כשאמרתי דברים בסגנון הזה כולם הביאו לי דוגמאות הפוכות כביכול. ביניהם היה גם הרב דודי, לו סוגדים כמה גבעונים בעיני עצמם. אבל היום התברר שגם הוא אינו שונה במאומה מכל רב ממלכתי אחר מטעם המדינה וגרורותיה
כשאמרתי דברים בסגנון הזה כולם הביאו לי דוגמאות הפוכות כביכול. ביניהם היה גם הרב דודי, לו סוגדים כמה גבעונים בעיני עצמם. אבל היום התברר שגם הוא אינו שונה במאומה מכל רב ממלכתי אחר מטעם המדינה וגרורותיה
אבל מדבריו כאן בוודאי אי אפשר להבין כזה דבר. מה שכן אפשר להבין זה שערוץ 7 שקרן וסלפן
גם להשתלט על הישיבה !
וגם להחליט מתי להתפלל ?
חסרי מכל בושה מדינת היהודים...
המח"ט יואב ירום הודו לאן הגענו ?
זאת ישיבה!
אריאל דל"תאחרונה
|
http://www.flash90.com/fotoweb/Preview.fwx?&position=197&archiveType=ImageFolder&archiveId=50
מתי זה קרה?
"הם נכנסים לשטח שאסור להם להיכנס,הם מציקים,זה לא המקום שלהם,זה גורם לבעיות הלכתיות.
אתה מנסה להסביר להם בדרך יפה שלא יבואו לכאן,שם כל מיני דברים שאמורים למנוע את העניין,
הם מתלעמים ממשיכים לחדור לשטח,
אתה תופס אחד מהם,צועק,מסביר.מתחנן,זה לא עוזר....
עוד אחד ועוד אחד,עדיין לא עוזר....
אתה מתחיל לשים אוצתם במקום שאליו הגיעו חלק מחבריהם לאחר שהם ניסו לחדור לשטח,
זה לא עוזר,הם רבים...
ואז אתה מתיל לרצוח.
רואה אחד משמיד אותו,
עוד אחד מורח אותו על הרצפה,את השלישי במחי היד מוציא ממנו רוח חיים".
מי שיצליח לנחש (אין לכם סיכוי....)אולי יזכה בפרס (נשקול את העניין...)
שמישהו מציק לכם, אתם רוצחים אותו, ואתה עוד מצליח לקשר את זה איך שהוא להלכה. ![]()
ובנתיים אף אחד לא הצליח לנחש.
חרקים, לתוך ירקות עלים. בחממה או בבית, לא משנה...
לתוך הפה?
[הבעיות ההלכתיות שג'וקים יכולים לגרום שהצלחתי לחשוב עליהן, הם האיסור לאכול אותם, ואיסורים של שבת, אבל בשבת אסור להרוג אותם]
לג'וקים למיניהם בטחנת קמח (זבובים פחות,בעיקר עש (איך אומרים את זה ברבים,עשים?)
"אבל מוסרי ישראל, והמינים, והאפיקורוסין--מצוה לאבדן ביד, ולהורידן עד באר שחת: מפני שהן מצירין לישראל, ומסירין את העם מאחרי ה', כישוע הנוצרי ותלמידיו, וצדוק ובייתוס ותלמידיהם--"שם רשעים, ירקב" [רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק י' הלכה ב']
איך הורגים? לוקחים את החוק לידיים?
"מותר להרוג המוסר בכל מקום, ואפילו בזמן הזה שאין דנין דיני נפשות. ומותר להורגו קודם שימסור, אלא כשאמר הריני מוסר פלוני בגופו או בממונו, ואפילו ממון קל--הרי התיר עצמו למיתה, ומתרין בו ואומרין לו אל תמסור. אם העיז פניו ואמר לא כי, אלא אמסרנו--מצוה להורגו; וכל הקודם להורגו, זכה." (הלכות חובל ומזיק פרק ח' הלכה י')
ונבאר את ההגדרה של האנשים הנ"ל אחד לאחד:
מוסרים:
אסור למסור ישראל ביד גויים, בין בגופו בין בממונו, ואפילו היה רשע ובעל עבירות, ואפילו היה מצר לו ומצערו. וכל המוסר ישראל ביד גויים, בין בגופו בין בממונו--אין לו חלק לעולם הבא. (רמב"ם הלכות חובל ומזיק פרק ח' הלכה י"א)
מינים:
"והמינים, הם התרים אחר מחשבות ליבם בסכלות, בדברים שאמרנו, עד שנמצאו עוברים על גופי תורה להכעיס, בשאט בנפש ביד רמה; ואומרין, שאין בזה עוון. ואסור לספר עימהן ולהשיב עליהן תשובה כלל, שנאמר "אל תקרב, אל פתח ביתה" (משלי ה,ח). ומחשבת מין, לעבודה זרה." (רמב"ם הלכות עבודה זרה וחוקות הגוים פרק ב' הלכה ה')
אפיקורסים:
"ועיקר הדברים, ככה הן: שהתורה הזאת אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם, ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן, ולא גורעין מהן; וכל המוסיף או גורע, או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן--הרי זה בוודאי רשע ואפיקורוס." (רמב"ם הלכות מלכים ומלחמותיהם פרק י"א הלכה ג')
ולמען הסר ספק:
"עשה המוסר אשר זמם ומסר, ייראה לי שאסור להורגו: אלא אם כן הוחזק למסור--הרי זה ייהרג, שמא ימסור אחרים. ומעשים בכל זמן בערי המערב להרוג המוסרים שהוחזקו למסור ממון ישראל, ולמסור את המוסרים ביד הגויים להורגם ולהכותם ולאוסרם כפי רשעם."(משנה תורה לרמב"ם הלכות חובל ומזיק פרק ח' הלכה י"א).
ואני לא צריך לפרט מי מוסר ישראל יום יום לגוים, בין בגופם בין ממונם.
וכן, גם לגנוב אולר ולתת אותו לחוקר גוי או לתת לנהג טרקטור ערבי להרוס בית של יהודי זה למסור את הבית בידיו.
אתמול השתתפתי באירוע 'זוכרים ושרים' בז'רר בכר בירושלים, אירוע חשוב שמטרתו, לדברי המארגנים, להנחיל את מורשת הזכרון של השואה לדור הצעיר. הזמן עושה את שלו ואם חלילה לא יהיה מי שידאג לשמר את הזכרונות הללו, ספק אם בעתיד יצויין היום הזה באותו קנה מידה שהוא מצויין כיום, ישר כח למארגנים שדואגים כבר מספר שנים לקיים את האירוע בקונספט הנוכחי עם תכנים שמתאימים לציבור הנ"ל.
צרם לי מאוד לשמוע באירוע את דברי הטינופת של פרופ' חנה יבלונקה, שניסתה להקיש "גזירה שווה" בין מיסכנות יהודי גרמניה בתקופת השואה, לבין "מיסכנות" הערבים כאן בארץ. יבלונקה הגדילה לעשות והגדישה את הסאה כאשר ניסתה לעשות שעטנז בין הקורבנות {ועוד באירוע לזכרם} לבין מעשים שנעשים כביכול נגד הערבים.
לגיטימי להביע דעה {כמובן למי שחושב כך} המזדהה עם מצוקותיהם של הערבים, ואף להטיח ביקורת קשה ונוקבת על דברים שכביכול נעשים\נגרמים להם. אך מכאן ועד לעשיית השוואה נואלת בין הערבים כאן בארץ, לבין היהודים שנרדפו בתקופת השואה, יהודים שחטאם היחיד היה "היותם יהודים", זה חילול זכר הקורבנות!!!
עוד משהו שכדאי לזכור, אותם יהודים שנרדפו בתקופה שקדמה לשואה, לא עשו פיגועי תופת נגד הגרמנים, לא פיצצו להם אוטובוסים, לא פיצצו להם מסעדות, לא עשו להם פיגועי ירי, ולא רצחו בדם קר נשים ילדים וטף כמו בפיגוע האכזרי במשפחת חטואל, שאם ובנותיה הקטנות נרצחו בדם קר.
אי אפשר גם להתעלם מהעובדה שישנם ערבים ששילמו את מחיר המציאות "הארצישראלית", ונכון, דברים מעולם היו גם היו!, אך שום דבר מכל מה שעשו לערבים, בצדק או שלא בצדק {זה לא היום המתאים לפתוח על כך דיון} לא מתקרב לאלפית ממה שהנאצים עשו, ואפשר לחסוך את הסיפורים הידועים.
ומי שאין לו בושה לנסות ולתפוס טרמפ על היום הכואב הזה כדי לקדם אג'נדה פוליטית {אג'נדה שהוכיחה את עצמה ב-2 העשורים האחרונים} מעלה ריח מצחין של רצון לשיתוף פעולה עם גורמים אנטישמיים שונאי ישראל. ומשכך, אם לחנה יבלונקה אין את הבושה לעשות השוואה בין אירוע לזכר קורבנות השואה, לבין הערבים, אז לי אין את הבושה לכנות אותה בתואר- קאפו!.
אפתח ואומר שאני לא בא לתקוף אף אחד, אלא רק לעלות נקודה למחשבה.
דבר ראשון.
ניקוב הצמיגים של ג'יפ המחט וג'יפ נוסף והרס המוצב מסכנים את החיים של התושבים באיזור (בפרט ביצהר).
כן, מסכן את החיים. חיילים שבאים לשמור, מקבלים הקפצה וופס! הצמיגים מפונצ'רים. הכוח מאחר להגיע, וח"ו חיי אדם יכולים להיפגע.
זה דבר אחד.
דבר שני.
אני לא רואה תועלת כל שהיא במעשים האלה. הצבא מתעצבן והורס בתים, נזק נגרם לכולם, ושוב פעם נשמעים קולות שמשמיצים את "נוער הגבעות" (לצורך העניין).
סלחו לי על ההשוואה, אבל האנשים היחידים שעושים דברים שרק מזיקים ולא מועילים אפילו תעמולתית - הם טרוריסטים.
אז בבקשה, אל תעשו את זה.
הצבא הוא לא גוף שנקמה עוזרת מולו.
אם אתם רוצים לשנות משהו - תפגינו, תשכנעו, תלכו לכנסת, תדברו.
בסדר, תיישבו את הארץ. זה לא פוגע באף אחד. אדרבה, אני מעודד את זה.
אבל לפגוע ברכוש צה"ל שנועד להגן על חיי התושבים?!
אי אפשר להגיד שזה לא התפקיד של הג'יפים. המוצב נועד לרסן את הפעילות נגד החיילים מהצד שלנו. הריסה שלו רק מוכיחה את הצורך בו ולא עוזרת בדבר.
מעבר לזה - הריסה של מוצב צה"ל?!
השתגעתם?!
איפה עובר הגבול?
נכון, הצבא עושה דברים איומים. הורס בתים של אנשים.
אבל אדם לא יכול לקחת את החוק לידיים שלו.
מצב כזה הוא אנרכיה. כל אחד עושה מה שהוא רוצה, בלי גבולות.
פתאום יבוא מישהו שהרביצו לו בעמונה וילך לחייל לפרק אותו מכות.
זה נשמע הגיוני?
תחשבו...
לא מעניין אותי כל כך מה אני מבחינתך.
ואני מניח שזה גם ככה להיפך.
תהנה.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/274909
יש פה עוד מישהו שיקום ויאמר "הוא הראש מועצה הכי טוב שהיה לנו.."???
ויואב ירום מתיימר להיות מצביא כמו אחאב. אז יואב- אחאב, בניגוד אלייך- היה לוחם. לא היה בורח מפני כל מיני ילדים ערבים עם דגלי אשף..
בבקשה שזה לא יהיה בקשר לאבותינו .את זה כבר שמעתי..
וואי אני מרגישה ממש חוצפה לכתוב את זה..תמיד אהבתי ואוהב את ארץ ישראל יותר מכל הארצות,
אבל לפעמים אני תוהה לעצמי איך אנשים כל כך מסורים אליה??
מה גרם להם להרגיש ככה?
והלוואי שהייתי מרגישה ככה אבל אני לא!
חוץ מזה שכל ההיסטוריה שלנו קשורה אליה..
זה מסביר לי את זה אבל לא באמת כמו שהייתי רוצה ..
למה כל כך אכפת לאנשים לא לצאת לחו"ל??ואיך אפשר לאהוב כל כך ארץ?
ואני מניח שכל אחד, בכל מקום שהוא יוולד, ירגיש קשר בלתי אמצעי למקום שבו הוא נולד, שבו הוא גדל בילדותו.
תיקחי עולה מרוסיה שגר בישראל כבר פי 2 מהזמן שגר ברוסיה - כל עוד ילדותו עברה שם, הוא ירגיש אליה קשר חזק, לרוב גם לאחר שעלה - קשר שאומנם הוא לא קדוש, לא רוחני - אבל קשר של אדם לנוף מולדתו.
אז זאת התשובה הראשונה, שהיא בלי קשר לקדושת המקום.
אבל יותר מזה, בארץ ישראל יש משהו מיוחד, שנטמע בגנים שלנו כשעוד נולדנו כאן - זאת לא סתם מולדתנו, זאת מולדת אבותינו, יצחק ויעקב, 12 השבטים הקדושים. כאן התחיל העם שלנו להיווצר, עם עצירת ביניים במצריים - אבל כאן זהו השורש שלנו, והנשמה היהודית שלנו מרגישה בזה כאשר אנחנו כאן. זה אולי קצת נשמע תמים וילדותי להגיד את זה - אבל כן,בתת מודע, כל יהודי אפילו אם לא נולד בארץ, מרגיש את הקשר שלו לאדמה שלו - ועל אחת כמה וכמה שבנוסף, זה גם נוף מולדתו.
אני בעזרת ה' מקווה שלעולם לא אצטרך לצאת מהארץ. אני שאף להידבק ביצחק אבינו, עולה תמימה שכל חייו נשאר בארץץ הקודש, מקור חיי העולם.
כי גם יהודים שנולדו ברוסיה ובכל מקום בעולם מספרים הרבה פעמים -
על הכיסופים לארץ ישראל ועל חוסר תחושת שייכות לשם..
מבחינתי הסיבה היחידה היא - הסיבה השניה שהעלית - רק במילים אחרות..
הקשר הנפשי של יהודי ושל ארץ ישראל הוא משהו עליון ברמה אחרת, מכיון שיש חיות לאדמה הזו..
משהו שטבוע בנו עמוק עמוק.
אצל חלקינו זה נקודה יותר מגולה, ואצל אחרים יש נקודות אחרות שיותר בוערות בהם.
אדם שלא קשור ברמה כלשהיא למקום שבו הוא נולד וגר את ילדותו (אם הוא רק נולד במקום ועבר ממנו בגיל קטן מאוד זה כמובן שונה...) - זה לא אדם טיפוסי.
זה לא אומר שלא מתגעגעים למולדת השורשית ערכית, המולדת של האומה - נכון, כוספים לארץ, אבל עדיין, ברמה כלשהיא, תמיד יהודי שבעצמו עלה לרוסיה, יהיה יותר קשור רגשית לרוסיה ממני למשל, שנולדתי בארץ...מבינה?
לרוב זה ככה. לא משנה איזה עם וכו'. כמובן שיש כאלו שניתוק רגשי אצלם הוא מוחלט ולא ירגישו עוד שום רגש חיובי למקום שבו נולדו ובילו את ילדותם, אבל בכלל בעולם, זה נראה לי אחוז קטן יחסית של אנשים - וגם מקרב היהודים.
לכן אני שמח כל כך שנולדתי וגדלתי תמיד בארץ ישראל 
אבל השבטים הקדושים נולדו וגדלו בארץ ישראל והם היוו את התשתית לעם. וזה לא כמו שאברהם היה בחרן...זה שונה.
לכן כן, השורש ההיסטורי והשורשי-ערכי שלנו - הוא לארץ ישראל.
בארץ ישראל. נכון, השבטים פיזית לא נולדו שם - אבל גדלו שם את החלק העיקרי של חייהם בו התחילו לגדול ולגדל משפחות וכו'...זה המקור העצמי שלנו, אברהם התנתק ניתוק מוחלט מחרן, ילד בא"י את בנו יצחק שילד שם את יעקב וכו'...
גן עדן זה המולדת של כולם...זה לא קשור...אני מדבר כעת על עם...אתם בטח מבינים למה אני מתכוון...לא להיות קטנוניים
עם ישראל זה לא אדם הראשון, עם ישראל זה אברהם אבינו, ואברהם אבינו התחיל את דרכו בא"י, אז במובן מסויים אברהם אבינו התחיל להיות השורש של עמ"י בא"י..
אז יש לזה אמת מסויימת.
לפחות לפי דעתי.
(וגם את הנבואה על דבר גלות מצרים והווצרות עם ישראל ויציאתם משם-הוא קיבל כתשובה ל"במה אדע כי אירשנה?")
ובקיצור - העם כעם, לא היה עם למעשה עד מעמד הר סיני שם ה' באמת הפך אותו לעם. אז אם כבר - עם ישראל נהייה ל"עם" - במדבר סיני..
מה אתה מתכוון כשאתה אומר עם? מה זה עם?
בני ישראל ירדו למצרים שבעים נפש - זה לא יכול להיקרא כבר עם? או לפחות - תחילתו של עם?
עם זה סכום מספרי מסויים?
לא נראה לי.
בגדול, כמו שאמרו ואמרתי - השורש של עם ישראל, תרצה או לא תרצה - זה ארץ ישראל. לא גן עדן, זה סיפור אחר. אבל אם אתה לא מבין מה לעשות, יהיה קשה לי להסביר במילים אחרות...נאלץ להסתפק בזה 
ותן טלשומע חזנים ופייטנים שרים שירי אהבה לא"י והולך לבית הכנסת מגיל 0 מבין את הערגה לא"י.
שירת הבקשות מלאה באהבה לא"י.
שירי ריה"ל ורבי ישראל נג'ארה מלאים אהבה לא"י.
לדעתי,זאת הסיבה שבארצות המזרח והמגרב עלו 90% לא"י ו-95% מהם גם החרדים נותנים "מישברך" לחילי צה"ל.
אם תבואי לשירת הבקשות ותתחברי למילים תתחילי להבין מה זה א"י
תשמעי את הקינות המעוררות של "עדות מזרח" בתשעה באב תביני מה מעלתה של א"י ובית המקדש בחיינו.
אלירזגם על האהבה לה' צריך לעבוד...
מי שאוהב את ה' ודאי יאהב גם את ביתו וארצו, וישמח להיות במקום שמקרב אותו אליו.
בחרת במקרה בשם משתמש הזה?
בשביל לדבר על איזה כיף היה אתמול ברמה? לעדכן על פינויים? אני מסכים איתך.
אבל גם דיונים פוליטים זה חשוב, אם יש לנו אידאולוגיה אנחנו אמורים לייצג אותה, לא?
ולהשמיע קול שמשום מה ערוץ 7 כל כך פוחדים לפרסם.
יש הרבה אנשים שנכנסים לפה ופתאום הם קולטים ש"לא כל מה שערוץ 7 כותב זה נכון" יש אפילו דברים שהם מסלפים במצח נחושה.
בדיוק כך!מרדכישוב גינויים ודיבורים מהפוליטקאים,שוב אין כלום במעיישה,שוב ההרתעה הולכת ונחלשת
ואח"כ מתפלאים למה לנוער נמאס מהמצב והוא הולך לפעול?!
שכשבעליהן מרביץ להן הן חושבות איפה הן התנהגו לא בסדר.
מה הרעיון?
תתנתקו קצת מהמדינה!!
די!!
בגלל ההפקרות של המדינה נרצחים יהודים, ובגלל השלטון הנוכחי יהודים לא יכולים לשמור על החיים שלהם!
יהודים תתעוררו!!!
יהודים נקמה!!!!!
לקו הירוק.






מישהי=)מה זה היהודים שהעזו לנסוע מחוץ לקו הירוק???
אם לא היה יהודים בשאר הארץ, הערבים היו תופסים שם!!
אנחנו לא מוותרים על אף חלק מארץ ישראל!
ברור שעכשיו כשהקו הירוק בוער, צריך שם יותר תשומת לב, אבל אנחנו לא מוותרים על אף חלק והכל חשוב!!
מישהי=)איך אמר יפה הרב כהנא:
"לכל יהודי שנרצח, יש שני שותפים:
הערבי שרצח אותו, והממשלה שעשתה שאכן הוא יירצח"
גם מי שלא מנע את זה בניגוד לחוק
גם ה'.
חמישה- גם מי שהסית לרצח.
אבל המסר מובן- המדינה לא יכולה למנוע ממך להגן על עצמך בתואנה שהיא עושה את זה ובפועל לא לתת לך להתגונן כשהיא נכשלת בתפקידה.
בס"ד
להצטרפות לרשימת תפוצה, שליחת חומר וכו'-
haaretz.shelano@gmail.com
שבת שלום, ישועות ונקמות.![]()
בס"ד
החרדים חוזרים להר הבית!
עד עכשיו הרבנים החרדים יצאו נחרצות נגד עלייה להר הבית, לאחרונה הגיע היתר של הרב מאזוז וב"ה החרדים מתחילים לעלות!
כל שאר הדברים כבר עצובים.
לראות איך הערבים ימ"ש שולטים בהר הבית והיהודים הם האורחים שם.
כואב לראות איך המשטרה בכל פעם שהערבים מתפרעים סוגרת את הכניסה ליהודים.
כואב לראות את האפליה בכניסה להר אם אתה יהודי ואם לא.
כואב לראות את ההשפלה, את המקום החרב ללא דרישה של השלטון בו.
כואב, אבל יש פה גם משהו מעודד.
ב"ה הציבור מתעורר ומתחיל לעלות להר הבית
גם ציבורים שעד עכשיו נמנעו מלעלות
וב"ה המודעות עלתה
ובעז"ה בקרוב כולנו נעלה לבניין הבית השלישי, במהרה בימינו. אמן.
אתה לא מבאס, הפוך, זה משמח!
מרדכיאחרונהבס"ד
בשבועיים האחרונים אנו חווים רצף ארועים מהיר ואינטנסיבי בישוב יצהר. הצבא הורס בתים, ותגובות של תושבים – שבאו בעקבות ההרס המופרע של בתים יקרים ומושקעים – מוצגות על ידי הצבא כמשהו נורא ואיום.
עד כאן – התופעה מוכרת, אבל דומה שיש כאן חידוש, שגם דחף את הארועים למקום אליו הגיעו. אמחיש את החידוש בשתי נקודות:
הדוגמאות הללו מעידות על מהלך שבו הצליחו השלטונות לזרוע פירוד, וביתר חריפות – בוגדנות, בקרב הציבור ביו"ש.
טועה מי שחושב שיש כאן איזה סכסוך נקודתי, איזה מישהו לא חכם מצד זה או מצד אחר או מכל הצדדים יחד. יש כאן מהלך מתואם ומתוכנן, שהוא תחילת גירוש היהודים מיו"ש. נאמר את זה אחרת: ברגעים אלה אנחנו חווים את כפר מימון, ואת מסמוס המאבק.
כבר היינו בסרט הזה, בו חשובי הציבור והרבנים בוגדים בציבור ומשתפים פעולה בסירוס המאבק, תוך תיאום עם אדריכלי הגירוש. אז זה היה בוריאציה אחת, היום זה בוריאציה אחרת.
היום זה עובד ככה: השלטון מטיל את אימתו בעזרת מעשי הרס אלימים כלפי אנשים אישיים. שגיא קייזלר, למשל, איבד בית ששוה למעלה ממליון ₪ כנקמה אישית על כך שהעז למחות מול איש המנהל האזרחי שמתנכל ליהודים. מה מרויח השלטון מהנקמנות? פחד אצל ה"ילידים". כל האזרחים מנסים לברוח, לא להיות חלק מהעסק. למה ראש המועצה צריך צרות? הוא בסדר, זה רק ההוא וההוא שעשה משהו, אני דוקא ילד טוב.
וכך הבוגדנות מחלחלת, וגדלה התחושה ש"אם אפגין נאמנות לפריץ - לי זה לא יקרה"; הנער ההוא מיצהר שניקב צמיג – זה כל הבעיה, חוץ מזה - באמת הכל בסדר, וזה שהרסו בתים – זה באשמתו. וגם אם כבר מצליחים לבוא בטענות כלפי השלטון – הם מסתכמות ב: "אל תענישו קולקטיווית", כלומר: תפגעו רק באלה שלא חברים שלכם (וממילא הם גם לא חברים שלנו, כמובן..).
יש לזה עוד דוגמאות: בישוב בת עין הצליחו השלטונות לזרוע אוירת אימה, וכך לייצר דיבורים על גירוש חלק מהמשפחות בישוב; באש קודש הצליחו השב"כ – בלחץ מתואם ותוך העברת "מסרים סודיים" (תמיד ה"מסרים הסודיים" הללו נשמעים ממש חשובים ומרשימים..) – לשכנע את תושבי הגבעה לגרש תושב מהישוב; ביצהר נוצרת מחלוקת ולראשונה מזה שנים רבות הישוב יוצא ומגנה פעילים למען ארץ ישראל.
נכון, תמיד המחלוקות מוצאות לעצמן כסות של אידיאולוגיה או מתבססות על מתחים קודמים, אבל השלטון והפחד ממנו יוצרים חוסר איזון ואוירת אימה – במקום דיון בריא. הפחד מהשלטון והלחץ שהוא יוצר מביא לאוירה מפוחדת, ולתקיעת סכין בגב חברים (תוך היזכרות שהם בכלל לא חברים שלי..), במקום לעצור ולזכור מי קרוב אלי ומי מאיים וכוחני, מי שותף למלחמה על ארץ ישראל ומי דואג – במקרה הטוב – ל"שלטון החוק" הלא שויוני.
שלא תהיה טעות – מה שקורה ביצהר הוא הפרומו לגירוש מיו"ש כולה. ההחלטה להיות יחד עם השלטונות בכל מחיר מסרס את המאבק, ומקפיא את הפעילים.
ומה אנחנו עושים? אפשר להרגיש את אימת הפריץ, להתכנס כל אחד לפינתו, לפחד לעזור לחברים, וגם אם לא לבגוד בפועל – לבגוד בזה שנימנע מ"להכניס את עצמנו לצרות" (עד שהן תגענה אלינו, הבאים בתור...). ואפשר – וצריך – לא להיכנע! להחליט שכולנו כאן יחד, שאם יש לנו איזה ויכוח – נפלא לנהל אותו (וזה לא סוד שהיו, ישנם ויהיו חילוקי דעות בינינו), אבל ברגע שבו גורם חיצוני ומלחיץ מנסה להתערב – אומרים לו: אתה? מי אתה בדיוק? כולנו יחד נגדך, ולא ניתן לך לנסות לפלג בינינו.
ובנימה אישית: כאיש חינוך בישיבת "עוד יוסף חי" היו – ויהיו – לא מעט חיכוכים ביני לבין התלמידים. זה העבודה שלי... . בין החיכוכים גם כאלה שקשורים למאבק על ארץ ישראל. כלל נקוט בידינו: את הבעיות החינוכיות שלנו אנחנו פותרים אצלנו, ולא משתפים בחינוך אנשים כוחניים מהממסד האלים. הסכמנו להפסיד הרבה, הרבה מאד, למען הגישה הזו, והיא נראית לנו קריטית לכולנו: הציבור החם שרוצה להתאחד סביב מנהיגי אמת, צדיקים – מסכים לשלם הרבה מחיר בגשמיות, ובלבד שלא יצליחו ליצור פירוד בינינו. דרך זו היא ארוכה שהיא קצרה: אמנם בתחילה היא נראית קשה, והאיום נראה גדול – אבל ברגע שמחליטים להיות יחד פתאום מרגישים עד כמה אנחנו חזקים, קשורים לצדיק גדול, וממילא קשורים לרבונו של עולם – ואילו הצד השני מבולבל, מתוסכל, דואג כל אחד לעצמו ולקידום שלו, מפורד וחלש.
דוקא עמידה כזו שלנו, תביא גם את היהודים השבויים במערכת להתחבר לאוירה הטובה של היהודים הצדיקים, וכך – בדרך ממילא – לא נזדקק עוד לדינים וגבורות.
שנזכה להרבה פה – סח, ולהרבה הרבה שמחת חג!
הרב יוסף אליצור
ר"מ בישיבת עוד יוסף חי
לא רק שלא דיבר על כך בפומבי אלא גם לא חתם על מכתב הרבנים שכולל הרבה רבנים, גם מחברון.
והוא בד"כ הראשון לחתום על מכתבים למיניהם בנושא א"י
נראה לך שכל מה שהולך בארץ הזאת עובר אישור שלו??
לדעתי אם היו שואלים אותו הוא היה חותם
בס"ד
עיתונאים חסרי בושה!!!
כל המחלוקת בין הרב ליאור לבין תנועת דרך חיים היא השקפתית בלבד והרב ממש לא "במתפקה חזיתית" נגדם כפי שבnrg מנסים להציג:
ואלו דברי הרב בלי העיוותים של nrg:
קודם כל, לא התעמקתי בדעותיהם ולא זכרתי שהתנועה הזאת קשורה לרב יצחק גינזבורג.
בכל אופן, אני יודע שיש תנועות שלא מכירות בכך שאנחנו חיים באתחלתא דגאולה ושעכשיו אלו צעדי המשיח וברור שהדעות האלו סותרות את שיטתו של מרן הרב קוק.
זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לכבד אותם, לקרב אותם ולהתיידד איתם, גם אם יש להם השקפה אחרת - כמו שיש הבדל בין החסידים למתנגדים, האם בגלל ההבדל הם לא יאכלו ביחד או לא יתחתנו אחד עם השני?! אז יש תחום מסויים שבהם יש לאנשים השקפה אחרת.
גם אם אנחנו חולקים עליהם ביחס למדינה, זה לא משפיע על הקשר איתם לשאר הדברים.
(מקור)
התשובה שצוטטה בכתבה היא גם נגד ההשקפה של התנועה ולא נגדה.
http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=84810
יפה לראות איזה ייחס נותנים פתאום בnrg לרב ליאור - העיקר לסכסך בין כולם.
גועל נפש.
ז"א, אם הרב ליאור הוא ציוני אדוק ביותר (למרות המצג האנטי ממלכתי כביכול) שמאמין שהאמונה בראשית צמיחת גאולתינו היא עיקר האמונה ה-14, הרי שלא מן הנמנע שהוא יראה בתופעה של יצהר, הרב גינזבורג והרב איציק שפירא שלא בדיוק "מחזיקים" מקדושת המדינה כסוג של כפירה יסודית, וגם לא ימחה נגד תפיסת הישיבה שמבחינתו היא סוג של צלם בהיכל. בדיוק כפי שהוא תמך בברית בנט-לפיד למרות שהזוג הנ"ל מתכנן להרוס ישיבות "שחורות".
כל אלו ספקולציות כמובן וייתכן שהכל עורבא פרח, אבל השתיקה המתמשכת והולכת של הרב מחזקת אותן מאוד. מילה אחת וכל מה שכתבתי יהיה מופרך
מוזר, אני לא ראיתי. יש לך מקור כתוב של הרב שבו במפורש הוא תומך בברית של בנט ולפיד?
אני דווקא זוכר שלפני הבחירות הרב דווקא ברמה מסוימת הסתייג מהבית היהודי וקרא לתמוך בעוצמה לישראל...
הרב תמך,
http://a7.org/im/95485/nzikxoyj__w1024h1285q70.jpg
אך אין בכך ראיה על דעתו ועמדתו כעת,
http://a7.org/im/98945/548996_566489413386355_981381856_n.jpg
בס"ד
מיד לאחר הבחירות ורקימת הברית יצאו רבני תקומה במכתב תמיכה בבית היהודי על הברית הזאת.
הוא חכם ונבון וגם יודע אקטואליה. הוא גם יודע בדיוק מי היה יאיר לפיד לפני הבחירות, היינו עיתונאי אנטי-דתי פופוליסטי.
יש פה עניין אידיאולוגי עמוק של "ציונות מעל הכל" - Zionistcshen uber alles, המדינה מעל הכל - Der Staat uber alles
אגב, באף אחד מהמכתבים הבאים אחרי המכתב התומך בברית בנט לפיד אין חזרה עקרונית מהמכתב הראשון. רק הבעת דאגה מחוקים כאלה ואחרים שהקואליציה מקדמת
בס"ד
הרבנים בד"כ לא יושבים על יד הרדיו או קוראים עיתון, במיוחד לא הרב ליאור,
אלא הם ניזונים בעיקר מאנשים שסביבהם, חלקם הם העסקנים שרוצים שהכל יסתובב סביב איך שהם רוצים.
לא רק בש"ס יש עסקנים שעושים מה שבראש שלהם, מסתבר שיש לעוד רבנים עסקנים כאלה.
גם הרב ליאור מוקף באנשים שלחלקם יש אינטרסים שהרב יתמוך בברית הזאת, לדוגמה אורי אריאל שהשפיעה רבות על כך שהרב יתמוך בברית הזאת בהתחלה.
וכן, הציגו שם לרב מציאות שונה וזה היה עוד בתחילת הדרך (חודש בלבד לאחר הבחירות) אז הרב בהתחלה תמך.
כיום אני אומר לך את זה במלוא הידיעה שהרב חזר בו מתמיכה בברית הזאת.
אגב,
בשרשור הזה כותבים פה כמה שיודעים קצת יותר טוב ממך מה קורה אצל הרב, אז בבקשה בלי להמציא שטויות!
בשמו, אם לא שמעת את זה במו אוזנייך.
אם כי זה פרדוקס- הרי גם את המשפט הנ"ל לא שמעת במו אוזנייך..
בכ"מ, הרב דב ליאור לא מתנגד לרב יצחק גינזבורג, מנהיג ה"ימין הקיצוני", וכפי ששמעתי ממנו הוא אפילו תומך הרבה ב"נוער הגבעות" ה"קיצוני" שהציבור ה"חרדי לאומי" שתומך ב"ברית בנט לפיד" "מתנער" ממנה.
בקיצור, שטויות והבלים, מעולם לא חשבתי שnrg ראויים לייצג את דעתו של הרב ליאור שליט"א. תודה שהארת את עיני מרדכי.
יש נוער הגבעות ציוני ואוהב מדינה כלבבו של הרב ליאור. בגבעות הממוסדות (אפילו ה"קיצוניות") עדיין סוגדים למדינה, ויש את נחלה ואת אנשי מצפה אביחי ז"ל וכו'
יצהר ונוער הגבעות הלא ממוסד שמתכחש לקדושת המדינה זה משהו אחר לגמרי ואין שום ראיה שהרב ליאור תומך בהם
בס"ד
נתחיל בזה שאת כל הדברים שכתבו בכתבה על הרב גינזבורג אפשר לכתוב גם על הרב ליאור והכל יהיה אמת!
הוא מוכיח את בעז אלברט על זה שהוא לא מאמין במדינה! הוא בכלל לא בא לחזק אותו!
אם יש לך שאלות אתה יכול לשאול אותו ואני בטוח שהוא יענה לך תשובה מספקת
אבל למה לכתוב את זה פה?
לכן אני חושב שזה נושא ראוי לדיון ציבורי ולא נושא פרטי בין השואל לבינו.
בכל אופן - אנשים פה צריכים להירגע עם המחשבה שהם יכולים לירוק על רבנים כאוות נפשם..
יש להעביר ביקורת בצורה מכובדת ובידיעה שאנחנו לא מכירים את כל הפרטים ואת שיקול הדעת
ויש להעביר ביקורת כאילו הרב עובד אצלכם..
הצורה השניה - לא מקובלת!!!
בתור אחת שעמדה בתפקיד בעבר- אני ממליצה למנהלים להחיל דיקטטורה בעניין.
בס"ד
לצערי יש לנו עוד דברים לטפל בהם פה באתר כעת...
וזאת באמת הזדמנות טובה להבהיר שזלזול ברבנים לא מקובלת כאן ובעז"ה הכל יטופל בקרוב!
באמת!
אני רק אומרת - תרגישו יותר חופשי ללחוץ על ההדק..
זה הכל.
וטיפשות.
מעבר לזה - יש כאן במה באתר תורני, שצריך לשמור עליה על פי ערכים תורניים
ולא לאפשר פתחון פה לדברים שהם נגד כלים מחזיקי תורה!! זה למה..
היית שואל אותו דבר על ניבולי פה וגסויות? כמובן שלא.
למה ביזוי ת"חים צורם לך פחות?
אגב, יש עניין גם למחות על כך. זה גם חלק מההלכה.
הוא עמד על כך שיכניסו שורה מסוימת ומשלא הסכימו סרב לחתום.

כל הזמן תקציבים מהמדינה? לא, הורידו להם
מסכנים את יושבי הארץ?
גם לשבת בירושלים מסכן את יושבי הארץ
והאם הזדעזעו מזה שהם לא קיבלו תקציבים?
צביעות לכם
להשתלט על ישיבה זה קצת יותר גרוע מאשר לבטל כמה תקציבים..
בס"ד
אבל רוב שמוחה כיום על השתלטות הישיבה ביצהר, מוחה כל השנה נגד הבית היהודי, בין בפגיעה בישיבות ובין בפגיעה בארץ ישראל.
לא רק הישיבות של הציבור החרדי נדפקות ממנו, גם הישיבות של הציבור הדתי לאומי, במיוחד ישיבות שלא מוכנות ללכת בקו של בנט, ישיבות כאלה ימצאו את עצמן מהר מאוד חסרות אמצעים, והם אלה שעומדות היום לצד הישיבות ביצהר.
לגבי הפרובוקציות וסיכון יושבי הארץ - חרטה!
ולא צריך להוסיף.
אני ממש בספק אם מישהו שחושב כל היום על גיבוב תקציבים מהיישות הציונית, מרוב מחשבות על כספים נשאר לו במוח מקום לגרם של תורה
גם להשוות את זה להשתלטות צבאית על ישיבה (שלא מקבלת תקציבים) מעיד על מחסור חמור ברגש יהודי תורני
פשוט אין פורום שמיועד לישיבות.
וכאן הועלתה הפגיעה בעוד יוסף חי - כחלק מהכנה מנטלית לפינוי ולמאבקים שקשורים בארץ ישראל.
חוצמיזה -
לישיבת עוד יוסף חי אין תקציבים מהממשלה כבר 4 שנים
הם לא בוכים כמו שבוכים אצל החרדים..
אני גם מאמינה שרוב המוסדות החרדיים יודעים לעבוד עם תורמים בדיוק ואפילו טוב יותר מעוד יוסף חי -
הם יחיו!
מעבר לזה - הגדרת "עוד יוסף חי" שבדברייך - מכוערת וטיפשית.
ואת כנראה לא ממש מכירה את השטח מעבר למה שאת שומעת בחדשות..
אז גם תמשיכי לחשוב שכל מי שיש לו כיפה סרוגה על הראש (ולא משנה באיזה קוטר או מהי עבודת ה' שלו)
מעריץ את בנט ומשתחווה לו..
התכוונתי לעזור לבנות
סתם..ב"הצלחה!ותן טלגם לשבת בסטלה על אדמת ארץ ישראל ולחפש דמויות בעננים זה אחיזה באדמה. זה טוב!
כנראהאלעדמה לעשות, אבל רוב השהיה שם מביאה לידי בטלה
עד שמגיעים כוחות הבטחון ויש אקשן
וכן גם נוכחות יהודית זה מעולה