צריכה הסבר ממש משכנע למה לשמור נגיעה
מצורות שונות שאני אוכל להסביר את זה לחברה והיא תתחבר לפחות לדבר אחד..
לשמור נגיעה מחבר ומצד שני מסתם בנים..
די דחוף!
צריכה הסבר ממש משכנע למה לשמור נגיעה
מצורות שונות שאני אוכל להסביר את זה לחברה והיא תתחבר לפחות לדבר אחד..
לשמור נגיעה מחבר ומצד שני מסתם בנים..
די דחוף!
את זה אי אפר לזייף. וזה עבר מאב לבן תסתכלי ברמבם... הקדמה למשניות והכות יסודי התורה על נביאים... זו הסיבה היחידה. ולכן ה אומר למשה "וגם בך יאמינו לעולם" למה? כי עד שלא הגענו לרמה של נבואה כולנו לא יכלנו להאמין באמת!
זה שכתבו פירוש על כך לא אומר שזה נכלל בכללי הפסיקה.
אני לא חולר על נכונותו של הפיוט. הפיוט הוא מאוחר יחסית. וכל מה שכתוב שם מתואר בפרוטרוט במדרשים ובגמרות. "לבזבז" רוח הקודש כדי לדעת מה שכבר כתוב בפירוש נראה לי לא ככ הגיוני.
אותו מחבר קדוש של הפיוט אם הגיע לדרגת רוח הקודש מסתמא ידע גם גמרות ומדרשים. ואז כבר לא היה צריך רוח הקודש לחבר את הפיוט הזה...
רייצ'ל=)1. את יושבת בהופעה ומישהי עולה לבמה ומדברת....
2. את יושבת בהופעה ומישהי עולה לבמה ושרה...
יש משהו בשירה שפותח משהו, את מרגישה יותר קשורה, מכירה, קרובה...
יש משהו בשירה שמקשר..
הגיוני?
לי לשיר בלי שיחנקו אותי..

"גזענות"- הכרה שיש עמים בעולם שהם "גזע שווה יותר" ואחרים "שווים פחות" או "לא שווים כלום"- זה אגב מה שהיה הגרמניה. מזה הנאצים התחילו את הרעיון של השואה. יימח שמם.
תראו למה תפיסה מעוותת יכולה לגרום. אמאלה!
אז למה אישה לא יכולה לשיר לפני בנים?
למה מישהיא פה אומרת "גזענות"?
לאישה יש עוצמה.
בהתנהגות שלב, בחן שלה, בדרך שלה.
את העוצמה הזאת- היא צריכה לשמור ולהשתמש בצורה נכונה- כי זו מעלתה.
בגלל שהיא חשובה כל כך - התורה רוצה להתייחס אליה בכבוד, במלוא הרצינות- כמו שממגיע לה בגלל סגולתה!
[ויש בגמרא הרבה דברים שהרעיון שלהם- האישה היא השפע בבית, כל הברכה שמגיעה זה בגלל האישה ועוד]
ברגע שהיא לוקחת את סגולתה- את הפנימיות האצילית שלה- ו "מבזבזת " אותה לפני אנשים שלא ראויים / אסור שייחשפו לפנימיותה- זה פוגע בה והיא מפסידה- לא כי היא רעה, אלא כי הם עלולים לעוות את התפיסה שהיא מיוחדת- ולרדת לרמה של חיצוניות שטחיות שתבזה ותשפיל את האישה!
לכן של שיר השירים עוסק בפנימיות. נחשב קודש קודשים.
לכן יש הנהגות צניעות מיוחדות לאישה! כראוי לבת מלך עדינה ומכובדת...
בינינו- מי הייתה רוצה שגברים יחשבו או ידברו על המראה החיצוני שלה, כאשר היא עוסקת בהבעת רגשותיה הפנימיים- שלכאורה הם ה "אידאל"- אז תגידו- הבנים אטומים, ולא מבינים ולא יודעים להתעלות מעל עצמם, ולהתייחס לפנימיות בלבד בלי החיצוניות?
אז כן. לבנים יש כזה חיסרון. בגלל שיש להם החיסרון הזה שמפריע להם, התורה מצווה אותם לשמור על קדושה וטהרה. וגם הבנות מצוות לשמור על הצניעות- לא בשביל הבנים. אלא בשביל עצמן. לכבודן. לא לשכח את מעמדן. את שם ה' שזוכות לייצג.
לא ראוי שבת מלך תלך בבגדים שלא מכבדים את מעמדה!
כשם שרמטכ"ל- לא ראוי שיהא לבוש כחייל פשוט- אלא יענוד דברים שמראים לכל על מעעמדו הרם.
לא ראוי שבת מלך תתנהג בצורה קולנית וגסה!
מי שבאמת יכבד את הבת ויחשיב את פנימיותה- הוא מי שמבין שהחיצוניות היא הבל. היא ריק.
[לכן אגב- בקרב הבנים- יש הערכה גדולה יותר למי שהולכת בצניעות , מאשר למי ש "מקצרת" בלבושה או במעשיה. כי הכבוד העצמי משדר משהו לסביבה "אני מכירה ביוקרתי ובמעמדי כבת של ה'. כמי שיודעת להבחין בין העיקר לטפל"
* אני לא מדברת כרגע על הלכות צניעות! כי יש הקלות או החמרות. אניכותבת על הצד הרעיוני שבכך*
אין כאן ולא שייך לומר גזענות- אלא ההפך! בגלל שהתורה מכירה בערך העצום (והעצמי) של האישה, היא חסה על כבודה ומלמדת כיצד היא תתייחס לעצמה-וכיצד יש להתייחס אליה- בצורה שתראה שהעיקר הוא פנימיותה הברוכה ולא חלילה חיצוניות זולה ושטחית!
אני מקווה שהצלחתי להסביר .
אם לא- בשמחה אפשר לפנות.
כל טוב!
* "כי קולך ערב ומראך נאווה"- האשה מתנאה בזכות כמה דברים שבבסיסים הם אחד-
1. קול [ניגע בו מאוחר יותר- מתוך שנבין את הצניעות בכללי, טוב?]
2. שוק
3. שיער.
כל השלושה בעצם= דברים שהאישה מתנאה= מתייפה בזכותם. עד כאן- סבבה? מעולה!
עכשיו- בואי נראה רגע מה זה ערווה בכלל. מה הפירוש של זה. מסכימה?- בואי....
אז ככה- ערווה- מלשון "ערוי"- כמו "ערוי מכלי ראשון"= כלומר- גילוי. ערווה= גילוי. מצב של גילוי חלקי גוף מוצנעים.
אז בואי נשאל- מה הבעיה לגלות ערווה? זה הגוף שלי- ואני יעשה מה שאני רוצה איתו!
אז זהו ש....מ...לא ממש!
למה?
הגוף שלנו הוא לא סתם- כמו גוף "רגיל"- של כל האנשים בעולם...
הגוף שלנו הוא משכן לנשמה קדושה ועליונה. שחוצבה מתחת כסא הכבוד. שהיא חלק מה' ממש.
זאת אומרת- הגוף שלנו הוא בעצם- מעין "נרתיק"- אומנם גוף, מתבלה ומזדקן- אבל החשיבות שלו גדולה מאד! [לכן אגב, מצווים לשמור על בריאות , על כח, על כך שיתפקד טוב במורה בריאה- שנוכל לעבוד דרכו את ה' !! ]
אנחנו מבינים מכאן - שהעיקר הוא הנשמה. נכון?- אז אם הנשמה היא העיקר- ולא רואים אותה, ומחשיבים אותה- למה לכסות את הגוף?
נכון, העיקר הוא הנשמה- ובדיוק בגלל זה אנחנו מכסים את הגוף. להראות שהוא לא משמעותי בעינינו-
עד כדי שנגלה את יופיו ( בשונה מתרבויות גויים אחרות- שטיפחו את הגוף וממש עשו סביבו ממש "תרבות" של פיתוח וחיטב- ממש עד כדי סגידה.... קיצור- מתחרפנים...
)
ומה שבאמת מהותי לנו- חבוי בפנים- ואת אורה הפנימי של הנשמה אנחנו מגלים...
אבל- כשם שהנשמה משמעותית מאד- כך המשכן לה- הכלי שבו היא נמצאת- צריך להיות מתאים לה.
הרי לא נשים תכשיט יקר בתוך קופסא פשוטה, נכון?- הקופסא הנאה מעידה על תוכנה היקר!
אז נכון- מותר לייפות את הגוף- אבל- במידה נכונה. באיזון נכון. זה הסוד.
אם נייפה אותו יותר מידיי- נשדר שהעיקר הוא הקופסא- העטיפה- לא המתנה שבפנים... מה עדיף?
&&&&&
כל מה דיברנו היה יפה ונחמד לגוף- שוק
, שיער
... מה עם ה "קול"?![]()
הנה- מגיעים אליו.
הקול הוא ביטוי חיצוני של המחשבות / ההגיגים הפנימיים שמתבטאים בדיבור/ שירה.
אז מה הבעיה בלגלות אותו? הרי הוא לא מגלה כלום שלא צנוע!
כאן אנחנו קצת ב "בעיה" שיכולה להיפתר בקלות-
מותר להשתמש בקול -אבל הגבול הנכון לו! האיזון- כמו מה שאמרנו בגוף!...
אם נשתמש בקול בצורה מוגזמת-למשל- נצעק ברחוב בקולי קולות
/ נשיר בצורה שמבליטה את הקול שלנו -גם אם הוא יפה מאד-
הרי נשדר שמה שעיקרי זה הקול= ביטוי חיצוני= שממילא גורם לאחר לחשוב על החיצוניות של אותה זמר/ת- לדוגמא
במקום להעריך את הפנימיות- מידות וטבע מוסרי ונעים- נותנים משקל לדבר כל כך חיצוני ולא מה שבאמת מהותי לנו...!
מתי כן נוכל להשתמש בקול- אבל שלא "יקלקל" את המסר- שאנחנו רוצים שישמו לב למהות האמיתית שלנו= לנשמה?...
תשובה- בצורה שמותר. מצד אחד- מגלים את הביטוי של העולם הפנימי במלואו- אבל בצורה שלא תוזיל את האדם שבנו.
בצורה שתייקר, תפאר את המהות= למשל- שירי קודש, שירים עם מסר אמיתי- שבאים ונותנים דבר טוב- מבט חיובי- מסר טוב שיכול לקדם אותנו למקומות טובים ובונים באמת!
לא שירים מקולקלים חלילה שמעוותים את כל המציאות הנכונה בחיים....
ובינינו-
כשאישה שרה ליד איש/ מגלה את חלקי הגוף הצנועים- בצורה שלא מותר לה- [לא מדברת על הדיון ההלכתי- מותר/ אסור]
היא "מבזבזת" את העולם הפנימי ומפסידה פעמיים-
1. היא גם מגלה את הגיגיה הכמוסים [או הרגשות שלה- שמתגלים בשירה] לאדם- שלא יכול באמת "לקלוט" אותה.
שלא באמת מייקר אותה כפי מעלתה המיוחדת, הפנימית.
2. היא לא מכבדת את עצמה-ועלולה להיות גורמת לו להתייחס אליה בצורה זולה- ולשכוח בעצמה שיש לה נשמה קדושה-כי שמיעת הקול שלה [אם מכיר אותה , למשל]- מביא בקלות להרהורים חיצוניים עליה- ואם היא גם לבושה שלא כראוי.... בכלל.. "אכלה אותה" לגמרי!.... וזה- חבל.
אז איזה נשים אנחנו רוצות להיות...
??.........
מקווה שקיבלת את ההתשובות שחיכית להן...
א. מחשש שמא הגבר יבוא להסתכל באישה השרה ויבוא להרהורי עברה.
ב. בעצם שמיעת קול האישה יש משום איסור הנאה מערווה.
)זה גורם להרהור וזה אסור.
ולמה במקהלה מותר?- זה קשור להנ"ל.
מצטערת שאני לא יכולה לפרט כאן אבל אשמח באישי.
כדי לראות איך אפשר לעזור...
בהצלחה בכל מקרה!
מקפיצה לך....
מוזמנת לאישי אני אכתוב לך את המספר

חפרנית גאה=)
רייצ'ל=)שלפני הבגרות הבצפר צריך להזמין מחברות אז תבקשי מהבצפר לא להזמין לך כי אם יש אחד מיותר הם עושים בעיות.אבל מה איכפת לך לגשת מועד א מקסימום תשפרי מועד ב' אולי יהיה לך מזל ותפלי על בגרות קלה ותקבלי ציון טוב..לכי תדעי...
אבל המגן נשאר אותו הדבר
רעיה123
)ה' לא שם במקום אחר??ההתקשרות והנך עושה שימוש לא סביר בכמות הודעות SMS במידה ולא יפחת השימוש כאמור תחוייב בתאריךף של 64 אגורות עבור כל הודעת SMS
לבירור מצב חשבון עדכני חייג חינם *444
סלקום.
מה הם רוצים ממני לכל הרוחות!!!!!!!!!! אין לי וואצאפ, אז אני טוחן הודעות. מה זה הלא סביר הזה בכלל שאני במסלול של ללא הגבלה?!?
קחו את האינטרנט, תשאירו לי הודעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קרה לעוד מישהו כאן?

סתרי המדרגהאז ככה אני ינסה לענות...
האדם עצוב וחושש כאשר הוא הולך למות כי הוא לא יודע מה מחכה לו בעולם הבא (צריך לחזק את האמונה שלנו אנשיםםם) ונראלי שזה גם הגיוני שהוא עצוב כי הוא בעצם עוזב את כל מי שהוא מכיר (חברים, משפחה....)
וממש התחברתי לתשובות למעלה...
~תות~יש כאן מישו שעבר את כיתה י"א????
אוףףף אני מתפרקת מהבגרויות והמתכונות והכללל תמיד הייתי עם ציונים טובים ומאורגנת והשנה אני פשוט מפרקת ולא עומדת בלחץ.... שמישו יעזור לי עם הניסיון שלו בקשהההה
אני מיואשתתתת שונאת את התקופה הזאת
איך פתאום באלי להיות קטנה.... הלוואייי
להיות כבר עם תעודת בגרות ביד וללכת ללמוד מה שאני אוהבת ולא מה שכופים עליי...![]()

לפעמים כשאני חושבת על עצמי בסוף השמינית או אפילו תחילת שרות כזה- אני בטוחה שאני אתגעגע לאולפנה, במיוחד כשאני אוהבת אותה
אבל זה לא מונע מהתסכול לצוץ כל פעם מחדש....![]()
כתבת פשוט את מה שאני מרגישה.....
זה כ"כ מתסכל....![]()
חרשתי תחיים למתכונת, והוצאתי בה שישים...
זה מייאש!!!
זקוקה לעידודים ועצות דחוף....
ומחר בגרות באנגלית![]()
אוף אוף אוף.......
[סוף פריקה]
להיות דאוגה סביב הקטע החברתי
לא לשבת בבית על לימודים יותר משעה
לישון ולישון ולישון;)
לא באה לזלזל בזינוקיות היקרות זה פשוט מה שאני זוכרת מכיתה ז'
עוד שנייה מסיימים!!!
רייצ'ל=)
שולמית מילר




וזה הכי עוזר בי"א דווקה! 
עוד חודשיים גומרים!! יאללה!! סטלהרעיה123
. לא... קיצרר... לחץץ מוות אבל בהצלחה לכם בסופסוף
!
(<<< איזב משפט דיכרעיה123
) חחח אומרים השמיניסטים שגמרו ללמוד!!

רק בגלל זה אני לא מחכה עכשיו לחופש...רעיה123
אחנו נעבור את זה!!
רייצ'ל=)
רייצ'ל=)
~תות~מוגזם לבקש שמישו יבנה לי מכונת זמן???!!!
אם יש לך אני רוצה גם!!!
רייצ'ל=)
~תות~מה בכלל אני עושה פה במקום ללמוד מתמטיקה?!?!
חלום- לבזבז קצת זמן בלי רגשות אשם
אני מחכה לשבתות האלה שאני אוכל ללכת לישון בנחת ועם לב שקט, בלי מצפון...
אני עושה את זה הרבה אבל המצפון חוגג
רייצ'ל=)
לולית10מוכר ממש.. אני בי"ב עכשיו וקשה אבל הרבה פחות משנה שעברה...
הכי חשוב לא להתייאש, תלמדי עם מישהי שטוב לך ללמוד איתה, תחלקי את הזמן מראש ותשתדלי לעשות גם דברים שמשמחים אותך
ממש בהצלחה!!!!!!!!
אני עכשיו שמיניסט אבל את כל הבגרויות אני עושה השנה.
וזה לחץ מטורף מבחינת חומר !!!!!
אבל אחרי שאתה יודע שמה שנשאר לך זה רק כמה יחידות מסכנות אתה נרגע



איך עלית על זה כ"כ מהר?
אבל הטענה אכן דומה..
אבל הטענות לא דומות.
פעם קרראו לא"י כנען ואולי כנען האמיתית הייתה הודו?

חח יש תיאור מפורט בתורה ...רעיה123יש הוכחות ארכיאולוגיות וגם מסורת אבות אבל כמובן ששני הדברים האלה לא ממש עוזרים אם אתה מפקפק על המציאות בכלל
ת' אמת שאני גם ב"ה!! כמעט גמרתי את כל הגיאומטרעיה123
חחח והספקתי לצייר היום ב2 שיעורים 
שכדאי.
על מה הטיפול מה את לא רוצה למה??
לפגוע באנשים או לפתוח שירשורים לא לעינין וכו'. ואני מאמינה שיש עוד כמה סיבות אבל זה בקצרה.
# נטורי קרתא-אנשי נטורי קרתא שותפים לפרשנות של הרב חיים אלעזר שפירא, הרב יואל טייטלבוים ואחרים, לפיה ישנו איסור חמור להקים מדינה יהודית, גם אם תהיה מדינת הלכה, לפני בוא המשיח. חלקם מגדירים את עצמם כאזרחי פלסטין ולא כאזרחי מדינת ישראל.
#חרדים-חלק ניכר מראשי היהדות החרדית התנגד משחר הציונות למאמציה להקמת מדינה יהודית עצמאית בשל החשש מפני תגובת הגויים ללאום יהודי, ובשל השפעת ההשכלה והחילוניות שעליהן התבססו מנהיגי הציונות. חלק מהמנהיגים החרדים סברו כי הקמת מדינה מהווה מרידה באומות העולם ונחשבת לדחיקת הקץ (ניסיון להביא את הגאולה באמצעות פעולה אנושית).
#ציונות דתית-דתיים-לאומיים הוא שם כולל לקבוצה בחברה הישראלית, הרואה ערך מרכזי בשמירת ההלכה והמסורת היהודית, ובמקביל תומכת בציונות ובהשתלבות אקטיבית בחברה הכללית במדינת ישראל.
קבוצה זו היא המשכה של תנועת הציונות הדתית, אשר שורשיה בסוף המאה ה-19. השם ציונים-דתיים משמש עד היום כשם נרדף לכינוי דתיים-לאומיים. בעגה הישראלית קרויים לעתים הדתיים לאומיים בשם "סרוגים" או בני "הכיפות הסרוגות", בשל סוג הכיפה המאפיין את רוב חבריה.
אז במה אתם בוחרים?
מי שמצביע משפיע!!!!
פליייז
) הוא תותח עם נוער..זה בשביל חברה נואשת, בעז"ה יעזור...
תזכי למצוות!!![]()
הוא באמת תותח בנוער!! ואי רייצל.. זכיתרעיה123
לדעתי אחריו לא תצטרכי עוד מישהו
נראלי אני יודעת מי את.
לא משנה.
רייצ'ל=)
לפחות..רייצ'ל=)אז את יודעת מי אני?
רייצ'ל=)אז אני יודעת מי את!
וכנרית על הגג היתה ביישוב שלנו.
אנחנוו בסניף ביחד,לא?
רייצ'ל=)ואני חברה של אחותך...
היא גם פה?
רייצ'ל=)אחרונהוהכל אנונימי ובדסקרטיות מלאה
אם לא נעים אפשר גם למלאת פנייה באינטרנט והם חוזרים אלייך מאד מהר
http://acheinu.co.il/?CategoryID=195
מספר טלפון : 1800-20-18-19
בהצלחה !
באיסורי כרת הוא ממש מקל.

מי שמבזה תלמידי חכמים, כאילו מבזה את התורה, את המודע לעניין?
עיינו בחפץ חיים כלל ד' הלכה ז.
הרי גם אם יש נושא שבו הוא התיר דברים אסורים, האמירה "איסורי כרת" היא פשוט לא נכונה.
אתה יכול לומר שבעניינים מסויימים הוא מקל מידי. מה שאתה עושה זאת דמגוגיה.
ובכלל, את פסיקת ביה"ד שלא לאפשר לו לפסוק אתה מקבל, אך את התנגדות ביה"ד לשלילת סמיכתו כרב אתה לא מקבל.
אני לא בדקתי את הנושא לעומק, וגם אין לי עניין לצדד באף צד. אך משיטוט קצרצר ראיתי ששורה תחתונה ביה"ד לא קיבל את הבקשה לביטול ההסמכה שלו. כמו כן, ביה"ד לא פרסם את העניין לכתחילה. ואני מוחה על ההוספות וההגזמות שלך.
משהו מדבריך מריח לא טוב. בלשון המעטה.
להתיר איסורים שנוגדים גמראות מפורשות זה לא "להקל מדי" זה להכשיל את הרבים.
את קובעת דברים משיטוט קצר..
התואר "רב" לא ניתן על ידי בי"ד ולא אכפת לי לקרוא לו ככה.
אני כן בררתי עם הרב שלי שהיה מעורב בכל המקרה בזמנו מטעם הבי"ד.
עד היום כל פעם שהוא מדבר עם הרב ליאור הרב ליאור תמיד אומר לו על הרב אבינר "מתי כבר נבער את החמץ!"
לא הייתה פה שום הגזמה מצידי
(אולי שזה לא ממש כרת אלא איסורי דרבנן..אבל הייתי כרוצה לראות את התגובות שלך אם מישהו היה קורא לבטל את ז' נקיים שזה אפילו יותר קל מהמקרים עליהם מדובר)
כלומר: לא רק כתמים אלא גם עדי בדיקות. לא סינכרנתי את זה עם חומרת ר' זירא, (כלומר: לא בדקתי אם היו מקרים שלא עומדים אף ברמת הדאורייתא במקורית) אבל לשיטת הרמב"ם זה בכל מקרה דאורייתא.
בכל מקרה אפילו הוא התיר "רק" כתמים זה מספיק חמור.
כל הכבוד על ההקפדה היתרה בביזוי תלמידי חכמים שפוסקים שונה מהרב שלך. ישר כח
שתעשה את זה באופן מסודר, מי עשה לך מה, מי ניצל את מי.
אה, מומלץ חתימה מהקב"ה.
בי"ד לא התנגד לשלילת סמכותו, אלא פשוט ציין שאין זה מסמכותו.
וזה לא מכוון לפותחת,
אלא פשוט הדיון פה מדרדר ומיותר
בס"ד
דרושים חבר'ה שיבואו להיות שותפים בריקודגלים ביום ירושלים בעיר אור יהודה סמל ההבעה smile
הריקודגלים יהיה בע"ה ביום ראשון, כ"ח אייר, 17.5 בשעות אחה"צ.
בע"ה נצעד עם דגלים בשמחה ובריקודים ברחובה של עיר.
זה ממש חשוב.. תושבי נהעיר מאוד שמחים להתחבר לירושלים והתגובות שלהם מדהימות..
נשמח מאוד שיבואו קבוצות/יחידים סמל ההבעה smile
אנא צרו קשר עם נעמי: 050-6550412
חחח
למה הם צריכים??רעיה123אז קודם כל סליחה ממש שלא הגבתי..ורציתי להגיב שמה עכשיו אבל אי אפשר להגיב לשרשורים עתיקים אני אני פותחת שרשור חדש..[כתוב למטה את מה שכתבתי בשרשור הקודם..]
ועכשיו לתגובה שלי--בגדול אני ממש מסכימה עם התגובות על השרשור ומאוד התחברתי לקטע שצריך לעבוד על זה ולשמור על האמונה
ישי איילי-אני חושבת שאולי זאת הנקודה לחשש שלי..אני כן מאמינה בדת והכל ..אני מגדירה את עצמי כחזקה בדעות שלי ודתייה מאוד וטוב לי עם זה ...אבל
אני מפחדת שאולי זה בזכות החממה שאני חייה בה..שפתאום אני יצא ויראה סגנונות שונים ויתחיל לתהות לי..
אז אולי נשאל ככה-
מה אתם חושבים על זה שיש בעם שלנו ככ הרבה סגנונות וזרמים..יש חילונים ודתיים וחרדים ומה לא
וכל אחד מוצא לו את הדרך חיים שלו...אז החשש שאולי קיים זה שאולי זאת לא דווקא הדרך..ואולי אם לא הייתי נולדת
וגדלה בצורה הזאת אולי לא הייתי כמו שאני היום...
קיצור מקווה שהבנתם מה שניסיתי להסביר..זה ממש לא בקטע של כפירה או משו פשוט זה חששות שישלי בזמן האחרון
והשירות מגדיל את זה..
ממש אשמח שתגיבו =]
זה מה שכתבתי בשרשור הקודם..
[שנה הבאה בעזרת ה' אני יוצאת לשירות לאומי,
יש את האמירה הזאת(הנכונה) שהרבה בנות יורדות ברמה הרוחנית שלהן בשירות..
פתאום כל אחת יוצאת מהסביבה התורנית והעוטפת שלה ונחשפת לסגנונות שונים בעם
ולדרך חיים של אנשים שחיים בשונה ממנו ובכל זאת טוב להם והם מאמינים בדרך הזאת..
קיצור ממש מפחיד אותי..בה אני חזקה בדעותי והם ברורות לי אבל אני מפחדת
שפתאום אני יגלה שאני לא כזה חזקה ומאמינה בדרך שלי..
במיוחד שאני עומדת להתנדב בשנה הזאת עם נערות בסיכון..
אני ממש אשמח אם ישלכם מה לאמר בעניין..
יומטוב]
גם אני עדיין בשאלה הזאת אבל אולי אצליח לעזור לך קצת...
הדרך היחידה להתמודד עם השאלה בצדקת הדרך שלך היא לבדוק באמת האם את צודקת. קודם כל- אמיתות הדת והתורה.
אחר כך אפשר לעבור לדרכך בעבודת ה'- זה לא נכון או לא נכון, זה עניין של התחברות.. תבדקי את הדרכים, תשמעי דעות ותקראי על הערכים... ויש הרבה סיכוי שבסופו של דבר תשתני מכל התהליך.
זה בדיוק הזמן לבדוק- לפני שתהיי מבוגרת מידי כדי להשתנות.
הכל תלוי מה את עושה עם הקשיים הרוחניים.
יכול להיות שיחסית לשמיניסטית את חזקה, ויודעת הרבה, אבל ברגע שאת תגדלי והנשמה שלך גם - האמונה נסדקת ונעשת יותר שואלת. מטבע הדברים את צריכה להשקיע גם בעצמך את הבירור האמוני הזה, ודווקא מתוך קשיים רוחניים את תצמחי.
אני ממליץ שבמסגרת השירות שלך תמצאי איזשהי מסגרת תורנית שתוכלי לשאול בה שאלות, לבנות את האמונה שלך יותר ולהתקדם רוחנית.
זה פחות או יותר מקביל להמלצה של רבנים לחיילים שיקחו איתם ספר קודש אמוני - לא משנה איזה(אורות התשובה וכדו) ולהתמיד בלימוד אמוני בזמן הצבא השוחק (גם רוחנית)
ככה, לא רק שתרוויחי גדילה באמונה ולימוד בהתמדה אלא תרחיבי את הרצון והיכולות שלך להתנדב למען עם ישראל והשירות שלך יהיה פי כמה וכמה יותר משמעותי.
נסכם:
אין לפחד מיציאה מהחממה אלא להסתכל על זה כעל הזדמנות נוספת ללמוד על העולם ועל עצמנו, ועל זמן מצוין להעמיק בשאלות אמוניות.
הפתרונות המעשיים הם - לחפש מסגרת בשירות שבה אפשר ללמוד (אפילו זמן מועט ביום או בשבוע) ולעסוק בשאלות אמוניות.
הייתם מתגיירים ישר או עוזבים את הדת?
ומה זה אומר על הקשר שלנו עם ריבונו של עולם.
אשמח לתגובות במיוחד להסבר מה עומד מאחורי ההחלטה.
הקשר שלנו לדת הוא מיראה או מאהבה?
שולמית מילר
מי נהר!
איזה נחמד לא לקום ב7 בבוקר
רייצ'ל=)
כל השאר בעשרה ל8
רייצ'ל=)
רייצ'ל=)
סתמישוו
סתמישוו


רייצ'ל=)
באלי גם לגמור אנגלית!!
רייצ'ל=)
shira cohen
shira cohenאני צכה צופר דחווווווווווף למחר.. יש למישו משו חמוד?


איזה בגרות? יש כל מיני..רייצ'ל=)
סתמישוו
אמיתי חשבת צופר??רייצ'ל=)
נו, אבל אפ'פעם אין כוח להוסיף תצ'ופצ'יק
רייצ'ל=)חבורת חופרים..![]()
אני צריכה צ ' ו פ ר לחברה לפני הבגרות שלה באנגלית... יש למישו הצעה?
גם אני עושה מחר בגרות באנגלית
רייצ'ל=)


![]()