מה התרחישים האפשריים של סמוטריץ?חיובי

א. חיבור לימין החדש (אם ירצו אותו)

ב. הצטרפות לאיחוד פרץ-בן גביר, עם נסיונות מיקוח (לדוגמא לקבל מקום ראשון או התחייבות לתיק בכיר).

ג. הקמת מפלגה חדשה

ד. פרישה מהפוליטיקה.

ה. ניצול הבלאגן בבית היהודי להדיח את הרב פרץ, ולהתאחד בתנאים טובים יותר לדעתו עם הנבחרים החדשים.

 

לדעתי הוא יעדיף את האפשרות החמישית, ואם לא יצליח ילך לאפשרות הראשונה, ואם גם לא יצליח ינסה את השניה. (ג וד' לדעתי לא סביר).

 

 

 

 

תבין מה ההשלכות של האפשרות החמישית -אריאל יוסף

אם מדיחים את הרב רפי, סביר שיבטלו את ההסכם עם עוצמה ויקבלו את הצעת בצלאל למיזוג פריימריז במרכזים.

במצב כזה, סביר מאוד שבצלאל יו"ר מפלגת הציונות הדתית המאוחדת, הראשון ברשימה והשר הבכיר.

הוא גם מכתיב הסכם חדש מול עוצמה (תוך גביית מחיר על ה"תרגיל" שניסו לעשות לו כדי לחסל אותו).

ממילא יתברר שההסכם הקיים של הרב רפי עם עוצמה הוא שחיסל סופית את הרב רפי והכתיר את בצלאל כמנהיג.

 

עכשיו תסביר: למה לבצלאל לחתום על ההסכם הקיים?

ותסביר למה בטוחים כאן שהרב רפי ועוצמה "גמרו" על בצלאל?

הם בעיקר גמרו על עצמם...

גם אם התרחיש החמישי יקרהחיובי

עוצמה בחיים לא יסכימו לסגת ממה שהובטח להם מקום 3, ו6.

אני מסכים שהמלחמה כאן היא נגד הרב פרץ.

עוצמה בכל מקרה ירויחו מכל הסיפור הזה.

 

זה יכול להיותהסטורי
כלומר יכול להיות שמרכז הבית היהודי, יכפה על הרב פרץ איחוד עם תקומה כתנאי לאישור ההסכם עם עוצמה - ואז: את מה שהוא התחייב לעוצמה - הוא חייב להם וממה שנשאר, הוא יצטרך להתחלק עם תקומה, כשידם על העליונה.
וגם במצב כזה, ההסכם הזה בעיקר מחסל את הרב רפי...אריאל יוסף

המרכז לא יסכים להתחלק עם תקומה כשיד תקומה על העליונה ויעדיף לבטל את ההסכם.

 

המרכז גם יאשים את הרב רפי שבסופו של תהליך מחק את המפד"ל בשביל לנסות למחוק את תקומה

(כשיכל לצאת למיזוג ופריימריז וכו'), רק כדי להציל את עצמו ועל הדרך חתם עם הכהניסטים...

שלא יסכימו...אריאל יוסף

תבין שברגע שבצלאל יצר מיזוג מלא עם בחירות פתוחות או במרכז, הוא לא זקוק לעוצמה...

לא יסוגו? שירוצו לבד. בהצלחה.

סמוטריץ לבד גם במיזוג מלא לא יעבורחיובי

את אחוז החסימה.

המצב כרגע שהוא צריך את עוצמה יותר ממה שהם צריכים אותו

ככל שהוא יפנים את זה יותר מהר, יותר קל יהיה להגיע לאיחוד הוגן

כאן הטעות שלך... חכה ותראה.אריאל יוסף

מהלך כזה יוריד גם את הימין החדש אל מתחת לאחוז החסימה.

זה עובדה פשוטה שכולם מודים בהחיובי

בנט ושקד סוחפים אחריהם

ובלי עוצמה אין שום סיכוי לא לרב רפי ולא לסמוטריץ, וגם לא לשניהם ביחד.

מוטב שיפינמו זאת ויתכנסו לאיחוד הוגן.

הרב רפי הפנים זאת כנראה.

נקוה שגם סמוטריץ יפנים זאת.

והפגיעה האישית שלו מהתרגיל הפוליטי שעשו לו לא יעבירו על דעתו

תמשיך לחיות בדמיונות.אריאל יוסף


אף אחד לא ניסה לחסל את סמוטריץ'מרדכי
בס"ד

לפי ההסכם, הוא מקבל מקום 2 בדיוק כמו שהיה בשתי המערכות הקודמות, וסופר מקבל 5, שזה קידום אחד מבחירות קודמות ומקום אחד אחורה מהסיבוב הראשון. ממש סיכול ממוקד שגרם לכך שהאיחוד הלאומי תמחק מדפי ההסיטוריה.

נו, באמת.
אז באמת לא הבנת את הסיפור...אריאל יוסף

כבר הסברתי אתמול שלא הכל זה מקום בכנסת.

 

אבל תמשיך לחשוב שבצלאל אכל אותה.

בהצלחה.

אני שומר לי את מה שכתבת היום...

זה בדיוק הכלה-מיוחד


כאן אתה טועה.אריאל יוסף


שמרתי. אני חושב שאתה מבין שבצלאל לא ממש אכל אותה.אריאל יוסף
המפלגה קיימת, לא צריך להקיםהסטורי
קוראים לה 'תקומה', שבשנים האחרונות השתלטה על השם 'האיחוד הלאומי' (שתמיד היה שם של פדרציה של מפלגות שונות, שהמכנה המשותף להן היה נאמנות לארץ). הבעיה היא שאין למפלגה כזאת סיכוי לעבור לבד את אחוז החסימה.

לכן אחרי שג' כבר קיים מאז שסמוטריץ' שיעור א', הוא עדיין צריך את אחת האפשרויות האחרות.

לגבי ה' - לא חושב שהוא עצמו יעשה זאת, אבל יתכן שפעילים מרכזיים בבית היהודי (עמיעד טאוב וחגית משה, אך יתכן שגם מוטי יוגב בתמיכת הרב דרוקמן) יעשו זאת בעצמם. לו ישאר רק לקטוף את הפירות.

אגב, יש גם אפשרות, שלא ידיחו את הרב פרץ, אבל כן יכפו עליו שההסכם יאושר, רק אחרי איחוד עם תקומה. ממילא סמוטריץ' יהיה ביתרון גדול עליו. את מה שהוא יתחייב לעוצמה - הוא כבר יתחייב, ממה שנשאר הוא יצטרך להגיע לסיכום עם תקומה, כשידם על העליונה (אם זה מה שיצא בסוף - אני אודה שאיתמר גאון, גם קיבל את מה שדרש וגם קיבל שותפות שעדיפה לו).
מן הסתם הוא בוחש שם...חיובי


זה כבר קורה.אריאל יוסף

רמזתי כמה פעמים כאן ביממה האחרונה שאתם לא קוראים נכון את המפה.

 

אין לבצלאל שום עניין לחתום על ההסכם שנחתם ביום שישי.

בינתיים הוא רק מרוויח ממנו (ורק הוא מרוויח... לא עוצמה ולא המפד"ל)

בדיוקקורונפלקס

ב"ה

בצלאל בנתיים נמצא בנקודת תפנית עוצמתית מאוד כלפי כל הגוש. את האפשרות של חתימה על ההסכם אין סיכוי שהוא יעשה. לדעתי בסופו של דבר הוא יתאחד איתם (אחרי זמן גדול שהציבור ירגע) וכמובן ישנה פה ושם. לדעתי הבעיה הגדולה בהסכם היא בכלל לא הפרטים הקטנים (כדוגמאת, איפה עוצמה ואיפה הרב רפי) אלא משהו הרבה יותר גדול. החתימה הזאת גרמה לגדיעת הרעיון של הפריימריז. אף אחד לא רצה שכך יהיה המצב. איחוד מפלגות הימין בפעם הקודמת כמעט קרס ועכשיו בגלל גדיעת הפריימריז הציבור המאוכזב לא יבחר בהם אלא בימין החדש או בליכוד וכו'

כל עוד היה סיכוי לפריימריז, ההסכם לאיחוד לא היה נחתםמרדכי
בס"ד

אבל הסיכוי כבר נגדע ביום רביעי בשבוע שעבר ונקבר סופית ביום חמישי.

אגב, ביום חמישי שהיה ניסיון אחרון להניע פריימריז איפה היה סמוטריץ'? למה אז הוא לא הצטרף לניסיון לרתום גם את האחרים?
מי אמר שהיה ניסיון?קורונפלקס


שאלה: יש אפשרות שיבטלו את ההסכם המטופש הזה?קורונפלקס

מבולבל

הוא כתוב על קרח. לא מחזיק מים. אין צורך לבטל אותו.אריאל יוסף


אגב - אין לו שום תוקף לפני שיעבור במרכז הבית היהודיאריאל יוסף


אני אומרמרדכי
בס"ד

אחרי ההחלטה של בית הדין בליכוד שיש לערוך פריימריז גם לרשימה, נעשתה פנייה למפלגות שאמרה שאם הליכוד יכול להערך בזמן קצר לפריימריז, גם הציונות הדתית עוד יכולה וזה רצון הציבור.
הפריימריז ברשימת הליכוד בוטלסודית
וגם לא יהיה בבית היהודי.
כמובן שסמוטריץ מעדיף לחכות לרגע האחרון.
אבל הרב פרץ לא יכול להרשות לעצמו לחכות לרגע האחרון.
ולכן דקה לפני שסמוטריץ יגיע להכרעה - יהיה הסכם חתום.
יותר מדי פעמים סמוטריץ ניסה להדיח את הרב פרץ. בפעם הראשונה נכשל. בשניה היה בלוק טכני, ובשלישית סמוטריץ מצא את עצמו לבדו.
ההשוואה לליכוד מצחיקההסטורי
א. בליכוד בסך הכל החליטו, שהמועמדים שנבחרו בפריימריז לפני פחות משנה ועוד לא הספיקו להוכיח את כישוריהם/הצלחותיהם בגלל רצף מערכות הבחירות - יקבלו הזדמנות בתקווה שהפעם תהיה כנסת פעילה. לעומת זאת בבית היהודי, הרשימה היא תרקובת של שרידי הפריימריז לפני חמש שנים וכל מיני מוצנחים שהוצנחו כשאלו שהיו קודם בתפקיד פרשו.
ב. בליכוד, איזה פלא, את ההחלטה להמנע מפריימריז העבירו בכינוס של המרכז, שהתכנס ממש עם פתיחת מערכת הבחירות, אם המרכז היה מחליט אחרת - היה פריימריז. כל הדיון בביה"ד היה סביב תקינות הפרוצדורה. בבית היהודי לעומת זאת, היו"ר והמזכ"ל עושים הכל כדי להמנע מכינוס המרכז ואז כשיהיה כינוס ברגע האחרון, יכריחו את חברי המרכז לבטל, כי 'עכשיו אין זמן וכשהיה לא רצינו לשאול אתכם'. ניר אורבך כבר עשה את התרגיל המסריח הזה לפני קצת פחות משנה. השאלה כמה פעמים הציבור יקנה את ההתנהלות של 'מצב חירום'.
אופס כתבתי תרקובת במקום תרכובתהסטורי
זה לא היה בכוונה, אבל---
הרי לא תצביע לבנט ושקד. וגם אני לאסודית
אז על מה הדיון בכלל.
בנט ניצל את סמוטריץ בתיווך שקד.
ועכשיו מפנה את הגב
הבית היהודי ועוצמה השאירו לו מקומות טובים.
התנהגותו בזויה בעיני, אבל גם אם יצטרף, אצביע לבית.
ההתנהגות הבזויה היא של מי שלא ממלא את חובתוהסטורי
מתוקף תפקידו - לארגן פריימריז בתוך הבית היהודי.

ממש איני שש להצביע לבנט ושקד, אבל אני נמנע מהצהרות שאח"כ לפעמים אי אפשר לממש.
אני חושב שצריכים להיות קצת יותר ישרים הרב פרץמרדכי
בס"ד

בגלל מערכות הבחירות שרודפות אחת את השניה, בסופו של דבר אף אחת מהמפלגות הדמוקרטיות לא עושות פריימריז כבר שתי מערכות בחירות, אלא מקבעים את הרשימה. גם מרץ שבמערכת הבחירות כן עשתה פריימריז, החליטה הפעם לוותר, והליכוד עושים רק ליו"ר וגם זה לאחר מאבק פנים מפלגתי.

לכן זה נכון שאפשר לבוא בתלונות לרב פרץ למה הוא לא ממלא את חובתו, אבל הוא עושה בדיוק כפי שעושים יתר המפלגות שלצידו. הנימוק העיקרי של כולם, אגב, זה שלא ניתנה להם ההזדמנות להוכיח את עצמם, מה שבהחלט נכון. עד כאן על מחוייבתו האישית כלפי מפלגתו.

כעת נעבר ליוזמת הפריימריז הפתוחים, שזה אני חושב שכולם מסכימים שאין לו שום חובה חוקתית מטעם חוקת המפלגה לעשות את זה. מוסרית אולי כן, אבל לא חוקתית.

אז מכיוון שזה לא חוקתי, איזה סיבה יש לרב פרץ להצטרף למהלך שמטרתו היא להעיף אותו ממקומו? הרי כולנו יודעים שסמוטריץ' ושקד הרבה יותר פופלארים ממנו אז למה לו להתמודד למקום שידחוק אותו אחורה אם הוא לא חייב בכך? בטח ובטח לאחר שהוא כבר ויתר לשקד במועד ב' רק לפני כארבעה חודשים.

בקיצור, גם אם היינו מאוד שמחים לפריימריז פתוחים של הציונות הדתית, די מובן למה הרב פרץ נמנע מלהכנס לשם, וזאת זכותו המלאה גם אם אנחנו כציבור לא הכי אוהב את זה. אבל זאת עדיין לא חריגה ממילוי תפקידו.

ועוד משהו שחייבים להיות יותר ישרים כלפיו. עולה לא מעט פעמים הטענה כלפי הרב פרץ מדוע הוא לא התייעץ עם מרכז המפלגה לפני חתימת ההסכם עם עוצמה יהודית. אז האמת היא שהוא לא חייב להתייעץ איתם, אלא הוא חייב להביא את זה למרכז לאישורם, מה שהיה סעיף מאוד ברור בהסכם בין השניים.

אגב, משעשעת אותי גם הטענה שהוא לא התייעץ עם ברב דרוקמן. כמובן שאני הראשון להיות בעד התייעצות עם רבנים, אבל זה לא שקודמו בתפקיד (בנט) היה מתייעץ באופן תדיר או מקשיב בהכרח לרב דרוקמן. בקיצור, מצפים מהרב פרץ הרבה מעבר למה שמצופה מכל אחד אחר.
וההבדל -אריאל יוסף

שאר ראשי (ורשימות) המפלגות הדמוקרטיות נבחרו באופן דמוקרטי ומבקשים כעת לא לחזור על ההליך הזה.

הרב רפי נבחר ללא פריימריז כלל ויוגב ע"י המרכז בלבד - אע"פ שחוקת המפלגה מחייבת אחרת.

אחרי שנה בתפקיד הגיוני לדרוש לקיים פריימריז כפי שמתחייב מחוקת המפלגה (לפחות לראשות).

 

הטענה נגדו היא על קיבוע מציאות שנוצרה באופן לא דמוקרטי במצב מיוחד,

כאשר המציאות השתנתה מאז וההכרח שהיה אז כבר לא קיים.

אתה מתעלם מכמה פרטים חשוביםהסטורי
1. בליכוד/מרץ וכד' עשו פריימריז, לפני סבב א'. את תוצאות הפריימריז של סבב א' מקבעים. הרב פרץ הונחת מלמעלה ונכפה על המרכז (שבפעם הראשונה דחה את ההצעה ודרש פריימריז) בטענה של מצב חירום. כשהמצב כבר לא חירום, אין הגינות בלהחזיק את הרשימה שנכפתה בניגוד לכללים הרגילים, שעל דעתם המתפקדים התפקדו.
2. בליכוד ובמרצ, עם תחילת מערכת הבחירות כינסו את המוסדות המקובלים והעבירו החלטה לקבע את הרשימה. אם המרכז היה דורש פריימריז - היה. בבית היהודי לא שואלים אף אחד, את המרכז יכנסו ברגע האחרון, כשמציאותית תהיה לו אפשרות לקבל רק החלטה אחת.
3. בעצם אתה אומר שהרב פרץ נדבק לכסא, למרות שהוא יודע טוב מאוד שהציבור לא רוצה אותו.

אפשר להמשיך, אבל העקרון הובן. בנט ממש אינו דוגמא מבחינתי, אבל ברור שהיתה לו תמיכה ציבורית רחבה (לצערי).
^^^^^^אריאל יוסף

בנט נבחר ע"י הציבור, היה חייב דין וחשבון לציבור וקיבל מהציבור לגיטימציה מלאה.

 

הרב רפי הוצנח ע"י ועדה, מתחמק מלתת דין וחשבון אפילו לחברי המרכז, ואין לו שום לגיטימציה להמשיך בתפקידו - בפרט כאשר הוא מתעלם אפילו מהרבנים שנחשבים מנהיגי הציבור אותו הוא מתיימר להנהיג.

אני חושב שצריך ללכת צעד אחד אחורהמרדכי
בס"ד

וקודם כל לשאול שאלה פשוטה - האם בכלל הייתה בקשה לקיום פריימריז פנימיים, בתוך מפלגת הבית היהודי עצמה מאז פיזור הכנסת?

יכול להיות מאוד שהזיכרון שלי מטעה אותי אבל לא הייתה שום קריאה לקיומם של הפריימריז או לכינוס של המרכז בשביל להחליף את הרב פרץ. גם חיפוש באינטרנט לא העלה דרחשה שכזאת מצד פעילי המפלגה או חברי המרכז. עד יום שישי האחרון, כמובן.

למעשה, הבקשה הראשונה לכנס את מרכז המפלגה הייתה של גרנק בשביל להוביל לפריימריז פתוחים. מהלך שלא הצליח לו במיוחד.

זאת אומרת שיכול להיות שמצד האמת הרב פרץ צריך להעמיד את עצמו שוב לבחירת הציבור, אבל אם הציבור בעצמו לא רוצה לשנות או אף אחד לא מכנס את המרכז, הוא לא חייב לעשות את זה. כמובן שהוא יכול להעמיד את עצמו שוב לבחירת הציבור, אבל הוא לא חייב.

כמובן שכל זה השתנה מרגע חתימת ההסכם עם עוצמה יהודית. אז פתאום החלו הדרישות להחליף את הרב פרץ ולכנס את המרכז כמה שיותר מהר. לפני כן כלל לא היה ניסיון כזה, גם לא ממתנגדיו הגדולים של הרב פרץ בתוך הבית היהודי לא דרשו את זה, אלא קיוו שאולי משהו יתפתח בפריימריז הפתוחים (למרות שלפי מה שעמיעד טאוב כתב לי, הם קיוו אבל ידעו שהפריימריז האלו כלל לא ריאליים).

בקיצור, מה שהרגיז את אותם צעקנים זה לא הרב פרץ אלא החתימה על ההסכם עם עוצמה יהודית שהופך אותם לשווים בין שווים. וגם אותם, נכון לעכשיו, הצליחו הרב פרץ וניר אורבך להרגיע לעת עתה.

לגבי הערה מספר שלוש אני חושב שיש הבדל מהותי בין הציבור לא רוצה לבין שיש משהו יותר פופלארי ממך בזירה. אם הציבור לא רוצה אותך, אז באמת כדאי ללמוד את הלקח ולשים את המפתחות בצד, אבל כאמור לא זה המקרה כאן.

אלא יש בשתי מפלגות אחרות שני אנשים יותר פופלארים ממנו שמאיימים לו על המקום אז הוא מתבצר בשביל שהמקום שלו לא ילקח. סה"כ זה הגיוני, גם אם אני אישית לא אוהב את זה וכבר כתבתי כאן מפורשות שלדעתי האישית סמוטריץ' יותר מתאים לעמוד בראש מאשר הרב פרץ.
אז כנראה שמשום מה, ההסכם הזה גרם לרבים להביןאריאל יוסף

(סופית) שהרב רפי לא ראוי להנהיג ויש להדיחו.

 

יש לי ניתוח שונה לחלוטין משלך לכל ההתרחשות והסיבות לכך,

אבל סוף כל סוף, הדרישה הזו קיימת כעת וא"א לשלול את הלגיטימציה שלה,

כמו שכבר כתבתי: וההבדל - - אקטואליה וחדשות.

נכון, הם נזכרו עכשיומרדכי
בס"ד

ולכן בדיוק עכשיו המרכז כן מתכנס, ולכן עכשיו יש קריאות להחליף אותו, וזה בסדר גמור. אבל אי אפשר להאשים אותו שהוא מבצר את מעמדו לפני שהייתה את הדרישה בכלל לפריימריז או לכך שבוא יפנה את מקומו.
היה אפשר בהחלט גם בשבוע שעבר להאשים אותואריאל יוסף

שהוא מונע כל אפשרות למיזוג ובחירת רשימה רק כדי לשמור על מעמדו.

ההתנהלות הזו היא שריסקה אותו וההסכם ביום שישי היה רק "מכה בפטיש".

הציבור מאס בהתנהלותו עוד לפני שחתם עליו.

 

אפשר, למשל, לראות את האינדיקציה לכך בדברי הרב דרוקמן **לפני ההסכם**:

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/421443

 

שימו לב גם לשרשורים כאן בנושא במהלך השבוע שעבר, לדוגמה:

מישהו מבין מה החשש מ'שינוי פניה של הציונות הדתית'? - אקטואליה וחדשות

עסקני הבית היהודי מחפשים כל דרך להמאיס את עצמם על הציבור - אקטואליה וחדשות

 

אגב, @הסטורי, נראה שהם עלו ביום שישי על הרעיון הטוב ביותר...

@מיכאלצ, לכך רמזת?

אכן, שברו את השיא של עצמם...הסטורי
אריאל יוסף

איך לא חשבנו להציע להם את זה??

אז השבוע שברו שוב ושוב את השיאהסטוריאחרונה
של עצמם.

עצוב
היתה דרישה והיה דיבור על זההסטורי
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/420571
בי"א כסלו, הרב פרץ וניר אורבך שלחו מכתב שמדבר על התארגנות לפריימריז בבית היהודי. ממילא פעילים לא היו לחוצים, כי עם פתיחת מערכת הבחירות הבטיחו פריימריז. כל השיח היה על האם פריימריז לבד כמו שהבטיחה הנהגת הבית היהודי וצעד שהיה מציאותי, או פריימריז פתוחים של כולם.

חתימת ההסכם, שכולל שהרב רפי בראש, הבהירה שהמכתב שנשלח פחות משבועיים קודם, היה הסחת דעת וממילא עלתה הדרישה לקיים פריממריז, כמתחייב מחוקת המפלגה וכמו שהרב פרץ ואורבך הבטיחו עשרה ימים קודם לכן!
יפה שזכרת את המכתב הזהאריאל יוסף

@מרדכי, תשובה ניצחת לשאלתך "למה נזכרו רק עכשיו";

אמרו להם שמתקדמים לשם, והם קנו את זה.

 

זה גם מסביר למה הם רותחים עכשיו; מבינים שהוליכו אותם שולל:

 

"הוחלט לבדוק את כל החלופות האפשריות במטרה לבחור את הרשימה המיטבית...

 הנחה יו"ר המפלגה את המנכ"ל להיערך לוגיסטית לקיום פריימריז בבית היהודי...

לאחר סיכום עם האיחוד הלאומי, אנו מתכוונים להמשיך לפעול לאחדות הציונות הדתית בפנייה לשאר השותפים".

 

פחות משבועיים אחרי כל ההבטחות, מקבעים את הרשימה ללא שינוי

(אולי שריון במקום שני כדי לדחוק את הנציג היחיד שנבחר ע"י המרכז...),

מסכלים כל יוזמה למיזוג עם האיחוד הלאומי,

ועוד מפרקים את הסכם הריצה המשותפת איתו משתי המערכות הקודמות

(-ההסכם עם עוצמה סותר אותו מפורשות כמעט בכל סעיפיו).

כולה לפני שבועייםהסטורי
מדהים כמה הייתי צריך לגלול כגי להגיע לשם.

אני לא מייחס חשיבות למכתבים כאלה אריאל יוסף

רק למכתבים מלפני שנה ומעלה...

למכתב הזה אין שום חשיבותהסטורי
כותביו לרגע לא התכוונו למה שכתבו. כל חשיבותו היתה כ'חומר הרדמה' לשטח, שלא יפריע להם להידבק לכסא.
למפרע מתברר כך.אריאל יוסף

זו גם כנראה הסיבה לכך שלא זכרתי אותו.

לא היה בו שום דבר משמעותי מלבד עדכון קצר.

תודה שתיקנת מרדכי
בס"ד

אם כך, מתוך סקרנות, מעניין מאוד לבדוק מה החליטה אותה הוועדה שבדקה את האפשרויות השונות. כי ממה שאני מבין מהמכתב, מצד אחד התחילו להערך לפריימריז, שאם לא תהיה חלופה מיטיבית אחרת, אז יצאו למהלך.

אם ידוע לך על זה משהו אשמח בבקשה לשמוע.
הייתה שבוע שעבר ידיעה, על פניה לחברי הבית היהודי לחדש התפקדוהסטורי
ומי שלא הבין מההסכם - מבין מהפרת ההסכם (וכל הנלווה)אריאל יוסף
אגב, אני לא בטוח שאני מתלהב מפריימריזהסטורי
לפריימריז לצד יתרונו המובהק, שהנציגים נבחרים ע"י ציבור רחב - יש גם חסרונות משמעותיים. החסרון המשמעותי ביותר הוא הצורך בהרבה כסף וממילא היתרון של מי שעשה אקזיטים בעברו, הרויח בהייטק הרבה יותר והבעל טייס קרב, על מי שכל חייו עסק בעניינים אידיאולוגיים, עם משכורת שעמותה זאת או אחרת שילמה כשיכלה ולא שילמה כשלא - מובנה בשיטה.

יש כמה שיטות ביניים, שמצד אחד מביאות לידי ביטוי את רצון הציבור, גם אם לא באופן הכי ישיר וגם לא נגועות בבייה הזאת, שמביאה הרבה קשרי הון-שלטון.
לענ"ד המתכונת הרצויה היא שהציבור יבחר חברי מרכזאריאל יוסף

והם יבחרו רשימה.

 

אולי בהזדמנות בל"נ ארחיב על כך, אבל בקצרה:

 

א. על חברי מרכז קשה יותר לעשות קמפיין.

בד"כ הם מונחים בסוגיות יותר מרוב הציבור, יודעים מי עשה מה (ולא פחות חשוב - מי לא),

ולא בקלות משפיעים על שיקול דעתם בכמה הודעות יח"צ מוצלחות.

 

ב. חברי המרכז נבחרים ע"י אנשים שמכירים אותם בקהילותיהם ויישוביהם באופן אישי,

הם נגישים לציבור המקומי והוא נותן בהם אמון. הם מהווים בסה"כ מדגם מייצג של הציבור הרחב.

 

ג. בגלל כמות הנבחרים, קשה יותר להשפיע על פריימריז למרכז מאשר על פריימריז לרשימה.

 

זה בקצרה ממש.

בגדול מסכים - אולי איזון בין חברי מרכז לנציגי סניפים/מחוזותהסטורי
מה שמבטיח ייצוג גם לפריפריות ומונע את המצב שהגבול הצפוני שמכירים נציגי המפלגה, הוא קו רעננה-קדומים (כמו שנטען על רשימת הבית היהודי בממשלה הקודמת).
האיזון הזה מובנה כבר עכשיו.אריאל יוסף

מרכז המפלגה מורכב כך:

כל סניף מקבל נציגות במרכז המפלגה לפי גודלו ,

כאשר את נציגי הסניף בוחרים חברי הסניף.

ממילא מדובר בנציגי סניפים ומחוזות.

 

חברי המרכז הם לא רק אלו שנבחרים בפריימריז למרכז,

אלא גם נציגים מכהנים של הבית היהודי ברשויות מקומיות חברים בו מכוח כהונתם.

את נציגי הבית היהודי ברשויות בוחרים חברי מועצת הסניף באותה רשות.

ממילא גם הם נבחרי ציבור מקומיים בפריסה ארצית לפי כוחה של המפלגה בכל רשות.

 

אני מעתיק לכאן שני סעיפים מחוקת הבית היהודי העוסקים בנושא:

 

"חברי המרכז: חברים שנבחרו על ידי חברי המפלגה בתחומי הסניפים...

ועדת הבחירות תקבע לכל תחום סניף וליישוב שאיננו בגדר סניף,

מהו מספר חברי המרכז שייבחרו בו.

המפתח לקביעת מספר חברי המרכז הנבחרים בתחום סניף,

ייקבע בהתחשב במספר חברי המפלגה בתחום הסניף

ובמספר הבוחרים לכנסת האחרונה שהצביעו בעד המפלגה

או בעד רשימתה לכנסת בתחום הסניף...

 

בנוסף לחברי המרכז הנבחרים... יכהנו כחברי מרכז...

ראשי רשויות מקומיות ואזוריות, סגנים של ראשי רשויות מקומיות ואזוריות,

חברי מועצות של ראשי רשויות מקומיות ואזוריות, ראשי מועצות הסניפים של המפלגה...".

ועדיין כל שמונת המנדטים היו בין גוש עציון לרעננה-קדומיםהסטורי
אם לא נספור את שלושת הימים שרשמית וורצמן היה ח"כ בקדנציה הזאת.
זה היה כשכלל המתפקדים בחרו את הרשימה. לא המרכז.אריאל יוסף

זו הרשימה שבחר המרכז:


1. מוטי יוגב
2. הרב אלי בן דהן
3. דוידי בן ציון
4. מירי אברג’יל
5. שוקי זוהר
6. יונתן דובוב
7. אורלי רפפורט
8. ארז צדוק

 

שאר התלונות - למועמדים.

אגב - משעשע לראות כיצד בתוך לחץ אדיראריאל יוסף

שהופעל כלפי הרב רפי לקיים פריימריז - בעיקר מצד בצלאל שמתנגד בקביעות לפריימריז, אך מבין שאין מוצא אחר כרגע - דווקא איתמר חסיד הפריימריז הגדול הושיט לו חבל הצלה מהלחץ הזה (ויצר עליו לחץ אחר, אבל זה לא הנושא).

אה, כן, זה היה אחרי שרוסו החליט להאשים את בצלאל - שלא רצה לצאת לפריימריז בלי הבית היהודי - בכך שהוא בכלל מנסה להכשיל פריימריז וממילא היה אפשר ללכת נגדו...

 

אזכיר שלילה קודם בצלאל פרסם בדיוק מה ההצעה שלו:

"אופציה א: מפקד בזק ופריימריז. להערכתי אם תתקבל החלטה מידית ניתן עוד לבצע זאת גם בלוחות הזמנים הקצרים שנותרו".

אבל כידוע, לא מאמינים לבצלאל. רק לרוסו, מראשי מכתירי בנט...

(וכבר הזכרנו כמה פקפקו כאן תומכי עוצמה באמינות שלו כשכתב על גבי "עולם קטן" את כל האמת על התנהלותה...).

 

ואם כבר - מתי נערכו אי פעם פריימריז בעוצמה יהודית, חסידי הפריימריז?

לפני בחירות תשע"ה? תשע"ט?

 

נזכיר שגם כשיצאו בבית היהודי לפריימריז ערב בחירות תשע"ג -

אנשי עוצמה העדיפו להישאר בצד ולחכות לשריונים יחד עם אנשי תקומה מתנגדי הפריימריז

(ואחר כך להאשים, כרגיל, את ראשי תקומה שלא דאגו להם...).

יהיו פריימריז אחרי התפקדמות מסיביתסודית
של מצביעי ***הבית היהודי***
כשכמות מתפקדי תקומה תהיה בטלה בשישים - תקבל פריימריז.
סמוטריץ ניצל את שקד ככלי להעיף את הרב פרץאיתן גיל
מהמקום הראשון.
עם כל השאר אני מסכים.
דבר אחד שכחתאיתן גיל
אורבך הוא איש של בנט וסוס טרויאני בבית היהודי, ששומר דלת פתוחה לבנט, ראינו את זה בסיבוב הקודם. בעקיפין זה קשור לליכוד כי הנחת העבודה של בנט באמצעות אורבך שהליכוד יתרום את המנדט החסר להרגעת הרוחות בקרקס הדתי לאומי. לדאבון הלב.
ואם את מתעקשת על השוואה לליכוד - אז אתמול היה פריימריז על היהסטורי
וגם נתניהו הניצחי, שנמצא על הכסא הרבה הרבה יותר משנה, היה צריך להזיע ולקהל את אמון הציבור. ק"ו למי שרק לפני שנה הוצנח ונכפה על מוסדות המפלגה.

https://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/712152
ומוטי יוגב מצטרף ברמז 'דק'הסטורי
מקווה שיהיה ב'ה-מיוחד


אני חושב שהוא צריך להתאחד עם נעם...ספק


באופן לא מפתיע, זה לא מספיק כדי לעבורמיכאלצ


אני מחכה לשרשור הבא -אריאל יוסף

מה התרחישים האפשריים של הרב רפי ובן גביר במקרה שבצלאל לא מצטרף אליהם?

 

שאלתי את השאלה הזו ולא קיבלתי תשובה:

לא סביר שיקרה. יותר סביר שיחבור לליכוד או לימין החדש. - אקטואליה וחדשות

דווקא בפניו כל התרחישים פתוחיםהסטורי
סיפורי מעשיותה-מיוחד

המקום היחיד שסמוטריץ יכול למצוא את עצמו הוא באיחוד עם הבית היהודי ועוצמה.

בניגוד למצביעי עוצמה שאין להם בעיה לזרוק את הקול שלהם לפח למצביעי תקומה יש בעיה גדולה.

לבנט ושקד הוא לא יצטרף 

אתה צודק בדבר אחד, מצביעי תקומה כמו מנהיגיההסטורי
הם אחראים והם לא סיכנו ולא יסכנו את עם ישראל וארץ ישראל, בזריקת קולות לפח, בשביל משחקי כבוד. (בניגוד לאלו שכבר עשרים שנה עושים זאת בקביעות)
אז זאת הסיבה שלא מתאחדים?ה-מיוחד

במקום לעשות איחוד (שהיה צריך לעשות לפני שנה) אז רבים ומוציאים את החשק למצביעים פוטנציאלים לבחור. 

במקום לצאת בקמפיין ורשימה מסודרת עושים בלאגן?

או שאולי המצב הנוכחי שאין כנסת חדשה טובה בשבילו? "רק הכסא אגדל ממך" רלוונטי מאוד לפרשת השבוע

תשובותסודית
א. בנט לא רוצה
ב. מצבו לא בדיוק מאפשר התמקחות. יש ימין דתי חזק שרץ - איתו או בלעדיו.
ג. אין סיכוי שתעבור
ד. לא סמוטריץ..
ה. ניסה ונכשל
חיבור לימין החדש שישאב גם את הבית היהודי...הסטורי
תור האיחוד הלאומי להתאמץסודית
מי שטוען לכתר - שישיג את הנמדטים.
הבית ינוח כעת. רציתם לבודד את הרב פרץ - הצלחתם.
עכשיו תשברו את הראש.

תודה על ההזדמנות להצביע לנתניהו.
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

דוגמא של שני חברי כנסת שהזהירו בנושא:ארץ השוקולד
שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך