מדריך המוסר המושלם לאדם הישראלי
עלינו לפעול על פי המדריך המוסרי שאין צורך לערוך אותו או להפיק ממנו מהדורות חדשות ולהתאימו לזמן המודרני
עלינו לפעול על פי המדריך המוסרי שאין צורך לערוך אותו או להפיק ממנו מהדורות חדשות ולהתאימו לזמן המודרני


תנודות גמא קשורות לתפקודים קוגניטיביים כמו ריכוז, חלימה, אחזור זיכרון ותפיסת מציאות, ולפלאשבקים בזיכרון.

מותר לאשכנזים לאכול קטניות בשבת שצמודה לשביעי של פסח? מותר לאכול חמץ?

בלב ליל הסדר עם כל הפאר וחיי המלוכה נפגוש את המצה שתזכיר לנו שצריך לדאוג לא לתפוח יתר על המידה
החירות האמיתית שייכת רק למי שמבין שעליו לתקן קודם כל את עצמו ומתוך כך הכל יתוקן.

צריך להשתדל מאד מאד לא להיות כפויי טובה בליל הסדר: להודות על גאולתנו שלנו, ולא רק לשקוע בעבר הרחוק.

יוצאים ידי חובת שתיית ארבע כוסות במיץ ענבים? מה דין היין בימינו?

מצות המצה ואיסור החמץ הם מסמלים את שליטתו ואי שליטתו של האדם על יצריו

הדעה המקובלת בהלכה היא שהעיוור חייב בכל המצוות, חוץ מאותן מצוות שהוא אינו מסוגל לקיימן מפאת עיוורונו.

אשמתו העתידית של עשיו בחורבן הבית היא ששללה ממנו לכתחילה את הזכות לברכת הבכורה

אין תזמון טוב יותר לעם שלנו, שעובר תקופה מאתגרת ומורכבת, מלהגיד: כוחנו בפנימיותנו ומתוך כך בקולנו

בחודש ניסן קיים פוטנציאל גדול יותר לקדם את הגאולה; כשם שבחודש אלול יש לאדם יותר פתיחות לשוב בתשובה.

מספיק לעקם את האף או שפת גוף מסוימת כדי לפגוע באדם, לרדת לחייו ולמעשה לרצוח בפועל את נשמתו

אדם שאין לו סמכות להכריע בין טמא לטהור אסור לו לקבוע דעה בדבר כי אין לו את סייעתא דשמיא הנצרכת בהכרעות כאלה.

לקראת חג הפסח הוציאו ב-OU ישראל סרטון הדרכה כיצד להטביל את הכלים החדשים בצורה טובה ונוחה.

קיצור הלכות והליכות חג הפסח החל בשבת ובשמיטה, לספרדים ואשכנזים.

ההפריה החוץ גופית בעצם באה לפתור מצבים בהם ישנה בעיה במעבר שבין החצוצרה לרחם.

רק אם הנגע ממשיך להתפשט, צריך לטמאו ולהרחיקו, אבל גם אז צריך להשאר ולסייע בתהליך התיקון, הטהרה והשיבה אל המחנה

הרב חגי לונדין בדבר תורה לפרשת תזריע, על הצרעת ועל הקשר לאירועים הקשים

מדינת ישראל הרכינה ראש עם הסתלקות שר התורה, הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ"ל

באיסורי אכילה ועריות יש מעבר לעבירה גם ממד של טומאה לגוף ולנפש וחילול קדושתו של האדם.

הרב זילברשטיין היה מגיע בכל יום שישי להציע שאלות הלכתיות וספקות ייחודיים וסבוכים, שהסתפק בהם במהלך השבוע.

לפי כל השיטות, כאשר קונים בזמן הזה קמח או אורז מחברה רצינית - אין חובה לבודקם.

יש אש המחממת ליבותיהם של ישראל, אך יש אש שורפת בשל אותה אש זרה אשר ה' לא ציווה.

על כוחה הגדול של תורה המביאה טוב וחסד לעולם

אין בתורה איסור גורף על שתיית משקאות אלכוהוליים, כי השתייה משמחת לבב אנוש, ו'טוב לב משתה תמיד'.

במשך שנים רבות, תמידין כסדרן. כל רגע היה יקר אצלו, מנוצל כולו לעבודת הקודש.

אחרי שבוע של מאמץ ממוקד ומרוכז, חוזרים לשגרת החיים ומביאים אליה מן המלאי שהתמלאנו בו – בשבעת ימי המילואים.

כשמשפחה עומדת בפני דילמות אלו ומתייעצת ומקבלת הכוונה של דעת תורה הרי שמשפחה זו בבחינת "הדור קיבלוה".

אין לסמוך על שימוש באמצעים דיגיטאליים לשמיעת המגילה, אלא במקום שאין כל אפשרות אחרת

הרב חגי לונדין במאמר לכבוד פורים והקשר שלו למלחמה באוקראינה

לפי גישות שונות אין עניין לשתות דווקא יין, וכל שתייה שתגרום לסחרור, יוצאים בה ידי חובה.

הסיבה שאנחנו מתחפשים בפורים והמטרה שאנחנו מפספסים

שיטת עמלק היא הפאסיביות, אנו פועלים לפי מה שמכתיבה המציאות. כל עניינו של עמלק הוא הגורל.

ברגע שמנהיגים חופש ללא הגבלה, הרי מהר מאוד נשברות כל המסגרות.

ישנו עם אחד, עם אחד ישנו בניו עד שקיימו וקבלו בפורים לדורות להזדרז ולשמוח בקיום תורה ומצוות.

הרב משה פיינשטיין זצ"ל היה אחד מגדולי הפוסקים בדורות האחרונים.

המומחים לענייני התורה הם בוודאי אנשי הרבנות הראשית. בחוק המוצע מפורש שאפילו הרבנות הראשית תתריע על ליקויים הלכתיים

הפסיכולוגיה המודרנית מבקשת לפטור אותנו מרגשות אשמה מעיקים. אבל תורת הקרבנות מבקשת להציע תיקון, כפרה וסליחה על אשמותינו.

כיוון שלרבים ממחללי שבת יש כבוד כלפי הדת ולא יחללו שבת בפני 10 שומרי מצוות, הם אינם פוסלים יין במגע.

בפורים, עלינו להשתכר, ובתוך עומק השכרות, בסייעתא דשמיא הגדולה של פורים, להבדיל ולהבחין בין המן למרדכי

ההלכה מתגמשת כאשר המציאות כולה מתיישרת ומצדיקה זאת

בכל דור יש את המלחמה שלו בעמלק. בדורנו זו היכולת לשמור על גבורה נפשית גם כאשר היצר נוטה לכיוון החולשה.

היום זה הזמן לקיים את מצוות 'זכור' לטובת מדינת ישראל. לטובת עם ישראל. לטובת העולם כולו. זה מוטל על ממשלת ישראל יותר מכל דבר אחר

עלינו לזכור את נשק המקריות והקרירות בו מחזיק ומשתמש העמלקי שבכל דור ודור, לזכור את קריאתו נגד בורא-עולם

תקציר הלכות פורים רגיל ופורים דמוקפין החל ביום שישי לספרדים ואשכנזים.

למרות שמדובר במצווה מדאורייתא, למעשה במהלך הדורות נפסק קיום מצוות התכלת. מדוע הופסק השימוש בתכלת?

סיום משימה היא הזדמנות לעצור, להתבונן בסיפוק לאחור, להודות לה' על השלמת המלאכה, ולבקש להשרות שכינה במעשה ידינו

לא פעם מצויים אנו בתוך הערפל ומצווים לשכון בו ולהשכין שכינה בתוכו.

האם ראינו בד"צים ומערכות כשרות שמכריזות על הכלאיים ועורכות סיורים עבור כך?

הדבר הכי מדהים הוא לראות איך ההיסטוריה חוזרת על עצמה ממש באופן מופלא כבר לפני כמה דורות

לאחר ששבנו עצמות יבשות ואודים מוצלים מאש, מכל קצווי תבל, הגיע הזמן שרוח הקרבה לה' תיכנס בנו

אהבה גדולה כלפי הבריות, ועין טובה כלפי העמים

מחלות הלב וכלי הדם הן סיבת המוות העיקרית ברוב המדינות, וחולה לב נחשב בדרך כלל חולה שיש בו סכנה.

לא די להתקהל ולהתאחד ביום הכיפורים כשהכל צמים ומתפללים, ודומים למלאכים, אלא יש צורך לשמור על אחדות זו גם בכל שאר ימות השנה

דווקא הכרובים משרתים היטב את רעיון המלחמה המתמדת ברעיון האלילות

כתיבתו של הראי"ה קוק קשה לקריאה ולהבנה. היא מהווה מסווה להשגותיו הרוחניות, לאורות שקיבל מאת ה' וקרנו ממנו.

מחלוקת אחרונים האם צריך לשים מחיצה באירוע, ואם כן - איזו סוג מחיצה צריך?

ישראל הגיעו לרום רוחני גבוה של "נעשה ונשמע", שמשלב בתוכו חצי אלוקות וחצי אנושות.

על איש ישראל להאמין שאפילו בהסתרה שבהסתרה, גם שם נמצא ה' יתברך. גם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך, אני עומד...
