שלום לכולם.
אם בקיץ הבא אנחנו מתכננים לעבור דירה, וההרשמה למעונות מתחילה כבר סביב אפריל, מה עושים?
אם נירשם כשנעבור דירה לא נמצא בטח שום מקום מתאים פנוי... מישהו בקיא בסיטואציה? תודה רבה
שלום לכולם.
אם בקיץ הבא אנחנו מתכננים לעבור דירה, וההרשמה למעונות מתחילה כבר סביב אפריל, מה עושים?
אם נירשם כשנעבור דירה לא נמצא בטח שום מקום מתאים פנוי... מישהו בקיא בסיטואציה? תודה רבה
במעון לא צריך.
הבעיה מתחילה בגנים של העירייה שאליהם נרשמים לפי אזורי רישום. ואז צריך לפנות באופן אישי וזה משתנה ממקום למקום.
מה שכן- במעונות של התמ"ת, מומלץ מאוד לנסות להירשם לכמה מעונות , אני לא יודע לאיפה אתם עוברים אבל בהרבה מקומות בארץ התנאי קבלה מאוד לא קלים ויש תחרות גדולה אז מאוד קשה להיכנס . ולכן כדאי לפתוח כמה אופציות.
ילד מתוק ושמח שבדרך כלל נוח לטפל בו עד שהוא לא מקבל את מה שרצה או עד שמשהו לא הסתדר בדיוק לפי מה שהוא ציפה.. ואז הוא מתחיל לצרוח.. והוא צורח דייייייי אמא\אבא כאילו שאנחנו חס ושלום עושים לו משהו נוראי... זה יכול לקרות בצהרים אצל חבר או בבית סתם כי רצה לאכול ולא נתתי לו.. או בלילה הוא יכול פתאום להתעורר והדבר היחיד שמסכים להגיד זה דיייי אמא כשאני מתקרבת.. אנחנו ממש אובדי עצות.. הוא ילד חכם שממש מבטא את עצמו בדרך כלל אבל כשהוא נכנס להתקפים האלו אנין לי שמץ של מושג איך להוציא אותו מזה... זה ממש מתסכל אותי ואותו... הוא לא מוכן לקבל שום עזרה מאף אחד כדי לצאת מזה...
היום יצאתי לעבודה אחרי שצרח ככה מ6 בבוקר עד 7 וחצי כשיצאתי והוא עוד עדיין צרח... בעלי לקח אותו למעון רק ב8 אחרי שנרגע... זה נורא ממש..
למי יש עצות ?
חייבת לציין שבמעון המטפלות ממש מופתעות כשאני מספרת להן.. במעון הוא לא עושה את זה..
לשאול בשלוה: אתה רוצה ככה (נניח, חביתה..), רוצה ככה?.. ממשיך לצרוח, תגידי בנחת: טוב, כשתחליט מה אתה רוצה, תגיד לי. ותעברי לעיסוקייך.
בלילה: רוצה לשתות, רוצה שאמא תשב על ידך?.. ממשיך לצרוח - "טוב, אם תרצה תקרא לי"..
לא להתרגש מידי. יעבור. גם הוא לא מתרגש מזה כ"כ..
אצל כל אחד ברמה זו או אחרת - תלוי באופי של הילד ובתגובות ההורים.
אז לדעתי סוד הקסם הוא איזון , ועקביות.
איזון - כשהילד שלך לא קיבל את מה שהוא רוצה הוא נכנס לסחרור רגשות, הוא מנסה בכל כוחו להשפיע עלייך,
וקשה לו לצאת מזה, אבל את יכולה לאזן אותו,
אם את נבהלת , עצבנית, היסטרית (כמו שנשמע קצת מהתגובה שלך) רק רוצה שזה יגמר, או מתפדחת מאנשים שרואים, את מקשה עליו עוד יותר לצאת מזה, זה כמו מעגל - הוא נכנס לאקסטזה - את גם - הוא יותר - וכו'.
אז איך כן עוזרים לו להתאזן?
כשאת רגועה, בטוחה בעצמך (שמה שאמרת באמת תקף, ושזה נכון לדרוש את זה ממנו)
לא מתקפלת, לא נוטשת אותו לחדר השני, פשוט נמצאת לידו , ור -ג -ו- ע- ה.
לא משנה בדיוק התגובה שלך , כדאי מאד שתביני אותו, "זה באמת מעצבן שאמא לא מרשה לך שוקולד עכשיו"
את יכולה להציע לו פשרה, או סתם לשתוק, לחבק אותו (אם הוא רוצה , בדרך כלל בשלב זה לא)
להיות איתו ברגע של תסכול, להישאר אי יציב של גבולות (כי לא ויתרת על מה שאמרת) ובטחון,ורוגע.
זה יקח זמן , אבל מבטיחה שלאט לאט הוא ירגע ועם הזמן זה יקרה מהר יותר, יחסית לתחילת ההתקפה.
עקביות - לעשות לו סדר בחיים, להשתדל מה שפחות לומר לא, כל מה שלא אכפת לך - לומר כן (שיקח את הנעליים הורודות לגן
) מה שכן אכפת לך - להציע לו פשרה , למצוא מה אפשר להתפשר, רוצה עוגה? עוד חתיכה אחת ודי.
אבל כשיגיע הלא - לא לפחד ממנו, כי הוא יגיע, (גם אחרי הפשרה צריך לעמוד עליה אם הצעת עוד חתיכה ודי)
וכשאומרים "לא" אחרי מחשבה - לעמוד עליו, ולא לוותר, כן להיות שם עם הילד ולעזור לו להכיל את הגבולות.
ובמעון - ברור, את האמא שלו , וכגודל הקרבה כך גודל הקונפליקטים 
בהצלחה, מקווה שעזרתי.
הייתי מחפשת את זה בעצמי, למה קשה לי להיות ליד הילד שלי כשהוא בוכה ולתמוך בו,
כשהוא נופל ומקבל מכה יש לך כח להיות איתו ולהכיל אותו?
אני שומעת שאת מגייסת כוחות נפש גדולים ושזה קשה לך,
מענין אותי למה.
האם את מרגישה שכשהוא מתנגד לך הוא אומר שאת לא בסדר? שזה מאבק כוחות מולך? שהוא מנסה להתיש אותך?
אך מהנסיון העשיר שיש לי בהדרכה
היה לנו חניך כזה בכיתה ג'
כל פעם שהוא היה נכנס להתקף הוא היה משתולל
צורח בועט בכל מי שמתקרב וממש מתנהג כמו מטורף
אפילו למדריכים היה קשה להתקרב אליו שהוא בהתקף.
פשוט תופסים אותו ומחבקים אותו חזק עד שהוא נרגע
זה ממש עוזר להם.
אני לא יודע עד כמה זה אפקטיבי לילד בן שנתיים
אבל אולי זה יעזור.
דווקא מההשווה לגן נשמע ששם הוא לא עושה זאת
כיון ששם פחות מתייחסים/מתרגשים מהצעקות וההתקפים שלו
אז הוא למד בדרך הקשה שאין לזה טעם.
יכול להיות שדווקא העובדה שאת מתייחסת לכך נותנת לו הרגשה
שזה ה"נשק הסודי" נגדך.
אבל נראה לי לגיל גדול יותר או במקרי קיצון של השתוללויות זעם,
והתקפים שכוללים גם השתוללות פיזית- בעיטות, הפלת חפצים או מכות
במקרה שילד רק בוכה וצורח - כשהוא מאוכזב או מתוסכל - נראה לי שאפשר בלי.
דבר ראשון רק לקרוא את מה שאתם כותבים נותן לי כוחות ומעלה באותה מידה דמעות לעיני...
שאלתם אותי למה קשה לשמוע אותו צרוח כי זה צרחות כל כך נוראיות שאני מתקשה להחליט האם זה נכון להשאיר אותו בוכה ולא להתחנן אליו שרק יגיד מה הוא רוצה ואתן לו..
אתם מבינים רמת הצרחות והבכי הם בצורה שנראית לי קיצונית, בהתחלה אני אומרת לו שאם הוא רוצה להגיד לי מה הוא רוצה שיפסיק לצרוח.. ואז אני מאבדת את העשתונות אחרי שעה שהוא צורח.. מה שקורה אז זה שאני אשב לידו ואתחנן אליו שיגיד כבר למה הוא צורח ושיפסיק..
השאלה העיקרית שלי היא האם זה נכון לתת לו לבכות ככה ולא לנסות בכל הכוחות שיפסיק וירגע? האם הבכיות האלו לא יכולות לגרום לו לחסכים רגשיים בעתיד?
יכול להיות שאני מגזימה אבל באמת קשה לי...מאד!
הערתם את עיני!!ותודה רבה על ההתייחסות!
אם תנסי בכל הכוחות שיפסיק וירגע - הוא יצרח יותר, ויהיה מסכן יותר ומתוסכל יותר.
כשילד צורח כך זה תסכול בגלל פער שקיים אצלו,
במודע - הוא רוצה שתביאי לו את מה שהוא ביקש,
בתת מודע- הוא רוצה שלא תביאי לו, ותשארי יציבה ותציבי לו גבולות,
צורך אמיתי של ילד - הוא הורים יציבים, שלא נבהלים והוא לא יכול "להפיל" אותם בשניה,
ואם "תפלי" כלומר, תרחמי עליו, תאבדי את העשתונות, תבהלי, תנסי לעשות הכל כדי לגמור את הסיטואציה- זה לא יהיה לו טוב, והוא יעשה את זה שוב ושוב כדי לנסות לבדוק אם הוא מצליח להבהיל אותך,
מה שהכי טוב לו והוא רוצה- זה לגלות שאי אפשר להבהיל אותך ואת חזקה.
ולכן גם אם נראה לך שהוא בוכה והוא מסכן - את נותנת לו אמא יציבה.
ובכלל , יכול להיות שכדאי לך לחזק את האמון בעצמך , ולהרגיש שאת אמא מקסימה, ולא יהיו לו שום חסכים רגשיים ממך, כלומר יהיו בכל מקרה, אבל מה שיהיה זה כי זו גזירת השם וזה התיקון שהוא יעבור בעולם,
אני מאד מבינה אותך, גם לי היתה תקופה של בהלה, והרגשה כזו - שרק לא יהיו להם חסכים,
אבל התחושה הזו לא נכונה ולא טובה, לא לך ולא לילד,
את בלחץ, והוא לא מקבל אמא בטוחה.
אז יהיו לו חסכים, אבל זה לא קשור אלייך,
את עושה את מה שנכון ומה שטוב (אחרי שאת בטוחה שזה מה שטוב) ואת המקסימום שלך.
והשם יעשה את שלו.
זה רק גורם יותר.
את לא צריכה להיות "מתעלמת" טוטאלית. את מראה מידי כמה דקות איכפתיות חמה ורכה. חיבוק: אתה רוצה לומר לי מה אתה רוצה?.. אפשר גם להציע: רוצה פרוסה? תפוח? ממשיך: דייי. טוב, כשתרצה, תגיד לי ואמא תשמח לעזור לך.
כך הוא גם מרגיש שאוהבים אותו ואיכפת ממנו - וגם שיש שליטה במצב. תשמרי על רגיעה פנימית. לא יהיו לו מזה כל חסכים רגשיים.. יעבור.
לפעמים אחרי דבר כזה ממושך, ילד כבר נראה מותש לגמרי, ורואים שהוא כבר בעצמו לא יודע מה הוא רוצה. אז אפשר לחבק, לקחת על הידיים ולהרגיע. לחוש את המצב בלי להיבהל ממנו.
אני מכירה את השיטה הזו מחינוך מיוחד. (לא אשכח את היום שבו ניסיתי לעשות לילד בגן בשירות הלאומי Holding, והילד אכן נגח בי בחזקה באף...)
אני לא בטוחה שהשיטה הזו יכולה לעבוד בכל מצב, בטח לא כשהאמא חלשה ולא כ"כ מסוגלת להחזיק דברים בכוח... אבל מעניין לנסות!
כשהילד מאבד שליטה - כמו שכתבת , בועט צורח או עושה משהו לא לענין
אבל לפי התיאור של הפותחת הילד שלה נשכב / צורח / בוכה
לפי דעתי אם נפעיל את השיטה בכל מקרה כזה נפסיד יותר משנרויח, כך נלמד את הילד שאין אצלינו מקום להבעת רגשות ופריקת תסכולים, ברגע שההתפרצות הופכת לחסרת שליטה ומזיקה - באמת אין מקום לה.
וצריך לרסן אותה, אבל רגשות פשוטים ויומיומיים חשוב לעודד לבטא, ולהיות שם.
הבן שלי בן שנתיים ממש לא מוכן להסתכל על ירקות.
עגבניה, מלפפון, פלפל- אין מה לדבר!!
מחפשת דרכים להאהיב עליו את העניין...
לפעמים עוזר שההורים או האחים אוכלים לידו ירקות...
1. לעשות צמיד מפלפלים , אפילו רק לשים על היד בלי לאכול, בסוף הוא יטעם
2. פרצוף על הלחם מירקות
3 . אין אף צורה שהוא אוהב - חי , במרק בפשטידות, בקציצות , בקפקייקס?
4. הסכם - משהו שהוא רוצה ומשהו שאת,
אם הוא אוכל עגבנית שרי - מקבל יוגורט או משו שאוהב
5. נסי עוד סוגים - גזר, קולורבי, עגבניה עם גבינה (בלי התוכן) או פלפל, עם גבינה, עם מלח
בגיל הזה זה בדרך כלל פשוט להכיר ולטעום,
אם את תאכלי הרבה לידו וזה יהיה תמיד על השולחן במגוון הוא בטח יכיר.
לא רוצה- לא צריך.
כמו שכתבו - תאכלי את, הוא יבקש לטעום. גם אם לא בפעם הראשונה.
אם הוא אוכל מרק - תדאגי שתהיה לו מנה כל יום.

וגם בקשר לגינה- אצלי זה עובד בחזור מהמעון,
ישר היא בודקת מה יש בתיק לאכול (:
וזה עובד לגמרי!! בדוק
אבל צריך הרבה סבלנות והתמדה.
מיועד לילדים שקשה להם אפילו לגעת או לאכול אפילו מעט-כנראה מסיבות של קושי בויסות החושי.
ועדיף לבצע בגיל צעיר שעדיין תמריצים קטנים מלהיבים אותם.
איך עושים את זה?
1. בוחרים ירק או פרי אחד להתחיל איתו, מה שנראה לך שיצליח. ומומלץ גם לנהל רישום.
2. עובדים לפי שלבים: 1.לגעת 2.להרים 3. להריח 4.ללקק 5.לאכול ביס 6. לאכול חתיכה סבירה יותר
3. בוחרים תמריץ קטן וטוב (שוקולד ציפס אחד, צימוק וכו-משהו שהילד רוצה מאוד!) מתחילים בשלב 1-לגעת. כל יום בכל ארוחה מציעים מחדש לגעת בירק. אפשר גם לשלוח לגן חתיכונת בקופסא להודיע לילד בבוקר שיקבל בצהריים את הממתק אם יאכל. ולעדכן את הצוות שישימו לב אם אוכל.
אם הצליח-מקבל מיד את הגמול.
4. חוזרים על השלב לפחות כמה ימים-שבוע עד שמצליח לגעת ללא קושי כמעט.
5. אם לא הולך צריך לחשוב על תמריץ יעיל יותר ואפילו סוכריות רחמנא ליצלן (המטרה שוה את הנזק הרגעי בסופו של התהליך)
6. עוברים לשלב שני של להרים את הירק וכו' וכו'-
לזכור- לא לנג'ז רק להציע ולתזכר את הגמול. לא לרדוף כמובן. זו בחירה של הילד וצריך להגיע מרצונו החופשי.
7. מבצעים כך את כל השלבים בהתמדה ועקביות. זה יכול לקחת גם חודשים לכל ירק לפי רמת הקושי של הילד.
אבל זה עובד. בהצלחה.
נ.ב. אצלי בבית החשיפה הקבועה לירקות וכל ההמלצות על קישוטי ירקות והכנת הסלט וכו' ממש לא הועילו וקידמו את האכילה. היא ממש לא התקרבה לשלב האוכל, ורק כעת כשהתחלנו בשיטה הנ"לֹ יש התקדמות ב"ה.
![]()
אצלי בבית בשבת היה אסור לאכול סלטים עד שגמרנו את הצלחת. זה גרם לי ולאחי לאהוב כ"כ סלטים עד שהיו פעמים שהלכנו מכות כי אחד לקח יותר מהשני.
בהצלחה
תודה, איזה רעיונות יפים!!!
ממש תודה לכולכם!!!
כתבתי פה שהילדים שלי אוהבים סלטים בבית קפה, אבל לא בבית. אז השבת נשבר לי ושאלתי אותם "למה בבית קפה אתם אוכלים ובבית לא?!". ואז הם ענו לי שבבית קפה מוסיפים זיתים ובבית לא (בעלי אינו אוהב). הוספתי להם זיתים לצלחת, ופשוט נדהמתי לראות איך הקטן בולע את הסלט!
למשל זיתים זה עינם פה זה גמבה אדומה לחיים זה עיגולי מלפפון גבות זה פרוסות עגבניה...
אצלי זה עזר


מתואמתאני נותנת לילדים אפילו ממש לחתוך ירקות בעצמם (בסכין חד"פ) - ואכן רובם זוללים תוך כדי מהירקות. אבל סרבן הירקות הנחרץ שלי לא מוכן לגעת בהם, אפילו שהוא בעצמו חתך, ושהוא מתלהב שחתך...
קול דממהאחרונהפעם חול קיינטי משחקים. עוזרים בבישול אחרכ מארגנים אצ הבית והמשחקים מתקלחים אוכלים סיפור ולישון




לבנות- קפיצה בגומי, בחבל
לכולם- מחבואים בכל הבית, משחקי "המלך אמר" שממציאים כל מיני משימות מצחיקות
אפשר גם לאפות ביחד עגיות, פיצות ושאר מאפים.
ובכלל- חורף זה זמן שבו הם מגלים מחדש את משחקי הקופסה.
אחר כך זמן למשחקים
הדבקות
צביעה
ערכות יצירה ( יש המון מקסימות לחנוכה)
משחקי הרכבה
תחפושות
כלי נגינה
בישול
פסידוניתקניתי בקיץ חרוזי גיהוץ הילדים עשו יצירות אחרכך הפסיקו ועכשיו בחורף חזרו לזה במלא המרץ הם יושבים 3 שעות לפחות זה קצת בלגן אבל נותן שקט
או איך שלא כותבים את זה
שמים על שטיח פעילות וזה ממש תעסוקה להרבה זמן
קצת בלאגן אבל אם מרגילים שמשחקים רק בשטיח זה בסדר
הרבה פעמים בתור הורים אנחנו מרשים לעצמנו לדבר על הילדים שלנו בפני אחרים
הוא כך וכך..
היא עשתה כך וכך.. כל כך קשה לי איתה..
הוא מאתגר אותי, וסוחט כל כך הרבה כוחות..
אם נכבד את כבודם של ילדנו ולא נדבר עליהם, בפני אחרים,
במיוחד בדברים שבגנותם,
האור והטוב שזה יוסיף ישפיע הרבה יותר
ומעבר לזה- הם ילדינו!! הם לא "שלנו", הם ניתנו לנו כפקדון, ולכן עלינו לכבד אותם,
להעניק, ולעטוף בסביבה נעימה והוגנת
גם ברגעים שקשה לנו..
בהצלחה לכולנו 
אני שונא ביקורות ובדרך כלל לא מקבל אותם.
שקיבל מהוריו כל דבר שביקש.
אני אישית, אפילו לבקשות פעוטות כמו לטפס בסולם עד הירח, מסרבת בעקביות. אפילו כשמבקשים ממני ממש יפה.
אפילו פטוניה וורנון, אני זוכרת לפחות פעם אחת שסירבו לדאדלי.
לגבי האחוז - מעניין. אבל נראה לי שאם הייתי רוצה תשובה מספרית מדויקת, הייתי מעדיפה לפנות לסטטיסטיקאי.
(ואז כמובן שהייתי תולה על המקרר רשימה מדויקת מתעדכנת מעת לעת של כל בקשות הילד, בעצם רשימות נפרדות לכל אחד מהילדים, והייתי מסמנת ומודדת וסופרת ובודקת בתשומת לב שההיתרים לא עברו את סף המותר
)
מפסיכולוג, לעומת זאת, הייתי מעדיפה לקבל משהו שקשור יותר למקצוע שלו - התייחסות מעמיקה לזרמים הרגשיים שמתחת לפני השטח, אלה שמניעים את המשאלות של הילד ואת התגובות שלנו; כלים לבחון ולדייק לאילו בקשות רצוי להיענות, איפה אפשר להסתפק במילוי חלקי של המשאלה, איפה אפשר להפעיל יצירתיות ולמצוא מענה מסוג אחר לחלוטין, מתי סירוב מוחלט הוא הדבר הנכון ואיך מגישים אותו בצורה בונה ומצמיחה...
חן חן.
<מסייגת: התייחסתי רק למה שצוטט כאן בשמו, לא קראתי את דבריו ישירות>
אם ילד מקבל כל מה שרוצה בלי קשר אם זה לטובתו או לרעתו העיקר שלא יצרח כי להורים קשה לשמוע צרחות אז הוא לא לומד להתאפק, לא לומד מה טוב ומה רע ולא מרגיש שהורים יכולים לעמוד מולו אם זה לטובתו גם במחיר מסוים. זה מסר לא טוב - קח, קח העיקר שיהיה שקט או מסר גרוע יותר - ילדי המלך , הכל שלך.
מצד שני לסרב לבקשה מוצדקת או סתם לא מזיקה בלי סיבה רק בגלל תאוריה זה אכזריות וטיפשות לדעתי.
יש הורים שלוקחים את זה ברצינות או משחקים בפעם כן, פעם לא בגלל שיטות כאלו או רוצים שילד ישכנע אותם. בעיקרון באיזה שהוא שלב ילד יקלוט את השיטה וזה לא יוסיף כבוד להורים ויכול די להקשות על קשר עם ילד
בס"ד
מהסרטון שאריק צירף ג'ון אומר:
תנו לילדים 100% ממה שהם צריכים
25% ממה שהם רוצים (כלומר אופניים,גלגיליות,משחקים וכו'....)
אז הכוונה שרק בדברי מותרות לא להגזים.
אני משער שגם @אריק מהדרום התכוון לזה.
נכון @אריק מהדרום ?
בכל מקרה כמובן ש25% זה לא כלל בל יעבור אלא הכוונה היא להבין את הרעיון באופן כללי שלא לתת לילדים את כל חנות המשחקים ואת כל דברי המותרות (עם דגש גדול על מותרות) שהם רוצים, אלא שגם ילמדו לעבוד ולהשיג דברים בעמל...
וכבר מתהילים לומדים זאת:
" יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך"
זה יותר יחס לילד ומה שהורים משדרים
יכול להיות גם ילד עני מפונק בצורה מפחידה
ויכול להיות ילד ממשפחה עשירה שמתקדם בזכות עצמו
בעיניי יש כמה נושאים נפרדים. אחד מהם הוא איזה חינוך לצרכנות אנחנו מעניקים לילדים שלנו (ויש בזה טווח גדול של אפשרויות לגיטימיות בעיניי, אפשרויות שלא גולשות לקיצוניות יתרה לאף אחד מהצדדים). את החינוך לצרכנות מעבירים בעיקר בעיקר בדוגמה אישית, במה שאנחנו עצמנו בוחרים לקנות לעצמנו ולבית, ובחשיבות משנית - גם במה שאנחנו בוחרים לקנות לילד.
נושא אחר, שיכול להיות מעורבב עם הראשון אבל בכלל לא חייב, הוא השדר של ההורים ביחס למשאלות של הילד. בעיניי זה נושא שכדאי מאוד להעמיק בו, ותמיד יש מה לחדד בו עוד ועוד. מתי אנחנו משדרים לילד התקוממות על עצם העובדה שהוא רוצה משהו, מתי משדרים התרפסות, מתי עייפות כזאת ("קח ושתוק" כמו שנכתב באחת התגובות), מתי חרדה - ובעיקר מתי ואיך מצליחים לוותר על כל אלה, ולהתייחס לרצונות של הילד באהדה ובכבוד, לעשות שקלול ממקום נקי של מה שטוב לו ומה שטוב לנו ומה שהנסיבות דורשות. כל כך חשוב בעיניי. ללמוד את עצמנו, ללמוד מה עוזר לנו לחוות ולהעביר שדר נקי כזה, רגוע, בוטח... צריך הרבה סיעתא דשמיא, ובו בזמן יש הרבה מקום להשתדלות. יש מה לעשות כדי להתקרב לשם. זה הרבה יותר עניין פנימי, של ההורה עם עצמו, משזה עניין חיצוני כלפי הילד.
בעיניי זה נושא חשוב ומשמעותי, עמוק ומורכב. חבל חבל לרדד אותו למדידה כמותית או לאמירות פשטניות וגורפות כאלה. עדיף לתת מרחב לקשב פנימי עדין.
המתואר. אדם חכם, לא יתן "בגלל" עצבנות, התבכינות, אימפולסיביות.
הורה צריך להרגיש אם זו בקשה סבירה, שנחמד וטוב להיענות לה - או שיש בה התניה של "הפגנה". וילדים קולטים את זה מצוין.
יש צד, שילדים שרואים שהוריהם מלאי חסד ורצון טוב כלפיהם, מתחנכים מהטוב הזה וכך גם הם יהיו.
לכן הנוסחאות והאחוזים בעניינים אלו, צריכים לדעתי זהירות.
צריך לתפוס מה היסודות של הענין, לנסות לחוש מה זה עושה לילד - ולפי זה לתפקד.
לאהוב להגיד "לא" לילדים, זו לא חוכמה גדולה לדעתי.
מי שב75% מבקשות הילד יגיד לא, חוששני שיתן אולי חומר לפסיכולוג הבא...
אולי האחוז הוא בערך הפוך...
בצורה חזקה יותר, ושני הצדדים מתוסכלים
זה הרבה פעמים פשוט לא עובד
מנגד גם לא צריך להגזים ולתת הכל,
הכל לפי הילד, ההורה, הסיטואציה..
וזה עצמו חוסך את המאבקים
ילדים חייבים לשמוע לא בחייהם.
ובאופן טבעי זה יוצא לא מעט. כי יש להם בקשות מוגזמות/לא אפשריות/לא מתאימות כרגע.
וכששואלים, אפשר לדעת שגם לא זו תשובה.
ואז כשיש לא, הוא מתקבל בטבעיות
וכשמקבלים כן, זה משמח. ולא מובן מאליו.
ילד שלא שומע לא זה ילד שלא נעים להיות איתו, מניסיוני האישי.
לגבי אחוזים, לא יודעת, לא מדדתי, מאוד נהנית להגיד הרבה כן, אבל גם הלא נמצא בבית, ולא מעט.
ושמעתי מפי מישהו ששמע מהרב יעקובסון:
לא מחפשת על אילו בקשות לסרב.
אלא כשילד מבקש משהו להשהות שני שניות את התשובה כך שבינתיים הילד חושב בתקווה "הלוואי שאמא תסכים...". בדרך הזו הילד מבין שלא הכל מובן מאליו.
כשהוא/היא קטן/קטנה אז אין מה להתווכח איתו/איתה ולתת לו.
רק בשלב יותר מתקדם להתחיל להציב לו/לה גבולות...
אולי אני טועה בעניין הזה,אבל אם לא...עד איזה גיל יש לתת חופשי מתי שהוא/היא רוצה?
ואולי חלק מהבנים..
היה לי קרם גוף שעבר לו התאריך...שפכתי לצלוחית חד פעמי ונתתי לילדה לשחק
בנוסף נתתי לה מנגטים קטנים של עוגות...
היא ממש נהנתה!!! מילתה עם כפית כל מנגט מהקרם(שהיה ורוד) סידרה על צלחת (הכל חד פעמי...)
וקישטה כל אחד בנצנצים ובעיגולי פלסטלינה...
יצא מהמם...
אולי הוא מתעורר מחלום מפחיד?
תנסו אולי אתם באופן יזום לקחת אותו לשירותים בלילה
אמא_מאושרתאת הטלטלה הכי רצינית חוטף האח הבכור.
ניסית להסביר לו במילים שהוא יכול להבין מה קורה בבית?
הוא מקבל זמן לעצמו?
יכול להיות שאם תצליחי למצוא זמן (אפילו 5 דקות) שהפוקוס יהיה רק עליו הדברים ישתנו.
וגם תנסי לשאול אותו אם יש משו שמפריע לו, תתפלאי לשמוע עד כמה הוא יודע להגיד.
בהצלחה.
ותמיד כשאח/ אחות חדשים נולדים ישר שואלים אם הגדולים מקנאים,
אני הגעתי למסקנה שהקנאה מגיעה לפעמים אחר כך, כשהתינוק גדל ומתחיל לדרוש את שלו (וגם אני טועה בזה שלפעמים לקטן נותן יותר תשומת לב על ההתקדמות שלו מאשר הגדולים)
אחרי פעמיים בתרופה וורמרקס
החלטתי שאני מנסה שן שום, מרחתי אותה בוזלין ושמתי לילדה כמו נר
ב"ה היא נרגעה וישנה טוב
האם כדי לשים היום עוד שן אני חייבת שהראשונה תצא??
הבת שלי לא עושה בד"כ כל יום גדולים...
וכמה ימים צריך לשים
אשמח לעזרה
תודה
זאת שסובלת אצלי מתולעים- מוצצת אצבע בעקשנות, לצערי...
כל השאר- ב"ה לא סובלים מתולעים!
וכמה שמקפידים לשטוף לה ידיים וכמה שמקפידים שתמצוץ פחות אצבע- לא כ"כ עוזר והתולעים חוזרים כל חודשיים בממוצע, לצערי...
התחילו הימים הקרים...
אתם מקלחות כל יום רגיל את הילדים או בחורף פחות?
וגם חפיפות שיער באיזה תדירות בחורף?
חפיפה פעם בשבוע.
ארבע בנות עם שיער ארוך- פעם בשבוע זה לגמרי מספיק מבחינתי....
גם אם קר בחוץ, הבית מחומם, ובייחוד המקלחת.
הבן שלי בן שנה וחצי, והוא חוזר ממש מסריח מהמעון. חולצה מלאה רוק ופה ושם כתמים של לא ברור מה..
אפשר להתגבר על הקור אבל אי אפשר להתגבר על הלכלוך.
בעיניי מקלחת לילדים קטנים שכל היום מתרוצצים ומתלכלים זה א"ב. ואני לא נכנסת לזה שזה חשוב כחלק מסדר היום שיש לילד.
חפיפה יום כן יום לא.
נכון שלא קיץ ולא מזיעים אבל בכל זאת הם מתלכלכים.
אני מחממת את החדר שבו הם מתלבשים.
בשבת גיליתי שהאצבע שלי התנפחה, ובלילה פחדתי לפוצץ , אז רק שמתי משחה אנטיביוטית כל הלילה
והבוקר - זה כבר ממש התקשה ולא הצלחתי לפוצץ לעצמי,
אני לא יודעת אם זה בגלל שזה התקשה או מפחד לכאב...
יש עצות לרכך את זה?
לתינוק בסביבות חצי שנה ? משמונה עד שתיים אצלה בבית?
עד 14:00 , לא עד 16:00. נראה לי מוגזם קצת אפילו 2500 לא?
המחירים הללו לא נראים לי רלוונטים ליישובים. אשמח לעוד דעות בנושא.
במקרה שהמטפלת מגיעה אלייך הביתה,
ואז יש צורך לשלם לה לפי שכר מינימום + כל ההפרשות.
לאשה שמקבלת תינוק הביתה החישוב שונה,
זו לא משרה מלאה, יש שעות שהתינוק ישן , והיא בבית שלה ויכולה לקבל עוד תינוקות
לא חושב ששייך לכך "שכר מינימום". לוקחת הביתה, זה לא עבודה אצל מישהו.
אצלינו זה 15 לשעה או כ1200 לחודש גלובלי
היי
בשע"ט נולד לנו בן, ואוטוטו צריכה להתחיל להביא 2 ילדים למעון/גן.
אחד בן שנתיים וחצי, ואחד בן 4 חודשים..
איך מתמודדים עם הגשם כשאין רכב, והגדול עוד לא יודע להחזיק מטריה?
שלא לדבר על זה שרק לא מזמן גמלנו אותו מעגלה.
יש רעיונות??
לעגלה..
יש טרמפיסטים בסביבות 150 ש"ח שמחברים לעגלה
לא ניסיתי אבל אם תצליחי את ,להחזיק מטריה גדולה תוך כדי...
וכיסוי עגלה לקטן ואז כולכם תהיו מוגנים מהגשם בעז"ה
אנחנו גרים באזור שכמעט אין גשם אז מן הסתם חלק מהפתרונות לא יתאימו למקומות שגשם שם זה כל יום...
1. לנסוע במונית.
2. טרמפים עם חברים. אם יש לך מישהו בסביבה שאפשר לבקש ממנו עזרה...
3. עגלת תאומים שמוגנת מגשם. כתבת שגמלת את הילד מעגלה אבל נראה לי שאפשר להסביר לילד שבגלל שיורד גשם אז כדי שהוא יהיה מוגן הוא ישב בעגלה.
4. תלוי במרחקים מהגנים אבל מה שאני הייתי עושה לפעמים זה פשוט לקחת אותם אחד אחרי השני.
5. לחכות שהגשם ייפסק...
ומה רע ללמד אותו שבימים גשומים יושבים בעגלה (והקטן במנשא)
אמא_מאושרתאחרונהולכן מומלץ לעצור ולהניק, או להכין בקבוק מראש.
ברגע שהעברנו לכיסא תינוק הנסיעות הפכו לרגועות.
צעצועים מיוחדים לרכב?
אבל זה לא תמיד ניתן לישום:
לתכנן את הנסיעה לפי שעות שינה, או להפך :-/
שוקופלתהיי
נואשת... הבן שלי בן עשרה חודשים, למד להקיא כל פעם שהדברים לא מתנהלים כרצונו.. סיוט
כל הרדמה אם מניחים אותו במיטה והולכים- הוא מקיא תוך שניה. בכיסא אוטו- לפני שיוצאים מהחניה הוא כבר מקיא. ועוד מליון דוגמאות.
ובוודאות זה בכוונה... שאלתי פעם את הגדולה אם היא צריכה להקיא והוא בתגובהעשה קול ורפלקס של הקאה.
אין לי מושג מה לעשות. הוא למד ככה לקבל מה שהוא רוצה.
מה אפשר לעשות איתו? אני אומרת לו כל פעם שאסור להקיא...
אשמח מאוד לעצות
תודה!
בערך בגיל הזה שהיה עושה את זה כשהיה בלול ורצה לצאת
היה שם ידיים בפה ומקיא
המפקחת במעון שעבדתי בו אמרה לאמא שצריך לא להתייחס פשוט להוציא אותו לנקות אותו להחליף בגדים
ממש עינייני!! בלי שום תשומת לב גם לא תשומת לב שלילית...
אני מאמינה שאם הוא יראה שלא מקבל מזה תשומת לב הוא יפסיק בקרוב...
אסור להקיא; זה עושה ההיפך.
העיקר העיקר, לא להתרגש, לא להתייחס, אלא כלאחר יד.
תיכנסי לחדר, תגידי באדישות-חביבה: אה, הקאת. ננקה. לנקות צ'יק צ'אק ו..לילה טוב....
העיקר, בלי להתרגש כלל.
זו ענ"ד.
מגיל 10 חודשים היתה כביכול מאבדת את ההכרה.
כשהפסקנו להתייחס- זה עבר....
וכשילד חוזר אז מעבידים אותו בפרך.
וברצינות, ברור שהורים צריכים זמן גם לעצמם ולעבודות בית. ואלה סתם בדיחות.
תכונה של "טפיל" שצריך "לשים אותו במסגרת"....
נמצאים עם הילדים ושמחים בהם.
וגם כשהם עסוקים בענייניהם, זה חלק מההתפתחות. ברור שלא כל הזמן חייבים להתעסק בפועל, תלוי בגיל ובשלב - וטוב שיש להורים גם זמן לעוד דברים - אבל לא כדי "להיפטר".
חלילה!! וממש לא אוהבת שמתבדחים על דברים כאלה..
רגעי קושי יש לכולם
גם בעבודה,
גם ברמה האישית
גם ברמה הזוגית
וגם ברמה המשפחתית
עדיין זה לא אומר שלא אוהבים, ומואסים..
יש לנו ב"ה שני קטנים שהגדול בן שנה וחצי.
אני עובדת משרה מלאה.
אני מרגישה שכל יום אני מגיעה לשעה תשע עם הלשון בחוץ.
עד שיש זמן לבעלי ולי לאכול ביחד אני כבר נורא עייפה.
משעה שש ועד תשע בערב אני בריצות-מקלחות,ארוחת ערב, הרדמה,כביסה,כלים וכו'
ובעלי עוזר המון.
אצל כולם זה ככה?
כשאני עם הילדים מארבע עד שש אני לא מצליחה לעשות משהו למען הבית אז הורדתי ציפיות אבל עדיין אני מרגישה עייפות יומיומית.
איך אפשר להתנהל נכון?
או שאולי זה לא הבעיה ובכלל ככה זה השנים הראשונות להורות?
חשוב!לצערי, אינני יכולה לתת לך עצות, כי אני לא מספיקה גם מה שאת מספיקה. כל הכבוד לך! בטח שאת עייפה. אני בכלל לא מתארת לעצמי איך אפשר לעבוד משרה מלאה עם שני ילדים קטנים צפופים בגיל. אני מבינה שזה מחוסר ברירה, אבל זה נורא קשה! שה' ייתן לך המון כוחות!
נראלי שהייתי צריכה לשמוע שאני לא היחידה וקצת עידוד מהמין הנשי 
מנסה לעזורגם אני כמוך...
יש לי ב"ה ילדים כפול ממך ועובדת משרה מלאה וזה לא קל.
עייפה- עייפה..
ילדים קטנים...
אבל יש סדרי עדיפויות!
בעבר, כשהיו לי 2 ילדים הייתי הולכת לישון ממש מאוחר (לא לפני 1 בלילה) ועובדת ומסדרת את הבית.
כל יום מתקתקת את הבית וכו'.
כיום- יש ימים שאני פשוט צונחת עם הילדים והולכת לישון כבר ב-9:30 בערב. אין ברירה.
לא מצליחה להחזיק מעמד!
אבל בגדול אני חושבת שזאת תקופה שעדיין הילדים קטנים ואין פנאי לנוח וכד'. וגם זה יעבור...
ולכל זמן ועת!
בהצלחה!
חלביתבי פולן של חברת " פוראוור" הוא 100% טבעי ונותן לגוף אנרגיה מדהימה! אם מעניין אותך אשמח לדבר איתך בפרטי.
מחכה ומצפהאחרונה