שרשור חדש
דרושים בשביל תחפושות - פתגמים שקשורים לגאולה!מתואמת

חשבנו לנסות להתחפש השנה לתחפושת משפחתית שקשורה לשאיפתנו הגוברת והולכת לאחרונה - לגאולה שלמה.

הבת שלי הציעה שכל אחד יתחפש לפתגם אחר שקשור לגאולה.

בינתיים עלו לנו: "ענווים הגיע זמן גאולתכם", "פני הדור כפני הכלב" (הקטנה פשוט תתחפש לכלב ), "חמורו של משיח", "כתר יתנו לך" (בת החמש רוצה להתחפש למלכת הכתרים...).

אשמח לרעיונות נוספים. אשמח גם לרעיון שמתקשר איכשהו לחייל, כי לזה הבן שלי רוצה להתחפש...

תודה! ובתפילה לגאולה שלמה...

שומרים הפקד לעירך ... החיילנפש חיה.
תאיר כאור יום חשכת לילה (מלכ/ת יום/לילה)


אור הלבנה כאור החמה... כאור שבעת הימים... תחפושת של ירח

ותזכו לגאולה יום שבת אם תשמורו- שבתנפש חיה.

ובאותו רעיון אבל ביצוע שונה-

"אם ישראל שומרים שתי שבתות מיד נגאלים"


עץ פרי?ריבוזום
"אמר ר' אבא: אין לך קץ מגולה מזה שנאמר 'ואתם הרי ישראל ענפיכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא'
רעיונות מקסימים! תודה לכן!מתואמת
אולי אילה?ריבוזום

כמו אילת השחר כך היא גאולתן של ישראל

יפה, תודה! (אפשר גם את הביטוי איילת השחר -מתואמת
יכול לצאת מהמם!)
אבל יש לך רעיונותמדברה כעדן.
למימוש הפתגמים? היה עוזר לי... 
אכתוב לך מה בינתיים עלה לי:מתואמת

"עוד ישבו זקנים וזקנות..." - בעלי ואני נתחפש לזקנים.

"ענווים הגיע זמן גאולתכם" - ציורים של אשכול ענבים ושל שעון על הבגדים (לא רעיון מקורי שלי).

"פני הדור כפני הכלב" - פשוט להתחפש לכלב... (הקטנה)

"כתר יתנו לך" - בת החמש רוצה להתחפש למלכת הכתרים, אז זה מסתדר יפה - היא תלבש שמלה יפה ועליה נדביק הרבה כתרים קטנים.

"עוד אבנך ונבנית" - משפט שהתקשר לגוש קטיף בזמנו, אז להתחפש לגוש קטיף - עם חולצה כתומה ועם כל מיני אביזרים שמזכירים את שמות היישובים. (עוד צריך "לתפור" את התחפושת הזו עד הסוף, תרתי משמע...)

נתנו פה עוד רעיונות לביצוע, שאת חלקם אאמץ...

וואו איזו אליפותאביול
בעזרת ה' נעשה ונצליח, כן? מתואמת
ברוראביול
לחייל - צבאות השם של חבדבאר מרים
חמוד, תודה!מתואמת
ומה זה?באר מרים

שמת לב לדיוק בשעה?

 


 

@משה

 

 

גם אני שמתי לב לזה... באג מעניין ודייקן מתואמת
חחחחאביול
חייל-איזמרגד1

וכתתו חרבותם לאתים (ייעודי הגאולה) ואז הופכים את הרובה למעדר

ומחה ה' דמעה מעל כל פנים- להתחפש לאימוג'י הזה 😅

תודה! אילו רעיונות חמודים!מתואמת
אבל אז הורסים את כל הכיף..באר מרים
אצלי לפחות הסיבה המרכזים שהבנים רוצים להתחפש לחיילים היא כדי שיהיה להם רובה.אז להחליף את הרובה במעדר מוציא את כל הפואנטה...
אפשר להכין ראש מעדר שיכול להתלבש על הרובהמכחול
ואז המשחק זה שהוא יכול להפוך רובה למעדר ומעדר לרובה לבד
רעיון מקסים! מקווה שהבן שלי יזרום על זהמתואמת
כרגע הוא בעיקר מתלהב מזה שהוא יהיה החייל שמשחרר את גוש קטיף (שלזה תתחפש אחת הבנות)...
רעיון ממש נחמדבאר מרים
ואתם הרי ישראלאביול

ענפכם תיתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא...

ואז תחפושת של פירות, אולי לחלק פירות 

תודה! רעיון יפה!מתואמת
וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץמחי

המעדנים מצויים כעפר

פרזות תשב ירושלים

את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח

השיבה שופטנו כבראשונה ויועצנו כבתחילה

ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים

שיבנה בית המקדש...


עכשיו רואה שביקשת פתגמים ולא פסוקים...

אז קיבוץ גלויות

מלכות בית דוד

בניין בית המקדש

הקרבת קורבנות

לשכת הסנהדרין

וואו, כמה רעיונות מקסימים!מתואמת

גם הפסוקים נחשבים פתגמים לצורך העניין

תודה רבה!

תודה לךמחי
נהניתי לערוך לעצמי חידון לראות כמה פסוקי גאולה אני זוכרת 😉
חמודה את 😄מתואמתאחרונה
אשמח לטיפים למעבר דירהאו'ר
עבר עריכה על ידי או'ר בתאריך כ"ו בטבת תשפ"ד 06:26

פעם אחרונה לפני יותר מעשור עם תינוק ועכשיו כבר כמה ילדים ב"ה...(גילאי 4-13)

איך לארוז, איך להתארגן, וכו


 

וגם איך אתן עשיתן את החנוכת בית

בתוך הארגזים או שבוע שבועיים אחרי כשכבר מסודר.

מה היה באוכל? חלבי/בשרי,קנוי/מעשה ידיכן,ישיבה/בופה...

הזמנתן את שני הצדדים במשפחה/ רק גברים לזוהר וזהו

 

כל עצה תתקבל בברכה
 

 

רק לגבי חנוכת הבית -מתואמת

אנחנו נוהגים שעושים באותו יום ממש שעוברים (עברנו דירה פעמיים בסך הכול). אז קונים קצת כיבוד ומזמינים עשרה שכנים גברים וזהו...

בפעם השנייה עברנו בקיץ, אז בסוכות אחר כך הזמנו את כל המשפחה המורחבת למעין חנוכת הבית שנייה, ןאז כבר השקענו.

שיהיה מעבר קל ויישוב טוב!

אמנם לא עברנו דירה כבר הרבה שנים..באר מרים

מנסה להיזכר מכשעברנו..


1. לסמן על כל ארגז עם מדבקה צבעונית לאיזה חדר הוא שייך


2. במטבח ובכלל - להכין ארגז אחד של הדברים הכי נצרכים - זה הארגז שאורזים אחרון ופורקים ראשון


3. אם אפשר לישון אצל ההורים ללילה או שניים בזמן שפורקים זה ממש מקל. או לפחות בארח צהריים של המעבר לסדר שיהיה לילדים לאיפה ללכת אחרי הלימודים עד אחרי ארוחת ערב ואולי אפילו לישון שם (אצל חברים טובים? משפחה?)

אם לא - לארוז בתיק מוגדר את כל מה שצריך ללילה הראשון: מצעים פיזיות מברשות שיניים בגדים לבוקר - כאילו יוצאים לנופש - ככה יש לכם את הכל עד שתפרקו.


4. גם אצלנו עשינו חנוכת בית עם הקטנים שאומרים מהזוהר בלילה הראשון שישנים.

מניין גברים ופיתות חומוס חמוצים היו בערך מה שיכלנו... מזוזה וחולצה חדשה לבעלי כדי שיברך שהחיינו.


ובאמת בחג הבא (חול המועד וכו.. הזמנו את המשפחה לסוג של "חנוכת בית" יותר מאורגנת)

לא לארוז יותר מידי זמן לפניאור123456

חנוכת בית עשינו באותו יום אבל לא השתגעתי

מניין של קרובי משפחה בעיקר


לא זוכרת מה עוד אולי שאלות ספציפיות יכוונו אותנו

לארוז לכל אחד תיק עם בגדים,מצעים ומגבתואילו פינו

לארגן סידור לילדים לכל היום (אם הם במסגרות אז לארגן סידור עד הערב)

לארגן אוכל מראש- ארוחת בוקר בשבילכם

ארוחת צהריים שאפשר לאכול בלי כלים (משהו בפיתה או בסגנון)

הרבה הרבה בקבוקי מים, נשנושים וקפה למובילים


כשפורקים את המשאית להגיד להם באיזה חדר לשים כל ארגז. *לא* לעשות חדר ארגזים... אחרי זה הארגז שאת הכי צריכה נמצא בתחתית הערימה. וזה סיוט!

אחרי זה תסדרו את זה שיהיה לכם נוח.. אבל ערימות על ערימות לא יעזרו לכם לפרוק בקלות

דברים יקרי ערך לשים מלכתחילה ברכב שלכם.


לא עשינו אף פעם חנוכת בית... 

רק לגבי חדר ארגזיםרחללי

אצלינו היה נגר שבנה את הארונות והמיטות בחדרים בזמן שהסבלים העלו ארגזים,

אז לא היה אפשרי לשים כל ארגז בחדר שסימנו.

בפועל רוב הארגזים היו בסלון אבל ממש לא היה נורא לפרוק אותם.

באמת הכי חשוב הסימון במדבקות צבעוניות של החדר אליו שייך הארגז, וגם עוזר לכתוב בארטליין מה בערך יש בכל ארגז.

לגבי חנוכת הביתאן אליוט

לא ישנו בבית בלילה הראשון, רק בשני, ואז כבר עשינו גם את חנוכת הבית.

בגלל שזה היה היום השני היה לנו זמן לארגן את הבית והיה מאוד נוח. עברנו לדירה מישלנו, אז כן הזמנו את כל המשפחה המורחבת. שכרנו כסאות ועשינו מזנון - אוכל חלבי קנוי.

כולם ידעו שרק עברנו ואף אחד לא ציפה אז ליותר מדי. כל הבית היה ארגזים חוץ מהסלון, וזה בסדר גמור

אנחנו לא נוהגים לעשות חנוכת הבית. זה תלוי מנהגנק - ניק
חנוכת הבית זה לא אירוע...אביול

אפשר לעשות עם הארגזים ולא להזמין יותר מדי. יש כאלה שעושים כמה שביעות אחרי שהכל מסודר, מה שטוב לכם. אני יודעת שכדאי לעשות כמה שיותר קרוב למעבר.

מעבר לזה לא יודעת, גם אנחנו לא עברנו המון זמן... בהצלחה רבה

וגםאביול
כדאי לעשות דף שכתוב עליו מה יש בכל ארגז... ולמספר את הארגזים. ככה יותר קל לדעת מה יש בכל ארגז ואיפה למצוא את זה 
עונה לגבי חנוכת הביתהתהילה והתפארת
אני מכירה שלא מומלץ לישון בבית לפני חנוכת הבית. אז עשינו ממש בקטנה בסיום יום עמוס ומתיש.


רק גברים, הכל קנוי, בורקסים, מאפים, שתייה  ושלום. יש פה גמח סידורים לחנוכת הבית. 

ממש תודה לכולן!!! ועכשיו שאלה על המהות והחינוךאו'ר

לוקחת מכן לא מעט רעיונות!! עזרתן באמת.


ועכשיו שאלה על הרוח...

עוברים מדירה קטנטנה שכולם היו יחד בצפיפות, ולמדו להסתדר עם זה. למדו לחכות בתור לארון/לשירותים. להתחשב במי שעוד צריך להיכנס ולהזדרז בשבילו. התמודדו עם החוסר פרטיות. וצחקו הרבה ביחד. ישנו כולם ביחד באותו חדר.

במעבר חד, יותר ממכפילים את המטראז של הדירה. השבח לאל. ומתלבטים איך לשמור את הביחד הזה גם בלי ההכרח הפיזי.

התעקשנו איתם שיישארו בזוגות בחדרים ולא לבד למרות שישנה אפשרות. בעז"ה ניצור איזשהו חדר אירוח לחברים וכו. ומתכננים להשקיע במרחב המשותף בסלון שיהיה מזמין.

אשמח לרעיונות לטיפוח הביחד היומיומי (גם כשכבר לא חייבים להיות אחד בתוך השני בסרדינים.) חוששת שיחגגו על הפרטיות שתתאפשר להם פתאום. כבר מעכשיו עוד לפני שעוברים מתגעגעת לבית הקטנטן והמחבק...

אז האם קיים אצלכם איזשהו קונספט של מפגשים משפחתיים? איך זה נראה? שיחה מונחית? משחק קופסא? רק בשבת? או גם ביום חול? האם מתקיים קבוע? מי אחראי על זה? קורה מעצמו או שצריך לעודד לזה? מה תופס, ומושך את כולם לבא להשתתף? או אולי רעיון אחר...?


זה היה ארוך ולא נראה לי ברור דיו...

וואו... אשרייך שאת חושבת על זה!מתואמת

רוב האנשים שמחים להזדמנות לברוח מהצפיפות...

בכל אופן:

כנערה עברתי דירה לבית גדול בהרבה מהקודם, ולראשונה לי ולאחותי היו חדרים פרטיים (השאר היו בזוגות או בשלשות). למען האמת - במקרה שלנו זה היה מצוין, כי לא כל כך הסתדרנו זו עם זו, ובבית הקודם היו הרבה תאקלים... אני אישית אחרי כמה שנים הכנסתי אליי לחדר את אחותי הקטנה. אחותי שאחריי נותרה לבד.

אז בגיל ההתבגרות דווקא לפעמים יש צורך בחדר פרטי או בפרטיות כלשהי (רואה את זה גם אצל המתבגרים שלי, גם אם לא בכזו עוצמה).

אם יש חדרים "מיותרים" - תהפכו אחד מהם לחדר משחקים ואחד מהם לחדר עבודה ושיעורי בית. כך הם ישחקו ביחד וגם יכינו שיעורי בית זה לצד זה, ותישמר אחדות.

אפשר גם להקפיד על ארוחות משותפות בשביל הביחד, אבל בזה אני רואה פחות טעם, האמת, כי כשהילדים מתבגרים כל אחד חוזר בשעה אחרת... אבל בשבת באמת אפשר להשקיע במשפחתיות - סבב שכל אחד מספר על השבוע שלו, משחקים משותפים, סבב דברי תורה...

בהצלחה ומעבר קל!

גם אנחנו גרים בבית גדולתהילה 4אחרונה

בהתחלה עשיתי חדר משחקים. בהמשך ראיתי שזה הפך לחדר בלאגן והעדפתי עוד חדר ריק בבית מאשר חדר בלאגן. העברתי את כוורת המשחקים לפינה בסלון וגם שיעורי בית וכאלה (אם עושים) זה תמיד בסלון.


החדרים אצלינו בבית הם בעיקר לשינה.

באיזה שהוא שלב הבת- בת יחידה.  עברה לחדר לבד ובאמת נמצאת שם הרבה עם חברות וכאלה.

אבל המשפחה וההווי תמיד בסלון. (אני מודה שהסלון אצלינו גדול יחסית ). בחדרים בעיקר ישנים. לא ממש נמצאים שם. - בעידן המטבח המחובר לסלון. גם בזמן הבישולים והאוכל כולם באותו מרחב.


מקוה שעזרתי 

טיפ קטןדבורית

שימי מדבקה על כל ארגז לפי צבע החדר

ובדירה החדשה שימי מדבקה על דלת כל חדר בצבע המתאים

וככה כשהסבלים פורקים הם שמים ישר באיזור הנכון לפי הצבע

איזו מתנה קונים לבר מצווה של חבר?חרות
חבר הזמין את הבן שלי, ואנחנו לא יודעים מה כדאי לקנות... נשמח לרעיונות
נראה לי כדאי להביא כמה חברים ביחדאביול
באמת שאלה טובה... 
אין לי כוח לארגן...חרות
אצלנו מארגנים מתנה כיתתיתמתנות קטנות ♥️

כל ילד נותן סכום וקונים משהו שכל אחד מילדי הכיתה מקבל מכולם.

את לא חייבת לארגן, את יכולה לשאול בווצאפ של הורי הכיתה, ורוב הסיכויים שימצא מי שיארגן..

גם אצלנוoo
נראה לי זה גיל שהילדים יכולים להתארגן לבד
באיזה סכום? אולי פנס ראשחילזון 123

השאלה כמה מתנות כאלו עוד תצטרכי?

אם יהיו לו עכשיו 30 בר מצוות לא הגיוני לקנות לכל אחד מתנה גדולה.

בד''כ מתארגנים למשהו כיתתי

ספרDoughnut

או כרטיס מתנה לחנות ספרי קודש וקריאה.

אפשר גם עט יפה.

מצטרפת לאימרה שאם זה חבר מהכיתה ממש כדאי להתארגןבאר מרים
כי מתנה כפול מספר בני הכיתה זה יוצא המון כסף..


אצלנו בדרך כלל אוספים בתחילת השנה סכום מסויים ואיתו קונים מתנה כיתתים לכל בני הכיתה.

תודה רבה לכולכן!חרות
וואי ואצלנו פשוט לא מביאים כלוםאו'ראחרונה

פאדיחות

?!

פשוט באים לשמח

אתה לא מביא ולא מקבל...

ניסו להתארגן אבל זה לא הצליח

ובאמת שזה בסדר, כי יש חברים מהיסודי, מהחטיבה, מהתנועה....קשה לעקוב.

איזה אוכל שולחים לישיבהנק - ניק

אוכל אמיתי.

תודה!

לא הבנתי את השאלהאור123456
צריך לקבל הסכמה מראש הישיבהכמו🐌תמס

ולדאוג לכמות מספקת לכולם

לרוב יעדיפו תרומה כספית

את מתכוונת בשביל הבן שלך?טארקו

תרומה ציבורית?

משהו אחר?


הוא בפנימייה? אם כן יש לכם אמצעים לחימום או משהו כזה?

בשביל הבן שלי. יש לו איך לחמם. הוא אומר שהוא רעב.נק - ניק
אפשר שניצלים קפואיםמדברה כעדן.
אפשר אורז בקופסא מופרד למנות עם שקיות סנדוויץ... 
אפשרoo

לשלוח כל סוג של אוכל

ואפשר גם לצייד אותו בכסף שיקנה אוכל מוכן

^^טארקואחרונה
יש אפשרות לשאול אותו?
סליחה שהייתי לא ברורהנק - ניק
אני שולחת מידי פעם קופסאות עם אוכל שהוא יכול לחמםאור123456

אבל גם חטיפים ופירות

תשאלי אותו מה הכי נוח לו

הבכורה שלנו תכף בת 11שופטים

הייתי רוצה לנצל את השנה הזאת לאיזשהי תוכנית בת מצווה נחמדה.  

משהו מצד אחד קליל שלא יכביד ומצד שני יביא אותה מוכנה לבת מצווה.

אשמח לדעת אם עשיתן משהו דומה, יכול להיות מבחינתי גם תוכנית מובנית אם היא ממש מוצלחת, או משהו שבניתן לבד והיה מוצלח.

חשוב לי שיהיה גם פן לימודי הלכתי וגם פן של היכרות עם עצמה והתהליכים שהיא עוברת

יש את תוכנית בת מצווה, לאמהות ובנותיהן, ב-״מתן״אחת מכאן
יש ליעל יצחקי, ראש בית מדרש בינה יתרה, תוכניתמתואמת

לבת מצווה. לא ניסיתי אותה בעצמי, אבל מכירה את יעל יצחקי ואת ה"תורה" שלה, ונשמע לי שזה משהו מוצלח.

יש גם לסיון רהב מאיר כמדומני תוכנית לימוד לבנות מצווה.

עם הבת הבכורה שלי למדתי את הספר פרקי הלל (יצא לזכרה של הלל אריאל הי"ד) - ספר מוצלח מאוד. תכננו גם לחקור דמויות מההיסטוריה שקרויות בשם שלה, אבל לא יצא לפועל...

אפשר גם לבחור ספר תורני כלשהו וללמוד בחברותא לאורך השנה - ספר בתנ"ך, ספר הלכה וכו'. (לבת שלי קנינו ספר הלכות לבת המצווה - קנינו בדברי שיר)

ואם יש לה כישרון כלשהו - אפשר שהיא תכין משהו לחגיגת בת המצווה (למשל - לכתוב סיפור, לצייר קומיקס, לצלם סרט בעקבות נשים, להכין ריקוד או שיר וכן הלאה).

מזל טוב! שנה מרגשת...

יש את הספר ''פרקי הלל''חילזון 123אחרונה

שיש בו 12 פרקים שבכל אחד יש לימוד כלשהו, פעילות משותפת, ושאלות לדיון וכו'

הכל זה ללימוד אמא-בת לקראת הבת מצווה

אני מפורקת.orly1

היינו בשמחת תורה אצל המשפחה בעוטף.

לפעמים נראה לי שאני מתאוששת

אבל לרוב אני מרגישה שורדת... שורדת את היום, את החיים, את הרגע

שחוקה

בקושי קמה בבוקר, בקושי עוברת את היום

הנפש שבורה

לא מצליחה להתאושש

לוקחת כדורים

הולכת לפסיכולוגית

אין שקל בבנק

המשכורת יורדת. גם בעלי לא מצליח לסיים ימי עבודה כמו קודם.

מתאמצת מאוד להרים את עצמי, שומעת שיעורים, שירים, לא נכנסת לחדשות

זה לאזה

משהו שבור בפנים

הפסיכולוגית אומרת שזה הגיוני

אבל העולם לא מרחם

הוא ממשיך בכל הכוח והקצב

שיעורי בית שאני לא מצליחה לעשות עם הילדים

טיפולים שאני לא לוקחת, אין לי כוח

עניינים משפחתיים שאני צריכה להיות מעורבת בהם

מקום עבודה שמגיב קשה לכל פישול שלי, אם אני לא הכי טובה אני מקבלת על הראש

הילדים שלי יוצאים מאיזון

הזוגיות שלי מה זה בכלל זוגיות, כל אחד בבור של עצמו

הלוויות ניחומים אבלים וחברים פצועים שאני מזניחה

אני לא מצליחה לאכול, חיה על קפה, קפה ועוד קפה ולצידו עוגיות ועוד עוגיות

במשך תקופה התקלחתי רק בבוקר, ולא צחצחתי שיניים בערב, פשוט קרסתי למיטה. עכשיו זה במגמת שיפור

לגבי האוכל, אני מכינה לילדים ולבעלי ולא מצליחה לאכול בעצמי

רק אוכל שאני קונה מוכן

אבל עושה את זה פעם בחודש. יקר.

רוב הזמן הולכת רעבה בעולם

בהתחלה עוד קניתי הרבה, חשבתי שזה יעזור לי נפשית, זה לא מספיק

אני רוצה להיות גיבורה

אני רוצה להיות גיבורה!

כזו שמחזיקה הכל למרות הכל

כזו שמעניקה חוסן לילדים שלה בעת משבר

אבל אני שבורה

ושחוקה

ומרוקנת

ולא מספיקה להתמלא

(בבוקר עובדת בעבודה קשה, בערב הילדים ערים עד 22:00 ואני בכוחותי האחרונים מארגנת קצת את הבית רק מה שקריטי... הכל בלאגן)


אני מרגישה שרק סיימנו את הקורונה הארורה והשוחקת

ואני בשיא השלב של הילודה, והילדים הקטנים והגדולים

זה יותר מדי בשבילי!

ממצב חירום הזוי למצב חירום הזוי

את פשוט מדהימה וגיבורהנגמרו לי השמות

@orly1 יקרה לקרוא אותך ולהתמלא בהערכה כנה!

כל דבר ממה שכתבת כ"כ כ"כ לא מובן מאליו ומצריך תעצומות נפש אדירים

שיש לך אותם!!!

 

וכפי שכתבה @עטלף עיוור היקרה - ההצעה עומדת בעינה לגמרי

ואת ממש לא צריכה להישבר יקרה או לקרוס חלילה, אלא פשוט להתפנק אפילו טיפה ולקבל אפילו טיפה

כי כ"כ כ"כ כ"כ מגיע לך!!!

את ראויה לכל הטוב והאושר בעולם

וב"ה עוד תזכי לו

ישר כוח ע-נ-ק-י על כל מה שאת כבר עושה

ובראש ובראשונה למקום שאת מעניקה לעצמך ולטיפול השורשי שב"ה תראי ממנו אור וישועה שלמה בקרוב ממש

 

והמשפט האחרון שלך, וואו

למצוא משמעות בתוך החיים,

שתיתן כוח לעוד רגעים של חיים שצריך להמשיך -

את כ"כ שם!

וכ"כ ממשיכה בחיים!

וכ"כ מייצרת עוד ועוד חיים בגבורה שלך, בעשייה שלך, בכל יום ויום ובכל שעה ושעה שעוברת ואת ממשיכה 

 

מחזקת אותך יקרה שאת ושולחת לך המון כוחות ואהבה ותפילה שהקב"ה יברכך בכל מכל כל, יאר פניו אלייך וישלח לך ישועה שלמה בכל תחום ותחום 🙏❤❤❤

דמיון מפותח בגיל 5פשיטא

אני יודעת שזה קלאסי לגיל שלה אבל אשמח לשמוע אישורים לזה


בת 5, חכמה מאוד ורגישה,

כל יום מספרת סיפורים מתוקים שלא היו ולא נבראו,

כמו למשל-

היום בגן הלכנו עם הגננת לגן משחקים,

הלכנו לבית של הגננת השניה,

היום X הביאה את הארנבת שלה לגן..

נסענו עם סבתא לגן חיות והאכלתי את הפיל.. (לא קרה)

וכו' וכו'..

סיפורים שאני יודעת בוודאות שלא נכונים

היא מספרת ברצינות ובטוחה לחלוטין שהדברים קרו,

אני כמובן זורמת איתה ולא מוכיחה אותה שזה לא נכון..

זה תקין לגיל?


חושבת שזה תקיןמתואמת

אולי רק מעט מוגזם.

אולי היא מהסוג שיהפכו אחר כך להיות סופרים

מציעה לך לשבת איתה מדי פעם ולכתוב את הסיפורים שהיא מספרת, ולשבח אותה בכיוון הזה: "איזה יופי סיפרת! אילו סיפורים יפים המצאת! את ממש סופרת!"

אם את רוצה לשדרג - אפשר גם לתת לה לאייר את הסיפור ולכרוך את הדפים שלו למעין ספר מניסיון שלי - ילדים ממש אוהבים את זה וגאים במעשה ידיהם!

ובינתיים - לא להתרגש יותר מדי מההמצאות שלה ולא להזכיר לה שהן לא נכונות.

כך לעניות דעתי.

אם היא תמשיך כך גם בעוד שנתיים, אז אולי יהיה מה לבדוק...

היא נשמעת מתוקה מאוד! ❤️

תודה על התשובה!פשיטא

זהו, שניסיתי לעודד אותה לצייר את הדברים.. אבל מבחינתה זה לא סיפור, זה משהו שקרה, היא פחטת מתעניינת בלכתוב סיפורים, אבל מניחה שכשהיא תדע לכתוב היא ממש תאהב לכתוב וליצור סיפורים

בינתיים ברור שאני לא אומרת לה שזה לא נכון..


והיא באמת מתוקה מאוד ב"ה.

אז אולי רק לשבח אותה בכיוון שלמתואמת

"אילו סיפורים יפים את ממציאה!"

ובינתיים להסתפק בזה...

רעיון טוב, תודה!פשיטא
כשהבת שלי היתה בגיל הזהיעל*אחרונה

וסיפרה דברים שלא היו (אבל בד''כ כן היה להם איזשהו קשר למציאות) הבנו מתישהו שהיא מספרת את מה שהיא רוצה שיקרה, כאילו זה היה באמת.

ומבחינתה הסיפור היה לגמרי אמיתי..

מה מחזק אתכן בימים אלו?5+

מה נותן לכן כח? מחפשת דרכים להתחזק ולהתעודד.

ובנוסף אם אתן עם בעל במילואים, מה הייתן שמחות לקבל מחברה? מה חברה יכולה לעזור?

אשמח לרעיונות לשתי השאלות

מחזק אותיקמה ש.

בס״ד


לנסות לתת לאחרים, לפי הכוחות. להכין לחמניות לחיילים, לשלוח משהו קטן לחברה או לשכנה מגויסת… זה ממש נותן לי המון, העשייה הזאת.


בכללי לנסות לעשות כמה שיותר דברים שנותנים לי תחושה של משמעות. זה מסיח את הדעת מהלא טוב וממלא את הלב בטוב, בחיבור לאנשים ולעם, בתקווה…


לשאלתך השנייה, אנחנו מגויסים אבל בעלי חוזר כל יום אז לא מניסיון אישי ובכל זאת -

* סלט מוכן

* מרק

* פינוק מתוק

* ארוחת ערב

* קרם מפנק / מטפחת וכד׳

* פרחים לשבת

* הודעה שמבטאת תשומת לב והכרת הטוב

* משחק לילדים

 

* להזמין את הילדים הביתה כדי לתת לה קצת זמן שקט

* לשלוח הזמנה לסעודת שבת

* להציע לקחת את התינוק (אם יש כזה) לשעה-שעתיים

* אם הילדים באותן המסגרות כמו שלך, להציע לקחת / להחזיר אותם איתך

* להציע להוריד את הפח קבוע…


בסוף זה אישי וכל אחת צריכה או אוהבת דברים קצת אחרים. אבל ממה שאני רואה וקוראת תשומת הלב עדיין (ואולי יותר מתמיד) מאד נצרכת עבור הגיבורות האלה וזה מה שחשוב בסוף, הכוונה שמאחורי המעשה.


אשרייך ובהצלחה ♥️

כ"כ נכוןנגמרו לי השמות

המקום של הנתינה, העשייה והמשמעות באמת כ"כ מחזק בפני עצמו

הלוואי שנזכה 🙏❤

בדיוק כתבתי הודעה זהה בפורום הסמוך נגמרו לי השמות

אז כותבת אותה גם כאן:

רוצה לצרף לך הודעה ארוכה שכתבתי על הנושא של התמודדות עם המצב 🙏

(זו ההודעה השלמה: למלא עוד קצת את ארגז הכלים שלנו לימי המלחמה - הריון ולידה

ומעתיקה לכאן חלק ממנה):

 

התמודדות עם מתח וחרדה:

 

הידיעה שגם אם נשבר נקום ויש לנו כלים לקום יכולה לחזק אותנו.

ניצור את הכלים הללו,

נזהה אותם

והם יהיו איתנו כל הזמן כאשר נזדקק להם.

 

נדבר לעצמנו בדיבור עצמי מחזק וחיובי.

נאמר לעצמנו: "אני נשברת", "אבל אני יודעת גם לצאת משם".

"אני יודעת ליפול אבל אני גם יודעת לשים לזה סוף ולצאת משם."

ולתרגל את זה.

לשים לב גם לתחושות הגופניות שלנו כאשר אנו מתרגלות את זה -

מה אני מרגישה בגוף כאשר אני נשברת?

מה אני מרגישה בגוף כאשר אני יוצאת מזה?

ככל שמתרגלים בהתחלה זה הרגשה של אינסוף יאוש, ממש יאוש אינסופי.

וככל שיודעים שיש את האפשרות לצאת מזה זה נותן לנו פרספקטיבה - עכשיו אני נשברת, יקח לזה זמן, אבל אני אצא מזה.

 

כולם נשברים לפעמים. וקמים.

ואני יכולה לשאול את עצמי -

בפעם הבאה שתישברי - איך תיגשי לזה אחרת?

למשל, אומר לעצמי שזה לא אינסופי.

למשל, אוכל להקצות את המקום והזמן להישבר. מתי שכן אפשרי לי כמו בלילה, בשירותים וכו', בכמה דקות שאני לבד באמצע היום וכן הלאה.

ואז אני יודעת ששם, בזמן התחום והקצוב הזה – מותר לי ואני יכולה להישבר. ואח"כ אני גם אוספת את עצמי וקמה מזה.

 

אני יכולה להקשיב לעצמי, להקשיב לחרדה שלי, לתת לה מקום.

לאחר מכן ליצור מודעות (דף ועט זה תמיד מעולה) ולמפות – מהם מקורות המתח שלי? ממש לכתוב דבר דבר.

ואז לנסות לראות ולכתוב מה יכולות להיות הדרכים להתמודדות ולפריקת המתח?

אני יכולה להתחזק בידיעה שיש פתרונות. ויש אפילו כמה פתרונות אפשריים כמעט לכל בעיה.

אני יכולה לחשוב בעצמי, אני יכולה להתייעץ עם חברות, אני יכולה ללמוד ולקבל כלים, אבל אני אצליח!

 

אני יכולה לשאול את עצמי איך התמודדתי *בעבר* וזה עזר לי?

ואיך אני בוחרת להתמודד *בהווה*?

ואיך אני יכולה להתמודד *בעתיד* אם וכש אצטרך?

איך אני מתמודדת עם המתח ביומיום שלי?

איך אני יכולה למצוא עוד דרכים יעילות לפרוק את המתח הזה שנוצר בי?

אילו תכונות טובות ועוצמות יש בי שיכולות לעזור לי גם עכשיו?

איזו מנטרה יכולה לחזק אותי אם אשתמש בה בעת הצורך?

ושוב – לתרגל את זה.

התירגול חשוב מאוד.

 

ואז אוכל ממש לבנות תוכנית פעולה לאיך אני פועלת אם אני במצב הקשה.

כי יש משוואה מאוד פשוטה אבל גם מאוד חשובה שאומרת –

המתח שנוצר פחות המתח שמשתחרר = המתח שקיים בך עכשיו.

אפשר לשאול ולמצוא היכן את מרגיעה את עצמך?

למשל:

לעצור

לנשום

לכתוב

לחשוב

לשתף או להתייעץ עם אנשים

כדאי לכתוב את הנוסחה האישית שמתאימה ונכונה לי ואת הרשימה של מה עוזר וכך בזמן אמת לתרגל, וכך תהיי גם את כמו חייל שמתאמן ומיומן.

מיומנת בכוחות הנפש שלך

מיומנת בתעצומות הנפש שלך וביכולת לקום גם משבר ונפילה.

 

-----------

 

כמה דברים שיכולים לעזור ולחזק אותנו בזמנים קשים באופן כללי:

 

- דיבור עצמי,

חיזוק עצמי

מאוד יכול לעזור.

 

- לומר לעצמנו: "הכל בסדר. אני בסדר."

ממש לחזור על זה כמה וכמה פעמים כמו מנטרה, להאריך את המילה במלרע, לדבר את זה בטון רגוע ושלו. אפשר להגיד גם בקול וגם בלב.

 

- גם נשימות יכולות מאוד לעזור.

או לשאוף אוויר 6 שניות - ואז לשמור את האוויר בפנים 2 שניות - ואז להוציא את האוויר לאט 4 שניות

וככה לחזור על הסטים האלה עוד ועוד עד להקלה.

 

או "נשימת הקופסא" - לשאוף 4 שניות - להחזיק בפנים 4 שניות - להוציא (לנשוף) 4 שניות - להחזיק 4 שניות.

 

או תירגול של מיינדפולנס, מדיטציה קשובה לפחות 8 שבועות. לתרגל להחזיר את הקשב לכאן ועכשיו.

 

- לשתות מים, לאכול אם רעבים, לישון אם עייפים

 

- לשמוע שיר מחזק

 

- תפילה אישית או מזמור תהילים

 

- שיעור תורה מחזק

 

- לבקש חיבוק ארוך ועוטף

 

- לדבר את זה.

לדבר על זה.

עם חברה, עם האיש, עם אחות, עם הקב"ה, עם עצמי, עם איש מקצוע, עם כל מי שיעשה לנו טוב לשתף אותו.

 

- לצאת החוצה, לראות טבע, אנשים, אוויר, עולם.

 

- כמובן כמובן האמונה בקב"ה, הידיעה שכל מה שעושה הקב"ה לטובה הוא עושה, שיש סיבה ומסובב לכל.

 

- להיות בהרפייה

 

- הידיעה שעוד מעט זה יעבור ויוקל יותר

כי טבען של ירידות שהן בתנועה, ולאחריהן תגיע גם העלייה ב"ה. זה כמו גל שצריך לעבור כעת.

 

- לחשוב מה עזר לנו בעבר לצאת ממצב דומה

 

- להתחזק בטוב שבנו

 

- להתחזק בטוב שכן יש לנו בחיים

 

- להודות בפה לקב"ה על הטוב שיש לנו בחיים

 

- לראות איזה צעד, רק צעד אחד, נוכל לעשות כדי להתקדם אפילו טיפה במקום שבו אנחנו נמצאות אל המקום אליו אנחנו רוצות להגיע.

 

- לכתוב עם עט ודף את כל הרגשות וכל אשר על ליבנו

 

- לצייר ציור חופשי

 

- לדמיין את עצמנו במקום בו אנו רוצות להיות, לנשום לתוך זה, אולי בליווי מוסיקה מתאימה.

 

- להתפנק במשהו כיפי שיכול לשמח אותנו

 

- להיות עם הילדים / האיש שלנו / כל מי שאנחנו אוהבים עם דגש על הרגע הזה, על הכאן ועכשיו, וממש לשאוף את הרגעים הללו פנימה

 

- לחזור כל פעם לכאן ועכשיו.

גם בעזרת תירגול מיינדפולנס.

להיות בהווה.

 

- להקשיב לגוף

 

- להקשיב לרגשות ולזהות אותן

להוציא את הרגשות ולהביע אותן, לא להתעלם מהן

 

- בכי מרפא, הוא מתנה

 

- תזונה נכונה

 

- תרגול של הכרת תודה, לכתוב 3 דברים טובים שקרו היום

 

- שינה מספקת

 

- נשימות טובות, אפשר להוסיף דמיון שמכניסים אוויר וטוב ורוגע ומוציאים את הענן השחור של הסטרס.

 

- אם שייך לשאול איך אחשוב על זה עוד שנה או 5 שנים מהיום.

 

- ויסות רגשי:

א. לשיים את הרגש - מה אני מרגיש/ה? לעצור ולכתוב את זה,

לפני השינה/בטבע/בזמן שקט אפשר ממש לכתוב: "אני מרגישה....."

ב. מהו סט החשיבה שלנו - משולש רגש, מחשבה, התנהגות:

מהי המחשבה שעולה לי למול הסיטואציה הספציפית הזו?

מה הרגש שעולה לי מול הסיטואציה הספציפית הזו?

מהי ההתנהגות שלי הנובעת מכך?

אפשר לשאול את עצמינו:

האם זה בהכרח כך?

האם יש דרך אחרת לראות ולחשוב על הדברים?

 

ב"ה שנשמע כולנו רק בשורות טובות ישועות ונחמות 🙏

כמה דבריםתהילה 3>

א. המשמעות, ההבנה שקורה כאן משהו גדול ואנחנו חלק ממנו

במקביל הקשבה לעצמי, לכוחות שלי, ניהול רגשות שמאפשר להשאר במצב מאוזן ככל האפשר בסיטואציה

ב. שובר למסאז/ארוחה זוגית/להוציא אותה למקום כיפי החל מקצפת וכלה בטיול

משהו מפנק וכיפי בשבילה (פיגמה, נעלי בית, קרמים, מטפחת)

זיכוי לבייביסיטר

לשלוח לה ארוחת בקר/ערב/צהריים מוכנה

להזמין לשבת כשהיא לבד אם בא לה


תודה לכל המגיבות5+אחרונה
עלות בר מצווהחרות

אשמח להתייעץ עם המנוסות...

מתלבטים אם לקחת אולם שכולל אוכל, הגשה ונקיון ב95 למנה,

או לקחת אולם ולהביא לבד את שאר הדברים.. אין לי מושג כמה יעלה...

האם 95 למנה זה יקר? נחסוך הרבה אם נקח את האפשרות השניה?... אין לי כוח לכל הבלאגן...

95 למנה לא נשמע לי יקרמתואמת

במיוחד שאת חוסכת ככה כאב ראש...

מניחה שמדובר בבשרי, נכון?

כמה מוזמנים יש לכם?


אצלנו היה אוכל מקייטרינג בהגשה עצמית. לא היו הרבה מוזמנים (כארבעים בני משפחה ועוד כארבעים חברים). האוכל היה חלבי. שכנים צדיקים עזרו לנו בהתנדבות לסדר את האולם לפני האירוע, כולל סידור השולחנות ושולחן הבר. נדמה לי שהניקיון אחרי האירוע היה על בעלי האולם.

לא יודעת לומר לך עלויות, כי בעלי האחראי על הדברים האלה... אם חשוב לך - אשתדל לשאול אותו.

קחו בחשבון את העלויות הנוספות של בר מצווה - צלם (אנחנו הסתפקנו בצילומים עצמיים), נגן (אצלנו אחי ניגן, אבל אפשר גם להביא מערכת שמע), שבת בר מצווה (קידוש בבית הכנסת, אירוח של בני משפחה - לינה ואוכל), ובעיקר - תפילין. אולי גם ביגוד.

(לדעתי אצלנו השבת עלתה יותר מהאירוע עצמו, כי לקחנו דירות בתשלום וחלק מהאוכל מקייטרינג, וגם האוכל בקידוש היה קנוי)

לי נשמע מעולהמדברה כעדן.
כולל הגשה ונקיון? זה ממש סבבה. כמובן השאלה מה מקבלים... ואם יש המלצות. אבל כעיקרון זה סבבה.


(אגב יש הבדל בין מילצור בין השולחנות או רק הגשה עצמית בבופה) 

אני שלמתיoo
בערך 150 למנה (בשרי ברמה טובה) כולל הכל (אולם ומלצרים)


95 זה מאד זול

95 זה מחיר מעולהמאוהבת בילדי

בהנחה שזה כולל מנה ראשונה, מנה עיקרית, סלטים, לחמניות ושתיה.

בלי מנה ראשונה אצלנו עולה 70.

כשזה באולם ההגשה יותר יפה (מן הסתם כלים אמיתיים ולא חד"פ) וגן הנקיון חוסך הרבה כאב ראש ומאמץ.

 

(בהשוואה לברית אצלנו)

תודה, אתן ממש עוזרותחרות

זה לא ממש אולם, אלא חדר אוכל של ישיבה...

אבל בכל זאת נראה לי משתלם

מתואמת- תודה רבה על הפירוט, זה ממש עוזר לי להתאפס על דברים

בהצלחה רבה!מתואמת
אני מנחמת את עצמי שכמה שזה קשה לארגן בר מצווה בפעם הראשונה - לפחות בזכות זה בפעם הבאה כבר יהיה קל יותר... 🤭 (אם כי אצלנו בפעם הבאה יש בר מצווה כפול שתיים אז כן יהיו שינויים בארגון ובהחלטות...)
אני עשיתיoo

2 בר מצוות

גם בפעם השני זה היה קשה, אבל בפעם השניה ידעתי לצפות מראש לקושי והצלחתי יותר להנות.

מקווה שגם לי זה יהיה כך...מתואמת
האמת שבזמן אמת יחסית נהניתי באירועי הבר מצווה של הבן שלי, אבל כל הלחץ שלפני--- 😬 הלוואי שלא יהיה לי ככה שוב...
זה ממש תלוי רמהתהילה 3>

לאולם של ישיבה זה גבולי.

בדיוק חברה שלי סיפרה לי שהקייטרינג בבר מצווה שלה עולה 45 למנה

(וזה אחלה קייטרינג יצא לי לאכול ממנו)

מניחה שזה לא כולל את כל המסביב, אבל בשביל אולם של ישיבה הייתי מבררת עוד קצת כי דייטרינג לבד אפשר למצוא גם בהרבה פחות, והשטלה אם המסביב שווה את הפער.

בדיוק מה התפריט, מה זה כולל מבחינת עיצוב כלים והגשה,

אם זה אולם שנראה טוב או לא....


95 ממש ממש מחיר טובאור123456אחרונה
שיתוף והתייעצותEstycute

הילד (7) אוהב שמרביצים לו.

הוא מתגרה בכוונה בילדים גדולים ממנו, ואז הוא בורח "בכאילו", נותן לילד שרודף אחריו לתפוס אותו, הוא מפיל את עצמו על הארץ וזה נראה שהוא ממש נהנה ממה שהילד עושה לו.

במיוחד הוא ממש אוהב שילדים יושבים עליו, ומרתקים אותו לקרקע.

זה קרה כשהיה קטן בבית עם אחים/ות ובהמשך עם ילדים בשכונה או בשבת בבית כנסת. וכנראה גם בבי"ס בו הוא לומד...


(כשהיה בן 4-5 בשמחה משפחתית ראיתי איך שאחת הבנות דודות ישבה עליו והרביצה לו בכעס וכשהתחלתי לצעוק הוא כזה אמר לי זה בסדר אמא זה משחק זה כיף, בהמשך התברר שהוא דחף אותה כמה פעמים וברח)


אתם נתקלתם במקרה כזה או שזה מקרה ייחודי?

ובכלל מה זה אומר???


אסתי

נשמע כמואממאא!

משהו בתחושתיות שלו. הוא אוהב מגע שלאחרים נראה לא נעים. אפשר להתייעץ עם מרפאה בעיסוק. יש הרבה בנים שאוהבים התגוששויות עם ילדים אחרים.

או שסתם הוא רוצה קשר עם ילדים אחרים ולא יודע איך ליצור אותו והוא צריך תיווך.

מסכימהאור123456
תודהEstycute
נשמע לגמרי עניין תחושתיטל..

הייתי מחלקת לשני דברים:

דבר ראשון - לפנות לרופא ילדים, הפניה להתפתחות הילד ולהגיע למרפאה בעיסוק שעובדת על זה

(בויסות חושי יש שני כיוונים - רגישות למגע או שמחפשים מגע חזק)

 

דבר שני - מבחינה התנהגותית - הוא מבין את זה שלאחרים זה לא נעים? כי מניחה שחברתית זה דבר משמעותי

הוא מביןEstycute

אבל הוא גם מבין שזו הדרך לקבל את מה שהוא רוצה.

אולי ללמד אותו שאפשר גם מגע חזק לא אליםמיקי מאוסאחרונה

יש ילדים שצריכים את זה ונעים להם


חיבוק חזק חזק חזק

אפשר לגלגל אותו בתוך שמיכה

ואולי אפילו שמיכה כבדה ללילה

אין לי רעיון איך לבקש את זה מחברים בלי להרביץ ולהציק להם אבל זה בהחלט משהו שכדאי ללמוד

(אין בעיה אם ילדים הולכים מכות דרך משחק אבל רק אם שניהם בעניין)

וגם חוג של אומנויות לחימה יכול לענות על הצורך הזה

גרביונים לילדות- אונלייןשלומצ'

שלומות לכולן,

מחפשת אתר לקנות בו גרביונים לילדות- צבעוני, דוגמאות וכו' (לא רק שחור, לבן, צבע גוף). 

יש המלצות? (את next ו george מכירה)

שרייברנק - ניק
אין להם צבעוני 🤷‍♀️שלומצ'
יש את זוהרהריבוזום
ילדות כל הפריטים ראשי


לא הזמנתי מהאתר אף פעם אבל קניתי דברים שלהם בחנות

הלוואי 😅שלומצ'
גם יקר לי, וגם הן לא אהבו את הגרביונים שלה (שזה מבחינתי כשל חינוכי, אבל מילא)
ואי אני ממש אוהבת אבל הבת שליעדיין טרייה

כבר מידה מעל המידה הכי גדולה של הילדות אצלה

עד שנה שעברה הייתי קונה לה משם..

שמעתי שגרביים עד הבית מומלץטארקו
אחפששלומצ'

@Doughnut  

@טארקו 

 

תודה לשתיכן

2 מקומותDoughnut

בהצלחה!

 

 

גרביוני בנות – היינה

 

השני זה מהאתר "גרביים עד הבית", לא מצליחה לשים קישור משום מה.

סתם שאלהמאוהבת בילדי

למה גרביונים צבעוניות?

לבנות שלי יש מלא גרביונים- אבל רק הלבן והשחור שימושי. כל הצבעוני סתם שוכב לו במגירה...

למרבה הזוועה- זה מה שהן אוהבות 🥴שלומצ'
שיהנו. כל עוד הן יכולות... למה לא בעצם.מאוהבת בילדי
יותר יפה... ופחות משעמם....חילזון 123
וזה לא מעצבן להתאים צבעים?מאוהבת בילדי

כי נגיד אם השמלה אפורה- אז הגרביון צריך את אותו גוון אפור. או ורוד, או כחול...

לבית ספר אין בעיהעדיין טרייה
כי בדרך כלל הבת שלי לובשת חצאית ג'ינס/שחורה עם חולצה בצבע אחיד (חולצת בית ספר) אז די בקלות אפשר להתאים גרביון צבעוני (שיש בו את אחד מהצבעים שעל החולצה למשל)
אצלי לביה"ס יש תלבושתמאוהבת בילדי

כחול- תכלת.

וגם גרביונים מותר רק כחול, לבן, או אפור.

 

ולגן- שמלות.

יותר קל שחור או לבן וזהו...

 

עונה גם ל2@חילזון

טוב לא יודעת... למה חייבים אותו הגוון? 🙈חילזון 123
ויתרתי על התאמת צבעיםשלומצ'

הן בוחרות לעצמן את הבגדים בערך מגיל שנה וחצי. 

לא תמיד זה לרוחי (עיין ערך חולצת פסים וטייץ נקודות), אבל אני משחררת הכי הרבה שאני יכולה, ומציבה קווים אדומים (שגם הם לפעמים משתנים- שלום לך שמלה מנומרת) בשלב הקנייה.

 

בסוף הן דווקא עושות עבודה טובה. הראש שלהן יותר פתוח משלי ואיכשהו מתקבל שילוב שהוא בטווח שבין "יא, איזה סטייל" ל"לא נעים בעין, אבל נשרוד כדי לספר"

חחח את קורעת!עטלף עיוור
התגעגעתי אלייך♥️
🩷שלומצ'

נשמה את.

שימחת אותי

חחח איזה תיאורים 😄אביול
מהממת שאת.איזו אמא טובה. ומזל טוב על היומולדת 5אמהלה

את חסרה לי פה!!!!

תודה 🩷שלומצ'אחרונה
אני מפחדת להיכנס ולהתמכר שוב 😅
הרטבות לילהאקונהמטטה

הרטבות לילה בלתי נגמרותתת !!

יש מגן מיטה.... אבל מה עושים עם הפוך? איך אפשר לנקות??

במכונה זה כבד מידי...זה או שהוא יהרס או שהמכונה תהרס..

ניקוי יבש- חוזר כלעומת שבא.. לא ראיתי שזה מנקה משהו..

 

עצות יתקבלו בברכה!

נראה לי פשוט לכסות בשמיכות דקות יותראביול
ולחמם טוב את החדר.
^^ יכול להיות ששתי שמיכות חורף יספיקו גם בלי חימוםיעל מהדרום

לק"י


אני האמת מתכזה בשמיכת חורף אחת וחלון סגור/ כמעט סגור.

כרגע זה מספיק אצלינו.

אני קניתי פוך סינטטי באיקאה. מתכבס מצוין וגם יוצאאמהלה

מעולה מהמייבש.

ממליצה מאד.

שימי לב שיש שם דרגות שונות של עובי. נראה לי לקחנו את הבינוני. גם זול, גם מחמם וגם כביס

אני מכסה בשמיכות אנגורהמאוהבת בילדי

מתכבס ומתייבש בקלות

אולי 2 שמיכות פליז במקום פוך?שיפור
שמיכת פליזחילזון 123

שתספוג את הכל... ומעל זה את הפוך אם ממש קר.


יש גם פוכים דקים יחסית שיכולים להכנס למכונה.


ובאמת אצלי בגלל הכביסות אני משאירה לכמה שיותר זמן את הפוכים שהם בגודל של ילדים (אלו שהם בערך אורך 120) ואז לא בעיה לכבס.

ואם הילד קצת גבוה מוסיפים מעל שמיכה דקה מצמר/פליז.


אגב מוכרים גם מגני שמיכה. אבל לא ניסיתי בעצמי. נראה לי פחות נח.

אגב כמובן לילדים רק פוך סינטטי, יותר קל לכבס אותםחילזון 123
מגני שמיכה יכולים להיות בעייתייםרק טוב!
למי שישן עם השמיכה מעל הראש או שעש חשש שהשמיכה תעלב מעל הראש. כי זה נילון וחטסם את האויר. כמו שקית על הראש.. 
פוך סינתטי מכבסת כרגיל ומייבשת במייבשהמקורית

זה ממש מעולה. לא מכביד להרגשתי ולא הורס

אני עושה את זה כבר עותר מ5 שנים עם אותה מכונה והכל בסדר

תודה לכולכן!!!אקונהמטטה
מנצלשתבתנועה מתמדת

לא הורס את הפוך לכבס אותו יום יום במשך שנים?

או שזה רק פעם ב

לא יום יום האמת.. לא יצא לי ממש יום יום, אבלהמקורית

כן כמה פעמים בשבוע

בגדול - לא

ואם הוא ייהרס - יש לי מה לעשות עם זה? 🤷

הם אוהבים פוכים ממש. לא אמנע מהם בגלל זה

רק חושבת על לעטוף פוף כל ערב בנוסף להחלפת מצעים🥴בתנועה מתמדת
אפשר לכבס עם הציפוי או לא לצפותיעל מהדרום
אצלנו הוא לא מכוסה בציפית אבל אפשר לכבס עםהמקורית
יש פוכיםבשורות משמחות

קטנים לגודל של מיטת ילדים

יותר נוח לכבס

אבל ממש מבינה קרה לי גם

כיבסתי כרגיל יצא מלא מים גם אחרי שתי סחיטות והכנסתי למייבש ל3 פעימות בערך ואחרי זה עוד תליתי לייבוש סופי ליד מקור חמים

ואי גם אנחנו עם זה. סיוטטטפרח לשימוח🌷אחרונה
סבתא שלי סיפרה לי שהיא תפרה לילדים שלה שק שינה עבה וככה צריך לכבס רק אותו. לא ניסיתי 
שאלה בקשר לסוג דםאמאל'ה23
אמרו לי שבטופס שחרור של הילד מצויין שם סוג הדם. חיפשתי בטופס ואיני רואה אותו. עם מי יש לברר מהו סוג הדם שלו שהילד כבר בן 4? ניסינו עם הרופאת ילדים.
אין שם..רק אם תורמים דם יודעיםאור123456
אן בהריון
אצלי תמיד כתוב סוג דם לתינוקות כי יש לי RH שליליאמהלה

אז זה דבר ראשון שבודקים. אבל אני לא יודעת אם באמת בודקים לכל התינוקות ברוטינה קבועה.

אםשר פשוט לעשות בדיקת דם. ותבדקי גם בנכתב שחרור שלך.

ד"אזה שאלה שמתאימה לפורום השכן. בטח גם שם יהיו לך יותר תגובות

לא בודקים אוטומטיתרבע ל7
כך חשבתי אבל לא הייתי בטוחה. תודהאמהלה
אם קורההרמוניה

וצריך לעשות לו בדיקת דם תבקשו להוסיף שיבדקו גם את זה

בדיקת סוג דם היא לא בסל הבריאותשבעבום
רק לנשים בהריון ובעוד כמה מקרים מיוחדים ניתן לעשות בקופה 
..הרמוניה

אני ביקשתי בלי סיבה מיוחדת ולא עשו לי בעיות

אין..תהילה 3>

גם לי אמרו ואין אלא אם יש סיבה מיוחדת

אפשר לבדוק בבדיקת דם אם יסכימו... או אם וכאשר יתרום דם כשיגדל

בודקים סוג דם לתינוק אם לאמאשלומית.

יש RH- כדי לדעת אם היא צריכה לקבל אנטי D אחרי הלידה

ואם לאמא יש O שזה מגדיל את הסיכון לצהבת ויש לזה בכללי יותר משמעות אם לתינוק יש סוג דם אחר

לי כתוב בכל הטפסי שחרור סוג הדם של הילדים.פנסאי
מה הרופאת ילדים אומרת? 
טופס שחרור ממה?5+

ילד שצריך ניתוח בד"כ עושים לו בדיקת דם לפני הניתוח ואז גם בודקים סוג דם. (שמא יצטרך תרומת דם)

חוץ מזה למה צריך לדעת?

גם בצבא בודקים או אם תורם דם לפני הצבא...

(אצלינו אני ובעלי אותו סוג דם אז כנראה שגם הילדים שלנו אותו הדבר.)

לא מחייבמאוהבת בילדי

נגיד אם את סוג דם AB וגם בעלך- הילד שלך יכול להיות רק A או רק B.

ככה הבנתי ממה שהסבירו לי.

נכון, ויכול להיות גם שני הורים עם A או עם Bבארץ אהבתי

וחלק מהילדים יצאו O.

רק אם לשני ההורים יש O, אז בטוח כל הילדים יצאו O. (יכול להיות גם ששני ההורים A או B וכולם יצאו כמוהם, אבל בשביל זה צריך לדעת את ההרכב הגנטי שלהם).

אפשר לסבך אותך טיפה גנטית?טארקו

זו לא בדיוק הסיטואציה אצלנו אבל אני סתם סקרנית..


O הוא רצסיבי נכון?


אז אם האמא o והאבא ab אז כל הילדים ייצאו a/b ונשאים של o, נכון? ואז הילדים שלהם יכולים לצאת o אם הבן זוג o או נשא של o ואם הוא o הם אפילו בסבירות גבוהה לזה(אצלנו למשל אני a מאבא שלי שab ואמא o, אז אני a, ובעלי o אז לכאורה לכל ילד שלנו יש 75% להיות o)


אבל

אם האבא ab

והאמא לא o אלא a/b

עדיין יש סיכוי לנכדים o?


זהו זו באמת סתם חפירה

לא חייבת לענות

מנסה לענות, מקווה שלא טועה..בארץ אהבתי
קודם כל, אצלכם לכל ילד יש 50% סיכוי להיות O, ולא 75%. כי מבעלך כל הילדים יקבלו את ה-O, וממך חצי יקבלו O וחצי יקבלו A.


אם האבא AB, והאמא A או B, אז זה תלוי מה הרכב האללים שלה. אם יש לה שני A, אז אין סיכוי לנכדים O. אבל אם יש לה אלל רצסיבי של O, הוא יכול לעבור לחצי מהילדים, ואז לילדים שלהם יש סיכוי לO, אם גם לצד השני יהיה אלל של O...

תודהטארקו
כןהתהילה והתפארתאחרונה
אם האמא היא הטרוזיגוטית
נכון, בעלי ואני שנינו Aמתואמת

ויש לנו ילדה אחת שהיא O (כל השאר הם A)

אצלנו כתבו את סוג הדם במכתב השחרור מבית החולים, כי אני מסוג דם רציסיבי. (ב"ה כל הילדים שלי חיוביים )

טופס שחרור מביה"ח לאחר הלידהאמהלה
ערב/לילה טוב ☺️ שאלה בעיניין עבודה...רוצהכברללדת

האם נשמע הגיוני ליסוע לעבודה כל צד שעה (אם יש פקקים יכול לקחת שעה וחצי)

משרה מלאה עם משמרות כשמשמרת בוקר מתחילה בשש וחצי...

אוףףףף כנראה אצטרך להחליט בימים הקרובים ואני לא מפסיקה לחשוב על זה.

מבחינה כלכלית לא מאוד דחוף שאצא לעבוד, אפשר לחכות קצת...

נשמע מטורףףףשירה_11

לא הייתי עושה את זה

קצת קיצוני! לאישה לא מתאים אם כלכלית אתם לא חייביםאור123456
בעיניי תלוי בכמה שאלותאחינועמית

בני כמה הילדים ועד כמה זקוקים לך?

וכמה אנרגיות פיזיות יש לך?

האם זו משרה מעניינת מבחינתך?

עד כמה המשרה מתגמלת מבחינה כספית?

האם יש ימים שתוכלי לעבוד מהבית, לפחות בהמשך?

האם המשרה הזו היא בעינייך מקפצה למשהו אחר?


עבדתי משרה מלאה עם קצת פחות משעה לכל כיוון כשהילדים שלי היו קטנים. נהניתי מאוד בעבודה אבל זו הייתה קריעה מטורפת והייתי חוזרת הביתה גמורה (כי גם לא תמיד ישנתי בלילה וכו'...)

וגם השכר היה לא גבוה כך שהיה קשה מאוד להקל על העומס באמצעים חיצוניים כמו מנקה או אוכל מוכן.


כתבת שזה במשמרות, אולי תוכלי לעשות משמרות של פחות ממשרה מלאה, או למצוא משהו דומה קרוב יותר אלייך?

נשמעתהילה 3>אחרונה

כמו תנאים מאד מאתגרים בלי סיבה ממשית כן לעשות את זה.

זו עבודה שאת רוצה? מעניינת אותך?

התנאים האלה זה משהו שאפשרי ונכון לך?

המחירים של זה מתאימים לך?


אני אישית לא הייתי עושה כזה דבר אלא בשביל משהו שהוא משרת חלומותי שקיימת רק שם,

אבל זה כמובן אינדיוידואלי...

אבחון קשב וריכוז אצל ילד - מה הפרוצדורה בבקשה?🌸קמה ש.
מילויoo

שאלון הורים ושאלון מורה/ גננת

פגישה עם רופא קשב/ נוירולוג לאבחון וטיפול


אני לקחתי קודם את הילד למבחן מוקסו שבודק קשב בצורה ממוחשבת. כשיצא לו הפרעת קשב מובהקת בכל 4 המדדים, מילאתי שאלונים והלכתי לרופאת קשב שנתנה ריטלין.

תודה רבה 🙏🏻🙏🏻🙏🏻קמה ש.אחרונה
לא יודעת מה לעשותאחינועמית

יש לי ילדה חמודה ומוכשרת, חברותית חכמה ויצירתית שנוטה לזעפנות, לרחמים עצמיים ולתלונות כשהדברים לא הולכים כמו שהיא מצפה.

כשטוב לה אז הכול מושלם, כשרע לה אז רע לגמרי והכול שחור (לטעמי תואם גיל... סוף יסודי).

כשמבקשים ממנה משהו היא לרוב מתלוננת או מתחמקת, אבל לרוב אם אני מתעקשת אז הטונים עולים ותוך דקות ספורות מגיעים למריבה וצרחות (קל לי להיגרר לצערי. כשאני לא נגררת היא נשארת ממורמרת לבד ואני קשוחה. או החלופה היא שאני מרככת את הבקשה - גם אם היא קטנה - או מוותרת לחלוטין).


בעלי מתנגש איתה הרבה יותר ממני, הוא לא סבלני בעליל לרטינות ולמרמור.

עד לרמה שהוא מטיח בה עלבונות, מזלזל בה, טוען שהיא ככה תמיד, וזה לא נכון, יש לה גם זמנים שהיא מתנדבת ועוזרת ברוחב לב, נדיר אבל קורה.

וככה סתם יש בה המון דברים טובים ונעים להיות לידה, לדבר איתה ולשחק וליצור יחד.

עד לרמה שהוא אמר לי שהוא שונא אותה. וחזר על זה כמה פעמים. הוא לא מצליח לאהוב אותה.

הנקודה הקשה ביותר מבחינתי בסיפור העצוב הזה, הוא שהוא טוען בתוקף שהוא כהורה לא אחראי והיא היחידה שצריכה לעבור טיפול.

ואני חושבת שהורה ששונא את הילדים שלו - חוץ מזה שבא לי לבכות רק מהמשפט הזה, ברור לי שאנחנו כהורים אחראים.

אני יודעת שהיא מרגישה את מה שהוא מרגיש, היא מרגישה לא אהובה, לא טובה, לא נשמעת. אני מאמינה שזה מה שגורם לה להיות ממורמרת כל כך.


בזמנים יותר רגועים ניסיתי לשכנע אותו לגלות כלפיה אהבה גם אם באופן מלאכותי, אחרי המעשים נמשכים הלבבות.

אבל אני מרגישה שהוא לא רוצה. הוא לא מעריך אותה, לא מחבב אותה, חושב שהיא עושה הכול בהגזמה ובהצגות. וזה מעורר אצלו הרבה אנטגוניזם.


זה קרה גם עם אחד הילדים האחרים (עם קשיים מסגנון אחר אבל תגובה זהה שלו, שהילד צריך להשתנות ולא הוא) שכיום הם בקשר טוב יחסית, אבל ברור לי שגם אצל הילד השני יש המון משקעים, זה ילד שתמיד ישמור ממנו מרחק זהיר מבחינה רגשית ורוב הקשר הוא ברמה האינטלקטואלית והטכנית (כמתבגר זה נראה כמו קשר טוב ואני מברכת על זה, אבל אני כאמא עדה לרגשות השליליים שנשארו מאחורי זה)

עכשיו אני גם יודעת שהוא מאוד ביקורתי כלפי עצמו ולא גדל בהורות מיטיבה כלפי עצמו, אבל מרגישה שאסור שיקרה כזה דבר בדור הבא.

לא מוכנה שהילדים שלי ירגישו ככה, ועוד מדמיינת מה יהיה עם הילדים הצעירים יותר כשיתנגשו איתו טיפה יותר מדי.

תודה על הדברים!אפונה
מה הייתן עושות?קמה ש.
בס״ד


כבר 3 פעמים שלאחרונה אני עוברת מול בית הספר של הבן שלי כחצי שעה אחרי תחילת יום הלימודים ופוגשת שם ילד חמוד מהכיתה שלו (סוף יסודי), שקוע בסמרטפון שלו. אני תוהה למה הוא לא נכנס עם כולם בתחילת היום. אולי כדי להבריז מהתפילה בכוונה? אולי כי יש לו משיכה מדי גדולה לפלאפון? בכל מקרה, מתלבטת אם ליידע את אמא שלו או לא לעשות עם זה כלום… אופציה שלישית זה לחכות לראות אם זה קורה שוב ורק אחרי נאמר 5-6 פעמים להגיד לה. אופציה רביעית זה לשאול את הילד. אבל אז אם אחליט להגיד לאמא שלו, הוא יבין שאני זאת שסיפרה לה…


מה אתן חושבות?

🙏🏻👍🏼קמה ש.
חושבת שהבת שלי עומדת לקבל וסתשופטים

היא בכיתה ה, בין הגדולות בכיתה וכבר ממש מפותחת, התחילו פצעונים בפנים, חזה מאוד גדל, גבהה מאוד, שיעור וכו'.

 

עשיתי איתה שיחה, ויש לנו את הספר של בואי בתי שקראנו יחד. אני לא מרגישה שהיא יורדת לסוף העניין, היא לא שואלת שאלות, לא מביעה ספקות. 

אני קצת חוששת שזה יתפוס אותה לא מוכנה, אז ממש אשמח לשמוע איך זה היה אצלכן.

 

מה בדיוק שמת לה בתיק הקטן? ממש הלכה איתו לכל מקום? כי לא לכל מקום היא לוקחת תיק.. 

מפחדת שזה יקרה כשהיא לא מוכנה או בבית ספר, יש איזשהי התראה לפני כן?

 

אצלי זה היה מאוד מאוד טראומתי שקמתי בבוקר וראיתי את שקיבלתי בפעם הראשונה התביישתי והלכתי ככה לבית הספר ושמתי רק טישו זכור לי כזוועת עולם..

אשמח מאוד למנוע את זה מהבת שלי. 

נראה לי שעשית כל מה שצריךפליונקה
עכשיו אפשר לשחרר. לא אמור להיות שיטפון אז מקסימום היא תחזור הביתה ותתארגן. העיקר שהיא תרגיש שזה בסדר והיא יכולה לשתף או להשתחרר הביתה מבית ספר במקרה הצורך. 
לבית הספר שימי בילקוטאחינועמית

אם היא יוצאת אחה"צ אני מניחה שזה עניין של כמה שעות בודדות, אז טישו כן אמור להספיק עד שהיא חוזרת הביתה.

העיקר שהיא תדע מה לעשות וכדאי שגם תרגיש איתך בנוח לספר (באופן כללי, תקשורת טובה זה חשוב מן הסתם).

נשמע שמהצד שלך עשית נכון וטוב.

למה לא להסביר לה על הפד?אונמר

תראי לה אותו, תסבירי לה איך שמים,

ותגידי לה, כשאת מקבלת - תדעי שאת זה את שמה. אם את מקבלת ואת לא בבית תוכלי תשים איזה טישו או משהו אחר שזמין לך ולהגיע הביתה לשים פד. אם את בבית ספר - אולי כדאי שתשימי לך כבר עכשיו בילקוט שיהיה לך...

 

לא?

היא מודעת לפד ופתחנו אותושופטים
אבל יכול להיות שבשעת אמת תצטרך שוב הדרכה.. אז תוהה מה קורה אם זה בבית הספר או אפילו בבית ואני בעבודה ולא יכולה לצאת חזרה
פתחת אותו איתה על תחתון? נתת לה להתנסותהמקורית
לשים אחד על תחתון שלה?
אני זוכרת את עצמידובדובה

שקיבלתי פעם ראשונה. בקושי היה משהו. אפילו התלבטתי מה זה. זה היה נראה חום יותר..

לא הבנתי. .. ויום שלם התלבטתי עד שלקראת הערב באמת ראיתי והבנתי שזה ככל הנראה מחזור. ובכלל לא היה הרבה. זה לא כמו שכבר התבגרתי.ואז זה הגיע.... בהתחלה המחזור ממש קצר ומעט.. אולי רק אצלי?

אבל זה מהזיכרון שלי.

לכן נראה לי לא יקרה כלום אם זה יקרה לה באמצע היום. זה לא מתחיל בבת אחת ובכלל לא יוצא מלא...

מה הגיל הממוצע היום שמקבלים?

הגדולה שלי קרוב ל13 ועוד לא קיבלה. היא כן התחילה להתפתח והיא גבוהה אבל משום מה עוד לא...

אז לי כן זכור שיטפון בפעפ הראשונהשופטים
אלא אם היתה לפני כן עוד תסמינים שלא שמתי לב, גם יכול להיות 
גם לדעתי עשית מה שצריךחילזון 123

לא צריך להיות בלחץ לדעתי.

זה לא שיש מייד שיטפון. גם למי שכבר מקבלת רצוף זה לא מתחיל בשיטפון פתאומי.

אז נגיד שזה אח''צ אז היא תבוא הביתה ותראה לך.

לבי''ס אולי אפשר לשים בתיק.

כנ"ל הבת שלי בכלל לא מפותחת וגם בכיתה האור123456

הסברתי לה בכיתה ד' מידי פעם מעלה שאלה בקטנה אבל ממש לא חפרה והתעיניינה וזאת הבת השניה שלי ולא נצפתה שום בהלה מהנושא..זה לא מתחיל בשטפון ( כאחת שסבלה משטפונות כל חייה)

בקיצור נראה לי שאת עברת איזה שהיא טראומה מזה ולכן את מצפה לטראומה...ממש לא אמור להיות ככה

לא נעים לי להגיד אבל אני ממש מקנאהשופטים
באמת, אומנם יש לפחות חמש בנות בכיתה שהן באותו סגנון כמו שלה שממש מפותחות כבר, אבל עדיין נראה לי שהנורמה זה יותר מאוחר וזה נראה חי ברכה..


למרות שהיא בוגרת ומהממת נראה לי ממש תיק לקבל בשלב הזה

לבת שלי היתה שנה + מהופעת פצעונים עד מחזורנק - ניקאחרונה
מישהי נתנה לבת של תחתוני מחזור?שופטים
אם כן אשמח לשמוע איזה סוג ועל החוויה של הילדה לעומת פדים או טמפונים
בלת״ק, תחתוני מחזור עלולים להיות קצת מסורבליםקמה ש.
בס״ד


אם הילדה לובשת גרביונים / טייץ… זה ממש התעסקות של להוריד אותם, להוריד נעליים, להחליף תחתונים ולהתלבש בחזרה… (בהנחה שאין פח בתוך תא השרותים זה גם להסליק את התחתונים המשומשים לפח שבחוץ, ומכיוון שזה יותר גדול מפד, זה גם פחות נוח….). לבית בזמן שלובשים פיג׳מה זה יכול להיות נוח. אבל לבחוץ נראה לי פחות…

ובנוסף לכל הדברים המדהימים שכבר עשיתקמה ש.
בס״ד


הייתי אומרת לה שאם, איכשהו, זה יתפוס אותה כשאין לה אמצעי ספיגה, אפשר לפנות למזכירה של בית הספר / יועצת, שבטח ישמחו לעזור. או למדריכה אם זה קורה בסניף… וכדומה. להסביר שמכיוון שזה קורה לכל הנערות והנשים, לרוב הבנות הגדולות יש פדים ושאפשר לחפש משהי חמודה ולבקש ממנה (כמו שמבקשים טישו אם נתקעים בלי, או שיחת פלאפון וכו׳).


ומנסה ליצור הזדמנויות להמשך שיחה. נגיד לצאת איתה לקניות כשאת דווקא קונה לעצמך פדים. לא לעשות מזה עניין גדול, אבל אם יש לה שאלות, זה אולי יתן לה הזדמנות לשאול אותן.


או אולי ללכת לקנות ביחד את התיק הקטן הזה ומה שצריך בתוך… שהיא תרגיש שזה דבר משמח (הזדמנות לשופינג אם-בת!) וגם שאת משדרת פתיחות סביב זה. ועל הדרך אם יש לה שאלות, זו תהיה עוד הזדמנות בשבילה לשאול.

ובהצלחה ❤️קמה ש.
אני מדברת על רב פעמיים כן?שופטים
כנראה שאני באמת צריכה להעלות את הנושא שוב כדי שתרגיש בנוח
אני לא חושבת שזה מה שהיא התכוונהטארקו
אלא תתחתוני מחזור רב פעמיים כמו מודיבודי.


לא ניסיתי עדיין אבל זה נראה לי מדהים ומקל מאוד!

וואי לא מכירה…. אלך לבדוק מה זהקמה ש.
בס״ד


מיועד גם ל@שופטים 👍🏼

אני לא הייתי נותנת האמת.המקורית

נראה לי מסרבל. היא יכולה להתלכלך גם וזה יהיה לא נעים.

גם טמפון בתור התחלה לא הייתי מציעה. רק פד. 

כמי שמשתמשת בתחתוני מחזוריראת גאולה

אני לא חושבת שאפשר להתלכלך איתן,

בוודאי לא יותר מסורבל מאשר פד ...


אם לובשת גרביונים או טייץ וזה בהפתעה באמצע היום - מסכימה שזה מסורבל. אבל מבחינת ניקיון זה הרבה פחות מלכלך מכל אופציה אחרת שניסיתי.

אני הייתי מחכה עם זהחילזון 123

בהתחלה אין בזה צורך, אין כמות גדולה

ועדיף שתתנסה בפד הרגיל

ולאט לאט בהמשך תכירי לה את שאר האופציות

אני הייתי מחכה עם זהחילזון 123

עדיף שתתנסה בפד הרגיל

ולאט לאט בהמשך תכירי לה את שאר האופציות

אשמח לפרוק- היופי שלי בהשווה לגיסתוכאן לפריקה..

אני ניק ישן פה.. פתחתי חדש בשביל הפריקה הזאת..

הרבה זמן רציתי לשתף ואין יותר טוב מאתכן, אומנם עכשיו מצב מלחמה ושום דבר לא רגיל אבל עכשיו מצאתי כוחות לשתף וגם מרגישה צורך במיוחד..

בעלי במילואים אבל חוזר די הרבה.. מאז שהתגייס מרגישה ריחוק.. לא זמין הרבה, הוא מאד מרוכז במה שעושה וגם כשחוזר הביתה הוא לא מצליח ליהיות מאה אחוז כי יש טלפונים ועניינים.. אבל זה בסדר, אני מאמינה שזה תקופה ויעבור ורק נצמח מזה.. בעזרת השם..  

חוץ מזה יש לנו זוגיות נפלאה (יחסית זוג צעיר עם 2 ילדים) הוא מפרגן המון, שמח בי וחושב באמת שאני האישה הכי טובה בשבילו..אממה, תמיד היה לו כמה דברים בחיצוניות שלי שמפריעה לו.. עם הזמן דברים עלו לאט לאט והוא אמר או רמז, לפעמים אחרי שלחצתי קצת.. מה שאפשר לשנות (למשל שערות) אני ממש משתדלת להוריד מה שאני משערת שמפריע לו אבל ניהיה לי אובססיה כזאת, שממש הוריד לי את הבטחון, וכל שערה קטנה אני בלחץ שישים לב כי אני יודעת שזה ממש מרטיע אותו.. אני גם יודעת או אולי מדמינת על עוד דברים שהוא דמיין שיהיה באישתו ולא קיבל.. וזה לאו דווקא דברים שאפשר לשנות.. יש גם דברים באופי אבל זה אנחנו משתדלים לשתף ולעבוד ולהתקדם וגם לו יש דברים שמפריעים לי וחכל אחד אז זה יותר בקטנה.. אבל הקטע של החיצוניות ממש לא מצליחה לשמוח בעצמי וחושבת כל הזמן שהוא משווה אותי לאחרות, במיוחד לגיסתו (אישתו של אחיו) שבדמיון שלי היא בדיוק מה שחיפש, ויש בה דברים שהוא היה רוצה שיהיו בי והיא ממש ממש לא שעירה שזה הנקודה המרכזית אצלנו... בקיצור כל פעם שאנחנו איתה אני מרגישה שהוא מסתכל עליה, אולי קצת מקנא באחיי שאיתשו כזאת.. אני לא יכולה להסביר לכם את התחושה הנוראית והמחלישה שזה עושה לי.. אני בסיפור הזה כבר תקופה אבל זה קצת התחלש אולי בגלל המלחמה לא נפגשנו הרבה זמן וחיזקתי את הצד שבי אבל היום שוב יצא לנו לדבר על זה וזה שוב החליש אותי ממש.. יצאנו לבוקר כיף כי השתחרר וזה פשוט הרס לי את כל הבוקא, היתי צריכה לעצור את הדמעות.. במיוחד לקראת שבת שאנחנו הולכים ליהיות עם אח שלו והגיסה בשבת.. וזה עוד יותר קשה לי כי אני יודעת שזה יפריע לי.. סתם ככה היתי רגועה לגבי שבת כי זה התחיל להרגע אבל אחרי שדיברנו על זה ואני שוב קולטת כמה זה מפריע לו, הוא חמוד, מנסה ליהיות עדין אבל גם כן מבינה שזה ממש אפילו מגעיל אותו.. אבל הוא מצליח לאהוב אותי עם זה ופשוט מחכה שאוריד וכו...זה תחושה ממש לא נעימה.. ניסיתי להסביר לו שבאלי שיאב אותי עם החסרונות ולא יחכה ש.. אני ממש משתדלת לעשות מה שיכולה לפי כוחות הנפש שלי אבל זה עדין לא מספיק.. ואז זה גם מתווסף לדברים באופי שלי או בכשרונות (שאין לי ויש לגיסה) שאני מרגישה ממש לא אהובה כמו שאני והיה רוצה אישה כמו גיסתו.. אני יודעת שיש בי דברים שאין בה והוא שמח בהם, ובכללי שמח בי מאד אבל לא מצליחה לקבל ולשמוח בזה שיש דברים שלא.. אוסיף שאנחנו אסורים אז זה עוד יותר קשה כי מכח המציאות יש פחות קרבה ופחוץ מחמיא לי וכו(כן בדרכ מחמיא לי אם אני ניראת יפה בעיניו אבל הרבה פחות כשאסורים ופחות מרגישה את האהבה שלו ובשבת עם הגיסה זה מקשה כי מרגישה שהוא אוהב אותה כי מתיחס אליה וצוחק איתה.. ווניראלי שהבנצן את הסיטואציה..


תודה למי שקראה עד כאן.. מעריכה ממש..

אשמח אם למישהי יש עצה, חיזוק או כל דבר.. כרגע מרגישה שבורה, אין כח לכלום, באלי לשמוח בחנוכה ואיתו אבל לא מצליחה, עד שסוף סוף הסיפור הזה טיפה נרגע זה צף שוב, אין לי כח להמשיך ללכת לטיפולים, או לכתוב על זה או כל דבר ובטוח שלא לשתף אותו.. לא רוצה שיבין שזה ככ קשה לי.. פעם שניסיתי זה לא היה טוב כי התחיל להחמיא לי יותר מידי והרגישש לי לא אמיתי בשום צורה.. יודעת שאחרי שאהוב את עצמי לגמרי ולא אשנא את השערות שלי או כל דבר זה יהה קצת יותר קל אבל ממש קשה.. כרגע כועסת על ה'שעשה אותי בצורה שמפריע לו, אמרתי לבעלי שאני מתבאסת בשבילו שלא קיבל את אשת חלומותיו.. וגם מתבאסת בשבילי וקשה לי מול ה'שסידר את זה ככה...

תודה לכולן.. כבר מרגישה טיפה יותר טוב אחרי הפריקה הזאת..

המשך חנוכה שמח לכולן!!! 

תכננתי לכתיב בהריון ולידה ויתא לי פה בטעותכאן לפריקה..
למה לא לעשות לייזר ולסיים עם הנושא הזה?אור123456
וחוץ מזה מבינה..זה קשה 😔
למה להתנצל שלא קיבל מה שרצה??או'ר

אולי חוכמת הפורום תנפיק לך פנינה אחרת לענות לעצמך ולו להבא.. ??

משהו הומוריסטי בסגנון "רבות מחשבות בלב איש ועצת ד היא תקום"  ..

מה זאת אומרת שדימיין את אישתו כך וכך, לא לימדו אותו לא לעשות רשימה של מה הוא מחפש, הרי האביר על הסוס הלבן לא קיים....

תסתכלי על עצמך טוב טוב באישון של העין במראה ותגידי לעצמך מילים טובות. ותבליטי מה שאת אוהבת בעצמך. ותתפנקי. ותעופי על עצמך! זה קשה. כל אחת עם ההתמודדות שלה בגוף. אבל זה הכרחי.


וחייבת רגע לומר לגבי הלייזר, החולק מחוכמתו לבשר ודם, והכלים שיש בימינו השבח לאל. וכו. אבל, ומנסה להיזהר בלשוני, איפה המקום של לקבל באהבה את המצב הטבעי.

אנחנו כנראה לא אותו סגנון אנשים, אני די גאה בשערות הלבנות שצצו להן ולא צובעת, בכללי פחות מתפנה לטיפוח לק וכו. והילדים שלי כבר יודעים שלפעמים לאמא יש קוצים ברגלים. ושואלת את עצמי, וסליחה על זה, לגבי הילדה הקטנה שיש לה שיעור אולי יותר משאר הבנות, האם יש לה דוגמא של איך נראית אישה באופן טבעי? האם היא תקבל את עצמה? האם אבא שלה יאהב אותה פחות?

(ואולי בנות בימינו מסירות שיער כבר ביסודי ואני סתם תמימה לי....)


ואת אלופה ששיתפת ככה מהכאב הפנימי שלך, ומקווה שהחיבוקים הוירטואליים מחזקים אותך.

בהצלחה...

חיבוק לךתהילה 3>אחרונה

נשמע ממש כואב וקשה.

ושהרצון העמוק והכי מובן טבעי ולגיטימי שלך, הוא להרגיש שבעלך מקבל ואוהב ורוצה אותך כמו שאת.

להרגיש אהובה וטובה כמו שאת,

ובמקום זה את במקום שאת כאילו כל הזמן שופטת את עצמך

דרך העיניים שלו ובחשש שהוא לא אוהב אותך כמו שאת.


אגלה לך סוד❤️

ככל שאת תאהבי את עצמך, ותקבלי את עצמך, ותרגישי טובה

ומבורכת עם כל מי שאת,

תהיי במקום שלם ותחווי את זה גם ממנו כלפייך.


זה תמיד נדמה לנו שהמציאות היא הבעיה ובעצם איך נשנה אותה כשזה לא בידינו,

אבל האמת שכמעט כל מה שתיארת קורה בתוכך,

והמפתח לתיקון בידיים שלך❤️

מקום מגורים טוב עם נוערכאיילה

משהי גרה במקום שמרגישה שהחינוך של הנוער טוב?

בתי הספר, החינוך הבלתי פורמלי?

מרגישה שבכל הישובים סביבי איבדו את הדרך

ומאוד לא רוצה לשלוח לפנימיות בעז"ה.

הילדים שלי עוד קטנים אבל מחפשת מקום לגדל אותם בשקט נפשי, יש דבר כזה??

ביישובים באמת הנוער קצת מאבד את הדרךאביול

אני גדלתי ביישוב יותר פתוח שהתיימר להגיד שהנוער מורד במקומות סגורים מדי, אבל בפועל הנוער יצא הרבה יותר נורא...

עכשיו אני גרה בעיר ואני רואה שהנוער פשוט רגוע. באמת. לא מחפשים ריגושים

תודה על התגובהכאיילה
את גרה בעיר עם מסגרת/שכונה דתית? בני עקיבא? 
אשמח להמשיך בפרטיאביול
גרעינים תורנייםמתנות קטנות ♥️

אני גרה בגרעין תורני, לא מפרטת בגלל ההאוטינג, ובאמת שהנוער פה איכותי, ממש הרוב הגדול, האווירה  החברתית היא בכיוון של עשיה, התנדבות, לימוד תורה, מיניני נוער ושיעורי תורה  שהנוער מארגן.

גם 2 תנועות הנוער שפה איכותיות .

ואני אמא ב"ה חכמה מתבגרים. וממש מודה לה', שזו החברה שלהם.

אחד מילדי למד בשלב כלשהו במקום שהיו בו הרבה ילדי ישובים ואמר לי שהנוער של הגרעין הרבה יותר תורני מילדי הישוב התורני שהוא למד בו.

מסכימה מאוד, אבל מוסיפהאביול

צריך לדעת שהחנות אין כללים. יש בזה המון משתנים. האופי של הילדים, התחביבים שלו, החברים שהיא מתחבר אליהם, המשפחה שלו... זה המון דברים. מה שנכון לילד אחד לא בהכרח נכון לילד אחר

שאלה היא מה את מחפשת?פליונקה

מה כוונה איבדו את הדרך? את מדברת על נוער בסיכון או על יציאה בשאלה?

בהרגשה שלי רב מוחלט של נערים הם בסדר בסה''כ אבל יש כמובן כל מיני מקרים.

יש גם נערים שעוברים כמה שנים קשות ואז נרגעים . הרבה תלוי גם במשפחה ועד כמה יש לכם סביבה מתאימה באזור.

לגבי פנימיות, לא פתרון לדעתי. אם מסגרת לא מתאימה לילד , הוא פשוט נושר משם. 

יש מצב (מרגישה שהגדולה שלי תופסת כיון טוב לאחרונה)אור123456
ב"ה
תגובה קצת אחרתבאר מרים

כאמא למתבגרים ואפילו לבוגרים.


אני באמת  באמת חושב  ורואה שהעיקר זה החינוך שהבי  והמשפחה נותנים.


כל מקום שההורים מסירים את האחריות לחינוך לערכים כי הם סומכים על הסביבה: הישיבה/אולפנה, תנועת הנוער, הסביבה, החברה ביישוב או בקהילה - זה מועד לפורענות.

וכל מקום שההורים לוקחים אחריות  ומוצאים את המקומות בהם הם אלה שבונים נתיבי שיח עח המתבגרים ודואגים לבנות איתם את העולה האמוני ערכי - הילדים נבניח עח עמוד שידרה גח מול סביבה לגמרי לא מתאימה.


לגמרי מסכימה שעיקר המשקל הוא הביתכאיילה

אבל אין ספק שגם לסביבה יש השפעה. כבר עכשיו לא לכל חברה נח לי שהבת שלי תלך. סניף בני עקיבא פה על הפנים ולא רואה את עצמי לא שולחת אותה, בסוף הסביבה מאוד משפיעה. כמה הקונפליקטים האלה קיימים בכל מקום?

ברור לי שבכל מקום לא עם הכל נסכים אבל השאלה אם יש מקום שהתחושה היא שהתחום הזה מוחזק כי פה לא מרגישה את זה..


קיימים בכל מקוםבאר מרים

גם ביישובים הכי דוסים יש משפחות פיו  או פשוט ילדים פחות והרבה פחות..

מה שמבלבל ביישוב זה שיש את התחושה ש"כולם בסדר" ולכן אפשר להרפות..

בעיר יותר ברור לכתחילה שיש גיוון ושונות.


לדעתי ומהנסיון שלי מגיע גיל שבו איח לי כאמא שליטה על החברה שהנערים מסתובבים איתם. זה לא בידיים שחי.

אבל אם הנחתי יסודות איתנים בלב שלהם - יש יותר סיכוי שהבחירות שלהם יהיו נכונות.


ומעל הכל הרבה הרבה הרבה תפילות...

לגבי סניףפליונקה

אולי באזור שלכם יש משהו אחר בשכונה אחרת?

אצלנו באמת בני עקיבא היו לא משהו , אבל יש את אריאל שהם בסדר גמור. אבל היו הורים שהיה להם קריטי דווקא בני עקיבא אז הם לקחו יוזמה ויש עכשיו בני עקיבא נפרד בנוסף לבני עקיבא מעורב...

בכללי ברגע שיש דרישה למוסדות יותר תורניים אז גם מוסדות שהיו פחות משתדלים בכיוון בגלל תחרות

אני גרה בעירמתואמת

יש פה מסגרות חינוך ותנועות נוער טובות, אבל בעיקר - כיוון שזו עיר, הילדים לא מסתובבים הרבה בחוץ בעיקרון, ולכן מרכז החינוך הוא בבית.

ועדיין - לרוב אני יכולה להיות בטוחה שהילדים שלי נמצאים בחברה טובה אם הם יוצאים בחוץ.

אם את רוצה לשמוע על איזה מקום מדובר, אשמח לומר באישי. (אם כי מן הסתם כבר הרבה זיהו איפה אני גרה...)

אני מרמת בית שמשאור123456
וגם פה אחוז גדול מהנוער די אבוד
אני. ב"ה הנוער אצלנו מדהים, גרה בקהילה ממש דוסיתאמא טובה---דיה!

בעיר.

מקסים לשמוע! אם מתאים לך לכתוב איזה עיראביגיל ##
בירושלים, בקריית יובל.אמא טובה---דיה!

אשמח לפרט אם יש לך שאלות ספציפיות.

ממש מעניין!כאיילה

עולה פה מהתגובות שהמגורים בעיר מאפשרים יותר בחירה בתחום החינוך.. לא עלה על דעתי.

ופתח אותי למחשבה על מקומות נוספים.

תודה על התגובות!! 

בתנאי שזו עיר מספיק דוסיםhosh

אם באוכלוסיה הדתית קטנה, אין באמת בחירה.

עם זאת, בכל מקרה בעיר, קל יותר להגביל את פעילות הילדים מחוץ לבית.

אבל יש מחירים אחרים...

אני לא יודעת אם זה דווקא במגורים בעירנביעהאחרונה
אני מכירה הרבה ישובים בבנימין ובשומרוןרבע ל7

עם נוער איכותי וטוב


מתנדבים המון , במיוחד בימים אלו

סליחה לא קשור, סורגים שקופיםאו'ר

הי לא מוצאת את הפורום שהיה פעם של דירה נאה

למישהי יש ניסיון עם סורגים שקופים? איך מנקים? חזקים מספיק? ובממד מה עושים?....

תודה