יש למישהי?
ממליצות?
אשמח להבין איך זה עובד ואיך מתקינים את זה.
אנחנו בבית שרוצים למכור בקרוב אז בגדול לא רוצה להשקיע אבל הבנתי שאפשר להעביר את זה איתנו. זה נכון?
יש למישהי?
ממליצות?
אשמח להבין איך זה עובד ואיך מתקינים את זה.
אנחנו בבית שרוצים למכור בקרוב אז בגדול לא רוצה להשקיע אבל הבנתי שאפשר להעביר את זה איתנו. זה נכון?
ההתקנה היא יקרה ואחכ זה לא הבדל משמעותי בחשבון חשמל/גז.
לא חושבת שאפשר להעביר לבית אחר וגם תלוי איפה אפשר להעביר את הכבלים.
אם זה בקרוב ממש לא הייתי מתאמצת בשביל זה
לא נראה לי שאפשר להעביר...
אצלנו זה כולל הסקות.
המים החמים ברגע - זה איכות חיים טובה. את ההסקות אני פחות מחבבת, כי הן תקועות בקיר ואי אפשר לתמרן אותן, וגם בשביל לכבות ולהדליק הסקה ספציפית צריך לסובב ברז כזה, וזה מסובך.
מים חמים ברקע, במיוחד בחורף...
צריך נקודת חשמל וגז. אנחנו הכנו בדירה מראש ועשינו.
לא הייתי משקיעה בדירה שעוד מעט את עוזבת. זה מעל 5000 כולל התקנה.
ואם אתם על בלוני גז, אז מומלץ להיות עם בלונים גדולים.
שלנו יחסית ישן.
יש משהו חדש שנקרא משאבת חום. אני לא ככ מבינה בזה רק יודעת שבעל הדירה שלנו קנה כזה ומתקין לנו בקרוב
זה על חשמל ולא על גז והבנתי שעושה עבודה דומה מבחינת מים חמים זמינים ולא יקר מאוד.. בסוף גם גז זה נוח אבל לא זול.
יודעות להגיד לי מה סדר יום מבחינת שינה?
שינה אחת או שתיים?
ובאיזה שעות בערך?
תודה ממש!
הולכת למטפלת עד 4
ישנה שם בערך שעה וחצי מ 11:30 עד אחת בצהריים
בבית היא הולכת לישון בערך בתשע בערב עד שמונה וחצי- תשע בבוקר
אז מ13:00 היא ערה עד 9?
ואיך מתנהגת? לא גמורה?
אני מתוסכלת ברמות מהשינה של הבת שלי
מרגישה במלחמה שלא נגמרת 😣😣
מתעורר בבוקר ב-7, ישן אצל המטפלת מ-12 עד 2 / 2 וחצי ככה, ונרדם שוב בערב באזור 7 וחצי / 8. הערת אגב, עדיין מתעורר כמעט כל לילה.
איך אצלך?
עד לפני חודש בערך היא הייתה קמה בין 7:30-8:00 וסביבות 11:00 נכנסת לישון לשעהוחצי-שעתיים
ואז ערך סביב 6וחצי-7
בחודש האחרון זוועה
היא לא ישנה יותר מ40 דקות וגם זה בחסד..
הרדמות ארוכות חצי שעה שינה
ניסיתי להאריך את הערות אבל היא גמורה וזה גם לא עוזר כי היא לא ישנה יותר
ניסיתי להרדים פחות מ3 שנותיי ערות (למרות שנשמע לי ממש קצת לילדה בת שנה וחצי) גם לא עזר
ממש בחוסר אונים מוחלט
בנוסף, בלילה קמה המון המון המוןןן (היא יונקת לפני השינה)
אספר לך שעד לפני שבועיים, הילד לא היה ישן יותר משעתיים רצוף בלילה. מאז שנולד. חשבתי שאני מתה.
אז אני ממש ממש מבינה את התסכול שלך, חוסר שינה זה פשוט סיוט!
ניסית לשים אותה לישון רק פעם אחת ביום? בתחילת שנה כשהבן שלי היה בן שנה וקצת בערך המטפלת התחילה לשים אותו לישון רק פעם אחת כי את כולם היא שמה ככה, בהתחלה הוא היה עייף ממש אבל לאט לאט התרגל.
ואגב אצלינו הסתבר שהוא היה קם מלא בגלל תולעים, עקבתי במשך חודשים עד שהצלחתי לשים את ידיי על תולעת (הרופא שלנו לא נותן ורמוקס בגיל הזה בלי שרואים משהו)
אותו דבר? חצי שעה וקמה ערנית
אני ממש לא רוצה להשלים עם השינוי הזה
זה קשוח לי ממש ממש
לא יודעת מה אני עושה לא בסדר ומה לשנות😢
אני אבדוק באמת אם הולכת לישון מיד ששבעה
תודה! הלןואי יעזור
תינוקת בת 8 חו
קמה ב7 בבוקר. ישנה באזור 11 חצי שעה. אח''כ ב18 שעה ואז נרדמת ב12 בערך עד הבוקר.
אם חלילה היא נרדמה מוקדם יותר ללילה היא תעשה לנו בוקר ב5-6 בהתאם.
בגיל הזה הקדמתי את שעת השינה של הבוקר וזה עזר
אולי שווה לך לנסות?
יש טבלה כזאת של שעות ערות ושינה שממש עזרה לי
עד ללפני חודש 😅😤
היא פשוט לא נרדמת! לא רוצה לישון!
הגדול שלי (שנתיים) גם עשה בלגן בזמן האחרון עם השינה. לא נרדם עם איזה 10. טצרחות ובלגן. בה להעביר את השינה לבוקר במקום לצהרים עזר. וגם לתת לו להוציא מלא אנרגיות
של שעתיים - שעתיים וחצי, בערך ב12.
ולילה של 12 שעות בערך.
אבל כן עבדתי במעון עם ילדים בגיל הזה ואם אני זוכרת נכון הלוז היה:
8:30 א. בוקר
זמן פעילות, חצר וכו'
11:30 א. צהריים
12-14:30 שנצ
15:00 ארוחת ביניים
וממשיכה לפי מה שאני עושה בגיל הזה בבית-
כשחוזרים מהמעון אם עדיין יונקים אז בדכ הנקה (אזור 16:00)
17:30 א. ערב
18:00 מקלחת
18:30 התחלת השכבה, בדכ סביב 19 נרדמים וישנים 11-12 שעות.
אני חושבת שכדאי להתמיד עם שינה אחת וגפ אם בהתחלה זו לא תהיה שינה ארוכה מספיק, היא תתרגל ותאריך אותה
אני ינסה
הלוואי שיצליח
הלכה לישון ב12 גמורה ממש
התאפקתי ברמות לא להרדים קודם
וישנה שעה וחצי
הלם הלםם חזרה לי הילדה!!
תודה ענקית לכן!!
תוך כמה ימים הגוף יתרגל להיות עייף רק ב12.
ואני אפילו מעזה לקוות שהשינה תתארך.
בת שנה ו9 אבל זה הסדר יום שלה עוד מגיל חצי שנה
הולכת לישון ב19 קמה ב8 ישנה מ11וחצי עד13 וחצי בערך
בן שנה ו 9 (נולד בסוף אב - בו כמה הוא?)
שנת ערב 19-7 קם בלילה פעם פעמיים לבקבוק
בצהריים ישן שעתיים
לא משכיבה לשנת לילה לפני שלא עוברות 4 שעות לפחות (אם מתעורר ב 14, משכיבה ב 18 והלאה)
והבת שלי בתחילת אלול... הם באותו גיל
איפה קניתם? והאם אתן מרוצות?
ושאלת בונוס-
האם אתן חושבות שאפשר להתקין לבד?
(בגדול אני אוהבת התעסקויות ויש לי ידיים. אבל לא בטוחה שתהיה לי עזרה אם זה דורש יותר משתי ידיים).
או רצועות רצועות מאותו סוג?
אני עשיתי מרצועות, וכדי שלא יהיו חורים חפפתי קצה לקצה ובעצם רואים את המקום החופף בין הרצועות. (זה יוצא פסים יותר כהים משאר השטח).
לא הייתי צריכה עוד ידיים בשביל הרצועות אבל אם הטפט שלך הוא לא רצועות אולי כן צריך עוד מישהו ליישם את זה. אין לי ניסיון. יש סרטונים ביוטיוב כדי להבין את העיקרון, כמובן יש כל מיני רמות של מקצועיות וישומים (נגיד סוגים שמורחים סוג של דבק מתחת לטפט, ועל פניו לא צריך).
עבדתי עם מגב של שיש וזה היה אחלה.
בהצלחה
אני אקנה לפי מה שיראה לי הכי רלוונטי.
מתלבטת בינתיים אם להשקיע במקרים בארץ או להזמין משיין/אלי אקספרס.
בעקרון זה קיר של 3.5 מטר שאני רוצה לשים עליו טפט עם דוגמא.
אולי באמת אבדוק ביוטיוב כמה זה מסובך.
בבית של ילדים זה תמיד ירד אחרי חודש. לא שווה להשקיע
אני ספציפית קניתי לקישוט.. כזה ציפורים וכזה היה מקסיםם
הי בנות,
למי שמכירה את הקונספט של משנת יוסף ראיתי שיש מכירה דומה
והפלוס הגדול הוא ליקוט ומשלוחים חינם עד הבית נשמע מגניב ממש ומחירם זולים מאוד
שמה פה את הלינק אם יעזור למישהיא מפה והיה זה שכרי
הגיע ארוז בצורה יפה בתוך קרטון מסודר
בערך תוך 24 שעות
אפשר אולי ליצור איתם קשר
האפשרות להזמנה נסגרת ביום שני בשעה 20:00
אבל באמת האיסוף תקוע לפעמים
ועדיין זה לא מגיע למחירים של המכולת ליד הבית
בוודאות!
אבל הוא משחק ונראה כרגיל, גיל בי"ס, שולחות או לא?
הראש שלי לא עובד...
לא טוב לו ככ להחסיר....
לק"י
בפועל לא נראה שמשהו מציק לה..
אז בינתיים היא הולכת לגן כרגיל.
יכול להיות חיידק אם זה משהו קליל, ובלי טיפול זה לא מחמיר?
אם יש לך אפשרות, חושבת שהייתי משאירה בבית.
די רגיל
קצת כאב ראש יותר עייפות..
ממליצה לעשות משטח גרון ליתר ביטחון רק בגלל שסטרפטוקוקס זה לא משחק
והיא אומרת שהיא משלשלת, אבל אין לי מושג אם זה שלשול ממש או לא.
מתלבטת אם אני אדע לעשות משטח ביתי. כי במרפאה זה לוקח זמן לתוצאות.
יום למחרת הבדיקה יש תשובה
היום כבר לא יקחו למעבדה אז זה עוד יומיים
בגלל שהיא לא מרגישה חולה אז נראה לי אפשר לחכות עם זה ולעשות במעבדה שיותר מדוייק
לק"י
לא תמיד יש מעבדה, ואז לפעמים זה יותר מיום.
(אבל בסדר. אפשר לחפש תור במרפאה עם מעבדה כל יום).
וגם התלבטות שיש לי, האם לשלוח למסגרת עד שיש תוצאה?
(פתאום בשנה וחצי האחרונות היו פה דלקות גרון או כאבים בלי דלקות. מה שלא היה לנו אף פעם. לא יודעת מה קרה).
ומנסיון שלי מה שעזר זה לקחת את כוווולם לבדיקה באותו יום
ולטפל בכל מי שיצא חיובי
לק"י
זה גם לא שכל חודש יש פה דלקות.
אבל פעם בשנה זה גם מוזר לי. כי זה לא היה...
אבל רופא אמר לי לאחרונה שהרבה מאיתנו מסתובבים עם סטרפ ומרגישים טוב..
יום אחד קם ולא הצליח ללכת אמר שכואבות לו הרגליים
לקחתי אותו מיד לרופאת ילדים ביקשתי שתעשה משטח היא חשבה שזה מיותר לא ראתה שום דבר בגרון הוא גם לא התלונן על כאבים
מפה לשם זה חזר חיובי התחיל מיד אנטיביוטיקה וזה גם מסביר את הכאב ברגליים זה אומר שהמחלה כבר מתקדמת ועוברת לעוד איברים לכן אני אומרת שווה להיבדק והטרחה לא לזלזל
כאבי בטן, כאבי מפרקים, גם יכולים להיות תסמין של סטרפ.
תמים בכלל
סיפרתי פה פעם גם על הבן שלי שהתחיל יום אחד עם טיקים מורכבים
הלכתי לרופאה דרשתי ממנה משטח גרון. גם חשבה שזה מיותר וכו
כמובן חזר חיובי
טיפלנו בדלקת והטיקים נעלמו..
היום יודעים שיש לזה השפעות נוירולוגיות
לק"י
הוא יכול להיות גם רק נשא. לא?
לזהות ולהבדיל
יש גם בדיקת דם פשוטה שבודקת את רמת הנוגדנים
בדכ אם הנוגדנים מאוד גבוהים אז זה סימן למחלה פעילה ולא נשאות
זה ממש מוזר
אז תמיד תריך לחשוש לסטרפ?
ומוזרים שגם הרופאים לא יודעים להסביר בדיוק מה ומאיפה זה נובע
אז ממליצה לבדוק את העניין
מכל הילדים שלי רק אחד עם הדברים האלו
ואחרים גם חולים לפעמים במחלות ילדים אבל וירוסים ודברים חולפים
הבן החמוד שלי יכול מידי פעם בפעם להגיד שהוא מרגיש לא טוב, אני גם מאמינה לו שהוא נגיד עם כאב ראש,חולשה, לפעמים מרוב עייפות יש לו תחושה של חולה. יצא לי כמה פעמים להשאיר אותו בבית, ובסוף הכל חלף כעבור חצי שעה. סתם חבל על הימים שהוא מפסיד.
לפעמים זה קצת רגשי שבא להם להישאר בבית עם אמא,שזה גם בסדר לפעמים להשאיר בגלל רגשי, אבל לדעת שזה בגלל זה.
בקיצור, מה שאני באה להגיד זה תלוי ילד, תלוי סיטואציה, מלא פעמים אנחנו עם מיחושים קלים הולכים לעבודה ומתנהגים כרגיל, אני לא מתייחסת לכל תלונה על כאב ראש/ בטן/ גרון, 80 אחוז מהתלונןת של ילדיי חלפו לבד. אם על כל פעם שהיו טוענים שהם מרגישים לא טוב הם היו נשארים בבית זה היה די הרבה. אבל את מכירה את הילד, וכמה הוא נוטה להיות עם וירוסים וכד'. למשל פרח חדש סיפרה פה על כמה פעמים שגילו סטרטפקטקוקוס לבנה כי היא כבר מכירה שוש לו נטיה לחלות בזה, אז היא לא נוטה לזלזל בתסמינים. אבל בסוף תלוי מי הילד ומה הסגנון איתו. לי יש ילד אחד שקבוע כשהוא לא ישן טוב שני לילות ברצף, הוא חוטף איזה וירוס . מאוד עדין, אני יכולה להשאיר אותו בבית רק כדי שישן עוד.
מתרגשת מאוד לחזור לפה!
אחרי ההריון הכימי שהיה לי חודש שעבר, ניכנסתי מייד להריון בלי מחזור באמצע.
הפען חיכית לראות דופק לפני שמתחילה להתרגש 🫣 ובורך ה השבוע (שבוע 7) ראיתי, עובר מתוק ודופק.
ועכשיו לשאלה - יש לי תחושה ממש חזקה שזאת בת. אני מדברת אל העובר ועל העובר בלשון נקבה.
מעניין אותי אם גם לכם היתה תחושה כזאת חזקה לגבי מין העובר, והאם זה באמת היה בסוף המין שחשבתם?
הייתה לי תחושה ב2 ההריונות
בשניהם טעיתי😉
ממש וודאות
אח"כ נרגע לי ובאתי סקרנית לאולטראסאונד
בפועל צדקתי
שירה_11היה לי בעיקר תחושות חזקות לגבי התאריך שבו אני אלד.
ברובם או בכולם צדקתי. 😅
הרגשתי את המין ב3 הראשונים וצדקתי
ברביעי רציתי מאוד בת והייתי בטוחה במאה אחוז שכך
ובסוף בן .ב"ה תודה לאל על הכל
אז לפעמים הרצון לא בא ביחד עם המציאות חח
בהריון השני היתה לי תחושה ככ חזקה שזה בן
שכשהטכנאית אמרה לי שזאת בת התווכחתי איתה 🤣
אמרתי לה שאין סיכוי והיא מתבלבלת..
ו50% טועה
זאת התשובה היחידה שנכונה
וצדקתי.
בראשון נעתי בין תחושות שונות ובשני הייתי בטוחה שבן ויצאה בת
אבל רק בשלב מתקדם היתה לי הרגשה מה זה , בשבוע 7 עדיין אין מין לעובר.
זה מטורף. אני ממש ידעתי מה יש לי בכל אחד מההריונות, כאילו בלי ספק אפילו... ואני לא כזאת של אינטואיציה וזה.. אבל בקטע הזה כן.
כורסא ירוקהעל ידי המטען הגנטי בתא הזרע.
זה לא יכול להשתנות בשום שלב.
כשחז"ל קבעו שאפשר להתפלל עד 40 יום,
לא הכירו את הגנטיקה, ולא היתה שום דרך לדעת בשלב הראשוני מה המין.
בכל עובר עם כרומוזום גברי יש גם כרומזום נשי.
ב40 יום הראשונים של עובר עם כרומזום זכרי עדיין לא נקבע המין בוודאות ויש אפשרות להתפלל על זה.
עובר עם כרומזום נשי לא יכול להשתנות.
מקווה שדייקתי, אבל זה בגדול מה שזכור לי על הנושא
בכל תא בגוף שלנו יש 46 כרומוזומים, חצי מאבא חצי מאמא. שניים מהם כרומוזומי מין. לבנים יש xy לבנות xx. בתאי רביה - ביצית וזרע, יש רק חצי מהכרומוזומים כי כשהם מתאחדים הם יוצרים מטען גנטי שלם. כל הביציות נושאות מטען של כרומוזום x, אבל חלק מהזרעים נושאים x וחלק y. אם הזרע שנקלט נושא x, העובר יהיה בת, אם נקלט זרע עם y, העובר יהיה בן.
זה לא יכול להשתנות בשום שלב.
חזל לא הכירו את זה
לזכר יש אחד מכל סוג,
ולנקבה יש שני כרומוזומי x.
נכון שלזכר יש כרומוזום נשי, אבל בשביל להפוך לאישה הוא צריך עוד אחד כזה במקום הכרומוזום הזכרי.
זה לא משהו שיכול פתאום להשתנות.
כי הכרומוזים אצל נקבה הם רק XX.
הזרעים מתחלקים. חלקם נושאים כרומוזום y וחלקם נושאים כרומוזום X.
אם יפרה את הביצית תא זרע עפ כרומוזום y יצא בן
אם יפרה את הביצית תא זרם עם כרומוזום X תצא בת.
המין נקבע כבר ברגע ההפריה ולצורך העניין בבדיקת ניפט שאפשר לעשות בשלב מוקדם אפשר גם לדעת את מין העובר (למרות ששמעתי גם על מקרה שטעו בניפט אבל היא בכל זאת נחשבת בדיקת סקר למרות רמות דיוק גבוהות יחסית)
כן יש איזה עניין שכל העוברים מתפתחים בהתחלה כאילו הם עובר נקבי ורק בשלב מסויים מתחילים להתפתח האיברים הזכריים או משהו כזה.. אבל המין כבר נקבע מראש
לדעתי העניין שמותר להתפלל זה כי בסוף נניח וברגע ההפריה נכנס תא זרע עם כרומוזום איקס וזאת אמורה להיות בת בתוך ה 40 יום, אם תפילותינו יענו זה יהיה נס שמתלבש בתוך הטבע כי אין לנו באמת את האפשרות לדעת שקרה ההיפוך הזה.
אבל זו סתם השערה שלי..
אולי בספר של הרב זמיר?
אבל מבחינה ביולוגית זה לא נכון
הכל היה אותו דבר, בחילות, עייפות, חולשה, חוסר חשק לחיות בגדול 🫣
אבל תחושת בטן פנימית שהלכה וגדלה עד שהיא נהייתה ממש ברורה.
האמת, מוזר, בחיים אני הכי לא כזאת...חח
יש לי סימנים
ואצלי הם ממש עבדו
(אצל נשים אחרות לא כזה)
כי אז אני חושפת את עצמי
כל סביבתי המוכרת יודעת מה הם הסימנים אצלי בכל אופן זה עובד
לומר שאצל כולן? לא.
אבל קשור למבנה בטן וכו
ותמיד צדקתי...
אבל סטטיסטית זה לא אומר כלוםם...
אבל מכירה מישהי שהייתה לה תחושת בטן חזקה שזה בן אז פשוט לא בדקה באולטרסאונד (אל תשאלי אותי איך) ובסוף נולדה בת
אז לא הייתי סומכת על זה 😅
מחפשת המלצה למיחם טוב (לא בר מים)
אנחנו אוהבים להשאיר במשך כל השבוע מיחם עם מים כדי שיהיו מים חמים זמינים לקפה, בקבוקים לקטנים.
הקטע שהזולים ללא בידוד ובקיץ הם ממש מחממים את האזור שהם נמצאים בו.
זה ממש סכנת כוויה לילדים, וגם למבוגרים.
ובד''כ גם המכסים שלהם נסגרים פחות הרמטית, מה שאומר שהמים הרוצחים עלולים להישפך על מישהו.
וזה חוץ מזה שצריכת החשמל של מיחם מבודד תתקזז לך מאוד מהר עם התוספת עלות של מיחם בטיחותי.
בד''כ יכיל פחות כוסות, אבל בעיניי הכרחי מבחינת הסיכון (מכירה 3 ילדים ששהו חודשים ארוכים בבית חולים בגלל מיחם שנשפך עליהם).
אחרי תקופה קצרה המשאבה לא עובדת ואז זה לא פעיל בשבת.
הבנתי שיש את מיחם הפלא, זה המבודד שמפרסמים לאחרונה ב"בשבע"
ביום חמישי הפסקתי גלולות הרמונט אחרי חפיסה וחצי
אמורה לקבל עכשיו
לבנתים היו כתמים מעצבנים ודם בניגוב
במהלך השבת חשבתי שהתגבר אז שמתי פד - חשבתי שזהו, אנחנו אסורים
ואז עד מוצש לא ראיתי זרם דם כמו שאני רגילה בכללי לפחות בימים הראשונים (סליחה על התיאור)
הפד לא היה ספוג, הוא התלכלך בקטנה
בעלי שאל רב והוא אמר שפד לא מקבל טומאה. אז אם זה רק כתמים אנחנו מותרים, ונהיה אסורים כשהדם יתגבר
ואני מרגישה שאני משתגעת
לא יודעת מה הכוונה יתגבר
ובכלל להיות מותרים כשאני עם פד נשמע לי מוזר ביותר
כל נושא הכתמים חדש לי ולא כל כך ברור לי
אפשר עזרה?? מישהי שיכולה להסביר לי את איך זה עובד?
אישית, בשלב הזה אני מעדיפה לא לקיים יחסים אבל כן לגעת בלי להפריד מיטות וכו' (לא יודעת אם זו ההלכה או רק העדפה אישית שלי).
בנוסף, אם ראית דם בניגוב והטישו היה לבן בד"כ זה גם אוסר (כמובן שאם בעלך ציין את זה בפני הרב והוא התיר אז הוא יודע יותר טוב ממני, אני רק התייחסתי להנחיה כללית).
לשאלתך- יתגבר הכוונה שצריך להחליף פד כל כמה שעות/ מצב שהיית אומרת לעצמך שאת במחזור כשהיית רווקה.
מאוד מאוד מבולבלת
לא מעיזה לחשוב על קיום יחסים
מרגישה שבא לי כבר לדעת שאסורים וזהו
אם בכלל מותר יחסים,
יש פעמים שהכתמים לא אוסרים במגע אבל יחסים זה בעיה.
אני רק גיליתי לאחרונה שאם ראית בניגוב ממש אחרי יציאת שתן זה בעייתי, לכן לחכות 20 שניות עד שמנגבת בכל מקרה.
בכל מקרה ממליצה לשגע את הרב או רב ממכון פועה וממשלהבין את ההגדרה המדויקת מתי מפסיק להיחשב כתמים. לכל רב יש הגדרה אחרת
הייתה 'הרגשה', וההתפנות טשטשה אותה ולכן מדריכים לא להסתכל, או לחכות לפני הניגוב.
ו @רוני 1234 עד יכול לכאורה להיות רב פעמי. אם יצאה לך בדיקה נקייה את יכולה לשטוף את העד, לייבש ולהשתמש אחכ שוב. רובינו לא נעשה את זה אבל זה לא כמו טישו שהוא בטוח חד פעמי
ועד זה גפ סיפור אחר כי את עושה איתו בדיקה פנימית. ברגע שמכניסים פנימה זה כבר סיפור אחר
זה תלוי לפי איזה שיטה פוסקים.
לרוב הפוסקים זה לא אוסר.
זה אוסר לפי דעת הרב וואזנר ולפי דעת הרב מרדכי אליהו.
והחומר של הטישו זה לא חומר שבהכרח מקבל טומאה כמו העד
וגם כאלה שנוהגים שמטמא לפעמים מקילים בדיעבד.
מה שמקבל טומאה חייב להיחשב ככלי ואם הןא חד פעמי הוא אינו בהגדרה של מקבל טומאה לפי שיטות מסוימות
בעבר הנייר היה גם יותר עבה וגם עשוי מעץ שמקבל טומאה ולכן יש הבדל בין הפסיקות.
ועוד שאלה- אין פה עניין של עונת פרישה שעלולה לאסור אם זה בבדיקה פנימית ואם זה בפרישה אחרי זמן מסוים מסיום הגלולות?
נכון זה מספק דאוריתא
עונת פרישה בגלולות משולבות הוא מ36 שעות אחרי הגלולה האחרונה עד שבוע.
הגלולות שפותחת השרשור לוקחת הן משולבות.
ולכן אם לא נאסרו עדיף לא לבדוק עד סוף השבוע( בכל מקרה לא נגמרה עונת הפרישה שלהם)אלא אם כן כבר נאסרו או הגיע שטף של מחזור .
ובגלולות הנקה כמו דיאמילה וכאלה אין עונת פרישה כי לא ידוע מתי תקבל אם בכלל( זה יכול לקחת המון זמן)
וחוץ מיזה את לא חופרת.
ב.בדיקה פנימית הדין שלה שונה.
משום שהיא תמיד בספק דאוריתא שמא היתה לה הרגשה ולא הרגישה בגלל הבדיקה.
אם ניגבת בעד בדיקה את תאסרי רק בגלל שהוא לבן ומקבל טומאה ובתנאי שההפרשה תהיה בצבע אוסר ומעל גודל של19 מ'מ.
וחייב שכל התנאים האלה יתמלאו בשביל להיאסר.
אבל אם עשית איתו בדיקה פנימית ויצא צבע אוסר זה לא משנה הצבע של העד הוא יכול להיות תכלת,בכל מקרה זה ספק דאוריתא ונאסרים.
אבל בעונת פרישה חייבים לבדוק עם עד בדיקה
ועד אז אסורים באישות.
וכן כל העניין הוא להציל זוג מלהיות יחד באישות כשיש ספק שהמחזור התחיל כדי שלא יבןאו לידי איסור.
ואם הבדיקה לא יוצאת תקינה הם אסורים.
מקווה שהבנתי נכון את השאלה שלך אם לא אשמח שתסבירי לי
כל עוד סבבה ונח לך להסתובב עם מגן תחתון קטן - לא אוסר. כשאת מרגישה צורך להחליף לפד גדול - בד"כ כבר כן אוסר.
לי זה עזר לעשות סדר
בגדול-
מהתורה נאסרים מדם וסת. זהו.
חז"ל אסרו כל דם שיוצא מהרחם עם הרגשה.
מה זה הרגשה? יש כמה דעות בעניין אבל בשורה התחתונה היום אין הרגשה ולכן כל דם שיוצא מהרחם אוסר אם-
ראית אותו על דבר שמקבל טומאה (כותנה למשל)
בצבע לבן
בגודל גדול מגריס.
אם אחד מהתנאים לא מתקיים (ראית על דבר שלא מקבל טומאה, או שהוא לא בצבע לבן, או שזה קטן מגריס) זה לא אוסר.
פד לא מקבל טומאה, אז לא אוסר.
ברגע שהדם יתגבר ויהפוך לשטף, אני מניחה שתדעי להגיד "אהה אוקיי הגיע המחזור" כי בגדול כולנו יודעות איך המחזור שלנו נראה, מה הכמות דימום, כמה פדים אנחנו מחליפות. עובדה שידעתי להגיד שעכשיו זה לא הכמות שאת רגילה.
אז תסמכי על עצמך שאת מכירה את הגוף שלך
הרגעתן אותי קצת
רק הידיעה שאני לא היחידה שעוברת את זה
יש מצב לדעתכן שהדימום אחרי גלולות יכול להסתכם בגדר כתמים על פי ההלכה, או שבטוח מתישהו יופיע שטף?
אין לי כל כך ניסיון עם גלולות, בפעמים שכן לקחתי היתה ווסת רגילה..
ווטז הפסיק ואחרי שבועיים מחזור..
גם לי היתה תקופה מאד קשה עם הכתמים, גם זה שמותרים ואסור חיי אישות (לפי מה שאנחנו פוסקים), החוסר ידיעה, האחריות שזה עלי ואני צריכה להחליט הפחד מלאסןר בטעות ועוד... בסוף פשוט הפסיק לי... אבל אני לא זוכרת אם זה היה אז או משהו אחר שלא היה שתף אבל כן המגן תחתון לא הספיק, דיברץי עם רב מפועה שאמר שזה כן כמות שאוסרת..אחרי זה דיברתי עם רב אחר מפועה ולו היה נשמע שזה לא אוסר.. קיצור לפעמים זה גבול באמת דק מידי.... צריך להתפלל שה' יכוון אותנו להגיע לאמת....
עד אז מותרים במגע ואסורים בקיום יחסים.
טוב לשים פד כי הוא לא מקבל טומאה אבל רואים עליו מה קורה.
יש דעות שונות מה נחשב שפיעה,
אבל צריך לזכור שאת בחזקת טהורה ולכן צריך ממש דם בכמות כדי לאסור.
הרב שלנו אמר שדם בגודל של כרטיס אשראי נחשב שפיעה, ושמותר להחליף פדים ככה שלוקח יותר זמן עד שנאסרים.
רק רוצה להגיד שיש בזה מגוון דעות ושיטות וגם משתנה בסיטואציות שונות(לא דומה כתמים שנפסקים אחרי יומיים לכתמים במשך חודש, למשל..)
לא בכל המקרים עם כתמים אסור לקיים יחסי אישות, יש מקרים שהרב יכול להדריך איך לא להיאסר
וגם לא בכל הפסיקות כתמים נחשבים באופן זהה
ממליצה ממש לא לפנות לרב "גנרי" שעונה לרבים באופן אנונימי, אלא להתאמץ לשאול את הרב שלכם שמכיר את המצב האישי שלכם ויוכל להדריך אתכם במקרה הצורך גם אם יהיה המשכי ולא נקודתי.
בהצלחה
לאחר גרידה שלחו דגימה למעבדה לבדיקה גנטית. בפגישת יעוץ גנטי היא אמרה שהתשובות מהמעבדה יגעו אליה ואז היא תזמן אותנו
עברו מעל שבועיים, אני במתח
כמה זמן זה עוד אמור לקחת?
ייעוץ גנטי עשיתי לפני כבדיקת דם
אבל אם את במתח תתקשרי לשאול, הכי גרוע יחשבו שאת נודניקית
שלרוב הבדיקות הגנטיות האלה תקינות...
אחרי שקיבלתי מכתב שזה תקין גם לא הלכתי לגנטיקה חזרה. עברתי המון הפלות וחלק היו בגרידות/הסטרוסקופיות ניתוחיות
פתחתי משתמש חדש כי זה הריון טרי טרי, עוד לא ראו בכלל דופק.
אבל העייפות פסיכית!!!!
אמאל'ה
מבחינתי לישון ולישון ולישון ולישון ולישון כל היום וכל הלילה.
אני לא מצליחה להחזיק את עצמי.
יודעת על ההריון בערך 3 שבועות ואני פשוט סמרטוט.
ויש ילדים בבית ועבודה וניקיונות ובישולים
ולכל זה הצטרפו הבחילות וההקאות ובעיקר חולשה שלא נגמרת....
אוף מה עושים? הודעתי מחר בעבודה על יום מחלה
לא רואה את עצמי מצליחה להגיע לעבודה ולתפקד
אבל אני ממש לא יכולה לפרוש מהעבודה.
ממליצים לבדוק חוסרים. עשית כבר בדיקת דם?
בשעה טובה ובבריאות!!
עשיתי בדיקות דם והכל תקין ב"ה
די הופעתי לראות את ההמוגלבין כ"כ גבוה.
ועדיין אני גמורה ברמות.
אין כל כך מה לעשות חוץ מלישון ולישון.
בהריון הראשון שלי באמת לא הבנתי איך אפשר להתמודד עם העייפות הזאת שיש עוד ילדים בבית.
הריון ראשון היה סיוט מארץ הסיוטים אבל לא זוכרת כזאת חולשה קיצונית
והריונות אח"כ יחסית היו סבבה
ועכשיו אני כאילו "מרגישה טוב" אבל חלשה ועייפה ברמות
ומצטרפת לנאמר, שזו עייפות נורמלית לשלב.
אנונימית בהריוןיכולתי לישון גם 15 שעות ביממה
ובין לבין לשכב על הספה
הבשורה הטובה שזה יום אחד פשוט לאט לאט עובר ואת חוזרת להיות בן אדם 🩷 שיהיה בבריאות ושמחה בעז"ה
הי
אשמח לחוות דעת על טיפול באסותא רמת החייל. קראתי שבעבר היו מחדלים..קצת חוששת. תודה רבה מראש לכולם
היו שם מחדלים, סביר להניח שבעוד מקומות רק שלא גילו. הם הקשיחו נהלים מאז. להקפיד כמובן לקחת השגחה הלכתית ולהיות בעצמך עם יד על הדופק שהכל תקין ומסודר.
היא נמצאת במעבדה כל זמן שיש התעסקות עם הביציות והזרע ואא לגעת בעוברים אם היא לא נמצאת.
זה עוד זוג עיניים מטעמך שאמור להשגיח שאין טעויות.
זה קריטי הלכתית אבל גם אחרי ששומעים על הטעויות שיכולות לקרות מבינים כמה זה חשוב..
ולדעתי אף אחד לא יכול ליגוע ולפתוח את שלך ללא נוכחותה ואישורה
לא הייתי עושה בלי השגחה.
להוציא את העובר בלי נוכחותה
שמעתי סיפור לא טוב על משגיחה בעבודתה (אבל לא מהעבודה כמשגיחה) ומכאן התהיות שלי
אז ניסיתי להבין אם כבר הנושא עולה מה זו המשגיחה, עד מתי היא מחוייבת, מה זו ההשגחה ומה זה כולל...
לא רלבנטי לי עדיין ב"ה אבל סתם מעניין, ומבלבל, שנניח פה בשרשור כתבה אחת שההשגחה קורית במעבדה ואז את כתבת שזה גם אחר כך בהפשרה. כלומר זה לא מתמצה בלוודא שתהליך ההפריה הושלם כיאות... קצת לא ברור לי העסק... מקווה שהובנתי. בכל מקרה אני לא נדרשת לזה כעת...
מעדיפה שעוד זוג עיניים יהיה שם כדי לוודא שהעובר שלי - נשאר שלי.
ואם כבר חלילההה להתבלבל - אז עם ילד יהודי אחר מהמקפיא של פועה ולא עם יחד רנדומלי אחר.
אני בטוחה שהעובדים במעבדות עושים עבודה מעולה. לרגע לא מזלזלת - ועדיין, רוצה עוד אחת שתעקוב ותהיה במצפון אם משהו יקרה. ב''ה שהילד שלנו קופי בעלי במראה ועם הדפקטים שלי אחד לאחד - הוא שלנו, זה בטוח. חח
אנחנו שותים מים מהברז, טעים דווקא
ולאחרונה עלתה לנו המודעות לגבי איכות המים.
ראיתי את של ספיריט ושל נועם 2 , אשמח אם יש למישהי המלצה או דיס
יש לך שאלות ספציפיות לגבי הצרכים שלכם?
אני יודעת שיש משפחות שהכמות של המים החמים לשבת גבולית - לנו סבבה..
אגב עכשיו גם תמי 4 הוציאו דגם לשבת
אנחנו כן מאמינים בדברים האלה, ובכללי אנחנו יחסית בכיוון של אוכל בריא בבית
רק שמים מסוננים לא יותר בריאים...
כתבתי באריכות למטה
אכן, המים בישראל מעולים.
הם נקיים, מכילים מינרליים, עוברים בדיקות איכות מספר פעמים ביום, ואין סיבה בריאותית לעבור לבר מים.
אם כבר, לבר מים יש חסרונות, במיוחד בשילוב עם אוסמוזה הפוכה:
הוא מנקה ומסנן חלק מהדברים הטובים שיש במים, ועלול למנוע מכם גישה חינמית וקלה למינרליים חשובים.
אם יש זיהום כי לא החלפתם חלק בזמן או כי יש בלאי או תקלה או חרקים שנכנסו למנגנון וכו', אף אחד לא יעשה לך בקרת איכות מספר פעמים ביום או אפילו אחת לחודש. בר מים יכול בקלות להפוך למדגרת חיידקים, אם חלק כלשהו לא מתפקד כראוי.
במקום כוס מים שעולה פחות מאגורה, את מציבה על השיש מכשיר שעולה אלפי שקלים עם תחזוקה של עוד כמה אלפי שקלים לאורך השנים.
בקיצור תקנו בר מים אם אתם חייבים מים קרים וחמים בקלות ואתם מתעצלים להשתמש במקרר ובקומקום, ויש לכם אלפי שקלים בשביל הפינוק הזה...
אבל אל תקנו מתוך מחשבה שגויה כאילו הבריאות שלכם תשתפר.
ולא כל דבר שיש במים מזיק לנו,
הרוב דווקא מאוד בריא לנו...
אבל תמיד יהיו דיעות הפוכות לכאן ולכאן
כמו בחיסונים למשל..
תודה על התגובה בכל אופן
אני חושב שההשוואה לחיסונים מדויקת:
הוויכוח קיים בפורומים, לא במציאות...
וצר לי
אבל לא כל מה שמשרד הבריאות בארץ אומר או לא אומר זו אמת גמורה אם בכלל
ושוב אני ממש לא נכנסת לזה, זה ארוך ומיותר
ותעשי מה שאת רואה לנכון.
כן שואלת, מה ההמלצות שכן להשתמש בבר מים? והאם אכן הן מצדיקות הוצאה מתמשכת של אלפי שקלים?
ברור שזה הכסף שלך וההחלטות שלך, אבל לענ"ד שווה להתייחס לזה או לפחות לבדוק את הטענות לפני הוצאה כ"כ משמעותית
לא שמעתי על זה כלום. אשמח שתאירי את עיניי
אני דווקא חוששת מהברים האלה מהסיבה הזו בדיוק
גרים במרכז ובקיץ המים מהברז דוחים כי חמים מדי, והצורך לקחת מים מהמקרר ממש גורם לנו לשתות פחות.
רק בשביל הזמינות של מים קרים שווה להשקיע! זה ממש איכות חיים
מתחילה שבוע 14.
לפני שאתן אומרות לי שזה פעילות מעיים- אני רגישה מאוד ויודעת לזהות בבירור מה תנועת מעיים, זה מרגיש אחרת. ממש כמו תנועות של עובר, אבל מעולם לא הרגשתי בשלב כזה, רק בשבועות 18-19
בשבוע האחרון אני מרגישה המון פעמים את ההרגשה הזאת, בועות שמתפוצצות, והרגשה שהרחם קופץ ומזדעזע, זה רק באיזור הרחם וקורה בעקביות הרבה פעמים ביום. הדחקתי כי היה לי ברור שאין סיכוי להרגיש בשלב הזה אבל פתאום אני תוהה אולי זה כן תנועות? מישהי הרגישה בשלב כזה? נשמע לי מוקדם ממש! העובר פצפון!
אבל זה לא מוכח מדעית שמה שאת מרגישה הם אכן תנועות עובר.
בכל אופן אין לזה באמת משמעות מבחינה רפואית,
ולהתרגש זה לא חטא אז למה לא להאמין שמה שאת מרכישה אלו אכן תנועות?
בשביל המעקב הרפואי זה ממילא לא מעלה ולא מוריד.
זה התחיל בערך לפני שבוע ובכלל זה היה נראה לי מוקדם מידי ולא הגיוני. אבל מתחזק מיום ליום.
אני יודעת שאין לזה משמעות רפואית, אבל יש לזה משמעות ענקית בשבילי כי חיכינו להריון הזה מאוד וכל דבר קטן חדש משמח ומרגיע אותנו.
לקחתי תור למחר אבל חוששת לעשות יום אחרי חג שאכלתי כל כך הרבה דברים שווים ובעיתיים....
היום הבא שיש במרפאה העמסת סוכר יהיה כשאני יהיה שבוע 27 בדיוק.
בסדר או מאוחר מידי?
פחמימות וכו....
בנתיים דחיתי בכמה ימים אבל מעניין...
אם הלבלב שלך מסוגל לייצר מספיק אינסולין הוא עשה את זה, ובטח שלא תראי השפעה אחרי יום או יומיים..
דווקא אם תמנעי מסוכר ההעמסה של ה50 יכולה לתת תוצאה לא מדוייקת וישלחו אותך ל100.
מעניין
תותחית ומקצועית
חמה ורגישה
שמלווה בלניאדו
ושיש לה כלים פרקטיים לקידום הלידה - עדיפות לביומכניקה של הלידה
הלוואי שיש פה מישהי שתעשה את החיבור 🙏❤️
ולא לקחתי דולה. אבל היא מלווה הרבה לידות בלניאדו, וגם עשתה הרבה פעמים ויב"ק. ויש לה לב זהב, ועדיין וכשרון וחוכמה. למדה את הביומכניקה של הלידה, ספינגבייבז, כל מיני טיפולים וכו'...
בהצלחה!!
שולחת לך המלצה בפרטי.
אורלי +972 54-842-1205
מקווה שהיא עובדת עדיין
חד משמעית
מומחית גדולה בתחום ומלווה רק בלניאדו
זו לידה רגילה אחרי קיסרי
מעדכנת שאנחנו אחרי הניתוח, נשתחרר בשעות הקרובות (אחרי שיסכים להתפנות, הוא כבר אכל)
הוא אכל ארטיק, לא רוצה לשתות - דיי הגיוני.
בשביל להשתחרר הוא צריך לעשות פיפי, והוא אחד שאם הוא לא שותה ג'ריקן - הוא יכול שעות לא להתפנות. גם מתאפק מצוין
טיפים?
בעז"ה שימשיך ללכת טוב ותגיעו מהר הביתה
רפואה שלימה וחג שמח!
עוד ארטיק?
אולי להבטיח מתנה אם יעשה פיפי? .. 🫣
הוא ממש התעצבן - כי לא רוצה ללכת הביתה. ממש נחמד פה. שוכבים ביחד במיטה, רואה סרט
מה צריך יותר מזה?
קניתי מיץ אחר ואת זה שותה בלגימות תודה לה'
זהו, כמעט חזל''ש
איזה כיף שזה מאחורינו
ניתחו אותו בשעות הבוקר המוקדמות? זה גם שקדים ושקד שלישי?
אשמח לקצת מידע לנו כנראה יש בחודש הבא בע"ה
היה שקד שלישי ושקדים בגרון.
בלי כפתורים
היה ממש ממש בסדר, ב''ה
אפרט מתישהו בעתיד הקרוב
איך הוא עכשיו?
בן כמה?
אנחנו השבוע נעשה ואני ממש בלחץ מההחלמה
ילד מתוק בן 3.9
ניתוח צריבה של שקדים ושקד שלישי מוגדל
בלי כפתורים
צום של 6 שעות מאוכל, 3 שעות ממים
הזמינו אותנו לשעה 6 באסותא, הכל התקדם ממש מהר. כניסה לניתוח ב 0645
סיום ניתוח ב 0720, לקח לו קצת זמן להתעורר מהההרדמה.
בהרדמה נשארתי איתו, אני לא יודעת בן כמה שלך - תעשי הכנה סופר מפורטת.
הדפסנו ספר שהכנו בגמיני על כל התהליך. שנצא לפנות בוקר ונעשה שלום לאבא (נסעתי איתו לבד, הסתדרתי מצוין). שיראה ספר, ישחק במכונית שהבאנו. יילך לישון במיטת בית חולים, מסיכה, ארטיק, שירותים, אוכל. במהלך ההתאוששות הוא זכר ממש את השלבים, ביקש לראות שוב. נתן לו תחושת שליטה על הסיטואציה. אחרי שסיים את הארטיק ביקש מעדן והתעקש שזה יהיה חום לפי הספר.
תוסיפי גם תמונה על החלפת פיג'מה של בית חולים - זה לא הופיע בספר וממש לא רצה להחליף.
אחרי הרדמה, (כמו בניתוחים אחרים) הילד בכה, התאושש. חזר לישון, התעורר אחרי שעתיים
ידעתי שחשוב לשתות ולהתפנות אז מהרגע שהתעורר הבאתי לו לשתות.
הביאו לנו במחלקה ארטיק ומעדן. הארטיק הקר ממש מרגיע את הכאב. את המעדן לא ממש אכל.
ממליצה לך לקנות טרופיות של פירות מרוסקים - שתה 3 ברצף.
צפה הרבה זמן ביוטיוב, קצת משחקיה בקומה.
לר רצה לשתות מים, כן מיץ בטעם ענבים - תקני מראש כי בבית חולים המחירים יקרים.
לא היה בעניין להתפנות, בעזרת ורדינון ב"ה גם זה קרה.
אם כואב לו - תבקשי משכך כאב. ביקשנו, קיבלנו והילד היה הרבה יותר רגוע אח"כ.
השתחררנו אחרי 5 שעות.
מי שהייתה איתי בחדר , עשתה שעתיים אחריי ניתוח כפתורים, השתחררה לפניי.
אחרי ניתוח כפתורים הרופא המליץ על שלושה ימי מחלה
אצלנו בגלל השקדים - שבוע מחלה.
להתארגן עם משככי כאב ולהביא כל 6 שעות גם אם לא כואב. אצלנו אם לא מביאים או למשל בלילה האחרון לא הבאנו באמצע הלילה - הוא התעורר בצרחות שכואב לו.
לקנות מלא ארטיקים איגלואים שלוקים וגלידות. אבל לזכור שחוץ מזה הוא צריך לאכול - הכנו קילו קציצות עוף ופירה - אכל מזה 3 פעמים ביום.
איך שחזרנו הוא התיישב על צלחת אוכל מלאה (שמעתי שאחרי ניתוח לא רוצים לאכול, לוקח להם יומיים להכניס משהו לפה - אצלנו זה לא היה ככה).
לפי הגישה של הרופא שלנו אפשר לאכול הכל חוץ משניצל, ביסלי בייגלה - מאכלים קשים אסור שבוע.
נשמע הרבה יותר קל ממה שתיארו.
שלי בן שנתיים וחצי, ואין הרבה מה להסביר כי הוא עדיין בשלב של זרימה עם סיטואציות ומסבירה לו דברים יותר בכללי.
כן נישאר לאשפוז ארוך כי הוא קטן והניתוח בשישי אז נישאר שבת, תודה על הפירוט של מה כדאי להביא לשתות ולאכול אבל הבנתי שמותר רק רך ממש שבוע....
עושה גם פוליפים אז אולי בגלל זה למרות שהסבירו לנו שהשקדים זה החלק המורכב.
ממש עזר לי הפירוט!
אצלנו היה רק צריבה, אולי מכאן ההבדל.
נפלתי על רופא דיי זורם, בול לאישה חרדתית כמוני, הוא ממש הקליל הכל.
גם אותי הכינו נגיד שלא יאכל כלום - בפועל אוכל מצוין ואפילו התעצבן שלא מסכימים לו שתייה מוגזת או שניצל.
לגבי האוכל הרך - גן חשבתי שיוכל לאכול רק מרק קר, בפועל בשחרור קיבלתי מהרוםא את ההנחיות. ממש הופתעתי שיכול לאכול הכל.
ולא הזהירו שצריך השגחה צמודה מחשש לדימום?
כפתורים ושקד שלישי אולי גם שקדים זה נדע בזמן הניתוח. אצלה עוד גילו הפרעת קרישה והיא תקבל סביב הניתוח טיפול תרופתי וניתוח אחהצ ועדיין שחרור באותו יום
קצת היה לי מזור אבל זה מה שאמרו
אני בטוחה שיש עוד רופאים מעולים, ביררתי וקיבלתי עליו הרבה המלצות. חצי מתושבי העיר פה עשו את הניתוח אצלו.
יש לו מזכירה מהממת, סבלנית ושירותית ברמות - השיגה לי את ההתחייבות, טיפלה בהכל מאחורי הקלעים. אני הגעתי כמו מלכה חתימה על טפסים ולאחות קבלה.
הוא אדיב, מקצועי ורגוע.
בסה''כ מדובר בניתוח פשוט אז לא חיפשתי מנהל מחלקה.
כן ממש חשוב לי אחד שאפשר לדבר איתו בגובה העיניים. הביא את המספר הנייד שלו לכל שאלה שתהיה לנו.
הוא מקבל כרופא יועץ בשערי צדק
מנתח באסותא ראשון ובאר שבע
אני העדפתי לנסוע יותר מ שעה ב 0430 ולקבל תור בערב חג.
בראשון לציון יש תורים בחודש יוני.
זה המספר של המזכירה שלו -
הילה 054-732-0321
בהצלחה. תרגישו טוב.
מי שבוחרת ללכת בלי האבא, צריך תעודת זהות של שניכם ספח 'הילד מופיע וגם ייפוי כח בכתב יד על דף איי4 שבו ההורה החסר מסכים לילד לעבור את הניתוח, מספרי זהות תאריך וחתימה.
עד כאן פרסומות להיום
הבן שלי בן חצי שנה עם קשקשים על הראש. האם יש תועלת לטפל או שזה רק אסתטי? כי לא בא לי לשגע אותו סתם בשביל מראה.
ושאלה נוספת, בן אחר גדול ממנו, גם עם קשקשים והרבה איזה טיפול מומלץ?
ועוד משהו, אם יש לכם המלצה למשהו שעוזר לצמיחת השיער, אשמח לעיצה, בשביל הבת שלי..🙏
לא צריך לשגע אותו כדי להוריד,
לרוב הילדים, למי שאין נטיה לאטופיק וכדומה - מספיק לשים שמן כלשהו לזמן מה על הראש. עדיף לפני אמבטיה, כדי שהחפיפה תוריד את השמן ולא ילכלך אח''כ את הסדין...
אפשר לשים שמן זית, שמן קוקוס, שמן שקדים... מה שיש לך. שמן תינוקות לא בריא ולכן עדיף שלא.
אבל אפשר גם לא לעשות עם זה כלום 😀
שהקרקפת לא נושמת ושאם לא נוריד זה יתפתח לפטריה.
היה ממש פשוט להוריד- מרחתי לו שמן על הראש, שמתי מעל כובע לשעה-שעתיים, ואז סירקתי נגד כיוון הצמיחה ויצא ממש בקלות. לא להיבהל אם הקרקפת נהיית אדומה. התינוק היה רגוע ונינוח וכבר ממש בטוב ב''ה.