שרשור חדש
אזהרה! דעה לא פופולרית לפניך בינייש פתוח
צפיתי בסרטון של אולפנת חורב ולא הסתפקתי בכותרות, והוא הוצא מהקשרו.
הוא מציג בצורה מפגרת ורדודה הבדלים בין אשכנזים לעדות המזרח. אבל הוא לא נועד להציג את המזרחים נחותים ואשכנזים גזע עליון, אלא הוא מציג את המרחק הרב כביכול בין מה שהיינו פעם למה שאנחנו היום. ע"י הצגה מגוחכת של 2 תרבויות קצה מהם הגענו.
כמובן שהוא מציג באופן הרבה יותר מגוחך את השורשים של בני עדות המזרח כשהוא מציגאותם בתור בנות שרוקדות על השולחן.
אבל מדובר בסך הכל בשמיניסטיות ששנים רבות חולמות להיות להיות הבוגרות של בית הספר ולהעלות בהצגה הגדולה של השמינית משהו חריף ובועט שייזכר שנים ארוכות.
אצלנו בבית הספר פעם השמינית התגאו בכך שיש אצלם הרבה אלימות.
והציגו את המורה לאנגלית בתור שטן.
תהיו בטוחים שאף אחד לא רצה להציג את הבית ספר כאשכנזי טהור, שהצלצול שלהם הוא לא חורשת האיקליפטוס, ושהם לא רצו להשאיר אותנו תחת הרושם שהוא כזה.
אני למדתי בישיבה תיכונית, לא נתקלתי בשום גזענות, היו לנו רמים ספרדים ומנהל תימני והנוסח של התפילה היה לפי המנהג של מי שעלה חזן.
איזה כיף להסכים אתךהסטורי
האמת שאני ממש מזדהה איתךאני77

לא מבין בכלל איזה גזענות מצאו שם. הסרטון די אידיוטי (באופן די נורמטיבי ביחס לילדים בני 17 שמעלים הכתרה, גם ההכתרה שלנו היתה מלאה בהומור טיפשי וחסר טעם, ועוד הרבה אחרות), אבל זה פשוט לא קשור לגזענות.

 

ולדעתי הצוות של האולפנה צריך לגבות את הבנות, ולקחת אותן לשיחה של עידוד ותמיכה נגד השיימינג המטופש שעושים להן. לא שום דבר אחר.

בהחלטבן מערבא


נראה שהצוות בהחלט מגבההסטורי
כל הכבוד למורה הזאתחושבת בקופסא

ההודעה של ראש האולפנא נראתה כמעט כמו הסכמה עם הטירלול הזה והבטחה לתלות אותן על פשעיהן בכיכר האולפנא.

לא נכון, הוא לוקח אחריות מלאה ולא מאשים אף תלמידהבינייש פתוח
האמת שיש לו סיבה כי יש מורות בסרטון, והוא כידוע עלה ליוטיוב. אמנם לא במטרה להפיץ אותו לרבים, אבל כדאי היה להיות אחראי ולהבין שהוא כנראה יגיע לבעלי כח ציבורי שיוציאו מההקשר (קל מאוד, מציג בנות מזרחיות בתור מי שרוקדות על השולחן, ואפשר להתעלם מכך שמציג אשכנזיות כקרות, ולא לקחת בפרופורציה סרטון הומור של פורים של בנות 17)
ויתן הזדמנות לעשות רווח פוליטי ולתקוף מפלגות ואישי ציבור שלא קשורים לפרשה בשום צורה.
וכמובן שאיך אפשר בלי להאשים את הציבור הדתלי כולו בשנאה כביכול כלפי עדות המזרח.
ההתנצלות שלו שכביכול מדובר בטעות חינוכית מקטינה את הנזקים הללו, במידה ואי אפשר לשכנע שהסרטון לא באמת מציג אשכנזים ומזרחים כאחד עליון ואחד נחות. וגם לא מעיד שהסטיגמות מגיעות מהבית ספר עצמו. ייתכן שמגיע מהטלויזיה או העיתון או יוטיוב, כל אחת בדרכה שלה.
אני מסכים כאן רק עם המשפטאני77

"ההתנצלות שלו שכביכול מדובר בטעות חינוכית מקטינה את הנזקים הללו, במידה ואי אפשר לשכנע שהסרטון לא באמת מציג אשכנזים ומזרחים כאחד עליון ואחד נחות".

אני חושב שהאמת היא שאין בסרטון שום דבר גזעני. ושהדבר העיקרי שצריך לומר הוא שדברים הוצאו מהקשרם. בדיעבד, אחרי שהדברים הוצאו מהקשרם, אז יכול להיות אולי שיש איזשהו מקום לתגובה כמו שלו כדי לתקן את הנזקים מתוך הבנה שהציבור הישראלי לא יקשיב ולא יאמין אם יגידו לו את האמת הפשוטה.

אכן, תגובה מעולהultracrepidam


התגובות מתחת לכתבה הזאת נוראיותחושבת בקופסא
במיוחד שהאתר עצמו נוקט עמדה ומדבר על "הסרטון הגזעני".
אנשים שם בטוחים שהציונות הדתית היא הציבור הכי גזעני בעולם רק בגלל סרטון מטופש אחד. עוד יותר מוזר שכיפה אמור להיות אתר דתי. אבל אני בעצמי ראיתי איך דתיים סופגים את השטויות האלו באותו מידה.

אח שלי שמע על הנושא מ"חבר שאחותו לומדת באולפנא הזאת", והאחות הזאת אמרה שלומדות באולפנא הזאת 98% אשכנזיות והן באמת גזעניות. וזהו, ברגע שסיפור הטלפון השבור הזה נכנס לו לראש אי אפשר לשכנע אותו במשהו אחר.
לפחות הוא לא הרחיב את הגזענות הזאת לכל הציונות הדתית אלא רק לאותה אולפנא.

הזוי כמה אנשים מגבשים דעה עיקשת מכלום ושום דבר, במיוחד כשזה גורם להם להרגיש טוב עם עצמם שהם "יותר טובים מהגזענים האלו".
חד משמעיתנע"ג האגדי
לא רוצה לכתוב את הביטוי המקורי, אבל כמו שאמר חנוך דאום, החברה עוברת תהליך של בכיינות ונעלבות מוגזמת.

אני למשל מתעב את ארץ נהדרת יותר מכל דבר, אבל מי שיתחיל לבכות שהם פוגעים ברגשותינו אני לא אסכים איתו בכלל. יש דברים שלא צריכים להתייחס אליהם, או לפחות לא צריכים כזו מהומה.
הוא בעיקר לא מצחיקחופשיה לנפשי
מאוד לא מצחיק וזאת הבעיה הגדולה והעיקרית שלו

בישיבת חורב עשו גם סרטון על זה שהמוסד אשכנזי אבל בצורה מוצלחת(וגם עליהם היו כמה אידיוטים שיצאו כי אין להם חוש הומור)
הוא גם ערוך באופן גרועבינייש פתוח
והבנות משחקות על הפנים וצוחקות בלי קשר לכלום או שהן מופתעות משלטים עם משפטים יפים, מסירים אותם ותולים תמונות של הרב עובדיה יוסף והבבא סאלי שהן מחזיקות ביד השנייה.
לפחות שיעשו את עצמן כאילו הן הביאו את התמונה מהבית יום למחרת.
סרטונים כאלו מוצגים בין סיום ההצגהחושבת בקופסא

לטקס הכתרת הרבנית עצמה כדי לתת לשחקניות זמן להתארגן.

בדרך כלל שוכחים להכין אותם עד הרגע האחרון, והמטרה העיקרית שלהם זה למרוח את הזמן בצורה מעט מבדרת.

הציפיות כאן זה לאיזה סרט הוליוודי עתיר אפקטים בעל נקודת מבט מורכבת על יחסי הקבוצות בחברה.

תרגיעו. 

בתור שמיניסטים כן הקפדנו על הפרטיםבינייש פתוח
ברמה אמנם של שמינסטים ולא ברמה מקצועית, אבל בסרטון הזה אפילו זה לא קרה
כמובן שגם אנחנו בתור שמיניסטיות השקענו הרבה יותרחושבת בקופסא

אבל הן לא השקיעו. דווקא חוסר ההשקעה הזה מראה כמה הסרטון הזה הוא לא "הרוח המייצגת" של האולפנא.

מה שחשוב זה לא ההצגה הגרפיתבינייש פתוח
מה שחשוב זה המורות ששיתפו פעולה עם סטיגמות (כלפי 2 הצדדים) וחוסר הבנה ביחסי ציבור. על זה שיוציאו מההקשר וינפחו חשיבות של סרטון הומור מטופש
המורות לא עשו החלטה מודעת לחנך לסטיגמותחושבת בקופסא

אני בטוחה שהסיטואציה הייתה שאותן 5 בנות דפקו בדלת של המזכירה\ האחראית הזאת (למורות אין שולחן משל עצמן) ביקשו ממנה לומר שני משפטים ויצאו תוך 5 דקות.

רואים שאין פה שום פיקוח הדוק, אחרת הן היו טורחות לעשות טייק נוסף.

אני אפילו לא הצלחתי לצפות בו עד סופוחופשיה לנפשי
לפי מה שהבנתי הוא גם חוזר על עצמו בצורה עצלנית
כל הבאלגן הזה נתן לי השראהחושבת בקופסא

לחזור לצפות בסרטוני ההכתרה מהשכבה שלי.

חלקם ביוטיוב, אבל רובם לא יצאו לציבור הרחב.

אני חושבת מה היה קרה אם מישהו לא מהאולפנא היה מנסה לצפות בהם, רוב הסיכויים שלא היו מבינים כלום. לפחות אני לא חושבת שהם מעלים נושא שאנשים מרגישים צורך להיפגע ממנו.

מסכימה לגמריהפי
אבל בתור אחת שעבדה על הסרטונים בהכתרה מלפני שנים , בחיים לא הייתי משחררת סרטון כזה בטח לא עם כיתוב אם האולפנה היתה מזרחית ..
הוא חורג מגבולות הטעם הטוב.
הן בכיתה יב לא א היה בהחלט מקום למחשבה שאולי תלמידה תיפגע או המורות
אגב צוות , איפה הצוות לפקח על מה שעולה?
כרגע המסכנות היחידות אלו הבנות שמופיעות שם שלגמרי חוגגים עליהן כל זה לא מצדיק את החגיגה המוגזמת אבל גם לא מצדיק התעלמות
לדעתי דווקא זו הדעה היותר פופלריתעברי אנכי

בקרב אנשים מהציבור שלנו.

הרבה אומרים שזו סתם התמסכנות של ספרדים שהיא מגוחכת.

 

דעתי לא כזאת. כמו שכתבתי בשרשור אחר.

 

אבל הנקודה לדעתי היא, שזו בדיוק הבעיה.

יש פה קבוצת בנות שעשו סרטון לפורים בתמימות, והדרך הכי טבעית ותמימה שהם מצאו לנכון להציג את הספרדים - היא כזאת..

וזה בדיוק הסימן לבעיה.

אין פה אף גזען מחונן שהפיק סרטון גזעני, יש פה בדיחה של חבר'ה ותמימות, ומתוך זה אתה יכול להבין באמת איך הן רואות את העולם. פה בדיוק הבעיה.

 

וכמו שאמרתי בשרשור השני, לדעתי שזה בגלל ניתוק נוראי בין פריפריה למרכז.

התמסכנותהפי
של הספרדים? זה לא מחולק לפי ספרדים אשכנזים שני הצדדים חושבים שזה סרטון דבילי והיה טוב אם לא היה קיים
אם חייבים לסכם את הפרשהאריק מהדרום
הרב דוד מנחם דיבר מאוד יפה.
יפה מאוד. גם בערוץ 14 החבר'ה בפנאל הגיבו יפהעברי אנכי

עם כמה חילוקי דעות. מאוד נהינתי. גם מקאפח וגם מזמרי מה שהם אמרו (למרות שהיו קצת חלוקים. ובכ"ז..)

ולאחרונה פרופ יגאן בשן פירסם שארץ נהדרת זו התוכנית הכי גזענית שיש, ובעצם הגזען האמיתי תוקף את הציונות הדתית, שזה קיים בה, אבל הרבה פחות

הנקודה הכי מעניינתבינייש פתוח
היא שאנחנו לומדים הרבה מהתורה של חכמי המזרח, אבל זה לא כולל את אלה של המאה שנה האחרונה.
מעניין מה באמת עומד מאחורי זה
לא יודע על מה אתה מדברהסטורי
כאברכים בכולל, התשובות של הרב עובדיה במיוחד, וגם של הרב משאש, הרב קפאח ועוד, מהיותר נלמדות בנושאים חדשים (דוד שמש, פלטה וכד'). כילדים ביסודי, הספר שלמדו ממנו הלכה, היה הקיצוש"ע של הרב חיים דוד הלוי. הילדים שלי בת"ת לומדים הלכות חגים מהחוברות של הרב אליהו. חתנים מודרכים בציבור הציוני דתי, בעיקר בספר 'דרכי טהרה' של הרב אליהו (יש הרבה מה להשיג על כך, אבל לא מההקשר העדתי ואכמ"ל).
מלפני הרב עובדיה יוסףבינייש פתוח
היו עשרות רבנים במשרת הראשון לציון ואנחנו לא מכירים כמעט אף אחד מהם.
את הרבנים מהדורות האחרונים אנחנו מכירים יחסית מעט לרב קוק או הרשר הירש או השפת אמת, הרבי מקוצק וכו'.
תשמע מה הוא אומר ותבין.
הבאת מעט דוגמאות, שממש לא מעידותהסטורי
על הרב עוזיאל, יודעים לא פחות מעל מקבילו הרב הרצוג (אישית, ישבתי שעות על השו"תים והמאמרים של שנייהם, אבל אני מבין שאיני מייצג) כנ"ל על הרב ניסים, יודעים לא פחות מעל מקבילו הרב אונטרמן.

אני ממש לא חושב שהשפת אמת, יותר ידוע ברחבי הציבור ואפילו לומדי התורה, מבן דורו הבן איש חי. אלו שמאוד זכורים - כמו מרן הרב קוק או הרש"ר הירש, זה לא בגלל עדתם, אלא בגלל שהם הצליחו להעמיד משנה ולהעמיד תלמידים שהפכו את משנתם לתנועה חיה. אלפים רבים מגדולי אשכנז, לא זכורים היום ל(כמעט) אף אחד, דוגמא מובהקת:
הועברת לדף אחר

בכלל, בכל דיוני העדות - צריך לזכור שבמאות השנים האחרונות, עד השואה ומסך הברזל - כמעט 80% מעם ישראל היה אשכנזי. ממילא, גם כמעט 80% מהדמויות הבולטות, בשלל תחומים, היו דמויות אשכנזיות.
אגב מה דעתך על זהבינייש פתוח
ש90 אחוז מראשי ישיבות ההסדר הם אשכנזים?
זה לא נכון, תבדוק...הסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך כ"ט בניסן תשפ"ג 07:44
עריכה: חיפשתי ולא מצאתי רשימה מסודרת, באתר של האיגוד צריך ללחוץ על משבצת של ישיבה, אחרי ישיבה בשביל להשיג את הפרטים. אז רק רשימה חלקית ביותר, השמות שעולים לי בשלוף:

הרב חיים סבתו, הרב דוד תוג'מן, הרב דוד גבריאלי, הרב מיכאל אהרונוב, הרב ראובן ששון, הרב ציון טוויל, הרב בן ציון אלגזי, הרב טל שאוליאן, הרב דוד בוצ'קו, הרב אורי שרעבי, הרב דוד גבריאלי...

זה ממש לא כולם, יש עוד. כדאי לפני שמסיקים מסקנות, לוודא את נכונות הנתונים.
נזכרתי בנתיים בעוד כמה שמותהסטוריאחרונה
אבל על כל שם שאזכיר, יהיו עוד שלא זכרתי, אז נסתפק בזה. אני בהחלט מציע:

1. לבדוק נתונים לפני שעוסקים במשמעויותיהם.

2. לפתח עין טובה. על חברינו, על רבותינו, על הדור והדורות הקודמים. מקימי מערכות החינוך, מסרו את כל חילם, ע"מ לעשות טוב ולחנך את הדור. הם עשו את זה מתוך הידע, הכלים והיכולות שהיו להם.
האם היו להם דברים שהיום אנחנו נחשוב שצריך לעשו. אחרת? בוודאי שכן. קודם כל כי רק מי שלא מנסה לא טועה לעולם (...) ושנית - נקודת המבט, הכלים והניסיון התפתחו מאוד. דוגמא מובהקת לכך, זה הטיפול (או ההכרה בכלל) בפגיעות מיניות - בדור הקודם זה פשוט לא היה במודעות, אבל זה נכון גם על הגיוון העדתי ועל שלל נושאים נוספים.
בשלל נושאים אנחנו מתפתחים. הגיוון העדתי וממילא ההתייחסות לכך במערכות החינוך הולך ומתפתח. ראשי הישיבות של היום, הם שיקוף של תלמידי הישיבות לפני 30-60 שנה. בעוד עשרים וחמש שנה, כנראה יהיה בערך חצי וחצי ובעוד חמישים שנה, זה כבר לא יעניין אף אחד.
הסיבה *האמיתית* לזה, זה כי גםעברי אנכי

הרבנים האשכנזים למדו כוזרי וכו'

מסכיםזה רק אני
בהכתרה שלנו יצא שצחקנו הרבה על ש'כנזים...קהל אחר.
לא ראיתי בעיה עם הסרטון...אני כן חושב שהציבור הדתי לאומי על ישיבותיו הוא אשכנזי אבל לדעתי זה בעיקר מסיבות היסטוריות ולא גזענות פעילה.

נ.ב אני ספרדי, חובב פיוטים ומקאמים, שמח במסורת אבותי ורואה בה חלק פעיל מהזהות שלי.
..מנחםמנחםמנחם
עבר עריכה על ידי מנחםמנחםמנחם בתאריך כ"ט בניסן תשפ"ג 06:59

..

שכר ועונשנטע321

התפיסה הרווחת אומרת שחיים בעולם הזה כך וכך שנים ואז חיים בעולם אחר לנצח, קשה להכיל את המילה נצח אז נניח שזה 500 מיליארד שנה, ו"איכות" החיים במשך 500 מיליארד שנה נקבעת לפי הכמה עשרות שנים שחיים כאן.

זה נשמע הגיוני?????????

גם לפי התפיסה של גלגול נשמות, נניח מישהו חי סך הכל אפילו 1000 שנה, לפי 1000 שנה לקבוע 500 מיליארד שנה??

צדיקים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבאתות"ח!

שנאמר: "ילכו מחיל אל חיל". הצדיקים גם בעולם הבא מתעלים ממדרגה למדרגה. אלא שיש דברים שיכלו להשיג רק בעולם הזה. גם רשעים שנמצאים בגיהנם, נמצאים בו 12 חודש, ואז עולים לגן עדן. דהיינו, גם להם יש עליית מדרגה. ואולי הגמרא רומזת במילה "צדיקים" לכל ישראל, שנאמר: "ועמך כולם צדיקים". אז אולי כל עם ישראל מתעלה ממדרגה למדרגה בעולם הבא.

זה ענה?תות"ח!


1. עיקר השכר ועונש בתנ"ך ובצורה כללית ביהדותחסדי הים
זה לאומה, שהיא קיימת לאורך כל ההיסטוריה. היחידים יונקים את השכר ועונש דרך האומה.
2. מכיוון שהמצוות והעבירות תלויות בעולם העשייה והחומרי זה חייב להיות מוגבל.
תשובה: כן.עברי אנכיאחרונה

מכירה את זה שאת יכולה לדבר עם מישהו ותוך דקה לקלוט אם הוא דביל או חכם?

למה?

יש כל מיני נקודות שבהן אתה מביא את עצמך.. ואפשר לקלוט.

הקבה הוא מלך העולם, נותן לנו פרוזדור.. קטן.. מעבר.. שיש בו המון נקודות מפנה, נקודות מפתח, ניסיונות וקשיים שבהם האדם מביא את עצמו לידי ביטוי. ואז לפי זה הקבה, שהדין שלו הוא דין אמת, אך גם נוקב ויורד לרזולוציה נוראית ביותר, יודע איפה לשים את האדם בטרקלין הענק והעצום

מה זה התקדמות למי שלמד את כל התורהרועישםטוב

מי שלמד את כל התורה (תנך, משנה, גמרא, מדרש, הלכות) ובעצם כבר יודע הכל, איך הוא מתקדם עוד?

ההתקדמות שלו זה חזרות והבנת עומקים חדשים, זויות חדשות וכדומה?

הכוונה בשאלה היא - ההתקדמות שלו זה לעומק אבל פחות או יותר אין ממש יותר התקדמות "לרוחב" מהבחינה של להוסיף ידיעות חדשות לחלוטין?

 

(אני מבין שלא הרבה אנשים במצב הזה, אבל איך זה אצל אנשים שכן במצב הזה).

 

לממש וליישםחבלז
הנדבך מעל הלימוד - המימוש המעשי וההתמודדות עם המציאות היום יומית.

ואני מתכוון להגיע לתפקידי רבנות, דיינות - כי אז השאלות, המקרים וההתמודדויות שהמציאות מזמנת לך, לתת מענה לאחרים, מביאה אותך להתמודד הלכה למעשה עם הידע הרב שצברת בים התורה וההלכה.
קשה לי להאמין שיש מישהו כזה.תות"ח!

הוא עבר על כל ספרי האחרונים? כל הפרשנים על התנ"ך והש"ס והמדרשים? ספרי שותי"ם? ספרים צבעוניים? ספרי אמונה וכו'....רק באוצר החכמה יש מעל 100,000 ספרים....

מאמין שהוא שואל בתאוריהחצילים
לחיות את התורהekselion
למרות ש.. לא צריך ללמוד את כל התורה בישביל להגיע לזה. צריך מידות טובות ודעת תורה. אז קל וחומר שמצופה ממישו כמו שאתה מתאר להיות שם.
לדעתיחצילים
יש שני דברים מקבילים, לימוד תורה ועבודת המידות.
כשאדם למד את כל התורה וגם עושה תמיד עבודת המידות אז ככל שהאדם מתעלה יותר בתורה הוא יכול להתעלות יותר במידות וכשאדם מתעלה במידות הוא יכול ללמוד שוב את אותן תורות, אותו תנ''ך, אותן משניות, אותן גמרות וכ'ו אבל תמיד יהיה לו בזה התחדשות אין סופית כי הוא בעצמו לא אותו אדם.
מאמין שנדירים מאודנע"ג האגדי
לא יודע, לי זה היה כ"כ ברור שיש לאן להתקדם בעומק שהפתיע אותי השרשור הזה.


ולכל המגיבים שעכשיו צריך ליישם, לא הבנתי מה היה עד עכשיו? מה עם דרך ארץ קדמה לתורה?
זה גם לרוחב, כי כל פעם אתה שם לב למשמעויות חדשותחסדי היםאחרונה
שהטקסט מכיל.
אם מורידים את גיל הפטור ל21\23אנונימי12344

אז זה אומר שגם בחורים מישיבות גבוהות שירצו להתגייס בשיעורים גבוהים לא יוכלו?

זה רק לחרדיםברגוע
גם היום חרדים מקבלים פטור בגיל 26 (אני חושב) ואצלנו אין בכלל פטור (בד"כ)
אתה בטוח? לפי מה שהבנתי גם לנו יש פטוראנונימי12344

הרי גם אנחנו בתור תורתם אומנותם

פעם היה לנו פטור בגיל 28ברגוע
בשנים האחרונות כל מי שמתקרב ל28 חייב להתגייס.
בכ"מ אין לך מה לדאוג, סמוטריץ יודע לדאוג לישיבות שלנו.
רק לחרדיםחצילוש
אם רוצים תמיד יכולים ומנע"ג האגדי
ומה עם חיילים שעלו מחול?
לא.עברי אנכי

ישיבות גבוהות זה מסלול אחר מבחינת הצבא לעומת חרדים.

גם היום יש הבדלים.

פטור לא אומר שלא תוכל להתגייספשוט אני..אחרונה

אלא שתוכל לבחור האם להמשיך ללמוד בישיבה, ללכת להתגייס, ללכת ללמוד מקצוע, ללכת לעבוד, לדפוק ת'ראש בהודו... כלומר תוכל לעשות מה שאתה רוצה.

הייתי היום ברכבת ואחד ניסה לישון ואחד שישב ממשחסדי הים
לידו (שהיה נראה כבחור ישיבה חרדי) כל הדרך דיבר בפלאפון בקול, והוא שם לב שההוא שישב לידו מנסה לישון כי הוא הזכיר את זה באחת השיחות.
לא מבין מאיפה החוסר הרגישות הזו.

יש לי טענה שחלק מהחרדים שיש להם פלאפון כשר, מתמכרים לשיחות הטלפון, כמו שיש אנשים שמתמכרים לכל מיני אפליקציות.
אולי הם מכריםנע"ג האגדי
ולכן הוא לא התבייש להזכיר שמישהו ישן לצידו ובכל זאת המשיך לדבר
אולי גם בתחילת הנסיעה לפני שעלית הם ישבו וההוא אמר לו שזה לא מפריע

בכל מקרה מבין אותך גם אני הייתי משתגע מזה. והרבה פעמים מתסכל לראות שאפילו בחורי ישיבה כאלה שאמורים להיות סולתה ושמנה של החברה מתנהגים ככה
הם לא היו מכרים. הוא אמר שהוא צריך להפסיקחסדי הים
לדבר כי איזה מישהו לידו ישן, והוא המשיך לדבר כל הנסיעה.
הייתי לפני כמה זמן באוטובוסחושבת בקופסא
ובעל כורחי שמעתי שתי בנות מדברות, בהכללה אפשר לומר שהן נראו "חרדיות מודרניות".
באמצע השיחה הקולנית שלהן אחת מהן הזכירה איזה מקרה שבו היא שמעה שירים בלילה ומישהי דפקה בדלת שלה ובקשה להנמיך, אז היא הנמיכה ואחרי 5 דקות הגבירה חזרה.
היא התייחסה לזה כסיפור משעשע על איך היא השיגה את מה שהיא רצתה למרות אותה מעצבנת שמעזה לרצות לישון.

לשים שירים בקול כשזה מפריע לאחרים זאת אחת ההתנהגויות הכי מגעילות בעיניי. עוד יותר אני לא מבינה איך אפשר להתגאות במעשה הזה.
ואני ראיתי שני ילדים הולכים מכות.בינייש פתוח
ופעם גנבים פרצו לבית של אחותי.
מה הנקודה שצריך להבהיר בעקבות הסיפורים האלו?
על לשון הרע ודומיו שמעת פעם?פה לקצת
מה התועלת בשרשור חוץ מדיבור על חרדים?
כתבתי 'חלק' לא כללתי את כולם. המטרה להראותחסדי הים
שפלאפון כשר הוא גם יכול להיות סוג של התמכרות שלא רק מזיקה לאדם עצמו אלא מפריעה לאחרים.
כתבתי דוגמה אחת שלטעמי ממש עבר את הגבול, אבל שמתי לב לתופעה כבר לפני כן.

ברור שיש המון חרדים שמשתמשים בפלאפון כשר בצורה נבונה.

מה המטרה של רבנים שמבקרים פלאפון לא כשר? כי הם מגנים תופעה מסוימת שלא נכונה בעיניהם, אז אני יכול לבקר בצורה הפוכה.
אני לא נכנס לדיון מה יותר טוב או מה יכול להזיק יותר, אלא שיכול להיות תופעות לא רצויות גם בפלאפון כשר.
אוקי. יש תופעות שלילות בכל דברבינייש פתוח
כמו שיכולת להשליך את התופעה על הנסיעה באוטובוס
אני טוען מתוך מה שאני רואה בצורה כללית שישחסדי הים
גם תופעה של התמכרות לפלאפון כשר, שכל הזמן מחפשים לדבר עם אנשים, או בודקים בפלאפון (לא יודע אם יש להם הודעות ס.מ.ס. או בודקים מי התקשר), וזה לא רק קורה בפלאפון רגיל.
רק המקרה אתמול עבר את הגבול.
ומה המסקנה?בינייש פתוח
להשתמש בדואר יונים? או שאין יתרונות לפלאפון הכשר על הסמרטפון?
זו שאלה יותר מורכבת לשרשור אחר.חסדי הים
עדיין לא הבנתי מה המטרה בציון העובדה שהוא חרדיפה לקצת
1. כי להם יש פלאפון כשר, ורציתי להגיד שיש גםחסדי הים
תופעה של התמכרות לפלאפון כשר (אצל חלק לא אצל כולם)
2. אתה מצפה בד"כ יותר רגישות מאדם חרדי, אז זה גרם לי להזדעזע יותר שהוא מפריע לבן-אדם ליד. (אם כי אני יודע שבכלל לא כל הציבור החרדי ככה)




3. (לא ידעתי אם להיות כנה או לא אבל אכתוב) זה היה נראה לי קצת מוזר שאני אדם שנראה רחוק מדוס, ואני עובד ולומד באוניברסיטה ויש לי סמארטפון שהיה בכיס, לומד כמה דפים בירושלמי בנסיעה והוא כל הנסיעה עוסק בפלאפון וגם חרדי שעולה מנתב"ג קורא תהלים או משהו, וכל הזמן מפסיק ומסתכל בפלאפון שלו, לא יודע על מה. זאת סיטואציה מוזרה מאוד להיות בו מבחינה אישית.
(החרדי לידי אולי היה לו משהו דחוף וגם החרדי שדיבר בקול אולי גם היה לו סיבה לדבר, לא שמעתי כל כך את השיחות שלו, רק מילה פה ושם, ואישית הוא לא הפריע לי ללמוד כי אני לומד גם כשיש רעש, פשוט כאב לי שהוא מפריע לבן-אדם ליד שמנסה לישון. גם אני יודע שיש הרבה חרדים שאין להם פלאפון בכלל או שמשתמשים בפלאפון כשר למטרות טובות, רק זה היה סיטואציה מוזרה מאוד)
אפשר להגיד שיש תופעה של התמכרות לפלאפון כשרפה לקצת
גם בלי לציין "היה נראה כבחור ישיבה חרדי".

2. גם לזה נראה לי יש התייחסות בהלכות לשון הרע, אם אתה כל כך רגיש לעבירות של אחרים....

3. עדיין לא הבנתי מה זה עניינך וענייננו.
יפהekselion
זה לא לשון הרע כלל, אם אתה לא אומר שםחסדי הים
אישי של הבן-אדם ואתה לא מבקר ציבור שלם, אלא אתה פשוט מבקר תופעה שנמצאת בציבור מסויים ואתה בפירוש כותב שזה נמצא רק אצל חלק.

מה כל כך מוזר?אלפיניסטית

רוב האנשים שמסתכלים ככה בפלאפון זה כדי לבדוק מה השעה. רוב הסיכוי שהוא היה בדרך למקום והיה לחוץ לגבי הזמן. למה זו מטרה לא טובה?

נראה שאתה מצליח לא רק ללמוד ירושלמי אלא גם לחלק ציונים לשאר הנוסעים ברכבת. ממש מולטי טאסקינג.

ההוא דיבר בקולי קולות. השני ממש ישב לידי.חסדי הים
תדמי שהבן-אדם לידך, ממלמל איזה משהו ומפסיק, ממלמל ומפסיק ומסתכל בפלאפון, ממלמל ומפסיק, ממלמל ומפסיק, ממלמל ומפסיק. זה כנראה קרה יותר, לא יודע כמה פעמים. זה מוזר. שוב בהודעה הקודמת דנתי אותו לכף זכות. הוא גם לא הזיק לאף אחד.
השני כן.
..אלפיניסטית

ההתנהגות הספציפית שהבאת לא קשורה לפלאפון כשר (פלאש ניוז: אפשר לנהל שיחה גם בסמארטפון) או לחרדיות. היא קשורה לאופי של אדם שאוהב לדבר בפלאפון וגם, במקרה הזה, לא מספיק קשוב לצרכי הזולת. הניסיון להדביק את ההתנהגות שלו לעובדה שהוא חרדי ויש לו פלאפון כשר לא יפה בעיני.

זה כן קשור, כי ברגע שיש יותר דרכים להשתמשחסדי הים
בפלאפון, הדיבור מתקטן.
אלו שדבקים לפלאפון שלהם, יוציאו את זה פחות בדיבור.

היה אפשר לחקור אם מצמצמים את כל האפליקציות למיניהם, האם עדיין יכולה להיות תופעה של דבקות בפלאפון שלהם שמתבטא בדיבור?
זו החקירה שחקרתי.
במציאות אני רואה שגם בפלאפון כשר יכולה להיות התמכרות, ורק רציתי להגיד את זה בשרשור הזה.
זהו.
כתבתהפי
בהמשך שהוא טען שהוא מפריע .. כלומר היה לו רצון להפסיק לדבר .
וזה לא קרה.. בוא נדון אותו לכף זכות.
זה אולי הדיון לכף זכות הענייני היחיד שיש בשרשור.חסדי היםאחרונה
האם אתם חושבים שאתם מייצגים את עם ישראל?עברי אנכי

כאילו.. האם תרגישי נעים לומר - כלל עם ישראל שומר שבת? בעוד שסטטיסטית - רובו לא..

האם תריגשו נעים לומר - כלל עם ישראל חוגג את יום העצמאות. כשהחרדים לא חוגגים (ככלל, ידוע שזה הכללה. לא זה הדיון!)

עם ישראל נמצא בארץ ישראל

עם ישראל בחר ברפורמה/מתנגד לרפורמה והתעו אותו (בלי הדיון עליה ממש..).

 

מה אני בעצם שואל..?

מכירים את זה שמישהו מדבר בשם הכלל, או אפילו לא מדבר, אבל בטוח שהוא מייצג את הכלל, כזה הוא בטוח שהוא הנציג העולמי לטוב ולחסד והוא מפיץ אור בקרב החשוכים כמוכם, והוא, בשם הכלל, מגיע ואומר משהו... שוואלה אתם לא שם. ואתם גם לא רוצים.

האם השיקול הוא סטטיסטי גרידא?

 

אני חושב בתור אדם דתי שכולנו מרגישים ששמירת שבת זה משהו שמיוחד לעם ישראל, בעוד שמבחינה סטטיסטית זה ממש לא נכון כי רוב עם ישראל לא שומר שבת. (נכון יש מסורתיים. ועדיין). האם אנחנו מדברים בשם הכלל - כשאנחנו לא?

 

מי אמר שאנחנו, הציבור הדתי לאומי שממש ממש אוהב לדבר בשם כלל ישראל, צודק? באיזה זכות? מי אמר שהרבנות הראשית היא בית הדין של כלל ישראל ולא בית הדין של העדה החרדית, או של צוהר? אני באמת שואל. הכמות של האנשים? אנחנו ציבור קטן. כמות של שומרי תו"מ? בכמות יש יותר חרדים.

אז מה עושה אותנו, את הרבנות הראשית, או כל דבר אחר.. למייצג של עם ישראל? במה אנחנו טובים מאחרים?

האם אתם חושבים שאנחנו מדברים בשם הכלל, כשאנחנו לא הכלל? ואומרים אחרת ממה שהכלל חושב?

 

אציין, שלא כולנו מדברים בשם הכלל. אבל.. התופעה מוכרת.. אשמח להתייחסות שלכם ולהערות ודעות. ואתם לא חייבים לענות רק על השאלות ששאלתי, שאלתי אותן כדי לתאר את התופעה הזאת טוב יותר..

בעיקר אבל לא רקעברי אנכי

אם יבוא שמאלן וינאם איזו במה בינלאומית ויבלבל שם במוח לכולם

הוא יגיד מה שהוא מאמין בו. וידבר בשם הכלל

 

ברור שאני לא אתלהב על הרעיון.. למרות שהנאום שלו לא חייב אותי בעוד איזה משהו..

 

אני פשוט אומר שאני מבין את התסכול הזה שמדברים בשמך כשאתה לא מאמין בזה

איי גרמניא של אדום:חסדי הים
"ונתתי את נקמתי באדום ביד עמי ישראל ועשו באדום כאפי וכחמתי וידעו את נקמתי נאם אדני אלוקים".
גרממיא*ekselion
לצערנו הנבואה לא התגשמה.
הגרסה של הגר"א גרמניאחסדי היםאחרונה
ארץ אל תנקי דמם.אני הנני כאינני


אשמח מאוד לעזרה! אולי מישהו פה יכול לסייע?...תילי חורבות
*יכול להיות שיש פה מישהו שרכש flip 6 JBL בצבע אדום ויש לו את החשבונית המקורית? עבור תיקון הם דורשים שאתן להם מספר חשבונית למרות שאני מוכן לשלם הכל, והקבלה אבדה לי. והחברה ממנה קניתי פשטה את הרגל כך שאין אפשרות לשחזר את החשבונית המקורית*


הדבר הזה ווקאלי?אוי טאטע!


איך בדיוק?
מי אמר שהוא ווקאלי?נע"ג האגדי
מי שהעלה אותו ליוטיובאוי טאטע!
לא נראה לי שזה ווקאלי 🤷נע"ג האגדי
פעם בקול ברמה העלו מישהו בספירת העומרפה לקצת
והשמיעו איך הוא עושה את הקולות האלה בפה. נשמע בול כמו מכלי

אם זה היה הערוץ של ישי ריבו הייתי אומרת שברור שכן, אבל זה לא אז לא יודעת אם אפשר לסמוך עליו ואני לא מבינה בדקויות של הקול כדי לזהות אם זה כלי או בנאדם
ואני בכלל לא מבין מה שונה ווקאלי מרגילנע"ג האגדי
קראתי את מה שכתבת ונזכרתי פשוט. שאני לא מבין מה ההבדל בין קול שנשמע בדיוק כמו כלי לבין כלי אמיתי, אם הבעיה היא לשמוח מניגונים. אם האפקט אותו אפקט למה שזה יהיה מותר?
לא יודעת. אני לא שומעת גם ווקאליפה לקצת
כמו רימקס*שלי*
זה בלי כלי נגינה.מבולבלת מאדדדד
זה כן עם אפקטים ממוחשבים שמדמים את זה, ולא קולות בפה.
נראה לי שיש אנשים שמקילים אם זה לא מכלי נגינה עצמו, אבל מבחינת שמע זה אותו דבר..
לחלוטין אותו דבר..נע"ג האגדיאחרונה
קבלו הפתעה לרווקים לעצמאות!דבדב

רווק עם אלוקים: הקרנה חגיגית בחינם!

בעצמאות הקרוב, בלבד, הסרט המדובר והמחזק "רווק עם אלוקים" (מאת איש הקראייטיב נדב גדליה) שריגש אלפים בשנים האחרונות, יוקרן בחינם און ליין - לטובת רווקים ורווקות מאמינים, מכל גווני הקשת המגזרית. אל תפספסו. 
ו...רק בשמחות

 

 

 

היום ראיתי בסטימצקי ספר שזעזע אותי...מתואמת
אשמח לשמוע מה דעתכם על כך.

הספר שצד את עיניי היה נראה לי מוכר מאוד, אבל משהו בו היה לי מוזר.
כשהתקרבתי ראיתי שכתוב עליו באותיות מעוצבות "הנסיכה הקטנה", ומעל שם הספר היה איור בקווים חדים ובצביעה רכה של צבעי מים, של נסיכה קסומה.
הפכתי את הספר, וגב הכריכה בישר לי שזהו עיבוד לספר המוכר "הנסיך הקטן", והוא חלק מסדרת קלאסיקות שסטימצקי לקחה על עצמה "לתרגם" ל'נשית' - כלומר, להפוך את הגיבור הראשי לגיבורה, ובכך לתקן עוול רב שנים, של ריבוי דמויות גבריות ראשיות בספרות הקלאסית של פעם.
אז מעבר לעובדה שאנטואן דה סנט-אכזופרי כנראה מתהפך בקברו עכשיו - אני תוהה על מה ולמה יצא הקצף...
הנסיך הקטן הוא דמות זכרית, כי כך מתאים לו להיות. בקלאסיקות רבות אחרות שאני מכירה (האסופית, נשים קטנות, סוד הגן הנעלם, פוליאנה...) הדמות הראשית היא נקבית, כי כך מתאים לה להיות.
וכל ניסיון להפוך את המגדר של דמות ראשית בספר יהיה פשוט מגוחך ולא מתאים, ורק נובע מהבלבול המעוות הפושה בימינו בין גברים לנשים.
כך אני מרגישה - ואני אישה
מעניין אותי מה דעתכם ומה דעתכן...
(והאמת, אם כבר, היו צריכים בגרסה החדשה והמעוותת הזו להפוך גם את הטייס, המספר את הסיפור, לטייסת... מה זו הדרת הנשים הזו מתפקידים בצבא??)
לגבי ג׳יי קיי רולינגזה רק אני
הוצאת הספרים טענה שמכיוון שקהל היעד של הספר הם בנים הם יעדיפו לחשוב שהספר לא נכתב על ידי אישה וכך יצליחו למכור יותר עותקים.
זו היתה טענה לא מבוססת של ההוצאה.
הארי פוטר ממשיך להימכר עד היום בכמויות מטורפות למרות שכולם כבר יודעים שהספר נכתב על ידי אישה.
כנראה ההוצאה מלכתחילה טעתה בהנחה שלה.

אגב כבר הרבה לפני כן היו סופרות מצליחות שכתבו רבי מכר המיועדים בעיקר לבנים - אניד בלייטון לדוגמה.
גם קלאסיקות כמו ' פרנקנשטיין' נכתבו על ידי אישה ואף אחד לא חשב להימנע מלקראם בגלל זה.
צריך אבחנה לשותףדרורב

שלום,

אני גר בדירת שותפים. 

לפני כמה חודשים הצטרף שותף חדש במקום שותף שעזב.

השותף החדש עושה כמה דברים הקשורים לחוסר נקיון והגיינה שבחיים שלי לא ראיתי משהו כזה. כלומר - ראיתי אנשים לא נקיים ולא הגייניים, אבל לא בצורה כזאת. אני מחפש איזהשהי "אבחנה" שאוכל להבין את העניין יותר טוב.

הנה הדברים שהוא עושה:

- הוא מבשל הרבה מאד אך לא שוטף כלים אלא עד שמצטבר כמות "נכבדת" (נניח פעם ב-4 ימים). ואז איך הוא שוטף? הוא "מעביר" סקוצ (כלומר - לא משפשף, רק מעביר כזה מסביב כמה שניות), מעביר בברז (כלומר לא ממש שוטף את הכל ומוודא ששטוף) וכך מניח במתקן הכלים - כשעדיין מלא בלכלוך ושאריות סבון (כן כן).

- בשביל ירקות ופירות הוא פותח את הברז, מעביר אותם תחת המים (בערך 0.2 שניות) וזהו. זה "השטיפה".

- לפעמים משאיר אוכל שצריך לשים במקרר כל הלילה בחוץ ואז שם במקרר, גם דברים כמו ביצים ובשר.

- כמעט אף פעם לא שוטף ידיים אחרי השירותים, אחרי כל סוג של הליכה לשירותים. אם שוטף - שם 2 שניות את הידיים תחת הברז וזהו (ובלי סבון).

- בערך 2/3 מהפעמים שהולך לשירותים לא מדיח את האסלה.

- הולך כל היום יחף, גם בשירותים שלא תמיד נקיים, ואז לפעמים יושב על הספות ומניח את הכפות רגליים עם כל הג'יפה של כל היום על הספות.

- כשהוא אמור לנקות את הבית (יש תורנות) הוא לא מנקה את השירותים (למרות שאמור לנקות, הוא פשוט מדלג על זה).

- משאיר את החפצים האישיים שלו בכל מקום- על הספות, על השולחן בסלון, על שולחן האוכל, על השיש, על ארון שבסלון וכו'. בכל מקום שאפשר להשאיר משהו יש איזה חפץ אישי שלו, שלא באמת אמור להיות שם אלא הוא אמור להכניס לחדר שלו (מטענים, תיקים, שקיות עם דברים שלו בפנים וכדומה).

 

זה כל הדברים שאני ראיתי, מי יודע מה הוא עושה שלא ראיתי.

 

למען הסר ספק אני לא איזה חטטן / אובססיבי / לא יודע מה. פשוט באופן טבעי כשחיים עם אנשים שמים לב לדברים.

כמו כן - הערות לא עוזרות. שותף אחר העיר כמה פעמים שישטוף את הכלים כמו שצריך, אני ביקשתי כמה פעמים שלא ישאיר כלים בכיור, ושום דבר לא השתנה.

אבחנה לא תועילהפי
שווה לנסות להתגבש יותר לשתף יותר פעולה
ואז יהיה הרבה יותר נוח להאיר לו ולא להעיר
..דרורב

אבחנה תעזור כי אז אקרא על זה באינטרנט, אבין את "העולם הפנימי" שלו ועוד דברים, ואדע איך לגשת לזה. כי זה כך כבר חודשים ולמרות הערות, דיונים ועוד (בצורה יפה) לא משתנה שום דבר.

אין אבחנההפי
לא הכל תחת הגדרות
..דרורב

זה ממש לא נכון.

בפסיכולוגיה ופסיכיאטריה יש אבחנות לכמעט כל תופעה אנושית שקיימת. ברור שבדרך כלל דברים מורכבים ולא שמגדירים אנשים תחת אבחנות, אבל עדיין, זה לא סותר שיש אבחנות שבגללן אפשר להבין את המצב בגדול.

אני גם נגד אבחנותחתולה ג'ינג'ית

אבל נשמע לא פשוט בכלל לגור עם שותף כזה.

מקווה שתמצאו את הדרך...

להעיף אותוekselion
גועל נפש!
זה עלול להיות מסוכן!
ככה עלולים לחלות בדזינטריה

אני בעצמי מרבה ללכת יחף אבל אני כרחוק מזרח ממערב ממה שתואר פו. לא נראלישאם תגידו לו להיות נקי יותר זה יועיל. זה דפוס התנהגות
צריך לשמוע גם את הצד שלו. "שמוע בין אחיכם"חסדי הים
נראה בכיווןהיום הוא היוםאחרונה
של חוסר אכפתיות מאחרים וגם מעצמו.

סוג של עייפות מהחיים שלא אכפת לו כלום.

לגבי חפצים מפוזרים זה יכול להיות סימן לקשב וריכוז.

באופן מעשי, כדאי לתאם עם השותף השני איך ללחוץ עליו לפעול ואיזה סנקציות להפעיל אם הוא לא יקפיד על זה. ומצד שני, מילים טובות שאתם רוצים קשר איתו ושיש בו טוב. שיהיה במצב שהקשר אתכם חשוב לו והוא לא ירצה לאכזב אתכם

לא נעים בכלל
אני חושבת שלא פרסמתי פה המון שרשוריםענבל

בס"ד

 

אבל התעוררה אצלי נוסטלגיה אז באתי לבדוק כמה אנשים פה עוד זוכרים אותי ולהגיד לכם שהתגעגעתי לאווירה של הפורומים.

מעניין אם אתם עדיין מרגישים כמו שאנחנו הרגשנו.

 

יואו אני נשמעת זקנה, אם כי זה קצת נכון, 12 שנים לא הולכות ברגל...

 

בכל מקרה,

שלום לכם, אין לי משהו חכם להגיד חוץ מזה שהתעורר בי החשק לכתוב פה

אין יותר מה לכתוב כאןאריק מהדרום
כל מי שהיה פה פעם איננו חוץ ממשה ונחשון ויעל קצת.
ועוד כמה שמגיבות בפורום נשואות בלבד ולא יוצאות ממנו.
יש פה דור חדש, יותר חרדי/חרדלי, פחות מתחבר לרשתות חברתיות כנראה שפלטפורמה של פורומים כנראה עוד רלוונטית לגביו.
אנשים סיימו תארים, התחתנו, הקימו עסקים, הביאו ילדים, עברו דירות, התגרשו, פירקו עסקים, ועזבו את הפורומים.
יש גם אחד לפחות שנכנס לכלא.
השורה האחרונה 😂חדשכאן
מי נכנס לכלא???בינייש פתוח
אוקי, והוא קשור לערוץ?בינייש פתוח
היה מנהל של שני פורומים לפחותאריק מהדרום
מוזר, לא שמעתי על כך כלוםבינייש פתוח
שמעתי על המון דרמות ועל ניקים בעייתים או כאלה שנחסמו, אבל אף אחד מהם לא מנהל, וזה אף פעם לא קושר לכותרות מהחדשות.
הו מנהלים בעייתיים היו מלאאריק מהדרום
דיי אני בורחת מהחדשותנעמי28
כדי לא להיתקל בכאלה דברים
זה הפחד הכי גדול שלי
(זאת שאלה מעניינת אם עובדת כניסתו לכלאענבל

בס"ד

 

מתירה את האאוטינג).

לא עשיתי שום אאוטינגאריק מהדרום
וואו, אילו אנשיםrakonto
ואי אנשים הספיקו כבר הכל..ekselion
אפילו להיכנס לכלא...

מתי הדור שלנו גם יספיק דברים כמו
להאכיל ג'ירפות, לטבוע בהר געש, להתגרש פעם רביעית, לפגוש את @משה בחיים האמיתיים, לעשות הפגנת ניקים #זכויות_לניק.. מתיי מתי?
אני זוכרת אותך כמובןריבוזום
שלום לך!
הפורומים בהחלט השתנו. (היום אני מוצאת בהם הרבה, אבל דברים אחרים.)
ברור שזוכריםט2

מה שלומך?

 

כן אני גם סוג של דינוזאור אני יודעת

את שינית ניק?ענבל

בס"ד

 

כי הניק הזה הוא מ-2022...

 

אני ב"ה בסדר

חיה לי בשקט בצפון הרחוק

מיליון ואחד פעמיםט2


ברור!אילת השחר
והיום עלית לי במחשבה.
ולא, חושבת שזה לא אותו דבר...
ובכל מקרה, רק מי שהיה אז יכול להגיד.
עליתי לך במחשבה? זה מענייןענבל

בס"ד

 

לא ידעתי שעוד חושבים עלי

מקווה שרק דברים טובים.

 

כן, גם לי נראה שלא אותו דבר. יש בזה משהו קצת עצוב, אבל גם בסדר, מניחה שהשתנו הזמנים ואולי זה טוב שמי שפה היום לא זקוק לאותם דברים שאנחנו הזדקקנו להם...

 

אז תדעי שכןאילת השחר
ובוודאי טובות.

בטח שזוכרתהפי
למרות שאת יותר וותיקה (:
זוכרת כמו התווכחנו חח ♥ אבל אין עליך
מי ישמע איזו דינוזאורית את הפיekselion
התווכחנו התווכחנו, אבל בסוף תמיד הסתדרנו ענבל

בס"ד

 

זוכרת אותך גם כמובן <3

אין עליךהפי
תבואי למפגש פורום הבאבינייש פתוח
הרגע נזכרתי שהמפגשים היו בדרך כלל בחול המועד.
טוב השנה לא היה הרבה הזדמנות לימים רצופים בלי שישי או ערב חג.
נקווה שיהיה משהו בקיץ
עושים עדיין מפגשי פורום?ענבל


כן, ואפילו הגבת בשרשור שבו תכננו אחדבינייש פתוח
מפגש פורום - צעירים מעל עשרים
וגם יצא לפועל והעלתי תמונה.
תייגתי אותך שם כי תייגתי כל מי שבא למפגשים קודמים בשביל שיבוא גם הפעם.
לא ראיתי את הפרסום, חבל.ענבל
בס"ד

אם מתארגן עוד אחד - עדכן
הפורום חגג השבוע 18, דרך אגבמשה
אפשר לחתן אותו אם רוציםנפש חיה.
עושים חגיגת חוקיות? מי אחראי על האלכוהול?ענבל
בס"ד

ומגניב, אז נכנסתי לכאן כשהפורומים לא היו כאלה מבוגרים...
אם תביאי אלכוהול, יהיה משה


בינתיים אני לא רואה שמישהו בכלל מרים את הכפפהענבל


בטח זוכרים!!נערת טבע
אני זוכרת אותךתפוחית 1אחרונה
שביל הגולןמויישלה זוכמיר
אהלן, שבוע טוב ומבורך
הבנתי שיש אפשרות לישון בישיבת הגולן? מישהו יודע על משהו כזה? אפשר גם בפרטי אם לא רוצה להפיץ את הידיעה לרבים...
ועוד, אם מישהו יודע האם יש מלאך שביל כלשהו בגשור, אשמח מאוד לדעת (די דחוף האמת).
תודה
שלח לי הודעה אקשרךFireBush
אני חושב שאני לא יכול עקב וותק
מישהו?מויישלה זוכמיר
דחוף להיום בערב
הנהעשב לימוןאחרונה

גשור – 2 חדרי אירוח, מקלחת חמה, ארוחה חמה, אינטרנט ובמידת האפשר גם הקפצה חזרה למסלול. בואו בשמחה, חניאל 054-6479262

 

מתוך האתר התניידות ועזרה - תיירות גולן

 

תגידו רגעמבקש אמונה

מה הסיפור של אלה בפייסבוק שאומרים שיש להם מיליונים להעביר במתנה רק שיתנו להם את הווצאפ

מה יש להם לעשות עם מספר וואצאפ?

אני מנחש שפרסומות, ומיפוי אנושיFireBushאחרונה


גשמיםמנחםמנחםמנחם

מישהו זוכר אי פעם כל חייו כאלו גשמים בכזה תאריך?

בטח, היו גם בתאריכים יותר מאוחריםשוקולד לבן
אסון נחל צפית היה בי"א באייר
מה הקשר לתאריך העברי?פשוט אני..אחרונה

אם רוצים לדעת האם גשם מסוים הוא נורמלי או לא ביחס לעונה (וכך גם שלג או טמפרטורה קיצונית וכו'), צריך לבדוק זאת מול התאריך הלועזי.

 

נכון שהפערים לא גדולים (להבדיל מלוח השנה המוסלמי למשל), אבל עדיין התאריך העברי צמוד במידה מסוימת למחזור הירח שאין לו דבר וחצי דבר עם עונות השנה (להבדיל מהתאריך הלועזי שצמוד אך ורק לשמש ולכן רלוונטי לעונות השנה).

 

 

גם בסוף איירהסטורי
היתה שנה שבכניסת יום ירושלים, כל החולצות הלבנות היו חומות - מגשם חזק שירד פתאום וכמו גשם ראשון - היה מאוד מלוכלך.
מסיבת גיוסSarabal76
רעיונות לטיפים לחייל שמתגייס. או משחק
מתגייס לאן?rakonto
חידונים על היחידה שהוא מתגייס אליהנע"ג האגדיאחרונה
מי עבד בתקופת התיכון?דניאל3

מי עבד בתקופת התיכון? באיזה ימים ושעות? כמה הרווחתם? והאם אהבתם את זה שאתם עובדים ואתם חושבים שעזר לכם בבניית האישיות או בדברים אחרים?

אני לא עבדתי אבל במחשבה לאחור זה נראה לכאורה שיכולתי להרויח כמה עשרות אלפי שקלים בשנה שהיו יכולים לעזור לי. זה נכון המחשבה שלי או שאני טועה?

הסוג מחשבה הזה יכול לתפוס אותנו כל החייםנועה גבריאל
בכל מיני סיטואציות, זה לא יעזור לחשוב מה היית יכול להרוויח בעיני,סתם יכול לגרום תסכול,ואין איך לשנות את זה.
אני חושבת שלעבוד ברמה של להרוויח עשרות אלפי שקלים בשנה זה לעבוד כמעט כל יום משמרת של לפחות 6 שעות, וככה תגיע ל5 אלף בחודש בערך וככה היית חוסך עשרות אלפי שקלים בשנה.
אבל זה היה בא על חשבון משפחה,חברים,לימודים והמון דברים שחשובים הרבה יותר בגיל ההתבגרות.
אני עבדתי יותר בבייביסיטר ובקיץ, וככה הרווחתי קצת אבל זה לא פגע לי בכל הדברים שתיארתי לפני.תשמח בגיל ההתבגרות שהיה לך ותבין שזה היה בא על חשבון המון דברים אחרים.צריך לעבוד אבל במינון, זה כן נותן אחריות ועצמאות אבל בעיני לעבוד הרבה יכול נורא לפגוע.
אבל שוב, כל אדם והמצב הכלכלי של המשפחה שלו והחינוך של ההורים שלו,יש הורים שיותר דוחפים לעבוד או המצב בבית מחייב,ויש הורים שדווקא דוחפים יותר להשקיע בלימודים,בסניף ודברים אחרים ובפחות בעבודה בגיל הזה.
ועוד נקודה שאני חושבת, הרבה נערים שעובדים בגיל הזה מרגישים יותר צורך לבזבז אותו/צריכים בגלל אילוצים כאלה ואחרים, אז לא בטוח שגם אם היית מרוויח היית חוסך כל כך הרבה.
..אני:))))

אני עבדתי בחופשים אבל זה התבזבז מהר מאוד. אני חושבת שזה ככה אצל רוב מי שעבד בתקופה הזאת.

אז ככה שאין לך מה להצטער.

אתה מתכוון על חשבון הלימודים?נע"ג האגדיאחרונה
אני עבדתי בחופשים בצביעה, הרווח לא היה משהו אבל גם העסקתי את עצמי וגם הרווחתי ידע. מינימלי אבל ידע
איזה טוב ה'- טוב להודות לה'יעל מהדרום
לק"י

היה חג נחמד ב"ה.
עבר מהר מידי, אבל תיכף יש עוד כמה ימי חופש חגיגיים.
חזרתי לעבודה, וזה די מוזר לחשוב על זה.

שבוע טוב ומבורך!!