שרשור חדש
גבירתי שמעת? - לא,לא שמעתי .. אז שלא תגידי לא ידעתי!!סתמישוו
שלום לכולם!
קמה לה יוזמה חדשה ויפה מישיבת אמי"ת כפר גנים לקראת יום השואה.
הם פיתחו אפליקציה שניתנת להורדה ששמה "6 מיליון משניות".
המטרה היא ללמוד לעילוי נשמת הנספים 6 מיליון משניות עד ליום השואה.זה דורש מעט מאוד מזמננו ונותן המון לנפשינו.
ניתן להרחיב מעגלים ולצרף עוד משתתפים.
גם אתם מוזמנים.
להורדה מאפסטור:
https://itunes.apple.com/il/app/6-mlywn-msnywt/id979071297?mt=8
להורדה לאנדרואיד:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.studioidan.mishnayot
יש לך קישור לאינטרנט?יאירוש


מזותומרת? זה קישור לאפליקציה..סתמישוו
נניח שאין לי סמארטפוןיאירוש
אה, אבל כל המיזם הזה הוא באפליקציה בסמארטפוןסתמישוו
אולי גם יש באינטרנט, לא שידוע לי.. מחילה
איזה רעיון יפה רעיה123
רעיון ממש יפה, אבל כדאי שיעשו את זה גם באינטרנטאשר בחר בנואחרונה

בס"ד

לתועלת נטולי הסמארטפון...

תגידו יש פורום שהוא רק של בנים?גבר גבר


יש את שלא עשני אישה אבל אני לא יודע מי המנהליםחסר כינוי


מישהו יודעע?גבר גבר

משהו יודע מי המנהלים של הפורום הזה? (שלא עשני אישה)

מועדים לשמחהאוהב את ה'
שאלת לגבי גברים,יש פורום קטן לגברים בלבד

/Forum/Forum.aspx/f365

כשתלחץ הם לא יתנו לך להיכנס,אתה תופנה למנהלים,דבר איתם והם יבררו שאתה באמת בן(ולא מתחָזָה) ויכניסו אותך.

 

שבוע טוב

אני מנהל? אני פה בכלל?לפרוש כנפייםאחרונה


איך אני מצטרף לתזכורת sms לספירת העומר???nkfhtkprbx


לי יש אפליקציה.. אתה יכול להורידסתמישוו
מה צריך קישור? נכנסים לgoogle play וכותבים ספירת העומרסתמישוואחרונה
זה לא מעשה מרכבה, זה רק להקליד כמה אותיות
שאלהאלמוני123
וייכוח שעלה אצלנו בבית עד כמה זה מוזר שמישהו עושה לעצמו מצגת תמונות לבר מצווה?
כמה מוזר מ1-10 ?סתמישוו
אז לדעתי זה דיי מוזר.
מוזר כמו שאתה טופח לעצמך על השכם אחרי שאמרת משהו טוב, מוזר כמו שאתה עושה לעצמך לייק בפייסבוק ומוזר כמו שאתה כותב לעצמך אחרי תגובה שלך בשירשור:

ועכשיו ברצינות, סה"כ זה לא כזה מקובל.. עד כמה שאני יודע מכיר . אבל בעיקרון, זה לא כזה מוזר, כאילו, אם אין אפח'ד אחר שיודע לעשות אז עדיף שהבר מצווה יעשה כדי שיצא יפה..
זה לא שאתה עומד בדרשת דבר תורה ומברך את עצמך .. זה באמת מוזר, זה רק לעשות מצגת תמונות..

אם אתה שואל מ1-10 ..כש-10 זה הכי מוזר.. אז בערך 6/7
מה מוזר?? בסופו של דבר האנשים יראו תמונות של חתןרעיה123
בר המצווה עם איזה שיר ברקע...
הם לא צריכים לדעת מי עשה את זה וגם אם כן... איפה המוזר??
וסתמישוו..מצטערת לגלות לך שיש אנשים נואשים שעושים לעצמם לייק בפייסבוק
אחותי ואני כתבנו את השיר לבת מצווה שלי מהאחים.. ככה ש..~ יעל ציון ~
בכל מקרה, שיהיה במזל טוב
אני ממש לא רואה בזה משהו מוזר...אם אתה יודערעיה123אחרונה
לעשות את זה יותר טוב מאח שלך או כל אדם אחר אז יופי... אני לא רואה בזה מוזרות במיוחד שזה לא איזה קליפ של איחולים או כל הדברים שמברכים ומאחלים... זה בסכ"ה אוסף תמונות...
מזל טוב
חברותחסוי2

תראו-אני לא יודע אם זה שייך כל כך לכאן,אבל יש נושא שקיים אצלי לפחות ,ואני צריך שתעזרו לי-אני בן 16 וגר בירושלים,אצלנו בשבט כל הגיל שלנו דלוק באותה בת,עכשיו הבעיה היא שהבת הזאת שמה עלי עין,והחברים שלי שמים לב לזה,מה שיוצר קינאה ועקיצות תמידיות-למישהו יש רעיון איך להפסיק את זה?

כבר אמרתיחסוי2
החברים שלי מקנאים בי על זה שלי הולך- ולהם לא!
חיפוש ישיבה לכתה יעם יתברך

שבוע טוב.

אני אמא לנער בכיתה ט הלומד בישיבה טובה.

הבן ב"ה ילד טוב אבל ראשו לא בלימודים.ייתכן שיש בעיות קשב אך לא מאובחן ובאופן כללי זה ילד שלא היו לו בעיות למידה עד כה.

לצערי המצב כיום הוא שישיבות טובות לא מצליחות להכיל תלמידים כאלה.ואיני רואה אותו בישיבה לילדים עם קשיים.

האם מישהו מכיר ישיבה עם ילדים טובים (זה אומר ללא בעיות התנהגות וכן עם יראת שמים) שמסוגלת להכיל תלמידים שכאלה?האם יש מסלולים נוספים מעבר ללימוד גמרא?משהו בכיוון של שילוב מגמות אומנות?תקשורת?חקלאות וכו'?

תודה-אמא דואגת.

אהלן.מאיר.

קודם כל היום יש הכול.
כל אחד מקים ישיבה
יש את רגבים בבית שאן אבל היא בהקמה אז ...
מעבר לזה אולי הישיבות הסביבתיות יתאימו??
דימונה סוסיא ומצפה רמון נסי
בהצלחה...

תודהעם יתברך

העדיפות שלנו לישיבות באזור המרכז והצפון.

כמו כן הבן שלנו עם פאות ארוכות וסגנון "גבעות" וחשוב לנו שלא ירגיש חריג.

שוב תודה.

בשלום בנייך הוא לא ירגיש חריג,אבל זה רק גמ'בחורצ'יק

ובכ"א אפשר לנסות.

יש מקומות שמשוחררים יותר אע"פ שהעיקר שם הוא גמ',האווירה פחות לחוצה..

רגביםדוסית
רגבים לא בהקמה, היא קיימת כבר כמה שנים
יש ברעננה אחת...LightStar

בס"ד

 

טיולים, סוסים, אני יודע... כל מיני שטויות שעוזרות, עוברים שם בגרויות וכו'...

קוראים לה "חברותא" והיא שוכנת בכפר בתיה שברעננה, ישיבה עם ר"מים מצויינים.

ישיבת חרשהירוק-לבן!

למה?

א. אחלה חבר'ה עם יראת שמיים וואוירה תורנית.

ב. אווירה משפחתית כולם חברים של כולם וקשורים לכולם וזה עוזר. 

ג.זה קרוב יחסית למרכז (רבע שעה ממודיעין)

 

בהצלחה!!

 

אני לא יכולה לעזור הרבה אבל מה שכן...רעיה123
אני אומרת לפי אחים שלי,
ישיבת מצפה יריחו, הרב שבתאי , רמי"ם ממש טובים, עושים בגרויות, וכן, יש גם לימודי קודש...
יש שם מגמות ( לא חקרתי מה בדיוק...) קיצר... אני יודעת שהם ממש נהנים שם... אז אולי שווה לבדוק וזה כזה 20 דקות מירושלים...
בהצלחה לכם!! [נזכרת בעצמי בחיפוש אולפנא ]
מצפה יריחו זאת באמת אחלה ישיבה אבלירוק-לבן!

 

הם יחסית מרובעים (תלבושת אחידה וכו') וסגנון הלימוד שלהם קצת שונה אז יש חבר'ה שזה ממש מתאים להם ויש כאלה שממש לא..

 אבל זה שווה בדיקה.

לא תלבושת אחידה.Diesel-man

חולצה מכופתרת, וזה עניין של אמירה מסויימת שהם רוצים להעביר. שהם בני תורה

חולצות מכופתרות יש בכל הסוגים מהחולצות שלרעיה123
הארסים ועד של הרבנים... ( סורי על ה...) אבל, יש בכל הסוגים וזה באמת תלוי, לדעתי זה מאוד מכובד שיש משהו סימלי ושכל אחד לוקח את זה לכיוון שלו... לא בדקתי את השיטת לימוד וכו... אבל אני יכולה לברר לך בכל מקרה... לדעתי זה שווה לנסות כי אני שומעת שנהנים שם
זה לא משנה מה הסיבה,הם בהחלט מרובעים.די"מ
יכול ליהיות...רעיה123
זה ישיבה רק לספרדיםעוד מישי

מצפה יריחו..

לא נכוןדי"מ
ממש לא... יש בה גם ספרדים אבל בכללי... רעיה123
זה לא נכון.. אני מכיר מלא אשכנזים שם..ראבק!!!

חצי חיוך

מגדל העמק אולידי"מ
זה ממש הסגנון של פאות גבעות וכאלה
^^^^ ישיבה מאוד טובה.ענבל
בס"ד

אבל לא בטוחה בקשר לחקלאות וכו כי לצערי הכיתה שהייתה להם כבר נסגרה...

אבל מבחינה תורנית באמת אחת הישיבות הטובות ולענ"ד גם מבחינת היחס לתלמידים.
אם כי יש מצב שבקטע הקטנטן הזה אני טיפה משוחדת..

ב"הצלחה בכל אופן
את משוחדת אבל אני לאדי"מ
ואני חותם על כל מילה שלך.
למדתי שם והסיבה היחידה שעזבתי כי לא רציתי ללמוד לימודי חול.
חח תודה...ענבל
בס"ד

וגאה על היותי משוחדת.

אשריי שזכיתי
דווקא מגדל העמק לא עונים על הדרישות שלה ביחס ללימודים.דורשת קרבתך
כשאין כבר את הכיתה של תןרת חיים. שורד שם רק מי שממש המצא בלימודים ורציני בזה. ואני יודעת כי אחשלי עזב בדיוק בגלל זה. כשרצו להעיף אותו.

אין איך לעזור אבל בהצלחה
סגרו שם את תורתהחיים?!! מה הרב עמיאל עוש?נחשון מהרחברון


מזמןןן. מלמד כיתה רגילה. נראלי.. אני כבר לא יודעתדורשת קרבתך
הוא כ"כ הרים אותי שם!!!!!!! לא הייתי בתורת חייםנחשון מהרחברון

כי ב"ה יש לי יכולות אבל גם יש לי קשב וריכוז... דיברתי איתו המון.....

כן הוא מדהים ממשדורשת קרבתך
מנהל תיכון וכן לצערנו ענבל
האמת שלא יודע מה היום אבל לי יש ADHD ולמדתי בכיתה הרגילהדי"מ
אבל אולי כי יחסית לאיפה שלמדתי לפני זה (בני צבי) זה היה ממש רגןע
אולי ישלצ.. ישיבה עם הרבה חופש ואמון אבל אין מגמות מיוחדותא"י זה קשה


תשובה Look Smile

 

קודם כל יש לך את האתר הבא-http://www.yeshivot.co.il/

מאמין שהוא יכול לעזור לך

 

אולי כדאי לפני זה לברר אם הבן שלך מוכן לעזוב,

אני חושב זה קצת קשה לעזוב את החברים ולהגיע לישיבה אחרת...

 

כדאי גם לעשות איבחון!

דרך האיבחון אפשר לקבל מענה והקלות שיעזרו לבן שלך,

כדאי לבדוק את זה

אולי דרך ההקלות אפשר לקבל את המענה במקום לעזוב

 

ב"הצלחה!

אני לא מכירה אותה אבל שמעתי עליה:ישיבת נחלים..שעון
ביישוב נחלים ליד פ"ת
יש גם פנימיה..
תבררי
נער עם פאות יכול להרגיש שם שונה..ראבק!!!

אבל תנסו, בהצלחה!!חיוך

חיצים בשומרוןעץ פרי

יש שם עם הרבה קשב וריכוז,

והישיבה פחות או יותר מאפשרת חופש.

 

אבל יש גבולות חזקים נגיד ממש ממש אסור לנסוע בטרמפים וכו 

ויש שם כאלה 'גבעונים'

   

 

       כדאי לראות

תודה לכל העוניםעם יתברך

את נחלת ישראל אנחנו מכירים ואכן חבל שאין שם את "תורת חיים".

נבדוק חלק מהרעיונות שעלו.

שוב תודה ובהצלחה בע"ה לכולם באשר הם.

ב"הצלחה לכם! ולו ענבל
חלוצי דרור בבני נצרים.אל ההריםאחרונה

יש הרבה חברה עם פאות וכדו. ,

ובנוסף לזה שעושים בגרוית מלאות ולומדים גמרא עובדים מה שעות ביום בחממות .

ישיבה מעולה  עם הרבה יראת שמיים..  

 קצת בדרום אבל לא נורא 

 

מכירים את זה שיש לכם רצון עז לעשות משו שבאמת יועיל וישנה? אזמי נהר!

היה לי אתזה.. באמת טוב, אבל... זה עבר לי.. אוף!! ובאמת זה יהיה ממש טוב אם אני יעשה... לעתיד הישוב, לנוער... אבל, אני מפחדת שיסתכלו עלי כמו משוגעת.. כי באמת ניסו לפני ולא הצליחו... אוף

מה שהם ניסו זה לא מה שאת תנסי מכירה את המשפט?.רעיה123
עבר עריכה על ידי רעיה123 בתאריך כ' בניסן תשע"ה 10:44
סבבה?? אני נכנסתי לנוער לא מזמן ואווו!! אתה רוצה לעשות!! למען הישוב,השבט, הכיתה ובכלל... אז בעז"ה להיכנס להדריך זה כבר וואלה, בשביל מה לבזבז שנה?? בנתיים הרמנו שוק פורים לכל הישוב, ועשינו פעילויות לכל הנוער, הרמנו מבצע חמישית מטורףף ועוד כל מיני...
ויאאלה... את רוצה, תעשי!!! זה כיף חיםם

ו... לא חייב להתחיל ממשהו לכל הישוב או הנוער... תתחילי מהשבט, מהכיתה וככה
בהצלחה תעשי!!! זה מטורףףף!!! אתה גם נהנה בטירוף וגם יוצא סיפוק מטורףףף
זה לא סתם משהו כזה בנוער... זה משהו אחר. לגמרי...מי נהר!

אוף לא תבינו.... משהו הרבה יותר גדול מלהרים פרוייקטים.. זה משהו שמצריך לעשות הסברה מול כללללללללל הישוב ולשכנע תאלה שלא משתכנעים ולקבל מלאא הערות ו..אוףףףף

מה את צריכה לשכנע?? תפעלי עם עוד כמה חבר'הרעיה123
שוואלה, בדעה שלך ותעשו!! למה צריך שכולם יהיו באותה דעה??
לא הבנתי למה את צריכה לשכנע את כולם
זה מין מסורת בישוב שדי כולם רוצים לשנות אבל אין אומץמי נהר!


מה צריך להוכיח??רעיה123
אני די דוגלת בשיטה שלהתחילרעיה123
בקטנה בשקט לבד ולאט לאט לגדול ולצרף אבל זה מאוד תלוי באיזה חברה אתה נמצא...
כע תכלס... אבל זה דורש שאני עכשיו אהיה אחראית על הפרוייקט הזמי נהר!

הזה ושאני לוקחת בחשבון שאנשים (גם מבוגרים) יתעצבנו עלי... אני צכה לחשוב .. אבל תודה רעיה!!נשיקה

טוב... בהצלחה רעיה123אחרונה
תהילים לחג ולשבת קול דממה
"אשירה לה' כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים..."

הנה הפרקים:

•א'- י'
•י"א- כ'
•כ"א- ל'
•ל"א- מ'
•מ"א- נ'
•נ"א-ס'
•ס"א- ע'
•ע"א- פ'
•פ"א- צ'
•צ"א- ק'
•ק"א- קי"ב
•קי"ג- קי"ח
•קי"ט- קכ"א
•קכ"ב- ק"ל
•קל"א- ק"מ
•קמ"א- ק"נ + יהי רצון

******
אז ככה עושים הפעם, בגלל שיש חג ושבת מחובר :
כל אחד אומר את הפרקים שלו פעמיים. פעם אחת בחג, ופעם אחת בשבת.
בחג אפשר להגיד מכניסת החג, ועד השקיעה. עדיף לא להגיד בזמן של בין הערביים שבין החג לשבת...
ואז בשבת להגיד בין צאת הכוכבים, ועד צאת השבת.
תודה לכולם!!
רמקול לוקחת קיג-קיח.קול דממה
נפש חיה לוקחת קיט-קכא.קול דממה
תן חיוך=) לוקחת קלא-קמ. תודה!קול דממה
אני בעז"ה: קכ"ב- ק"ל חגגג שמחחח לכווולםםם!!Coollit
אפשר לסבך קצת?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני רוצה לשנות בין החג לשבת..

זה... קצת בעיה קול דממה
יש לי רעיון איך אפשר...
על פי הרעיון.. יא-לקמנו ונתעודד


תודה! נשאר ככה:קול דממה
א-י
לא-מ
מא-נ
נא-ס
סא-ע
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קמא-קנ + יהי רצון

ועוד נקודה- מי שלוקח את קמא-קנ +יהי רצון, הוא צריך להגיד גם יהי רצון פעמים, פעם בחג ופעם בשבת. תודה!
לא-מ בעז"ה, חג שמח ושבת שלום!יאירוש
נא-ס בע"ה בלנ"ד ה.ת.


צא'-ק'! חג שמח ושבת שלום !ה' הוא המלך !!


קא-קיב אמונה..


ק"מא-ק"נ ויהי רצון...רעיה123
רוצה אני יקח אחד ונתחלף??רעיה123
ס"א- ע' בעז"ה. שבת שלום!חידניסטית


מ"א-נ' בעז"ה. חג שמח ושבת שלום!בת אדם


וואו לקחתם הרבה בזמן שלא הייתי נשאר ככה:קול דממה
עא-פ
פא-צ
תודה לכם צדיקים
אני אקח פא-צ קול דממה
אחרון חביב! נשאר עא-פ קול דממה
אני עא-פמיצ'ל
ולא נשאר לי........ אין דבר. תותחים. תודה! וחג טוב!נפש חיה.


וגמרנו ספר!! תודה!! חג שמח קול דממה
רגע מה בסוף ליקרוא פעמיים גם חג וגם שבתת???Coollit
אהההה תודה!!Coollit
מה זה? לא נשאר לי? כמה זמן לפני אני צריכה לקחת?בת 500


נגמר מהר תנסי להיכנס יום לפני?קול דממה
תתחילי ספר חדש.. לא יזיקהמצב חסה


לא היה זמן קול דממה
חבל, אבל אני ילמד לקח לשבוע הבאבת 500


מעולה קול דממהאחרונה
מחשבות על פסח ויום העצמאותפיתה פיתה
השוואה בין פסח ליום העצמאות-
בפסח נהפכנו לעם. יצאנו ממצרים לכיוון ארץ ישראל. הארץ שלנו. הגענו לארץ, כבשנו אותה, בנינו את בית המקדש, הוגלינו מהארץ.
ביום העצמאות אנחנו חוגגים את החזרה שלנו להיות עם אחד דובר שפה אחת. עם עצמאות. מדינה.

הציבור הציוני-דתי רןאה ביום העצמאות חג דתי. אנחנו אומרים הלל שלם ונוהגים בו מנהגי מועד.
החילונים לא מערבים את ה בהקמת המדינה, והגישה החרדית אומרים שאין ניסים גלויים, אז סימן שהשם לא איתנו.
לשאלה של החרדים יש תשובה ששמעתי מאבא שלי, שבתקופת המדבר עם ישראל היה כמו תינוק שמתחיל ללכת, וה' מלמד אותו ונימצא איתו ועוזר לו. ברגע שהילד גדול ומקבל עצמאות האבא מתחבא וצופה בילד הולך לבד.

יום העצמאות, במקרה או שלא ממוקם בספירת העומר. בספירת העומר אנחנו עוברים תהליך בתור עם, אנחנו הופכים לעם ומקבלים עצמאות. מדינה. שפה.

זהו.
מה שכתבת שזה גישת החרדים זה ממש לרדד את שיטתםדי"מ
אתה (או כל אחד אחר) מוזמנים להרחיב על גישתםcookie_monster
מעולם לא שמעתי טענה מהצד החרדי שזה כי "אין ניסים גלויים"די"מ
בטח ןבטח לא כטענה מרכזית.
הכירי את גישת החרדים לפני שאת כותבת עליה.בת אדם

החרדים לא חוגגים עצמאות, ובטח לא אומרים הלל, מהסיבות הנ"ל:

- הקמת מדינה שמפרידה בין דת למדינה, מעבירה יהודים על דתם(ראה ערך עולי תימן), ומגדירה לומדי תורה כפושעים-(בני הישיבות) ובקיצור, פועלת לעקירת הדת- אינה סיבה למסיבה.

- בימינו הסמכות לקבוע אמירת הלל אינה בידי אף אחד.(מקורות בהמשך למעוניין) 

                                                                                                           

 

                                                                                                          עד כאן ידיעותי. חרדיה.

בטח שאפשר לקבוע הלל.לך דומיה תהילה

המחלוקת היא האם לברך או לא.

 

חוץ מזה שערבבת הרבה טיעונים שהם רק למפרע ולא עמדו בסברה לאמירת הלל.

אני לא ידעתי מה לחשוב...ג'ינג'יאחרונה

וקראתי מאמר של הרב כי טוב (המחבר של ספר התודעה) ולדעתי הוא הכי צודק שיש

זה לא הודפס בספר עצמו... אבל זה פורסם ב"המעיין" אם אני אמצא אני בלי נדר אעלה

דיון על ישעיהו ליבוביץ' לפהנפתלי הדג
קודם כל, הבהרה.
אני לא ליבוביצ'אני כהוא זה. אני חושב שדרכו היא טעות והיא סותרת שורשים עמוקים ביהדות.
אבל לפחות אני יודע על מה אני חולק.

האם ליבוביץ' היה כופר?
לא. הוא היה חותם על כל מילה הלכתית ברמב"ם, לפחות בצורה שהוא הבין אותה.
האמירה שהוא לא האמין בתחילת המתים היא לא נכונה. הוא האמין בה, בצורה שהוא הבין אותה ברמב"ם. אפשר לחלוק על ההבנה הזאת בחריפות, אבל אני לא רואה את ההבדל הגדול בין המקרה הזה למקרה של חב"ד שדנים בו פה.

יש נסיון גדול בציונות הדתית (בייחוד בחלקים המשיחיים שבה...) לעשות לליבוביץ' דמוניזציה בכדי לא להתמודד עם הטענות החזקות שלו לגבי הדת, וזה חבל - כי יש הרבה מה ללמוד מהם. בסופו של דבר, ליבוביץ' נמצא בדיוק שני צעדים אחרי רב חיים בתפיסה הדתית שלו.

ודאי שאני אכבד כל משכיל. בעיקר אם הוא חושב לבד. כבוד לא עולה לי כסף, ואני יכול ללמוד מכל אדם.
הרב זצ"ל כותב בפרק יב של אורות התורהלך דומיה תהילה

על בסיס דברי חז"ל ש"דרך ארץ קדמה לתורה",

שההנהגות ההסכמיות האנושיות אפשר וצריך לקבוע בנפש, כמו כיבוד הורים וצער בעלי-חיים וכו'.

ולאחר שהדברים קבועים בנפש האדם יש להחיל בהן את קדושת הציווי האלוקי והאמונה.

 

אלו לאו דווקא דברים שמבטלים אלו את אלו.

התוכן האלוקי הוא נשגב לאין ערוך, אבל הוא חייב לחול על אדם בעל מידות ודרך ארץ.

זה לא שלב שאפשר לקפוץ מעליו, זה יסוד לכל עבודת ה'.

 

(הוא לא בהכרח משתמש במילים שנקטתי פה, זו הסברה שלי, אבל התוכן נמצא 

בפרק הנ"ל בפסקאות ג-ד, אם אני זוכר נכון. עיין שם).

תגידו??!!! זה קורא גםלכם ש...Coollit
איך שאתה/ את מתחילים להתפלל מגיעים פווווווול מחשבות( כמספר ה- ו' יותר מזה) סתם בצחוקק
בקיצור..זה מבהס אותי אנילא מצליחה להתפלל
בוא נגיד אני יושבת עם הסידור אולי ,ולא מגזימה אחרי איזה עשרים דקות אני רק מתחילה אווווף בסה ו...
מה עושים זה רק אצלי התופעה המוזרה הזאתי או אצל עוד..... תזדהו איתי.......!!!!
( אני פשוט בוהה באיזה נקודה או בסידור עצמו ו..פשוט נסחפת עם המחשבות שלי!!!! )
לא יחידה..... אני ראיתי פעם "במלחמה- כמו במלחמה"...נפש חיה.

שעת התפילה היא שעת מלחמה [ב "זוהר", אני חושבת אומר את זה]
ולכן "במלחמה- כמו במלחמה"...חייזר......
ה"צד השני" נלחם?- גם אנחנו, ה "צד הטוב" נילחם. 
נשתדל להתרכז הכי 
[בינתיים, ננסה רק בברכה ראשונה של שמונה עשרה]
ונראה לו שלפחות בנק' אחת הוא "לא יכול עלינו"...
ולאט לאט- נוסיף ונרבה עוד נקודות הצלחה כאלו...

יהיה טוב בע"ה.דוס

זה באמת אתגר גדול
ולפום צערא - אגרא.... [=לפי הצער= כך השכר]


בהצלחה גדולה!

איך אפשר לא לחשוב,אם לא חושבים על כלום?!בחורצ'יק

     אם אני אשב סתם כך,ואנסה לא לחשוב על כלום,זה יהיה נורא קשה.

     צריך לחשוב על התפילה,על המילים.להתרכז במה שאומרים,בפשט.

     השיבה שופטינו,שישיב שופטי צדק.

     מודים אנחנו לך,אנו מודים לך.בפשט הכי פשוט.ואז ככה מתרכזים ו'נהנים' מהתפילה

     זה פותר גם את הבעיות  'אני לא מתחבר' 'לא מצליח לכוון' וכ'ו.

מי שיחשוב על מה שהוא אומר 'מובטח לו' שהוא יתחבר לתפילה,ויתרכז בה וירגיש שהיא משפיעה עליו.

 

בהצלחה!!

זה נראלי תופעה נפוצה ...רעיה123
הקטע שאצלי אני ממלמלת את התפילה ותוך כדי חושבת כל מיני פתעום אני קולטת שאני צריכה לעמוד לתפילת 18.
.
אני יכול לענות על עצמי .. אבל אני אביא עדות חזקה יותרסתמישוו
וכך כתוב בגמרא: "אמר רבי חייא על עצמו, שמעולם לא הצליח לכוון בכל התפילה. ופעם כשניסה להתרכז בכל התפילה, התחיל להרהר באמצעיתה, מי יותר חשוב לפני המלך, שר פלוני או אלמוני. ושמואל אמר: אני מניתי אפרוחים בתפילה. ורבי בון בר חייא אמר: אני מניתי בתפילה את שורות הבניין. ורבי מתניה אמר: אני מחזיק טובה לראשי, שגם כשאינני שם לב למה שאני אומר, הוא יודע מעצמו לכרוע ב'מודים'."

התפילה היא מלחמה.. צריך להילחם ביצר, להיכנס בו. זה קורה לכולם , זה מלחמה קשה.
יש כמה שיטות להתרכז וכל אחד עושה איך שהכי עוזר לו.. יש כאלה שכל 18 עם האמבע בסידור ולא מזיזים ת'עיניים משם, יש כאלה שעוצמים עיניים כל תפילת שמונה עשרה וזה עוזר להם, יש כאלה שלא זזים ויש כאלה שמתנועעים. אם באה אלייך מחשבה באמצע התפילה אפשר לחכות עד שזהיא תסתיים או להוציא אותה בכוח ואז להמשיך להתפלל.. אפשר גם לעצור לרגע , להתסכל על הארון קודש, לקבל כוחות ולהמשיך (טוב, חח לא יודע איך זה בתור בת להסתכל על הארון קודש כי יש מקומות שאי אפשר)
זהו... שאת מתפללת בכיתה ומתחילה לחקור את כל הקטעים שתלו לקישרעיה123
וט הכיתה ..
יש גם כאלה שאומרים שזה בעייתי ללכת עם חולצ עם כיתובסתמישוו
מאחורה לתפילה כי זה מסיח את הדעת של מי שעומד מאחורייך.. אפשר להחמיר בזה, או לעמוד מאחורה.
חח קיצר, אז לעצום עיניים או להסתכל רק בסידור ..
זה בדיוק הבעיה... אתה הכי שבעולם רוצה להרכז בתפילה ופתעום כלרעיה123
כל המחשבות שמעולם לא חשבת עליהם...
כשבן אדם רוצה ללכת למלך ישראל , הלוא הוא ביבי נתניהוסתמישוו
הוא צריך לעבור הרבה דרכים..למצוא ת'מספר שלו.. להתקשר למזכירה. ואז המזכירה מסננת אותך. אבל אתה רוצה בכל הכוח לדבר עם המלך אז אתה בא לבית שלו אבל המאבטח שלו מוציא אותך משמה בבעיטה אז אתה נכנס דרך החלון .. קיצר, העניין מובן. בסוף, אחרי הרבה הרבה קשיים הצלחת לדבר עם המלך.
אז אם כשאתה הולך ומדבר עם מלך בשר ודם יש לך קשיים, לא כל שכן עם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא?!
אבל זה שאתה באת למלך ישראל ולא וויתרת זה רק הגדיל לך את הרצון לדבר איתו .. כך גם בתפילה. כשאתה נלחם יותר חזק , אתה רוצה לדבר איתו באמת..

חח אבל ברור שיש הבדל בין הדברים. בתפילה, עצם זה שאתה בא להתפלל זה כבר מראה על כוונה להתדבק בה', וה' רואה את זה ומחשיב את זה כדבר גדול.. ביבי בכלל לא יודע על כל האנשים שרוצים לדבר איתו.
חח יש עוד הרבה הבדלים, זה רק היה בשביל המסר.
אווולה יפהה תודה לכולםםםםם מקוה שיעזור לי!!Coollit
בנות מוזמנות לבהות בלוח במקום בארון קודשאריאלניקית גאה


ברר שמזדההטל_לנצח

אבל אני מנסה להמציא איזה שהוא לחן לתפילה (גם אם לא קיים!!) וזה ממש מכניס אותך לתוך התפילה. לפעמים זה עוזר ולפעמיפ לא כ"כ..... נ.ב אני ממש לא מוסיקאית גדולה

אבל משהו שעוזר- ( לי לפחות...)רעיה123
פחות עוזר לי לעצום עניים או להסתכל בסידור זה בדיוק מה שסוחף לכל המחשבות ;)
מה שעוזר לי זה נטו לחשוב על הפירוש של המילים, אם זה נגיד תפילת 18 אז
"סלח לנו" לחשוב טכלס על כל הדברים הלא טובים שאנחנו עושים ורוצים שה' יסלח לנו,
"בונה ירושלים" לחשוב על כמה שאנחנו רוצים משיח,
"מודים" על כל הדברים הטובים שיש לנו ואנחנו צריכים להודות לה'.. .
נכון, יש ברכות שאנחנו פחות מתחברים/ מבנים ולכן זה יותר קשה אבל...
באמריקה איזה רב אחד אמר שגם את זה עדיף שלא..קיפודה

לא זוכרת איזה...

coolit... חזרת מהטיול?? איך היה?? רעיה123
סבבה!!! מפגש על האש עינינים ו..קצת נכשלתי בשמירת נגיעה בסה.Coollit
כבר פאדיחות לחפור פה בואי לקישור למעלה...רעיה123
ואי באסה..רעיה123
אין מה להגיד אבל צריך להתיחס
מוסיףמגניב ביותראחרונה

שמעתי פעם משהו יפה- שבתפילה לא צריך להתכוון יותר מידי ולהרגיש הרגשות וכד' אלא רק להתכוון למשמעות המילים שאומרים. תנסו את זה...

איזה גילויים מעציבים לפני השינה אני עוד שניה... ואי רעיה123
ללכת לישון בהרגשה שעשית משהו ולא ידעת שהוא יכול לגרום לדברים כאלו...
איזה הרגשה לישון בה
מה קרה?Diesel-man


כל מיני סתםם... יאללה... ננסה לעזוב את זה אני שונאתרעיה123
את העצב הזה זהו! נגמר!! הלך!! לילה טוב!!
עזבו... קצת... בי רעיה123
לך תרדם עם כל מיני מחשבות רעיה123אחרונה
פצעוני בגרותיוסי רוקח

יש לי בעיה,כל פעם שצומחים לי פצעוני בגרות,

אני נהיה עצבני,ואני צורח על כל העולם ומרביץ,

אני לא מצליחלהשתלט על עצמי

מה עושים?

אני בדיכאון,

העולם נראה אכזר,

ימות השבוע הולכים ככה:

יום ראשון,דיכאון

יום שני,עצבני

יום שלישי מצוברח

יום רביעי בדאון

יום חמישי מתוסכל

ושישי אוכל גלידה.

ביוש

האזינו השמיים והגלידה לק לק

שמעת על רקוטן?שירוש16


נכון, גם אצלנו במשפחה זה עזר לכולםאביגיל ב.

וגם שינוי בתזונה וניקיון של הפנים עם סבונים מתאימים - לקטופיל , מורג וכו'

 

 

ממש לא צריך להיות בדיכאון-יש טיפולים שמאוד עוזרים..

אני אישית השתמשתי ברקוטן וזה כדור פלאים ממליץ בחום!!ספרדי גאה


מנסיוןספרדי גאה

נכון אני ואחי וכמה בני דודים שלי לקחנו אותו ברוך ה' היה מצויין וכן עוד כמה חברים....ממליץ לך תעשה בדיקות דם הרופא יראה זה ממש קצר ואם כן תרוויח

מה זה הדבר הזה לא מצליח להשתלט על עצמך?מישהי=)


אולי זה לא רק בגלל זה?בת 500


לך לרופא עור.דוסית גאה!


שאלו יהיו הצרות של כולנו.(הפצעים כמובן.לא תופעות הלווי )בחורצ'יק

תתעודד, מה איתך 'ישנן צרות גדולות יותר'.

אתה סובל מזה?דוסית גאה!

אתה לא יכול לדעת מה הנקודה הרגישה אצל אחרים...

 

לא כתבת ש94.1% מהקוראים קראו את זה במנגינה רעיה123
בדרך כללחסויה55אחרונה
זה פשוט עובר מעצמו
אל תתן לזה להשפיע על האופי וההתנהגות
שבוע טוב ומבורך! לא לשכוח ספירת העומר יאירוש


עזרה במשהו שמאוד מפריע לי כבר הרבה זמן..שיא המה רבו!
אני ממש מנסה להיות יותר טובה. מרגישה שיש הרבה דברים שאני לא יודעת. פעילה בכל מיני דברים ולמרות זאת מרגישה חוסר. אני רוצה ללמוד הכל ולדעת הרבה כי אני מרגישה שבחורה בגילי צריכה לדעת הרבה דברים שאני לא באמת יודעת.. מחכים לי שלושה ספרים שאני רוצה ללמוד על השידה ואני לא מספיקה אפילו לפתוח אותם. אני רוצה ללמוד כמה שיותר אבל זה פשוט לא הולך. אני יודעת שאי אפשר הכל על רגל אחת אבל אני ממש רוצה להצליח.. מצפים ממני לדעת דברים כאלה(במיוחד באולפנא שאני נחשבת ממש דוסית בשכבה ובד"כ פונים אליי בשאלות הלכתיות..)
לכן אני מרגישה צורך לדעת וגם בשביל הנשמה. הקטע הוא שאין לי כל כך זמן להשקיע ואין לי כ"כ משמעת עצמית.. זה משגע אותי ובכיתי כבר כמה פעמים בגלל הסיפור הזה. מה אפשר לעשות? איך מתחילים? איך מממשים את כל הרצון הזה? תודה רבה
**ממש מצטערת על הבילגון**
סיטואציה מוכרתמדרון
מה שאת מספרת עובר על הרבה מהנוער וב"ה זה טוב מאוד! זה מראה שיש לנו כל הזמן רצון להתקדם וזה מצוין!
ולעניין עצמו- לענ"ד אם זה לא יבוא ממך זה לא יחזיק מעמד וגם אם תבקשי ממישהי שתתפוס אותך בקטע הזה ותזכיר לך ותחפור לך זה לא ירגיש לך אמיתי ובשלב מסוים לדעתי זה אפילו ימאס לך..
לדעתי מה שכן יהיה טוב בתור התחלה זה לקבוע עם מישהי חצי שעה-שעה קבועה (פעם ביום או יומיים נניח) עם שתיה וקצת אוכלין שיהיה בנחת ואז גם תהיי מחויבת לבוא וללמוד וגם הלימוד יהיה מהנה ויכנס יותר טוב ללב וימשוך אחריו את הרצון לעוד...
כל האמור למעלה זו דעתי האישית ואני מקווה שעזרתי...
תודה.. אנסה בע"ה. יש עוד הצעות?שיא המה רבו!
מכירה מקרוב.דוסית
רק יכולה לחזק אותך, זה באמת קשה, אבל אפשרי. מניסיון
מה שאני עושה זה לא ללמוד לבד, אלא עם חברה. וכך יוצא שכל פעם שאני שוכחת/אין לי כוח ללימוד, אז היא באה ומושכת אותי ללמוד.
וגם מה שקרה אצלי זה שברגע שהתחלתי איזה ספר, הוא פשוט עניין אותי כ״כ, שלא רציתי להפסיק.
וד״א, אפשר לדעת מה הספרים שאת רוצה ללמוד? אני מחפשת עכשו ספרים..
יש כמה נושאים שמעניין אותי ללמודשיא המה רבו!
בית המקדש, ארץ ישראל, אני רוצה גם לבדוק אם אני מתחברת לרב כהנא היד אז גם יש לי את אור הרעיון בבית..
עצה ממני- זה בסדר אם תחליטי שלא לקבלה;)כפית
תעשי מעין לימוד יומי- קחי לך 5 דקות בכל יום, קטע קצר. בהפסקות, לפני השינה, בין ארוחות(;, שיהיה מעין דבר תורה בשבת,תתחילי בקטנה ואני בטוחה שתצליחי. סומכת עלייך והמון ב"הצלחה(:
חברותאקמנו ונתעודד

בס"ד

 

המחויבות לאחר, והאי נעימות להבריז, הם שניים מהכוחות החזקים יותר שיש באדם

אחריות עם שמחהרק שמחה ורוגע

דבר ראשון אני מאחל לך המון בהצלחה.

הצעה: 1. שערי את כוחותיך לפי מצבך העכשווי, כמה זמן יש לך, כמה רצון ויכולות, אל תגזימי מעבר לכוחות שלך.

2. אחרי זה תבני לך מערכת שללימוד עם חברה או מישהי מבוגרת או לבד עם עצמך, ככל שזה יותר פרקטי ומעשי יהיה לך יותר קל ליישם, זמן קבוע ביום, במקום קבוע וכו'. תבני לך משימות קלות שתוכלי לעמוד בהם גם כשקשה ועמוס (אפשר לקבוע ללמוד בד"כ 5, ומינימום 1), 'תפסת מרובה- לא תפסת, תפסת מועט- תפסת'. 

3. חשוב מאד מאד להיות שמחה בעצמך, בעם שלך, ברצונות והשאיפות שלך. בהצלחה רבה   

אךךך כמה שזה מזכיר לי ימים אבודים..דבש חריף
כל הכבוד שיש לך רצון להתקדם וקשה לך שאת לא מממשת אותו.
בעיקרון את צריכה לשאול את עצמך למה את רוצה ללמוד? ואת צריכה לקבל תשובה מעצמך, תשובה שהיא לא בגלל מניעים חיצוניים. תשובה שתגרום לך ללמוד, או אפילו לרצות ללמוד, גם באי בודד. כדי לקבל תשובה כזאת מעצמך, את צריכה להבין את הסיבה למה ללמוד. זה סיבה יותר גבוהה ממניע חיצוני, מה יגידו.. ולבנות את הדמות שהחברה יצרה. זה רצון פנימי אמיתי שנובע ממניעים אמיתיים.
רוב מי שלומד בשביל לבנות דמות הוא חייב להראות שהוא יודע ושהוא בענינים, וקשה לו לומר שהוא לא יודע, זה פוגע בדמות שאותה הוא חייב לספק (כי החברה דורשת). הוא לומד מתוך צורך לספק את הדמות שהחברה יצרה, הוא לא לומד לשם האמת אלא לשם עצמו, ואז המדד אוטומטית נהפך, והבן אדם מתפזר, לדוגמא אדם שקבע לו ללמוד שני ספרים, ויש לו עוד ספר הוא יאמר לעצמו הרי יכולים לשאול אותי על הספר השלישי.. והרביעי והחמישי וזה לעולם לא נגמר... וזה הופך לעומס נפשי שמתיש ומפזר את הכח רצון והמוטיבציה לכל דבר ואז גם של הבן אדם עם ההכי שיא המוטיבציה שיש. כי רצון זה למשהו ממוקד. בהיר. לא מפוזר. זה פשוט נוסחה שגויה "ללמוד" ככה. ואי המיקוד הזה נגרם מרצון לרצות את עצמך על ידי שתרצי את החברה.
(מציע לך שתלמדי משהו אחד בצורה עיקבית, עדיף משהו מקיף הרבה דברים בצורה עיקבית, ואל תסכימי לעצמך לעוד משהו. רצון עובד על משהו רק כשמיתמקדים.)
תשאפי ללמוד גם אם הית חייה באי בודד. תלמדי בגלל האמת שבתורה. ובשביל ללמוד בגלל זה את צריכה להכיר את האמת שבתורה. ללמוד על הדבר הזה שנקרא תורה, על החכמה שבחוקים והמשמעות שלהם עד כמה שאפשר.
וואושיא המה רבו!
מקסים. נשמע שאתה מדבר מניסיון.. מצד שני, אני רוצה להספיק כמה שיותר וגם נכון שהחברה לא מה שצריך להנחות אותי אבל כשאת נמצאת בעמדה כזאת בשכבה זה פדיחה אם לא תדעי והכל.. ברור שיש פעמים שאני לא יודעת אבל זה די לא נעים שמחזיקים ממך ואת מאכזבת..
אבל..דבש חריף
עדיף לך ציפור אחת ביד מאשר להקת ציפורים על העץ. כל ענקי הרוח של העם היהודי התקדמו ככה. פשוט אין נוסחה אחרת.
ובכדי שתירצי להתקדם ככה ולא להתפזר את צריכה להשתחרר מהרצון לשווק את הדמות שהחברה רוצה בך. תהיי את האמיתית. אל תפחדי לומר אני לא יודעת לא למדתי את זה. או אם טעית תאמרי טעיתי. זה יפרק לך את הרצון לעבוד בשביל לספק את הדמות שהחברה יצרה. ויתן לך יכולת להתקדם לכיוון של מימוש עצמי אמיתי. והכי חשוב אל תסכימי לעצמך ללמוד יותר משני ספרים מקיפים. ותעשי בהם קביעות.

אבל מה אני אעשה?שיא המה רבו!
זה יה מאוד להשתחרר מהדמות שהחברה יוצרת בך אבל זה באמת בעיה שמחזיקים ממך ואת מבאסת. ולא ללמוד יותר משני ספרים כי אז זה יגרום לי ייאוש?
ומה ללמוד קודם? יש ככ הרבה דברים..
כי אז זה גורם לפזר את הרצון להרבה כיוונים.דבש חריףאחרונה
ורצון הוא ממוקד. מוטיבציה ממוקדת. לא לכל הדברים בעולם. אי אפשר להיות בעל מוטיבציה לכל הדברים זה גומר את האנרגיה רק שמסתכלים על כמות הספרים. כל שכן שמנסים להתחיל לקרוא בהם.
וואו סיקרנת אותי!ברכי נפשי

את נשמעת בנאדם ממש מיוחדחושפת שניים . אומרים לנו תמיד ש"אין דבר העומד בפני הרצון",

אולי זו ההזדמנות שלך להוריד את זה למעשה! אני מניחה לפי דבריך שרצון יש . אנסה לתת טיפ.

חברה שלי אחת הדמויות האדירות היא לומדת כמות רצינית של לימודים יומיים ואחד הדברים שהיא אמרה לי שתפס את אוזניי (במובן המילולי כמובן)חיוך גדול היה שבמקביל שהיא הפסיקה עם ***** היא התחילה ללמוד. כלומר מה שבאמת היה אחד הגורמים המרכזיים הוא העיסוק בדברים אחרים. ואני לא אומרת חס וחלילה שצריך להסתגף ולא לעסוק בתחביבים אבל אין לי ספק שברגע שמיחסים פחות חשיבות ל אוכל, שיחות חולין, וכו'...השכל והנפש יותר פנויים ללימוד או עשיית טוב אחרת .

\מקווה שהועלתי ובכל מקרה המון בהצלחה! 

כל הכבוד על הרצון צדיקהמתפלפלת ואם תרצי להזמין אותי ללמוד איתך אני גם כו אשמחקורץ

...שיא המה רבו!
א. לא ככ הבנתי את המשפט עם הכוכביות..
ב.אני בטוחה שכשאין מסיחים הכל הרבה יותר ברור אבל יכול להיות שכנראה אני פשוט לא רוצה מספיק.. אני לא מוצאת זמן למרות שאם הייתי באמת רוצה הייתי מוצאת. וכבר הייתה לי הזדמנות שחברה אמרה לי שזה זמן מושלם ללמוד והעדפתי ללכת להתנדהות במקום. אגב חברה אחרת אמרה לי שלא צריך ללמוד מלא ספרים בשביל להיקרא צדיקה.. לא יודעת. אני מרגישה שזה חשוב למרות הכל. אז בעצם מצד אחד, הלב מאוד מאוד רוצה ומצד שני השכ לנותן לרצון הזה פחות מקום.. הגישור בין שניהם זה גם בעיה.
ג. תודה
בס"דברכי נפשי

א. הכוכביות מסמלות סתם איזה עניין אחד שהיא הייתה עסוקה בו.

ב."אולי אני פשוט לא רוצה מספיק..."- אולי, אבל זה לא המונע מפני שאת רוצה לרצות וזה כבר אמור לדחוף. וגם יכול להיות שדווקא בגלל שהסיבה שאת רוצה ללמוד היא שאת מבינה שחשוב ללמוד יותר קשה לך לתת לזה סיפתח משמעותי, כלומר אם זה יבוא מכך שתלמדי ספר שבאמת מהפנט אותך ואת ממש מחכה בכיליון עיניים המוםלעיין בו זה יכול לגרור אותך לבוא עם הרבה יותר חשק ללימוד . ולכל אחד יש ספרים מסוימים שמדליקים אותו...חפשי את שלך..

 

הכל מהרהורי ליבי תקני אותי כשאני טועהחצי חיוך.

ג. אין בעד מה, בשמחהחיוך גדול ושוב ממש בהצלחה !

האמת שקראתי פעםשיא המה רבו!
משהו מחובת התלמידים והוא פשוט הקסים אותי.. אבל עם כל היופי בספר הזה יש ספררים ונושאים שיוץר חשובים לי עכשיו. אז מה עדיף? ספר שאני מתחברת אליו אבל הנושא שלו פחות חשוב לי עכשיו או ספר שאני פחות מתחברת והנושא מאוד חשוב לי?
ספר שהנושא חשוב לך ומתוך כך תתחברי שהרי הנושא חשוב לךכפית
את מתארת תחושה מוכרת מידי. מזדהה מאוד.*בננית*

בקשר לשאלה מה עדיף ללמוד - "אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ" [בבלי, ע"ז, י"ט, ע"א]

אני חושבת שזה מתייחס גם לתחומים שאת מתחברת אליהם בנקודת זמן מסויימת.

לענ"ד תתחילי להשקיע את עיקר המאמץ בדברים שמרתקים אותך, ועם זאת תקדישי מעט זמן ללימודים בסיסיים אחרים שנצרכים לך (לדוג' הלכה).

 

יש לך רצון אדיר. בע"ה תעשי ותצליחי.

דבר תורה לשמיני של פסח-שווה קריאה!!!לפיד בוער!

אומר ר´ שלמה קרליבך זצ"ל:

מה באמת קרה בקריעת ים סוף? איך נתגלה שהקב"ה ממש מולך בכל?
אחרי שבני ישראל עברו את ים סוף, מספרת לנו התורה: ´וישב הים לפנות בוקר לאיתנו´. כלומר, הים חזר למצבו הקבוע. הוא שוב היה למים.
אבל חכמינו אומרים משהו לא ייאמן: אל תקרי לאיתנו אלא לתנאו. כשבששת ימי בראשית ברא הקב"ה את ים סוף, הוא עשה עמו תנאי: אני בורא אותך, בתנאי שביום השישי של פסח בלילה, כשיגיעו בני ישראל לחוף שלך, אתה תיפתח ותיתן להם לעבור.
אני עושה אותך מים, בתנאי שכשיבואו בני ישראל תהיה מוכן להיהפך ליבשה…

הקב"ה עושה תנאים, לא רק עם הים. הקב"ה עושה תנאי עם כל אדם בעולם. הקב"ה אומר לכל אדם: ´יבוא רגע בחיים שלך שתוכל להציל חיים של אדם אחר. יבוא רגע שבו תוכל לעשות את הדבר הגדול ביותר. ואולי לא בראתי אותך אלא עבור הרגע הזה. לכן אני מתנה עמך: כשיבוא הרגע הזה תצטרך להיות מוכן לעשות הכול, ואפילו להיות משהו שאתה לא.

אתה מה שאתה – זה נכון. אבל אני קובע אתך תנאי. והתנאי הזה חיוני לרגע המכריע בחייך: כשהדבר יתבקש ממך, תצטרך לוותר על מה שאתה. תצטרך להיות מוכן להיות מישהו אחר. אם אתה ים, תהיה יבשה. תהיה כל דבר בעולם…

זה הסוד הכי עמוק בחיים: נכון, בדרך כלל אני צריך להיות מה שאני. אבל ישנם רגעים בהם אני צריך להיות גם מה שאני לא…
אם אתה אוהב מישהו מאוד, מהו המבחן האמיתי? המבחן הוא: האם תהיה מוכן להשתנות עבורו, ולו לרגע אחד?

עכשיו תשמעו: מה קורה לך אם אתה מסרב להשתנות? אתה יכול לומר: ´או קיי, לפחות אני מה שאני.´ אבל אתה טועה. האמת היא שאתה כלום.
אתם שומעים מה אומרת התורה? רק כשהים עמד בתנאי שלו – להיהפך ליבשה, רק אז הוא ´שב לאיתנו´, לכוח שלו. לפני כן, הקיום שלו כים לא היה איתן. עכשיו הוא איתן!
זה כל כך עמוק, אתם יודעים. מתי אתה באמת מה שאתה? רק כשאתה יכול להיות כל דבר עבור מישהו שאתה אוהב.

בקריעת ים סוף נקבע משהו כל כך עמוק בעולם, במים, בכל הטבע: היכולת להשתנות כדי למלא את רצון ה´. זהו עומק החירות. היכולת להיות כל דבר בעולם עבור השני ועבור הקב"ה.
וזה גם העומק של מלכות ה´. אין שום דבר בעולם שלא יכול להשתנות כדי לקיים את רצון ה´.

ועוד, אומרת הגמרא שלמצוא את בת זוגך, זה קשה כמו קרי?ת ים סוף."
וכולם שואלים: למה הקב"ה מכריז בשמיים, ארבעים יום לפני שאדם נולד, מי תהיה בת זוגו?
מפני ש?בור שני אנשים, למצוא זה את זו ולהיות יחד, כשכל אחד שומר כל הזמן על ´סדר היום´ של ?צמו - זה בלתי אפשרי.
הם לעולם לא יצליחו, נכון? אני אני ואת את.

אלא אם כן הם כמו ים סוף... מוכנים להשתנות, להפוך מים ליבשה.
זה כל כך עמוק, אתם יודעיםְ מפני שהכוח להשתנות הוא כוח שמימי. הוא לא בא מהחלטה שלך אחרי שנבראת. הוא חייב לבוא מלפני כן, מהרגע שבו הקב"ה ברא אותך. רק הוא יכול לתת לך את הכוח הזה, את האפשרות הזאת. הכוח הזה שייך ל´יש מאין´ של ה´רג? לפני´ הבריאה.

ד?ו לכם, להשתנות זה הדבר הכי קשה בעולם. ולכן, כשאדם נולד, הקב"ה כבר מתנה ?מו, כלומר נוט? בו את היכולת הזאת:
אתה תתחתן כנם חנה´לה. אבל עבור החנה´לה הזאת אתה חייב להשתנות אלף פעם...

ר´ אהרון קרלינר אומר תורה יפהפיה. כשהקב"ה אמר לים סוף להיפתח כגבור בני ישראל, אמר הים: "האם תוכל להראות לי את היהודים שעבורם אני אמור להיפתח?" והקב"ה הראה לים את היהודים באופן שהם נראים בשמיים. הם היו נראים כל כך קדושים וטהורים, כל כך מלאי חן. וכמובן - בשביל יהודים כאלה איזה ים לא ייפתח?!
אבל אז ראה הים את בני ישראל ?ומדים על שפתו, והם היו נראים כל כד עייפים ושבורים... אמר הים לקב"ה: "אלה לא האנשים שאני אמור להיבק? בשבילם!" וזה היה כל כך קשה לשכנ? את הים שאלה הם בדיוק האנשים שאת נשמתם ראה בשמיים..."

ואני רוצה להוסיף על כך: כאשר מכריזים בשמיים, ארבעים יום לפני יצירת הוולד: ´בת פלוני לפלוני´, אומרים הזכר והנקבה לקב"ה: ´האם תוכל להראות לי את בת זוגי, או את בו זוגי?´ ומראים לכל אחד את נשמת בת זוגו -או בן זוגה בטהרתה.
ומה קורה אתר כך, ב?ולם הזה? הם לא מכירים אחד את השני... היא אומרת: ´זה לא היענק´לה שלי!´. והוא אומר: ´זאת לא החנה´לה שלי!´...

(מתוך ´לב השמים´ – פסח)

ארוך אבל יפה רעיה123
יפה! תודה ה.ת.


שכוייח ! יפה..סתמישוואחרונה
הגיגים על חירות, ריבוי דעות ומה שביניהם.*בננית*

יצא ארוך מאוד, אבל מקווה ששווה את זה.

גם אם לא יקראו, כתבתי כדי לסדר את המחשבות

 

2 השרשורים האחרונים גרמו לי לחשוב לא מעט על הנושאים הללו, ועל הקשר ביניהם.

מהי האמת? מה הקריטריון לה? מה עדיף להיות - סובלן או קנאי? פנאט או מכיל?

מהי חירות, מהם שיעבוד וחופש? האם הם בהכרח סותרים?

האם יש קשר בין הנושאים?

הגעתי למסקנה שיש ביניהם קשר מאוד מעניין, ואנסה לבאר אותו לפי הבנתי, עפ"י דברים שלמדתי.

 

בבואנו לעסוק בנושאים המורכבים הללו, צריך לנתח כל ערך לעומקו, ולאחר מכן להבין את מקומו של כל אחד.

אני כותבת מתוך נקודת מבט מאמינה, ולכן ישנה הסתמכות מוחלטת על התורה ועל חז"ל.

כל הדברים הנכתבים כאן יוצאים מ-2 נקודות הנחה בסיסיות:

*לכל דבר בעולם יש שורש אמת שמחיה אותו. שנאמר: "ואתה מחיה את כולם.." [נחמיה ט', ו'] הדבר המחיה את הכל זה הקב"ה, שהוא האמת המוחלטת. לפיכך בכל דבר חי במציאות יש חלק מן האמת, בין אם גדול בין אם קטן.

מתוך נקודת ההנחה הזאת צריך למצוא את הדבר הטוב שבכל ערך, ועם זאת את המינון והאיזון שלו. שלא יצא מהפרופורציה הנכונה.

*יש אמת אחת, מוחלטת, והיא התורה. "תורת אמת נתן לנו.." היא הדבר היחיד בעולם הזה שמבטא את האמת המוחלטת.

 

סובלנות - הגישה הסטנדרטית

נקודת הנחה: יש אמת, אבל בגלל חולשה אנושית אנחנו לא מסוגלים לדעת אותה במלואה (ההנחה הזו נובעת מאכזבה משיטות שהתיימרו להציג אמת מוחלטת וכשלו).

מסקנה: צריך לאפשר לכל אחד לומר מה שהוא רוצה, כי בין כה וכה אין דרך לדעת מהי האמת, ומי קובע שדעתי טובה מדעתך?

שורש חיובי: כפי שכתבתי למעלה, בכל דבר יש אמת.

לפיכך, המסקנה הנגזרת היא שאסור לפסול אף דעה או מחשבה, אחרת זו לא תהיה אמת מלאה. יש מקום לכל דבר. הסובלנות מאפשרת לכל אחד לומר את האמת שיש בו, וזהו ייתרונה.

החיסרון והליקוי: 

*זו טענה שנובעת מחולשה, ובתוכה מסתתרת גם אלימות מסויימת, למרבה הפלא.

החולשה היא, שבגלל שאדם לא מסוגל לדעת את האמת, הוא מאפשר לאחרים לומר את דעתם. אבל אילו היה יכול לדעת בוודאות, היה כופה את האמת על כולם. מכאן, שהסובלנות המצויה כיום היא לא סובלנות מהותית, אלא סובלנות הנובעת מחולשה.

*הסובלנות מכילה סתירה פנימית: אם אי אפשר לדעת מהי האמת, מניין לנו שהדבר הנכון ביותר הוא להתנהל בסובלנות? הרי גם זוהי אמירה שמחזיקה מעצמה אמת.

הצורך שהסובלנות עונה עליו: להיות אדם רב-גוני. ללמוד אחד מהשני ולהיות יותר עשיר בדעות.

הניסיון מוכיח שהאמת של אדם מסויים בשלב מסויים בחייו היא לא כל האמת, משום שהאמת שבה הוא מחזיק משתנית עם הזמן כתוצאה משינויים והשפעות העוברים עליו.

זוהי הבנה ותחושת קיומית שלא ניתן לאחוז באמת במלואה.

 

קנאות

נקודת הנחה: יש אמת אחת, וצריך להגיע אליה.

מסקנה: מה שאני רואה כאמת, הוא האמת, וכל האמת.

שורש חיובי: אכן קיימת אמת אחת. כמו כן, אנחנו מחוייבים להגיע אליה.

החיסרון והליקוי: לחשוב שרק אני צודק וכולם טועים זו טיפשות. מאחר ובכל דבר יש אמת, ברגע שפוסלים את האחר, האמת הזו הופכת לחלקית.

הצורך שהקנאות עונה עליו: להחזיק באמת. בכל אחד מאיתנו יש שאיפה מתמדת לאחוז באמת. טבע אנושי.

 

אם כן הצבענו על החוזקות והחולשות שבכל ערך. עתה ננסה להציע דרך המאחדת את הטוב שבשני הערכים לערך אחד שיענה בצורה מלאה על החסרונות שבכל שיטה.

 

כלליות

נקודות הנחה: כנזכר בהתחלה. שתי נקודות ההנחה שהצגתי לכל דבריי.

מהי כלליות? מאחר והתורה היא האמת המוחלטת, האבסולוטית, אנחנו קנאים לה. היא ה-אמת, וכל האמת.

השאלה היא - מהי בדיוק התורה?

תשובה: התורה מכילה בתוכה את כל הגוונים, הדעות והערכים שבמציאות. הכל כולל ה-כ-ל כלול בה. לכן בתור התורה מתאפשר ריבוי דעות.

האמירה של הכלליות היא שישנו סולם ערכים חד-משמעי ומוחלט - שהוא התורה. יש ערך שהוא בעל חשיבות גדולה יותר מחברו.

בירור האמת הוא לא האם הערך צודק או לא, אלא מהו מקומו הראוי והאיזון הנכון שלו.

גם לסובלנות וגם לקנאות יש מקום בתורה, והוא מתבטא בכלליות, המאחדת ביניהם.

לסיכום, השיטה היא כזו - אנחנו קנאים לאמת המוחלטת, אבל מבררים אותה מתוך סובלנות לכלל הערכים במציאות.

הקנאות היא הגישה העקרונית לתורה, הסובלנות היא האמצעי דרכו אנחנו מבררים את האמירה של התורה בכל תחום.

חסרונות: אין. ייחודיות הערך - הסובלנות והקנאות משלימות זו את חסרונותיה של זו באופן מושלם.

הקושי שבשיטה: היא מורכבת ודורשת מאמץ מחשבתי. ע"י השיטה הזו אמנם לא נגיע לאמת המוחלטת (לאיזון המושלם בין כל הערכים והדעות) כי זה בלתי אפשרי, אבל נתקרב אליה עוד ועוד.

 

מ.ש.ל.

 

הייתרון שבהצגת הדברים כך הוא כפול: גם אפשר לעמוד על הדרך לבירור האמת (ולהגיע לשיטה ברורה), וגם לעשות זאת עפ"י אותה השיטה אותה ביררנו (כפי ששמתם לב, ציינתי בכל דבר את האמת שבו ואת החסרונות שבו).

 

ועתה נדון בחופש, שיעבוד וחירות. הנושאים הללו, לעניות דעתי, משיקים למה שכתבתי עד עתה.

השיעבוד במהותו הוא הראייה שדבר אחד הוא הכל. באופן לא פרופורציונלי. אדם המשועבד לדוג' לכסף, עלול לזנוח כל ערך חשוב אחר בשל תאוות הבצע שלו. על אף שכסף הוא דבר חשוב, הוא לא הכל. אדם משועבד, לא מסוגל לראות שום דבר מעבר לשיעבוד שלו.

השיעבוד מזכיר בשורשו את הקנאות, הרואה את עצמה כחזות הכל.

החופש מסמל את חוסר הגבולות. אדם שאין אצלו נכון ולא נכון, הוא עושה מה שבראש שלו.

זה משיק לסובלנות. אין אמת מוחלטת, לפיכך "איש הישר בעיניו יעשה".

החירות משיקה לכלליות. היא המאחדת בין השיעבוד לחופש לכדי איזון נכון.

החירות (עפ"י היהדות) סוברת שהתורה היא הכל. "שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה" [אבות, ו', ב'].

התורה היא אכן חזות הכל, אך היא כוללת בתוכה את כל הרצונות והשאיפות באופן המדוייק שלהן.

בתוך השיעבוד לתורה מתבטא החופש - משום שכל דבר טוב כבר נמצא בתוכה. אין ערך או שאיפה טובה שלא קיימת בתורה, או שהתורה לא נותנת לה מקום. לכן אין גבול לעומקה ולהכלה של התורה, ואדם שלומד את התורה לעומקה, לא מרגיש שיש צורך שאין עליו מענה.

 

הדברים שלי מתומצתים ביותר ביחס לנושאים הרחבים כים הללו. אך ניסיתי לתאר בגדול את השורש של כל דבר.

מקווה שהקשר בין נושא האמת לנושא החירות הוא אכן נכון, כי זו סברה אישית שלי, לא שמעתי אותה מאף אחד.

אם יש למישהו השגות או דיוקים על דבריי, אשמח לשמוע.

 

אני מצרפת פסקה מדהימה של הרב קוק, שדברי כאן מבוססים בעיקר עליה:

"הכלליות אינה סבלנית על פי הצורה החיצונה של הסבלנות, אבל בתוך קנאותה נמצא גרעינה הפנימי של יסוד הסבלנות. הסבלנות החלשה, המחלשת את החיים, באה מתוך גלויי רוח פרטיים שאינם משוקים בטלה של הכלליות, והקנאות הממארת באה מתוך גסות רוח, המביאה לחשוב את גלויי רוח פרטיים שהם עומדים במעלת ההכללה העליונה: מפני שהם רק גלויים פרטיים אינם יכולים להחיות את כל גוני הרוח שחוץ מחוגם, ובצרות עינם ביתר הגלויים שאינם יכולים לכללם אינם כי אם ממעטים את התפשטות החיים וממעטים את דמות גלויי הרוח. אבל ההכללה העליונה נותנת דוקא על ידי מרחבה וודאותה את התכונה העדינה בדיקנות היחוד, המביא את הקנאה המשובחת המולידה את גאונות הרוח, המסירה מדרכה כל רפיון של קטנות פרטית, כל ספק וכל שיתוף, "ד' בדד ינחנו ואין עמו אל נכר". ומתוך שהיא כללית, מפני שבתוכה כלול כל, אינה יכולה על פי טבעה להוציא כל דבר משלטונה והכללתה ולכל היא נותנת מקום, אבל בזה היא רק מרבה את הופעות האורה בתוך כל סגנוני החיים וגלויי הרוח, וחפץ הסבלנות היסודי שלה הוא לתן מקום לכל נטיה של אור, של חיים ושל הופעה רוחנית." [אורות, זרעונים, ו' - למלחמת האמונות והדעות]

וואו. אין מיליםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

רק בנוגע להקבלה בין שני הנושאים, היא נראית לי טיפה מאולצת. אני מעדיף כשזה הנושא לחפש את הפסוקים שבהם מוזכר כל מושג וללמוד משם את המשמעות. אבל אולי

באינטואיציה שלי זה מתחבר ומתיישב יפה, צריך עוד עיבוד*בננית*
זה משהו קצת ראשוני אבל יש לי תחושה שיש קשר בין הנושאים. בגלל זה הבאתי את זה די בקצרה.
אכן אני צריכה לחפש מקורות וללמוד את זה עוד לעומק.
תודה!
כתבת יפה Look Smile


תימצתת בתגובה אחת ספר שלם של הרב קלנרא"י זה קשה

"פלורליזם פנאטיזם כלליות"

מדהים

אכן. יש לי אותו. מדהים!!*בננית*
גיבשתי את התפיסה הזו פחות או יותר בעצמי, ואז הגעתי לספר שלו והתחדדו לי כמה דברים.
זה בדיוק מה שניסיתי לעשות כאן, להביא את עיקרי הדברים בתמצות
הספר הזה יותר ממומלץ!

לוק סמייל תודה
אני רוצה להעיר לגבי הסובלנות,אני77

הצגת את היתרון שלה כמוחלט, לאור הראיה שבכל דבר יש אמת ולכן צריך לכבד אותו.

 

אבל צריך לדעת שאע"פ שמבחינה פנימית בכל דבר יש אמת, מבחינה חיצונית זה לא בהכרח כך, ועלינו לדעת להתמודד גם עם חיצוניות הדברים, שלא תמיד ראויים, ולהלחם בזה במלא התוקף, בה בעת שאנו מנסים לשמר את הנקודה הפנימית.

זה הפירוש של צירוף ובירור. להוציא את החלק הטוב, מזוקק ומזוכך מתוך הפסולת.

"ועוד בה עשיריה ושבה והיתה לבער כאלה וכאלון אשר בשלכת מצבת בם זרע קדש מצבתה"

ועייני אורות הקודש, א', י'.

נכון, לא הדגשתי את היחס המעשי.*בננית*

בעיקר התמקדתי ברעיון הכללי. זו בהחלט נקודה חשובה, תודה!

אפשר גם להסביראני77

בהתאמה לדבריך בסוף-ניתן לומר שכאשר אדם משועבד ומתוך זה אומר את דברו, אנחנו צריכים למחות כנגדו, על זה שהוא מסתכל מתוך התמונה הצרה. וכאן גבולה של הסובלנות.

מעולה, זה בדיוק הכיוון אליו אני מתכוונת.*בננית*

עוד אחשוב על זה בע"ה.

 

תודה על התגובה השנייה. וגם לה.ת.

יפה מאוד.אני77

ולא רק התוכן.

גם הרצון, הסידור וההשקעה.

מעניין! תודה לך ה.ת.


תןדי שעזרתי לך |עף|פיתה פיתה
את מדהימה. זה נראה מעולה, אני צריכה להתעמק בזה יותר.
והיה לי כיף לדבר איתך היום. בקשר לכל מה שכתבת למעלה. לא לכל. לחלק.
בשמחה! *בננית*

את בעצמך

מאוד יפה. חידד לי הרבה נקודותrakontoאחרונה

כל הכבוד על ההשקעה

די. בסדר?הדובדבן שבקצפת

די לנסות לשכנע אותנו שמה שאנחנו קוראים לו עבדות הוא בעצם חרות, ולהפך.

די לנסות לשכנע אותנו שמה שרוצים ממנו זה "באמת באמת, בפנים בפנים בתוך תוכנו- זה מה שאנחנו רוצים"...

די לנסות לשכנע שאנחנו עובדים את ה' כי זאת החרות שלנו, בסדר?

כי זה לא נקרא לעבוד את ה'.

זה נקרא לעבוד את עצמנו, את החרות שלנו.

"לעבוד את ה'"- זה מלשון עבדות. אז כן אנחנו עבדים, ואין מה לעשות. הקב"ה רוצה שנהיה עבדים שלו ונעבוד אותו.

אז די, בסדר?

 

~סופריקה~

קנאהיהיה טובב
בזמן האחרון אני ממש לא נעימה, פסימית, עצבנית..
אני לא מצליחה לחייך מרצון, גם האווירה בבית מתוחה ואני רבה עם אחים שלי ועם ההורים שלי שעובדים קשה והם בעצמם עצבניים, אבל הדבר שהכי מפריע לי וגורם לי להיות ממש לא נעימה זה החברות שלי,
מרגישה בזמן האחרון המון קנאה כלפיהן.. איך זה שלהן הכל מסתדר, יש להן מזל בכל דבר, ואני מקנאה בהן על כל דבר קטן (בתוכי). וכבר נגעלת מעצמי על זה..
מה אפשר לעשות? איך לחזור להיות אדם עם שמחת חיים, אני מרגישה שאני סןחבת על כתפיי את כל הצרות של העולם, ולמה הכל קורה דווקא לי ולמה ככה ולמה ככה..
איך אפשר לצאת מהקנאה הזאת בחברות שלי . ? והאם זה נורמלי? ;(('
ואי... זה ישמע קצת או הרבה פילוסופי אבל זה שיא הנכון ,רעיה123
זה שאת מודעת לזה ואת לא רוצה את זה זה כבר טוב מתוך מה זה בא?? למה את מקנא בחברות שלך??
תראי כמה טוב ישלך, הורים, , בית, משפחה, חדר, מיטה לישון, אוכל לאכול, אחים וכו...
נראלי, שברוב המשפחות יש מריבות בין האחים תקנו אותי אם אני טועה אבל... נראלי...
ואת פשוט צריכה לראות את כל מה שיש לך ישלך חברות, במקום כל הזמן להתעסק במה שיש להם תיהיה איתם וככה תשמחי מניסיון
בהצלחה!!!!
יש את המשפט:" הדשא של השני ירוק יותר" ...זאת אומרת ש...Coollitאחרונה
ישנם אנשיים הטוענים שאצלהם הכל שחור ובסה חיים מעצבניים וכו' והם חושבים שאצל השני, וחבירהם הכל מושלם והחיים סבבה אבל זה לא נכון לחשוב כך לכל משפחה יש את הקשים שלה אין הכל מושלם גם עם ניראלך!!
וקודם כל איןלך מה לקנאות יש משפחותת שהםם באמת מסכנים וישלהם באמת במה לקנאות אבל הם חושביים חיובי ותמיד שמחיים גם כשקשה להם וזה בעצםם מה שעוזר להםם להמשיך בחייהם כשבנאדםם מנסה לחייך גם כשלא הכי טוב לו בסוף הוא מוצא את הטובב שישלו !!!!!
ו....בהצלחההה ענקיית תחשבי תמיד חיובי ו..תנסי למצוא את הטוב שישלכםםם ואיןי לאחרים( חברושלך)
ו..בטחלס זה טיבעי שכשרע לבנאדם הוא מתחיל לקנאותת באחריםםם!!!
כמה נושאים מהותייםrakonto

בגלל שאני לא באמת מכיר את מר לייבוביץ', וכן מעניין אותי ללבן כמה סוגיות מהותיות לפי דעה אישית של אנשים כאן ולא לאור אנשים אחרים, חשבתי שיהיה נחמד לעשות את זה כאן בצורה מסודרת.

לשאלות:

 

1. מהות היהדות – דת, דרך חיים, אמונה... מה המהות של היהדות? (כולל כל ההשלכות – קיום מצוות, סמכות הרבנים, וכו').

 

2. השגחה פרטית – עד כמה? איך את/ה מיישב/ת את הסתירה בין זה לבין בחירה חופשית?

 

3. מצוות צריכות כוונה? – במה אדם שלא מאמין בעיקרי התורה אבל מקיים את כל המצוות באדיקות שונה מאדם מאמין?

 

4. תפילה – האם היא נצרכת דווקא כך, או ששיחה עם ה' היא העיקר? איפה המקום להתפלל כאשר אין כוונה וריכוז? (קצת יותר פרשני-אישי משאר הנושאים, אבל עדיין מעניין אותי.)

 

התשובות שלי:

 

1. לדעתי היהדות אינה דת אלא דרך חיים. יש גם מקום דתי-טקסי ביהדות, אבל הוא לא העיקר ומטרתו להביא את האדם למקום של חיים על־פי דרך ה'.

 

2. יש השגחה פרטית, על כל אדם, עד לרמה הכי נמוכה. כל מעשה נכתב, כל אדם עומד בפני הבורא בכל רגע. יש מקום גם לפנו אליו, ויש מקום בו הוא פונה לאדם. צריך רק לחפש.

 

3. מצוות צריכות כוונה, אבל לא הצלחתי להוכיח עדיין למה מי שמקיים מצוות בלי שום כוונה לא מקבל שכר.

 

4. אני כרגע הרבה זמן בתפילות בלי המון כוונה. משתדל איפה שאני מצליח, אבל לא תמיד זה עובד. אבל צריך להתפלל גם בלי כוונה, כדי לשמור על קשר רציף עם ה'. יש מקום גם לשיחה איתו מדי פעם, לא במקום התפילות אלא בנוסף.

אתה מציג פה נושא כללי כל כך ומנסה לתמצת אותו יותר מדי.המצב חסה

הייתי ממליץ לך לפני שאתה ממהר להסיק מסקנות בנושא,

ללמוד את 'אור הרעיון' ואת 'כד הקמח'. לא טוב להסתכל על זה מנקודת מבט כזו

צריך למצוא איזשהו מקום להשוואה עם מה שיש לי עכשיו.rakonto

איפה אפשר למצוא את הספרים האלה?

עניתי לך באישיהמצב חסהאחרונה