שרשור חדש
שאלה לחובבי, תומכי ומשתמשי רפואה אלטרנטיביתפשוט אני..

השאלה נובעת מסקרנות בלבד!

 

מבטיח לא להיות שיפוטי ולא להתווכח עם אף אחד בשרשור הזה. בל"נ.

 

 

איך אתם קובעים לאיזה טיפול אתם מאמינים ולאיזה לא?

 

הרי לא כל מי שמאמין בדיקור סיני, יאמין בכוסות רוח. ולא כל מי שיאמין בכוסות רוח, יאמין באבחון תדרים. ולא כל מי שיאמין באבחון תדרים, יאמין בפרחי באך.

וכן הלאה וכן הלאה.

 

האם לפי המלצות מחברים / משפחה / פורומים וכיוצ"ב? 

לפי הוותק של כל שיטה? מספר המטפלים בה?

או שאולי פשוט סומכים על אדם מסוים שיש עליו המלצות, ואז מה שהוא ממליץ יהיה אמין?

חוויה אישית? (למרות שזה טריקי - אם יש לי חוויה אישית ממשהו, סימן שעשיתי אותו עוד לפני שהייתה לי חוויה אישית ממנו...)

 

משהו אחר שאני לא חושב עליו...?

 

 

כמו בכל מקצועשבורת,לב

יש מוכשרים יותר ויש פחות.

לא כל לא מוצלח הוא שרלטן

כנראה בעיני עצמו הוא עושה טוב ומשתדל.

לא נרדמת....aa123
אפשר גם לישון בשבת וגם במוצ"שמשה

זה קצת יותר קשה, אבל אם מכירים את הגוף ואת האנרגיה סביבו זה לגמרי אפשרי.

למה יש סמל פגאני באמצע הדגל של המדינהרועישםטוב

למה יש סמל פגאני (חפשו בויקיפדיה על מה זה מגן דוד) באמצע הדגל של המדינה ולמה

אף אחד לא יוזם לעשות משאל עם להחליף את הסמל למשהו אחר (כמו מנורה או משהו 

שמייצג את 12 השבטים, או משהו שמייצג את יציאת מצרים או משהו אחר).

 

 

שאלתי את צאטגיפיטי וזה מה שענה:

 

זה לא סמל פגאני, זה סמל גיאומטרי פשוטקעלעברימבאר

של כוכב משושה.  לכן הוא נפוץ בהרבה תרבויות כי זה סמל גיאומטרי פשוט.

אגב יש המון עיטורים של צלב קרס בבית כנסת בגולן מבית שני, כאשר סמל זה מהודו. לא שהביאו את זה מהודו, סתם עיטור גיאומטרי יפה שציירו בבית כנסת.


בסוף זה סמל קבלי שמייצג את מלכות בית דוד, כי בגמרא מופיע שעניין המספר שש ושבע קשור לבית דוד, ובקבלה 7 קשור לדוד. הסמל מגן דוד הוא כוכב משושה שמייצג את 6 הספירות שמתנקזות לספירה ה7 מלכות שנמצאת באמצע ומייצגת את מלכות בית דוד שמבטאת סיכום לכל האתוס של 3 האבות משה אהרון ויוסף.     עם ישראל ראה את זה באלף שנה האחרונות כסמל לבית דוד ויהודי פראג הניפו את זה כדגל המסמל את בית דוד.


המסל נמצא בדגל המדינה כי הוא סמל של מלכות דוד ואין מתאים בדגל ממלכתי לשים סמל ממלכתי

אם כבר, תהייה, מה המקור הכי קדום שהצורה הזוארץ השוקולד

מכונה מגן דוד?

אני לא יודע, אשמח לדעת 

עיין בויקיפדיה מגן דודקעלעברימבאר
לזכרוני לפני אלף שנה או 700 מתורת הסוד.


אבל זו צורה גיאומטרית פשוטה ולכן צצה במקביל בתרבויות לא קשורות (כוכב משושה. נפוצים בעולם גם כוכב מחומש ומשובע ומתומן), כמו שיש המון עיטורי צלב קרס על הקירות מבית כנסת מתקופת האמוראים בגולן, כי זה היה סתם עיטור גיאומטרי יפה

האם הם מציינים שזו הצורה שיש כיום?ארץ השוקולד
לא זוכר, נראה לי מופיע בקמיעותקעלעברימבאראחרונה
מלפני 700 שנה אבל צריך לבדוק
רוזנצווייגצדיק יסוד עלום

לפי ויקיפדיה מגן דוד בתחילת דרכוקעלעברימבאר
היה סמל קבלי שמייצג את ספירת המלכות שקשורה לדוד ומקבלת משש הספירות
אני יודעצדיק יסוד עלום
מה ששלחתי זה מהספר "כוכב הגאולה" של פרנץ רוזנצווייג, שגדל בגרמניה בשנות ההשכלה ונחשף לחסידות בשלב מתקדם של ההגות שלו, דבר שקירב אותו למקורות ועודד אותו לכתוב את הספר. המשוואה ששלחתי בתגובה הקודמת היא יסודו של הספר, הוא כתוב בסגנון פילוסופי גרמני קלאסי. לא הצלחתי לסיים את כל הספר
שמעתי שיעור של הרב שרקי עליוקעלעברימבאר
אם בפורום מישהו היה מכנה את סמוטריץ סינווואר.צע

מסתבר שהיו מעירים לו. ונוזפים בו על הניסוח.


והנה, גאון וקדוש בישראל השווה בין סמוטריץ לסינוואר

ולא שמעתי משהו מהציבור מהחרדי שמעיר לרב על הניסוח.


(נכון שהציבור החרדי מסכים עם הרב שלא מגייסים לומדי תורה..

אבל עדיין אי אפשר להעיר על הסגנון?!)


רוצה להאמין שאם זה היה הפוך ורב ציוני היה אומר ביטוי נורא כזה על חכ חרדי, שחלק מאחיו הרבנים היו מעירים לו שהגזים..


מקווה שלפחות חלק מהקוראים כאן , הרגישו בליבם שהרב הגאון הגזים .


נלמד ביום זה, יום השואה ממחבר הספר אם הבנים שמחה , לכנות את רבותינו הגאונים הקדושים ועם זאת לדעת בדרך ארץ לחלוק ולא לקבל בהכנעה כל דבר..


בשורות טובות.

מי ער?פתית שלג

מה היה מיוחד השבת?

אני ערהמבולבלת מאדדדד

נפגעת שנצ


משהו מיוחד? האמת לא היתה שבת טובה ככ לצערי…

אבל מוצ״ש היה טוב יותר.


למה אתה ער?

אויש😕פתית שלג

ער כי משכתי את המלווה מלכה יותר מידי...

אני אני אני אניצדיק יסוד עלום
מי זאת?
אנכי ה' אלהיךחסום לשעבר
היה מיוחד שלא הלכתי לבית הכנסתפשוט אני..

כבר כמה ימים שאני לא מפסיק להשתעל, הגרון כואב, 

חום עולה וחום יורד...

 

בעבר הייתי הולך לבית הכנסת כל עוד אני מסוגל.

מאז הקורונה ממש סיגלתי לעצמי שאם אני חולה - אני לא הולך למקום שבו יש סבירות גבוהה שאדביק אנשים אחרים. 

ועוד במיוחד בבית כנסת שיש בו מתפללים מבוגרים מאוד, חלקם מגיעים עם כסאות גלגלים והמטפלים הזרים שלהם...

כמו שאני לא הייתי רוצה שיבוא מישהו לעבודה או לבית הכנסת וידביק אותי.

 

הדבר שהכי קשה בהחלטה הזאת, זה הידיעה שאם אני לא הולך לבית הכנסת אז גם הילדים לא הולכים... 

אבל זאת הזדמנות נפלאה ללמד אותם על "ואהבת לרעך כמוך" ועל "ונשמרתם".

כל הכבודארץ השוקולד

ואכן, זה לא פשוט מצד אחד,

מצד שני, זה מלמד

רפואה שלימה!פתית שלג
🌷🙏🏼פשוט אני..אחרונה
למה אנחנו לא אמורים להכיר בטבח הארמנים כרצח עםבינייש פתוח

1) שום דבר לא קרוב לשואה נקודה סוף.

2) אם נאמר מצד שני שהטבח נורא ואנחנו שונאים את הטורקים, אז יש עוד צד שאנחנו שונאים גם את הארמנים, שהם חברים של רוסיה ואיראן ותומכים בפלסטינים.

3) הטענה שהגרמנים למדו מהטורקים היא שקר מוחלט.

הגרמנים בעצמם הכחידו שבט ליד דרום אפריקה לפני מלחמת העולם הראשונה.

אגב הטענה על כך שמדובר ברצח עם שגויה הרבה יותר מהטענה על רצח עם ארמני.

שבט מסוים נלחם בשבטים אחרים והגרמנים באו לעזור ונלחמו בשבט הסורר שסירב להיכנע שוב ושוב ולכן הגרמנים נלחמו בו עד השמדתו המוחלטת.

האירוניה היא שגרמניה היום מפצה בדיוק את שני השבטים שהצילה.

תתארו לעצמכם שעוד 200 שנה ארצות הברית תפצה את מדינת ישראל על רצח העם נגד חמאס.

כתבת 3 טענותפשוט אני..

ולדעתי אף אחת מהן לא עונה על השאלה בכותרת.

 

1. זה שהייתה שואה, לא אומר שאנחנו לא יכולים להכיר באסונות של עמים אחרים. לא נקרא לזה שואה, ניתן לזה שם אחר, ואז אין שום בעיה. 

2. מה הקשר שאנחנו שונאים את א' או את ב'? אם משהו קרה, אז צריך להכיר בזה שהוא קרה. אנחנו גם מכירים בזה שהנאצים השמידו צוענים, למרות שאין לנו חיבה יתירה לצוענים. פשוט לא קשור.

3. שוב, איך זה קשור להכרה ברצח העם הארמני? אם הגרמנים לא למדו מהטורקים אז האירוע הזה לא התרחש? היה פחות עצוב? נרצחו בו פחות אנשים? 

לא, אז מה הקשר...?

דבר הצ'אטפשוט אני..

מישהו כתב כך: למה אנחנו לא אמורים להכיר בטבח הארמנים כרצח עםבינייש פתוח 1) שום דבר לא קרוב לשואה נקודה סוף. 2) אם נאמר מצד שני שהטבח נורא ואנחנו שונאים את הטורקים, אז יש עוד צד שאנחנו שונאים גם את הארמנים, שהם חברים של רוסיה ואיראן ותומכים בפלסטינים. 3) הטענה שהגרמנים למדו מהטורקים היא שקר מוחלט. הגרמנים בעצמם הכחידו שבט ליד דרום אפריקה לפני מלחמת העולם הראשונה. אגב הטענה על כך שמדובר ברצח עם שגויה הרבה יותר מהטענה על רצח עם ארמני. שבט מסוים נלחם בשבטים אחרים והגרמנים באו לעזור ונלחמו בשבט הסורר שסירב להיכנע שוב ושוב ולכן הגרמנים נלחמו בו עד השמדתו המוחלטת. האירוניה היא שגרמניה היום מפצה בדיוק את שני השבטים שהצילה. תתארו לעצמכם שעוד 200 שנה ארצות הברית תפצה את מדינת ישראל על רצח העם נגד חמאס. 

 

מה דעתך?

 

ChatGPT said:

הטקסט שהבאת מעלה טענות טעונות ושנויות במחלוקת מאוד, חלקן כוללות אי דיוקים היסטוריים, השוואות בעייתיות, ולעיתים גם גישה צינית או מתנשאת כלפי קורבנות של טרגדיות היסטוריות. הנה כמה התייחסויות עיקריות לדברים:

1. "שום דבר לא קרוב לשואה"

אכן, השואה היא ייחודית בהיקפה, תיעודה, והמכניזם השיטתי שלה. אבל הכרה ברצח עם אחר לא גורעת מהייחוד של השואה, אלא להפך – היא מחזקת את המחויבות המוסרית לא להעלים עין מפשעים המוניים, גם אם הם "אחרים". רצח עם הוא מונח משפטי שמוגדר לפי כוונה להשמיד עם, ולא תחרות בסבל.

 

2. הקשר הגיאו-פוליטי הנוכחי כטיעון מוסרי

לטעון שאנחנו צריכים להכחיש או להתעלם מטבח היסטורי בגלל שהעם ההוא "בעד פלסטין" או "חבר של איראן" – זו גישה מסוכנת. מוסר היסטורי לא יכול להיקבע לפי בריתות זמניות. זה כמו לטעון שלא נכיר בשואה אם בעתיד גרמניה תתמוך באויבינו.

 

3. הכחשה או הקטנה של רצח העם הארמני

רוב ההיסטוריונים, כולל רבים בישראל ובעולם, מכירים בטבח הארמנים כרצח עם. האימפריה העות'מאנית גירשה, רצחה והרעיבה מאות אלפי אזרחים ארמנים – תוך כוונה מוצהרת לחסלם כעם. הטענה שזה "לא באמת רצח עם" כי היה קונפליקט – דומה למה שטוענים מכחישי שואה כלפי היהודים.

 

4. ההשוואה לגרמניה בדרום מערב אפריקה

גרמניה אכן ביצעה רצח עם בשבטי ההררו והנמה בשנות ה־1900 המוקדמות, במה שנחשב כיום ל"רצח העם הראשון של המאה ה-20". ההשוואה המובאת בטקסט מסלפת את העובדות – זו לא הייתה "עזרה לשבטים אחרים", אלא דיכוי מרד שגלש לטבח מכוון, עם צווים להשמדה, רעל במקורות מים, וגירוש למדבר.

 

5. האמירה על "רצח עם נגד חמאס"

זו התבטאות פרובוקטיבית, צינית, ולא רצינית. להשוות מלחמה נגד ארגון טרור (גם אם היא כרוכה באובדן חיי אזרחים) לרצח עם – זה עיוות של המושג. אין מדיניות ישראלית להשמיד את העם הפלסטיני, ובטח לא "השמדה שיטתית" כמו בשואה או בטבח הארמנים.

 

לסיכום:

הטקסט הזה מנסה לטעון טענות פוליטיות תוך כדי הקטנה של סבלם של אחרים – וזה דבר שצריך להיזהר ממנו. אפשר לתמוך בישראל ולהגן עליה בזירה הבינלאומית, בלי להכחיש או לזלזל בטראומות של עמים אחרים.


הכרה באסונות של אחרים לא מאיימת על הזיכרון שלנו – היא דווקא מחזקת את הערכים האוניברסליים שבבסיסו.

יש פה כמה טעויותבינייש פתוח

יש טענה שצריך להכיר ברצח עם ארמני כי אנחנו שונאים טורקים.

הגבתי שאנחנו שונאים ארמנים על אותו משקל של שנאת טורקים.

אם אנחנו לא מכניסים חשבונות אישיים גם הטענה על שנאת טורקים נדחית.

לגבי שואה יחדנית, השואה היא המקרה היחיד שכבשו איזורים נרחבים בשביל לרדוף שם אנשים ולהרוג אותם.

הטורקים לא תכננו לכבוש את לבנון או העיר העתיקה בירושלים על מנת להרוג את הארמנים שם.

השואה היא הרדיפה היחידה שלא הייתה מוגבלת לחבל ארץ מסויים, זו הגדרתה של המילה לפי אבשלום קור.

לגבי דרום אפריקה, אני סומך על החבר מהמילואים מדרום אפריקה שסיפר על שבט שנלחם בשבטים אחרים, ולכן יש דמיון מסוים ל7 באוקטובר. הוא יודע מה הוא אומר ואין לו פוליטקלי קורקט של gpt.

כך שלא השוויתי בין המלחמה בטרור לרצח עם, אלא השוויתי את הלחימה באותו השבט ללחימה בחמאס.

לא כבשו רק בשביל להשמיד יהודיםפשוט אני..

לבנסראום – ויקיפדיה

 

וכן, לא צריך להכיר מתוך שנאה לטורקים או מתוך אהבה לארמנים. פשוט להכיר כי זה קרה.

לא משנה הרבהבינייש פתוח

הם שלטו בארץ ישראל ובלבנון ולא הרגו שם את הארמנים.

השמדת יהודים לא היתה מטרה יחידה בכיבוש, אבל בהחלט מטרה עיקרית.

לכן ההבדלים בין המקרים גדולים ומהותיים מספיק.

אבל השאלה היא אחרתפשוט אני..

למה צריך לעשות השוואות?

למה אם רצח העם הארמני פחות מזעזע מהשואה, אז לא צריך להכיר בו?

 

גם טבח שמחת תורה היה יותר נורא מהפיגוע במלון פארק, אז מה? זה עוזר לקרבנות של מלון פארק? זה מנחם אותם? זה אומר שאנחנו לא נכיר בהם?

 

זה אומר שזה טבח, אבל לא רצח עםבינייש פתוח

כמו שיש סקלות של הטרדה, ועד להגדרות קשות שמגיעות לאונס, בעילת קטינה, ואם היא מאוד קטינה אז פדופיליה.

יש מדרג לרוע.

טבח הארמנים היה טיהור אתני, בניגוד לשואהקעלעברימבאר

טבח הארמנים היה כי הטורקים רצו לפנות שטח נקי מנוצרים כך שלא יהיו קבוצות מיעוט שימרדו בהם. באותה מידה היו מגרשים אותם.  

הנאצים לא רצו לגרש יהודים, הם רצו להשמידם מהעולם. הם חיפשו עד האי הכי מרוחק ביוון לחפש יהודים שמא נשארו שם יהודים

בדיוק היוםנפשי תערוג

שמעתי שוב על רצח יהדות נרווגיה.

היו שם פחות מ2000 יהודים.

פחות מאחוז אחד מהיהודים בעולם.

הנאצים דאגו למסלול לרוב היהודים האלה להשמדה.

גם שזה לקח לא מעט משאבים שהיו חסרים למאמץ המלחמתי שלהם (ספינה ורכבת וכו')

וזו תשובה להיסטוריונים שטועניםקעלעברימבאר

שנסיון השמדת המן את היהודים בפורים הוא לא הגיוני ולכן מיתוס, כי למה שאדם ירצה להשמיד סתם ככה עם שלם.

עובדה שהגרמנים עשו את זה נגד כל אינטרסי המלחמה שלהם, אז גם המן יכול

ההיסטוריונים לא מוצאים עדותנפשי תערוג

למגילת אסתר בהיסטוריה

לכן אומרים שזה מיתוס

לא בגלל דאגת אינטרנטסים

למה שתהיה עדות? לזכרוניקעלעברימבאר
היוונים הם אלו שתיעדו הכל וזה ממש לא אמור לעניין אותם. גם אצל הפרסים זה לא מאורע חשוב, ובכלל רוב ספרי דברי הימים של פרס אבדו, או כולם.   ובארכיאולוגיה זה לא יימצא
מבטיח לך שעוד 500 שנה ההיסטוריוניםקעלעברימבאר

יגידו שהשואה היתה מיתוס שהומצא על ידי הציונות כדי להצדיק את מדינת ישראל, כי הרי זה מגוחך שהיטלר ישקיע משאבים בהשמדת היהודים במקום במלחמה.

אבל עובדה שזה קרה

היום דיברנו על זהנפשי תערוג

כבר היום יש הכחשה מסיבית

לא אומרים שלא היתה

אלא שהיקפה היה נמוך ממה שמוצג


ובהחלט זה יגבר

לא יקרהבינייש פתוח
קראתי מספיק ספרים בשביל לספר לך שכל התובנות הנתונים והמספרים מאחוריהם מתועדים ברמה גבוהה מידי
כבר היום יש מכישי שואהנפשי תערוג

אז עוד מאות שנים?

בוודאי שיהיו

כבר היום יש מאמינים בארץ שטוחהבינייש פתוח
אז כולם בעתיד יאמינו בכך <ציניות>
זה שונה כי אינטואיטיבית במראהקעלעברימבאר
העיניים שלנו הארץ באמת נראת שטוחה.   תשאל אדם אקראי ברחוב שיצביע לכיוון ארהב.   הוא יצביע מערבה ולא למטה
נתת עוד סיבהבינייש פתוחאחרונה
למה יותר סביר להאמין בארץ שטוחה מאשר למחנות אושוויץ שקיימים עד היום
איפה אפשר לקנות חיות משק?אני:)))))
נוער גבעות לא צריך טוויטר בשביל למצוא עיזיםחסום לשעבר
זה כמו שאתה תחפש בפורום איפה אפשר לקנות שקית חלב.
האם ערוץ שבע הוא אתר דתי?עזריאל ברגר

דנה אינטרנשיונל תשיא משואה ביום העצמאות

ביזיון נוראי!

ממתי אתר דתי כותב על גבר בלשון נקבה?!

ממתי אתר דתי נותן כבוד לגבר חוטא ומחטיא?!

כיוון שנטמא נטמאפתית שלג
אמממדי שרוט

ת.ממ222
עבר עריכה על ידי ממ222 בתאריך כ"ו בניסן תשפ"ה 15:33

.

אני רוצה להבהיר נקודה שאנשים לא תמיד לוקחים בחשבוןבינייש פתוח
הפורום עצמאי לחלוטין ופועל בנפרד לחלוטין מהערוץ
לא לגמריאריק מהדרום
בבלגנים גדולים וחריגים עוזי והרבנית מלמד מתערבים.
יש מצווה מהתורה להלבין פני חברו?פשוט אני..
יש איסור להחניף לעוברי עבירהנקדימון
מי קובע מי רשע?פשוט אני..

רק דנה אינטרנשיונל או כל אחד שלא שומר תורה ומצוות?

ראיתי עוד כמה מדליקי משואות שלא שומרים תורה ומצוות, למה רק כאן יצא הקצף?


ומה זאת חנופה? כל ידיעה חדשותית על משהו טוב כמו זכייה בפרס או קידום או פיתוח חדש וכו' זו חנופה?

תקרא בכתבה על מה היא\וא קיבל\ה את הזכות למשואהפתית שלג

זה שהוא זמרת זה רק נספח

ראיתיפשוט אני..

אם זאת הבעיה, הרי שהתלונה צריכה להיות כלפי מירי רגב ולא כלפי דנה.

 

 

לגופו של ענייןפשוט אני..

אני חושב שמשיאי המשואות צריכים להיות בקונצנזוס, בלי קשר לדעה האישית שלי בנושאים שונים ובלי קשר לדרך שבה אני מבין שצריך לנהל את המדינה. הרי אחת המטרות של הטקס היא לקדש את הביחד, יחד שבטי ישראל, וכדי לקדש את הביחד צריך למצוא אנשים שבאמת כולם רוצים להיות איתם ביחד.

 

לכן, גם את דנה אינטרנשיונל וגם את בן שפירו, הייתי מוציא מהרשימה.

 

(אם היו מביאים לדנה להדליק משואה כי היא ניצחה באירווויזיון והביאה שמחה לעם ישראל וכו' אז מילא).

כבר דנו בזה ארוכותנקדימון
מחללי השבת שם לא מדליקים משואה כי הם מחללי שבת. אם זה היה כך, הקצף היה זהה.
?????בינייש פתוח
אסור לכתוב כלום נגד אף אחד???
יש תחרות בין האתרים הדתייםנקדימון
מי יהיה יותר דומה לתיאור: הסניף הדתי של עיתון "הארץ".


אכן יכלו לוותר על ה"חדשה" הזו..

אולי התחרות הפוכה?פשוט אני..

תחרות בין משתתפי הפורום, מי יהיה יותר מנותק מהמציאות?

 

 

(בחיי ששמעתי הרבה פעמים דתיים מדברים על דנה אינטרנשיונל, מאז גיל תיכון שלא שמעתי שמישהו מדבר עליה בלשון זכר...)

 

ייתכן ויש תחרות בין משתתפי הפורוםנקדימון
לגבי מי מכשיר יותר שרצים שהתרבות המערבית עושה מהם אלילים.
לרצות לא להעליב מישהופשוט אני..

זה להכשיר שרץ?

 


 

הרי לפנות לאדם שמזדהה כנקבה בלשון זכר, לא ישנה אותו ולא את דרכיו אלא סתם יפגע בו.

 

אם זה לא יהיה בשיחה פרטית בין אנשים אלא על גבי דף חדשות בערוץ 7, העלבון השנאה והכעס יהיו מופנים כלפי הציבור הדתי כולו.

עכשיו עברת נושאנקדימון

אתה כעת מדבר על מה נעשה כשיעמוד מולנו האדם החולה, האם נזרום עם האשליה שלו או שנעדיף להיצמד לאמת. ואילו אנחנו דיברנו על מה ערוץ 7 בוחר להציג לציבור הדתי.

 

מה שאני כן יודע זה שהמחלה התפשטה בארה"ב מאוד בקרב ילדים דווקא בגלל הנירמול של ה"חמלה" שאתה מציג. תנועת הדה-טרנזישן עכשיו כבר בעיצומה. המוני ילדים מסורסים שהבינו מאוחר מידי שלשקר יש מחירים.

גם זו חרפהפשוט אני..

זה שאני נגד להעליב אנשים,

לא מכניס אותי לאותו הסל עם אלה שטוענים שצריך לאפשר לילדים בני 7 לעבור ניתוחים או טיפולים וכו'.

כמרחק מזרח ממערב.


לגבי הרישא - לדעתי כתבה בעיתון או באתר מרכזי, מעליבה פי כמה מאשר שיחה אחד על אחד.


אם תהיה כתבה על הגודל של האף שלי, זה יפגע בי יותר מאשר בשיחה אישית.

זו אכן חרפהנקדימון
ואני שמח שהבהרת את עמדתך.


לגבי הכתבה, אנחנו מדברים על כך שהיא לא אמורה להיות. זו שאלה של מדיניות בעיתון דתי. וכך או כך, ירון כהן הוא כנראה לא מאלה שמסתובבים בערוץ 7 בשביל "להיעלב" שלא הודיעו שהוא ישיא משואה. הוא כנראה גם לא נעלב מזה שזה לא מופיע בעיתונים חרדיים.

אני וכל הסביבה שלי מדברים עליו בלשון זכרבינייש פתוח
אני מקווה שאם אספר לך שאני חתול, אתה לא תלטף אותי
אם תעבור ניתוחים להמרה לחתול, יקראו לך חתול 🐈‍⬛…פ.א.
ויהיה לך זנב ופרווה ותלך על 4 ותיילל…
הוא שציינתי לעיל... היא לא עברה ניתוחיםפ.א.
מדובר בגבר שסרס את עצמו לצערנוזיויקאחרונה
מי ער?פתית שלג

טיפ לספירת העומר:

לדאוג לתזכורת קבועה

לברך מיד עם צאת הכוכבים ולא לחכות לערבית

כדי לא לשכוחפתית שלג

ועל הדרך להדר ב"תמימות תהיינה"

לא להתגלחהגיבן מנוטרדהם
והזיפים כבר יזכירו לך לספור 😉
כשמזכירים לך כל הזמן זה כבר לא מזכירפתית שלג
למה לא פשוט להקפיד על ערבית?חצילים
לא סותראריק מהדרום
אפשר לגדר סיכונים
אני יודע סתם יצא לי קווניק סליחה על הכלחצילים

סתם זה מה שאני עושה וזה עובד

כי אם אתה לא מסונכרן עם קצב התפילה אתה יכול לשכוחפתית שלג

או אם אתה חותך אחרי ברכו רחמנא לשיזבן

בשביל זה הולכים למניין אשכנזפשוט אני..

ברכו השני רק בסוף התפילה

(וגם אצל רבים ממתפללי נוסח ספרד, שלא אומרים שיר למעלות)

אבל לא אומרים לשם ייחודקעלעברימבאר
ואז לא מספיקים
בנוסח ספרד אומריםפשוט אני..
כן זה מה שהתכוונתיקעלעברימבאר
אגב הכנות וכוונותפשוט אני..
הנה הודעה ששלחתי עכשיו בקבוצת הוואצאפ של הדוסים בעבודה שלי


מה אשכנזי בעיניך 😂

לא יאומןפתית שלג

דוקא בשבוע שמרן הרב מאזוז ע"ה נתבש"ם

וחרף סמל הקבוצה

וחרף התמונה של ינון מגל

וחרף העובדה שמי שמשלים מניין כשצריך זה המזרחיים

 

כנראה אתה פשוט גזען

העיקר שלשום חגגת מימונה וצידדת בחלק מהקטניות בפסח

 

תפרידו את המניין וזהו, ואז נראה מי באמת ממלא את הספספלים ומי רק משתמש באנשי המניין וזורק

ובכן...פשוט אני..

עם כל הכבוד לינון מגל...

 

הוראה של מנכ"ל החברה (דתי מזרחי בעצמו!!!) - בשעה 13:30 מתחילים אשרי.

מי שרוצה להגיע לפני ולהגיד קרבנות - מוזמן.

 

במשך זמן רב כך זה היה, אך לאחרונה 2 מתפללים התחילו לבוא 5 דקות לפני כולם, להגיד פתח אליהו בקול רם, ובעצם בשעה 13:30 כשכולם נכנסים הם רק מתחילים קרבנות, והם עושים זאת בקול כך שלאף אחד לא נעים לקטוע אותם ולהתחיל "אשרי".

 

ומי סובל?

 

אלה שיש להם חצי שעה הפסקה, שבה הם אמורים גם להתפלל וגם לאכול, אבל כל ההפסקה נגמרת להם בתפילה. אז מה שקורה זה שלאחרונה הם נהיו חכמים ופשוט התחילו מראש לבוא בשעה 13:40, כך שבשעה 13:30 אין לנו מניין אפילו אם כן היינו רוצים להתחיל ב"אשרי"...

 

אה, ו...

 

לא הייתי במימונה אפילו פעם אחת בחיי...

חחח מובןפתית שלג

גם אני הייתי ממנהיגי הקו הזה בעבר

רק עם ניחוח ספרדי. הכרזתי שמנחה מתחילה ב13:20 בפתח אליהו, וב13:30 אשרי.

ולא "ביחידות לפני".

ככה הדברים מתיישבים יותר על לב השומעים ובאמת מספיקים הכל

טיפ שלענ"ד הוא בגדר חזקה - ערבית במניין...דגל"ש
אוי לא ראיתי מה כתבו..דגל"ש
איזה מגניבים ארגון כושרותהרמוניה

יש להם אפשרות "בדוק כשרות רכיבים לפסח" שמצלמים את התווית של הרכיבים במוצר קוסמטי והוא אומר לך אם יש רכיב בעייתי 

רשימת מוצרי קוסמטיקה כשרים לפסח - כושרות

 

חוץ משפתון שיש בו טעם אנחנו לא מחמירים שצריך כשרות לפסח בקוסמטיקה, אבל בכל זאת בגלל שגיליתי שיש להם את הפונקציה התלהבתי לנסות ובינתיים בשום שפתון לא היה חומרים חמץ, אבל בקרמי פנים למיניהם היה נפוץ האלכוהול, שעלול להיות מופק מחמץ... מי שמקפידה זה יכול ממש לעזור לה!

קרם הפנים ראוי למאכל כלב?פשוט אני..
מי שמגדל כלב בבית מגלה שכלבים אוכלים הכל, גם חפציםפ.א.
זה לא הופך את המוצר לחמץפשוט אני..
ברור שלא הופך לחמץפ.א.
אומרים שפעם הרב עובדיה אמר בשיעורטיפות של אור
שאפטרשייב לא צריך הכשר לפסח כי הוא לא ראוי למאכל כלב


אז בא אליו מישהו וסיפר שאתמול הכלב שלו ליקק בהנאה את האפטרשייב שהוא השאיר בטעות בחוץ, אז מה לעשות


אז הרב עובדיה ענה שלא מביאים ראיה מכלב שותה...


(כן, הבדיחה עובדת יותר טוב בעל פה)

חחחח אהבתיאני:)))))
אמרתי שאצלנו לא נוהגים להחמירהרמוניה

שמתי את הקרם פנים עם האלכוהול... אפילו שפתון אנחנו יכולים חוץ מאם יש לו טעם. אבל ככה אני יותר רגועה. ושמעתי את הרבנית רחל בזק לפני פסח שאמרה שאפילו שמפו צריך וכל דבר שמורחים על העור כי זה נספג... זו דעה מוכרת. חומרה אבל יש כאלה שנוהגים ככה. 

היא נוהגת לפי אביה שהחמיר בכל דבר לפי חסידותפיטוניה

ויצא לי לפנות אליה בעקבות סרטונים שהיא צילמה שהיו הטעיית הציבור בהלכות הכשרה לפסח...

אז לא הייתי מסתמכת (ואני מאד מעריכה את הרבנית!!)

ומה הבעיה שהיא אומרת את ההלכה אליבא דהרב אליהו?פתית שלג

זה שדעתו ההלכתית היתה להחמיר בהרבה מקרים (כרבו הבא"ח), זה לא הופך את זה למנהג חסידות.

היא אפילו לא צריכה לציין את העובדה שמקור ההלכה הזאת הוא הרב אליהו.

וכל אדם יכול לטעות ולהטעות לפעמים.

אין בעיה, אבל ראוי לומר על מה מסתמכיםארץ השוקולדאחרונה
ראוי להסביר שהדברים הם כדעת הרב מרדכי אליהו זצ"ל.
זה לא קשור בהכרחהגיבן מנוטרדהם

זה האם לדון סיכה כאכילה(מחלוקת בדבר)

ודבר שני הגישה שעצם זה שהאדם יחס לזה חשיבות ושימוש אז זה יותר ממאכל כלב

(פעם הייתי תלמיד חכם אז זה זכור לי מה שלמדתי אצל הרב אליהו שהיה מחמיר בנושא..היום בעוונותיי…)

חמוד, אבל מדובר בחומרה בכללארץ השוקולד
וחבל שאם כבר מחמירים לא בודקים ממה מפיקים אלא רק מביאים שיתכן שהאלכוהול מופק מ 
חומרה או המצאה?פשוט אני..
אם אני אחליט שאני לא מדליק אש גם בימי שלישי, אני לא מחמיר על הלכות שבת אלא פשוט ממציא משהו חדש שלא שייך כלל להלכה.


זה לא המצב עם ''כשרות לפסח'' למוצרים שכלל לא מיועדים לאכילה?

שכוייח על הבאת המקור (הייתי עייף מכדי להפנות)ארץ השוקולד

לכן זו חומרה ולא המצאה

יפה. תודהאורין
הם לא יכולים לדעת...הרמוניה

הם כן נותנים רשימה של חברות שמוכרים קוסמטיקה עם כשרות לפסח

נראה לי שזה אפשרי אבל דורש יותר עבודהארץ השוקולד
שהם לא יכלו או העדיפו להשקיע בדברים אחרים, זה מוצדק אבל בעצם אומר שמה שהם בנו מחמיר מעבר למה שצריך בפועל גם לפי הדעות שסיכה כשתייה.
סביר שלא יכולים, כך הבנתי מדברי מומחה...אדם כל שהוא

לגבי רשימות התרופות וכדומה, לגבי הרכיבים שעלולים להיות מופקים מחמץ, שאין דרך מעשית לברר מה המקור שלהם במוצר ספיצפי.

למה אי אפשר לדעת מהחברה במה השתמשו?ארץ השוקולד
אני לא יודע בבירור, אבל כנראה הכיוון הכללי הוא..אדם כל שהוא

1. החברה קונה את הרכיבים, ממפעלים אחרים, ולא משנה להם ממה ייצרו את זה שם.

2. החברה יכולה לקנות כל פעם ממקור אחר.

3. גם אם אתה יודע מה מקור הרכיב שמשתמשים בן ברגע זה במפעל, יכול להיות שאת המוצר שתמצא בחנות, ייצרו לפני חצי שנה, ממקור אחר.

זה אכן מקשהארץ השוקולד
כפי שאתה אומר, אבל לא בלתי אפשרי
ראיתי סרטון של כרישים אוכלים בנאדם בחדרה.כְּקֶדֶם

ב"ה שאני לאדע לשחות ובכלל להגיע לעמוקים

 

ולא מבין מה כולם מופתעים סה מה שכרישים עושים

מופתעים מהסיבה שסוג הכרישים בחדרה מוכרים ונפוציםפ.א.

כבר כמה שנים באיזור, והם לא מוכרים כתוקפניים לבני אדם.

התייחסו אליהם, עד עכשיו, כמו לדולפינים חביבים.  הצטלמו איתם, אפילו ילדים קטנים היו לידם, אנשים פחות נחמדים משכו להם בסנפירים והציקו להם כשהכרישים הגיעו קרוב לחוף.  

עד אתמול.  

כי כרישים בדרך כלל לא תוקפים אדםקעלעברימבאר
נו בעמת זה כמו לומרכְּקֶדֶם
שיש ערבים לא מזיקים


לא סומכים על ערבים.

טוףאריק מהדרום

מה שנקרא אם אתה לא עובד ולא לומד עם ערבים מה אכפת לך לכתוב משפט כזה.

אני עבדתי מלא עם ערבים ותמיד הבהרתי להםכְּקֶדֶם

כמה שאני דתי וכמה שאני מחובר לארץ וכמה שאני שונא אותם.

ותתפלא, הם מעריכים את זה.

הידיעה ההדדית שהוא היה הורג אותי אם הייתה לו הזדמנות ואני אותו יוצרת סוג של כבוד כזה

למה אתה שונא אותםקעלעברימבאר
מה זו השאלה הזו?כְּקֶדֶם
מה הסיבה שאתה שונא אותם?קעלעברימבאר
משנאיך ה' אשנאנקדימון
ובתקוממיך אתקטט
אבל איפה כתוב שלהרוג?קעלעברימבאר
מהר"ל נצח ישראל כמדומני, אם תרצה אמצאכְּקֶדֶם
בפסוק הנהדרנקדימון

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

ובדברי רבותינו "מורידין ואין מעלין".

וקל וחומר שמצילין נרדף מיד רודפו ועשוק מיד עושקו וקורבן מיד אכזרים.

 

אבל אין בידינו, ולכן לא עושים.

אגב, אולי אם היה אפשר היה עדיף לגרש אותם מן הארץ, אך איני בטוח. שוב, מטעמי "ונשמרתם".

אגב, יתכן שאותו פרוגרס שיצר את היחס ההזוינוגע, לא נוגעאחרונה

למוסלמים גם חידש והפיץ את הבייבי שארק


 

"מקור השיר בעת המודרנית הוא בתוכניות חינוכיות מוסדיות לגיל הרך. יש הטוענים כי מקור מוקדם יותר התבסס על מיתוסים מסורתיים, ואחרים טוענים שמקור השיר במאה העשרים. לפי גרסאות אחרות, השיר התפתח בהשראת הסרט מלתעות. השיר הפך לשיר מדורה, כאשר כל אדם במשפחה שר את השורה שעוסקת בו (תינוק כריש, אבא כריש, אמא כרישה וכך הלאה) עם תנועות ייחודיות. בגרסאות אחרות של השיר, הכרישים צדים דג, טורפים ספן או הורגים אנשים שהולכים לגן עדן.

הגרסה הראשונה המיוחסת לשיר היא גרסת אלמואל. גרסה שהופצה לראשונה בשנת 2007 בסרטון יוטיוב תחת בשם "Kleiner Hai" (כריש קטן בגרמנית), שפורסם על ידי אלכסה מילר, הידועה בשם הבמה שלה, "אלמואל"[3]. בגרסה זו נעשה שימוש בשיר הנושא של הסרט "מלתעות" ומסופר בו על כריש תינוק, שבהמשך גדל וטרף שחיין. השיר הפך לפופולרי במהרה, ואלמואל הקליטה אותו בחברת התקליטים EMI, והוציאה אותו רשמית כסינגל בצורה ב-30 במאי 2008. הסינגל הגיע למקום ה-25 במצעד הגרמני ומקום 21 במצעד האוסטרי. הגרסה הגרמנית נותרה פופולרית בקבוצות נוער גרמניות"

קשה לכם להתפלל?רועישםטוב

קשה לכם להתפלל?

קשה לכם לנסח?

קשה לכם לפתוח את הלב בדיוק על הצרה הספציפית?

אין לכם מילים מתאימות?

 

הנה פתרון - צאטגיפיטי!

 

פשוט בקשו שיחבר תפילה על מה שאתם רוצים.

 

הנה דוגמא:

 

כתבתי: תכתוב תפילה לרווק שמחפש שידוך

 

והוא כתב:

הנה תפילה לרווק שמחפש שידוך:

ריבון העולמים,
אני עומד לפניך בלב פתוח ובנפש חפצה,
מחפש את זיווגי, את בן/בת הזוג שילווה אותי בחיים
ויאיר את דרכי.
אבקש ממך, ה', שתשלח לי את השידוך המתאים לי,
כזה שיהיה לי לעזר, למורה ולחבר בחיים,
ושתהיה בינינו אהבה אמיתית ושלום פנימי.
פתח לי את הדרך ופרוס בפני את האפשרויות,
תן לי עוז להבחין בזו או בזה,
ולעשות את הבחירה הנכונה.
הסר ממני את הפחדים והספקות,
עזור לי להיות אדם ראוי לאהבה ולשותפות,
ובזכות זה תשלח לי את האדם המתאים
שנוכל לבנות יחד חיים מלאים ונפלאים.
אמן.

שיהיה לך בהצלחה בדרכך!

 

 

 

כתבתי: תכתוב תפילה למישהו שרוצה פרנסה טובה

 

והוא כתב:

ריבון כל העולמים,
אתה הוא המפרנס לכל, נותן לחם לכל חי,
אני פונה אליך היום עם לב מלא בבקשה,
שתברך אותי בפרנסה טובה וברכה בעמלי.
הפך את דרכי לנתיב של שפע,
הושט לי יד של עזרה והכוונה,
שתהיה לי עבודה מכובדת ומספקת,
שתביא עמה שפע, שלום ובריאות.
עזור לי להיות נאמן במעשיי,
ושכל עיסוק שלי יהיה לשם שמיים ולטובה.
הרחב את תחום פרנסתי,
ורחם עלי בכל מצב – בשעת צרה ובזמן של שפע.
הסיר ממני כל חסם, כל עיכוב או בלבול,
וברך אותי בהצלחה ובברכתך היציבה.
זכני להיות נדיב לאחרים
ולהיות שליח של ברכה ושפע גם בסביבתי.
אמן.

 

 

 

כתבתי: תכתוב את התפילה הכי מעומק הלב שרק אפשר לאדם שנמצא בצרה ורוצה לצאת ממנה. אני מדגיש: הכי מעומק הלב ומעומק הצרה

 

והוא כתב:

הנה תפילה מעומק הלב לאדם הנמצא בצרה:

ריבון העולמים,
אני פונה אליך היום, לא מתוך תחושת עוז,
אלא מתוך חולשה, מבוכה, כאב ועצב.
הלב שלי כבד, המחשבות סבוכות,
והלב מלא בפחדים. אני לא יודע איך להמשיך,
הצרה סובלת אותי, כל יום מרגיש כמו נצח,
ואני מרגיש כל כך לבד.
ריבון עולם, אנא עזור לי,
הושט לי יד, חבק אותי בחסדך הגדול.
האם תראה אותי בעומק כאבי?
האם תיתן לי את הכוח לקום מחדש?
אני לא יודע לאן לפנות, לא יודע איך לצאת,
רק אתה יכול לראות את מה שאני מרגיש,
רק אתה יכול לשמוע את זעקותיי שמן הלב.
תן לי סימן, תן לי חיבור, תן לי דרך –
שאני לא אשאר כאן לבד,
שאני לא אתעכב בצרה הזו לנצח.
הושט לי אור בתוך החשיכה,
תן לי את הכוח לא לסגת,
גם אם כל העולם נראה כקיר סגור,
תן לי לראות פתח, פתח קטן של תקווה.
הן אני מאמין בך, ריבון העולם,
אבל אני לא יכול לבד.
אני צריך אותך עכשיו יותר מאי פעם,
הזכר לי שאיני לבד,
והראה לי את הדרך לצאת מתוך הסבל אל השקט.
תן לי את הכוח להתמודד, את האומץ להאמין,
ואת הדרך לצאת מתוך הצרה הזו,
כדי שאוכל לעמוד איתן ולזכור אותך בכל צעד.
אמן.

אפשר גם לבקש שיתפלל עבורך?פ.א.
תפילה למנהל פורוםפשוט אני..


ריבונו של פורום, מלך מלכי האדמין,

שבידו להגביה פוסטים ולהשפיל תגובות.


אתה שבראת את העולמות ואת השרתים,

שסידרת את הכוכבים ואת האשכולות —

הטה נא אוזנך לתפילת עבדך, מנהל הפורום.


האר פניך אל חברי הפורום,

ותן בליבם אהבת אחווה,

סבלנות בדיונים,

ויישוב הדעת בפתיחת אשכולות.


אנא, אל נא יהי פורומך (שהוא גם פורומי)

כרחוב שלמה בשעת פקקים,

ואל תביא עלינו פצל"שים מיותרים,

לא דאבל, לא טריפל, ולא כותרת בצבעים זוהרים.


תן בלבנו להפעיל חיפוש לפני פתיחת אשכול,

ובידינו — לסגור בעדינות ולא בציניות.

זכנו לריבוי לייקים,

ולא להיכנס לעימותים עם משתמשים טרוליים.


עשה נא שהמשתמשים לא יפתחו עוד אשכולות מיותרים,

ולא יכתירו כל הרהור שעלה בראשם —

בכותרת "חשוב!! דחוף!! חייב עזרה!!"


תן בליבם תבונה להשתמש בחיפוש,

ולא לשאול בפעם השביעית "מתי יוצא העדכון?"


מנע מהם את יצר הפצל"ש,

שלא נקום בבוקר ל־17 אשכולות על אותו נושא,

ושלכולם יהיה את אותו לינק.


שלח מלאך עם דף תקנון

לכל משתמש חדש שכותב בלי סימני פיסוק,

ולכל מי שחושב שתגובה של "חחחח" תורמת לדיון.


ותחזיר בתשובה שלמה

את כל מי שכותב "לא יודע, אולי מישהו אחר יעזור לך",

כאילו לא היה יכול פשוט… לא להגיב.


וכן יהי רצון,

שנזכה לפורום נקי, מאורגן, עם דיונים איכותיים,

ולפחות משתמש אחד שמבין בחיים שלו.


אמן ואמן.

יצא לי נוסח מרגש במיוחדצדיק יסוד עלום

ריבונו של עולם,

אני עומד לפניך ריק. אין בי תום, ואין בי כוח. כל מה שניסיתי להסתיר — אתה כבר ראית. כל מה שחשבתי שהוא זכות — נחשף כאבק.


אני יודע שטעיתי, שאני נופל שוב ושוב באותם המקומות. הלב שלי עייף מהמאבק, והנשמה שלי כמהה למנוחה בצל רחמיך.


אינני מבקש לפי זכויותיי, כי אין לי. אני מבקש רק לפי חסדך — שהוא רחב מכל מה שאדע.


אם תדון אותי באמת, לא יישאר ממני דבר. אבל אם תרחם — אולי אוכל לעמוד. אם תרים אותי — אולי אלמד ללכת שוב.


אני לא בא מתוך עוצמה אלא מתוך שבר. תן לי לב נשבר ונדכה, לב שיודע שהוא שלך. אל תסתכל על מה שעשיתי — הסתכל על מה שאתה יכול לעשות ממני.


למד אותי להיכנע לטוב. למד אותי לבטוח גם כשאני לא מבין. למד אותי להאמין שאתה לא מוותר עליי.


אמן.

הוא באמת יודע ליצור טקסט יפהעַלְמָה
אבל נראה לי שלא כדאי לערב אותו בתחום הזה של החיים.. זה יכול לנוון אותנו ולהחליש בנו את השריר של ההתעוררות והדיבור שלנו עם השם🙏
נראה לי עדיף בדרל המסורתיתקעלעברימבאר
הנהראשיתך

ריבון כל העולמים,

אבא טוב ואוהב, מקור כל החיים,


אני פונה אליך בלב פתוח,

בקשב ובכנות,

שופך לפניך את אשר בליבי.


תן לי כוח ללכת בדרכך באמונה,

להתהלך באורך, גם כשחשוך,

להאמין גם כשקשה,

ולזכור שאתה תמיד איתי, גם כשלא רואים.


שלח לי ברכה, רפואה, שמחה ונחת,

תן לי לב שומע, לב רגיש,

לב שמכיל, מקבל, סולח ואוהב.


הנה אני כאן, מבקש קרבה, מבקשת חיבוק,

שתאיר את נשמתי באור פניך,

שתנחם אותי בשעות של בדידות,

ושתמלא את חיי במשמעות, אהבה ושלום.


יהי רצון שתוליך אותי בדרכך,

שתזכך אותי באורך,

שתשתמש בי ככלי של טוב בעולם הזה.


אמן.


אוי ואבויחציליםאחרונה
שמישהו יסביר לינטע321

ממה שאני רואה בעולם, התקבל / נהוג שלא מפציצים בתי חולים גם אם יודעים שיש בתוכם

טרוריסטים כי כביכול להרוג עשרת אלפים אנשים (או יותר) זה יותר מדי "נזק אגבי".

אז למה שהחותים / חיזבאללה / ארגונים אחרים / איראן עם מתקני הגרעין או מתקנים חשאיים אחרים חשובים - 

לא פשוט יבנו את כל מחסני התחמושת עם הטילים הכי חשובים (כמו הבליסטיים) והמפעלים

הכי חשובים לייצור כל מיני רכיבים מתחת או אפילו פשוט בתוך (נניח בקומה מינוס 1) בתי חולים

ואז הם יהיו חסינים?

ואז בעצם אפשר לנצח מדינות שלמות.

נניח החותים שלא אכפת להם משום דבר - למה שלא יאחסנו מתחת בתי חולים אלפי טילים בליסטיים ומשגרים ויום אחד ישגרו

את כולם בבת אחת נגד ישראל.

א. מי אמר לך שזה לא קורה?נקדימוןאחרונה
ב. יכולים להיות שיקולים אחרים נגד, כמו: עמימות וחיסיון, טופוגרפיה, גודל, דאגה מסויימת לאוכלוסיה שלהם למרות הכל, החוק הבינ"ל מתיר להפציץ גם אוכלוסיה אזרחית במצב כזה (חוץ מישראל, שאסור לה כי אסור לה לנצח), וכו
משהו מדהים על YouTubeבינייש פתוח

2005, לקראת סוף חודש אפריל, עלה לו הסרטון הראשון ליוטיוב. לפני 20 שנה.

מתי זה יצא בתאריך העברי? ליל הסדר (הייתי בשוק לגלות רק עכשיו...). מה שנתן את החופש ליצור דברים ולהפיץ אותם לכל העולם.

ואילו השנה, התאריך הלועזי של ההעלאה יוצא מחר, בתאריך העברי של... יום השואה.

אילו YouTube היה קיים אז, היו עולים סרטונים מהמחנות, וכל העולם היה רואה, ולא היה אפשר להסתיר את השואה בזמן אמת.

(לאחר שנה הוא יצא בערב יום השואה, כי לפעמים נוצר פער של יום בסנכרון בין עברי ללועזי שקורה פעם ב19 שנים)

והנה למטה הסרטון הראשון המדובר

מחפש סרט על יום השואה נקי יש משהו כזה?אולי1
אולי יהיה חכם לשאול גם כאן - מחפשת להעביר משהוקפיץ

אם למישהו כאן יוצא לנסוע בקרוב מהמרכז (בעדיפות לגבעתיים / בר אילן) לכפר עציון

ויוכל לעזור להעביר משהו

זה יעזור מאוד

תודה!

מי ער?פתית שלג

שבוע וחודש טוב!

דבר יפה שלמדתם השבת?

 

אני למדתי את זה

"רַבִּי בֶּרֶכְיָה אָמַר, הַבַּיִת אֲשֶׁר הָיוּ בּוֹנִים, אֵין כְּתִיב כָּאן, אֶלָּא (מלכים א ו, ז): וְהַבַּיִת בְּהִבָּנֹתוֹ, מֵאֵלָיו הָיָה נִבְנֶה, שֶׁנֶּאֱמַר (מלכים א ו, ז): אֶבֶן שְׁלֵמָה מַסָּע נִבְנָה. בָּנוּי אֵין כְּתִיב כָּאן, אֶלָּא נִבְנָה, מְלַמֵּד שֶׁהָיְתָה הָאֶבֶן נוֹשֵׂאת אֶת עַצְמָהּ וְנִתְּנָה עַל גַּבֵּי הַדִּימוֹס. אָמַר רַב אַל תִּתְמַהּ עַל זֶה, מַה כְּתִיב לְהַלָּן (דניאל ו, יח): וְהֵיתָיִת אֶבֶן חֲדָה וְשֻׂמַת עַל פֻּם גֻּבָּא, וְכִי אֲבָנִים יֵשׁ בְּבָבֶל, אֶלָּא מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל פָּרְחָה לָהּ לְשָׁעָה וּבָאת וְיָשְׁבָה לָהּ עַל פִּי הַבּוֹר. רַב הוּנָא בְּשֵׁם רַב יוֹסֵף אָמַר מַלְאָךְ יָרַד בִּדְמוּת אֲרִי שֶׁל אֶבֶן וְיָשַׁב עַל פִּי הַבּוֹר, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (דניאל ו, יח): אֱלָהִי שְׁלַח מַלְאֲכֵהּ וּסֲגַר פֻּם אַרְיָוָתָא, וְאַל תִּתְמַהּ אִם בִּכְבוֹד אוֹתוֹ צַדִּיק כְּתִיב: וְהֵיתָיִת אֶבֶן חֲדָה, בִּכְבוֹדוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה." (שיר השירים רבה)

 

@ימח שם עראפת @קעלעברימבאר @הרמוניה @פשוט אני.. @כְּקֶדֶם @אני)))) @נקדימון @בייניש פתוח @די שרוט @אריק מהדרום @זיויק @ארץ השוקולד @מבולבלת מאדדדד @טויוטה @שפלות רוח 

וכו'

 

סליחה ככה על התיוג באמצע הלילה

לגבי ההיכל,חסום לשעבר
זכור לי שהרמב"ם סובר שההיכל היה ריבוע.
מחפש המלצה למכונה לקיצור זקןמכונהלזקן

אני בן 25, כל החיים הורדתי את כל איזור הזקן עם מכונת גילוח של פיליפס.

אחרי חול המועד שלא גילחתי, אני חושב להשאיר את כל איזור הזקן, אבל באורך של בערך 5 ימים של אי-גילוח, כלומר - די קצר.

מישהו יכול להמליץ על מכונה שתעשה לי את העבודה? ואני צריך גם שהפלסטיק המפריד לא יהיה גדול מדי ויתן לי להכנס לאיזור השפם.

 

ושאלה נוספת - האם מספיק פשוט לעבור פעם-פעמיים בשבוע על כל איזור הזקן עם המכונה באורך שאני רוצה שיהיה?

חיפשתי קצת ביוטיוב בעברית ובאנגלית ומסתבר שיש עשרות (אם לא יותר) סגנונות מסגנונות שונים ושיטות גילוח וכו' וכו'.

אני צריך "לעיין" בכל זה או שבאופן כללי מספיק פשוט לעבור על הכל עם המכונה? כמובן שאם אעיין  ואלמד וכו' התוצאות יהיו יותר טובות,

אבל בתור התחלה בסיסית - האם מספיק פשוט לעבור על הכל וזהו?

 

תודה!

לא מבין מה יש להסתבך כאןאריק מהדרום

קנה מכונת זקן ותזרום איתה כמה שאתה רוצה.

לא ילך טוב לך לספר מקצועי שיסדר לך.

זה לא אוטו, זה לא מכונת קפה, כל מכונות הזקן עושות אותו הדבר.

אזור השפם הוא "מאתגר" יחסית לכולם.

כל מכונת תספורת תעשה את העבודהנפשי תערוג

ואם כבר.

המכונה מאלי אקספרס בשקלים בודדים עם הציור של הדרקון (או משהו דומה) לא נוחה לשימוש

..שפלות רוחאחרונה

לגבי השאלות בסוף דוד, מה הכוונה "לעבור על הכל"? כל אחד והצורה שבה הוא אוהב את הזקן שלו, יש כאלו שאוהבים זיפים יש כאלו שמעדיפים זקן רציני יש כאלו שאוהבים אמצע, מה הכוונה לעבור על הכל? אתה צריך למצוא את האורך שאתה אוהב ושמתאים לך ולרוץ איתו זה לא איזה נוסחה.

ועוד דבר דוד אני לא ממליץ לגלח את כל הזקן באותו מספר.


ולגבי מכונה, אני אישית לא משתמש במכונת תספורת אלא במכונה הקטנה הזאת של ה-0 ועליה מלביש מספר, היא נכנסת באיזור השפם ועושה אחלה עבודה.

אבל אני עם זיפים או תקרא לזה זקן קצר, אם לך יש זקן זקן הייתי ממליץ על מכונת תספורת רגילה - כל מכונה כזאת תעשה אחלה עבודה, והפלסטיק (יעני המספר) שאתה רוצה שיקצץ לך את השפם, אתה צריך מספר שיותר קצר מאורך השפם, פשוט תנסה כמה מספרים עד שתגיע לאורך שאתה רוצה דודי ורעי.

חבל שאין הרבה כאלה..נוגע, לא נוגע
משהו יפה על החיים #1בינייש פתוח

אנשים חכמים מבינים את החשיבות של חכמה.

אנשים חיובים מבינים את החשיבות של אופטימיות.

אנשים מצחיקים, מבינים את החשיבות של הומור, וגם הסביבה שלהם

אבל עושר ויופי לא מקנה לאף אחד יכולת גבוהה להעריך יופי או כסף.

אז מה חשוב יותר? להיות עשיר/חתיך או להיות חכם/חיובי?

משהו יפה על החיים #2בינייש פתוח

לדבר טוב מתרגלים מהר. וזה חבל מאוד כי לא מעריכים אותו. האומנם?

אז זהו שלא. זה בדיוק מה שמרחיק אותנו מלחזור למצב הבעייתי.

אם נעבור דירה לסלון גדול יותר, כנראה שמעבר חזרה לסלון קטן לא יעמוד על הפרק, ולכן זה נראה לנו כמו קללה, אבל אם נתרחק בלי כוונה באדם שפגע בנו, מהר מאוד נבין שטעינו שלא עשינו זאת קודם ונלמד להציב גבולות כמו שצריך.

הסתכלות יפה, אהבתיארץ השוקולד
יפה,עַלְמָהאחרונה

הבעייה שזה קורה לא רק במעבר מדבר רע לטוב

אלא גם מדבר קשה לדבר ש"נראה טוב"

אנחנו מתרגלים לנוחות וההנאה שהטוב המדומה מספק לנו ואז מתקשים להיפטר ממנו למרות שהוא לא בהכרח נכון לנו יותר,

כמו בדוגמא שנתת על סלון גדול יותר, ובכללי על מותרות.. 

ברור שהשניארץ השוקולד
אולי לכן מובא שעַלְמָה

"איזהו עשיר - השמח בחלקו"

דווקא זה שכן יודע להעריך את מה שיש - נחשב העשיר האמיתי (: 

מישהו דיבר כאן לא מזמן על פסיקה בעזרת AIטיפות של אור
אז שאלתי אותה והיא פסקה שאי אפשר


Rav Dicta

כבר הכריעקעלעברימבאר
ראש ישיבת ההסדר הגדולה בבאר שבע שאי אפשר, ומי שעושה זאת הוא מצעירי הצאן (מתוך ספר עלילתי של הרב חיים נבון שיצא נראה לי כבר לפני 15 שנה.   821 נראה לי נקרא)
תודהנפשי תערוג

הדיון הוא תאורתי

ובכל מקרה הai שם לא נשאל האם ai יכול לפסוק.

ולכן לא ענה על כך.

אלא ענה שהוא עצמו (התוכנה הזאת) לא יכולה.


בכל מקרה. נכון לכרגע הai לא בשל לפסיקה

(כן נשאל כללית וכן ענה עקרונית..)טיפות של אור

היופי הוא שאם מישהו חושב ש-AI יכול לפסוק,  כלומר שהתשובה לא נכונה, אז ממילא יוצא שהוא לא סומך על ה-AI

וכאן נפתחת השאלה האם ai יכול לברוא אבן שהוא לאקעלעברימבאר
יכול להרים
נראה אם הוא יצליח לברוא לעצמו בחירה חופשיתנוגע, לא נוגע
ואז נדע..
בוודאי שהוא יכול להגביל את עצמונפשי תערוגאחרונה
Ai זה מושג רחבנפשי תערוג