זה לא נגמר עד שזה לא נגמר
בפסח שני אנו מבינים שלא הצלחנו לבער עדיין את כל החמץ מן החיים שלנו, אבל אנחנו מנסים ולא מרפים.
בפסח שני אנו מבינים שלא הצלחנו לבער עדיין את כל החמץ מן החיים שלנו, אבל אנחנו מנסים ולא מרפים.


לאיסור גילוח, אין לו כמעט כל מקור, ואיסורו קלוש יותר

אנו נמצאים בימים שיש בתוכנו מאבק. אבל לא המאבק שמן הסתם אתם חושבים, אלא מאבק אחר, אם כי הוא בוודאי קשור אליו במישרין

הגורמים המצערים לשכחת תמיכתם הנלהבת בציונות של חכמי ספרד
תורתנו תורת חיים ומכוונת את האדם בכל רגע במהלך חייו, גם ברגעים האחרונים

קדושה אני מבקש: הרב דרוקמן בדבר תורה לפרשת אחרי מות קדושים מסביר את הייחודיות שבקדושת עם ישראל.

איסורי עריות אינם רק עבירות בתחום המיני, הם חלק מתופעה תרבותית רחבה המהרסת את החברה והעם בכללותם.

בסיומו של השבוע הזה, קוראים בשבת את פרשות "אחרי מות" ו"קדושים", והן כל כך מתאימות.

ישנם ימים מעוננים, בהם אנחנו משוועים לקרן אור שתפלס לנו את הדרך. אבל ייתכן שזו רק הסוואה, שמסתירה מאחוריה אור.

משה רבנו עומד בראש הרשות השופטת, אך לא מעז גם משקיבל הוראה מגבוה לפגוע ברשות הכהונה של אהרון אחיו. כך גם אהרון מצדו

סקר שנערך לפני כמה שנים גילה תופעה מדהימה: כמעט כל המבוגרים בארץ, בני 'הגיל השלישי', הצטערו שלא היה להם ילד נוסף

ככל שנדע ונביט יותר על מה אנו מודים לקדוש ברוך הוא ביום העצמאות, נוכל לקיים ביתר שלמות את מצות אמירת ההלל.

הודיה על ניצחון פלאי במלחמה רבת עצימות: כל שנת עצמאות היא מזמור נוסף.

החוסן האישי והלאומי שלנו מתבטא ביכולתנו להוציא אל הפועל את כוחות הנפש והרוח הפנימיים שלנו

עברו שבעים וחמש שנים. והבית כבר הרבה יותר יציב וחזק ואיתן. אך אנו מרגישים ויודעים, שחסרה רוח

מעלת מסירות נפש על קידוש השם, היא למעלה מכל לימוד תורה, כי כשאדם מישראל נהרג על קידוש השם, זו מסירות נפש על עצם היותו יהודי.

התנ"ך וגם ספרות חז"ל מלאים בסיפורים על מצורעים שלמעשה אינם מצורעים 'הלכתיים'.

אני מבקש להגיש בפני הקוראים הצעה לדבר נוסף שיוכל להתאים להודיה לה' לאחר הלידה, בזמננו.

למה לשון הרע הוא כל כך חמור? הרב דרוקמן בדבר תורה לפרשת תזריע מצורע

סיפורי הצרעת בתנ"ך מלמדים על הזיקה בין מצבו הגופני למצבו הרוחני של האדם ושל העם כולו. תיקון של שני המישורים הוא המפתח לגאולה.

הקשר בין גוף לנפש הוא כבר לא דבר חדש. אבל מה לגבי קשר בין הגוף לנשמה? צפו.

מיעקב אבינו לומדים אנו איך להתייחס אל הממון

ישנם מספר מקרים שהתירו להתגלח (או להסתפר) במהלך ימי הספירה, מפאת כבוד השבת

לאחרונה שואלים הרבה אנשים האם מותר להסתפר ולהתגלח השנה ביום שישי שחל בו ר"ח?

המשניות של פרקי אבות מתאימות באופן מיוחד לניצול זמן מבוזבז בפקק, בתור, בהמתנה להסעה וכד'

דוד עסק במלחמת מצווה, אז מדוע דמים אלו מונעים ממנו את הקמת המקדש?

יש שסוברים כי רק חולה שנתרפא ממחלתו צריך להביא קרבן תודה, ועל הצלה משאר צרות אין חייבים להביא קרבן

בשביל סבא וכל הדור ההוא, השואה לא צויינה רק יום אחד, היא הייתה חלק בלתי נפרד מחייהם.

לאחר הכנסתו של הרך הנימול לברית מברכים אותו הקהל: "כשם שנכנס לברית כן יכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים".

זו תכליתה של השבת. לא יום מנוחה אנושי בלבד ליגע ולעמל. אפילו לא יום משפחה. למרות שכל אלה חשובים.

אהרון הכהן מלמד אותנו על ההתמודדות עם אובדן שני בנים ביום אחד, עלינו להתקרב אל הקב"ה.

האירוע המורכב של מוות בעיצומו של חג, מזמן דיון במורכבותם של החיים בכלל.

רגע השיא הגיע, וכל בני ישראל מצפים במתח שתרד אש מן השמיים, אבל זה לא קורה. מה המתכון המנצח להורדת שכינה?

המימונה הוא יום שבא לבטא את האמונה בגאולה השלימה ובהנהגה של ניסים נסתרים במציאות היומיומית שלנו.

בפרשה שלנו מתרחש אירוע מחולל- מותם בטרם עת של שני בני אהרן שעלו בסערה השמימה

כשאנו דנים בענין המדינה עלינו לשאול מדינה מן התורה מנין?

יש מצבים בחיים שאין להם פתרון ברור. פשוט צריך לנסוע ולהתקדם והים נבקע. ישראל אינה יכולה לאפשר לעצמה פסימיות.

מאמר לרגל יום השנה ה-30 לפטירתו של יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל מראשי הציונות הדתית ותנועת המזרחי.

ביום השנה ה-80 לרציחתו של הרב מנחם זעמבא הי"ד יצעדו המוני בית ישראל בדרישה לשוב לישוב חדש שמהווה סמל ליכולת להקים ישובים חדשים

חג הפסח אינו רק חג משפחתי-קהילתי, אלא יכול וצריך להיות גם חג ממלכתי רב-רושם. לשם כך נחוצה הכשרה מיוחדת.

שתיית אלכוהול מסוכנת בהריון. היא עלולה לגרום לתסמונת קשה בעובר עם פגיעות ומומים ופגיעה בגדילה התוך רחמית.

פרעה היה בטוח שהוא מלך העולם. רק בסיומו של תהליך ארוך נפל לו האסימון. צפו בפרק האחרון של 'פסח בפתח'

מדוע כופלין "כל דצריך ייתי ויאכל" ואח"כ כל דצריך ייתי ויאכל"? ואיך מזמינים אורחים שדלת הבית סגורה וכולם יושבים סביב שולחן סדר?

אחד המסרים של פסח, החג שבו יצאנו ממצרים בחיפזון,הוא לא להחמיץ. לתפוס הזדמנויות לעשות טוב. לנצל את הרגע, כל רגע

סיפורו של נתן שרנסקי מלמד אותנו על עוצמתה של החירות שיכולה לבוא לידי ביטוי אפילו בתוככי הכלא הסובייטי. צפו.

שנת השמיטה אמנם הסתיימה, אולם יש כמה מהלכות שביעית שעדיין מלוות אותנו. אחת מהן היא ביעור פירות שביעית

בשביל מה לאכול את המרור? הרי פסח זה החג שבו המרור סוף סוף נפסק ויצאנו לחירות? צפו בפרק הבא של 'פסח בפתח'

הרב דוד פיין ראש ארגון רבני ברקאי מסביר מדוע חשוב להעמיד בפני הציבור אפשרויות שונות למכור חמץ.

מה מטרת השאלות בליל הסדר? בשביל מה צריך לשאול כל כך הרבה, ודווקא לשאול?

צריך לזכור שבשום פנים ואופן אסור לאלו שמקבלים יחס מיוחד להתנשא על החיילים האחרים

מאז יצאנו ממצרים לפני מעל 3300 שנה, לא שכחנו את האירוע הזה אפילו לא לרגע קט. מה הקסם? איך עשינו את זה?

מה היה הנס הגדול של שבת הגדול? כיצד התמודדו בני ישראל עם האתגר שעמד בפניהם? ואיך זה נוגע אלינו?

מה ניתן ללמוד מהאיסור על אכילת הדם? הרב דרוקמן בדבר תורה לפרשת צו – שבת הגדול.

צריך להתכונן היטב לפסח, כדי ששולחן הסדר יבטא את היותנו מוכנים להופעת ה' בעולם ולהשבת העבודה לירושלים

בין הניצים שבשני המחנות אין אחדות. הם לא תופסים עצמם מקדמים את אותם הערכים ואת אותן המטרות.

שמיעה תקינה בינקות ובשנות החיים הראשונות חיונית להתפתחות שפה ודיבור. 1-3 מכל 1000 תינוקות נולד עם ליקוי שמיעה

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ממשיף במסורת ומוסר דרשה מיוחדת לרגל שבת הגדול. צפו

האם מותר להשתמש ביין של שביעית להבדלה? לארבע כוסות?

ביציאת מצרים היה צורך לחכות עד שיגיעו למ"ט שערי טומאה, אך באותו רגע היה צורך בהצלה מיידית, בחיפזון אחרת היו נאבדים

חופשת הפסח מתחילה ואיתה מתחילים לנקות את כל חדרי הבית במרץ. אבל יש עוד מקום אחד שלא תמיד זוכרים לנקות.
