"ד, ברסלב, ועוד..
סרט תדמית:
לשבושי"ם: אוריאל 0525253767