פינה מספר 24 בסדרת "חינוך מהבית"

הרב יונה גודמן מפנה את תשומת ליבנו לכך שאנו ממוקדים בעצמינו. כלומר, המבט שלנו מופנה רבות לנעשה כאן, במדינת ישראל, ולנעשה כאן במשפחה הפרטית שלנו. אנו עסוקים בוויכוחים ובדיונים על הפוליטיקה ועל היחסים בין קבוצות בעם, ואנו עסוקים באתגרי החינוך של ילדינו ובפועלינו המשפחתי.

לדבריו, אל לנו לשכוח לרגע זירה חיונית נוספת. רוב יהודי העולם טרם שבו הביתה לישראל. הרב יונה מספר שאמנם יש דיון האם יש יותר יהודים בישראל או בארה"ב, אך אין ספק שיש הרבה יותר יהודים בחו"ל מאשר בישראל. באחת: רוב העם היהודי טרם שב הביתה! ומה מעשינו בעניין?

הרב גודמן קורא לנו לראות בתחום זה מסר חינוכי אישי למשפחותינו ולילדינו. לדבריו, המישור הכי פשוט לפעול בו הוא של קליטת עלייה. הוא מאמין שקליטת עליה צריכה ויכולה להתחיל על ידי כל אחד מאיתנו. הרב גודמן מספר שהוא מכיר לא מעט משפחות שעשו עלייה, הרגישו שהם לא מצליחים וחזרו לגור בחו"ל.

הוא מציע לנו להוסיף לנושאים שמדברים עליהם עם ילדינו, ואם אפשר, שפועלים למענם עם ילדינו – את התחום החשוב של קליטת עלייה. שכל אחד יחפש איזה עולים גרים בקרבה למקום מגוריו ושיושיט להם יד של התעניינות וסיוע.

זאת במקביל לצורך של כל אחד לחשוב, יחד עם ילדיו, האם יש להם קרובים או מכרים שגרים בחו"ל, ושאפשר לחזק את הקשר איתם, למען יחזקו אותם יהודים רחוקים את הקשר שלהם לא רק איתנו אלא עם הארץ, המדינה והעם כולו.

לדבריו, אם כל הכבוד לנשיא הקודם שהגדיר את שבטינו כתושבי הארץ הזאת בלבד (וכלל בהם גם מיעוטים), בחשבון שלנו: יש לנו שבט שחלילה מתרחק, הוא יהודי הגולה.