שרשור חדש
פעילות נחמדה ל9 הימים. ידע בסיסי על בתי המקדש וירושליםהוא לא יודע
יש פה מישהי שלומדת בתאטרון לחישה ויכולה לספר לי עליו?כל העולם במה


תשאלי בפורום סטודנטיםעמירם
זה מקום למשחק כאילו?א"י לעמ'יאחרונה
היסר מהחינוך
משעמם לי
וואו אתה איש ישן.שיח סוד
מה קורה?שיח סוד
איך החיים?
סבבהסר מהחינוך
נהנה מהחיים
יופי. טוב לשמוע.שיח סוד
מה אני יעשהסר מהחינוך
שנה שעברה השתמשתי במחשב של חבר שלי ולא היה לי פון במהלך השנה "התקלקלתי" קניתי פון מושגח ואז עברתי לרגיל עם רימון אבל דפוקק הזמנתי מאלי אקספרס פון והוא הגיע לפני שבועיים אז חזרתי לפה
אהה, אז זהו נתקעת כאן עכשיו למלא זמן שיח סוד
יש שבוע הבא מפגש... אתה בא ?
מתי ואיפהסר מהחינוך
ככהשיח סוד
יום חמישי יא אב בשעה 4 בירושלים באזור יפו, סדנאות וכאלה. אח"כ ב6 יש מפגש חוויתי יותר כנראה בגן הורדים או משו, למי שרוצה. לצעירים יותר
אה סבבהסר מהחינוך
אם לא יהיה בלאגנים עם אחי אני אבוא
נייס.שיח סוד
וזה לא הזה של ההתנדבות נוג"ה כאן, זה עוד אחד קצת אחר.שיח סוד
מה זאת אומרתסר מהחינוך
אמממשיח סוד
יש את חמישי הבא שזה פסיפס מארגנים, האזור בערוץ 7 של יצירות ולכן זה יהיה סדנאות יותר.
ההתנדבות נוגה כמו שהייתה שנה שעברה זה עוד דבר שיהיה, שזה קשור יותר לפורום הזה.
אז לא הבנתיסר מהחינוך
תני לי לוז מפורט
של שניהם?שיח סוד
פסיפס יום חמישי יא אב שעה 4 בצהריים בירושלים.
ההתנדבות נוגה עדיין אין פרטים.
יש לך מקום מדויק?סר מהחינוך
לא...שיח סודאחרונה
אולי @פיתה פיתה יודעת
עיתון איכותי חדש!!!!בעל כנפיים

בס"ד

 

שלום לכולם!

ב"ה, אנחנו מוציאים את עיתון "הכובע שלי" כבר שלושה חודשים.

המטרה שלנו בעשיית העיתון היא סיפוק חומר איכותי בתדירות גבוהה לנוער דתי ברחבי הארץ. בעיתון יש משחקים עם פרסים, וניתן גם להיות כתבים!

אז אם אתם מעוניינים לקבל את העיתון כל שבוע למייל, 

שלחו לנו מייל-  etlikro@gmail.com,

עם שם, טלפון, גיל, מקום מגורים ותאריך של היומולדת.

(אפשר לשלוח לי באישי)

נשמח אם תרשמו ותפיצוקורץ

וואי וואיגזר השדה
תשמעו אני מנויה לעיתון הזה והוא פשוט אחד האיכותיים והשווים!!
ממש ממליצה להירשם!
כמה עולה מנוי?אהבת עולם!


דתיים בקטע של דוסים?לעשות רצונך!

או פחות?.. אפשר יותר פרטים?

הכובע שלי - העיתוןבעל כנפיים

העיתון יוצא ב"ה כל שבוע בחינם.

השאיפה שלנו בהוצאת העיתון,

היא לספק חומר איכותי-

מכל הבחינות:

תורנית ומעשית.

בגלל שהעיתון חדש,

אנחנו עדיין לא יודעים איך להגדיר אותו,

ואיך לקדם אותו כדי שיהיה מעניין ויהיה תורני.

אתם מוזמנים לעשות מנוי,

ולהעיר לנו, ע"מ שנוכל באמת לספק את מה שיעניין אתכם.

לדעתי, הוא מעניין גם כאלה שדוסים, וגם כאלה שפחות-

יש בו מספיק פינות בשביל שכל אחד יוכל לבחור את מה שמעניין אותו.

וכמובן, אם יש פה מנויים של העיתון,

אתם מוזמנים לחוות את דעתכם...

 

והנה העיתון של שבוע שעבר:20170724182133.pdf 

בחינם!!בעל כנפיים

המנוי הוא בחינם!!

ויש גם משחקים ופרסים שווים...

נשמע טוב!לעשות רצונך!


כמה הערותקפיץ

זה באמת נראה עיתון מוצלח

אבל אתם חייבים חייבים לתקן כמה דברים.

קודם כל: הגהה זה חשוב ממש ומציק לי בטירוף "חמש אנשים" "אסור שהתמונות ששולחים יצולמו בסלפי" (גם הבדיחות שכתובות נוראי)

דבר שני- מאמר של העורך\המערכת זה בנאלי, אבל זה כן חסר לי נורא, אני לא בעד ליפול לתבנית וכי "בכל עיתון יש כזה" אז צריך להיות גם לכם, אבל אני מציעה לחשוב על איך כן אפשר לעשות את זה

אני אשמח גם לכתוב בעיתון אם אפשר, יש לי כמה רעיונות.

והוא באמת נראה טוב. אני אשמח לעשות מנוי (:

 

קיבלנו, תודה על ההארות!בעל כנפייםאחרונה

תודה על ההארות, תוכלי לשלוח מייל ל etlikro@gmail.com שזה המייל של העיתון, ונשמח גם אם תוכלי לכתוב בעיתון, תודה רבהקורץחיוך

הכל זה לטובה- היא רק קלישאה?א"י לעמ'י
למה שקורה משו חמור, ישר הראש שלי מכוון אותי למילים "הכל לטובה". .
"דמי אחיך זועקים מן האדמה"- הכל לטובה?
למה שהקב'ה יעשה לנו רע, ואחכ נאמר שהכל לטובה?
אי אפשר להבין את דרכיו של הקב"ה .טיפה של אור
הכל לטובה,זה נכון . דברים שנראים לנו מעיקים בעתיד יתבהרו לנו כ"איזה מזל שהם קרו" .

תזכירי לי לפרט על זה עם מחשבה לא של 2 בלילה
כנראהאין קדוש כה

שזה נכון גם אם קשה להאמין בזה.

אנחנו לא רואים למה זה שאנשים נרצחים זה לטובה אבל אנחנו לא מבינים מה אלוקים רוצה....

 

אבל אני לא חושבת שאם קורה משהו חמור צריך לחשוב ישר שהכל לטובה.

אם זה משהו כואב וקשה אנחנו צריכים קודם כל לכאוב את הדבר הזה, לבכות אם צריך לצעוק אם זה משחרר ואחרי שכואבים ונרגעים אומרים שהכל לטובה.

אם נגיד רק שהכל לטובה ולא ניתן מקום לכאב זה לא יהיה לטובה של אף אחד.

^^^ ועוד משהו להוסיף..הלב והמעין.

הכל לטובה זה לא אומר שהכל טוב

יכול להיות דבר רע, עצוב, כואב שאין בו טיפת טוב

אבל מה שיצא ממנו אח"כ זה הטוב, זה ה'לטובה'

יפה. נקודה באמת יפה. אני מאמץ את זה..נער גבעות מצוי


לאט הכל טוב אבל הכל לטובהרוקדת בגשם


הכל מכוון לטובה שלא נראית לנו. והלוואי שנראה את כל הטובות..נער גבעות מצוי


בעקרון..א"י לעמ'י
אני כן אומרת שהכל לטובה ..
אבל זה כבר נראלי פשוט לא הגיוני .
נכון. העולם הזה לא עובד ע"פ ההגיון שלנו. והלוואי שנבין.נער גבעות מצוי


ממש לא סתם. אבל יש מצב בעולם שנבין.. כשהבית בנוי.נער גבעות מצוי

עד כמה שנצליח להבין. אבל יותר מעכשיו...

את צודקת. הקלישאה היא אמיתיתנפש חיה.
אענה לך בערב יותר
לא קראתי תגובות... וזה לא קלישאה...אין על רבנו!

זה רק בעניים שלנו לא טוב.

שעושים לילד זריקה - בעניו זה רע לגמרי! וכל מי שקשור לזה רק רוצה ברעתו!

אבל באמת זה הכי טוב בשבילו !פשוט הוא לא רואה את זה מנקודת מבט שלו... 

זה מה שקשה לנו להבין...מתן דוידסון

שמה שהקבה עושה לנו הכל לטובה למרות שמראייה שלנו זה נראה ממש לא טוב בלשון המעטה כמו שאמרת.

כשאנחנו מסתכלים לדוגמא על הרצח בנווה צוף קשה לנו להביןחיוך קטן גדול
למה נהרגו אנשים צדיקים וטובים
הכל חשבונות של הקב''ה
אבל כשנסתכל אחורה נגיד שמה שריפא קצת את הפצע היה הלוואי בנייה בנווה צוף, בנייה ביהודה ושומרון וכו'
וואי אני ממש לא אוהב שאומרים את זה... ):יחידי
מנסה לענותיחידי
מוכרת אמרת חז"ל "שכר בעולם הזה ליכא". אין שכר בעולם הזה. המשפט הזה מתאר ומסכם בקצרה את הנהגת הקב"ה בעולם, לדעתי. העולם הזה הוא לא עולם האמת, לא עולם של שכר ועונש. עולם בלי. היגיון אנושי. העולם הוא חידה. דרך פעילותו היא תמוהה ובלתי ניתנת להבנה. אם דרך העולם הייתה מובנת, מה זה אומר על הקב"ה? שהוא כמונו?

אני מבין את המשפט "כל מה דעביד קוב"ה לטב עביד" או בגלגולו החדש "הכל לטובה" כאמירה של ענווה ושל הבנת המרחק העצום שלנו מהקב"ה ומדרכיו הנסתרות. הקב"ה בוודאי לא עושה דברים סתם ובהכל נמצא שכל עליון שאי אפשר להשיגו. האם בפועל אני רואה ש"הכל לטובה"? לא. אני רואה הרבה מאוד טוב אלוקי אבל אני חי גם בהסתרות. בעיקר בהסתרות. באי-הבנה אחת גדולה.
יש פסוק מדהים במשלי שממחיש את זה מצויין ואני כרגע לא זוכר אותו. מי שמתחבר לגישה שיקרא את את כתבי הרב שג"ר זצ"ל
וכתבתי את זה בהשראת תורה נ"ב בליקוטי מוהר"ן תניינאיחידי
ממש מסכימה עם כל מה שכתבו כאן וגם רוצה להוסיףאני121

הכל לטובה, חוץ מזה שזה נכון (לא הכל טוב אבל הכל לטובה ) זה גם סוג של משפט עידוד, לדעת שזה היה הדבר הנכון, ושל-ה' יש תוכניות משלו שאחנו לא תמיד יכולים להבין.. אבל בטוח זה הדבר הטוב ביותר שהיה צריך לקרות! מכירה כמה אנשים שזה הגישה שלהם לחיים באמת באמת והגישה הזאת הופכת אותם למדהימים!!

ממליץ לכולם לראות את הסרטון ביוט יוב של הרב דוד חטואל שהואאין כמו ה'

מדבר על האסון שלו

שיחה שהועברה לנו בישיבה לאחר רצח יעקב ונתנאל ליטמן הי"דאין כמו ה'
במילים אחרות- יש מנהיג לעולםנטעע


לא קראתי את כל התגובות...312214471

אבל מה שאני חושבת זה שיש בורא לעולם. והוא בעל הבית בבירה.

והוא יודע מה צריך לקרות ולמה ומה מוביל למה....

להגיש שכל מה שקורה בוודאות יתברר לטובה זה שקר. זה לא אמת . 

יש דברים שהם רעים ביסוד. אבל, אנו מאמינים שרבש"ע הוא טוב והוא רוצה לעשות לנו רק טוב והוא מוביל את המציאות לטוב בוודאות. לעיתים בדרך הוא צריך לעשות דברים כואבים וקשים מאוד.......

שמה שבטוח שיש סיבה וזה מכוון וה' רוצה רק בטובתנו.

לדוגמה- להגיד שהחרבת חבל ארץ נפלא כמו גוש קטיף זה לטובה, זה נראה לי שקר.

זה אסון. זה חורבן. אך וודאי הוא שרבש"ע ראה דברים וסיבות וחישובים שאנו לא יודעים.. 

נכון לזה התכוונתיחיוך קטן גדולאחרונה
יש מנהיג לעולם
הוא עושה את החשבונות שלו
ואנחנו לא צריכים להתערב
נטספארקריקוד

אני אשמח לשמוע על נטספארק

וגם אם יש מישהו שיודע על חנות או משהו באזור ירושלים שאפשר להתקין?

תודה

יש פורום לדברים האלה נראלי....פלונית אנונימית


אני התקנתי לבדפה לקצת
לא נרשמו תקלות ואני בכלל לא מרגישה שיש לי חסימה, הפלאפון עובד כרגיל
איך לבד?גפן המתוקה

אפשר להוריד את האפליקציה?

חשבתי שרק האנשים שעובדים בנטספארק יכולים להתקין..

וואי פאדיחה!!פלונית אנונימית


בגלל שהשם שלך זה ריקוד חשבתי שזה קשור לריקוד....פלונית אנונימית

חחחח לא מתמצה בזה בכלל

סליחה!!

חחחחח סבבהריקוד
כןפה לקצתאחרונה
moked@sinun.org

תשלחי מייל לכתובת הזאת, תכתבי שאת רוצה להתקין והם יסבירו לך איך
זה המייל של נטספארק

וגם @ריקוד
יא אללה פעם אחרונה שהייתי פה היתה לפני שנהסר מהחינוך
יווו טוב לראות אנשים מעבר הרחוקאהבת ישראל!!

והאפלחושף שיניים

 

סתם!

ברוך השב למחננו

ואתה עדיין זוכר?!פיצוחית
תשם משתמש והסיסמא😜🤣
ברוך הנמצא יא אלללה רוצים לראות נוחכות
חחח
תאמין לי את השם משתמש אי אפשר לשכוח כל כך מהרסר מהחינוך
והסיסמא זה ממש קל זה הארבע ספרות אחרונות של המספר בבית שלי
לא הייתי אומר לכולם..ירא שמים!


מי פה יודע את המספר של הבית שלי?סר מהחינוךאחרונה
עזרה קלהבארץ ציה ועייף
זה לא השם שלי בפורום אבל מאילוצים כאלו ואחרים...
אם יש משהו ממש חשוב וקריטי שבמשך כמה שנים לא גיליתם להוריכם, איך הייתם עושים את זה?
תהיו אמיתיים ובלי רעיונות פומפוזיים מעולמות עליונים.
היוש אנשים יש לי שאלה תענו לי דוגריghbft

אף פעם לא רציתם לעשות מה שבאה לכם גם אם זה אסור מהתורה וממש לא היה אכפת לכם שתלכו לגהינום

לא שאני זוכרת-ה' הוא המלך-
מתענייןליהודים היתה...
אפעם לא הצלחתי להבין את מגיל איכה מה הסיפור שלה בעצם. מרגיש לי שיש לי איזה חור בהשכלה שאת כל המגילות לומדים בבית ספרואני יודע תסיפור שלהם ןזה ואיכה בחופש אז פשוט אינלי מושג על מה היא וזה..
אשמח לשמוע מקורות ללימוד המגילה..
תודה!
מבין אותךתמים

באמת מגילת איכה מלאה במטפורות והרצף עלילתי לא כ"כ ברור או קיים. מקורת: מקראות גדולות, תורה תמימה (פחות פשט)

מגילת איכה. ירמיהו כתב. ממליצה על מקראות גדולות להבנהנפש חיה.

וכן במדרשים.

בלי נדר אכתוב. תזכירי לי בבקשה.

מדייק: ירמיהו הכתיב.לך דומיה תהילה

ברך בן נריה כתב.

 

פעם ראשונה את פרקים א-ב-ד

ואחרי שיהויקים שרף אותה

כתב עוד שני פרקים.

 

(ירמיהו לז, אאל"ט).

חית חיתנפש חיה.אחרונה
תלמד מדרשים עליה, איכה פרק ראשון ושני זה קינותכהנא צדק!
עעל חורבן בית המקדש וירושלים
פשוט\<חגי>/

איכה זה לא סיפור על מישהי...זה קינה (יותר כמו שיר) שירמיהו הנביא כתב על החורבן ובו תיאור של החורבן ושל המצב בעם ישראל לאחריו. 

איכה זו הטייה לנקבה של המילה העברית "איך" או יותר נכון "איך???".

איכה ישבה בדד העיר רבתי עם = איך העיר הגדולה הפכה לנטושה?

וכו' וכו'

כמו שכתבו כאן,אלעזר300

מגילת איכה היא ספר קינות שכתב ירמיהו הנביא על חורבן ירושלים - על פי חז"ל, אפילו לפני שנחרבה בפועל.

חז"ל מתארים במסכת מועד-קטן איך הגיבו העם והמלך בירושלים למגילה, על פי פרק לו' בספר ירמיהו. אביא אותו כאן:

 

א וַיְהִי בַּשָּׁנָה הָרְבִיעִת לִיהוֹיָקִים בֶּן יֹאשִׁיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה, הָיָה הַדָּבָר הַזֶּה אֶל יִרְמְיָהוּ מֵאֵת ה', לֵאמֹר: ב קַח לְךָ מְגִלַּת סֵפֶר, וְכָתַבְתָּ אֵלֶיהָ אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי אֵלֶיךָ עַל יִשְׂרָאֵל וְעַל יְהוּדָה וְעַל כָּל הַגּוֹיִם, מִיּוֹם דִּבַּרְתִּי אֵלֶיךָ מִימֵי יֹאשִׁיָּהוּ וְעַד הַיּוֹם הַזֶּה. ג אוּלַי יִשְׁמְעוּ בֵּית יְהוּדָה אֵת כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר אָנֹכִי חֹשֵׁב לַעֲשׂוֹת לָהֶם, לְמַעַן יָשׁוּבוּ אִישׁ מִדַּרְכּוֹ הָרָעָה, וְסָלַחְתִּי לַעֲו‍ֹנָם וּלְחַטָּאתָם.    ד וַיִּקְרָא יִרְמְיָהוּ אֶת בָּרוּךְ בֶּן נֵרִיָּה, וַיִּכְתֹּב בָּרוּךְ מִפִּי יִרְמְיָהוּ אֵת כָּל דִּבְרֵי ה' אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו עַל מְגִלַּת סֵפֶר. ה וַיְצַוֶּה יִרְמְיָהוּ אֶת בָּרוּךְ לֵאמֹר: אֲנִי עָצוּר, לֹא אוּכַל לָבוֹא בֵּית ה'. ו וּבָאתָ אַתָּה, וְקָרָאתָ בַמְּגִלָּה אֲשֶׁר כָּתַבְתָּ מִפִּי אֶת דִּבְרֵי ה' בְּאָזְנֵי הָעָם בֵּית ה' בְּיוֹם צוֹם, וְגַם בְּאָזְנֵי כָל יְהוּדָה הַבָּאִים מֵעָרֵיהֶם תִּקְרָאֵם. ז אוּלַי תִּפֹּל תְּחִנָּתָם לִפְנֵי ה', וְיָשֻׁבוּ אִישׁ מִדַּרְכּוֹ הָרָעָה, כִּי גָדוֹל הָאַף וְהַחֵמָה אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' אֶל הָעָם הַזֶּה. ח וַיַּעַשׂ בָּרוּךְ בֶּן נֵרִיָּה כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּהוּ יִרְמְיָהוּ הַנָּבִיא - לִקְרֹא בַסֵּפֶר דִּבְרֵי ה' בֵּית ה'.    ט וַיְהִי בַשָּׁנָה הַחֲמִשִׁית לִיהוֹיָקִים בֶּן יֹאשִׁיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה, בַּחֹדֶשׁ הַתְּשִׁעִי, קָרְאוּ צוֹם לִפְנֵי ה' כָּל הָעָם בִּירוּשָׁלָ‍ִם וְכָל הָעָם הַבָּאִים מֵעָרֵי יְהוּדָה בִּירוּשָׁלָ‍ִם. י וַיִּקְרָא בָרוּךְ בַּסֵּפֶר אֶת דִּבְרֵי יִרְמְיָהוּ בֵּית ה', בְּלִשְׁכַּת גְּמַרְיָהוּ בֶן שָׁפָן הַסֹּפֵר, בֶּחָצֵר הָעֶלְיוֹן, פֶּתַח שַׁעַר בֵּית ה' הֶחָדָשׁ, בְּאָזְנֵי כָּל הָעָם. יא וַיִּשְׁמַע מִכָיְהוּ בֶן גְּמַרְיָהוּ בֶן שָׁפָן אֶת כָּל דִּבְרֵי ה' מֵעַל הַסֵּפֶר. יב וַיֵּרֶד בֵּית הַמֶּלֶךְ עַל לִשְׁכַּת הַסֹּפֵר, וְהִנֵּה שָׁם כָּל הַשָּׂרִים יוֹשְׁבִים: אֱלִישָׁמָע הַסֹּפֵר, וּדְלָיָהוּ בֶן שְׁמַעְיָהוּ, וְאֶלְנָתָן בֶּן עַכְבּוֹר, וּגְמַרְיָהוּ בֶן שָׁפָן, וְצִדְקִיָּהוּ בֶן חֲנַנְיָהוּ, וְכָל הַשָּׂרִים. יג וַיַּגֵּד לָהֶם מִכָיְהוּ אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר שָׁמֵעַ בִּקְרֹא בָרוּךְ בַּסֵּפֶר בְּאָזְנֵי הָעָם. יד וַיִּשְׁלְחוּ כָל הַשָּׂרִים אֶל בָּרוּךְ אֶת יְהוּדִי בֶּן נְתַנְיָהוּ בֶּן שֶׁלֶמְיָהוּ בֶן כּוּשִׁי, לֵאמֹר: הַמְּגִלָּה אֲשֶׁר קָרָאתָ בָּהּ בְּאָזְנֵי הָעָם - קָחֶנָּה בְיָדְךָ וָלֵךְ; וַיִּקַּח בָּרוּךְ בֶּן נֵרִיָּהוּ אֶת הַמְּגִלָּה בְּיָדוֹ, וַיָּבֹא אֲלֵיהֶם. טו וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו: שֵׁב נָא וּקְרָאֶנָּה בְּאָזְנֵינוּ, וַיִּקְרָא בָרוּךְ בְּאָזְנֵיהֶם. טז וַיְהִי כְּשָׁמְעָם אֶת כָּל הַדְּבָרִים - פָּחֲדוּ אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ, וַיֹּאמְרוּ אֶל בָּרוּךְ: הַגֵּיד נַגִּיד לַמֶּלֶךְ אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה. יז וְאֶת בָּרוּךְ שָׁאֲלוּ לֵאמֹר: הַגֶּד נָא לָנוּ - אֵיךְ כָּתַבְתָּ אֶת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּיו? יח וַיֹּאמֶר לָהֶם בָּרוּךְ: מִפִּיו יִקְרָא אֵלַי אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, וַאֲנִי כֹּתֵב עַל הַסֵּפֶר בַּדְּיוֹ.

יט וַיֹּאמְרוּ הַשָּׂרִים אֶל בָּרוּךְ: לֵךְ הִסָּתֵר, אַתָּה וְיִרְמְיָהוּ, וְאִישׁ אַל יֵדַע אֵיפֹה אַתֶּם. כ וַיָּבֹאוּ אֶל הַמֶּלֶךְ חָצֵרָה, וְאֶת הַמְּגִלָּה הִפְקִדוּ בְּלִשְׁכַּת אֱלִישָׁמָע הַסֹּפֵר, וַיַּגִּידוּ בְּאָזְנֵי הַמֶּלֶךְ אֵת כָּל הַדְּבָרִים. כא וַיִּשְׁלַח הַמֶּלֶךְ אֶת יְהוּדִי לָקַחַת אֶת הַמְּגִלָּה, וַיִּקָּחֶהָ מִלִּשְׁכַּת אֱלִישָׁמָע הַסֹּפֵר, וַיִּקְרָאֶהָ יְהוּדִי בְּאָזְנֵי הַמֶּלֶךְ וּבְאָזְנֵי כָּל הַשָּׂרִים הָעֹמְדִים מֵעַל הַמֶּלֶךְ. כב וְהַמֶּלֶךְ יוֹשֵׁב בֵּית הַחֹרֶף בַּחֹדֶשׁ הַתְּשִׁיעִי, וְאֶת הָאָח לְפָנָיו מְבֹעָרֶת. כג וַיְהִי כִּקְרוֹא יְהוּדִי שָׁלֹשׁ דְּלָתוֹת וְאַרְבָּעָה - יִקְרָעֶהָ בְּתַעַר הַסֹּפֵר, וְהַשְׁלֵךְ אֶל הָאֵשׁ אֲשֶׁר אֶל הָאָח, עַד תֹּם כָּל הַמְּגִלָּה עַל הָאֵשׁ אֲשֶׁר עַל הָאָח. כד וְלֹא פָחֲדוּ, וְלֹא קָרְעוּ אֶת בִּגְדֵיהֶם, הַמֶּלֶךְ וְכָל עֲבָדָיו הַשֹּׁמְעִים אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה. כה וְגַם אֶלְנָתָן וּדְלָיָהוּ וּגְמַרְיָהוּ הִפְגִּעוּ בַמֶּלֶךְ, לְבִלְתִּי שְׂרֹף אֶת הַמְּגִלָּה--- וְלֹא שָׁמַע אֲלֵיהֶם. כו וַיְצַוֶּה הַמֶּלֶךְ אֶת יְרַחְמְאֵל בֶּן הַמֶּלֶךְ, וְאֶת שְׂרָיָהוּ בֶן עַזְרִיאֵל, וְאֶת שֶׁלֶמְיָהוּ בֶּן עַבְדְּאֵל, לָקַחַת אֶת בָּרוּךְ הַסֹּפֵר וְאֵת יִרְמְיָהוּ הַנָּבִיא; וַיַּסְתִּרֵם ה'.    כז וַיְהִי דְבַר ה' אֶל יִרְמְיָהוּ, אַחֲרֵי שְׂרֹף הַמֶּלֶךְ אֶת הַמְּגִלָּה וְאֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר כָּתַב בָּרוּךְ מִפִּי יִרְמְיָהוּ, לֵאמֹר: כח שׁוּב, קַח לְךָ מְגִלָּה אַחֶרֶת, וּכְתֹב עָלֶיהָ אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָרִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ עַל הַמְּגִלָּה הָרִאשֹׁנָה אֲשֶׁר שָׂרַף יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה. כט וְעַל יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה תֹּאמַר: כֹּה אָמַר ה' - אַתָּה שָׂרַפְתָּ אֶת הַמְּגִלָּה הַזֹּאת, לֵאמֹר: מַדּוּעַ כָּתַבְתָּ עָלֶיהָ לֵאמֹר, בֹּא יָבוֹא מֶלֶךְ בָּבֶל, וְהִשְׁחִית אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת, וְהִשְׁבִּית מִמֶּנָּה אָדָם וּבְהֵמָה?!    ל לָכֵן, כֹּה אָמַר ה' עַל יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה: לֹא יִהְיֶה לּוֹ יוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא דָוִד, וְנִבְלָתוֹ תִּהְיֶה מֻשְׁלֶכֶת לַחֹרֶב בַּיּוֹם וְלַקֶּרַח בַּלָּיְלָה. לא וּפָקַדְתִּי עָלָיו וְעַל זַרְעוֹ וְעַל עֲבָדָיו אֶת עֲו‍ֹנָם, וְהֵבֵאתִי עֲלֵיהֶם וְעַל יֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלַ‍ִם וְאֶל אִישׁ יְהוּדָה אֵת כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי אֲלֵיהֶם וְלֹא שָׁמֵעוּ.    לב וְיִרְמְיָהוּ לָקַח מְגִלָּה אַחֶרֶת, וַיִּתְּנָהּ אֶל בָּרוּךְ בֶּן נֵרִיָּהוּ הַסֹּפֵר, וַיִּכְתֹּב עָלֶיהָ מִפִּי יִרְמְיָהוּ אֵת כָּל דִּבְרֵי הַסֵּפֶר אֲשֶׁר שָׂרַף יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה בָּאֵשׁ; וְעוֹד נוֹסַף עֲלֵיהֶם דְּבָרִים רַבִּים כָּהֵמָּה.

 

התיאור של חז"ל במסכת מועד-קטן הוא כך (מתורגם ומפורט):

 

אמרו לו ליהויקים: כתב ירמיה ספר קינות. 
- אמר להם: מה כתוב בו?
- אמרו לו הפסוק הראשון: אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד הָעִיר רַבָּתִי עָם, הָיְתָה כְּאַלְמָנָה...? - רַבָּתִי בַגּוֹיִם, שָׂרָתִי בַּמְּדִינוֹת, הָיְתָה לָמַס...? 
- אמר להם: גם אם כך יהיה, עדיין אהיה המלך.
- אמרו לו הפסוק השני: בָּכוֹ תִבְכֶּה בַּלַּיְלָה וְדִמְעָתָהּ עַל לֶחֱיָהּ, אֵין לָהּ מְנַחֵם מִכָּל אֹהֲבֶיהָ... כָּל רֵעֶיהָ בָּגְדוּ בָהּ, הָיוּ לָהּ לְאֹיְבִים... 
- אמר להם: גם אם כך יהיה, עדיין אהיה המלך.
- אמרו לו הפסוק השלישי: גָּלְתָה יְהוּדָה מֵעֹנִי וּמֵרֹב עֲבֹדָה, הִיא יָשְׁבָה בַגּוֹיִם, לֹא מָצְאָה מָנוֹחַ... כָּל רֹדְפֶיהָ הִשִּׂיגוּהָ בֵּין הַמְּצָרִים...
- אמר להם: גם אם כך יהיה, עדיין אהיה המלך.
- אמרו לו הפסוק הרביעי: דַּרְכֵי צִיּוֹן אֲבֵלוֹת מִבְּלִי בָּאֵי מוֹעֵד, כָּל שְׁעָרֶיהָ שׁוֹמֵמִין, כֹּהֲנֶיהָ נֶאֱנָחִים... בְּתוּלֹתֶיהָ נּוּגוֹת, וְהִיא מַר לָהּ...
- אמר להם: גם אם כך יהיה, עדיין אהיה המלך.
- התחילו לפניו הפסוק החמישי: הָיוּ צָרֶיהָ לְרֹאשׁ, אֹיְבֶיהָ שָׁלוּ ---
- אמר להם: מי אמר כך, שאויבינו ימשלו בנו, ולא אהיה מלך?!
- אמרו לו: כִּי ה' הוֹגָהּ עַל רֹב פְּשָׁעֶיהָ...
מיד קרע יהויקים את כל שמות ה' מן המגילה ושרפם באש...

את ממש צודקת!!סתם 1...
ככלל בתנ"ך יש ספרים "עלילתיים" שיותר קל לעכוב אחרי הסיפור ולהגיע לתובנות שונות.

ויש ספרים בעלי מסרים, נבואות, מוסר, תפילה.
החלק הזה קשה יותר ונלמד בצורה שונה ואיטית יותר.

בחלק הראשון אפשר לשים את הנביאים הראשונים - יהושע, שופטים, שמואל, מלכים ועוד

בחלק השני ישעיה, ירמיה, איכה, איוב ועוד.

לא סתם עיקר העיסוק בבית הספר ובתיכון הוא בחלק הראשון.

את איוב לדוגמה אפשר לסכם בשני משפטים את העלילה אבל כל השיחה על טוב ורע זה עיקר הספר.

כשתיגש ככה לאיכה ותקרא לאט תראה שתבין לאט לאט. תלמד את סיפור המסגרת. מי כתב, מתי ועוד זה עוזר מאוד

ותפתח שרשור בבית המדרש...
מהי הדרך הטובה /נכונה ביותר להתמודד עם משברים בחיים?שנזכה לשמוח
אז קצת עובר עכשיו משבר, ומה שעוזר לי זה לומר לעצמי שהכל לטובה , שגם מה שנראה לכאורה ׳רע׳ עכשיו הוא בעצם רק לטוב, ומתהפל לטובה ואבא רוצה בטובתי וללמד אותי ולא חלילה לצער..

אשמח לשמוע עוד דעות, מהי לדעתכם הדרך להתמודד בצורה טובה?

מתייגת כמה שלא ממש בפורום הנ״ל
@מקור חכמה
@הנחש המקסים
@זוה@זוהרת בטורקיז
לבטוח בה'. להתפלל לה' שיעזור. לדבר עם חבר, פשוט לפרוק. לכתובנער גבעות מצוי


מניסיוןטלי א

ללמוד קצת תורה, לומר תהילים, לעשות מעשה. זה מכניס לאווירה טובה ועוזר להתגבר. והכי חשוב - לשמוח, זה מעודד.    

בהצלחה!

תודה רבה(:שנזכה לשמוח
סתם משהו שחשבתי...נטעע

הייתה לי איזה התמודדות שהייתי צריכה ללכת לאנשהו וממש לא רציתי... באיזה שהוא שלב חשבתי לעצמי- "תראי איזה כפויית טובה את, את יודעת שהוא מכוון הכל והכל זה ממנו אז למה את מתערבת לו בתוכניות? הוא כנראה מכין לך תוכנית שהיא הכי טובה לך,מי את בכלל לעומתו?!?..."

תהיליםאגוז מוסקט

בס"ד

 

ולימוד אמונה ואהבת ה' אותנו.

ממליץ לך על "בגן האמונה" - ספר מעולה!

 

יכול גם לחפש שיעורים בערוץ מאיר, פשוט לעיין בארכיון השיעורים ולחפש מה שאתה הכי מתחבר אליו:

ערוץ מאיר – שיעורי יהדות

 

וגם האתר של "בני דוד עלי" מקסים נטעע


אין דרך אחת טובה ונכונה.אהבת ישראל!!

הדרך שהכי טובה לך היא גם זו שהכי נכונה לך.

 

ובכל זאת, כמה רעיונות:

 

יש כאלה שלעשות משהו מעשי עוזר להם.

ספורט, נגינה, תחביב כלשהו. דבר שדורש ממך לעשות משהו בפועל.

 

יש כאלה שתפילה, תהילים ולימוד עוזרים להם יותר וטוב להם ככה.

אז אפשר להחליט על לימוד יומי קצר שיכול להיות קשור להתמודדות שלך. אם זה לימוד תורני על הנושא ואם זה בכלל קצת מידע ורקע. (קצת קשה לי לומר בלי שום מידע. מצטערת..)

 

יש כאלה שטוב להם יותר להישאר במקום ולא להחליט ולא להתמודד.

דווקא להם הייתי ממליצה ללכת על האופציה הראשונה שכתבתי.

כי אומנם לא לעשות כלום ולברוח זה הכי קל- אבל בריחה היא לא התמודדות.

ומכותרת הבנתי שאתה שואל על דרכים להתמודד.

אז קודם כל זה, עם כל הקושי שבדבר, וזה לא תמיד קל, לקום ולעשות משהו.

 

ובכלל יש כאלה שלצאת מהבית ולהחליף אוויר ושים להם כבר טוב על הלב ומשחררים אותם...

 

ובכלל רוב העולם הוא חלק מזה וחלק מזה וחל מזה...

אז אל תכניס את עצמך לקטגוריה מסויימת אבל כן שים לב מה יותר עוזר ל ותתמיד בו..

ככה גם בהתמודדויות אחרות- תוכל לראות מה עוזר לך ויותר מדרבן אותך.

 

בהצלחה רבה!!

יישר כוח ענק על השאלה!

אני חושבת שזה תלוי בסוג של ההתמודדותghbft


כלומר?אהבת ישראל!!

אשמח להסבר...

לרשוםהנחש המקסים
לעצמך את מה שאת עוברת עכשיו.
לראות ולברר עם עצמך/חברים/חברות/משפחה וכו'..
ולראות איך אפשר להתקדם הלאה בדרך שהכי נכונה לך..+להכניס את הקב"ה כמה שאפשר.
יחד עם זאת באמת לברר מה קרה,ולראות איפה אנחנו צריכים להשתפר
(זה לא העיקר להשליך על ה',בלי שבררנו עם עצמו איפה אנחנו היינו בכל הסיפור)
יש את השיר הבא:312214471

כשמגיע גל גבוה אל תשחק אותה גיבור,

קח נשימה תוריד ת'ראש תראה שגל זה יעבור...

 

 

  

 

שיר מהמם...!!!! בהצלחה רבה!!

 

 

במה את מתמודדתghbftאחרונה


אמלהההמאוורר לבן
אמלהה זה כל כך מפחיד !!!
לא מספיק שיש לי הרבה הרבה פחדים וחששות , היום בגלל הפיגוע הזה שהיה בשבת , אני לא ארדם!
אני לא יכולה כבר אני ממש סופר פחדנית מערבים ואפילו כבר כתבתי על הפחד שלי פה , אבל למה??
מה אני אמורה להגיד להורים שלי?
שאני פוחדת מערבים?
שאני בלילה מתחילה לדמיין שהם עושים את אותו דבר למשפחה שלי?
שאני חולמת חלומות שאני מתעוררת מהם בבהלה?
שאני לא יכולה לישון נורמלי?
שממש קשה לי להרדם?
שבלי רעש שיש לי בחדר , המאוורר או מזגן , אני לא יכולה לישון ?
שאני חייבת שיהיה עוד משהו ער איתי בבית , ושלא אני אהיה הילדה היחידה שערה בבית ?
אני יודעת שבטח יגידו לי לספר על זה להורים , אבל אני ממש לא אחת כזאת .
אני לא יודעת איך מוציאים דברים לבחוץ , אוקי עם חברות זה יותר קל לי וגם אם אני אגיד להן , במה זה יעזור לי???
כן , אני גרה ביישוב דיי קטן קרוב לכפר ערבי , וכל לילה אני ממש מפחדת , מחדש.
למה?

באמת שאני כבר לא יודעת מה לעשות ...
אני ממש מפחדת!
חוץ מזה ההורים שלי יגידו לי שאין לי מה לפחד כי לא יקרה לי כלום , אבל הם לא באמת מבינים את הפחד הזה שלי!!!
מצטערת שזה ממש ארוך , הייתי חייבת לפרוק...
ממה שאני למדתיאדל34

בלימודי התואר שלי על הפחד שחשוב להתגבר עליו. נכון שאפשר לדבר על זה ולבטא את הפחד, אבל אם לא מתגברים עליו הוא יכול לשתק, או להתחזק ולעבור לחרדות, ואז בן אדם באמת צריך טיפול רפואי רציני.

 

ובכלל ביהדות אנחנו אומרים "בטח באחד ואל תפחד". זה דומה לרגשות שליליים אחרים כמו כעס וקנאה, שצריך להיות מודעים עליהם, אבל צריך גם לעשות עבודה ולהתגבר עליהם.

 

לעומת זאת יש פסיכולוגים (אני שמעתי על כאלה) שנותנים לאדם רק לבטא את רגשותיו השליליות, לפתוח ולדבר וכו', אבל לא לפתור אותם. אני מכירה אנשים שעזבו טיפול כזה כי הוא לא עזר להם . אם כבר הולכים לפסיכולוג, טוב ללכת למישהו שמשלב פסיכולוגיה ויהדות, לוקח מפסיכולוגיה רק מה שיכול לעזור ולא סותר יהדות. נדמה לי שרב גינזבורג מתמחה בשיטה כזאת.

איך אפשר לאהוב את כל עמ"י?dvirm1

איך אפשר להצליח לאהוב את כל עם ישראל?

יש אנשים שאני שונא את הדעות שלהם,

לא מתחבר, ולא מצליח להבין

איך אני והם אמורים להיות קשורים איכשהו,

כי זה נראה כמו שני הפכים מוחלטים.

 

איך אפשר לקיים "ואהבת לרעך כמוך" ?!

מה מונע ממך?א"י לעמ'י


תחשוב ככה..א"י לעמ'י

הוא יהודי, כמוך. נכון?

סתם חבל לשפוט בנאדם לפי הדעות.. ולא לאהוב.

לדוג, הרב שלי. הוא שמאלני ואני אוהבת אותו ממש!! ואני שונאת תדעות שלו בקטע הזוי..[

כף זכותאנונמי
לפעמים שגם אתה עושה טעוית ומחרטט את השכל אתה מבין את ומכיל,ככה גם פה תבין ותגדיל ראש בניסונות שלהם..לא הכל אתה מבין
אתה לא צריך לאהוב את הדעות שלהם, או את ההתנהגות שלהםאליה2

תאהב את הבנאדם עצמו, לא את מה שהוא חושב או עושה. אני יכולה להעיד על עצמי שיש לי חברות לא דתיות, וגם חצי מהמשפחה המורחבת שלי לא דתית, אבל אני מאוד אוהבת אותם. לא את מה שהם עושים או את הדרך חיים שלהם, אלא את הבנאדם עצמו.

חוץ מזה, לדעתי בכל אחד אתה יכול למצוא משהו שאתה אוהב ומתחבר אליו או מעריך אצלו. תכונה, מעשה או כל דבר אחר, וזה יכול לעזור לך.

ענית על השאלה..נער גבעות מצוי

אתה ממש שונא את הדעה. אתה אוהב אותם כמו שח"ו אם אחיך היה ככה, היית ממשיך לאהוב אותו ומתפלל עליו שיחזור בתשובה, אותו הדבר.

קשהחופשיה לנפשי
אישית אני במקום שאני לא מסוגלת לאהוב, אולי מרגישה יותר קשורה כי בכל זאת זה העם שלי וכל זה, אבל אין לי את הרגש הזה.
מה זו אהבה? מה זה עם? האם היא תלויה במשהו?נפש חיה.

שאלות למחששבה.

אח יקר!!תפוזי

יש הבדל עצום ביותר בין לא לאהוב את הבנאדם לבין לא לאהוב את הדעות שלו!!

גם אם אתה ממש מרגיש שאתה שונא מישו תזכור מה השורש שלו ושגם הוא יהודי בידיוק כמוך וזה שיש לו דעות אחרות זה רק צד אחד קטן מכל הצדדים היפים שיש בו!! אז בטח שאפשר לאהוב את כולםםם

 

עמ"י נשמה אחת בגופים מחולקיםנפש חיה.


אם ה' אוהב אותם אתה גם צריך,אם המלך אוהב אותם אז יש סיבהאוהב אותך ה

ואת הרשעים צריך לשנוא

 

גם ברשעים- הבדל בין המעשה לבין היהודי שעושה אותונפש חיה.


נכון...אני אישית שונא את מירים נאור...צריך לעבוד על זה?אוהב אותך ה


סליחה על התגובה שלי זה לא בכוונה [אין פה לשה"א או הוצש"ר?]נפש חיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





בוודאי!

זה שיש לה תובנות שאנחנו לא מסכימים איתם בכלל והיא עושה הפוך ממה שאחנונ חושבים

זה כי כל אחד בטוח שבדרך שלו הוא יוכל לעזור...



שוב- למחות על המעשים הרעים!
אבל להבין שככה החשיבה שלהם עובדת- לא חייבים להסכים איתם בכלל.

תודה רבה,צדיקהאוהב אותך ה


בשמחה צדיקנפש חיה.
לא צריך.אריק מהדרום
טיפיהודיה מישראל
כול פעם שרוצים להגיד ששונאים מישהו כדי להגיד במקום שאנחנו לא אוהבים דבר מה בו.
השינוי במילים יגרום לשינוי במחשבה.
אני גם משתדלת לעשות את זה.
לא עונה ישירות.אהבת ישראל!!

אבל כן רוצה לצרף לך משו...

 

אשלך לך בפרטי...

אתה לא חייב להסכים עם מה שהם חושביםמשוגעעעעתאחרונה
זה כמו נגיד שאבא שלך חושב דברים שונים ממך אבל אתה עדיין אוהב אותו כי הוא אבא שלך ואתה פשוט לא מסכים עם הדעות שלו אז אותו דבר עם שאר עמ''י יכול להיות שאתה לא מסכים עם מה שהם חושבים ושהדעות שלהם לחלוטין מנוגדות לשלך אבל זה רק הדעות שלהם זה לא הבנאדם עצמו אז אתה יכול לאהוב את כל עמ''י אבל לא להסכים עם כל מה שכל אחד חושב וזה לא סותר אחד את השני
רוצים ספר תהילים?תהילים בנוג"ה!
למען עם ישראל
לעילוי נשמת הנרצחים
ולרפואת הפצועה וכל חולי עם ישראל


א-י
יא-כ
כא-ל
לא-מ
מא-נ
נא-ס
סא-ע
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קיג-קיח
קיט-קכא
קכב-קל
קלא-קמ
קמא-קנ ויהי רצון
אני קיט - קכא בע"התהילים בנוג"ה!
מקפיצה.קול דממה
קכב- קל בע"האהבת עולם!


יא'- כ' בעז"השה אובד.

יישר כוח גדול!!

בדיוק בזמן!

קמאקנויהירצוןרוקדת בגשם


צא-ק קיג-קיחמשתדלת יותר


כא-ל,לא-מ.בע"ה.הכל מאת ה'
נישאר-הכל זה לטובה

מא-נ

נא-ס

סא-ע

עא-פ

פא-צ

קא-קיב

קלא- קמ

לוקחת קלא- קמ!הכל זה לטובה

לגאולה שלמה בקרוב!!!

מא-נ. שנמע בשורות טובות!!!בוערת לא"י!!!
נא'- ס'. אשריכם!!חפרנית בנשמה


עד שנגמור קול דממה
אוקי.. תודה!חפרנית בנשמה


לוחקת פא - צאין על רבנו!


מי עוד? נשאר 3:קול דממה

סא-ע
עא-פ
קא-קיב
סא-ע עא-פחפרפרת


לרפואת עדי בת רבקהלעשות רצונך!אחרונה

חולת סרטן... ממש חשוב להתפלל! 

קצת על תשעה באב (לענ"ד)תמים

אז למה צריך את תשעה באב?

אפשר לראות את תשעה באב (וכך גם את שאר הצומות) כמעין יום מרוכז של צער על הגלות בכלל ועל בהמ"ק בפרט

 

ממתי יהודי צריך להיות בצער? מה עם עניין השמחה המפורסם?

תפקיד "ימי הצער המרוכזים" זהה לתפקיד השמחה. כשיהודי בשמחה הוא חי ופעיל ורק כך הוא יכול לתקן את עצמו ואת העולם. אך מידי פעם הוא צריך לתת את תשומת ליבו לאותם חסרונות שהוא מתקן. הוא צריך לשאול את עצמו: מה מקולקל במציאות הנוכחית? האם זה מפריע לי בכלל?. ע"י שאלות אלה ואחרות היהודי מעמיק אצלו את הרגשת החיסרון וממילא את המוטיבציה לתקן.

 

אבל אני לא כ"כ מרגיש את צער הגלות?

לכן תשעה באב זה בדיוק בשבילך. יש בחסידות מושג שנקרא התבוננות כלומר העמקת המחשבה בנושא מסוים תביא לחיזוק הרגש הקשור באותו נושא. ולענייננו, אם נרבה ללמוד ולהבין את החסרונות שבגלות גם כך יעלה הדחף לתקנם.

   

נו, ומה באמת כ"כ חסר לי? אני יכול ללמוד תורה ולעבוד את ה' בנחת וגם בגשמיות המצב לא רע בכלל?

קודם כל, אתה עובד את ה' טוב? אולי ביחס לתיש אבל לא ביחס ליהודי שחי בתקופה שבית האלוקים מונח לו בגאון על הר ה'. כי אז מתגלה איך ה"בלתי בעל גבול" "האין סוף" מעוניין דווקא להתגלות בתוך ה"גבול" ובעקבות כך "מלאה הארץ דעה את ה'" הקב"ה מתגלה בעולם! סוף סוף המלך שב להנהיג את ממלכתו. לעומת זאת כעת ממש אנחנו מרגישים כ"יש ודבר נפרד" מאלוקות. יש ניתוק גדול מזה?! הרי ה' יתברך הוא מקור החיים והטוב. ועכשיו הוא נסתר מתחת למעטה של גשמיות והנשמה צועקת אייכה?

וחץ מזה תחשוב במבט כללי יותר, לא היית רוצה שמדינה תתנהל ע"פ דרך התורה? שנהייה "ממלכת כהנים וגוי קדוש"?

כמובן שיש עוד הרבה דברים. מי שלא נוגע בו מה שכתבתי יכול ללמוד מאנשים רציניים באמת.

יהי רצון שכל מה שכתבתי יהיה לא רלוונטי ובמקום זה יהיה לנו חג ט' באב שמח. 

  

אשרייך אהבתי..א"י השלמהה


התענגתי מאוד!!שה אובד.

באמת.

יישר כוח ענק

והאוו אשרייך!! תענוג לקרוא אתזהמאמושיתת


יפה, תודה שכתבת.שיח סודאחרונה
שלום חבר'ה. צריך תפילותכהנא צדק!
מחר יש לי קצינת מבחן ואנחנו רוצים ששנה הבאה אלמד בישיבת רחלים במקום באלון מורה. מריך תפילות שהיא תאשר. תתפללו ב 10 בבוקר הפגישה.
בע"ה היא אישרה לבקש את הלימןדים ברחלים מביתכהנא צדק!אחרונה
המשפט הלי שהיא שאלה שאלות מיותרות. בי"ח אב יהיה על זה דיון בבית המשפט. תתפללו.
תודה רבה.
בואו נעשה איזה הפגנה משו..משיייחחח בוא!!!

אנחנו נוער עם כוחות בואו ננתב אותם!! יש לי קול שאני רוצה כלכך להשמיע אבל איפה???? כאילו הציבור והנוער הישראלי בכלל לא עושים הפגנות זה נושא שצריך להפגין עליו! גם על הר הבית, גם על ההתנהלות המעוותת של הוראות פתיחה באש, גם על העונששל המחבל... בואו נעשה משהו!!!!!!

ממש!!! למה אנחנו יושבים בבית והמדינה לא בוערת?הכל זה לטובה

אתמול הייתי בהפגנה בצומת ליד הישוב שלי.. בושה מה שהלך שם.. היה שם רק נוער (וגם זה טיפה..

יאללה תארגנו לנו משווא"י השלמהה


קדימה תארגנו, ואנחנו נבוא!אין על רבנו!


מה לארגן??הכל זה לטובה

מחר בגשר המיתרים זורם?

 

כן כן כן!!חפרנית בנשמה

רק בערב.. בבקשה! כי בבוקר אני לא יכולה... אבל לפי מה שכולם יכולים ורוצים

ודרך אגב- מחר על הבוקר יש תפילה בכותל(על נשות הכותל)!הכל זה לטובה

תבואו!! נראה שאנחנו לא מפחדים להסתובב בירושלים! 

מתי זה על הבוקר? איזה שעה?חפרנית בנשמה


בודקת לך.. שניההכל זה לטובה


דברי עםאי לעם ישראל

@דרשתי קרבתך!!!! היא המארגנתחיוך

ברבע לשש תפילה המונית בכותל!! עם ישראל חי!!הכל זה לטובה


יש הסעות מאורגנות תבררו אם יש מהישובים שלכם..הכל זה לטובה


איך אפשר לברר? מישו מארגן את כל ההסעות? יש מספר שאפשררכה כמים

להתקשר ולשאול?

מספר...אי לעם ישראל

0585013378- תחיה

תודה רבהרכה כמים


תודה! ורבע לשש בבוקר נכון?חפרנית בנשמה


לא! רבע לשבע!!!גאולה!


וואי טעות! זה ברבע לשבע!! סליחה...הכל זה לטובה


שתדעו שהיום עשינואני121

משהו דומה.. עמדנו ברחוב עם שלט ענק שהיה כתוב עליו 'אוהב את עמ"י?! צפור פעמיים!' וכ"כ הרבה אנשים עודדו אותנו, צפרו לנו ועשו סיבובים כמה פעמים בשביל לצפור כמה פעמין, היה כ"כ עוצמתי!!

עם ישראל חייי!!

חח איזה חמודא"י השלמההאחרונה


את רוצה להפגין על זה שהערבים מפגינים?! לא הבנתילא נשברים!
צדיקים נא להתפלל דחוף כמה שיותר!!!לא בטוח...

למי שיש זמן שיקרא כמה שיותר ובכוונה!!!

כל המתפלל על חבירו נענה תחילה!!!

קריאת תהילים משותפת

ותשתפו!!!לא בטוח...


מצטער רק עכשיו קראתי לא לפרסם פהלא בטוח...אחרונה


יש לכם רעיון מה לעשות ליומולדת חמישחם?שם המשתמש קיים
אבא? סבא? מורה? מספר המשתתפים? גיל המשתתפים?לא נשברים!אחרונה
מחפשת רעיונות לפעולת פרידהכן זו אני
מהחניכות.. כיתה ג'

רעיונות לפעילויות, צ'ופרים, משחקים וכו יתקבלו בברכה;)

תודה
וואי יש המוווון!!!!פלונית אנונימית

אגב, ממתי המדריכה עוזבת כשהחניכים בכיתה ג'? זה עוז?

כן..כן זו אני
אשמח שתכתבי לי בפורום או בפרטי את הרעיונות..
סבבה אשלח לך כאןפלונית אנונימית


רעיון לצופר ואשלח לך קישוריםפלונית אנונימית

רציתי לצבוע לי קיר גדול,

וחשבתי: "אין בעיה, אני יכול!".

אבל כשהתחלתי את העבודה,

גיליתי שזו מלאכה לא פשוטה.

בהתחלה מרחתי כחול, אבל אז,

ראיתי שחסר לי צבע קצת עז.

צבעתי באדום, שקצת יבלוט,

וראיתי בברור שחסר לי עוד.

שמתי קצת ירוק, משהו חי,

ועדיין זה לא מצא חן בעיני.

אז בשביל הרצינות, הוספתי שחור,

אבל היה חסר לי קצת אור...

לכן הוספתי גם קצת לבן,

ואחר כך צהוב, וסגול כמובן.

וכך הוספתי עוד ועוד צבעים,

והשתדלתי- כל צבע במקום המתאים.

וכשגמרתי את כל הצביעה

הקיר יצא בכלל לא רע!
אז חשבתי, ואחרי כמה זמן,

אני חושב שתפסתי את העניין-

רק כולם ביחד- כל הצבעים,

עשו את הקיר למשהו מקסים.

והצבעים- לגמרי שונים אבל כל אחד,

הוסיף לקיר נופך מיוחד.

 

מקווה שעזרתי!!! ובהצלחה!!!פלונית אנונימיתאחרונה


כותרת כלשהי.שיח סוד
טוב, אז תשעת הימים ואי אפשר לצאת לטייל או לבלות...
אז אני בבית עם אחים קטנים שלי. איך אפשר להעסיק אותם? שלא יהיו כל היום במחשב... משהו שיעניין אותם באמת והם יזרמו עם זה, כי הם כבר לא רואים ולא מעניין אותם שומדבר מאשר מסך
גילאי 6-12, למי שיש רעיון אשמח לשמוע
(פחות יציאות לבחוץ כי רותח)
יצירות, משחקי קופסא, להכין אוכלבלון הליום
יש ערכות לבנית דגם של בית מקדשמושיקו

אפשר לשלב את זה עם לימוד

דפי צביעה, חידונים עם פרסים, יצירות, משחקים,אנייייאחרונה