בהמשך לשרשור על עצומת האחדות בציונות הדתית>>>אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ז' בכסלו תש"פ 20:59

@יהיהטוב כאן מערכת עולם קטן מסבירה את עצמה (ושום מילה על פייגלין):

יפה מאוד, כמה הערות:יהיהטוב

א. כן יש מילה על פייגלין...

(בשאלה למה לא ללכת בשני גושים)

ב. הם כנראה החליטו עכשיו להתעלם ממנו, מה שמתבטא גם בתשובה המוזרה שלהם ששני גושים לא עובדים "כמו שראינו במועד א'"... 

בזמן שכולנו יודעים שבמועד א' היו 3 גושים, (ועוד לא דברנו על כחלון וגשר שגם לקחו מהימן האידאולוגי)

בשאלות שהם נשאלו ולא בתשובות שהם עונים...אריאל יוסף

בכל מקרה, אתה עדיין עומד מאחורי החתימה שלך על העצומה?

אני רק טענתי שזה עדיף מאשר "פסאדו-איחוד" כמו בפעם שעברה...יהיהטוב

ואני עדיין טוען את זה...

 

זה שהם השמיטו הפעם, כנראה כדי לא להכעיס את החרדלי"ם- עדיין לא משנה את דעתי.

 

מה שכן, ברור שהרבה יותר טוב-2 בלוקים

אני לא חושב שזה קשור לחרד"לים.אריאל יוסף

בנט מעצבן אותם אפילו יותר מפייגלין.

את ההסבר שלי לנושא כתבתי.

אתה רשאי לא לקבל אותו...

יכול להיות שאתה צודק...יהיהטוב

אבל בכל הכתבות והטורים הקודמים כן הזכירו את זהות

כנראה הבינו שהיא לא תמצא מקום במפלגת הציונות הדתית...אריאל יוסף

(ולענ"ד לא רק בה...)

לגבי "מציאת המקום" האם אתה מתכחש לכך שגוש ליברלי כנראה יתןיהיהטוב

פייט?

עניתי לך: תלוי איפה תהיה שקד.אריאל יוסף

אם תהיה בו - יעבור.

אם לא - יימחק.

פייגלין כבר שנים לא רואה את עצמו כחלק מהציבורהסטורי
משה פייגלין ל'סרוגים': "אני לא רואה את עצמי חלק מהציונות הדתית"- סרוגים

זו דוגמא אחת שמצאתי, אבל היו עוד, הרבה יותר חריפות. חמש עשרה שנה, מול כל מצלמה ותחת כל מקרופון רענן, הוא חפר על כך שהשפעה אפשר להשיג, רק דרך מפלגת שלטון. אנשי 'מנהיגות יהודית' (כלומר, אלו שנשארו, רוב מוחלט של המייסדים עזבו עם הזמן) אכלו לכולנו את הראש, עם התפקדות לליכוד והשפעה רק דרך הליכוד. כל השנים הללו, פייגלין בז למפלגות נישה בכלל ולמפלגות דתיות בפרט.

אחרי שהוא נדחק אחורה בליכוד - פתאום נהיה לגיטימי מפלגת נישה. אבל כמובן כלל ישראלית, 'מעשני כל המריחונה התאחדו!'. הוא המשיך בלי סוף לדבר על הנזק במפלגה דתית וכמה הוא לא שייך לזה.
מכיר טוב מאוד את הצהרות פייגליןיהיהטוב

אני כן חושב שתחת ההגדרה "הימין האידאולגי" האו כן מוכן בדיעבד לחסות...

אתה ספתא שלו?הסטורי
כי גוש הימין מעניין ת'ספתא שלו...
נכון, הוא ניסה לדבר על "מדיניות ימין" במקום "גוש ימין"...יהיהטוב

אבל הציבור לא היה מספיק בוגר כדי להקשיב לו...

כן הציבור אשם. להחליף את העםהסטורי
הוא אמר בפירוש (כשלפי הסקרים הוא נחשב מי שעשוי להיות לשון מאזניים) שיכנס לממשלה של הראשון שיאשר קנאביס. אם זו מהות הימין...
אגב - ניסחתי אייטם בנושא בזמנואריאל יוסף

שפורסם כמאמר דעה:

https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/19004

יפה, שלא יוכלו לברוח מהזיגזגהסטורי
של זה ש'הציבור לא מספיק בוגר, כדי להקשיב לו'...
(האצבעות רעדו לי, רק מלצטט את המשפט הזה)
כל הכבוד ש"אצבעותיך רעדו"...יהיהטוב

מה לעשות?

שבכל ראיון אתו שאלו אותו האם הוא עם נתניהו/בלי נתניהו?

משל-כל המושג "ימין" תלוי באדם אחד, ומזה הוא ניסה לצאת כשאמר "לא ימין ולא שמאל"...

הוא לא אמר שישב עם הראשון שיחזק את ארץ ישראלהסטורי
או יעמיד במקומה את מערכת המשפט, או כל דבר אחר על סדר היום הכללי - הוא אמר בפירוש שישב עם הראשון שיתיר קנאביס.
הוא הצהיר מפורשות ש"כל" פינוי של ישוב כלשהוא הוא קו אדום...יהיהטוב

בשונה מנציגי ה"מחנה הלאומי" שנשארו בממשלה גם כשפינו את עמונה, גיבו עינוי נערים וכיו"ב...

א. עיקר הטענה במאמר היאאריאל יוסף

שבעבר הצהיר שלא ימליץ על אף אחד מלבד על עצמו,

ובכל זאת היה מוכן להמליץ על אחרים במספר תנאים.

היה כאן כבר דיון בנושא:

על מי ימליץ לנשיא יו"ר מפלגת זהות? - אקטואליה וחדשות

 

ב. בהסכם הפרישה שלו עם נתניהו בסיבוב השני,

לא מופיעה שום מילה על ה"קו האדום" הזה:

פשוט לא נכון. - אקטואליה וחדשות

כשאין לו כוח פוליטי אמתי-הכול משתנהיהיהטוב

וזו אשמת אלו שלא נתנו לו את הכוח הפוליטי...

שוב - הציבור אשם...אריאל יוסף


אתה לא יכול לבוא בטענות נגד אדם שלא מיישם מדיניות כלשהיא...יהיהטוב

כשלא נתת לו את הכוח-לא חושב שזה בהכרח כ"כ מסובך...

גם בצלאל לא ימליץ על מישהו אחר אם יהיו לו 30 מנדטים משלו.אריאל יוסף

אז מה ההבדל ביניהם?

פייגלין בעצם התחייב שגם בלי כוח - במצב בו היה בצלאל -

זהות לא תמליץ על אף אחד אחר.

יש לפייגלין בהחלט צד מגלומני, אבל:יהיהטוב

1. אני שמח שזה החסרון היחיד שמצאנו בו...

(הרי זה לא שיש פוליטיקאים בלי שום סעיף....)

 

2. נכון שלפני שלוש שנים מצאת הצהרה קצת מגלומנית שלו, אבל הוא למד להתקרקע ו"לעשות פוליטיקה" במובן החיובי שלה-ואין בכך פסול...

הוא ככה לכל אורך הדרך...אריאל יוסף

אני מכיר אותו לא מהיום.

כפי שכבר כתבתי כאן, הייתי פעיל ב-"מנהיגות יהודית".

יש לו לא מעט חסרונות. הסברתי כאן בעבר למה אין מקומו בכנסת.

עוד לא הסברת לי למה זה חסרון כ"כ גדול??יהיהטוב

יותר מחסרונותיהם של שאר הפוליטיקאים??

 

בנוסף, נראה שאחרי כל מה שעבר עם זהות-כן "התקרקע" קצת...

האם אתה מכיר אותו גם היום?

אני עוקב אחריו עוד משלהי ימי 'זו ארצנו'.אריאל יוסף

אני לא יודע בן כמה אתה וכמה שנים אתה מכיר אותו.

 

הקריירה הפוליטית ש(אין)לו, מוכיחה שהוא לא יודע להשיג כלום ולא מתקדם לשום מקום.

הוא נכשל פעם אחר פעם, לא לומד כלום מניסיונו ומאשים אחרים.

 

אני לא הייתי לוקח מישהו שמתיימר להיות בעל מקצוע מסוים,

כשאין לו שום הצלחה בתחום.

הוא לא מתאים לפוליטיקה, ומוטב שיניח לה.

 

יש לו יכולות בתחומים אחרים,

והוא מבזבז את כוחו, זמנו וכספו בתחומים שהוא לא מתאים אליהם,

במקום לפעול ולהצליח במקומות הנכונים לו.

חבל.

הוא רק מלוגמן ובלי שום כשרון אחר...הסטורי
סתם, הגזמתי. יש לו רעיונות מאוד מעניינים והרבה פעמים 'מחוץ לקופסה'. הוא חושב בגדול, נותן משקל משמעותי לשיקולים ערכיים. בין אם מסכימים איתו ובין אם לא - אי אפשר להתכחש לזה שכדאי להקשיב לרעיונות שלו. זה גם מסביר את כמות העוקבים בפייסבוק. לי אין פייסבוק, אבל סביר שאם היה לי, גם אני הייתי עוקב אחריו.

יחד עם זאת, כאן נגמר הכשרון שלו. ברמה המעשית, הוא אמנם הצליח לחסום כבישים - אבל זהו! רבים שוכחים שעוד לפני כן, היה ל'זו ארצנו' את 'מבצע מכפיל' - שנכשל. אז האשימו את מועצת יש"ע, אבל מאז זו הפכה לשיטה.

חמש עשרה שנה, הוא עבד בכל הכח - להביא את הציבור לליכוד וטען בכל במה ותחת כל מקרופון רענן שזו הדרך היחידה. במסגרת זו, הוא התמודד מול נתניהו פעם אחר פעם - בזבוז כל הכסף והאנרגיות על התמודדות חסרת סיכוי.

הוא כמובן, אף פעם לא טעה. גם כשתוך שבועיים, הוא עבר מלדבר על כך שהשפעה תגיע רק דרך מפלגת השלטון -- להקמת מפלגה עצמאית. 'שוב התמודדה התמודדות עקרה.
תודה, רק שוב אזכיר לך שהוא לכל הדעות הביא השיג מכובד...יהיהטוב

למרות שבסוף לא נכנס בשל אחוז החסימה הגבוה, מפלגת הימין החדש, וביבי שהצליח (שוב...) להפוך את עיקר הבחירות ל"מאבק הישרדות של הפסאדו ימין"  בשאלה הרת הגורל-של כן ביבי/לא ביבי....

מחילה, בשביל "מפלגת השלטון" כפי שכינה אותה בעת הקמתהאריאל יוסף

שלושה מנדטים זה ממש ממש לא "הישג מכובד"...

ההישג המכובד היה בעצם זה שהצליח לאחד קצוות בעםיהיהטוב

היו (ועדיין יש...) לו תומכים מכל קצוות הציבור הארץ, שמאלנים, חילונים, דתיים, חרדים ,ואפילו סאטמרים...

נראה שאם היה מצליח להכנס (דהיינו-שאחוז החסימה היה 2.75% במקום 3.25%...)

היה צובר מומנטום, עם פוטנציאל להפוך אכן למפלגה גדולה, אבל- גם למרות הכשלונות לא מתייאשים...

הרי כפי שכבר אמרתי-נראה שהפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי, יהיה בקונסטלציה בה פייגלין אכן ירוץ שוב בפלטפורמה בה יוכל לבוא לידי ביטוי...

 

ועוד לא דברנו, על זה, שגם הנושא של יחסי דתיים חילונים ודת ומדינה שעומד עכשיו על הפרק, נראה שפייגלין הוא בין היחידים שמציע חזון שיכול באמת לגשר (ולכן להוציא את הבלון מליברמן)

בפוליטיקה מאה אלף תומכים מכל הגווניםאריאל יוסף

זה הישג קטן יותר משאר רבע מיליון מגוון אחד.

שוב - חוסר הבנה בפוליטיקה.

 

הוא כבר היה ח"כ כנסת אחת (אחרי שנים שניסה להיכנס בעזרת תומכים "מכל גווני הקשת"),

ואתה מוזמן להזכיר חותם כלשהו שהשאיר באותה כנסת.

 

אין לו פוטנציאל פוליטי, ואדרבה, הוא מוזמן להמשיך "לא להתייאש",

ולכלות את זמנו וכספו על התמודדויות עקרות וכושלות. חבל.

סאטמרים, נו באמת...הסטורי
יש חבורת מתלהבים, שהדיבורים המרשימים (באמת) שלו - מלהיבים אותם.

כשמתבגרים קצת, מבינים שצריך גם להצליח במציאות - לא רק בדיבורים ואת זה אין לו.
מה לעשות ויש גם סאטמרים?...יהיהטוב

אגףב פייגלין קורץ גן למתנגדים לציונות, היות ורוצה להפחית את המדינה למינימום, כף שגם מי שחושב שהיא מקור כל רע-יכול לחיות עם זה...

 

ידיד שלי שאל באמת את פפנהיים(אחד מדוברי ה"עדה החרדית") למה הם לא מאמצים את התיאוריה הליברטריאנית? ואמר לו-שאם היו מכירים אותה, מן הסתם היו מאמצים...

עבדו עלך, אולי סאטמערים לשעברהסטורי
האידיאולוגיה בסאטמער שוללת כל מעורבות בחיי המדינה, הצבעה בבחירות או תמיכה באיזשהו מועמד ומפלגה. בוודאי שלא תסכים ל'התגרות באומות' לשיטתם, כמו החלת ריבונות ביש"ע או שינוי סדרים בהר הבית - המופיעים במצע זהות.
הם מגדירים את עצמם סאטמרים...יהיהטוב

יכול להיות שהם לא סאטמרים "גמורים", אבל עדיין משתייכים

עמדת סאטמר היא שאין להשתתף כלל בבחירותאריאל יוסף

והמשתתף בהם לא מלבד שאינו יכול להיקרא "סאטמר",

אלא ספק אם יכול להיות חלק מעם ישראל.

 

אני לא צוחק. מוזמן לקרוא מה עמדתה על השתתפות בבחירות.

זו העבירה החמורה ביותר. מינות לכל דבר.

 

שיגדירו עצמם איך שבא להם. סאטמר זה לא.

הנה עוד "הצהרה קצת מגלומנית שלו"אריאל יוסף

"אנחנו חותרים להנהגה, ונגיע אליה בפרק זמן של עד חמש שנים"

(פייגלין, בשבע, מרחשוון התשס"ו)

מקור:

https://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/5159

תראה עכשיו את גוש הימין. ממש, תענוג...ספק

מה ימין בגוש ה"ימין"? 

אף אחד לא יודע. 

אבל זה גושאימין וזה מה שחשוב.

לא מבין למה כשבנט ושקדספק

התחילו בליכוד, עברו לבית היהודי, נטשו רגע לפני הבחירות, הקימו מפלגה חדשה, חזרו למפד"ל עם הזנב בין הרגליים ועכשיו התאחדו עם הליכוד - וכנראה שירוצו שוב, לא ברור איך ועם מי בבחירות הבאות - זה נראה לכולם הגיוני אבל זה שפייגלין חשב שהדרך להשפיע היא דרך מפלגת השלטון ושינה את דעתו פעם אחת והקים מפלגה חדשה, אז זה פשוט איום ונורא ובלתי מתקבל על הדעת. 

 

אגב, לפני שאתה מזלזל בכל "מעשני המריחואנה" - סיכוי טוב שהרופא שיקבל אותך בחדר המיון, אם חלילה תגיע לשם, מעשן מדי פעם ג'וינט. (מכיר כמה כאלה). 

למעשה, אני מפציר בך לבקש לא להיות מטופל ע"י רופא שמעשן מריחואנה... יש מצב שתחכה לחילופי משמרות יותר מפעם אחת...  

כנ"ל לגבי עוה"ד שאתו תתייעץ, ההייטקיסט שמממן את כל הדברים שאתה מקבל "בחינם" ועוד. 

סתם שתדע. 

לא שאני מחזיק מהזיגזוג של בנט ושקד, אבל הם לא הובילוהסטורי
מהלך אידיאולוגי במשך חמש עשרה שנה, שבז עקרונית לכל מי שמעלה על דעתו שיש מה להשפיע שלא מתוך מפלגת שלטון...
להבנתי פייגלין דיבר נגד ה"מגזריות"...יהיהטוב

וגם זהות היא מאוד לא מגזרית...

אתה ממשיך 'להבין' את מה שאתה רוצההסטורי
חמש עשרה שנה הוא כתב, דיבר, הטיף, שיגע - בכל דרך אפשרית, הוא ונאמניו חפרו לכולם, שהדרך *היחידה* להשפיע באמת, היא רק דרך הליכוד.
@אריאל יוסף אתה יכול להציג הוכחות מהארכיון שלך?
לא זקוקים לארכיון לשם כך...אריאל יוסףאחרונה
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"א בכסלו תש"פ 17:53

די לעיין בספרו "מלחמת החלומות" (אגב - ספר שאני ממליץ מאוד לפייגלין לקרוא אותו...).

מעמ' 372 עד עמ' 414 - פרק שלם על ההשתלבות בליכוד.

 

הבאתי דוגמה בשבוע שעבר:

אני מצרף כאן סריקה מחוברת שהוציא פייגלין - אקטואליה וחדשות

[@הסטורי, זה מתסכל משהו שאתה לא רואה תמונות... איך תראה את ההוכחות שאתה מבקש?]

א. מודעה לקראת בחירות פנימיות בליכוד (סוף שנת תשס"ו - לאחר משאל המתפקדים והגירוש) -

"היום כבר כולם מבינים... הזירה: תנועת הליכוד... לא מפחדים מדרך ארוכה"

ב. שו"ת סלולרי עם פייגלין משנת תשס"ח - 

 

אז הוא לא מבין שבליכוד לא רוצים אותו (רק אחרי שנחסם לחלוטין הבין זאת...),

חושב שהמפלגות הדתיות מיותרות ואולי גם מזיקות,

וברשימה עצמאית הוא ירוץ רק במדינת יהודה...

אפשר לראות את זה ככה או שאפשר לראות את זה הפוךספק

פתאום, אחרי 15 שנים, הוא שם לב שפעם אחר פעם מפלגות קטנות מסוגלות לסחוט את הליכוד הרבה מעבר לכוחן והוא הבין שטעה. 

לא כל אחד היה מודה שטעה אחרי 15 שנים. 

הלוואי שהיה מודה שטעה.אריאל יוסף

הוא לא טעה, לדבריו.

המהלך בליכוד היה נכון ועכשיו נכון משהו אחר...

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
אין מקריות בעולם . …סיעתא דשמייא1

… מי שמאמין במקריות כופר בהשגחה האלוהית!!!

ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.

להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.

חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.

אותי הוא הציל אישית.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

משהאחרונה
ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

אולי יעניין אותך