אשמח לקבל המלצות על שדכנים/יות אמינים (גם בתשלום)
לציבור דתי לאומי תורני.
כתובת הדוא"ל שלי nightcourt@walla.com
תודה.
מה אומרים?? 

)
ומזל טוב.

רחלקה
רחלקה
רות22






רחלקה
שירה22
,
ושנשמע בשורות טובות... חיבוק שווה יותר מכמה מילים..תודה 










וופל אמריקאיאחרונה
~א.ל


)



]

רחלקה
~א.לאחרונה
~א.ל
) ואת עיקר ה"חינוך" שלי בנושא אני דוקא עושה בכיתות ו'...מה צריך להכניס? הרבה מאוד. אנסה להעלות כמה נקודות. על חלק מהנקודות אני קצת מתלבטת אם שייך להכניס, אבל מצד שני – זו השנה האחרונה באולפנא ולא לכל הבנות תהיה מסגרת כלשהי שתוכל לכוון אותן ולעזור להן בדרך.....
- חשיבות הנישואין – על מה ולמה? --- לדעתי זו אחת הנקודות הכי הכי חשובות!! צריך שהבנות יצאו מהאולפנא בידיעה שחתונה זה הדבר הכי חשוב!! (וזה לא בהכרח אומר להתחתן בשמינית או מיד אחרי). כל החלטה שבוגרת שמינית מקבלת צריכה להיות במחשבה על חתונה[1]. למשל: אני הולכת למדרשה כדי להעשיר את הידע התורני שלי לקראת בנית בית, אני לא עושה שרות או עושה רק שנת שרות אחת כדי שבע"ה אספיק לסיים לימודים גבוהים מוקדם ככל האפשר כדי שאוכל לבנות את ביתי, אני רוצה לעשות שנת חופש אבל אולי בכל זאת אוותר עליה ואסתפק בחופש של הלימודים[2] כדי להתחיל ללמוד מוקדם יותר, כבר מכיתה י"א אני מתחילה לחשוב במה אני רוצה לעסוק בחיי ובהתאם לזה גם מכוונת את השרות הלאומי לתחום קרוב (אם אני מתכננת לעשות שרות ואם זה אפשרי) וכך אני חוסכת לעצמי בלגן אח"כ, אני עושה פסיכומטרי מוקדם ככל האפשר, ועוד...
- בחירת בן זוג
- קושי שהיה קצת משמעותי בשבילי - שינוי יחס כלפי בנים. מה מותר ומה אסור, ואיך להיזהר שלא "לגלוש".[
- כללי נימוס בסיסיים מקובלים בתקופת הדייטים[4]
- הדרך לשמור על עצמי דתית: איזה חברות יש לי? איפה אני בשרות? (מקום שאני לא אתקלקל בו), אולי קשר עם חברות מהאולפנא \ מהסניף? שרות קרוב לבית? מדרשה? שעור קודש קבוע? התנדבות?
- בהקשר של הנקודה הקודמת: על החלטות משמעותיות ומשמעותיות פחות.
אחד הדברים שנחרטו אצלי חזק בשמינית היה משעורי חינוך. אני חושבת שזה התחיל כבר בתחילת שנה. דיברנו על צמתים שיש בחיים. צמתים = נקודות משמעותיות בחיי שההחלטה בהם משפיעה מאוד על מהלך חיי. אמרנו שנבחר (כמעט) כל הזמן טוב בע"ה כאשר נבחר את הפניה הנכונה בצומת. דוגמאות לצמתים: מקום שרות, מקצוע לחיים, מקום לימודים, בן זוג (איך לא..), מקום מגורים ועוד... כמובן שכל זה הגיע עם דיונים וסיפורים ומסתבר שזה היה משמעותי... (אם אני זוכרת את זה היטב עד עכשיו...
)
- בין אדם לחברו – את הקשר שלך עם בעלך את בונה כבר מגיל 0(!!) ביחס שלך לחברותיך ולמשפחתך
- בין שכל לרגש בהחלטות שונות בחיים.
- התמודדות עם משברים
- משפחה וקריירה
- יחס בין כסף לערכים
- לבנות בית של אידאלים... ובמסגרת זו: מה המצב של עמ"י עכשיו? באלו חזיתות צריך תגבור? והמקום לחשיבה מה ההשקפה שלי ולבחור בהתאם את החזית. כמובן שצריך להוסיף לזה את הבעל, ובע"ה גם את הילדים כשיש (בתי ספר וכו'..) ובהתאם לזה להשתדל לבנות חיים של שליחות.
גם אם נמצאים ממקום מתוך אילוצים (לימודים, עבודה ועוד) לחפש שם את השליחות.
שליחות בבחירת מקצוע (גם בבניה, חקלאות, פוליטיקה...)
דברים "אחרים":
- על אחריות[8]
- להשתדל ממש ממש ממש(!!!) להכניס בשמינית (ובאולפנא בכלל) כמה שיותר שעורי קודש, כדי לחסוך לפחות לחלק מהבנות את הצורך בשנת מדרשה. כמובן שרצוי שהשעורים יהיו כמה שיותר פעילים, מחוברים ומשמעותיים, וכן רצוי לגוון גם במורים שמעבירים את השעורים כמה שיותר, כדי למצוא אצל כל תלמידה את המקום לחיבור שלה לתורה בע"ה...
[1] יתכן שזה יעזור לצמצם את התופעה של "ביצות"
[2] בד"כ שנת הלימודים האקדמית היא מחשוון עד תמוז, כך ש(בהנחה שלא עובדים או שלא כ—ל החופש עובדים) אפשר למצוא את הזמן "להתפרק"
[4] משום מה אף אחד לא נולד איתם... ולא לכולם יש מאיפה לדעת. נופלים על זה הרבה וחבל
[8] בעקבות התופעה של החלפת מקומות שרות, וגם קשור בהחלט לנישואין...
_______________________________________________________________
ישר כח על העלאת השאלה
נשמח לשמוע את מסקנותיך..... 
) 
לא לגמרי מה שהתכוונת, אבל בהחלט חשוב לדעתי...
(שוב מצטטת מאותה עבודה)
לדעתי אחד הדברים שהכי חשוב להוסיף הוא שעורים טכניים-מעשיים בדרך לבניית בית יהודי
בין הנושאים החשובים בעייני:
- ניהול תקציב משפחתי וחסכון (משהו בסגנון "פעמונים")
- כמה מילים על נקיון, כביסה וכו'[1]
- ניהול זמן (חשוב לכל דבר בחיים)
- כמה מילים על תזונה נכונה
- תפירה בסיסית – תיקון כפתורים, רוכסנים, מכפלות ועוד
לדעתי כל הנקודות המוצעות אינן דורשות יותר מדי כסף ומשאבים וניתן לעבור עליהן די בקלות, אולם אין ספק שזה משמעותי לבנות להמשך החיים.
באולפנא בה למדתי עשו דבר מאוד יפה: ממש בסוף השמינית (לפעמים אפילו אחרי מסיבת הסיום) יש כמה ימים של "מדרשה". בימים אלו הגיעו אנשים מביה"ס ומחוצה לו והעבירו שעורים בנושאים שונים ומי שרצתה יכלה להגיע לשעורים לפי החלטתה (ניתן היה גם להגיע לחלק...) אני לא יודעת מה עשו בכיתות אחרות, אבל אני זוכרת שאצלינו המחנכת שאלה אותנו את מי אנחנו רוצות והשתדלה לשלב אותם. לפעמים גם ביקשנו נושא מסויים מאדם מסויים וגם את זה השתדלו למלא. היתה השתתפות יפה.
לפני שנה אחותי סיימה שמינית וגם אצלן עשו דבר דומה. אמא שלי הציעה לבוא (בהתנדבות) ולהעביר לבנות שיחה בסיסית בנושא תזונה – לקראת יציאה לשרות וגם בע"ה בהמשך כללי תזונה בבית. שמעתי מאמא שלי ומאחותי שגם זה היה מוצלח.
אני חושבת שניתן לעשות דבר דומה בכל אולפנא – לקראת סוף שמינית לעשות שבוע של הכנה לחיים. במהלך השבוע יהיו לימודי קודש (רצוי קצת שונים מהרגיל) וישולבו מורים אהובים מצוות ביה"ס עם אנשים מבחוץ. נושאי השיחות יהיו בחלקן לפי רצון הבנות ובחלקן לפי רעיונות של ההנהלה והמחנכת או של המרצים עצמם. בין שעורי הקודש ניתן לשלב שעור תזונה, שעור תפירה ותיקונים בסיסי, שעור או שניים בניהול תקציב, שיחה על חשיבות ניצול הזמן ולאחר מכן רעיונות מעשיים לניצול זמן ועוד. בעייני תכנון נכון של דבר כזה יכול להיות מאוד משמעותי לבנות ואני חושבת שהרבה בנות יבואו מרצונן להשתתף בזה.
[1] לדעתי זו צריכה להיות שאיפה של האמהות והבנות (וגם הבנים) ללמד בבית את כל זה, אבל...
שכוייח!!שרבוב

וופל אמריקאי
אמור לחכמה
מישהו10
אמור לחכמהאחרי כל אחת הרגשתי במשך כמה ימים חוסר חשק לכל , כאבים בחזה , דברים שלא מובנים לי ...
ועכשיו אחרי האחרונה אני מרגיש עוד יותר את הנ"ל ובצורה הרבה יותר חזקה


אפוש
..
בהצלחהאפוש

) זה מאד לא מנומס להגיד לא אחרי שאמרת כן.
ב"הצלחה ...