אז יש מישהו שמכיר סניף שהקומונרית/מרכזת שלו לא עושה כל שבת בסניף אלא שבת כן שבת לא אשמח להצעות..
תודה רבה!


עושים שבת אחת לשלוש בערך...אני מניחה שזה יהיה ככה גם שנה הבאה, למרות שאם זה היה תלוי בי היו יותר שבתות.
מוזמנת לאישי..
אני ממש רוצה לחנוך ילדים בסיכון -יש מקום כזה במרכז?
אני רוצה להתנדב בשביל הבית היהודי.. גם עד הבחירות וגם ביום הבחירות..
אני מנסה כבר מלאא זמן למוא דרך עליהם ואני לא מוצאת..
למי אפשר לפנות.?
יש לך מספר טלפון של מישהו שקשור לזה?
שלום, יש לי הכתרה בסניף עוד 3 שעות ואין לנו רעיון מגניב איך להעלות רב פורים.
אני ישמח אם תביאו רעיונות כמה שיותר מהר! תודה!
עושים ככה:
טוב, החלטנו שכולם רבנים.
דוד- רב השמחה
יוסף- רב הצחוק
אברהם- רב ההתנדבות
ועוד ועוד.
ולכל אחד ש"מכתירים"אותו נותנים כתר כזה
(יש 2 שמחלקים את הכתרים)
ואז מחלק 1 נותן למחלק 2 את הכתר שלו.
מחלק 2 אומר "רגע, לא נשאר לך כתר- אז פשוט תהיה רב פורים!!)
מקוה שזה מובן...
בס"ד
מה פתאום לא מצווה?
מה ההבדל בין זה לבין כל מצווה אחרת? כשאת שומרת שבת את שואלת מה יצא לך מזה??
אבל סתם כך- זה שאת לא מבינה את טעם המצווה לא פותר אותך מעשיתה.
זה שאת לא מבינה שעטנז מתיר לך ללבוש אותו?
לא! ממש לא!!! זה שיש בכלל טעם למצוות זה סיבה אחת: כדי לתת למצוות "טעם"- שנרגיש אותם ונעשה אותם מתוך ידיעה למה אנחנו עושים. אבל זה לא הסיבה שאנחנו מקיימים מצוות, ממש לא.
הסיבה האחת והיחידה שאנחנו מקיימים את המצוות זה בגלל שאנחנו, יהודים, נשמתנו עמדה בהר סיני ואמרה: "נעשה ונשמע" מתוך כפיה. ושוב בפורים מתוך שמחה ולא מתוך כפיה. זאת הסיבה ה א ח ת והיחידה שאנחנו מקיימים מצוות.
למה צריך לצום- זה נושא אחר. ויש הרבה סיבות לצומות.
אבל דבר ראשון אני רוצה להבהיר: הטעם/הסיבה למצוות לא (או לא אמורות להיות) המניע לקיום מצוות.
הסיבה לצומות- נכתב בספר החינוך. תפתחי ב"צומות" ויהיה לך שם את כל הסיבות.
בואי נגיד שכלום.
אבל, למה את חושבת שצריך שיצא לך משהו?
את עושה מצוות בגלל שיוצא לך מזה משהו?
לא.
קודם כל עושים כי כתוב בשו"ע, ורק אח"כ שואלים למה.
את שומרת 6 בין בשר לחלב כי יצא לך מזה משהו?
את לובשת חצאית כי יצא לך מזה משהו?
לא נראה לי, אבל אם כן - תכתבי ואני אסביר לך.
הרבה אנשים עושים לעצמם "פטור", וזה ממש בעיה הלכתית.
ב.צרם לי המשפט "מה יצא לי מזה". כמו שאמרו פה כבר כמה ניקים לפני, לא עושים דברים כי "מה יצא לי מזה". כמובן שיש ערך גדול כשעושים משהו מתוך הבנה ושמחה של מצווה, אבל לא מחייב שרק בגלל זה.
ג. יש משהו במה שאת אומרת. ברמה הישירה- לא תנחת מולך אריזת מתנה בסוף הצום עם פרס.
אבל יש לזה ערך גדול. במספר תאריכים בשנה, כל עמ"י מתחבר לכל עמ"י!! כולם חשים את אותו הקושי, את אותו הכאב, זה שיש לכולם באותו רגע וזה שהיה בתאריך שבגללו נקבע הצום. זה דבר עצום!
וזה כמו שתשאלי למה יש את יום הזיכרון או יום השואה. הצפירה הרי לא תורמת באמת שום דבר- מי שלא זכה לעמוד בינינו באותו יום לא זכה, ומי שעבר את זה- מעדיף שלא לחזור לזה. אז למה? כי יש ערך בלהבין את האחר, להתחבר לכאב (או להפך אל השמחה- לדוגמה יום העצמאות).
אם את ממש עומדת להתעלף, או ממש לא מסוגלת לתפקד מרוב שאת חלשה- כנראה שמותר לך לשתות איזו כוס מים ולאכול משהו קטן.
אני לא באה מהמקום של לשפוט, אבל אני חושבת שכדאי לך לחשוב אם באמת יש סיבה שלא תצומי...
דבר ראשון אני ממליץ לך לגשת לעניין בכובד מראש מתוך הבנה שיש הגיון בדברים ואנו לא מצווים סתם ללכת ולצום.
שתי תובנות צריכות להיות לנו לפני שעוסקים בכך:
1) הקבה ציווה מצוות וציווה להקשיב לחכמים ואם אנו מאמינים בו ושתורתו אמת, אנו מבינים שיש דברים שאנו עושים גם אם פחות מבינים אותם, ויש לבצע תקנות של חכמים אותו כנל- גם אם אנו לא מבינים אותן. למרות שבדרך כלל לתקנות של חכמים יש עניין.
מכאן נראה שהבעיה שאת מעלה היא הרבה יותר עמוקה - אין לך (כך עולה מדברייך) אמונה בכוחם של חכמים לתקן תקנות.
2) מהקונטקסט שלך נראה שהגישה שלך היא גישה תועלתנית. כלומר מכל דבר חייב "לצאת לי מזה משהו". אני חושב וכך גם נובע מהרבה ספרי אמונה שחשוב בראש ובראשונה להאמין לא רק כי יוצא לי מזה משהו.
בכלל, אנו לא עושים דברים כי יוצא מהם משהו אלא כי נכנס בנו משהו מהם. זו גישה ילדותית של שכנוע של ילד "מה יצא לי מזה".
ממליץ רוגע ועדינות בבואנו להבין את התורה ואת התקנות וטיפה ענווה להבין שלא כל מה שאנו לא מבינים הוא לא נכון.
ברגע שאני אישית אראה שזה הדיבור אשמח לכתוב מה שעומד מאחורי התקנה של צום.
אשמח אם תרחיבי על איזה צומות ספציפיים מדובר כי לכל צום יש עניין אחר.
? את פסח? את יום העצמאות? רק בשביל לזכור.. זהו.
יש לי שאלה קצת מוזרה-מי שחילל שבת בזדון אבל לא בפרהסיה,מה הדין שלו??
הדין הוא דין אדם שחילל שבת ללא עדים והתראה, במזיד:
"מזיד ללא עדים והתראה"
המחלל שבת במלאכה האסורה מהתורה במזיד, ולא ראו אותו עדים או שלא הוכיחו אותו כדין, הרי הוא חייב "כרת" [שהיא מיתה בידי שמים ולא בידי בית-דין], כמו שנאמר (שמות לא יד): "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִיא לָכֶם... כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָה מְלָאכָה, וְנִכְרְתָה [לשון כרת] הַנֶּפֶשׁ הַהִיא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ".
נלקח מכאן:
ומי שחילל.מה הוא יכול לעשות כדי שיתכפר לו?
כָּל הַמִּצְווֹת שֶׁבַּתּוֹרָה, בֵּין עֲשֵׂה בֵּין לֹא תַעֲשֶׂה--אִם עָבַר אָדָם עַל אַחַת מֵהֶן, בֵּין בְּזָדוֹן בֵּין בִּשְׁגָגָה--כְּשֶׁיַּעֲשֶׂה תְּשׁוּבָה וְיָשׁוּב מֵחֶטְאוֹ, חַיָּב לְהִתְוַדּוֹת לִפְנֵי הָאֵל בָּרוּךְ הוּא: שֶׁנֶּאֱמָר "אִישׁ אוֹ-אִשָּׁה כִּי יַעֲשׂוּ מִכָּל-חַטֹּאת הָאָדָם . . . וְהִתְוַדּוּ, אֶת-חַטָּאתָם אֲשֶׁר עָשׂוּ" (במדבר ה,ו-ז), זֶה וִדּוּי דְּבָרִים. וּוִדּוּי זֶה מִצְוַת עֲשֵׂה.
זה ממש מוזר....
במזיד- הוא יודע שעבירה זו היא אסורה, הוא למד את ההלכות ומבין אותם עד הסוף- ומחליט לחלל שבת.
בשוגג- הוא או לא יודע את ההלכות אך הוא יכול היה ללמוד אותם או שהוא יודע את ההלכות והיתה תקלה שנעשה בידי ידיו שגרמה לעבירה.
וחוץ מזה- יש גם את עיניין של מלאכות האסורות בשבת משום דאורייתא, משום דרבנן, שבות וגזירות חז"ל.
דאורייתא- זה המלאכות שנעשו במשכן בכילים שמיועדים לכך ובצורה הנכונה. (למשל: לטחון חיטה ברייחיים)
דרבנן- זה איסורי דאורייתא שלא נעשו בכלי המיועד למלאכה או בצורה הנכונה.( למשל: לטחון חיטה ביד או באבן)
שבות- אלו גזרות דרבנן שלא יגיעו לאיסורי דאורייתא.(למשל: מוקצה)
גזירות חז"ל- אלו גזירות שגזרו חכמים מדורות עברו ועד ימינו בכדי שיהודים לא יעברו על איסורי דרבנן ודאורייתא.(למשל: לבדוק כיסי המעיליפ לפני שבת שמה יש בהם מוקצה).
העדים וההתראה הם רק בעינייני איסורי דאורייתא.
אז לפני ששואלים מה קורה במצב של זדון וכו'- צריך לבדוק באיזה רמה של איסור מדובר.
הדרך לעשות תשובה: זה וידוי וכו' לפי הרמב"ם.
אבל תשובה לא בהכרח מביא לכפרת עוונות: שימו לב שבתפילה יש את "השיבו" ואז תפילת "סלח לנו"- זה לא בא ביחד כי תשובה לא בהכרח מבטיחה כפרת עוונות. (וזה נושא ארוך שיותר מתאים לחודש אלול...)
במקרה הספיציפי של עבר על איסור שבת מדאורייתא לא בפרהסיה- הכפרה היא כרת.
למשהו יש רעיון לעבודה נורמלית?
חפרנית גאה=)
תגידו,
אם הייתם בגיל המתאים,
למי הייתם מצביעים? (חרוז!)
יאללה שוטו!
הכל דבש..הסקר האחרון מראה שיחד על גבול אחוז החסימה, אז אולי הייתי נוטה להצביע להם כדי שהמנדטים לא ילכו לפח.
אצלנו.. כולם.. או למרצ.. מרצ אני יודעת.. אבל כמה הליכוד?
שלום
כבר זמן רק שנפתחים כאן אשכולות לגבי הדלקויות של מדש על מדשית, שכן על שכנה, חברה של אחות וכדו', וגם הפוך- בת שמתאהבת בבן.
כדי לעזור קצת החלטתי לפתוח אשכול בנושא.
נתחיל בקצת מהות, מה לא ככה? ![]()
אם נתסכל בקצרה בספר בראשית - אפשר ללמוד המון בנושא גבר ואישה, בעיקר מהבריאה שלהם.
אדם נברא מחובר לחוה ואחרי כן הקב"ה הפריד בינהם.
מה אנו למדים מזה?
נפשית, פיזית ורוחנית - התיקון הגדול ביותר שיכול להיות לאדם הוא להיות עם חוה!
כלומר- כל בן צריך להתאחד עם בת! בהתחלה רגשית ולאחר נישואין ובטהרה - גופנית.
אממה..?
ההורמונים של המיניות מתחילים (אצל בן) בגיל 13 ולבנות בגיל 12.
ככה שאם נעיף מבט הרבה חבר'ה ובכל ציבור (אולי חוץ מפלגים קיצוניים מאד בחברה החרדית שבהם אין מגע בכלל בין בנים לבנות עד חתונה) יש המון התאהבויות, חבריות ומה לא...
התאהבות היא לא דבר רע! להיפך! היא הכלי הראשוני שלנו כבני אדם לפתח קשר עם בני המין השני ע"מ להגיע לקשר הנשגב ביותר. לקשר שמועיל ליצירת משפחה והקמת בישראל.
תיניי ניי ניי...
הבעיה -
האדם בעידן שלנו לא מסוגל ליצור קשר מספיק עמוק ואמיתי בגיל צעיר משום שאינו מוכן לכך נפשית.
יש להתפתח הבן לחוד, הבת לחוד, "לצבור אישיות" ובגיל המתאים שאדם באמת בשל לזה ורוצה בזה (בהקמת משפחה, ולא בסתם חברות מזדמנת) - להתחיל להפגש עם בנות שבאמת מתאימות לו, או האישה עם גברים שמתאימים לה.
ברגע שאדם מסתובב בעולם עם התודעה הזו שהוא שומר את הכוחות הנפשיים שלו על מנת ליצור קשר ראשוני (בלי חוויות קודמות, נושא שארחיב לגביו עוד מעט) ועמוק עם הבחורה שאיתה יקים בית, גם כאשר הוא מזהה (כשהוא יותר צעיר) בת שהוא אוהב, הוא מבין (צריך להבין) שאין זה הזמן לקשר, וגם שברוב הפעמים זהו קשר נמוך עבור הכיף, אפילו עבור הכיף הרגשי.
בקשר למה שהזכרתי קודם -
יכולה להיות מחשבה כזו:
"בסדר, אז אני לא חושב על חתונה. אבל למה לא לצחוקים? למה לא כדי להרגיע את הרגשות שלי שמשתגעים עליה כל פעם שאני רואה אותה???"
הקב"ה הוריד אותנו לכאן עם כוחות נפש מסויימים למשימה הזו, של הקמת בית, ואדם שמבזבז אותם על אהבות מזדמנות מגיע להקמת הבית - עייף נפשית ושרוט בנפש ממגעים נפשיים קודמים.
לא הזכרתי את נושא המגע, למרות שיש הרבה מה לדבר עליו. ממליץ ללמוד את הלכות ייחוד בהרחבה על מנת ללמוד איך להשמר ממצב של נגיעה.
עצות מעשיות-
כאשר אדם מזהה התאהבות בבן המין השני- (מנוסח לבנים, עובד גם לבנות
)
1. עצור. תחשוב. הרץ בראש את התודעה הזו שבנית. תזכור את כל העניינים שהפנמת.
2. לחרוק שיניים. זה כואב. זה נורא נוצץ להיות עם חברה. זה כיף גדול. אך אתה זוכר שאתה עושה את זה לעצמך למטרה נעלה ונשגבת הרבה יותר, כן?
3. תפילה... אין יותר מזה. שתף את אבא שבשמיים בנסיונות שלך.. ספר לו כמה אתה אוהב אותו, באמת.
בהצלחה חברים וחברות. ה' יאריך ימיכם ושנותיכם ותזכו להקים בית נאמן 
קצת עליי- הייתי בקשר לא רציף במשך שנה. הרבה בלבולים, הרבה קשיים.
שיתפתי את הר"מ שלי. היום אני אחרי. מרגישים בהבדל!! ממליץ לכם!
אך אם אדם באמת מעריך ומבין את המשפט הזה- הוא מבין שהוא צריך ללמוד מבעלי הניסיון ולא לרדוף אחרי ניסיונות כדי להיות חכם יותר.
תן לאחרים ליפול בשבילך - קצת אנוכי אבל נכון, דורות שלמים והמון אנשים היו צריכים להתמודד עם נושאים אדירים, במקום להיות עוד חוליה בשרשרת הניסיונות כדאי לבוא מוכן מראש עם ידע מקדים מאנשים שכבר חוו וראו..
אוהבי ה'
שמח לעזורמוטי113לא דברתי על חברויות בהקשר של חרדים אלא על הדלקויות והתאהבויות.
כאלה יש ועוד איך. רק שבציבור החרדי זה מאד מאד מאד מאד לא מקובל להיות חברים, בקטע של לחץ חברתי.
זה כמעט לא קורה, אין נקודות חיכוך - ההפרדה מאד חדה.
ממש לא רק אצל הקיצוניים.
)(
מוטי113
בן-ציון
מוטי113
*בננית*כתוב אמיתי, יפה ומדוייק.
יש מלא שמועות על ישיבת תורה ומדע ליד מכון לב.... ואני לא יודע...יש לי עד יום שישי הקרוב להירשם ואני עדיין נורא מתלבט... מצד אחד- ישיבה ממש טובה וכו' ומצד שני- יהיה לי חיים מחוץ לישיבה? אני אוכל להיות מדריך?
מצד אחד – לחץ לימודי עצום. אם אתה לא בנוי לזה לא תצליח לחיות מעבר ללימודים.
מצד שני – אם אתה כן, יש שם יתרונות עצומים. אני לא לומד שם מאז אמצע השישית ועדיין מגיע לכל שבת ישיבה, החברים הכי טובים שלי שם, יש שם הרבה מאוד מדריכים וזה אפשרי ומעודדים לזה, יש שם חוגים החל מכתיבת סת"ם עד לחוגים בכלי נגינה וחדר מוזיקה מעולה. היתרונות גוברים על החסרונות, ואם אתה בקטע של פנימיה (מה שככל הנראה יקרה כשתכיר את החבר'ה) אתה פשוט תהנה שם מכל רגע.
בכל מקרה שווה להירשם ולהגיע לפחות לחודש לקלוט קצת אם אתה בנוי לזה או לא.
כי אם לא זה יכול להיות נורא.
וזה ממש לא מתאים לכל אחד.
אצל הבנות יש לחץ ולא כל אחת יכולה להתמודד עם זה, אז אצל הבנים הלחץ גדול יותר (לימודי קודש וזה..)
הרבה גם תלוי בסדרי עדיפויות וביכולת לסדר תזמן ולעמוד בזה.. יש גם זמנים שהם פחות לוחצים ויש זמנים שיותר.
אני יודעת שבאולפנה יש בנות שיצאו להדריך (כן, גם איפה שהן גרות.) והסתדרו מצויין ויש גם כמה בנים שאני מכירה.
אם אתה רוצה,תמיד אפשר למצוא חיים, הכל תלוי בך...
טוב חפרתי,אני מקווה שעזרתי במשו.. בהצלחה!
עד כמה שאני יודעת >>מיכל =>
לצדיק רע בעולם הזה ,ועל כל הסבל שהוא עובר פה הוא יקבל שכר כפול בעולם הבא - שזה חיי נצח !!
אבל הרשע שלא מגיע לו עולם הבא ,מקבל הכול פה בעולם הזה .. ואז עולם הבא הוא לא מקבל ..
אז תעני את..
עדיף לקבל עכשיו חיים טובים שיש להם סוף ולא לקבל חיי נצח ?
או לעבור נסיונות וקשיים שיש להם סוף - ואח"כ מקבלים על זה חיי נצח מאושרים ?
בס"ד
ימיו היה לו יותר ברכה מההתחלה אין זה מובטח שלכל אדם יהיה בסוף ימיו טוב לעומת הייסורים לפני.
ואיוב לא המשיך לעבוד את ה' רק במידה ויהיה לו טוב בסוף ימיו...
וכן שרה אמנו 90 שנה - זה ניסיון/ייסורים קשים ומרים מאוד שאין ילד?!?!?!!? ועוד במיוחד שה' הבטיח לה...
יש אחד שכל היום יושב בבית מדרש ולומד ולא עושה שום דבר אחר , אתה תחשוב איזה מסכן אין לו חיים , אבל הוא נהנה מזה ואוהב את זה
1.מה שמיכל כתבה, לרשעים משלמים על הזכויות שלהם כאן, בעה"ז.
2.גלגול- נשמה של צדיק שנפטר, וחוזרת לעולם כדי להתייסר ולזכות לשלמות רוחנית בעה"ב.
3.המזל שהצדיק נולד בו אשם בכך. (נשמע מאוד ערטילאי, אבלל מי שבא לו אני יביא מקורות. עשיתי על זה עבודה, אז אני יודעת)
גם אם הוא יהיה צדיק, ה' לא יהפוך בשבילו את העולם, וישנה את הטבע. (ה' מנהיג את עולמו עפ חוקי הטבע שקבע, למעט מקרים מיוחדים הקרויים נס)
צדיק עובר ייסורים כדי שהנשמה שלו תזדכך(תהיה טהורה יותר), וכך יזכה לשכר גדול יותר בעולם הבא.
אז למה לא לכולם?
לכל אחד יש את הניסיון שלו, שבעזרתו הוא מתרומם למדרגה הבאה. שם הנסיונות שונים.
לעומת זאת, רשע ל"ע וטוב לו, נמצא במדרגה שבה (כנראה, אני לא בא לחשב חשבונות שמיים) הוא במקום שהנסיון של העוני (או כל קושי אחר) בכלל לא יקדם אותו. זה הצד ההפוך מצדיק וטוב לו.
לכל אדם יש סבל ונסיונות בחיים, למי יותר ולמי פחות. כן, גם לרשע וגם לצדיק.
השאלה היא, למה הצדיק סובל, בניגוד לאני מאמין, לדוגמא, "גומל טוב לעושה טוב לשומרי מצוותיו, ומעניש לעוברי מצוותיו" אם כך, איפה השכר והעונש?(בהתאמה
)
יש כלל (בארמית, מהגמרא או משהו)שאומר, שבנים, חיים, ופרנסה לא תלויים בזכויות האדם אם כי במזל שלו.
לכן קורה שיש צדיקים עניים , ויש צדיקים עשירים,(רבי יהודה הנשיא) וכך כלפי הרשעים.
מקווה שהובנתי ועניתי. לילה טוב!
אני פשוט אניח שלא שרשרת נכון.
אז עכשיו אני בטוח שלא הבנת נכון את מה שכתבתי.
או לפחות לא קראת את הכל.
תראי שוב את מה שכתבתי לפני כן, ותביני שמה שאמרתי ממש לא אומר - צדיק=סבל בעולם הזה.
הסקתי שזו כוונת המשורר.
בסוף כתבתי - "הצד ההפוך מצדיק וטוב לו". כלומר, יתכן מצב של אדם צדיק שטוב לו. אדם כזה נמצא במדרגה שבה הנסיון שלו הוא קושי רוחני יותר מאשר עוני\מחלה וכו'.
|לי יש בעיות קליטה, או לו בעיות ניסוח? אולי גם וגם? זה שילוב מנצח!|
או שכן או שלא 
לכן סייגתי את דברי בכך שבסופו של דבר, אנחנו לא אמורים או יכולים לחשב חשבונות שמיים.
אז הכל בגדר אופציה.
בת אדם
בן-ציון
בת אדםאיך מצליחים לשמוח באמת???
קשה זה טוב!!אבל איך מגיעים אל השמחה הזאת?? כי לפעמים קשה גם לשמוח כשיש דברים משמחים ...
קשה זה טוב!!לאנשים בדרך שאת אוהבת..
אני בן 16 וחצי בחור בראש גבעון גר ביישוב בדרום..
נכנסתי לצערי לבעיה נורא קשה.. יש לי תאומה ויש לה חברה ממש טובה ששורצת אצלינו בחווה..
לאחרונה נגלו לי אליה רגשות בכיון של התאהבות.. כל פעם שאני רואה אותה אני מרגיש את זה..
הגעתי לפה דווקא כאני יודע שחברים שלי ואנשים שאני מכיר לא נוהגים לגלוש בערוץ 7.. אני רוצה שהסיפור הזה ישאר חסוי ומצד שני אני צריך עזרה..
מי שיוכל יעזור תודה רבה ולהתראות
אוהבי ה'
בס"ד
למה שבחור יפגע בקשרים החברתיים שלו כדי להקל מעליו התמודדויות?! איזו זכות יש לאדם לעשות דבר שכזה?
עדיף למצוא דרכים אחרות להמנע מחיכוך מתמיד, אני בטוח שתוכל לחשוב על כאלו.
כי אנחנו עובדים הרבה ביחד.. והדיבורים ביננו הם מעטים
והיא חלק חשוב בחווה ככה שאין סיכוי שהיא תעזוב
כל צעד שני שאני עושה אני רואה אותה
ניסיתי להדחיק.. פשוט לא הולך.. אני כבר לא יודע מה לעשות
זה יועיל להמשך
בס"ד
שבוע שבו"ש?
זה קשה אבל זה יעזור.
אל תסתכל עליה בשום אופן. היא עוברת, מדברת,
לאמשנה מה. אל תסתכל עליה בכלל. זה עוזר.
ושיהיה המון בהצלחה אחי!
לנסות לחשוב שהיא סתם אחת... לוידעתת..
היא גם מרגישה ככה כלפי..
תפתרו דברים.
היי..
גם לי יש מישהו בשכונה שאני חושבת עליו הרבה...
וכמו שאמרת, גם השכונה שלנו נורא קטנה וקשה לא לראות אותו.
ב"ה שהוא יצא לפנימייה.
עכשיו, אני לא יודעת מה לעשות..!
כאילו, בשכל הישר אין סיכוי בעולם שנהיה חברים
וגם אני ממש ממש נגד חברויות בגיל צעיר וגם כתבתי עלזה פה...
אבל ברגש זה נורא קשה.
אני מנסה לא לחשוב עליו ולא המון מצליחה..
מה הרגשות שלך כלפיה?
סתם התאהבות של נעורים?
אוף יצא לי מבולבל ולא עזרתי בכלום נראלי...![]()
איך אומרים?
צרת רבים חצי נחמה..
אני לא ממש יודע איפה להתחיל...
אממ... זה כולל גם דברים שלא כל נשמה עדינה תשמח להיתקל בהם, אז על אחריות הקורא אם לקרוא.
בקיץ האחרון קרה המקרה והייתי מדוכא.
חשבתי שכל החברים שלי כבר לא אוהבים אותי חוץ משניים וזה דיכא אותי כמה ימים.
אז לקחתי איתי סכין למקלחת ו... לא חתכתי את עצמי. לא ממש יודע להסביר.
בכל אופן סיפרתי לחבר שלי והוא היה בדאגות יומיים, ואמא שלו קלטה את זה...
התגלגל ככה שההורים שלי שמעו שקרה משהו רע.
סיפרתי להם בפירוט מה קרה ומאז הם לחוצים עלי.
את השיטה של דיכאון -> לחתוך את עצמך למדתי ממישהי שלצערי לוקה בסכיזופרניה שהכרתי מאיזה פורום ותמכתי בה לאורך תקופה ארוכה מאוד לפני המקרה.
אחרי שההורים שמעו וכל זה, הלכתי לפסיכולוג ומאז אני הולך לפסיכולוג כל שבוע (הידד!) ואסור לי באופן עקרוני להשתמש במחשב שלי (לא ממש קורה), ובשום אופן לא להיות בפורומים.
וקורים דברים שמדכאים אותי אבל אני משתדל שהם לא ישפיעו עלי.
למשל קרה שהושפעתי ונחתכתי.
היתה תקופה שהייתי מדוכא והנחתי על עצמי סכינים מדי פעם.
עכשיו אני כבר לא שם, אבל לפעמים אני מתפלל שלא נולדתי מעולם.
אני לא רוצה שהפסיכולוג גם יכתוב לי איזו הערה וידפוק לי את החיים.
ואני מפחד. לא יודע ממה.
האמונה שלי לא מתערערת בכלל, אבל אני כועס על ה' לפעמים. לא בגלל דברים שקרו לי, אני לא כזה חשוב.
ועכשיו זה. ה' ממש אוהב להתעלל בי.
אני מאוד מקווה שלא עשיתי טעות בדברים שכתבתי פה.
גם אני הייתי ככה.. ולפעמים עדיין.. זה קשה אבל אני מאמינה שבסוף כולנו נצא מזה..
וה'
ה' הוא לפעמים כמו אבא מכה. ואני אוהבת אותו ככ וכועסת עליו ככ ואני יודעת שהוא אוהב אותי ונמאס לי לכעוס עליו ונמאס לי לאהוב אותו אבל מתרגלים.. והוא יכול להיות תומך לפעמים
ורק רציתי להגיד שאם צריך אז תדע שיש עוד אנשים כמוך ושבסוף אתה תוכל לצאת מזה
בהצלחה
מכל הלב.
אבל שיהיה המון בהצלחה!!!
מחזיקים לך ידיים!

מודה רבה לכולכם...
לא ממש יודע ליישם, בעיקר אופטימי בהשתדלות...
אבל תודה לכולם


מתישהו הילד מסתכל ורואה שיש רק שביל אחד של עקבות.
הוא שואל את אבא שלו למה הוא עזב אותו, והוא אומר שהוא לא עזב אותו, הוא הרים אותו.
וגם לפעמים הייתי מבקש מאחים שלי שיתנו לי מכות
מסופר על אדם שהגיע לעולם העליון והראו לו את חייו כאדם הפוסע על חוף ים. הנפטר הסתכל על חף הים ותמיד ראה 2 זוגות של פסיעות על החוף. ואז הגיע קטע מאוד קשה. היו סלעים על חוף, עליות ומורדות ודווקא אז הנפטר רואה רק זוג אחד של עקבות. האדם פונה אל ה' ואומר: כאן, כשהיה קשה לי, באמת הרגשתי שאני הולך לבד ושאתה לא היית איתי, ועכשיו אני רואה שזה נכון. אמר הקב"ה לנפטר: דווקא אז, כשהיה לך קשה במיוחד, כשהרגשת שא"א יותר ושהדרך קשה מידי, כשהרגשת הכי לבד שיכול להיות, דווקא אז הייתי הכי קרוב אילך. הפסיעות שאתה רואה על החוף בזמניך הקשים- הם שלי. אני נשאתי אותך עלי הכפיים בכל הדרכים הקשות...
זה הסיפור במלואו, כמובן שתמיד יש לזה גרסאות שונות. ובנוסף לכך- יש גם שיר.
הרעיון הוא שתמיד נדע שדווקא בזמנים הכי קשים- אז הקב"ה נמצא הכי קרוב, ממש לידי, ודואג לנו הכי הכי שיכול להיות.
הוא אוחז אותנו בידיו, ומנסה להקל מעלינו את המסע.
למה צריך לעבור את המסע? למה צריך כביש כזה קשה? שהקב"ה כבר ידאג ליישר מראש את הדרך- שתהיה קלה, למה לא?
למה לא- כי זה לא אפשרי.
כי כל בנ"א הגיע לעולם בשביל למלא תפקיד מסוים. אדם הגיע לעולם ולפניו פרוסה הדרך שבו יובילו הקב"ה עד המטרה- מילוי תפקידו. נכון שבדרך יש קשיים, אבל זה הדרך- צריך לעבור אותו. אין מה לעשות, לא באנו לעולם בכדי לעשות 'כיף' ו'חיים' ו"לחטוף ולאכול לחטוף ושתה"- כי זה לא אנחנו.
אנחנו בני העם הנבחר נולדנו לתפקיד מסוים, ובדרך למילויו יש קשיים.
אבל ברור שמי שנתן את הקשיים והניסיונות- נתן גם את הכוחות להתמודד איתם. זה בא בחבילה אחת= ניסיון+כוחות להתמודד. אין דרך אחרת- זו האפשרות היחידה.
אמרת: "ה' אוהב להתעלל בי"-
תפריד בין 'אוהב' ל'התעלל'. תסים פסיק. כי הקב"ה אוהב אותך. נקודה. הוא שולח לך ניסיון שכואב וכיביכול "מתעלל בך"- אבל זה לא בגלל שהוא אוהב להכאיב, ה' רחמן, הוא פשוט אוהב אותך. זה כמו ריב בין אחים- אין להם בעיה להרביץ אחד לשני כי הם יודעים שבסוף היום הם יחזרו להיות אחים ושום דבר לא ישנה את זה. אבל ילד לא בהכרח ירגיש ככה כלפי חבר שלו, כי החבר שלו יכול להיפרד ממנו יותר בקלות.
כך גם הקב"ה בקשר עם אוהביו. הוא נותן את הניסיונות הקשים ואת ה'סתירות לכי' לאלו שהוא יודע שיוכלו להתמודד איתם. הם מיוחדים, הם הכי קרובים לה'. וה' יודע שאם הוא ינסה אותם- הם לא יכפרו או יפסיקו להאמין. כי יש להם קשר מאוד חזק ועוצמתי שלא ייפסק.
קיצר-
מאחלת המון הצלחה וס"ד בהמשך, הקב"ה נתן לך כוחות- עכשיו מתפקידך להתחיל לגלות אותם בתוכך !!!!
וזה ממש מאבד מהאפקט.
ולענייננו- לי הייתה תקופה כזו. זה היה רעע! חשבתי כבר מה יהיו ההספדים ורשמתי כל מיני
דברים שאני מאמינה בהם ושמתי בין הגרביים..
איך יצאתי?
התחלתי להסתכל על העולם בצורה שונה.
להעריך. זו המילה.
לפני השינה הייתי אומרת כך: (מומלץ בחום! לראות כמה אנחנו ברי מזל)
תודה שיש לי זוג הורים,
בריאים בנפשם ובגופם, 0על כל ההורים שעברו תאונות\ אירוע מוחי)
לא פרודים או משהו.
תודה שיש לי קורת גג בחורף,
ואפילו היא יפה.
תודה שיש לי חדר פריטי.
תודה שיש לי הורים שאכפת להם ממני (על כל ההורים האלכוהוליסטים וכו)
תודה שש לי אחים , ואנילא לבד בבית.
תודה שאף אחד מהמשפחה שלי חולה בנפש ובגוף.
תודה על היכולת, ממש עכשיו, להקליד ולהזיז ידיים,
לחשוב בבהירות,
תודה שאני יכולה לשבת ואים לי בעיות באגן,
תודה על היכולת לחשוב באצמאות
תודה על היכולת להבין, שצריך להוקיר תודה.
תודה שאין לי חולי שכלי,
שיש לי חברות
שאני לומדת בבית ספר עם חינוך
שאני חיה במדינה שאפשר לבחור בה
ולהשמיע עמדה נגד הממשל
תודה שאני חיה בעולם עם זכויות לנשים.
תודה שנולדתי למשפחה דתית
תודה שההורים שלי דואגים לי לערכים
תודה על חיים נפלאים.
תודה על כשלונות
תודה על יצר הרע
תודה על שאני חיה במדינה יהודית ואנילא רדופה על כך.
אקיצר, יש אינסוף דברים
שחייב להגיד תודה עליהם..
הכי בהצלחה בעולם
כשזה מוצדק.
כשאתה מרגיש שזה מוגזם.
משה עשה את זה, חנה עשתה את זה והתוותה לנו את הדרך להתפלל, וזה דבר חשוב.
מה שמפריע לי היום הוא לא הדברים שרעים לי, אלא מה שרע לאנשים שאני מכיר. להגיד תודה על משהו שיש לי ולהם אין זו צביעות לדעתי וגם ידכא אותי.
ולכן, להדגיש כמה טוב לי ושאני לא צריכה לבכות על החיים זה עזר לי.
בנושא הזה- זה ממש כל אחד לפי איך שהוא מרגיש.
זו לא צביעות כי אני אומרת תודה. וזהו.
ואחרי זה כשהרגשתי חזקה יותר, בקשתי על הקרובים שלי,
בקשתי שיהיה להם חיים כמו שלי (שחשבתי אז שהם פשוט- סליחה- חרא).
רציתי להרגיש מחוזקת ואמרתי לי בלב אתזה.
ואני גם חושבת שזה גם מאוד מחזק וגם בונה בנפש ערך של הכרת תודה. שחשוב לחיים נורא
rakontoתודה רבה
זה באמת מחזק
בכל מקרה -שיהיה בהצלחה!!
אני בסה"כ עשיתי מה שאמרו לי...
אני משתדל, תודה.
אבל אל תשכחי שאת קיימת בשביל עצמך בראש ובראשונה ואז בשבילם.

על כל חלק וחלק ממה שכתבת.
מההמלצות –
אני אקרא את הספר, למרות שאני נוטה לדחות ביצוע של ספרים כאלה (גם ספר על פתרון לדחיינות שקראתי ><).
אני מנסה להסתכל החוצה. דווקא הצרות של אחרים יותר כואבות משלי...
הומור הוא בערך מרכז חיי. תלוי איך את מחזיקה את המפה.
יומן שמחה – נשמע רעיון מעולה, נראה איך זה ילך.
תודה שוב על הכל!
*הפעילו כתוביות בבקשה.זה יועיל לכם!*
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
קבלו אותם!!!!
מאיר.!!!!!!
מישהי=)!!!!!
שמח לעזור תמיד!!!!
תקנון בקרוב...
קם כל בוקר בשבע,
שונא קרציות
ובגובה 1.60 בערך!!!
*בננית*חחח הסרטון טוב 
הכתרה תשע"התחיה, שיחקת אותה!
נשגבת מבינתך
תודה רבה... אין עליכן תחיה וענאל.מישהי=)
והקליפ אדירמישהי בעולם!
ענבלבס"ד
ב"הצלחה לכם 
של הפליי ועוצמת הקול יש גם סימן להפעלת כתוביות..
|מלטף בצער את מקום הזקן שהיה לפני שתלשו בכח|
סתם, בהצלחה! מהרב קו הקודם..
ענבל-תפרגני גם מהרבנית הקודמת..

מגדלור באפלהאחרונה
נפש חיה.תהילים- בע"ה מכח אמירת התהילים ובכוחם-
שנזכה לשפע של שמחה ודבקות בבורא ית"ש ויתעלה.
שפע שמח ומבורך שישפיע על פני כל השנה כולה.
פורים - א דר- אלופו של עולם- דר! תמיד!
איזה כיף... ![]()
בני מלכים... ![]()
אבא
שלעולם לא עוזב,
לא יעזוב
ומשפיע אך טוב....
הרבה שמחה ונחת!
תהנו.
אמונה..
ה.ת.היום! מצווה!!
הקודם זוכה!!...............
בס"ד למרות שאני כבר לא "נוער"
בת 32) אך צעירה בלב ובנשמה! בהצלחה וכל הכבוד~~~!!
אין על עם ישראל והנוער הניפלא שלנו!!! באהבה מיכל מגינות שומרון

מישהו יכול להסביר לי איך אפשר לשנות את "השם" שלי באתר?
איך אני יכולה לפנות אליו?
אוהבי ה'
חג שמח :+אוהבי ה'
נגמר פורים
לנו ;)אוהבי ה'אחרונה