להגיד במקום רווקה ..
טרם נישאה
(תודה לעידית שלו לקחתי)
להגיד במקום רווקה ..
טרם נישאה
(תודה לעידית שלו לקחתי)
פעם התקבלתי למקום מסויים
והרב שראיין אותי שאל אותי - אתה רווק?
עניתי לו - כן
הוא אמר לי - עדיין!
מאז אני משתדל תמיד לומר עדיין ששואלים אותי
באופן כללי, רווקות זה לא יישות, זה חוסר ולכן אין צורך שזה יגדיר אותי. אני מגדיר את עצמי במה שיש ולא במה שאין.
אימצתי לאחרונה את "בלתי חתינה" חחחחחח
סתם צוחקת כמובן
באמת נשמע יותר נעים.
אמרה שאני "בלתי חתין" והיא לא מבינה איך זה קרה בכלל.

זה אחרי שהשדכנית צעקה עלי את בלתי ניתנת להשגה.
אני אומרת לך היא מתקשרת אני בורחת מפחידה אותי.
את אומרת כן או שאני שורפת אותך?!

"מחבת" כי אין מצב שיש לי מכסה...
כל פעם אחרי שאני יוצאת עם בחור וזה לא הולך,
איכשהו יוצא שאני מאשימה את עצמי ומנסה לבדוק מה עשיתי לא בסדר ששוב זה לא עבד..
שכלית אני יודעת שזה לא נכון ופשוט עוד לא הכרתי את האחד,
אבל רגשית... הכל מסתבך לי.
כל הקטע הזה של חיפוש זוגיות ממש מערבב.
איך אפשר לשחרר את זה?
טיפים?
בדרך כלל מנקודות העבר ,כל ההצפה שלא רצו אותי, שהרגשתי שלא הבאתי מספיק מעצמי , תחושה של שקיפות , דחייה , דחויה.
זה ממש מחזיר את המוח והלב לעבר .. בלי לשים לב את שוב שם.
איך מפסיקים? לוקחים אותך חזרה לגיל שלך , את ממש יכולה להגיד לעצמך ,הכל בסדר עכשיו, אני כבר לא שם בתחושה שלא רוצים אותי, היום אני בוחרת את מי אני מעוניינת להכניס לחיים שלי, ומי שלא רוצה , מהמם שלו
יש ממש תנועה של חשבון נפש באופן אוטומטי.. והרבה פעמים תנועה של הלקאה עצמית .
צריך לדעת לעצור את זה אבל זה מאוד טבעי
אולי כדאי לפנות לשקול לאיש מקצוע?
מאז ומתמיד תיעבתי את הרגש הזה אצלי. היום קרתה סיטואציה שעוררה אותו. לבטא אותו מרגיש כל כך חסר ביטחון ונואש ומרחיק. ומצד שני אנשים שמבטאים אותו עם כעס או שתלטנות גם לא התחברתי לדרך…
אשמח לעצות איך להתמודד עם הסיטואציה ובכלל איך אתם מתמודדים עם קנאה.
אני בזוגיות כבר כמה חודשים שנינו די דוסים שומרים נגיעה וכו ב״ה
אני מעלה מידי פעם קטעי כתיבה לרשת. הצופים כרגע הם קהל מצומצם של קרובים. היום העלתי קטע שחברה כתבה ופרגנתי. והוא הגיב וואו איזו יפה מי כתבה? אאוצ. הקנאה. והאשמה על תחושת הקנאה. מצד אחד מרגישה אשמה על עצם הקנאה והייתי רוצה לשמוע את דעותיכם… האם גם אתם ניתן מרגישים ככה? מצד שני , בין אם זה לגיטימי ובין אם לא, זה הפריע לי… ואני לא רוצה להסתיר את זה ממנו ( הוא עשה עוד דברים יותר משמעותיים מזה) ורוצה לדבר איתו על זה שזה לא נעים לי. אבל איך? איך עושים שיח בוגר וטוב על עניין הקנאה?… אשמח לעצותיכם החכמות🫢
וככזה, הוא לא חד ממדי. אמרת יפה, שאת לא רוצה שיצא ממך כעס או שתלטנות. וזה באמת לא מוכרח. הקנאה היא משהו אחר, שלפי הגמרא יכול להיות "רוח טומאה" או "רוח טהרה".
במילים פשוטות, קנאה אומרת: אני רוצה אותך, בתחומים של הקשר שלנו, רק לעצמי. לא בשיתוף עם מישהו אחר. זה לא רק לגיטימי - זו ההגדרה של זוגיות! איפה זה מסתבך?
א. כשלא ברור מה גבולות הקשר, או כשהקנאה חוצה אותם במובהק [למשל, כשמישהו מנסה לנתק את השני מקשרי משפחה]
ב. כשהביטוי שלה מרחיק בין הצדדים במקום לקרב, או מנסה להפוך את השני לנטול בחירה.
כדי להתמודד עם הנקודה הראשונה, את יכולה לחשוב: מה בעינייך הגבולות של קשר כמו שלכם, שהוא בדרך לזוגיות אבל לא היתה החלטה להתחתן (אם הבנתי נכון)?
אם הוא עובר את הגבולות האלה, מומלץ לדבר על זה בכנות ובאופן מקרב (בהמשך אפרט על זה).
אם לא - זה הזמן להבין את עצמך יותר: אם אני חושבת שזה לגיטימי, מה בעצם מפריע או חסר לי ממנו? מה הייתי רוצה ולא קורה, שהסיטואציה הזו מציפה לי?
כדי להתמודד עם הנקודה השניה, הייתי מבטא את הרגשות שלי ולא תוקף את המעשים של השני. הוא עדיין יכול להרגיש מותקף, אבל יהיה יותר קל לדבר על זה, לתקן הבנות שגויות ולהסכים יחד על גבולות של קשר טוב. צריך גם להבין שהשני לא חייב לעבוד אצלי, ואי אפשר לכפות עליו הסתכלות שונה. כן אפשר לבקש, ומאוד משמעותי שיהיה לכם הבנה הדדית וכבוד בקשר - משני הצדדים.
שהוא אמר שזה יפה לא באמת בגלל שזה באמת ככה.
אלא בגלל שיש לזה שייכות מסוימת אליך יש אצלנו הבנים קטע כזה שכל דבר שקשור לבחורה שאנחנו מחבבים אנחנו רואים באור חיובי.
אז את יכולה לנתב את זה למקום אחר ואולי הקנאה לא באמת שייכת לכאן (אע"פ שזה רגש טבעי ואין לך מה לשנוא אותו ) בהצלחהה
קנאה זה רגש שיכול דווקא להעצים קשר כשהוא בפורופורציה ומגיע מהמקום הנכון. מה הכוונה?
יש 2 סוגי קנאה,
קנאה כלפי זה שמישהו מחמיא/ מבקש תשומת לב מהבן זוג שלנו ואנחנו "מקנאים" לבן זוג- רוצים לשמור אותו לעצמנו
ויש קנאה כלפי זה שאנחנו מרגישים שהבן זוג שלנו עם העיניים מחוץ לקשר ולא ממוקד בנו.
לדעתי הקנאה הראשונה יכולה להיות ממש בריאה( כל עוד היא במידה נכונה)
כי בסוף כולנו אנשים חברותיים והדעה של בני האדם חשובה לנו, אני חושב שבסוף כולנו מעריכים +- אותם מידות ותכונות וגם ומודל היופי( אם כמה שאפשר להתעצבן על זה)
מוסכם יחסית על כולם..
מה אני בא להגיד?
שאם אני יקלוט שמישהו מסתכל על אישתי( אני רווק, לצורך הדוגמא 😀)
זה יפריע לי ממש( אפילו פתחתי על זה שרשור בפורום נשואים וכמעט הרגו אותי)
אבל בסוף זה יחמיא לי שבחרתי אישה שנראית טוב בעיני העולם, זה "יחזק" אצלי את הבחירה בבת הזוג.
אבל אם בן הזוג פוזל לצדדים זה בעיה שונה לחלוטין,
לכן חשוב לי מאוד הצניעות של אישתי לעתיד( חיצונית ופנימית)
וגם חתכתי על זה קשר משמעותי כי הרגשתי שהבחורה לא ממוקדת בקשר מהבחינה הזאת.
קשר חייב להיות ממוקד פנים בית , תשומת הלב, הקשב, מחמאות וכ' צריכים לבוא מתוך הזוגיות ולא מבחוץ.
לא נוגע כלפי הדוגמא הספציפית שהבאת, אומר את דעתי בכללי על הנושא..
בעיניי קנאה בזוגיות זה מאוד בריא ונכון, כי אם אין קנאה איפה עובר הגבול? האם כל אחת יכולה לדבר איתי כמו אישתי? האם אני יכול להחמיא לאישה אחרת שהיא לא אישתי? האם מתאים שגבר ח"ו יחמיא לאישתי ?
לפעמים יש בנו מעין ניסיון להיות מושלמים בעבודת המידות אבל המידות ניתנו לנו גם כדי לחיות חיים של דת תורה והלכה, לפעמים צריכים קצת מידת קנאה, זה גם יכול להרים את הקשר, אם אישתי באה אליי ואומרת לי "עשה לי רע שדיברת עם ההיא" או ח"ו משהו כזה, זה אומנם גילוי חולשה כמו שאמרת אבל זה גילוי חולשה שבעיניי יש בו אמירה מאוד מאוד חזקה של "אני רוצה שתהיה רק שלי" וכנ"ל לגבר. ואני חושב שברגע שאדם שומע משפט כזה "עשה לי רע שהחמאת / דיברת עם פלונית" , הוא נכנס למצב של דריכות של אני לא רוצה שאישתי או בעלי ירגישו ככה במידה ובאמת חשוב ואכפת להם
מסכן הבחור לא הבנתי מה את רוצה ממנו.
איך רצית שיגיב על מה שאת העלת מבחירתך?
הקינאה הזאת טיפלה רכושנית מדי לטעמי
דעתי שאת צריכה ללמוד יותר לשחרר
איך תרצי שיגיב פעם הבאה?
שיסתיר ממך את מה שהוא באמת חושב?
אם הוא גלוי איתך סימן שהוא חושב שאין כאן שום דבר שאמור לאיים עלייך
במקומו נראה לי שלא הייתי מבינה מה נפלת עלי
עבודת המידות אנחנו כולנו צריכים לעשות בלי קשר לסטטוס הזוגי שלנו.
אבל דווקא זוגיות זה מקום שבו אפשר לעבוד על המידות שלנו, יחד עם מישהו שאוהב אותנו, מעריך אותנו, מוכן לעמוד לצידינו בקושי שלנו, בפגמים שלנו, במקומות הנמוכים שלנו.
איך מנהלים את השיח?
אני חושבת שיש הרבה מה ללמוד בנושא של תקשורת זוגית, ותוכלי למצוא לא מעט אנשי מקצוע שמעלים תכנים בעניין.
הדגש בעיניי זה לדבר על הקושי שלך - לא מה הוא עשה, לא אם זה תקין או לא, אלא איך את מרגישה בסיטואציה הזאת, לאן זה מוביל אותך, למה זה מפריע לך. ותהיי קשובה למה שיש לו לומר על זה. יכול להיות שתשמעי ממנו דברים שיפתיעו אותך.
עבר עריכה על ידי JusT BoY בתאריך ה' בשבט תשפ"ה 16:33
עבר הרבה זמן מאז שכתבתי פה 
רוצה לשתף משהו שמתמודד כבר כמה שנים בשידוכים, אזכיר פה לותיקות שאולי זוכרות:
שאלה קצת לא שגרתית לבנות - תבניות וסוגי כיפות - לקראת נישואין וזוגיות
קצת יותר על הרקע, אני חי גם בעולם החרדי ובפרט הליטאי וגם בעולם הדתי לאומי לגווניו, אהבתם? ;)
יש הרבה מקומות מעורבים כמו למשל בירושלים, בית שמש, פתח תקווה ורחובות.
כשהתחלתי את השידוכים, אז השתמשתי בהגדרה חרד"ל, מלשון חרדי לאומי או חרדי דתי לאומי, ואפשר להוסיף לזה את המילה מודרני, יותר מדי הגדרות אוהבים אצל הדתיים, כמו בקהילה שאבי מעוז נלחם נגדם ללא פשרות 
ועכשיו אשתף את מה שאני מרגיש, וקודם אקדים שכל הבחורות שאני פונה אליהן מיוזמתי, זה באמת עם המון רצון ורואה בהן הרבה מעלות ולא מתרגש ממה שפחות, ועכשיו לרשימה:
* למשל דתיה לאומית לא תורנית (למשל לובשת חצי שרוול, כמו הרבה בבנ"ע, בכל זאת לובשת יפה גם אם לא לפי ההלכה), אז במחשבות אצלי זה: "מה לי ולדוס כמוני שמבלה בבתי כנסת, ישיבות וכוללים חרדים ליטאים", אחרי הכל מתפלל ואך לומד הרבה פעמים בכולל חרדי ליטאי מאד, עם תוכניות לעוד, זה באמת טוב לנשמה וממליץ בחום, אפילו בתור לימוד ליטאי קר וחסר רגש :O
* עם חרדית מודרנית, אני נמצא למשל בקבוצת שידוכים של חרדים ליטאים מודרנים, ולקח לי שנתיים לחכות בשביל להרגיש בנוח לפרסם את הכרטיס, לא לפני שמחקתי כל חלק שקשור ללאומיות, ארץ ישראל וכל זה ממנו, כי כאילו מזרוחניקים זה חיידק מדבק בשבילם...
* לפעמים יש גם את המחשבות מה לי ולמי שעשתה שירות לאומי, אחרי הכל לא עשיתי צבא (למרות שיש לי פטור רפואי בשל בעית שמיעה, שזה גם נושא בפני עצמו בשידוכים, למרות שחוץ מאיזה תכשיט, הכל רגיל באמת, ובכל זאת אמרו לי לך תחפש מישהי עם פגם, והיו לי מחירים קשים עם עצם ציון העניין בכרטיס עצמו והגישה המדוברת), או מה לי ולמי שמקפידה יותר (לא מזלזל ח"ו באלו שפחות, הן בהחלט נהדרות ומתחבר אליהן מאד, כי יש לי הרבה מהמשותף איתן) כי לא למדתי בישיבה גדולה או גבוהה מאז, מכיוון שלא הרגשתי אז ממש בנוי לזה ורציתי מאד להמשיך לאקדמיה (עכשיו באמת שוקל ללכת לישיבה חרדית ליטאית או כולל ללמוד בערב בשביל להגביר הספקים בידע התורני שזאת גם שאיפה שלי אחרי הכל).
* אני הולך לרבנים חרדים מאד וגם לרבני הציונות הדתית, זה לא מוזר לכל הצדדים? חחחח
* למדתי בממ"ד תורני וישיבה תיכונית שלימים הצטרפה לבנ"ע גם, והייתי בתנועת אריאל, אז מול חרדים למשל זה גורם אצלי לחוסר נוחות בבירורים, כאילו אני איזה מזרוחניק שדוחף את האף :O
וגם תמיד כששואלים אותי מה ההגדרה הדתית שלי, זה גורם לי לחוסר נעימות וכל הזמן צריך לחשוב איך להסביר את זה בצורה הכי טובה שלא תרתיע, כי בנות נרתעות מהרבה סטיגמות שאולי נכונות לגבי חלק מהאנשים, אך לא נכונות לגביי, למשל עם השימוש במילה חרדי, פתיחות ולאומיות.
באמת מאד אוהב את ארץ ישראל ותומך נלהב של התיישבות, התנחלויות ואוהב מתנחלות חחח
מצד שני אוהב מאד את העולם החרדי ומחובר אליהם מאד, גם כשלפעמים יש קטעים פחות נעימים שאולי אני כאילו השייגעץ של חלק מהאדוקים שבהם.
ודתיים פתוחים יותר כמו בגב"ש למשל, זה כל העניין של הפתיחות ובורגנות, לא צריך להגזים, אבל כן אוהב שמתלבשים נקי וטוב כמו בבית ולא צעקני כזה שמכביד
חוץ מזה יודע שעבודה זה מאד חשוב, עשיתי את התארים במדמ"ח וכבר כמעט שנה מחפש עבודה במחשבים והייטק, תקופה לא פשוטה כרגע בשוק.
ואם כבר עוד משהו, יש לי תחביבים אולי מוזרים, עם מחשבים, טכנולוגיה, אלקטרוניקה, מדע, מתמטיקה ועוד הרבה :O
אומרים לי הרבה דברים, למשל לחפש חוצניקיות, שהרבה אכן מאד קורצות לי ומדהימות, יכולות לשפר לי את האנגלית שזאת אחלה נתינה בזוגיות, אבל רובן רוצות רק חוצניק.
או לחפש מישהי מרקע כזה או רקע כזה, בסוף זה להגביל מאד ולתקוע המון מקלות בגלגלים.
לא עוזר בכלל להתחתן עם מישהי שלא מוצאת חן בעיניי בכלל ולא מרגיש שום כימיה וחיבור, העיקר שברמה הדתית היא כמוני, עדיף כבר חילונית 
ובאתרי היכרויות יש למשל קטע לקטלג, כמו באתר שבע ברכות צריך לבחור אלו מוסדות מעדיף לשים את ילדיי, יש ממ"ד תורני ויש ממ"ח, אבל הם לא שמעו על זה, הכל תמיד גס במקום לתת מקום לתוכן, ואז בינתיים שמתי "טרם החלטתי" למרות שזה ממש לא נכון, אני יודע מה אני והגישה שלי ב"ה, פשוט לא מסתדר עם כל הקטלוגים השטחיים האלו...
לא יודע אם פירטתי מספיק, תמיד אפשר עוד 
נ.ב:
אשמח אם תוכלו להוסיף בתגובות אצלכם, בפרט הבנות, קצת רקע כי אני מניח שפה כולן דתיות לאומיות, מכיוון שזה פורום ציוני דתי 
וכמו חוקר טוב, אוהב לצרף קישורים וביביולוגרפיה, אז הנה קצת:
שאלה לבנות - לקראת נישואין וזוגיות
סגנון דתי שונה בין המדויטים..מה דעתכם? - לקראת נישואין וזוגיות
אז מה עושים? - לקראת נישואין וזוגיות
https://www.inn.co.il/forum/t462543
https://www.inn.co.il/forum/t452554
https://www.inn.co.il/forum/t55289
אחרי שביום ראשון הוא חגג פורים בירושלים והדור קיבלה, כבוד הרב המקדש עלה לגבעת השידוכים אתמול.
הוא יהיה שם ארבעים יום וארבעים לילה ויוריד לנו משהו טוב.
אם בא לכם על עגל, פשוט תאכלו אחד.
@מוקי_2020 גבעת השידוכים שלך מתקדמת.
ואני זוכר שאתה כהן מוסמך, נכון?
אז שיר לכבודך
(לא עולה טוב אז שמתי בתגובה)
אנשים לא מבינים מה הם שרים ..
עם ישראל כולו מצפה לראות אם ה' קיבל את התשובה שלהם .. ואם הזכויות שלהם עלו על החובות ..
ברגע שהוא חזר חי! מקודש הקודשים ידעו שתהיה להם שנה טובה וה' מחל להם ..
ואם חלילה מת .. היו באבל גדול והיה צריך למשוך אותו משם .. עם חוט שקשרו אליו
לכן מראה כהן .. ב"ה חזר חי , זה מראה קודש מרשים מרגש ונמחל לעם ישראל
אגב, מקובל לומר שזה מבוסס על התיאור של בן סירא את שמעון הצדיק.
לא כולם היו צדיקים..
אני זוכרת שלמדתי את זה מויקרא את הסדר עבודה של כהן גדול ביום כיפור .. דווקא לא רשום מפורש על החבל אלא על המעמד
אבל גם יחסית לצדיקים, הוא היה מיוחד.
על המעמד לא ממש מוזכר נראה לי.. רק קצת במשנה ובגמרא.
לגבי החבל- המקור זה מהזוהר (כלומר הרבה אחרי בן סירא).
אגב, אני זוכר שהרב שרקי אמר שצריך חבל כדי שהכהן יזכור להישאר מחובר לעוה"ז ולא יבלע בקדושת המעמד..
ויפה אהבתי את החידוש.. זה כמו שאומרים שאדם מתבודד שישאיר משהו של אנשים אצלו .. שיקרקע אותו גם לאדמה ולא יעלה למעלה.
ככה כותב הרמב"ם: מקום שהיה בעלייה מכוון על קדש הקדשים אין נכנסין לו אלא פעם אחת בשבע שנים לידע מה הוא צריך לחזק בדקו. בשעה שנכנסין הבנאים לבנות ולתקן בהיכל או להוציא משם את הטומאה מצוה שיהיו הנכנסין כהנים תמימים. לא מצאו תמימים יכנסו בעלי מומין. ואם אין שם כהנים יכנסו לוים. לא מצאו לוים יכנסו ישראל. מצוה בטהורים לא מצאו טהורים יכנסו טמאים. טמא ובעל מום יכנס בעל מום ואל יכנס טמא שהטומאה דחויה בציבור. וכל הנכנסין להיכל לתקן יכנסו בתיבות (כדי שלא יזונו עיניהם מקודש הקדשים) אם אין שם תיבות או א"א להם שיעשו בתיבות יכנסו דרך פתחים.
יפה..
אתה מדבר על צורך בדיקה.. זה משהו אחר
ואם זה פעם ב7 שנים? זה לא לצורך להוציא את הכהן גדול מקודש הקודשים.
המקור לחבל הוא מהזוהר שמתאר את המציאות שהייתה. מהגמרא והתוספתא משמע שאין בעיה להיכנס כדי להוציא טומאה.
במאמר הוא מנסה להקטין את המחלוקת, אחת מהאפשרויות שהוא מביא (שהיא היותר מסתברת) היא שהזוהר גם מסכים שמותר ורק אומר שאם יש דרך להוציא מבלי להיכנס זה מה שצריך לעשות.
עד כאן. מפה זה הוספה שלי, אולי למישהו יהיה רעיון.
השאלה הקשה לדעתי היא מהתורת כהנים שהוא מביא במאמר:
"וימותו לפני ה'-רבי אליעזר אומר: לא מתו אלא בחוץ, מקום
שהלווים מותרים ליכנס לשם, שנאמר:"ויקרבו וישאום בכותונתם". אם כן, למה
נאמר:"וימותו לפני ה'"? נגפן מלאך והדפן לחוץ והוציאם. רבי עקיבא אומר: לא
מתו אלא בפנים, שנאמר: "וימותו לפני ה'", אם כן למה נאמר "ויקרבו וישאום
בכתנתם", מלמד שהטילו חכות של ברזל, וגררום והוציאום לחוץ.
משה רבנו אמר למישאל ואלצפן (שהם לויים כמובן) "קרבו שאו את אחיכם מאת פני הקודש". משמע במפורש שהוא אומר להם "מותר לכם להיכנס כדי להוציא אותם". למה היה קשה לר"א ור"ע לפרש ככה? ועוד קשה, מה הראיה מ"ויקרבו וישאום בכותונתם", הרי זה בגלל שמשה אמר להם "קרבו..."?
(במאמר הוא לא נכנס לשאלות האלה, רק כותב שר"א ור"ע מודים שאם אין דרך אחרת מותר, והם נחלקו מהי הדרך האחרת שהייתה שם).
מרוב הפשטה של הגשמיות, יש חשש ביום כיפור כשהוא נכנס לקודש הקדשים שנשמתו תיפרד מגופו
וכל פעם אומרים לי ועד פעם באה אני שוכחת
חבל שאין ביצוע יפה בעברית רגילה
אלו המילים, חוץ מהבית שרים רק את ארבע השורות הראשונות:
אֱמֶת מַה נֶּהְדָּר הָיָה כֹּהֵן גָּדוֹל
בְּצֵאתוֹ מִבֵּית קָדְשֵׁי הַקָּדָשִׁים בְּשָׁלוֹם בְּלִי פֶגַע
כְּאֹהֶל הַנִּמְתַּח בְּדָרֵי מַעְלָה מַרְאֵה כֹהֵן
כִּבְרָקִים הַיּוֹצְאִים מִזִּיו הַחַיּוֹת מַרְאֵה כֹהֵן
כְּגֹדֶל גְּדִילִים בְּאַרְבַּע קְצָווֹת מַרְאֵה כֹהֵן
כִּדְמוּת הַקֶּשֶׁת בְּתוֹךְ הֶעָנָן מַרְאֵה כֹהֵן
כְּהוֹד אֲשֶׁר הִלְבִּישׁ צוּר לִיצוּרִים מַרְאֵה כֹהֵן
כְּוֶרֶד הַנָּתוּן בְּתוֹךְ גִּנַּת חֶמֶד מַרְאֵה כֹהֵן
כְּזֵר הַנָּתוּן עַל מֵצַח מֶלֶךְ מַרְאֵה כֹהֵן
כְּחֶסֶד הַנִּתָּן עַל פְּנֵי חָתָן מַרְאֵה כֹהֵן
כְּטֹהַר הַנָּתוּן בְּצָנִיף טָהוֹר מַרְאֵה כֹהֵן
כְּיוֹשֵׁב בְּסֵתֶר לְחַלּוֹת פְּנֵי מֶלֶךְ מַרְאֵה כֹהֵן
כְּכוֹכַב הַנֹּגַהּ בִּגְבוּל מִזְרָח מַרְאֵה כֹהֵן
כִּלְבוּשׁ מְעִיל וּכְשִׁרְיַן צְדָקָה מַרְאֵה כֹהֵן
כְּמַלְאָךְ הַנִּצָּב עַל רֹאשׁ דֶּרֶךְ מַרְאֵה כֹהֵן
כְּנֵר הַמֵּצִיץ מִבֵּין הַחַלּוֹנוֹת מַרְאֵה כֹהֵן
כְּשָׂרֵי צְבָאוֹת בְּרֹאשׁ עַם קֹדֶשׁ מַרְאֵה כֹהֵן
כְּעֹז אֲשֶׁר הִלְבִּישׁ טָהוֹר לַמִּטַּהֵר מַרְאֵה כֹהֵן
כְּפַעֲמוֹנֵי זָהָב בְּשׁוּלֵי הַמְּעִיל מַרְאֵה כֹהֵן
כְּצוּרַת הַבַּיִת וּפָרֹכֶת הָעֵדוּת מַרְאֵה כֹהֵן
כִּקְהִלָּה מְכֻסָּה תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן מַרְאֵה כֹהֵן
כְּרוֹאֵי זְרִיחַת שֶׁמֶשׁ עַל הָאָרֶץ מַרְאֵה כֹהֵן
כְּשׁוֹשַׁנַּת גַּן בֵּין הַחוֹחִים מַרְאֵה כֹהֵן
כְּתַבְנִית כְּסִיל וְכִימָה מִתֵּימָן מַרְאֵה כֹהֵן
כָּל אֵלֶּה בִּהְיוֹת הַהֵיכָל עַל יְסוֹדוֹתָיו
וּמִקְדַּשׁ הַקֹּדֶשׁ עַל מְכוֹנוֹתָיו
וְכֹהֵן גָּדוֹל עוֹמֵד וּמְשָׁרֵת
דּוֹרוֹ רָאוּ וְשָׂמָחוּ
אבל אומרים שהמחבר כנראה התבסס על זה:
יש יותר מדי כל כך הרבה ידע שאני לא יודעת
לא שמעתי על הספר הזה
אתמול למדתי מה זה אנדרומדה...
כל יום לומדים דברים חדשים פה
נוגע, לא נוגעידע זה הרבה יותר מכח..
יש בימינו את האפשרות לכל אדם להיפתח לעולמות גדולים מאוד ולחיות בגדלות, צריך רק לרצות וליישם.
רמבם יסודי התורה ב,ב:
והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו?
בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים ויראה מהן חכמתו שאין לה ערך ולא קץ מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר ומתאוה תאוה גדולה לידע השם הגדול, כמו שאמר דוד: צמאה נפשי לאלהים לאל חי וכשמחשב בדברים האלו עצמן מיד הוא נרתע לאחוריו ויפחד ויודע שהוא בריה קטנה שפלה אפלה, עומדת בדעת קלה מעוטה לפני תמים דעות, כמו שאמר דוד: כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך, מה אנוש כי תזכרנו ולפי הדברים האלו אני מבאר כללים גדולים ממעשה רבון העולמים כדי שיהיו פתח למבין לאהוב את השם. כמו שאמרו חכמים בענין אהבה שמתוך כך אתה מכיר את מי שאמר והיה העולם.
נחשוב מה הרמב"ם היה אומר אם הוא היה מכיר את העולם המדעי של היום..
-באמת- מישהו ביקר בגבעת השידוכים ? או...שיש כאן סאטירה בהמשכים מפורים (לא כ״כ עקבתי בפורים).
מעניין מתי הפתיחה.
ומעניין אם יעשו שם תאורה מדהימה ללילה. זה יהיה חלום. (דיברתי על התאורה כבר ? )
מישהו עם קשרים (אני סומך על הציבור הדתי-לאומי) חייב ליצור קשר עם הגורמים הנכונים בעירייה
כדי לוודא שתהיה תאורה ממש מושקעת בלילה. יש מקומות בארץ, שמשדרגים את האוירה עם תאורה -בעצים- וזה מוסיף -המון-.
לגבי הזמר הזה. השם שלו היה מוכר לי.
אז בדקתי ויש שיר אחד שלו, שאני שומע כבר שנים ויכול לשמוע בכל רגע בכיף (בעיקר כשאני רוצה להתקרב אליו קלות), הוא תמיד ממלא אותי באנרגיות :
בונוס גם את זה אני אוהב :
זה המשך סאטירה מפורים (הפסדת שלא היית פה וגם אנחנו הפסדנו). אבל עוד אהיה שם בעז"ה, במוקדם או במאוחר..
נראה לי שכבר דיברת על התאורה
אני רואה שיש לך טעם מגוון במוזיקה..
אם אתה אוהב את מידד טסה אני יכול להמליץ על כמה שירים יפים שלו (עכשיו הוא נחמד, אבל כשהוא היה ילד הוא היה וואו)
יש את השיר המרגש הזה
וגם את זה
ואת השיר המקפיץ הזה
ואיזה עצוב.. בדיוק אני רואה פרסום מלפני כמה ימים שהוא תובע את המנהל המוזיקלי שלו שתקף אותו מינית הרבה פעמים כשהיה ילד ועוד דברים
הדיבור קצת כבד, אבל כשעוברים את המשוכה הזו מרוויחים הרבה
זה שיעור שמיועד גם לרווקים וגם לנשואים
וכו'
הנה דוגמא לגבר שחושב שאשה יודעת לקרוא מחשבות... @מבולבלת מאדדדד
אין שום מחשבה מאחורי זה😂
זה סתם להטריל כאילו יש עוד מה לקרוא ואז את מקבלת וכו'
ה- "וכו'" קאי על ה-"חחחחחח"
יעני סטייל כמו כנ"ל כזה
וכו'
עשיתי פה אותו דבר בעצם, נכנסת כי חשבת שיש עוד משהו חוץ "מבדיוק" ויש וכו' בלי קשר לכלום.
וכו'
נעשה פה בחינת עובר לעשייתן
ואל תמעיט בערכך..(:
הדייט האחרון שלי היה ב2019.
מרוב דייטים משעממים או גוסטינג שעברתי, אני רק חיפשתי תירוצים לדחות את החזרה לדייטים מאז הקורונה.
ואז שמתי לב למשהו מעניין.
בתיכון התנדבתי בגמח של חלוקת מזון לנזקקים. פיתחתי קראש על 2 בנות שם.
בצבא פיתחתי קראש על 2 חיילות.
לאורך כל תקופת הלימודים לא פיתחתי קראש על אף אחת, כאשר 3 סטונדטיות עזרו לי מאוד בלימודים, והיו עוד כמה סטודנטיות (וגם סטודנטים) שהייתי פוגש ביום יום ספריה או בקפיטריה, והיינו מדברים על המון דברים גם אישיים.
גם בסעודות שבת של גב"ש, הייתי ביחסים טובים עם כמה בנות, ועם 0 קראשים.
מה ההסבר לכך? כי בלימודים יצאתי לדייטים אמנם משעממים, אבל היו לי תכניות למצוא מערכת יחסית טובה דרך תיווכים כאלה ואחרים.
והיום זה בולט מאוד כי מאז שנגמרו הסגרים, התלחתי לעבוד, חזרתי לסעודות שבת בגב"ש, ואני מחזיק בשיא של 4 קראשים על 4 בנות.
האם דייטים מזיקים ליכולת לחיבור אמיתי?
האם מצאנו הסבר למה יש אנשים שברגע שהם יורדים מזה, פתאום הוא מגיע?
בס"ד
ארבעה קראשים על ארבע בנות שונות זה בהחלט שיא הראוי להערכה.
ברם,
הייתי מציע לפנות את מוחך הטהור מקראשים וממילים לועזיות טמאות
ולהתחיל להסתכל למציאות דרך עיני התורה בלבד. וראה זה פלא, גם הכתבן הנ"ל בפורום טוען שאין זו מילה בעברית ומציע לתקן את מכתבי.
בברכת התורה,
כְּקֶדֶםדעתי האובייקטיבית בנושא:
כשיותר מדי ממוקדים מטרה ייתכן שהלב נסגר להכיר את האנשים שמולך
לצאת לפגישה זה לצאת עם מועמדת לחתונה על כל המשתמע ויש בזה פן בירורי־ביקורתי כו' שהמוח עובד במודע או שלא במודע, לפיו
אבל כשמרפים מזה אולי יותר קל לאהוב את הבן־אדם כבן־אדם
יכול להיות גם שבזמן שאינך ממוקד חתונה ממילא המוח שלך, במודע או שלא במודע, מפסיק לשדר מסרים שיוצרים מרחק בינך לבין אותן בנות
למשל עם החיילות לא יודע עד־כמה הן רלוונטיות היו רלוונטיות להקמת בית אבל אם אתה לא חושב בכיוון הזה בכלל אז אתה מתעלם מזה וממילא רואה דווקא את הדברים החיוביים והכיפיים בהן
(יש בזה יתרון וחיסרון)
והיא שכל הקראשים הקיימים מהצבא או מהיום, או הפונטציאלים מהלימודים, לא היו רלוונטים, בגלל שהיו חילוניות או בגלל פער גילאים.
שתיים מהלימודים היו במערכת יחסים ורוב הזמן לא ידעתי, והן התחתנו והוזמנתי לחתונה אחת.
כך שאולי דווקא יש יתרון. אבל זה נכון רק למצב שלי שלא היה לי אינטרקציה עם דתיות בגילי בעשור האחרון.
(יש יוצאת מהכלל פה של קראש על דתייה בגיל מתאים, אבל אני אוהב לדחות ומתכנן את זה לאחרי המלחמה, אלא אם היא תהיה ארוכה מידי.)
כיוון שזה לא רלוונטי אז המוח משחרר מגננות כי זה גם ככה בפנטזיה
והוא לא צריך לשקלל את הצדדים השליליים / לא־מתאימים כי החשבון מלכתחילה לא רלוונטי
סיה, שאקירה וטיילור סוויפט?
על־סמך־מה יהיה לך קראש? זה שהן שרות?
גם אם הן יפות (לא יודע אין לי מושג איך הן נראות) הן בסך־הכל תמונה ובכך פחותה מעלתן מבנות ישראל אקראיות ויפות להפליא הנוסעות באוטובוסים
הוא אמר שאין קרבה, והריחוק גדול מידי.
הוא גם אמר שיש הבדל בינינו לבין הבנות, שיותר אוהבות את הבלתי מושג, אוהבות את המסר של שירי אהבה, יותר נוטות לאידאליזציה בגיל הנערות ולכן יש נערות שמתאהבות בג׳סטין ביבר (הוא לא מושלם אבל מקרין את זה)
ובג'ינג'י ההוא איך קוראים לו
אד שירן
או שון מנדס
יש גם הבדל בתוכן
וואן דיירקשן שרים דברים כמו "את יפה ומושלמת כמו שאת" או ג'סטין שהיה לו שיר "גם אם נהיה הומלסים זרוקים i'll be your platinum i'll be your gold" או משהו כזה וכל־מיני קלישאות כאלה ובנות פשוט מתות על זה כי זה מה שהן רוצות להרגיש
במיוחד בזמן הפגיע של גיל ההתבגרות עם כל הבעיות של דימוי עצמי כו' כו' כו' כו' (וכו') ולאור זה שהן מוקפות בערסים בני 14 חסרי נימוסין
בניגוד לשירים של בנות שהן פחות סביב המסרים הישירים האלה? אני גם לא יודע אילו מסרים בנים רוצים לשמוע
האמת אני לא יודע על מה הן שרות בכלל
אבל לא יודע ניקח את רוני דלומי הי"ו היא שרה בעיקר על התמודדות שלה עם קשיים רגשיים וכל־מיני כאלה נראה לי, כנ"ל קרן פלס נראה לי (אם כי אני לא זוכר כבר על מה השירים שלה), זה ממש יפה אבל אין פה בדיוק במה להתאהב
הבן אדם הוציא אלבום שלם על האקסית המיתולגית שלו, ואני משוכנע שהשירים משם רצים בהופעות עד היום.
לא נשמע כמו בן אדם שהתקדם...
אבל מחיפוש אקראי
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you, yeah yeah
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you
I spent last night on the last flight to you (ey ya)
Took a whole day up trying to get way up, ooh
We spent the daylight trying to make things right between us
תגיד לי שזה לא וייב שבנות מתבגרות מחפשות
כנראה על זה נאמר במופלא ממך אל תדרוש אין לך עסק בבנות
אני לא כזה בקי גדול ב־MAROON 5
הם גם לא משהו לדעתי
אבל נראה לי שעיקר הקצ'יות נובעת מהשירים האלה
One primary reason teenage girls are drawn to boy bands is the emotional connection they foster through their music. Songs often revolve around themes of love, heartbreak, and self-acceptance—topics that resonate deeply with adolescents navigating their own emotional landscapes2. The lyrics frequently convey messages that affirm young girls’ feelings and experiences, making them feel understood and validated.
Moreover, boy bands represent an idealized fantasy. They embody traits that many young girls find attractive in potential partners—good looks, charm, and talent3. This fantasy allows fans to escape into a world where they can imagine themselves in romantic scenarios with their favorite band members. Such fantasies can be empowering as they help girls explore their own desires and preferences in a safe environment.
כאילו תראה יש הרבה זמרים בנים מאוד מוצלחים שגם נראים טוב נראה לי? נגיד אמינם וטופאק
אבל קהל היעד שלהם הוא לא בנות מתבגרות מבחינת השירים
הם שרים על דברים אחרים כמו קשיים והתמודדויות כו' כו' פחות הקיטש הורוד של "תקבלי את עצמך כמו שאת"
לכן זה פחות מושך
הרי הוא כה גדול שאין סיכוי שהוא לא ידע לענות על כל רז,
@כבוד הרב המקדש תוכל להסביר לנו?
בס"ד עד"ש באח"ב
לאחר קריאה מדוקדקת לא הבינותי את פשר וויכוחם של שתי נשמות תועות אלו.
נראה היה שהם עוסקים בהתלבטות שבעיניהם נראית כדבר שיש בו ממש.
ברם, אם מוכרחים הם לשמוע את הזמרות הנ"ל ואין זה אלא למרגוע נפשם,
יכולים הם לזמזם מידי פעם שאקירה וקצת טיילור ובלבד שלא יהרהרו בדמותם כלל,
אלא אם כן ראשם מונח בתוך מים שיש בהם לפחות 40 סאה.
עוד ראיתי לנכון לציין שהקול של שאקירה עבה יותר מזמרת ממוצעת, על כן
יש להעדיף זמרות עם צליל קל יותר שיצופו על פני המים של המקווה.
בברכה התורה,
שאומר שהלוחות היו משאוי 40 סאה
אבל סאה זאת מידת נפח
והם לא היו 40 סאה בכלל כי 40 סאה זה 3 אמה קוב והלוחות היו אמה קוב
געוולד.
אבל בהחלט צריך להתחזק ולשמוע אך ורק אום כולתום כדעת מרן או לכל היותר פיירוז (שאולי היא בבחי' ארץ־ישראל אם למתוח קצת את הגבול), יימחו שמותיהן ושמות כל הרשעים במהרה.
ווי
עד היום אני יודעת את as long as you love me בעל פה כולל הראפ
אהבתי את ג'סטין ביבר פעם ושמרתי לו אמונים גם כשכולן בערך עברו להארי סטיילס
זה היה בגיל 12-13
אגב just the way you are זה של ברונו מרס, אבל כן זה נכון ברעיון
You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk through the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough
אני מדברת איתך על כתה ז'...
שאלתי למי הבנות עברו *אחרי* מה שעשה, כלומר מה היה השלב הבא
שהוא מרגיש אישה אנאערף מה?
חח מסכנות מי שאהבו אותו (מי שהכרתי היו ילדות שכבר אין לי קשר איתן)
ב"ה שאני כבר בקושי מבינה בעניינים האלה
אבל אני זוכרת שאחותי אהבה את BTS
מעניין למה בנות אוהבות את הבלתי מושג?
עולים לי חצאי זיכרונות מאתמול
אני ניגש בזיגזג לספסל עם 2 בנים ו2 בנות
היי יש לי שאלה מה אתם עושים?
-מדברים.
כן אני רואה.
למה שאתה והיא והיא ואתה לא תהיו ביחד?
<מתפקעים>
מה מצחיק אתם מדברים וסתם שומרים בבטן?
אאאא לא אח שלי גם אנחנו וגם הם להטבים
פפפפ מתגזור אין מצב בעולם שאתה גיי. הייתי מזהה.
הוא אולי קצת כן אבל אתה לא חאלס לחרטט
(לא זוכר מה היה אחכ)
שוב ניגש בסללולים הפעם לתחנת רכבת של קריית משה
בוחן ספסל אחד, יש שם רק בנות אנוש ובספסל השני זכרים.
בוחן תספסל של הבנות (הן נראות דיי מפוחדות כנראה מהתחפושת והצעדים) ממשיך הלאה,לבנים.
חברה חרדונים צעירים. ניגש.
היי אתם נשואים? לא. מישו מכם בקשר? חחח לא.
נו כן בדיוק וזה ימשיך להיות ככה לנצח כלעוד אתם יושבים כאן וזורקים חצי מבט על הבנות. פחחח יאללה גזגז יאטמבל
היו עוד כמה מקרים כאלה לא זוכר ככ ולא נראלי שיצא משו :/
החרדים היו סתם אפסים
אבל כע אפשר להבין אותם
אבל איכשהו, זה לא כל כך מפתיע אותי רק לא יודע איך להגיב לנושא..
לשדך בין שני גברים? לאן הגעת דוד?
בהודעה הראשונה שקראת למישהו דוד לפני כמה זמן, הייתי בטוחה שזה השם שלו
לקח לי זמן להבין שלא על זה דיברת אלא זה היה כינוי😂
לקחתי מישהו מבוגר טרמפ מהסופר והוא בירך אותי אמרתי לו "תודה דוד ה' ישמור אותך" אבל זה יותר מתוך כבוד, באיזור שלי לפחות, למרות שנראה לי זה מקובל באופן כללי ולא רק אצלי וקצת תימה שלא שמעת כך אף פעם
אמג'ה - א עם פתח
מ -שווא
ג- חטף פתח
אמג'ה זה יותר אחות גדולה.
ייאנגאה זו דודה.
דוד אומרים דייאיר
אח גדול אבי
אח קטן קרדש
אומרים גם אבים שזה אחי הגדול
כנל קרדישים
מניין הטורקית שלי ? מהאמבטיה.
סתם, אבא שלי מדבר אתי טורקית
ואמא שלי הכריחה אותי לראות סדרות איתה
יא גב גבר והרבה מעבר
מה לעשות שזה הסדרות היחידות שצנועות
להבין טורקית אני מבינה
אין עליהם בצניעות עצוב שהישראלים אמורים ללמוד מהם.
אבל בלי קשר לדעתי גם המשחק שלהם הכי טוב בפער.
שאמא שלי מפרגנת לי :
בחורה זהב , מושלמת !! אין עליה.
ואיך היא באמת מספרת :שובבות מתוקה קצת חצופה אבל לגמרי נעימה .
ואיך החברה אומרת לה: ואו מדויק זה בדיוק..
כן אני בטוחה שגם הצד השני חצוף על גבול המתוק
אנשים השתגעו
תאמיני לי שהרבה יותר הייתי רוצה לשמוע כמו שאמא שלך מספרת
הרימון לא פותח קישורים מהפורום.
מישהו יכול לשלוח לי את " איגרת לכל הרווקים והרווקות היקרים והיקרות "
בתצורת טקסט?
על ההודעה הראשונה (כל הזמן זה תירוץ אחר- פעם האתר נתקע ופעם היא לא כל כך נמצאת כאן ולכן....)
ולא מאשרות תמונה? זה ממש ניצול.. הן מנצלות את זה שאני לא מבקש על ההתחלה. ואז כבר לא נעים לי כל כך לבקש כי זה כאילו אני שם דגש על החיצוניות..
וגם בוואטסאפ אין להם תמונה שזה הכי מוזר.
ממה זה נובע? הן פוחדות שאני יוריד על ההתחלה? זה העניין?
כאילו אני לא יכול לחשוב על סיבה הגיונית אחרת.. צניעות? אולי עד החתונה לא נראה אחד את השניה? ..
ולא אפרט..
אבל תודה על נקודת המבט הזו.
יש דרכים ללמד אותם?🤣🤐
נניח
"זה פדיחה אם אני קצת מבואס שבנות לא באות עם כיסוי ראש לדייטים? (בקטע שזה יפה)
"זה פדיחה אם כשהבחור שואל אותי לאיפה נלך לאכול אני עונה לא משנה איפה העיקר בשרי?"
@כבוד הרב המקדש במקרה שיש מחלוקת בין העונים אתה צריך לפסוק
עם הכיפה של חבד שישב שולחן לידי ..
וביקשתי ממך לעשן לכיוון אחר ולא על השיער שלי
ואמרת לי: בטח והמשכת לעשן .. החתול נגע בהמבורגר שלך עד שהעפתי אותו .. נסיתי להגיד לך .. אבל במקום זה צעקת עלי .. נו מה הפעם?!! כולה קצת עשן איזה מגזימה!! שיגעת אותי סנובית.. אז לא הצלחתי לדבר.
בתאבון חמודי
מידה כנגד מידה..
הוא עישן לך את השיער,
אז שיערו לו את המעושן
וחיבוק, עשן בשיער זה אחד הנוראיים😖🩷
אולי רק לירוק להם בפרצוף, אבל לזה יהיו הרבה פחות השלכות בריאותיות.
ובניגוד למה שחושבים, זה אנרגיה בגוף שאנחנו משדרים החוצה, לא תגובה של הסביבה אלינו.
זה אמצעי התגוננות של המערכת הפנימית מול דברים שאנחנו לא יכולים להכיל.
זה יכול להשתנות וישתנה גם. שבת שלום וחג שמח.
והגעתי למסקנה שלא נשאר דבר חוץ מליהנות מזה
למנף וליהנות!
ואז גיליתי את האמת ההפוכה ישר בפרצוף.
אני מקווה שאין לך מנגוגני הגנה מפני אכזבה שיכולים להסתיר ממך סימנים מהסוג הזה.
בכל אופן אני יכול לפרט קצת יותר את הסיפור שלי אם תבקש.
שלום לקוראי הפורום הנכבדים.
כרב הפורום החדש, ברצוני לשתף אתכם במעשה אשר בא לפתחי בעניין עונת השידוכים המתקרבת.
באחד מימות השבוע לאחר תפילת שחרית ניגש אלי אחד מבחורי החמד בישיבה שלנו ובפיו שאלה, ילמדנו רבנו
מה לעשות אם אם יש ברשותי נרגילה ואני רוצה לשתף בה את המשודכת שלי, האם יש בכך קירבה שלא לצורך?
שאלתיו, ומה היא נרגילה בני?
ואמר שמדובר בכלי אשר מונחים בו מים ועשן יוצא בתימרות גדולות מפיה צרה אשר מחוברת בחוט אל הכלי הגדול.
פקחתי את עיניי כמופתע מדבר הפלא. עשן היוצא מכלי מלא מים? הייתכן כדבר הזה או כנשמע כמוהו?
ובכל זאת מצאתי רמז לדבר בתורתנו הקדושה: הבור ריק אין בו מים. מים אין בו, אבל עשן יש בו !
ואם יש בו מים על אחת כמה וכמה.
חככתי מעט בדעתי ושאלתיו, היכן נמצאת הנרגילה שלך כעת בני? ואמר בבית שלי. אמרתי לו הבא נא אותה.
והלך מרחק 23 מייל לערך וחזר שבידיו הנרגילה. והינה עיניי רואות את הכתב והמכתב אשר היה מודגש בה באותיות קידוש לבנה,
"נרגילה מצרית, הנרגילה שתגרום לכם להזות כאילו אתם במצרים העתיקה" .
חייכתי בחיוך של חיבה ואמרתי לו שכבר בכך הוא מקיים את הפסוק "והיו עיניך רואות בהזיותיך" ..
ושוב שאלתיו, האם לדעתך ראוי שבן תורה יעשן בדבר גדול כזה, האין מספיק לו הדבר המכונה בשם 'סיגרה' ?
ואמר לי, "כבוד הרב אני רציתי להתקדם לגלגול אבל אני מסתפק בנרגילה". אמרתי לו שלפי הספרים הקדושים כולנו גלגולים ומגולגלים.
ולא ענה לי יותר מכך אך ראיתי שהוא נבוך משום מה מתשובתי.
לאחר מכן אמר לי שהוא עדין רוצה תשובה לשאלתו, אם כי אני חשבתי שעדיף שיעשה קודם תשובה על מעשיו.
הסברתי לו שלפי תורתנו הקדושה אין שום איסור בלעשן בצוותא עם אשתך לעתיד. ולהפך- יש בכך מעלה שאתה מראה לה שאינך נגעל ממנה.
לסיכום ההלכה: מותר ואף רצוי לעשן עם המשודכת שלך. ובכל מצב יש לבדוק שעושים זאת במקום שלא מזיק לשאר אנשי המקום.
ובפורים כשכולם שיכורים והורסים את בריאותם באלכוהול ושאר מיני מתיקה מסתמא שלא מקפידים בדבר ולכן הדבר יהיה מותר.
בברכת התורה,
(כמובן רק לגברים)
ויש אומרים שיש בזה עדין חשש איסור משום נבלה
אבל אני מתיר בכל דבר במידה והזחל טחון הדק היטב.
ארץ השוקולדלא רציתי שיתגלגל בדוב גריזלי
אבל קצת יותר, כך שאולי זה עונש חמור מדי
ומה קורה והאשה לעתיד מעדיפה לחלוק ציגרטה ואין עשן הנרגילה לרוחה כלל וכלל כי לא נהגו כך במחוזותיה?
החתונה
שהיא סיגרה בלשון ספרדי, אין בזה שאלה. משום שציגרטה הזו יש בה כל מיני גהינום ששולטים בה.
ולאחר מכן שולטים גם בפה של המעשן בה. ולכן אסור מכל וכל לעשן ציגרטה, אבל מה שמכונה בלשון סיגר או סיגרה יהיה מותר.
ואם ישנו מנהג אבות לעשן ציגרטה תעשן וגם תחלוק עם בן זוגה, כי היה ידוע שהיו עושים כן בכדי להרוג משודך שלא התאים למשפחה.
בברכה התורה,
זה כמו המזבח של אליהו בהר הכרמל
או כמו מכת ברד במצרים
בחינת ונהפוך הוא
בס"ד עד"ש בואכ"ה טברי"א
שלום וברכה לכל יושבי ראשונה במלכות הפורום הקדוש והנעים עליכם השלום יסגא .
רציתי לשתפכם בסייעתא דשמיא בשאלה שנשאלתי מפי תלמיד חכם עצום וגדול, ולשתפכם בדבר נועם מתיקות תשובתי
שה' האיר לי בחסדיו הרבים עלי,
וכך שאל אותי אותו תלמיד חכם עצום,
ילמדנו רבנו מדוע מרדכי היהודי סייע בדבר הצלת המלך אחשוורוש עליו השלום, עד שנתאמץ כל כך להלשין על שנים משומרי ראשו בגתן ותרש זכרם לברכה,
וכל כך נתאמץ בשביל מלך גוי כזה. ועלה בדעתי בחסדי ה' יתברך ויתעלה שמו, שעדיף שני גוים הרוגים מאשר גוי אחד הרוג, "טובים השניים מהאחד" אמרתי לו
וחייך לי אותו תלמיד חכם.
ומשום כך דאגתי שבכל שנה שנה בבית הכנסת המפואר שלנו ישימו את שמי באותיות מודגשות בצבע זהב לזכר אותו חידוש הנפלא שזכיתי לחדש.
בברכת פורים שמח ומלא בשידוכים,
רבכם היקר רבי עזרי.
ארץ השוקולד
נוגע, לא נוגעאחרונההאמת שבהתחשב בעובדה שיתכן שזה היה מוציא משם את אסתר, זו באמת שאלה טובה (המן מופיע רק אחרי זה). כנראה מרדכי הבין או קיבל בנבואה שהולך להיות משהו וזה הדבר הנכון לעשות.
ולא קשורה למיזם מסוים, אולי משתה.
משהו עם ערך..
תבוא עליה הברכה.
כמוני וכמו רבנים אחרים שיחיו.
...
משורש נשמת משה רבינו. שהוא יחיד, משפיע לכל הצדיקים ומעלה את תפילות הדור.
כמובן ש @כבוד הרב המקדש הוא צדיק האמת שבמדור משורש נשמת @משה
כחלק מההודיה על הנס שקרה לי וזכיתי להתחתן, הלוואי שיגיע לאוזן שצריכה לשמוע.
אז קודם כל רק לבנות אני מכוונת את הדברים שלי.
גדלתי בסביבה תורנית ממש, עוטפת. מהגיל שהתחילו להתעניין בבנים, חברות היו אומרות עלי ש"למה בנים לא מעניינים אותך?", "למה את לא נדלקת על אף בן", אמרה עלי חישהי לפני כמה שנים שכשהייתי קטנה נגעלתי ממש מבנים. לא כ"כ התייחסתי לאמירות האלה האמת אז נשארו בתודעה אפישהו.
הייתי בהמון מסגרות בחיים, יצא לי לתרום בכל משהי מקומות בתור דמות מלווה ואני יודעת על עצמי שיש לי כוח שם, שאני מצליחה להביא בנות עד עלי ואני מעניינת.
לפני כ7 שנים היה לי אירוע עם אחת הבנות (מבית מורכב) שאני נורא מצאתי בה אותי, והיא מהצד שלה הרגישה שהיא נמשכת עלי. ב"ה האירוע נעצר בזמן אבל כן הלך איתי שנים המקום של "את נמשכת לבנות", "את מחוברת לבנות מאוד". מודה על עצמי שאני בנאדם שמתייעץ, אנשי מקצוע וגם בלי להשוויץ, מרגישה שאני בריאה בנפש מאוד
דיברתי על זה וקיבלתי תשובות כמו- יש ספקטרום מאוד רחב של יחס למין שלך, הגיוני שיש לך חיבור וכו..
מוסיפה שהייתי (חחח קצת בלי מודעות) בגיל יותר צעיר ישנה עם חברות המון ביחד.
בשנים האחרונות יצאתי לדייטים עם כמות דו ספרתית של בחורים ומודה שהיה לי קשה המקום הזה. שאלו אותי המון- את נמשכת אליו? ואני לא ידעתי לענות
כאילו ידעתי שלא
ב"ה תודה לרבש"ע הגיע אחד (כ"כ לא בשבילי..) אבל אז הרגשתי בכלל שבאלי שישאר לידי (עדיין לא באמירה להימשך)
נגמר הקשר כי באמת לא היה מתאים אבל שמחתי נורא שהוא לא כזה הגעיל אותי..
יצאתי כמה שנים עד שהגיע האיש שלי שידעתי שאני רוצה אותי, שהוא טוב לי.
ופה גם רוצה להגיד- ממה שרואה אצל חברות רווקות דוסיות באמת השאלה אם אני נמשכת לא רלוונטית (אולי לבנים), באמת זה קשה לדעת. השאלה היותר גדולה היא אם אני רוצה שיהיה לידו, אם נעים לי לשתף אותו.
ב"ה שהקשר שלנו המשיך ובעלי לא נבהל (קצת..) מהסיפורים, שדיברנו על הנושא אמרתי בכנות ויחד עם זה הוספתי שכנראה אחרי החתונה זה יהיה יותר ברור.
זרמנו והתחתנו
ובאמת הפתעה גדולה לגלות שאחרי שחווים מגע מרגישים.. לפני לא תמיד מרגישים.
אם יש כאן בנות שחוות דברים דומות שיקבלו כוח וזה הגיוני, ולא להבהל
וזהו
לחזק - אני ממש מסכים שלא צריך להינעל על הגדרות, בטח לא בגיל צעיר. בטח אצל נשים שאצלן זה יכול להיות הרבה יותר מבלבל.
להסתייג - מומלץ להגיע לחתונה רק אחרי הבירור, ולא להתחתן מתוך מחשבה ש"כנראה אחרי החתונה יהיה טוב". אני מכיר מקרים שבהם זה נגמר רע מאוד.
משהאחרונהחשוב מאד שיקראו וידעו.
ולך כל הכבוד שהמשכת וניסית וגם תיקשרת את זה מול בעלך.