לומד תורה? תתגייס!
חיזוק ללומדי התורה בישיבות ובמכינות שרצו להיות בחזית הצבאית, אך מצאו את עצמם מגויסים לחזית חשובה לא פחות.
חיזוק ללומדי התורה בישיבות ובמכינות שרצו להיות בחזית הצבאית, אך מצאו את עצמם מגויסים לחזית חשובה לא פחות.


מוטב לנצל את חלון ההזדמנויות שבין גיל 20-40, וללדת. אבל אם ההזדמנות מתאחרת, אולי ישנן יתרונות לא מבוטלות.

כמה מילים של הרב אבינדב אבוקרט שעזרו לי להבין את הרגש שלנו כעת.

העולם המערבי פועל מתוך אקסיומה שהחלש תמיד צודק, והתפיסה הזו מהווה איום קיומי על ישראל ועל המערב כולו.
באסון הגדול של שמחת תורה תשפ"ד נהרגו עשרות שוטרים כאשר הגנו בגופם על הארץ ועל תושביה.

תזכורת למילים שכתב הרב קוק במיוחד לחודש הזה.

חידוד העמידה של ישראל כמגן בפני האסלאם הקיצוני תחזק בעולם המערבי את התודעה השמרנית נגד הפרוגרסיביות.

הרמב"ם קבע שאם נמשיך חלילה להתייחס למציאות רק דרך משקפי דרך הטבע, האסונות חלילה וחלילה ימשיכו לחזור.

המועמד לרבנות הראשית במכתב לתלמידיו שבחזית

'עשרה ניסיונות התנסה בהם אברהם', כך אנו לומדים במשנה במסכת אבות. אחד מהם הוא המלחמה.

אנחנו יכולים לעשות את המקסימום כדי לעזור, אבל בסופו של דבר, ההחלטה היא של האדם האחר ולא בנו.

מראשית דרכו של אברהם אבינו נטוע בנו מתח בלתי פתור בין היבדלות מן הגויים לבין שיתוף עמהם.

מאז מלחמת העולם השנייה לא הייתה מלחמה שבו כל כך ברורה החלוקה בין טוב לרע ואור לחושך כמו במלחמת שמחת תורה.

היא נתנה את הכול ועשתה וויתורים בלתי נתפסים. ביום הזה הלכה לעולמה האמא של כולנו – רחל. הנה כמה דברים שלא ידעתם עליה

אירוע בסדר גודל שעם ישראל עבר דורש מעט ענווה ודומיה בחינת 'ואנחנו לא נדע מה נעשה'.

אברם, על אף שהיה עשיר במקנה, בכסף וזהב, לא חשב לרגע לפדות את אחיינו לוט בכסף.

אנחנו סומכים על תפילת רחל להשבת הבנים לגבולם. חייבים לזכור כי התפילה שלנו היא הבסיס לתפילת רחל אמנו.

בתורה אנחנו פוגשים אי פריון של האימהות שלנו- שרה ממתינה עד לגיל מופלג, כשאברהם מוליד באמצעות הגר.

בניה של רחל אמנו ספגו מכה לא פשוטה. אבל בדיוק כמוה הם יודעים שמותר לבכות אבל שהבנים ישובו לגבולם.

הבחירה החופשית מטילה על האדם אחריות על מעשיו והתורה מייעצת לו "ובחרת בחיים".

שלום הרב, התחילו לומר השבוע טל ומטר, אולם, אני חושש שהדבר פוגע בחיילים. האם ניתן להימנע מלומר טל ומטר?

נדמה לי שסוד העניין הוא ההבנה שעמלק איננו עוד אויב רגיל. הוא אויב אכזרי, עם אידיאולוגיה של רוע.

אין לשנות את הנוסח בברכת השנים אלא להמשיך לומר "ותן טל ומטר לברכה" כמדי שנה.

גם בתוך החושך שנפל עלינו ניתן לזהות את טביעות האצבע של השמיימיות. אמונה מעניקה חוסן שמאפשר לעורף לתפקד.

תשעים שנה לפטירת הרב יהודה מאיר שפירא מלובלין זצ"ל מייסד לימוד 'הדף היומי'

פרשת נח נותנת לנו קריאת כיוון: מעתה למחות את הרשע והחמס ולהפיץ טוב זו המשימה שלנו.

ברוך השם לאחר הטבח הנורא אנו רואים כמה עזרה והרתמות של ציבור גדול – עם ישראל במיטבו.

מה פשר המושג חרטה אצל בורא עולם, מה יכול להתחדש ולגרום לו כביכול לשנות את דעתו ואופן הנהגתו את העולם?

אצל אנשי החמס גובר חומרם על שכלם תדיר עד שדרכם נעשית טבעית, כדי השחתת הארץ

המלחמה תהיה קשה וכבר עכשיו קשה מנשוא - אולם עם ישראל, שהתגבר על חורבנות גדולים, ישרוד וינצח.

במלחמות המתוארות בתנ"ך לא רואים תיעוד של דאגה לאוכלוסייה האזרחית או לאנשים "בלתי מעורבים".

נח היה אבא קשיש ביותר. הוא הוליד את בניו רק כשהגיע לגיל המופלג של 500.

את דרכה של ההשגחה העליונה נוכל להבין בהתבוננות בהיסטוריה האנושית.

עכשיו זהו זמן הגבורה גם בחיינו האישיים: לא לתת להתלהבות לדעוך – לבחור משימות מדויקות ולהוציא אותן אל הפועל.

לא רק שחמאס יפסיד וישלם על מעלליו. תחושת הזוועה מלמדת אותנו שהטבע היהודי והאנושי סולד מהרוע. כאן טמונה התקווה.

נצח ישראל החפץ בחיים, יתגבר על כל שוללי החיים הסובבים אותנו, לעולם אור האמת ואפילו מקצתו מנצח הרבה מחושך השקר.

לצד אמונת הייחוד, של הא-להים ושל האדם, מכילה פרשת בראשית את יסוד השניות בעולם.

הרעיון של "מידה כנגד מידה" משקף את הכוח האמיתי של הקב"ה שלא נותן סתם מכה אלא מדייק את המכה

מדינת ישראל ששומרת על דמוגרפיה חיובית, היא אי בודד של שפיות ושל תקווה בתוך מדינות ה-OECD

תתרחקו מדמויות שמחלישות את הרוח שלכם, תקשיבו לטוב שמתגלה בגבורת הלוחמים, באחוות השכנים, בכוחות עמידה שלכם.

בספרות המדעית ניתן למצוא הגדרות רבות למושג 'חוסן' על מרכיביו השונים, אך משום מה נעלם מהם המרכיב החשוב.

על פני תהום - זו מלכות אדום הרשעה, ובהמשך נברא ישמעאל, המוכיח חדשים לבקרים שברכתו היא 'והוא יהיה לפרא אדם'.

כל עוד יש נשים ילדים וזקנים בידי החמאס – יהיה לחץ של העולם על עסקה לחלופי שבויים שלא יוכלו לעמוד בפניו.

השואה הייתה שיא החילול ה', יהודים הושפלו ונרצחו, היינו לעג וקלס בגוים וכולם שאלו: איה אלוקיכם?

מה עושה האור? במה הוא נבדל מן החושך? מה המשמעות העמוקה של לייצר או להוסיף אור?

אני פוגשת ניצולים ושומעת על גילויי גבורה אדירים. לא שמענו את קצה הקרחון שעשו פה אבות ואימהות, אפילו סבתות

חשוב לזכור כל הזמן: החמאס, החיזבאללה וגם איראן לא יכולים לנצח את עם ישראל. מדינת ישראל משיבה מלחמה שערה.

הרב ד"ר אליהו רחמים זייני כותב לכלל לוחמי צה"ל שהתגייסו למערכה על ישובי הדרום לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס.

למרות האזעקה הדחופה ונוראה של המתקפה הטרוריסטית – כרגע נראה כי אצלנו, לא למדו דבר.

מאות הרוגים, מאות פצועים, שבויים ונעדרים, מחקו את ההקפות עם מחיצה או בלעדיה

אחד התפקידים הקשים ביותר בעולם, הוא להיות המנהיג של עם ישראל. צפו בדקה על פרשת וזאת הברכה.

פה נמצאת ההתרחשות הלאומית האותנטית. העם רוצה קודש. העם רוצה מקדש. וגם ירושלים מתכוננת.

על העושר הפרשני ועל המשמעות הרוחנית של יחסי הגומלין בין התורה לבין חיי עם ישראל לדורותיו.

פתקא טבא, חג שמח, שבת שלום: השמחה היא לא רק על סיום הקריאה בתורה, אלא על כך שמתחילים אותה מיד מחדש.

ביום הושענא רבה, לאחר שמברכים על ארבעת המינים, אנו מניחים אותם בצד וונשארים עם ערבה בלבד. למה דווקא היא?

הרב דרוקמן מלמד אותנו בסיומה של התורה את דרכה של הציונות הדתית: "עם ישראל, בארץ ישראל, על פי תורת ישראל"

על שלוש מטיילות ישראליות שיצאו לשליחות-מצווה בהודו בסוכות

קחו פסק זמן מן החדשות, מהטרדות היומיומיות והשתתפו בשיעורים, בתיקון ובלימוד העצמי בהושענא רבא ותראו ישועות

אירועי יום הכיפורים נגעו בעצב עמוק, באותה שכבה שגחלי היהדות שבקרבה עוד לא כבו לגמרי שהחלה לחבוט במובילי המחאה

ואז עלה הרב ברוך כהנא לניסוך היין והמים על מזבח מאולתר, בירך ברכה ללא שם ומלכות על ניסוך המים והיין והמזבח התפאר
