ארץ ישראל – בסיס הזהות היהודית
קרקע בארץ ישראל זה הרבה יותר מדיני נפשות. ארץ ישראל פירושה חיים.

החזן משה קראוס, ניצול השואה, נפטר בקנדה בימים האחרונים ויובא למנוחות בישראל. זו הזדמנות לקיים מצווה מיוחדת.

כשילד אומר "אמא משעמם לי", הוא לא מתכוון שהוא צריך ספר חדש או דגם של פליימוביל, אלא לסיבה טובה יותר לקום בבוקר

יש בחיים של כולנו כישלונות ונפילות. השאלה היא מה עושים איתם. במקום למחוק את העבר אפשר לעשות מהטעויות שלנו תורה
אנחנו חושבים שאנחנו מנהלים את החיים שלנו. למזלנו יש מישהו מלמעלה שמושך בחוטים ודואג שנגיע למקום הנכון בשבילנו.

אי אפשר להפריז בחשיבותם של השירה והנגינה בעבודת ה'.

אל תתרגשו מכותרות רעשניות והתלהמות תקשורתית. תלמדו תורה ותקשיבו לדברים האמיתיים שמתרחשים מתחת לרדאר.

מי שמרבה להתייעץ ולשמוע את דעתם של אחרים מגדיל את המודעות העצמית

שני האירועים בפרשה שלנו, הסמוכים זה לזה, פרשת אלדד ומידד ופרשת צרעת מרים, מבקשים לחדד ולהדגיש את הרעיון של חופש הדיבור

בצאת ישראל ממצרים, אימה ופחד נפלו על גויי הארץ, ומשנתנה תורה על הר סיני, שנאה ירדה לעולם

כולנו מכירים את החגיגה שנערכת בהכנסת ספר תורה, אבל מה קורה כשספר תורה מסיים את תפקידו?

איבדנו היום גדול בישראל, והנשמה של העולם זועקת – "העולם בלי רבי גרשון אינו אותו עולם!"

פרק יח: אהבה אמיתית המבוססת על נתינה לאחר והשמחה במילוי צרכיו אל מול אהבה עצמית הרואה בקשר אמצעי למילוי צרכיי וסיפוק תאוותיי

בתקופה שבה הטכנולוגיה מקצינה את הפיזור והסחת הדעת שלנו, צריך לעבוד צעד אחר צעד, בריכוז ובתשומת לב.

אלו ימים שניתן בהם להשלים את מתן תורה, מי שחש שפספס – יש זמן לתקן עד י"ב סיוון.

אין לך מידה שיכול להימצא בה זיוף כמו מידת הענווה, בכל המידות האחרות אנו אומרים שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה, חוץ מהנעוה מזויפת

כשהשמש זרחה על רחבת הכותל המערבי ביום שישי בבוקר, בחג השבועות, היה ניתן להרגיש משהו ממעמד הר סיני.

המתח בין הרצון להתקרב אל הקודש לבין החובה לשמור על גבולות כדי לא לחללו מחייב שמירה רגישה על איזונים עדינים.

מתן תורה מהווה נקודת מהפך היסטורית בין התקופה בה נמנענו מלקלקל לבין הרגע בו הפכנו שותפים של הקב"ה בתיקון העולם

מערכת היחסים הכי חשובה שיש לנו מאפשרת לנו הגשמה עצמית והפריה הדדית. מה עושים כשהאמון נפגע? האם ניתן לשקמו?

אחר קבלת התורה, זקוקה הנפש היהודית לאיזונים ובלמים כדי לשמור על שביל הזהב.

בשבועות צריך לא רק ללמוד, אלא לקבל החלטות. כיצד אנו לומדים? מה אנו עושים כדי שהלימוד שלנו יהיה משמעותי יותר?

מעולם לא שמחתי להיות בצפיפות ובצמידות כזו עם בני אדם, שהחיבור בנינו הוא בסך הכול שכולנו יהודים.

הענק לי כוחות לא להתנוון בתוך השפע החומרי בו אנו חיים; שאצליח להילחם בעייפות, בעצלות ובנהנתנות.

ישנם מקרים נוספים בהם נולדת האישה מחדש. בעצם, בכל יום אנחנו נולדות מבראשית

הסברים שונים ניתנו למנהג מאכלי החלב בחג השבועות, אך העיקר הוא לא מה נכנס לנו לפה בערב החג

לפעמים צריך לתת לילד תפקיד קטן-גדול, כדי שירגיש שייך. הדרך לקבלת התורה עוברת דרך נתינת אחריות ומשמעות לכל אחד.

בשנאת חנם נחרב ביתנו, וגלינו מארצינו, ובאהבת חינם נשוב לנחלת אבותינו, אנו ובנינו, וכל ישראל אחינו.

בני אדם אינם מספרים. לכן חובת הזהירות הגדולה במפקד ובמנין: לשאת את ראשו של כל אחד ואחד ולא להפוך את כולם לרצף מספרים.

אם חפצי חיים אנחנו, אנו צריכים לבסס את הלכידות שלנו על תוכן פנימי משותף ולא על איומים מבחוץ

תפקידנו היום לעבור מציון לירושלים. לעבור מעולם של סמלים, לעבודת ה' קיומית ומעשית

פיוט "מי כמוך" שחיבר הרב יוסף משאש זצ"ל ליום ירושלים מלמד על אהבת ציון וירושלים המשורשת בעומק תורתם של רבותינו

לרגל חג מתן תורה ראוי לזכור כי בקודש הקודשים היו מונחים לוחות ושברי לוחות שקיבלנו במתן תורה.

להתבגרות יש ממד פיסיולוגי וממד פסיכולוגי וממד סוציולוגי וממד משפחתי, וכל הממדים האלו מתחברים יחד

ראש ישיבת בית אל הרב זלמן ברוך מלמד נזכר במסיבת ההודיה שהתקיימה מיד לאחר מלחמת ששת הימים בישיבת "מרכז הרב".

ירושלים מוציאה לפועל את תכונת החסד של עם ישראל. ירושלים מעוררת בעם ישראל את הרצון להשפיע שפע של טובה וברכה בעולם

מדוע קוראים לו "יום ירושלים", ולא "יום ההצלה הלאומי" וכדומה? שם כזה היה נותן את משמעות ההצלה האמיתית ליום זה

לכל ילד עזתי ברור על מה המלחמה. המלחמה היא לא על טריטוריה ולא על משאבים כלכליים; המלחמה היא על ירושלים.

החיבור של הרוחני והגשמי נמצא ביכולת הדיבור שלנו. דבר תורה של הרב דרוקמן לפרשת בהר בחוקותי.

עם ישראל אינו בעלים על ארץ ישראל. קיבלנו את הזכות לחיות בה, תמורת התחייבויות שעלינו לעמוד בהן.

אנחנו עובדים קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה. אבל יש משהו שאנחנו מפספסים. צפו.

כשמשווים בין חייל ישראל לחיילי אומות העולם, די שחיילי ישראל יקראו קריאת שמע שחרית וערבית, כדי שימצאו במדרגה גבוהה

אין דבר שהוא טוב ללא רע ואין רע ללא טוב. אנחנו חיים בעולם שיש בו מורכבות

ל"ג בעומר חל בדיוק בין יום העצמאות ליום ירושלים, שהם שני החגים המבטאים את גאולת ישראל.

כמאה שנה מתעסקים היהודים בנדמה לי, רטוריקה חלולה, דיונים עקרים, שלום מזויף, פתרונות שווא

מדורת ל"ג בעומר צריכה להיות נקייה מאיסור גזל, ולכן אין לקחת עצים, אפילו כאלו שנראים חסרי ערך, ממקום פרטי.

הרב יצחק בצרי מדבר על ל"ג בעומר שהפך לאירוע שונה מאוד עבור הציבור הדתי והחילוני וטוען: החרדים הקימו את ישראל.

כאשר בוחנים את הסיפור של רשב"י במערה ישנו הבדל עקרוני בין שני התלמודים

ל"ג בעומר, יום שנקבע במסורת היהודית לזכר מורדי בר כוכבא, רבי שמעון בר יוחאי ותורת הסוד – הוא תקווה מן העתיד.

העובדה שאיננו דנים דיני נפשות גורמת בהכרח להתגמדות ההרתעה, אך אין היא מפחיתה בכי הוא זה מחומרת 'לא תרצח'.

הצלחתה של מהפיכה מותנת רק אם לומדי התורה ינהגו כבוד זה לזה, ועיניהם לא תהיה צרה בתורה זה לזה.

סגנית שר האוצר מגיבה לדבריה של הרבנית מלכה פיוטרקובסקי שקראה למרד נשים: אוי ואבוי לנו אם כך נפתור בעיות.

הרב דרוקמן בדבר תורה לפרשת אמור מסביר על הייחודיות של מצוות מתנות עניים

הביצה שנשברה מבפנים / החיים של קפה עבור השני / חגיגת ל"ג בעומר בטבריה

רבנים וחכמים, כמו כהנים ולויים, נדרשים להתנהג כמלאכי ה', על מנת שהעם יבקש תורה מפיהם.

בא לאנשים, אחרי שהם תרמו בשמחה, להישאר לבד עם עצמם ועם הכסף שלהם. אבל אלוקים רוצה אחרת.

בפרשת אמור בולט היחס העדין והמכבד לאשה היהודית. כשמדובר על האנשים שהכהן נטמא עליהם.

בפסח שני אנו מבינים שלא הצלחנו לבער עדיין את כל החמץ מן החיים שלנו, אבל אנחנו מנסים ולא מרפים.

לאיסור גילוח, אין לו כמעט כל מקור, ואיסורו קלוש יותר

אנו נמצאים בימים שיש בתוכנו מאבק. אבל לא המאבק שמן הסתם אתם חושבים, אלא מאבק אחר, אם כי הוא בוודאי קשור אליו במישרין
