שרשור חדש
צריכה עזרה דחוף! מישהו יכול להסביר לי מה זה? מותר לי להבריז?שפרינצא בוזגלו
לא שווה לך להיסתבך,מגיבה אחרת
תתיצבי, תביאי להם את האישור מבית הדין שאת דתית ושלום על ישראל.
אבל אין לי טופס ממקום הלימודים, קיבלתי את המכתב רק אתמולשפרינצא בוזגלו

ולא הייתי בבית...

את לא צריכה טופס ממקום לימודים,מגיבה אחרת
את הולכת לבית דין מיוחד ושם חותמים לך.
את מראה להם תעודת זהות, מביאה כרטיס אשראי והם חותמים, זה חמש דקות
לאלאללאשפרינצא בוזגלו

את זה כבר עשיתי, הם רוצים משהו אחר.
הם רוצים שאתייצב ואין לי מושג מה זה אומר.
אם את לא *באמת* יודעת מה זה אומר אז עדיף שלא תנחשי.

סליחה שאני מגיבה ככה, זה פשוט ממש ממש דחוף.

כנל. גם אני לא ממליצה לך להסתבך עם צהלא.י.


לא מגיב בפורום הזה בד"כ, אבל אשים את זה כאן>>אריאל יוסף
[[חידוש

זה ראיון שנועד לאפשר לך להמשיך בתהליך של קבלת פטור. כדאי לך מאוד להגיע, אחרת זה יכול לסבך לך את האפשרות להיפטר משירות. או שתנסי להיפטר מהראיון בעזרת ארגון חותם בקישור שהביאו למעלה, אבל בכל מקרה לא להתעלם

תודה רבה!שפרינצא בוזגלו


 

קצת הסבר:שפרינצא בוזגלו

הם שלחו לי את המכתב אתמול, ורק מקודם ראיתי אותו, ואני צריכה להתייצב שם מחר בבוקר.
אין לי את כל הטפסים, ואין לי כח אליהם בכלל, אם הדבר הזה באמת נראה כמו חקירה אז אני באמת אתפוצץ עליהם.
מישהו יודע עם מי אני יכולה להתייעץ מהיום להיום?

עניתי לך -אריאל יוסף
התקשרתי כמובן, הם סגורים עכשיו.שפרינצא בוזגלו

ואני צריכה תשובה דחוף- כי הדפוקים האלו שלחו לי מכתב מהיום להיום ויגרמו לי לפספס לימודים חשובים.
אם זה באמת נשמע כמו ההקלטות שיש שם אני באמת אאבד את זה...

אז מחר בבוקר או למנהל פורום חותם (שלא אעלה כאן את מספרו).אריאל יוסף


תשלח לה בפרטיעברי אנכי


בדיוק מה שהוא עשה, תודה!שפרינצא בוזגלו


את לא חייבת להתייצב. לא יעשו לך כלוםחצילוש
זה כולה צו ראשון. לכי מתישהו שתוכלי בקרוב ללשכת הרבנות בעיר להצהיר, ותשלחי אחר כך את ההצהרה החתומה בדואר רשום ללשכת הגיוס.
זה מה שהזוי, שהצהרתי, ושלחתי, והכל הלך חלק, ועכשיו זה...שפרינצא בוזגלו


כנראה בעיה בסנכרון שלהם. אם שלחת אז שלחתחצילוש
אין שום צעד שיכולים לעשות נגדך. חוקית. תתעלמי.. לפעמים הם מנסים ככה את מזלם, שאולי מישהי תחשוב שזה באמת חובה, ותגיע. לא חובה. אל תגיעי
רק מעדכנת:שפרינצא בוזגלו

הסתדרתי ב"ה! 
תודה רבה על העזרה.

בעקרון את צכה לבואהחיים מאושרים

גם אחותי קיבלה את זה והיא אמורה ללכת

מה זה "צכה"? הָיוֹ הָיָה
צריכה***בסדרהחיים מאושרים


אתה לא באמת שאלת נכון?החיים מאושרים


הכל טוב 😉הָיוֹ הָיָה
עריכה: רואה עכשיו שהסתדרתטונה(לא דג)אחרונה


מה התכניות שלכם בפורים? מסיבות? משפחה?חברים_מקשיבים

 

הי חברות וחברים.

 

מה התכניות שלכם בפורים? איך בכלל בוחרים? מוזמנים להגיב בשרשור.

 

בנוסף, חברים מקשיבים מזמינים אתכם למפגש זום קצר, רגע לפני שמסתערים על החג. 

 

לתכנן, ליהנות, לשמור על החברים.

 

שתפו חברים ובני משפחה, כדי שכולנו ניפגש ונמשיך ליהנות גם ביום שאחרי.

 

יש לכם שאלות או טיפים? מוזמנים לכתוב כאן בשרשור וכמובן גם במפגש עצמו. 

 

 

לכניסה למפגש הקליקו כאן.


מוזמנים להצטרף לקבוצת הווטסאפ שלנו לנוער

 

ניפגש!

 



 

יש סיכוי להקליט את זה?החיים מאושרים


הקלטת המפגש - כאןחברים_מקשיביםאחרונה
חודש אדר פה, ואתם יודעים מה זה אומר...תילי חורבות


אַל תַּשְׁאִירוּ אוֹתָנוּ לְבַד
לְהִתְמוֹדֵד עִם הַפְּחָדִים
אַל תַּשְׁאִירוּ אוֹתָנוּ לְבַד
עִם רְסִיסֵי חַיִּים

אַל תְּפוֹצְצוּ לוֹ אֶת הַשִּׂמְחָה
וְתַשְׁאִירוּ רַק זִכְרוֹנוֹת
מִקּוֹלוֹת הַפְּצוּעִים, הַצְּעָקוֹת,
וְהַמֵּתִים בַּתְּעָלוֹת

אַל תַּחְזִירוּ אוֹתָנוּ לְשָׁם
לָמוּת שׁוּב בְּיַחַד אִתָּם
תִּהְיוּ חֲכָמִים וְתַקְשִׁיבוּ גַּם לָנוּ
הַפְּצוּעִים שֶׁקּוֹלָם נָדַם

כִּי אֲנַחְנוּ הָיִינוּ שָׁם
בְּסֻגְ'עִיָּה אוֹ לְבָנוֹן
וְנִשְׁמָתֵנוּ לָעַד תְּדַמֵּם
אֶת מַשְׁבְּרֵי הַשִּׁגָּעוֹן

אֲנַחְנוּ הִקְרַבְנוּ הַכֹּל
שֶׁתּוּכְלוּ לִחְיוֹת כָּאן בְּשַׁלְוָה
אָז לָמָּה עַכְשָׁו אֲנִי צָרִיךְ
לִצְרֹחַ אֶל הַדְּמָמָה

בְּבַקָּשָׁה תִּהְיוּ רְגִישִׁים
בְּבַקָּשָׁה תַּרְגִּישׁוּ גַּם אוֹתָנוּ
שֶׁמִּסְתּוֹבְבִים בָּעוֹלָם כְּמוֹ מֵתִים
נוֹשְׂאִים אֶת שְׁאֵרִית חַיֵּינוּ

אַל תַּהַרְסוּ לָנוּ אֶת שִׂמְחַת הַחַג
אַל תִּפְתְּחוּ אֶת הַצַּלָּקוֹת וְהַפְּצָעִים
תְּנוּ לוֹ לִישֹׁן בְּשֶׁקֶט
לְלֹא רַעֲמֵי הַנַּפָּצִים

🥺 מקפיצה..ישראלית2❤🇮🇱
ואו. מהמם.א.י.

אתה כתבת?

כן.תילי חורבות
מוזמנים/ות לשתף.
סליחה על הבורות.. מה זה אזהרת טריגר?א.י.

אני רואה את זה לפעמים בכל מיני פוסטים או אפילו פה בפורומים ועוד לא ממש הבנתי מה זה..

מומלץ לשימוש במיוחד!אלפיניסטית

אם רוצים להקפיץ את הרייטינג של הודעה/שירשור פשוט כותבים בכותרת "אזהרת טריגר"

אהה. מהנדסים לי ת'מוחא.י.


אזהרת טריגר שפרינצא בוזגלו

אתמול גנבו לי את התודעה, היום אני עצובה, לכן כל מי שיקרא את ההודעה הזו צריך להיות מוכן נפשית.
אחרת מי יבטיח לי שלא תקרסו? ואם תקרסו מי יעזור לכם? אם אין מי שיעזור לכם איך תיעזרו?
הצילוווווווווווו! טריגרררר!

טריגר זה משהו שעשוי "להקפיץ" או משהו שכזה...תילי חורבות
תכנים בוטים/אלימים/מזעזעים וכו...

פה נגיד זה בגלל התיאורים.
ועדיין אם זה ימנע מילד לשחק בפצצות האלה
שה שווה את זה.
טיגר נו... חבר של פו הדבמבקש אמונה
אתה מזלזל ברגשות הפגועים עד עמקי נשמתם! פויה אתה!שפרינצא בוזגלו


כן... גם..א.י.


😔בת סודאחרונה
היי אנשים אשמח לתשובות אם אתם יודעים - איך למחוק מנוי ;)ה' אור לי.

יום טוב!

תבקשי ממשהשפרינצא בוזגלואחרונה
למישהו יש המלצות עלסרטים טובים וצנועים יחסית?yogi


אני לא בטוחה שמותר פה לשאול על סרטיםא.י.

אבל הסרט למלא את החלל (אולי קצת דומה לשטיסל) רק קשה להשגה

הקול בראש

 

 

תלוי לאילו גילאים

את צודקת בהחלטחצילושאחרונה
להציל את מארק וואטני, נאום המלך.מגיבה אחרת
סרטים מדהימים, אני ממש אוהבת אותם, יש בהם קצת קללות אבל בכללי זה ממש טוב
רעיונות לתקנון פוריםrivkykoskas
היי
מתארת לעצמי שפתחו כבר מלא שאלות כאלה, ובכל זאת אשמח שכל אחת/ד יקדיש כמה דקות, וישתף קצת ביצירתיות שבו
אז אני ממש ממש אשמח אם תכתבו לי רעיונות יצירתיים לתקנון פורים.
ואם יש רעיון לאומן שיוכל לעזור לנו בהקלטת שיר להכתרה שלנו, מומלץ בהתנדבות
ערב מקסים
אם מורה נוגעת בכסרש/רב בכיפה צריך לספרישראלית2❤🇮🇱
איך היא ובעלה/היא ואישתו הכירו
כל מילה 7 צריכים להגיד בום.תילי חורבותאחרונה

על כל פעם שהמורה טועה יורדים 5 דקות מהשיעור

אנשים לא מאמינים שמדיניות הלהט"ב של דוריטוס היא כלל עולמיתחושבת בקופסא

דוריטוס היא חברה עולמית ושטראוס גרופ רק משווקת אותה בישראל.

ממה שזה נראה האולי השפעה שלהם בנושא הייתה מקסימום להוריד הילוך במסרים האלו, כי בשאר העולם הם השתגעו בזה לגמרי.

(כולל צביעת הלוגו שלהם בצבעי הקשת וההאש-תאג בספרדית "גאווה כל השנה" ופרסומות שזאת שבארץ נראת שיא השמרנות לידן) כי ישראל הרבה יותר שמרנית בקטעים האלו משאר והעולם וזה לא יעבור לנו בגרון כל כך בקלות.

 
הפרסומות שלהם בחו"ל גם הרבה יותר ישירות במסרים שלהם מאשר בארץ. עם פרסומת של משפחה מקסיקנית חוגגת את חג המתים שלהם כדי לגלות שהדוד שלהם נהיה הומו בקבר, וכל המשפחה מקבלת אותו באחווה.
 
קיצור, צריך להחרים את דוריטוס ואין שום פואנטה להחרים את כל שטראוס גרופ כי הם רק המשווקים והמדיניות הזאת היא החלטה של דוריטוס העולמית.
או-קי...תילי חורבות
אבל למה בעצם לתייג אותי?🤔

אגב זה כמו לומר שצריך להחרים את כל מוצרי יונלייר
ולא רק את בן אנד ג'רי (לא בישראל. בישראל דווקא צריך לקנות כמה שיותר מהזכיין הישראלי)
אבל ברור שזה לא אפשרי ולא יקרה...
אפשרי מאוד.Jewice
אני לא נוגע במוצרים של יוניליוור, אני לא מרגיש שאני מפסיד או שחסר לי משהו. זה גם לא קשה. אני פשוט קונה מוצרים של חברות אחרות.
אני לא באה נגד, סתם שאלהמגיבה אחרת
למה כולם נגד כל זה ולא נגד דברים אחרים שהם גם נוגדים את התורה? אני בטוחה שאם יהיה פרסומת שיש שם אנשים שמחללים שבת, זה לא יפריע עד כדי כך לאנשים ולא יעשו חרמות וכאלה, ובעצם, זה אמור להיות אותו דבר, לא? זה פשוט בגלל נורמות חברתיות, שזה דבר חדש, שלא כל כך מוכר, ולכל עושים מזה כל כך הרבה רעש. לדעתי לא נראה לי צריך להיות ככה,
אני רק שואלת שאלה, בבקשה לא לתקוף אותי
פשוט כי את זה הפכו לאידאולוגיה, חילול שבת הוא תאווה.חי תורה


גם להט"ב זה תאווה, וגם החילוניות היא אידיאולוגיהנעה ונדה


כי המאבק הוא על לגיטמציהחושבת בקופסא
שבת זה נושא שנחשב לדתיים בלבד (לצערינו), ומשפחה זה עניין ששייך לכולם.
בעיקרון-היה צריך למחות. בפועל-מוחים כדי שלא יהפוך לקונצנזוס.סוזנה ושות'

לצערנו, חילול שבת הוא דבר מצוי וקיים בחברה הישראלית. גם מחאה לא תועיל כאן, היא רק תגרום לריחוק מהיהדות.

לעומת זאת פירוק מוסד המשפחה (שהוא חובק עולם ולאו דווקא דתי) הוא לא חלק מרוב המציאות הישראלית- ולכן נילחם בכל הכוח.

בוודאי שזה חלק מרוב המציאות הישראליתפשוט אני..



משפחות חד מיניות הן כבר מזמן קונצנזוס, צאו מבית המדרש או מהאולפנה ותגיעו לסתם מקום עם עמך ישראל, בצבא/עבודה/אוניברסיטה וכו' - ותראו מה דעתן של הבריות בנושא הזה.
בכל זאת 79 אחוז נשמע מוגזםחושבת בקופסא

איך הסקר הזה הופץ?

"עמותת חדו"ש לחופש ושוויון" לא נשמע לי מה שהוא שמי שלא בקיא במעגלים האלו יגיע אליו.

יכול מאוד להיות שיש כאן הטייה. במיוחד כשלוקחים בחשבון את אחוז הדתיים, החרדים, והמסורתיים במדינה.

רוב הדתיים בעד לפי הסקריםפשוט אני..
גם אם כן, איזה דתיים בדיוק?חושבת בקופסא

צריך לקחת בחשבון שלארגון הזה יש אג'נדה בנושא ואת מידת הזמינות של הסקר למגוון האוכלוסיה.

 

יש אפשרות להשיג את המידע הבסיסי לגבי הדמוגרפיה של העונים? (מין, גיל, השכלה, מקום מגורים, השתייכות דתית, השתייכות פוליטית, וכו')

שאלו אותם מה בדיוק עומד מאחורי התמיכה שלהם? (סתם לא אכפת\ אידאולוגיה של חירות לכולם\ תמיכה אקטיבית באורח החיים הזה\ וכו')

 

זה כמו הפרסומות של איזה ארגון טבעוני באזור של התחנה המרכזית של "70 ומשהו אחוז מהישראלים בעד להוציא את התרנגולות מהכלובים"

לזרוק מספר בלי להסביר איך הוא הושג ומה הוא אומר, זה לא באמת מידע שווה ערך.

סקר מוזמן על ידי עמותת חדו"ש...הָיוֹ הָיָה
אפילו טרחו וכתבו לך בפירוש, שלא נצטרך ספקולציות.
וכמו שהסבירה @חושבת בקופסא - זה "מזוייף מתוכו".
זאת רק דוגמה מגוגל. יש עוד סקרים רבים עם אותה התוצאהפשוט אני..
שוב, אין שום דרך לברר את מידת האמינות שלהםחושבת בקופסא

חיפוש בגוגל כל אחד יכול לעשות, אבל במיוחד בנושא נגוע אינטרסים כאלו קשה לברר עד כמה הסקר הזה באמת משקף את החברה הישראלית.

צודקת, אבל אין אף סקר עם תוצאה אחרת-לעומת הרבה סקרים דומיםפשוט אני..
אגב,
הסקר האמין היחיד בארץ הוא הבחירות לכנסת.

בניכוי המפלגות הערביות, רוב חברי הכנסת תומכים באופן גלוי ומוצהר בנישואים חד מיניים (מרצ, עבודה, יש עתיד, כחולבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה).

יש טווח מאוד רחב בין אפס אמינות לאמינות מלאהחושבת בקופסא

רק העובדה שהסקר מוזמן כל השנה ע"י העמותה הזאת לכבוד חודש הגאווה גורמת להטלת ספק באמינות שלו.

אם נועם היו כל שנה עורכים סקר שכזה ברור שהתוצאות שלהם היו שונות לגמרי.

 

ושוב, אין בכלל דרך לאשר או להפריך את ההטיה האפשרית בסקר הזה, כי לא מפורסם פה כלום חוץ מאחוז העונים תשובה חיובית. לפחות מידע עם הדמוגרפיה הבסיסית שלהם ייתן את האפשרות לוודא שהם לא פרסמו את הסקר באתר של הארץ על כתבה של 10 דרכים מקוריות להתלבש למצעד הגאווה.

 

אם היו מפרסמים את המידע הזה, והוא היה פחות או יותר תואם את הפריסה של האוכלוסיות האלו בארץ היה על מה לדבר.

כמו שנשמה כללית אומר: ככה לא עושים סקר, ומפתיע שדווקא אתה מתעלם מזה.

לפי עורכי הסקר, הוא מהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודיתפשוט אני..אחרונה
אתה משתעשע לעצמיהָיוֹ הָיָה
בלהיזכר בתגובותיך, החכמות והצודקות, על כל מיני הנפצות בעניין הקורונה.
כאן נאלצה חושבת בקופסא לקחת את השרביט ולהזכיר לך איך עורכים מחקרים...
אתה מערבב בין דבריםפשוט אני..
אם שאלת המחקר היא ''מה הציבור חושב'', אז סקר הוא הדרך האמינה ביותר להגיע למסקנה.

אם שאלת המחקר היא ''כמה הקורונה מדבקת'', אז סקר לא שייך כאן.
אני לא מערבבהָיוֹ הָיָה
לא היה מדובר אז בסקרים מה הציבור חושב לגבי הקורונה.
עם זאת, סקר הוא מחקר, כשהציבור הוא מושא המחקר. בדיוק כמו שמחקר על קורונה הוא מחקר, והיא המושא.

ולמחקר על דעת הציבור, המכונה "סקר", יש כללים. כמו לכל מחקר.

אצטט דברי חכמה שהשכילה לכתוב נערה צעירה שכנראה זוכרת את הכללים שאתה כבר הספקת לשכוח:
"יש אפשרות להשיג את המידע הבסיסי לגבי הדמוגרפיה של העונים? (מין, גיל, השכלה, מקום מגורים, השתייכות דתית, השתייכות פוליטית, וכו')
שאלו אותם מה בדיוק עומד מאחורי התמיכה שלהם? (סתם לא אכפת\ אידאולוגיה של חירות לכולם\ תמיכה אקטיבית באורח החיים הזה\ וכו')"

חבל שבדיוק אתה זה שצריך להסביר לו את הדברים הבסיסיים האלו. כאילו מדובר בדמות אחרת לגמרי ממי שנאם כ"כ הרבה בצמ"ע...
אגב, אני נגד הכרה של המדינה בנישואין חד מינייםפשוט אני..
אבל אני לא חי היום בבית המדרש ולכן אני יודע שהרכבת כבר עזבה את התחנה, וזה עניין של שנים ספורות עד שזה יקרה (מכוח חקיקה או מכוח בגץ).
זה כן. בגלל זה סגרו את שפע שוק, ועוד איזו רשת.Jewice
ואללה.14

סבבה.אין לי משהו נגד מה שאת אומרת....
אבל נחמד שתייגת אותייי

לא הבנתי, זה אומר ששטראוס הישראלית לא יכולה להגיד לא?מתנחל בראבק

זה עדיין חייב לעבור אישור של שטראוס הישראלית.

דוריטוס היא לגמרי מעל שטראוס ורואים מי מקבל אישור ממיחושבת בקופסא
נו אז שטראוס של ישראל אשמים גם14


חברים, מישהו פה שאל את עצמו למה לא לאכול "כשרות" צוהר?הָיוֹ הָיָה
תראו מה הם שווים ומה שווה בדיוק העלאק פיקוח שלהם:
"חומרי הגלם, התהליכים ומכאן גם המוצר הסופי יישארו זהים. לא שינינו שום דבר"
מתוך: השף אלון שבו הכריז: הפכנו לכשרים | ערוץ 7

שימו לב, אי אפשר לטעון שהם כשרים והרבנות לא נתנה להם אישור כי הם פתחו בשבת. היות ותמיד הם היו סגורים בשבת.
ובכל זאת, הרבנות לא אישרה, וצוהר אישרה - בלי שישנו שום דבר!!!
מי אמר שהרבנות לא אישרה? ואם באמת לא אישרה, למה?פשוט אני..

אין לי מושג מה הפרטים כאן, אבל יש עסקים שאין להם כשרות של הרבנות לא בגלל בעיות כשרות, אלא בגלל נושאים אחרים.

 

למשל: עסקים שזה לא מעניין אותם לעשות כשרות כי הם לא רואים בזה צורך דתי או עסקי, עסקים שמחיר הכשרות יקר להם מדי ביחס למספר הלקוחות שהם ירוויחו אם יהיו כשרים, עסקים שלא אוהבים את המשגיח הספציפי שנשלח אליהם מהרבנות (בעבר זאת הייתה סיבה די נפוצה אבל בשנים האחרונות הרבנות עושה מאמצים גדולים שהמשגיחים יהיו מאירי פנים ולא ייתפסו על ידי בעל העסק כאיזו פונקציה של נג'ס שעוד צריך לשלם לו) וכו'.

 

יכול להיות שמהרגע שהוא החליט כן להיות כשר, הוא פשוט התקשר גם לרבנות וגם לצוהר כדי לקבל הצעות שונות (בנוגע למחיר, ליחס, לשירות וכו') ואז הוא החליט לעשות כשרות דרך צוהר, למרות שגם הרבנות הייתה יכולה להוציא לו כשרות אם הוא היה מעוניין בכך.

 

בלי פרטים חשובים אלה - אי אפשר להגיע למסקנה שאתה מגיע אליה כאן "הרבנות לא אישרה".

 

יכול להיות שאתה צודק, כמובן, אבל המקור שהבאת - לא מראה זאת.

הכתבה אמרה, קרא.הָיוֹ הָיָה
ולמה? כי האוכל לא כשר. זה למה.


לא צריך הרבה דמיון, אחרי שרק לפני חודש וחצי בערך התפוצץ הסיפור על ההיתרים שנתנו בצוהר ליין נסך תוך השמטת המידע מהצרכנים עד שהצליחו לכפות עליהם להודות בזה.
איפה בכתבה כתוב שהרבנות סירבה לתת להם כשרות?פשוט אני..


טוב נו, צריך באמת לעצום את העינייםהָיוֹ הָיָה
הוא מספר שמיום הפתיחה היו לו עשרים טלפונים ביום שביקשו כשרות והוא נאלץ לומר שאין לו. ומשום מה בדיוק כשהתאפשר חוקית לצוהר לתת את הטיקט "כשר" הוא לקח אותם...

אבל יודע מה? עזוב.
נניח שהרבנות לא סירבה (אגב, מלכתחילה לא כתבתי שסירבה אלא שלא אישרה, ועצם העובדה שלא היה אישור זו עובדה נתונה, אבל שוין), ונניח שהבחירה בצוהר היא במקרה לגמרי.
אתה באמת מאמין שבפוקס יצא לו שהכל הכל הכל הכל היה על פי ההלכה, ולצוהר לא נשאר אלא להעיף מבט ולומר "וואלה? כשר!"?
אם אני לא מניח דברים אלא נסמך לעובדות אז אני "עוצם עיניים"?פשוט אני..

בכל מקרה, אני לא מצליח לחשוב על שום סיבה שתגרום לקונדיטוריה שסגורה בשבת לא להיות כשרה.

במטבח יש אוכל חלבי בלבד,

מאוד פשוט וזול להשיג חומרי גלם כשרים (יותר מסובך בארץ למצוא קמח, קקאו, חמאה וחלב לא כשרים, מאשר למצוא כשרים).

אז אולי עכשיו הוא מנפה את הקמח אחרי שקודם לא ניפה? זה הרי לא ישפיע על הטעם או על המוצר, והוא עדיין יוכל להגיד "חומרי הגלם, התהליכים ומכאן גם המוצר הסופי יישארו זהים. לא שינינו שום דבר" (ניפוי הקמח הוא אמנם שינוי, אבל לא מהותי מבחינת המוצר הסופי ורמתו).

מאוד יכול להיות שיש עוד נושאים, מעולם לא פתחתי קונדיטוריה ולא הענקתי כשרות לקונדיטוריה, אבל אני לא חושב שיש כאן איזה משהו מהותי שידרוש שינוי סדרי עולם.

במסעדה בשרית מן הסתם הדברים מסובכים (ויקרים) הרבה הרבה יותר.

 

לא. אבל אם אתה מתעלם מעובדות אתה בהחלט עוצם עיניים.הָיוֹ הָיָה
אולי מעולם לא פתחת קונדיטוריה, אבל מטבח בבית נראה לי שיש לך.
ואם מעולם לא התעוררה לך במטבח שאלת כשרות, אז רוץ לשנן מתוך ספר כלשהוא הלכות כשרות (אפילו מפניני הלכה, עדיף מכלום) כי כנראה אתה נכשל במאכלות אסורות בלי לדעת בכלל.

כאחד שמכיר משגיחים (גם של הרבנות, וגם של בדצים לסוגיהם, ואפילו אחד של צוהר) אני יודע שיש כל כך הרבה מה לפקח, גם במסעדות חלביות. ההנחה שבלי להתכוון במקרה יצא שהכל היה כשר למהדרין בלי שום פיקוח והדרכה הלכתית, דומה להנחה שאני אשפוך דיו על נייר וייצאו אותיות.
אבל אם נח לך להאמין שזה הגיוני - תאמין.
אני די בטוח שרוב בני הנוער פה יצליחו להבין את מה שאתה מסרב להבין, וזה מספיק לי.
יש לי שאלות של כשרות בביתפשוט אני..
ורובן המוחלט נובע מהעובדה שיש לי במטבח גם חלבי וגם בשרי... אצלו במטבח אין בשר ואין דגים, אך ורק מוצרי חלב.

בכל מקרה, הוא לא כתב שאין השגחה והוא לא כתב שהכל היה טוב גם קודם. הוא כתב שלא השתנה משהו בחומרי הגלם, בתהליך של האוכל עצמו ובמוצר הסופי.

כלומר הוא ימשיך לקנות חומרי גלם כשרים,
ימשיך להכין איתם את אותם המתכונים,
יכניס אותם לתנור לאותו פרק זמן וכו'.

זה לא נראה לי משהו תלוש מהמציאות
אם כל השאלות שלך הם רק על עירוב בשר בחלב- המלצתי בעינה עומדתהָיוֹ הָיָה
הוא כתב שלא היה השגחה, ושמעכשיו יש, ושזה בלי שהוא שינה כלום. נקודה.

ההתכחשות שלך לזה כל כך שקופה, הרי בחיים לא היית מכניס לפה שלך תרופה שזה רמת הפיקוח שלה, אבל כשמדובר על עבירות - פתאום אין לחץ, אפשר להניח שהכל טוב, "סמוך"...
אני חוזר על השאלה: היכן כתוב שהרבנות סירבה לתת לו כשרות?פשוט אני..
ואם זה לא כתוב, אתה מתכוון לגלות יושרה ולתקן את מה שכתבת בהתחלה?
אני אענה לך מיד אחריהָיוֹ הָיָה
שתראה היכן בתגובה שעליה אתה מגיב כתבתי את זה או משהו שקשור לזה.

אבל אתה כמובן לא תראה, כי אין, כי תקעת את זה סתם כי נתקעת ואין לך מה לענות, אז כמו כל דמגוג טלוויזיה מצוי אתה מנסה להסיט את הנושא במקום להודות.

ולא רק שבתגובה הנוכחית אין, אלא בשום תגובה אין. כולל לא בזו הפותחת. נדמה לי שתורך עכשיו לגלות יושרה ולהתנצל על השקר הזה.

ויתירה מכך, במפורש כתבתי "נניח שהרבנות לא סירבה (אגב, מלכתחילה לא כתבתי שסירבה אלא שלא אישרה, ועצם העובדה שלא היה אישור זו עובדה נתונה, אבל שוין), ונניח שהבחירה בצוהר היא במקרה לגמרי."
ומשם המשכתי למה ששאלתי אחר כך, מה שאתה לא מצליח לענות עליו תשובה ברורה, ולכן במקום להגיב לעניין שלפת משומקום אד הומינם זול ושקרי כזה, שבלי שום קשר לתגובה הרלוונטית פשוט מנסה להשמיץ אות, ובתדמית שמנסה להראות כאילו זה ממשיך את הדיון ואני זה שעניתי לא לעניין - "אני חוזר שוב על השאלה" וכו'. כמה רדוד ושקוף..

כמה חבל, שאתה עושה את כל האקרובטיקה הזו במקום להודות בפשטות שאכילת אוכל לא כשר פשוט לא מטרידה אותך כל כך.
ברוך ה' שהנוער בפורום עדיין ירא שמיים ופוחד להיכשל באוכל לא כשר, ולכן אני שמח על השירות שהענקתי לו, גם אם למבוגרים שיש להם כבר ערכים חשובים יותר זה כנראה לא מזיז.
ובכל זאת, הרבנות לא אישרה, וצוהר אישרה - בלי שישנו שום דבר!!פשוט אני..
אכן, הרבנות לא נתנה אישור = לא פיקחה.הָיוֹ הָיָה
וגם זה, כאמור, בלי קשר לתגובה עליה הגבת. ואחרי שבמפורש הבהרתי "נניח שהרבנות לא סירבה (אגב, מלכתחילה לא כתבתי שסירבה אלא שלא אישרה, ועצם העובדה שלא היה אישור זו עובדה נתונה, אבל שוין), ונניח שהבחירה בצוהר היא במקרה לגמרי."


עכשיו תתנצל שהוצאת את דברי מהקשרם ושיקרת?
כרגיל, אתה עובר לתקוף ולהסית... כן, כשרות לא חשובה לי🥱פשוט אני..
כרגיל, אני תוקף רק אחרי שאתה מתחמק מלענות לשאלות.הָיוֹ הָיָה
ניהלתי דיון נאה. עד שכששאלתי משהו ונתקעת בחרת לשלוף שפן מרופט בדמות אד הומינם מטופש, שקרי, ומסיט את הדיון.
המסקנות בלתי נמנעות.


וכן, אתה לא נראה כאחד שיתעלף אם הוא ישמע שאכל בטעות טבל..
זהו?עברי אנכי

המחלקה לזיופי כשרות של הרבנות הראשית כבר דיברה על צוהר, המקרה הספיציפי עליו דובר היה זן ארטישוק מסויים שהיה נגוע מאוד והרבנות החליטה שלא להביא אותו. וצוהר החליטו שכן להביא אותו מבלי לשנות כלום!

בנוסף, צוהר נתנו כשרות למסעדה שהרבנות הסירה ממנה את הכשרות מבלי לבדוק בכלל מה הייתה הבעיה שבגללה הרבנות פסלה את זה.

 

וכל זה לפני השאלה שיש להם משגיחות כשרות, וגם לא כולן הולכות צנוע. וזה בהחלט מאוד מסבך את הנושא כי הפוסקים דנים כאן לגבי סוגיית עד אחד נאמן באיסורים, עד כמה נאמן הוא צריך להיות. והם סתם מסבכים את זה. בלי קשר לשאלה עד כמה אישה נאמנת בזה במקום שהוא לא הבית שלה שגם בזה הפוסקים דנים.

 

בנוסף, יש כמה חומרות של הרבנות הראשית שהן יותר מעיקר הדין (ראיתי בעבר רשימה שלהם. איני זוכר אותם כרגע). הסיבה לכך היא שמתוך הניסיון והשנים ראו שלפעמים צריך לגדור פרצות. ואנחנו מחמירים פה, כדי למנוע בעיה בדברים שהם עיקר הדין. צוהר בוודאי הרבה יותר מקילים, והם אומרים את זה.

 

ונצרף לזה שכל המטרה שלהם זה "תחרות" בכשרות. כמו בכל דבר אחר, שלא יהיה מונופול. ככה עובד שוק. רק הבעיה היא שכשרות זה לא שוק. נכון - יש מהדרין ויש לא. וכל אחד יכול לבחור. אבל יש רמת בסיס שעד היום הרבנות עשתה את זה, ועכשיו.. כשרמת הבסיס משתנה... זה לא יהיה "שוק פתוח" זה יהיה שוק מלא ברמאויות וכשרויות שהן ממש כמו חברות קש, לא עושות כלום ורק יש להן שם. וזהו.

 

לא לשכוח כמובן את העובדה שרבנות ראשית ממלכתית זה דבר עם צורך גדול מאוד כי אנחנו כבר לא בגלות.

 

ועל הכל, ארגון כושרות. זהו ארגון ללא מטרות רווח, הם "מתקיימים" כלכלית מקורסים למשגיחי כשרות ועוד. לא מהדברים האלה.. הם אינם מטעם הרבנות הראשית. הם מדרגים כשרויות, ממליצים על מקומות, והכל נאמן כי הם לא מקבלים כלום מאף אחד. וכן - יש להם רשימת בעיות ברבנות הראשית. הם מביני כשרות גדולים מאוד, בעלי שם - ולא בכדי. והם צווחים וצועקים על הרפורמה הנוראית בכשרות (גם המצב העכשוי, וגם על העתיד. ואכמ"ל). יש להם דרך סלולה לפתרון הבעיה בכשרות מבלי להרוס את הרבנות.

מסכים עם רוב הדברים שכתבת, אבל דווקא לא עם המהותפשוט אני..

בעייני תחרות בתחום הכשרות זה דבר מבורך.

הבעיה שלי עם צוהר זה לא שהם מביאים תחרות לרבנות, אלא שהם מביאים כשרויות על סמך קולות מאוד מאוד גדולות, שלעיתים ראויות רק בשעת הדחק וכו', ובטח שלא לציבור הרחב במצב רגיל.

 

ב"עולם האידיאלי" מבחינתי, הרבנות היא גוף ממלכתי שנותן גושפנקא לגופי כשרות ומפקח עליהם, אבל לא יוצר קשר ישיר עם עסקים ולא מעניק כשרות בעצמו. המצב היום שבו המפקח הוא גם זה שנותן את הכשרות עצמה, כלומר הוא מפקח על העבודה של עצמו, בעייתי.

 

כמו שמשרד הבריאות מפקח על לימודי הרפואה ומעניק רישיונות לעסוק ברפואה לכל הסטודנטים שסיימו בהצלחה את הלימודים, וגם לאחר מכן המשרד מפקח על עבודת בתי החולים וכו', אבל הוא לא מרפא בעצמו אף אחד ולא מעניק שירותי רפואה לציבור (נכון שיש בתי חולים ממשלתיים, אבל בפועל הם מתנהלים באופן עצמאי לחלוטין ופיקוח משרד הבריאות עליהם אינו שונה מהפיקוח שלו על בתי חולים של הכללית למשל. בעלות המדינה על בתי החולים רלוונטית יותר לנושאים תקציביים ופחות לנושאים רפואיים).

 

אין לי בעיה עם ביקורת עניינית על צוהר כפי שאתה העלית כאן, הבעיה שלי היא עם הדיון הספיצי הזה, שנפתח עם אמרה מאוד קשה " הרבנות לא אישרה, וצוהר אישרה - בלי שישנו שום דבר" ללא שום הוכחה.

ככה לא מנהלים דיון.

אתה צודק שככה לא מנהלים דיוןעברי אנכי

אבל יש על זה דו"ח של מחלקת ההונאה בכשרות.

כמדומני הם גם העלו את הדוח הזה (אולי לאו דווקא הוא, אבל את הרעיון) לאינטרט

 

לכן אם אתה רוצה לנהל דיון.. אתה צריך לעשות משהו עם הדו"ח הזה...

יישר כח!הָיוֹ הָיָה
ובטיימינג מעולה, עוד על ההטעיה וההכשלה של צוהר:הָיוֹ הָיָה
צוהר בארץ זה כמו משולש קיי בחו"לJewice
שניהם טרף
קשקוש מוחלט.שפרינצא בוזגלו

סטראינגל קיי לא מנסים להתנגח, הם פשוט ידועים ככשרות להכי מהודרת.
והם גם לא כאלו נוראיים, פשוט לא מהודרים. זהו.

אני דיברתי עם כמה וכמה יהודים אמריקאיםJewice
שאמרו לי בפירוש שזה לא כשר בכלל
הבשר של משולש קיי והבשר בלי כשרות, נמצאים באותה עמדה בקצבייה, והדבר היחיד שמבדיל בניהם זו המדבקה
זה לכשעצמו לא מוכיחפשוט אני..
אם הכשרות עולה כסף, אז ליצרן אין אינטרנס לעשות כשרות על כל המוצרים אם ממילא רק חלקם נרכשים על ידי יהודים.

אותו דבר קורה גם בארץ עם הבדצים: אותו שוחט ואותה פרה, על חלק מהסחורה יהיה בדצ ועל חלק רק רבנות. לפעמים זה פשוט שיקול כלכלי.

לא הבנתJewice
בקצבייה בסופר שמים את הבשר ה״כשר״ ואת הבשר הלא כשר באותו מקום, ממש אחד ליד השני, בלי הפרדה. הגוי יכול בטעות להביא לך מהלא כשר. או בכוונה.
וישנן עוד בעיות שאני לא מודע אליהן אבל אמרו לי שזאת ממש לא הבעייה היחידה איתם.
אה...פשוט אני..
טוב, מי שרוצה להקפיד על כשרות מן הסתם יילך לסופר שבו כל המזון כשר, או לכל הפחות כל המזון הכשר ארוז וסגור עם חותמת...
קטעהָיוֹ הָיָה
על סמך כמה מעייש'הס של חברים שלך אתה הופך המוני יהודים יראי שמיים באמריקה לאוכלי נבילות, אבל על גדולי הפוסקים כמו הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב מאזוז והרב נבנצאל אתה לא סומך וממשיך לחשוב שהם מבלבלים את השכל לגבי הרב מלמד.
מי החברים האלה, שנאמנים יותר מכל הרבנים? תכיר לי אותם, גם אני רוצה חברים צדיקים כאלו
קטעJewice
הרב יוסף דורפמן, מכיר?
הרב יוסי שטיינברגר, מכיר?
הם מומחי כשרות והם נוסעים לכל מני מדינות בעולם לתת השגחה… יודעים במה מדובר… משולש קיי = טרף

ויהודים ייראי שמיים לא נוגעים ב״הכשר״ הזה

לא הבנת - נוער וגיל ההתבגרות
וואלההָיוֹ הָיָה
והם אמינים יותר מהרבנים יעקב אריאל/דב ליאור/אליקים לבנון/אביגדור נבצאל/מאיר מאזוז/נחום נריה/יצחק יוסף/דוד חי הכהן/יהושע שפירא/ וכו'?
תראה לי שהרבנים האלה מכניסים לפה שלהם משולש קייJewice
אין לי מושג מה הם מכניסים לפה שלהםהָיוֹ הָיָה
אבל יש לי מושג איזה "פסקים" הם לא מוכנים להכניס לראש שלהם.
רמז: פסקים של רב שראשי התיבות של שמו הם א. מ.
רמז שני: ראשי התיבות של הספר שלו הם פ. ה.
רמז שלישי: אתה מגדולי המגינים עליו והמתעלמים מדברי הרבנים.

יש ניחוש?
הרב זלמן אבא שלו בסדר עם שיטת הפסיקהJewice
אחרת היה אומר לו לשנות
כמו שאמרתי, אתה כל כך לא מעודכן.הָיוֹ הָיָה
אבא שלו ****לא***** מסכים איתו.
מידיעה ברורה.

ולגבי ה"ראיה" האומללה שמצאת - אולי פשוט לא חשבת על הרעיון - שהוא באמת אמר לו?
ובכן, הריני לעדכנך חגיגית, שהרב זלמן לא מסכים איתו ואכן אמר לו לשנות, אבל אבא שלו לא מעניין אותו, כמו ששום רב אחר, כולל השו"ע ונושאי כליו, לא ממש מעניינים אותו.
אבל זה משום מה מופקע בעיניך. כלומר - הנחת מראש שהוא בסדר ושומע לאבא שלו, ואז על גבי זה הנחת שממילא מוכח שהוא בסדר כי אבא שלו איתו. אבל היסוד שלך טעות וממילא הבנין כולו נשמט.


ואגב, אין שום רב ש"בסדר" עם משולש קיי?
אוקיי.Jewice
הרב זלמן הוציא על זה מכתב או איזו הצהרה? אפשר לראות?


וכן, אין שום רב מומחה בכשרות שבסדר עם משולש קיי. יש רבנים שהם לא מומחי כשרות, הם יכולים להגיד שזה בסדר, אבל אתה לא אמור להקשיב להם. זה כמו שרופא ידבר איתך על מטוסים… יכול להגיד את דעתו, אבל היא לא תהיה אמינה… כי הוא לא יודע מה הוא מדבר…
לא. אבא לא יוציא מכתב נגד הבן שלו.הָיוֹ הָיָה
זה לא אומר שהוא מסכים עם כל מה שהוא כותב.


אתה זה שקובע מי מומחה כשרות, והפרמטר הוא מה דעתו של הרב על משולש קיי?
אולי גם כל מי שתומך ברב אליעזר מלמד לא יודע על מה הוא מדבר וכו'. מה אומר?
זה לא מה שאמרתיJewice
יש רבנים שמומחים בפסיקת הלכה
יש רבנים שמומחים באמונה
יש רבנים שמומחים בכשרות

שכל אחד יתעסק במה שהוא יודע הכי טוב, וישאיר את מה שהוא לא כל כך מבין בו, למי שכן.
לא ככה?
ככה לגמריהָיוֹ הָיָה
ומשום מה, כל הרבנים הידועים כמומחים בהלכה, ובהם שני זקני פוסקי הדור - הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל, גילו את דעתם שכנראה הרב אליעזר מלמד הוא לא כאזה מומחה גדול בהלכה, ושמוטב, איך אמרת? שיעסוק במה שהוא מומחה ויניח את מה שהוא לא מבין למי שכן מבין
ומה אתה עושה עם זה? מצפצף...
אני אזרוק את הספרים שלו (עשיתי עכשיו קצת גוגל)Jewice
אבל לאיזה רב להחליף? כאילו אין לי ממש ספרי הלכה אחרים. יש לי שו״ת חמדה גנוזה חלקים א׳ ו-ב׳, לא הצלחתי להשיג חלק ג׳ (לא מדפיסים יותר). והוא לא מכסה שם הכל, וגם לא את רוב ההלכות.
ויש לי ספרי מנהגים שמכסים את כל המנהגים, אבל איפה שאין מנהג לא כתוב מה ההלכה.

איזה רבנים אתה מכיר שבאמצע (לא מחמירים מדי ולא מקלים מדי?) בסגנון מרוקאי עדיף
לא צריך לזרוק.הָיוֹ הָיָהאחרונה
צריך לדעת לא להיסמך על פסקיו המחודשים.

לא מרוקאי ולא מבין בזה. שאל רב.

ואם גיגלת ןהבנת - אתה מוזמן להגיב זאת בשרשור המקביל.
לבני נוער (ולא רק) תילי חורבות
אהלן חברים!
יש כאן באמת אחלה של כלי להעניק לנערים שלנו בוואצאפים ואני רוצה להמליץ עליו. אני לא בטוח למה כתוב בקישור שזה לציבור הדתי כי זה לא רק בכלל בעיניי. יש גם וגם.
תפתחו ותראו-
אוריה מבורך ומכון אפרכסת הוציאו סטיקרים של מוגנות, לתגובה פשוטה, קלה, מהירה וזורמת, לכל סיטואציה שהנוער נקלע אליה בווטסאפ. 💪🏼

מה עושים כשמישהו בקבוצה שולח תכנים פוגעניים?🤯 קיבלנו סרטון מביך של מישהי שאנחנו מכירים, וברור שהיא לא הסכימה שיפיצו אותו.😱 ומה צריך לעשות כשמטרידים אותי בפרטי? 😤

🎗️ להורדת חוברת 11 מצבי התמודדות בווטסאפ חוברת מוגנות בווטסאפ לציבור הכללי.pdf
🎯 להורדת הסטיקרים (קודם האפליקציה תרד ואז הסטיקרים) סטיקרים למוגנות ברשת 4 חבילות להורדה לנייד - מכון אפרכסת
📜 דתיים? קבלו סטיקרים+חוברת, שמתאימים במיוחד למגזר הדתי סטיקרים למוגנות ברשת לציבור הדתי - מכון אפרכסת
קראתי את הספר שלה ואני ממליצה על 90% ממנוחושבת בקופסא
רק אני לא מבינה את למה צריך חוברות והסברים וסטיקרים כשההסבר הכי הגיוני זה פשוט לחסום את המטריד/ לדרוש שיפסיקו לשלוח את התמונה, ושלום על ישראל.

אגב, משהו יודע מתי היא תעלה את כל פרקי ההרחבה לאתר? בספר מובטחים מלא פרקים מעניינים ובסוף יש שם רק אחד.
לא קראתיתילי חורבות

ולא כזה פשוט פשוט לחסום, בטח בקבוצות.
צריך משהו שיעביר מסר.

אז סטיקר בווצאפ זאת הישועה הגדולה שלנו?חושבת בקופסא
אני לא חושבת שזה דבר רע, סתם מאמץ מיותר שלא נראה שישיג משהו.
מאמר חשוב של דביר עמיאור, תקראו ותגיבו..סוזנה ושות'

[אבל לא כאן, אלא בשרשור שבפורום תורת חיים בעוז- מאמר של דביר עמיאור.. (הוא פשוט ביקש תגובות..) - תורת חיים בעוז]

נדוש נדוש אבל חיוני.. רעיונות מקוריים לגמד וענקא.י.


מי היה בסיבוב שערים?א.י.


אנייייימשקפת
מלא זמן לא הייתי הפעם ב"ה זכיתי ללכת,איך התגעגעתי לזה 😍
כנ"ל. פעם אחרונה הייתי לפני איזה 3 שנים ואתמול היה מהמםא.י.


כן היה אחדמשקפת
הסיבובים היותר איכותיים שהיו
או אומשקפת
מי שלא היה בסיבוב שערים לא ראה שמחה מימיו
יש לי דרך לראות את התמונות שצילמו משם? (צלמים מקצועיים)א.י.

בדרך כלל יש בערוץ 7, אבל אני לא רואה

אפשר לחפש באינטרנט 'סיבוב שערים', בעיקרון...בייניש אנונימי
יש להם אתר
כן. אבל אין מהשבועא.י.אחרונה


מישהו יודע של מי הלחן הזה?אנונימי12456

הפיוט הוא אמר ה' ליעקב, אבל אני לא מוצא בשום מקום את הלחן הזה.

לא יודע, אבל הלחן עצמו מאוד מוכר..סוזנה ושות'


אני כבר כמה ימים מונחת בתוך העניין הזה.... גם אותי מענייןנפש חיה.
נדמה לי ברסלב.בייניש אנונימיאחרונה
אצלנו בבית שרים אותו...
גם עזרה דחופהההא.י.

למישהו יש קובץ של השיר מה ידידות עם הגדרות לשיר? 

צריכה דחוףף ל45 דק הקרובות

ו...א.י.


לאן לשלוח לך? איך לשלוח לך את זה..?עברי אנכי


יש אפשרות במסרים? תודה רבהא.י.אחרונה


מגוחך14

אני בכיתה ח'.אז אנחנו עושות מחר משהו לבית ספר.

קישטנו את כל הבית ספר בדברים שקשוים לחתונה...ממש חמוד.

הקטע המגוחך שעושים כלה וחתן.בת ובת.מגוחך...

וחופה וכזה...ורב=רבנית.

וכל כיתה מתחפשת למשהו.אחת לשושבינות.אחת לדודים.אחת לדודות..

קיצר אז עושים מחיצה.עוד יותר מגוחך.כולם בנות..

משהו עוד חושב שזה מגוחך?

מקווה שהבנתם מה ניסיתי להסבירר

זה הצגה. ככה זה עובד...טונה(לא דג)

לא הייתי עושה מחיצה, אבל מחוץ מזה- הגיוני לגמרי!

 

למה מגוחך? מה אתן עושות בהצגה של חודש ארגון?תולעת ספריםם


גם לי בכתרה יש ריקוד זוגותחושבת בקופסא
זה חלק מסצנה של נשף, כל הפואנטה זה שזה בנים ובנות והיהודיות לא רוקדות) ושמעתי שהמורות אמרו שאסור שהבנים והבנות יגעו במהלך הריקוד! אלו לא באמת בנים, ועדיין משום מה צריך לשמור נגיעה מבת.
לא מגוחך. במשחק גם בת יכולה לשחק תפקיד של בןארלט

או של רב או של כל דבר. זו אומנות המשחק

מה שמגוחך זה כללי צניעות בין בנות לבנות שמחופשות לבניםחושבת בקופסא
לא מגוחך בכלל!!! בהצגה הקהל מזדהה עם דמויות ההצגהארלט

ולא מעניין מי השחקניות שמאחורי הדמויות. אז אם מציגים זוג, המסר הוא שהם שומרים נגיעה. כמו למשל שאם בהצגה השחקן הוא צעיר ונמרץ, אבל הדמות בהצגה היא זקן חלש, יקפידו ששום מאפיין של השחקן הצעיר לא יראה על הבמה, כדי לא להרוס את האמינות של הדמות בהצגה.

למה שזוג גויים בנשף ישמרו נגיעה? אם כבר מדברים על אמינותחושבת בקופסא
ולמה לטרוח לשים מחיצה שרק מפריע לבנות להפגש בזמן המבצע חמישית?
אלו לא בנים אמיתיים!
התשובה כתובה בכותרת של @ארלטהָיוֹ הָיָהאחרונה
- הציבור מזדהה. זו המטרה של ההצגה. הצגה מוצלחת היא כזו שבה הקהל נכנס לתוך הסיטואציה.
וכן, כאנשים שהתורה חשובה לנו, אנחנו מעוניינים שכאשר אנחנו מייצרים סיטואציה שבה יש כביכול בנים ובנות - אנחנו פועלים בצורה שהתורה מורה לנו לנהוג בין בנים לבנות. זה לחלוטין משמעותי מבחינה תודעתית.
אפשר עזרה דחוף? - פעילות ''גיבושית''מים זכים

1. יש לכם אולי רעיונות\קישורים פה בפורומים לרעיונות, של פעילויות\משחקי חברה וכד' 'גיבושים'? [בחורי ישיבה]

 

2. יש איזו פעילות שכבר רוצים לעשות, וביקשו ממני לכתוב שאלות, ואין לי מושג מה לכתוב.

 

העיקרון אמור להיות קבוצה שיושבת, נגיד 20 איש, ויש 20 שאלות מעניינות, שכל אחד לפי התור שואלים אותו, והוא צריך לענות את התשובה, אבל לא שאלה- תשובה קצרה, עדיף משהו קצת ארוך, שהוא אמור לספר על עצמו. 

 

זה העקרון של הפעילות, אבל זה מלא בחורים, שונים ממש, ושנה ראשונה בישיבה, אז אין כל כך קשר עדיין, צריך להיות מעניין מצד אחד, אבל שלא יתפדחו ויזרמו מצד שני. יש לכם רעיונות? חייב עזרה די דחוף..

הייתי מציגה סיטואציות שונות ומוזרותשפרינצא בוזגלו

ושואלת על דרכי הפעולה שהיו נוקטים, זה מלמד המון על הבנאדם.
או שאלות שהתשובות שלהן ג"כ מלמדות על הבנ"א, נניח "על מה אתה מתפלל הכי הרבה, ולמה?"
 

יש לך דוגמאות? אני ממש גרוע בזה.. וצריך את זה להלילהמים זכים

אם יהיה לך זמן אפילו כמה דקות להקדיש לזה, אני ממש ממש יודה לך!

תודה על הדוגמא הראשונה..

אשמח אם משהו יוכל לתייג מי שחושב שיכול לעזור..מים זכים
שאלותנפש חיה.
א. מה אתה חושב על המסכים/ דור המסכים?
ב. תקשורת בין אישית היום, בעקבות המסכים למיניהם. האם היית משנה משהו ביחס של האנשים אחד לשני ?
ג. מה אתה חושב על תזונה לא בריאה?
ד. מתי הפעם האחרונה קראת ספר מעניין? מה חיבר אותך אליו?
ה. מה מעניין אותך לקרא או ללמוד?
ו. מתי בפעם האחרונה עזרת למישהו סתם ככה בלי תמורה? מה הרגשת?
ז. מה התחביב שאתה מקדיש לו הכי הרבה זמן?
כמה זמן ביום?
יש הבדל בין התחביב היום לבין כמה שנים קודם כשהיית קטן?
ח. אתה איש יום או לילה?
ט. יש איזה תפילה זכורה לך מאד כחוויה של קרבת ה'?
י. אם היית ראש ממשלה מה היה החוק הראשון שהיית מעביר ולמה?
יא. ערכים שאני מדרג לפי סדר חשיבות , מה הכי בסיסי לדעתי ולמה?

(אהבה, אהבת ה', יראת ה' , אמונה,צניעות, עזרה לזולת, ביטחון עצמי, גאווה, דבקות במטרה, הערצה, הערכה, ויתור, זלזול, חברות, טוב לב, טוב עין.....)

אפשר להסביר או להרחיב אם רוצים.


תכלסזה כמו שאלות פה בפורום
מה היית עושה כש... ולמה?שפרינצא בוזגלו

לאן אתה הולך כש.. ולמה?
מה התחום שהכי מעניין אותך בתורה ולמה?
מה אתה אוהב ב.. ולמה?
וכן הלאה.

בדיוק את ההמשך של ה'כש' אני צריך.. את ההתחלה אני יודע..מים זכים

אין לי רעיונות לדוגמאות כאלה..

כשאח שלך שובר לך את בוקסה היקרהשפרינצא בוזגלו

כשאתה מתגעגע
מה אתה אוהב ב(שם של אחד הבחורים)
 

אז ככהנפש חיה.
יש לך רמזור אדום שתכננת לעבור ובדיוק אדם קשיש מבקש שתעזור לו להגיע לביתו עם סל עמוס. מה תעשה?

אדם שנראה אמיד מבקש ממך שיחה בטלפון. מה תעשה?

אתה מתלבט בין הלוואה לחבר לצדקה מיידית למשפחה נזקקת שמעולם לא דיברת איתם אבל אמרו לך שהם ממש חסרי כל.
מה תעשה?

מפגש חברתי מעורב או לימוד תורה קבוע?

אתה נפגש עם צוות שבתוכו נשים לא צנועות ומקובל ללחוץ יד לשם כבוד או נימוס, יש קהל במקום . מה תעשה?
לשפרינצא ונפש חיה.. [במקום להגיב על כל תגובה בנפרדמים זכים

א. ממש תודה רבה על הזמן והמאמץ! העתקתי מה שכתבתם לוורד, ועכשיו עובר על זה ומנסח חלק יותר טוב.

אם יהיה לכם עוד מאד אשמח!
ב. צריך לשים לב שהשאלות הם לבחורי ישיבה באזור גיל 17\18.. חרדים לגמרי, אז לדוגמא השאלות שבהודעה האחרונה של נפש חיה, פחות קשורות ברובם.. 

ג. השאלות צריכות להיות משהו שלא ישעמם את האחרים, משהו חרדי, ומשהו שבחור ירגיש בנח לספר לאנשים שהוא כמעט לא מכיר.. אני יודע שזה קשה, בדיוק לכן כתבתי פה וביקשתי עזרה..

תודה רבה!

אהה... תשנה ותערוך כראות עיניךנפש חיה.
המצב היום של הציבור החרדי עם הממשלה . לו היית בכנסת אם אתה היית בין מקבלי ההחלטות מה היית משנה ולמה?

מה דעתך על חיוב לימודי ליבה ולמה?
..מים זכים

ובלי קשר, שאלות על פוליטיקה וכד' לא חושב שיכנסו.

 

טוב, יש לי שבע שאלות חסר 23..מים זכים


אולי עודנפש חיה.
בחר דמות שאתה מעריך , למה?
יש לך סכום גדול שזכית בו, מה תעשה איתו?
רגשות : אהבה שנאה קנאה יוהרה מרירות עצב כעס סלידה נקמנות גאווה תאווה מלאוּת

מה מלווה אותך בבוקר ?
עם מה מהרגשות אתה אוהב לסגור את היום?
משחק חמוד שאלות יפותקולמוס הנפש.


אם יש מישהו שבעיניך הוא "המן", מה הופך אותו לכזה?נפש חיה.


מה זה אומר?מים זכים


אם אתה מתעב אדם עד שהוא נדמה לך כמו המןנפש חיה.
כזה שאתה שונא אותו/ מקווה לא להיתקל בו,

איזה תכונות יש בו בעיניך, שבגללן הוא מצטייר לך כאדם רע? למה אתה "לא סובל" אותו?

בונוס- איך להתבונן בעין טובה על אותה תכונה שבגללה הוא שנוי עליך ובעצם לראות אם אפשר להפוך את היחס אליו וכבר לא לשנוא או לנטור אלא רק לרחם, לחמול עליו וכד.
אפשר את המשחק עם הקרחמתנחל בראבק


רעיונות למשחקי חברהנעה ונדה
טיפ טיפונת בדילייחולם בהקיץאחרונה
הייתי ממליץ לנסות את המשחק "so do you"
יש שם שאלות טובות, במיוחד למשחקי חברה וגיבוש
קשר עם בנים בגיל הזה מה דעתכם?ג'ורג

לדבר עם בנים סגיל הזה טוב או לא?

 אני לא יודעת בנתיים מדברת אבל ממש רוצה לדעת את דעתכםחיוך

חחח חרשו על זהתולעת ספריםם

אני מניחה שהרוב יגידו שלא כדאי...

ואווו זאת אניי14

חושף שיניים

לא טובהחיים מאושרים

צריך לשמור את האנרגיות לעוד כמה שנים..

כמובן שמעוד סיבות...

אממ14

אני חושבת שלא כדאי

זה מתחיל עם דיבורים וממשיך עם מעשים.

זה ממש תלוי למה את מתכוונת אבל.יכולה אולי קצת להסביר רקע?

 

לא מתאים, גם לפי התורה וגם לדעתי האישיתנעה ונדה


אחרי שאת בפנים זה כבר קשה...שומרת על הלבאחרונה

אבל בכללי זה לא טוב ולא עושה טוב . כי ברוב המקרים זה מתפתח אחכ למשהו רציני.. ואז כמובן שנשבר הלב ולמה צריך אתזה ?

זה גיל של להנות עם חברות... בשביל מה סתם להיפגע..

מישו יודע על חוות שאפשר להיות בהם?פשטות.
יענו ממש לגור..
יש כמה מקומותמשקפת
לא יודע אם ממש לגור וזה תצטרכי לדבר עם הבעלים כבר אבל נראלי רוב החוות יתנו לך להיות שם כמה ימים בכייף
יש חווה באזור נחליאל שאולי צריכים מתנדבים עכשיו, יש גם את נווה אורי שזה כמה דק' מירושלים לכיוון גוש עציון אחלה חווה (יש לי את המספר של הבעלים אם אתה רוצה בפרטי)
ןבכללי יש מלא מקומות שצריכים מתנדבים זה לא מסובך למצוא
יש בעמק שילה חוות בודדיםנפש חיה.אחרונה
אחרי הלב או המוח?14

מה אומרים?
צריך ללכת אחרי הלב או אחרי המוח?

לשלב. ולשאוף שיהיה מוח שליט על לב.נפש חיה.
בעקרון זה קשור לאולפנות14

הלב אומר אולפנה אחת והראש אומר אולפנה אחרת.מה עושיםם?

א. את שואלת את עצמך מה את רוצה . מה מעניין אותך באופנה.נפש חיה.
ואז בודקים את הדרישות/ מאפיינים של כל אולפנה שאת רוצה,
לפי מה שאת רוצה או חשוב לך ולפי נטיית ליבך.
וגם לפי השאלה האם תצליחי לעמוד בדרישות/ האולפנה תצליח לקדם אותך לאן שאת שואפת.

כדאי להתייעץ עם ההורים שידעו לכוון אותך לפי ניסיונם והיכרותם איתך.

בהצלחה!
בקשר לאולפנה אחרי הלבמתנחל בראבק

"אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ

ראיתי שכתבת לי. אני לא רואה שיחות אישיות ומקבלת רק מסרים.נפש חיה.
באיזה קטע?א.י.


מה??14

באיזה הקשר אתה שואל?<

דבר ראשון זה באיזה הקשר את שואלתא.י.

לא הבנתי באיזה הקשר שאלת לב או מוח..

 

אני יסביר14

אני רוצה אולפנה אחת בגלל שהיא בלי פנימיה ואז אני יוכל להצטרף לאיזה ארגון כזה של נוער מתנדב שתמיד רציתי להיות בו.

אבל הראש אומר שעדיף לי אולפנה אחרת.היא יותר דוסית.עם פנימיה...

לא יודעת מה לעשותת

המוחמנ-דוס


אבל יש סיכוי שאני לא יהנה שמה14


ראיתי שרצית לכתוב לי משהו, אם עדיין את רוצה אפשר רק במסרנפש חיה.
מח שליט על הלביו0יאחרונה

המוח צריך להוביל את הלב,

אבל חלק מהשיקולים של המוח זה איך הלב יקבל את זה..

כי אם יש משהו שבתיאוריה השכלית הוא מושלם, אבל הלב לא יהיה מסוגל להכיל אותו, אז יכול לצאת מזה רק עיוות. בסוף זכינו בלב, וגם לו יש תפקיד..  

 

אז תלוי בעיקר באיזו מידה מה שהשכל שלך בחר מנוגד ללב..

עבודה מהביתאוראל מעודה
עבר עריכה על ידי חצילוש בתאריך כ"ו באדר תשפ"ב 21:13
אסור לפרסם בפורומים. פנו למחלקת פרסום של ערוץ 7.חצילושאחרונה